Perla di Roma

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Lang
Boris J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben op een zondagavond in dit restaurant gegeten. Het zat bijna helemaal vol, de sfeer was goed en gezellig, en de bediening vriendelijk. Maar dan hebben we het positieve deel helaas gehad. Het eten viel erg tegen: kapotgekookte pasta voor mijn vrouw, een vrij inspiratieloze gepaneerde tongfilet als 'specialiteit van het huis' voor mij en werkelijk bremzoute pizza's voor de kinderen.
Gezien alle positieve recensies is dat kennelijk de smaak waar de gemiddelde Hollander die hier in de buurt woont van houdt. Misschien omdat het doet denken aan hoe moeder thuis vroeger de spaghetti kookte uit een pakje van Honig. Maar met echt Italiaans eten heeft het weinig te maken.
Dus houd je van flink veel zout in je eten en ben je zo iemand die babi pangang bij de afhaalchinees haalt en dan het gevoel heeft authentiek Chinees te eten? Dan is dit misschien iets voor jou. Wil je daarentegen graag echt Italiaans eten en ook wat meer smaken proeven dan alleen zout? Dan zijn er zoveel betere Italiaanse restaurants te vinden in Amsterdam.
John B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Met reservering op zondagavond naar dit restaurant geweest (was vol).
Scene is zoals gewend bij een italiaans restaurant. Gekozen voor 2 verschillende gerechten van de kaart. De vis was echter niet fantastisch hetgeen jammer was. Bediening was traag aangezien het ook erg druk was (onderbezet).
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Het is onze trouwdag en ‘dus’ lekker uit eten en nar theater. In Amsterdam is dat theater vanwege de parkeertarieven meestal De Meervaart en dan eten we eigenlijk standaard bij ons favoriete restaurant La Perla di Roma. Zo ook vandaag.
Parkeren kan in de omgeving. Let wel op de parkeermeters, die staan wel eens wat onlogisch geposteerd. Voor nog geen twee euro kunnen we de rest van de avond en nacht parkeren en dat is dan toch wel heel andere koek dan het vermogen dat je in de binnenstad kwijt bent.
Het is heerlijk zonnig en we strijken lekker neer op het zonovergoten terras. De eigenaar kent ons inmiddels en we worden dan ook hartelijk met broodjes en felicitaties ontvangen.
Bij een feestdag als dit hoort een feestmaal en dus kies ik de Filetto Pavarotti. Een gerecht dat eigenlijk verboden zou moeten worden, want na dit culinaire hoogstandje valt alles dat je eet in het niet…
In één woord: zaaaa-lig!
De Salmone alla griglia valt bij mijn vrouw ook uitstekend in de smaak en het is dan ook puur genieten daar in dat voorjaarszonnetje.
Toch ook weer dat minpuntje van de huiswijn. Dat blijf ik voor zo’n geweldig restaurant altijd een beetje een dissonant vinden. Een schraal ‘2 liter schroefdop’ wijntje.
Vanwege onze trouwdag doet de eigenaar ons ons toetje kado. Een vriendelijke en gewaardeerde geste en we genieten dubbel van het Amaretto-ijs: voortreffelijk!
We zijn hier dus zeker niet voor het laatst geweest!
Janneke K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Ik was hier al twee keer eerder geweest en het is iedere keer erg lekker. De vorige keren aten we pizza, echt een aanrader. Maar vandaag hadden we wat te vieren en dus aten we wat uitgebreider. Vooraf hadden we de tomatensoep, lekker vers en zelfgemaakt, jammie! En het hoofdgerecht was helemaal super. Ik had de kalfsoester met aubergine, tomaat en mozzarella uit de oven. Het was zo ontzettend lekker en ook echt een flinke portie, dus zeker waar voor mijn geld gekregen! De bediening was erg gastvrij en gezellig, dus we hebben een hele leuke avond gehad!
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Wederom weer eens geweest met een warm welkom van de gastheer. Vandaag uitgebreid gegeten, zelfs dochterlief kon het niet weerstaan om tomatensoep en een pizza te nemen. Ikzelf nam de mosselen in tomatensauce, vond deze wat klein van formaat maar het geheel was lekker en op smaak. De steak met groene pepersauce is als vanouds perfect, medium en vers van het mes.

Wij blijven terug komen, om te eten of om af te halen.
