Perron 4/5

Stationsplein 49 3818 LE Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Perron 4/5

Aan de goede kant van het spoor

Een wel héél bijzondere locatie voor een lunch of diner. Geniet van heerlijke gerechten terwijl je kijkt naar alle haastende forenzen die hun trein net wel of net niet halen. Een beter vermaak is er bijna niet. Los van deze unieke locatie, waarbij de treinen praktisch door de keuken rijden, wordt er hier gekookt op topniveau. Exclusieve gerechten worden door de chef en zijn keukenbrigade op tafel getoverd en de vriendelijke bediening adviseert je graag over bijpassende wijnen. Of het nou je tussenstation of eindpunt is, bij Perron 4/5 volgens Tollius zit je goed!

Meer informatie over restaurant Perron 4/5

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 17:00 - 21:00
Zondag Gesloten

michelle V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Bijzondere plek in amersfoort, we hebben erg lekker gegeten, echt italians, wel een beetje aan de dure kant, maar de kwaliteid was goed en vers, de wijn was ook goed.het was wel de mooite waard,
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Met nog twee vrienden besloten wij gebruik te maken van de NS actie. Wat een plezier om met de trein naar een restaurant te gaan. Uitstappen en op het volgende perron het restaurant binnen te stappen en meteen daar ook uit te checken. Geen gezoek naar parkeerplaatsen. Wij werden heel hartelijk ontvangen. Een van ons heeft enkele allergieën. Dat was gemeld bij de reservering en dat was goed overgekomen. Bij het maken van een keuze uit de diverse gerechten werd brood met olie geserveerd, maar onze allergieklant moest even wachten omdat het speciale voor haar gebakken glutenvrij broodje nog uit de oven moest komen. Hulde! De antipasta en het pompoensoepje dat wij als voorgerecht geserveerd kregen smaakte ons alle vier prima. Ook de bijpassende wijn van het wijnarrangement bleek tot ieders tevredenheid. De gekozen hoofdgerechten, gegrild rundvlees en zeebaars, smaakten uitstekend. De porties waren niet overdadig maar wel voldoende. Hoewel de chocoladetaart met ijs een ruim dessert bleek te zijn. De bediening was deskundig, correct en attent. Onze vraag naar kraanwater werd gehonoreerd met een grote volle karaf. Het restaurant Perron 4/5 in het Amersfoortse station is een aanrader. Het geluid van de treinen is nauwelijks hoorbaar. De aankomende en vertrekkende treinen zijn voor de liefhebber een extra attractie. Wat wel een beetje stoort, vooral als iemand afhankelijk is van een gehoorapparaat, is het geluid binnen. Er is onvoldoende geluidsabsorberend materiaal in de ruimte, waardoor er een galm heerst. Verder is de ambiance met mooi linnen gedekte tafels erg leuk en sfeervol. Tenslotte is de prijs-kwaliteit verhouding ook zonder een actie-bon goed te noemen.
Wij komen terug.
Irma A.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hadden een kortingsbon van de NS. Ipv 32.50 betaalden we maar 21.50 voor een 3 gangen menu. een leuke manier om kennis te maken dachten wij.
Helaas, Het hoofdgerecht was zo klein en summier dat we dit gemeld hebben. De bedienende dame zei dat dit bij dit menu de gewoonte was? Omdat het een actie is krijg je minder? We hebben het nog aan een andere dame gemeld die onze borden kwam weghalen, die excuses aanbood en zei dat we er nu niets meer aan hadden om nog aardappeltjes te krijgen??
Bied dan een kopje koffie bood aan, dat lijkt mij het minste als je klantvriendelijk wil zijn.
Ik neem aan dat je een actie aanbiedt om mensen kennis te laten maken met je restaurant en eten. Zorg dat het goed en genoeg is. Zo komen wij immers nooit meer terug. Een gemiste kans Perron!
amerzon .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Onlangs weer eens bij Perron 4/5 geweest en zoals altijd weer heerlijk Italiaans gegeten. Heerlijke antipasti: misti & carpaccio. Secondi ook smaakvol (lamsgehaktballetjes, zeebaars en gegrild rundvlees). Veel interessante & betaalbare open wijnen, (montepulciano huiswijn!) Zonder problemen kwam er ook kraanwater.
Leuke ambiance, mooi gedekte tafels, vriendelijke, correcte bediening. Kortom, een uitstekend "stations" restaurant ;;-)
T. B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Onlangs twee keer heerlijk gegeten in dit restaurant. Ik heb twee allergieën en daar hebben ze op een geweldige manier rekening meegehouden. Ik kreeg een eigen menu. Ze wisten nog dat ik een week eerder was geweest en hebben er daarom een extra dessertje opgezet: "Anders wordt het zo eentonig", zei de gastvrouw. Maar daar was sowieso geen sprake van. Ik had keuze uit drie voor-,hoofd- en nagerechten. Dat is een enorme luxe voor mij. Ik heb echt heerlijk gegeten, maar vooral de attentheid en vriendelijkheid van het personeel is hee bijzonder. Top hoor!!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Classy en Prettig. Bediening is vriendelijk, professioneel en weet goed wat ze doen. De chef is creatief en goed in zijn vak. Aangegeven graag veganistisch te eten en zonder problemen een heerlijk 3 gangen menu gekregen. De wijn was ook klasse en complementeerde prima. Niks dan lof voor de chef en prima kwaliteit/prijs verhouding.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten, mooie gerechten uitstekend op smaak, goede porties. Leuke omgeving zo op het perron. Bediening was goed maar mag wat persoonlijker. Alles bij elkaar zeker voor herhaling vatbaar.
