Peper & Zout

Lange Noordstraat 6 4331 CD Middelburg Nederland Kaart

Over restaurant Peper & Zout

Zeeuws genieten in Peper & Zout

Lekker uit eten in de hoofdstad van Zeeland? Een goede aanrader is het restaurant Peper & Zout, gelegen nabij het stadhuis. Een lekker wisselend menu met naast de visspecialiteiten ook een variatie van andere gerechten! Een sfeervol plekje voor een fijne lunch of diner met vriendelijk personeel.

Meer informatie over restaurant Peper & Zout

• Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten is uitstekend; vers en lekker. Het duurde echter erg lang voordat het kwam. Het duurde een uur (!) voordat we ons voorgerecht kregen en toen weer een uur voor ons hoofdgerecht kwam. Honger...
Goede rode wijn werd te koud geserveerd, beetje jammer. En een tip; zet een dimmer op de kroonluchter met vijf lampen; die is net te fel.
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Mooie, originele gerechten en een goede wijnkaart. De bediening is zeer vriendelijk en de borden waren mooi opgemaakt. Het was wat rustig op de avond dat wij er waren, maar we hebben heerlijk gegeten. Vergeet ook niet het Zeeuws Ministerie van Chocolade & Culinaire zaken (van dezelfde eigenaar) in het naastgelegen pand te bezoeken voor heerlijke bonbons (die ook in het restaurant worden geserveerd).
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Eten erg goed. Gerookte tonijn, herten biefstuk (uit Polen) en dame blanche. Bediening top, niets is teveel gevraagd. Ipv mosterdsaus zwarte bessen saus wordt geregeld. Voorproeven van nagerecht ingrediënt ook geen probleem. De gastvrouw is erg goed. Ambiance aangenaam. Aantal zitplaatsen maximaal 30.
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Jammer dat peper en zout sinds een paar jaar in het naastgelegen pand zit, het oude pand was sfeervoller. Dit is wat kil en koel en het klinkt ook hol. De gastvrouw is zoals altijd zeer attent, zij maakt de sfeer weer goed. De gerechten zijn allemaal lekker op smaak. Ze zijn erg flexibel met het menu en we kunnen het dessert vervangen voor iets anders.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten, mijn schoonzoon heeft een dieet, de meeste restaurants maken zich hier gemakkelijk vanaf met wat gebakken champignons bij de biefstuk. Hij kreeg een prachtig bordje met de ingrediënten die hij wel mag.
Jeanetmarianne .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Nu eindelijk een account aangemaakt bij Iens omdat het cijfer bij Peper & Zout (nu 7.1) absoluut niet klopt. Regelmatig eten we bij restaurants maar het eten is minstens een 8 waard. Super gegeten. Origineel opgemaakt zonder dat de borden en bestek dan weer vreemde vormen hebben. Ook gedurfde en goede keuzen bij de wijn voor het eten. De verschillende voorgerechten, van soep tot kreeft en zalm in prima combinaties in goede proporties. Uitstekende bediening waarbij ook goed de hoeveelheid van de gerechten goed kon worden afgesproken. En flexibel kon worden geregeld. Hoofdgerechten idem. Van vlees tot vis en mosselen, allemaal even smaakvol en juist klaargemaakt. Rustige ambiance, prima tafels en stoelen en je kunt elkaar prima verstaan aan tafel, ook wel prettig. Echte aanrader, we houden van afwisseling maar willen morgen weer eten bij Peper & Zout, meer dan genoeg keuze op de kaart.
B V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
We zijn met 4 personen westen eten en hebben het 5 gangen menu genomen.
Entree carpaccio met baby perzik bedolven met de smaak van imitatie truffel waardoor de wijn weg viel.
Gevolgd Door soep van knoflook! Go als ik al dacht dat ik weinig van de gerechten kon proeven dan Was het nu al helemaal gedaan.
Vervolgens gewokte mosselen in perno met tomaat dit wad eigenlijk het gerecht wat het meeste smaakte .
Als piece kregen we gegrilde zeebaars met zee kraal leek zo oud en taai dat het letterlijk draden trok of je op hout zat te kauwenin plaats van de delicate smaak van zeekraal.
Het dessert Was een flauwe laffe chocolade(wit)smaak zonder diep gang.
Helaas was het wijn arrangement ook echt ver te zoeken op het gebied van smaak.
Maar het mooiste wad toch wel wat wij hoert voor betaalde,helaas geen vervolg voor ons in dit restaurant met een gaat vrouw die constant spreekt over hoe lang ze nog moet strijken voor het restaurant en voor haar zelf laat staan wat ze bewaard voor haar kind aan bakjes en wc rollen.
Epicurus2 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2014
Eten (en drinken)
We beginnen met een huisaperitief, kiezen voor het Menu du Chef à € 34,50 en laten ons per gerecht verrassen door een glas bijpassende wijn. Het restaurant heeft een zeer grote keuze aan open wijnen. Het voorgerecht is een huisgerookte procureurham met pickels, aardappelsalade en rucola. Het hoofdgerecht: parelhoenfilet in Zeeuwse mosterdsaus, met een torentje van rode linzen en prei, geserveerd met gebakken stukjes aardappel. Bij het nagerecht kiezen we voor een drieluik van kaas: Morbier, fenegriek en Stilton. De smaak van de diverse ingrediënten harmoniëren uitstekend, de wijnkeuze van de eigenaresse valt in de categorie voltreffer. De Chef kan trots zijn. Zijn vrouw ook.

