Pera

Meer informatie over restaurant Pera

7,1
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Al jaren goed en constant. Vriendelijke bediening, lekker eten, goed vlees en verse producten. Het is geen zaak om uitgebreid te dineren. Het is niet heel gezellig en ze schenken ook geen alcohol. Maar voor een goede maaltijd en goedkope dagschotel is het perfect. Een van de beste Turkse eethuizen in de omgeving (en dat zijn er nogal wat).
David S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het is nu denk ik een derde recensie die ik schrijf over Pera. Het eten blijf constant goed van kwaliteit. Mijn berichtgeving kan wat eenzijdig zijn, omdat ik slechts nog hier shoarma eet. Supervers brood met sausjes en vriendelijke bediening.
De inrichting is niet heel erg mooi of spannend, maar het eten maakt veel goed.
Ik snap dat er ook mensen uit Oost zelfs naar de Pera gaan.
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Top broodje shoarma hier gegeten met goede sauzen erbij. Decor is niet helemaal mijn smaak, maar het is er knus en schoon. Redelijke grillroom in deze categorie.
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Heerlijk stukje Amsterdam met lekker eten, moet er wel bij zeggen dat ik Turks meestal wel lekker vind. Heb hier heel vaak gegeten en neem altijd een schotel shishlek (lams spies) met kipfilet en friet. Vlees is altijd erg lekker en als afsluiter raad ik aan: bakhlava met extra sterke Turkse thee. Hoop dat anderen het net zo ervaren als ik.
Ali Y.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Ik kom er al jaren. Lekkere shoarma en frietjes. Sauzen zijn ook altijd lekker vers. Vriendelijke personeel. Alleen de turkse thee kan wel beter..
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Vaste plek voor een broodje kebab of shoarma. Lekkere gegrilde broodjes, heerlijk vlees (met gril smaak), en standaard geserveerd met bakjes saus. Bediening is super vriendelijk en biedt na het eten altijd een kopje thee aan van het huis.
Kasim A.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
wij hebben met een vriend bij Pera vlees soep gegeten.Niet bijzonder en vlak van smaak. ontzettend vriendelijk en gastvrij!! betaalbaar Turkse eethuis.
Gunothin .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Op een vrijdagavond hier broodje shoarma gegeten.
Tent was behoorlijk druk en dat beloofde wat.
Bediening had het moeilijk door de drukte maar wel goed en beleefd geholpen. Broodje hadden we na het bestellen al binnen 5 min op tafel staan. Het broodje shoarma 'groot' leek inderdaad groot maar de hoeveelheid vlees die er in zat was vrij weinig in vergelijking tot andere tenten. Op zich wel lekker maar vond weinig waar voor je geld.
Er zijn genoeg andere tentjes in de buurt waar je meer voor het zelfde bedrag krijgt en waar je zeker niet inlevert op smaak.
Denk niet dat ik nog een keer een broodje kom eten maar eigenlijk is er niets wat slecht is aan deze tent, denk alleen dat je in andere tenten beter af bent qua prijs kwaliteit en kwantiteit.
Stevven .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Woon op 1 minuut lopen, thuis: lauwe shorma (dingen) en zacht brood.
Extra sausje: werd totaal 7 Euro. Hier iets van gezegd: betalen!
Kom hier nóóit meer!
Ongeïnteresseerd en vijandig geholpen pffff
Tamer D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
De lekkerste grill gerechten van Nederland.

De Turkse grill gerechten van Pera zijn van uitzonderlijke kwaliteit. De meesters zijn jarenlang bezig geweest met het perfectioneren van de mix grill of "karisik izgara" en dat proef je terug in de malse biefstukspies, kippendij of de kofte. De kwaliteit is consistent en de bediening is zeer bekwaam en vriendelijk. Een heerlijk tradioneel voorgerecht is de linzensoep ofwel de "mercimek corbasi". Probeer de kwartel als men iets in de richting van wild vlees wilt. Lekker nabuiken met een kopje turkse thee van het huis. U merkt het al ik kom graag wekelijks terug in mijn favoriete resaurant.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Beste shoarma en kofte van Amsterdam. Kleine broodjes zijn "standaard" pita's, grote broodjes (en de Turbo shoarma) zijn van heerlijk turks brood. Goede sauzen en aardig personeel. Woon al tijden niet meer in de Baarsjes, maar ga voor shoarma altijd naar Pera!
Jeff T.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Geen enkele reden om nog een keer terug te komen. Ik bestelde 1 van de 5 "menu's", wat in dit geval bestaat uit witte bonen in tomatensaus met lamsvlees en een stuk brood voor EUR 6,-. Salade stond wel op de kaart, maar kreeg ik er bij deze afhaal niet bij. Er werd gevraagd of ik er rijst bij wilde, wat ik een goed idee vond, maar daar werd ook direct EUR 3,- voor gerekend. Lekkere rijst hoor, maar dat vind ik toch een beetje vreemd. De tomatensaus was flauw, weinig smaakvol. Het brood was een kwart van een standaard Turks brood. Ik heb mijn maaltijd gered omdat ik nog hummus van de markt had. Ik begrijp dat één keer afhalen wellicht niet zoveel zegt, maar je mag toch meer verwachten dan dit.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Ik ben er sinds een hele tijd weer eens geweest. Pera heeft het restaurant opnieuw gedecoreerd, het straalt nu veel meer sfeer uit. Het is er in het weekend altijd gezellig druk. Je betaalt niet veel en de kwaliteit is erg goed. Ze hebben iedere dag 5 verschillende verse Turkse gerechten, heerlijk. Ook de mixed grill is aan te raden. Na het eten krijg je altijd een Turkse thee van het huis. De bediening is erg goed, zeer vriendelijk. Ik ga hier zeker vaker naartoe!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Sinds mijn verhuizing in de buurt, afgelopen jaar, is Pera mijn vaste adres geworden als het gaat om goed gegrild vlees af te halen. De eigenaar, een soort pater familias met de gulle glimlach, is altijd vriendelijk en behulpzaam. Langzaamaan ben ik de hele afhaalkaart aan het uitproberen, en tot nu toe met volle tevredenheid. Het vlees is zacht en goed bereid en gekruid, zonder overdreven gebruik van zout. De zaak zit ook vaak vol met etende jonge families.
Catharina B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Verse en originele Turkse gerechten, een vd beste vd stad. Shoarma en gehakt rolletjes zijn echt lekker, de lams spiezen boterzacht en goed gegrild. ook de linzensoep en bonensoep zijn prima, met lekker vers brood erbij. Hoe zitten we erbij? Een beetje armoedig, toe aan vernieuwing, maar de zaak schijnt binnenkort verbouwd te worden en twee keer zo groot.
De bediening is relaxed en aardig.