m.v.d.mark5 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk puur gegeten, unieke locatie, mooie aankleding, vriendelijk personeel, enige minpuntje was de holle ruimte (lawaai) en een voortdurende "bromtoon".
Steen L.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Goed restaurant op verrassende locatie. Hopelijk blijft het bereikbaar nu NS de toegangspoortjes wil sluiten voor niet-treinreizigers...
Alexandra T.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Bediening was geroutineerd maar niet heel erg persoonlijk.
Eten was goed maar niet zo verfijnd als ik verwacht had. Volgens mij werd er geen kraanwater geschonken. Is minpuntje.
Aankleding prima. Leuke plek op zo'n perron.
Moest wel even zoeken naar de locatie. Vielen mij geen bordjes op die aanwezen waar het restaurant precies is. Leuk plek om nog een keer terug te komen. Ideale locatie als deel van het gezelschap met de trein komt en je goed wilt eten...
SjengHWK .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Op zich een leuke locatie. Van het geluid van de treinen heb je geen last. Wel is het restaurant gehorig. Zinvol ook on vooraf te vragen of je droge of zoete witte wijn vooraf wilt ...
rob565 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Menu smaakte heel goed en was goed van hoeveelheid. Bij nagerecht (kaasplankje) is speciaal voor mij een drankje zonder alcohol gemaakt wat heel goed bij de kaas paste.
JannekeBouwman .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Het eten en de wijn was prima. Goed verzorgd en lekker. Het 'bloemkoolsoepje' wat een deel van de gasten kreeg bleek een grote kom te zijn; eigenlijk te veel. Maar ze vonden het erg lekker. Ik had zelf de makreel als voorgerecht; heerlijk.
De beide hoofdgerechten waren lekker. Commentaar bij de gnocchi: het lijkt eerder omelet dan gnocchi.
De panacotta was prima.
jeannette81 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Een erge leuke omgeving met prima bediening.
Alle gerechten vielen bij ons in de smaak en de wijnen waren ook goed. Wat plezierig was, dat je in het restaurant kunt inchecken voor de trein.
isabelleklompenhouwer .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Iets wat fantasieloze kaart, voorgerechten werden direct uit koelkast opgediend (te koud) wat smaak niet ten goed kwam. Begripvolle reactie van bediening middels wijntje van het huis en zelfs een korting op de rekening, goed opgelost.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Sympathiek restaurant tussen de rails. Aan beide kanten zicht op komende en gaande treinen, zodat er altijd wat te zien is. De gerechten zijn Italiaans en over het algemeen wel lekker bereid, maar helaas wordt er hier te kwistig met zout gestrooid. Jammer van de goed gefrituurde pijlstaart-inktvis met knoflookmayonaise. Ook ons - gratis - tussengerecht maakt dorstig. Gelukkig zijn de hoofdgerechten - tagliata di manzo en gnocchi romana - wel helemaal goed klaargemaakt. Ook de crème brûlée van sinaasappel en pistache is prima gelukt. Lekkere, niet al te dure wijnen en gewoon kraanwater tegen de dorst.
De bediening is een beetje wisselvallig: we krijgen afwisselend ervaren en onervaren krachten aan onze tafel.
Conclusie: Perron 4/5 is zeker niet slecht, maar het kan beter.
Hanskohler .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
22/3 Net een kaasplankje uitgezocht als de mededeling komt om het restaurant te ontruimen. Koude douche van een heerlijk etentje. correcte bediening en smaakvol
le gerechten.
lagaaij .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Prima menu gegeten. Niet heel bijzonder, maar wel lekker. Erg plezierig en voorkomend personeel. Levendig decor. Enig nadeel is dat de ruimte erg gehorig is. Al scheelde het erg dat we na vertrek van een aantal gasten aan een andere tafel konden gaan zitten.
Jeanne K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijk eten. Jammer dat de snelheid niet ingesteld is op treinreizigers.
Dus trek er lekker een avond voor uit!
Dan is het smullen.
MCHaverk .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Als frequent treinreiziger is het natuurlijk ideaal wanneer de trein voor de deur van een restaurant stopt. Nu was het helemaal perfect, ik kwam aan op perron 4 vertrok van 5 :-). De bediening is vriendelijk en het (lunch) menu biedt voor elk wat wils van luxe en uitgebreid tot "eenvoudige" broodjes. Zelf heb ik genoten van de gegrilde boterham met Vitelli tonato, een aanrader!