Zeer hartelijke ontvangst. De kaart wordt met genoegen toegelicht. U bent hier welkom en dat voelt u ook.

Modern interieur in zwart/wit. Niet ieders smaak, maar ook zeker niets mis mee.
Carmen V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Peper&Zout : Manon in de zaal en Marco achter het fornuis proberen echt het de gasten naar de zin te maken.
Ben er met twee Franse vrienden, die allebei van lekker eten houden, net als ik, vanavond geweest.
Van voorgerecht tot koffie met huisgemaakte bonbons : alles smaakte prima, uitstekende, verzorgde presentatie.
Geef dit adres in Middelburg beslist door aan vrienden, en ga er binnenkort Canadese kreeeft eten met mn zoon, terwijl ik mn dochter opgeef voor de workshop chocolade.
Zeeuwse Ministerie van Chocolade, naast het restaurant, is van dezelfde eigenaars!
Erna R.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Gezellig restaurant in hartje Middelburg. Zaterdagavond, bijna alle tafeltjes zijn bezet! Het decor is sfeervol, er is de nodige zorg aan besteed. Hoewel er voldoende mensen in de bediening lijken te zijn, moeten we bijzonder lang wachten op ons eerste glas wijn, ons voorgerecht, ons hoofdgerecht (... kwam na twee uren!). We kiezen dus maar geen nagerecht, houden het bij koffie. Het personeel is voorkomend, daar ligt het niet aan. We genieten wel van de voorgerechten, en vervolgens van de zeebaars, de wildstoof en hertenbiefstuk, en entrecote! We zouden hier nog wel eens willen dineren, maar de lange wachttijd maakt ons aarzelend ...
Gert '.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
De kok (eigenaar) is eerste van Zeeland geweest.
Echt een aanrader om hier te gaan eten.
De bouillabaisse moet je wel van te voren bestellen, maar nog nooit zo lekkere bouillabaisse
gegeten.
Gezellige bediening, soms wat te lang bezig met een praatje.
Het grand dessert van verschillende grootte is echt super lekker.
Allemaal kleine glaasjes met de heerlijkste toetjes.
Als je in Zeeland op vakantie gaat of daar woont, moet je daar een keer eten.

Maria D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Een tijdje terug ben ik hier wezen eten met mijn man. Goed ontvangst, leuke spontane jonge dame in de bediening die alle tijd nam en zeer vriendelijk was ondanks dat de zaak vol zat! Haar vrouwelijke collega wat de eigenaresse bleek te zijn was vooral druk met kletsen aan tafel over haar nieuwe chocolade zaak, terwijl haar collega hard aan het rennen was om iedereen het naar wens te maken. Over de heerlijke gerechten hebben wij niks op te merken, dat was echt goed! Het enige min puntje vonden wij dat het echt te lang duurde voordat wij een gerecht op tafel kregen. Namelijk 45 minuten tot het voorgerecht op tafel stond, en daarna nog is ruim 45 minuten tot het hoofdgerecht! Als dessert namen wij de proeverij van professor grunschnabbel ijs, dit duurde ruim een half uur voordat we dit kregen, echt te lang voor een paar bolletjes ijs met een klein chocolade versiersel op het bord en wat gefrituurde rijst papiertjes en een muntblaadje! Een fijne avond gehad voor de zeer gastvrije, gepassioneerde jongedame in de bediening, die overigens Joyce bleek te heten!