Pernikkel

Aweg 2 9718 CS Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Pernikkel

Bij Spijslokaal Pernikkel in Groningen wordt geloofd dat eten meer is dan alleen je dagelijkse voedingsstoffen binnenkrijgen. Het is een cultureel fenomeen dat mensen samenbrengt.

De naam Pernikkel is afkomstig van het Vlaamse woord “Pernikkelen” – een onweerstaanbare drang hebben naar… Naar eten in dit geval. Pernikkel heeft een kleine, wekelijks wisselende kaart met daarop diverse ontbijt-, lunch- en dinergerechten.

Bij Pernikkel wordt geprobeerd zoveel mogelijk zelf te maken en alleen te werken met onbewerkte producten. Ze vinden duurzaam, lekker en gezond eten belangrijk en gebruiken daarom het liefst ingrediënten van lokale boeren en werken zoveel mogelijk met verse seizoensgroenten. Reserveer nu bij Pernikkel in Groningen en proef het zelf!

Meer informatie over restaurant Pernikkel

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Pernikkel

Ne9Ni .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Plaats: We kregen een tafeltje dicht bij de deur toegewezen (terwijl er genoeg andere plekken waren zonder in de tocht te zitten) en hadden het dus koud. Misschien een idee om een deursluiter te plaatsen want de helft van de mensen vergeet de deur dicht te doen. Anders eerst de mensen naar andere plekken verwijzen zodat er zo min mogelijk mensen in de tocht gaan zitten. (We hadden overigens ruim van te voren gereserveerd)

Verder moesten we best lang wachten op onze hoofdgerecht. Mijn partner had gekozen voor een hamburger en deze was helaas niet gaar, rood vlees. Deze ging dus terug naar de keuken en we kregen een nieuwe.. het jammere was dat deze werd geserveerd in een kommetje ipv bord. Ook de salade was er niet meer bij.. Beetje jammer.

Het eten an sich is wel lekker, drankjes ook. We vonden over het algemeen genomen redelijk, niet echt denderend. Jammer want deze tent heeft wel potentie, gezien de sfeer en de bijzondere gerechten op de kaart.
Boh .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Prima service in een gemoedelijke sfeer.

Gemengde gevoelens over het eten. Kalfssucade was sappig en goed op smaak. Keek wel een beetje op van het verschil qua portiegrootte t.o.v. de zoete aardappelburger van mijn tafelgenoot (die overigens smaakvol was). Echter, vooral jammer vond ik dat de helft van de aardappeltjes oneetbaar doorgebakken waren.

Niet perfect, maar wel een herkansing waard
M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
leuke gelegenheid. no nonsense inrichting. zeer prettig personeel. lekker eten. vlot bediend. had zelf liever een tafeltje gekozen dan de gereserveerde tafel.
Reinbert K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Uitstekend. Vaak een lunch hier gehad, nu diner en was eveneens goed, vriendelijke bediening, gezellige sfeer
Verder niets op aan te merken
KarinPrins .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Goede prijs-kwaliteit verhouding, originele gerechten, prettige bediening. ------------------------------------------------------------
Wieb D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Het visgerecht was dit keer iets minder goed dan voorheen. Verder was de bediening weer erg prettig. Vrolijk en attent. Bijvoorbeeld door te vragen of we op een bepaald moment klaar waren voor het hoofdgerecht.
Bea K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
wat een ontzettend leuk restaurant. kleine kaart maar voor elk wat wils. elk gerecht overtreft je verwachting. gezellig personeel. kortom een aanrader!
Ilse .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Eten was heerlijk, wijn vond ik wat minder en mijn vader vond het er koud, kwa temperatuur. Vriendelijke bediening en fijne sfeer.
MarionPannekoek .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Dit was al weer de vijfde keer dat wij in Pernikkel aten. Wij voelen ons hier altijd thuis. Eenvoudig maar goed eten. Leuke sfeer, wij komen er graag.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Heerlijk! Eten liet even op zich wachten maar was het zeker waard. Zeker een aanrader. Klein maar wisselend menu, keuze genoeg dus.
D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Heel erg lekker en gezellig gegeten, goede vegetarische opties: zoete aardappelburger en de knolselderij. En dat allemaal voor een hele gunstige prijs.
mkvanvugt .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Een hele gezellige en knusse plek met zitbanken tussen de tafeltjes in. Deze keer was het weekgerecht een mini-quiche, en die was echt heerlijk. De bijgeleverde salade was ook prima, met gekookte peertjes en amandelschaafsel. We komen hier graag en het heeft een hele goede prijs-kwaliteit verhouding.
Jurgen E.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Pernikkel is een leuk hip restaurant met vriendelijke losse bediening. Hebben drie hoofdgerechten die wekelijks wisselen, dus kijk op de website. Daarnaast altijd lekkere burgers en hapjesplanken.
PeetM .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Het eten was prima. Geen groot aanbod in gerechten maar dat is op zich prima. Bediening was zeer matig en zeer lange tijd tussen de gerechten. Wc gedeelte stinkt vreselijk(rioollucht).
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Al vaak heerlijk verrassend gegeten. Wisselende kaart is elke keer spannend, hierdoor niet veel keuze maar wel steeds vernieuwend.
a A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Ik heb er nu vier keer gegeten en deze keer viel het me wat tegen. Voor vegetariers weinig te kiezen maar Ook de bediening viel vandaag wat tegen, minder vriendelijk, kan gebeuren en dat was de andere keren prima. Kaart wat beperkt. . Wijn prima prijs kwaliteit verhouding.
Annemijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Het eten is heerlijk, altijd genoeg en met een fijne prijs-kwaliteit verhouding. De sfeer in het restaurant is levendig en de indeling draagt ook bij aan een positieve ambiance. Het personeel is vriendelijk, maar als het druk is, moet je soms eventjes wachten. Zeker een aanrader voor iedereen die heerlijk uit eten wil, maar niet een groot budget heeft.
Bianca T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
ik heb hier gegeten met een vriendin en ik bestelde lamskoteletten.Het vlees was qua kwaliteit echt niet goed en was ook niet goed gebakken. ik heb het teruggestuurd naar de keuken en kreeg een nieuw hoofdgerecht maar die was excact hetzelfde bereid. er was dus ook niet geluisterd naar mijn vraag. ik zou hier niet weer heen gaan.
ArieRave .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Op aanraden van vrienden Pernikkel bezocht om een hamburger te eten. Prima hamburger. De echte verrassing was een gedeeld voorgerecht; kaas-worst plankje met brood, 'smeersels', salade en olijf. Verrukkelijk!
Verder een hippe tent, wat voor ons nooit zo hoeft. Maar zolang eten en drinken goed zijn. Geen punt.
Jorg L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Zwarte spareribs, in olie verzopen aardappels, smakeloze burger en nochalante bediening. Alle bovengenoemde kenmerken van gerechten bespreekbaar gemaakt, waarop de bediening reageerde met 'ja, ik heb de aardappelen ook wel eens krokanter gezien' en 'jammer'. Kregen een drankje van het huis die uiteindelijk wel op de rekening stond...