Cucimulut X.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Wij wilden dit Italiaanse pareltje ook weleens proeven! De inrichting is heel klassiek en oubollig, maar daar willen we nog wel doorheen kijken. De bediening is vriendelijk en verscheen zelfs op een drukke zondagavond steeds snel aan onze tafel. De pizzabodems waren lekker dun en smaakvol. De pizza quatro formaggi was oké. Toch vinden wij een pizza vegetariana met champignons uit blik altijd een afknapper. Waarom is de kok te lui om even een paar verse champignons in plakjes te snijden? Dat de artisjokken en asperges uit blik komen, kunnen begrijpen, maar die champignons... En probeer eens een pizza vegetariana te maken met alleen verse groenten, zo moeilijk is dat niet. In een beetje restaurant mogen we dat toch wel verwachten? De Chianti paste goed bij de pizza's. Onze zoon was tevreden over zijn hampizza, maar onze dochter kreeg wel een heel minimaal bordje spaghetti. Een pluspuntje waren de vers gebakken, zelfgemaakte, nog warme broodjes met kruidenboter die we vooraf kregen. De kinderijsjes waren royaal. We snapten alleen weer niet waarom we achteraf nog een koffie van het huis kregen aangeboden, terwijl we net onze espresso's hadden gedronken. We sloegen het aanbod vriendelijk af.
Sharon D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Heerlijk gegeten, échte pure Italiaanse gerechten, tot in de puntjes verzorgd en vers bereid!
En een uitmuntend vriendelijke gastheer!
Een absolute aanrader als je van écht Italiaans eten houdt!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Vooraf een vitello tonato en een kreeftensoep genomen. De Vitello tonato was heel erg vers en smaakte perfect. Bij de kreeftensoep kreeg mijn vrouw een klein scheutje cognac erin wat de smaak nog lekkerder maakte. Daarna heeft mijn vrouw een heerlijke zwaardvis genomen met daarbij groente en de keuze uit spaghetti of aardappelen. Dat laatste gekozen en ook dat smaakte heerlijk. Zelf een Pizza Tonno genomen. Ook deze smaakte erg lekker. Dit alles hebben we tijdens het eten met een heerlijke Merlot huiswijn genuttigd. De service is ook uitstekend. Terwijl wij vooraf een lekkere droge wijn kregen werd er meteen een glaasje water bij gegeven omdat ik zo erg hoestte. Dat is pas service! Kortom weer een heerlijke avond gehad.
Zaritha .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij Perla di Roma, we zijn na meer dan 20 jaar nog nooit teleurgesteld. Er staat een tal aan heerlijke gerechten op de menukaart, met name de lasagne is heerlijk. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en de bediening is meer dan top! Kortom wij kijken alvast weer uit naar ons volgende bezoek!!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
De ontvangst was hartelijk op deze gure maandagavond.
We kregen lekker warm brood met smeersels. Ik koos zelf voor de pizza etna. Lekker belegd met verse ingredienten. Mijn collega had de calzone die er ook lekker uitzag.
Het restaurant heeft een gezellige sfeer, en de bediening is correct.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Wat een heerlijk brood vooraf!!! En hele aardige bediening, die twee dingen staan voorop! Tijdje terug hier wezen eten met een vriendin en was goed bevallen. Het was een maandag avond, maar toch nog redelijk druk (waarschijnlijk doordat er ook toevallig een groep was).
Uiteraard kon ik weer eens niet kiezen van de lekkere menu kaart, maar de ober was geduldig en gaf goed en eerlijk (!!) advies! Uiteindelijk hebben we samen een pizza gedeeld en heeft de ober dit blijkbaar al bij de keuken aangegeven waardoor de pizza's netjes in twee helften op onze borden lagen. We hadden een salami pizza met rucola en een super lekkere zalm pizza met extra gorgonzola (geen enkel probleem). Ik ben later nog eens terug gegaan om een pizza af te halen, doen ze namelijk ook, omdat ik toch heel graag die fantasie van de pizza bakker wilde proberen. Driekwart is in de vriezer gegaan, wat een maaltijd maar oh zo lekker! Wat me overigens wel opviel... niet zozeer tijdens het eten, maar meer 's nachts en de volgende ochtend.. Volgens mij zijn de pizza's wel heeel zout, wat een dorst!! Minpuntje...
Verder qua decor... Ik heb meerdere mensen gehoord die het er niet zo gezellig vinden, maar ik vind er persoonlijk niks mis mee. Niet super knus, maar wel classy en gezellig. Top bediening! Ik kom zeker terug, maar zorg voor een glas water naast mijn bed...
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Wij komen er jaren, nooit teleur gesteld in de bediening en het eten. Ook het afhalen is uitstekend en vlot te noemen. Gemiddeld komen wij er elke 2 maanden, vaak ook zonder te reserveren, dat heeft nooit een probleem gegeven maar het kan soms wel verstandig zijn om vooraf even te bellen.
Panday2 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wij eten hier regelmatig enkele malen per jaar en dat gedurende bijna
20 jaar, want deze zaak blijft ondanks de enigszins droevige locatie toch een aanrader wat betreft de Italiaanse keuken, die werkelijk allround is.
