Pernikkel

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
6,6
Joris T.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Goed en smaakvol eten met aandacht bereid. Vriendelijke bediening. Huiselijke sfeer. Opvallende lage prijzen. Zeker een aanrader, net buiten de grachten in het centrum van Groningen.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Lekker ontbijten in je eigen tempo. Mert wentelteefjes, full english breakfast of gewoon een broodje. Koffie erbij en je bent klaar voor de dag! Of gewoon fijn hersteld na een zware avond..
Snouk K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Alhoewel de kaart niet direct enorm aanspreekt (maar deze wisselt wekelijks, dus dat maakt niks uit) hadden we hoge verwachtingen. Het ziet er nl zo gezellig en leuk uit. Maar helaas.... De verwachtingen werden niet waar gemaakt. De cappuccino was een slappe bak. Waar is de koffie In de cappuccino? Ook toen we het hadden gezegd en wij netjes een tweede kregen was dit zeer teleurstellend. Een goede koffie is het visitekaartje!! Hier fiets je voor om, tenminste ik wel en ik denk veel meer met mij. Maar niet voor deze koffie! Verder was het eten ok, maar ook geen topper helaas. Het wentelteefje was te vet en het eitje was ok, niks bijzonders. Zonde voor zo'n mooie locatie!!
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Ziet er leuk uit, alleen we hebben 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Zo heel druk was het niet. De dame in de bediening leek verbaasd te zijn toen we wederom navraag deden over waar het eten bleef. Onervaren personeel. Jammer, want de sfeer is prima.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Oei. Dit was niet goed. 2 uur wachten op een matig hoofdgerecht. Als je je daarover beklaagt zeggen ze nonchalant: ja, het is druk vanavond. Terwijl de kaart niet te groot is, de gerechten makkelijk (zoals burgers) en er slechts zo'n 12 tafeltjes zijn. Het team is niet op elkaar ingespeeld, staat te niksen achter de bar. De kok kan het allemaal niet aan. Je moet je best doen om contact te maken met het personeel. Het eten is ok, smaakt, maar is niet bijzonder: een hamburger of vega wrap. Alles met gebakken aardappelen en een prima salade. Maar vooral het lange wachten zorgt ervoor dat we niet terug zullen komen. Zonde, want de inrichting en locatie hebben potentie.
Martinebosgraaf .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten, helaas erg lang moeten wachten op hoofdgerecht.
Bediening was niet erg goed, we werden slecht opgemerkt en moesten goed ons best doen om de aandacht te krijgen van het personeel.
Reinier S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Erg lekker eten voor scherpe prijs. Helaas toch geen top avond want eten want 1.5 uur wachten op hoofdgerecht. Geen communicatie, excuus of gebaar van onervaren personeel
Roguero .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Al meerdere malen bij Pernikkel gegeten. Het eten is (bijna) altijd goed en prijs/kwaliteit is dus ook prima! Service is wat minder, niet heel oplettend, soms wat kortaf en vaak aan de trage kant. Verder moet je van het decor houden, het is wat minimaal/hipster-achtig maar ik kom er altijd weer voor die heerlijke american-pancakes :)
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Leuk 'hipster' restaurant, niet duur en leuke inrichting. Bediening is vriendelijk. Maar buiten de bestelling opnemen en het eten brengen was er niet echt aandacht (er werd niet gevraagd of het eten smaakte en of we nog meer drinken wilden, terwijl we al een tijdje met lege glazen zaten).
Eten was best lekker. Duurde wel relatief lang voor de gerechten. Geen complexe gerechten, maar voor de prijs prima.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Weinig keus voor de lunch/ontbijt en dan gaat nog de bestelling mis door geen bestelde spek bij de eieren te krijgen. Service is vriendelijk maar duurt lang en hebben weinig overzicht. Zou hier niet meer terug komen.
Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wat is dit een leuk restaurant waar wij bij de lunch mochten aanschuiven. De salades waren overheerlijk en de curry was ook meer dan lekker.

En dat tegen een ongekend laag prijs nivo dat ik hier wel elke dag zou willen lunchen, op naar Pernikkel!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Pernikkel vind ik een leuke plek om te lunchen of (als een van de weinig opties in de stad te ontbijten). Het vaste ontbijtje met wentelteefjes is heerlijk, samen met een sapje en een thee/koffie. Ook is het voor €7.50 helemaal niet duur! De menukaart wisselt elke week, de opties voor de broodjes vind ik wisselend, een ene week spreken de keuzes me meer aan dan de andere week. De huisgemaakte taartjes zijn altijd lekker. Een echte aanrader is de vegan curry die volgens mij vast op de menukaart staat, deze is echt heerlijk! De bediening vind ik af en toe wat rommelig, wel zijn ze altijd vriendelijk. De intrichting is clean, een tikje hipster, maar wel (met name achterin) een beetje donker. Voor een simpele, lekkere, niet te dure lunch een goede aanrader!
Frits T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Ondanks bescheiden menukaart is de kwaliteit van het eten erg goed. Lekkerste salade ooit gegeten! Bediening is erg vriendelijk en attent. En dat alles voor een 'zacht' prijsje..... We hebben er nu al 3x gegeten en komen terug!
Lindy F.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Ik kom hier heel graag. De prijs/kwaliteit is perfect! Vooral de Pernikkel borrelplank is heerlijk om mee te beginnen. Daarnaast altijd lekkere wijnen en vers gemaakte taartjes. Hoofdgerechten zijn eenvoudig maar lekker van smaak en ze hebben elke week een wisselende kaart. Kaasplankje is ook een aanrader, €8 voor een royale plank. Het is een aanwinst voor de stad!
Mary64 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Aantal keren lekker geluncht. Wel redelijk lang moeten wachten maar prijs/kwaliteit is ok. Jammer helaas dat je geen tafeltje kunt reserveren voor de lunch. Gezegd werd, toen ik een tafeltje voor 8 personen voor zaterdag, dat de omloop te groot is en dat ze bang zijn voor omzetverlies. Vanuit commercieel oogpunt te begrijpen maar wel zeer klantonvriendelijk. Hierdoor een vaste klant kwijt. Jammer!
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Via een recensie in een magazine kwamen we terecht bij Pernikkel.
het ziet er te gek uit, leuke nisjes en hoekjes en toffe albumhoezen en filmposters aan de muur.
De bediening was vriendelijk maar niet heel oplettend, we moesten echt zwaaien en contact zoeken om wat te bestellen.
De kaart voor de lunch is best klein en erg ingesteld op de superfood-beweging.
Wij gingen voor de burgers (zagen er goed uit, het vlees was echter niet of nauwelijks gekruid) en de huevos rancheros. Het ei was veel te ver (het was ook maar 1 ei) maar de saus was lekker pittig en best goed van smaak.
We namen een wijntje bij de lunch (was nergens op de kaart te bekennen overigens) die was erg lekker echter hebben we van de bediening 3 namen gehoord die allemaal niet overeen kwamen dus geen idee wat de wijn was..

Pernikkel ziet er mooi uit, en voor veganisten is er zowaar een keuze, maar het is niet een plek waar ik snel weer heen zou gaan
Merelity .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
De entourage van per nikkel vind ik erg mooi. Er zijn leuke hoekjes waar je intieme conversaties kunt houden. Het licht is perfect zacht en de muziek staat niet te hard. Het eten is prima, net zoals de koffie en de thee. Wat mij alleen altijd tegenvalt aan dit café is dat ik het personeel onprofessioneel vind. Ik word nooit gegroet wanneer ik binnen kom. Wanneer ik ga zitten aan een tafel waarop servies van een vorige gast ligt, wordt het leeg gehaald zonder dat de serveerster iets zegt (in de trant van, ik kom zo weer bij u of een vriendelijke groet) het duurt altijd lang voordat de bestelling wordt opgenomen of voordat ik gevonden word. Toch blijf ik het hier proberen vanwege de mooie aankleding, maar als het zo onpersoonlijk blijft, mort ik toch een andere plek zoeken waar ik mijn vrienden mee naartoe neem.
Koen W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Leuk restaurant met lekker eten voor een mooie prijs!! We hadden een lekkere vakkkundig bereidde eend. Verder is de bediening vriendelijk en het interieur best trendy.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Leuk concept bij dit restaurant: er is een kleine kaart met wekelijks wisselende gerechten voor een zeer schappelijke prijs. De inrichting is een combinatie van industrieel met jaren '60 meubels. Bediening is jong, maar heel attent. Het eten was erg goed. De Pernikkel plank is echt een aanrader! Ook de burger smaakte erg goed. Ik kom hier zeker terug!
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een mooie avond in dit restaurant. Hangt een relaxte sfeer, het restaurant is redelijk minimalistisch, maar toch sfeervol ingericht. Kleine, wekelijkse wisselende kaart (verse, eerlijke producten). We werden bediend door een aardige jongen, die erg op zijn gasten lette, altijd prettig. Veel ruimte tussen de tafels, erg fijn. En er wordt standaard tafelwater geserveerd. Benieuwd naar een volgende kaart!