De gehele menukaart is het aanraden waard, zelf prefereren wij de spaghetti's, de reusachtige heerlijke pizza's en de melanzane die ook vegetariers kan bekoren. Daarnaast is de service altijd prima en persoonlijk. Wel altijd bellen, gezien bovenstaande is het niet verwonderlijk dat ze meestal -bijna- volgereserveerd zitten en dan nog weet de altijd vriendelijke eigenaar toch altijd weer iets te organiseren...
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Kan niet anders zeggen dan dat we weer uitstekend gegeten hebben. Begonnen op het terras, maar dat werd toch wat frisjes. Zonder mankeren werd een tafel binnen voor ons klaargemaakt. Na afloop koffie en een Amaretto van het huis en daarmee het begin van een geweldige avond!
Davied74 H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Begrijp de lovende recensies niet zo. Dit is een doorsnee pizzeria met waarschijnlijk geen Italiaanse kok. Soep smaakte flauw en was duidelijk niet vers. Pizza smaakte ok maar niet erg bijzonder. Het is had kristalvorming, geen goed teken. Geen zaak om voor om te rijden, ondanks de aardige en vlotte bediening.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
File op de A1 en dus bellen we vanuit de auto dat ze de reservering kunnen schrappen. We gaan naar het theater en dan is een stop bij Perla eigenlijk vaste prik. Maar nu ziet het er naar uit dat we te weinig tijd hebben om van die overheerlijke gerechten te genieten. Door de telefoon verzekert de eigenaar ons nog dat hij haast zal maken bij de bereiding, dus áls we nog tijd hebben...
En dat gaat er om spannen. 20.00 uur moeten we uiterlijk weg en even voor zevenen komen we hijgend aanhollen. Subiet wordt er een tafel vrij gemaakt en binnen tien(!) minuten na de bestelling hebben we onze pizza's op tafel. Wie dan denkt dat we een gooi-en-smijt-hap opgediend zouden hebben gekregen, die mag nog een keer denken: de kok overtreft zichzelf! De pizza Pollo zonder ui is meesterlijk! De Vegetariana bijna legendarisch! De wijn is modaal, maar dat weten we inmiddels - het is het enige minpuntje aan dit geweldige restaurant.
De aankleding van het restaurant is gedateerd maar verzorgd: met linnen gedekte tafels, echte rozen op tafel en een bediening die je verwelkomt als ware we oude vrienden. Gezellig druk ook: je zit er nooit alleen. Volgens mij staan de eerste gasten al te wachten als Perla de deuren opent.
De pizza's zijn wederom een complete maaltijd en als we dan af willen rekenen en nog wat tijd over hebben(!) staat de eigenaar erop dat we nog een likeurtje van hem drinken. Dat slaan we uiteraard niet af na zoveel service en na een heerlijke amaretto vertrekken we weer ruim op tijd voor een geweldige voorstelling in de Meervaart!
HermandeS .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Bezoekje aan perla di roma is zeer gunstig als je met de auto bent, genoeg parkeerplaats! Eten vond ik erg lekker! met mijn partner was weg van haar veg. lasagne. bediening was vriendelijk en shef kwam ook even kijken wat gasten van zijn kunst vonden. Altijd leuk om te zien! Zeker aanrader ;)
Miich01 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Samen met mijn partner kom ik hier een keer in de zoveel tijd.
Wij worden altijd zeer vriendelijk ontvangen en er wordt altijd een plekje voor ons gemaakt.
Zodra je zit, krijg je broodjes met knoflook. Nergens anders zijn de broodjes zo lekker als hier. Je hebt ruim de keuze uit pasta's, pizza's en vlees/visgerechten.
Ik kom hier altijd voor een pizza of pasta. Ik ben nog nooit teleurgesteld!
Het eten is vers en erg lekker. Perla di Roma is absoluut mijn favoriete Italiaan!
Gerrit-ed .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Het is een aparte Italiaanse restaurant. Het eten vond ik niet echt lekker, had een pasta besteld , vond dat er te veel roomsaus op zat , was een beetje te pappig. De service is wel best aardig en snel ook, dat vond ik wel top. De decor van het eten is ook wel netjes ze zijn ook erg schoon. Voor de rest vond ik het wel aan de mindere kant.
ZR X.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Dit behoort tot een vd betere Italianen in Amsterdam. Heeft meer het authentieke Italiaanse charme met de wat ouderwetse degelijke interieur. Personeel is amicaal maar ook vlot en correct. Bied ook uitstekende meeneem service. Mijn favoriete pasta carbonara is lekker romig en ruim geportioneerd. Parkeren is wat moeilijker voor de deur, maar op enig loopafstand nog goed te doen.