Pension Homeland

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 12:00

Johan S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Uitstekend! Op zaterdagmiddag vijf uur pas gebeld voor een tafel en we konden gelukkig nog terecht. Er werd ook echt moeite gedaan om een tijdstip te vinden. Alles viel op z'n plek. Bijzondere lokatie, mooi interieur (als je er van houdt natuurlijk), leuke kaart, heerlijk gegeten, fijne bediening. Kans op herhaling: groot. Aanbevelen bij vrienden: zeker! De eerdere, kritische recensies over de portiegrootte kan ik niet bevestigen. Weliswaar aten wij drie gangen, maar ik ben een grote eter en vond het prima in verhouding allemaal.
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Waan je in de jaren 60 met bijhorende rekwisieten. De tijd heeft even stil gestaan. De bestelde gerechten waren van redelijk goed niveau. De gerookte tongetjes vooraf erg droog, de hoofdgerechten prima maar niet bijzonder. Erg de moeite waard vonden wij de rozemarijnpavlova met in balsamico geroosterde vijgen. De absolute pluspunten van dit restaurant vonden wij het gastheerschap. Een jonge barman die ons de eigen brouwsels laat proeven toen hij onze twijfel vernam bij de bierkeuze. Twee gastvrouwen die spontaan en aardig zijn en vooral oprechte aandacht hebben voor de gast. ( één van de dames bleek er nog maar een paar dagen te werken, maar was een echte topper!). Ook bijzonder is het uitzicht vanuit het restaurant. Een raamplaats is bij reservering zeker aan te bevelen.
Laurentia D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Een fijne locatie om te zijn, om een drankje te drinken op terras, maar voor diner en lunch zal ik niet zo snel meer gaan. De porties zijn zo klein, terwijl de kaart door alle ingrediënten die worden opgesomd suggereert dat dit niet het geval is. Ik heb hier nu twee keer gegeten, 1 x diner, 1 x lunch, maar ben beide keren ontevreden geweest over de hoeveelheid. Twee keer dit ook aangegeven, waarbij vanuit de keuken werd voorgesteld om nog maar een gerecht te bestellen.
Liesbeth R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Prima locatie, mooi terras. Lunch echter teleurstellend. De salade was naar mijn idee veel te klein, handje sla, dressing, 2 schijfjes rettich en 3 zeer kleine linzenkroketjes. Of iets is klein en super delicaat of het is gewoon eten en dan verwacht je een portie die op zijn minst de maag enigszins vult. Dit was geen van beide. De bediening was vriendelijk.
Bramber .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
We zijn hier terecht gekomen n.a.v. de goede recensie in het Parool en de goede reacties op deze site. De lunch viel helaas erg tegen. Er zat een haar in het broodje spekbokking en de pasta met bospaddestoelenragout met een gepocheerd ei was smakeloos en erg weinig. We hebben hier iets van gezegd, maar kregen te horen dat ze vanuit de keuken verder niets voor ons konden betekenen (i.v.m de drukte). We konden als compromis een rondje van de zaak krijgen. Ik vind het vervelend om een negatieve recensie te geven maar dit was echt ondermaats.

Bram
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Geweldige locatie. Divers publiek. Verrassende kaart. Wijnkaart met niet standaard wijnen. Voorgerecht: Gestoomde oesters waren lekker, lamsham met asperges was mals en veel. Hoofdgerecht: longhaas was prima maar wat aan de stugge kant, runderezel een stuk malser. Dessert: kokos rijstebrij met een bite. "Die van mijn oma was lekkerder maar deze was ook heerlijk". En de pistachecake met passievrucht curd was erg lekker. Ietwat gehorig, veel zon door de plafondhoge ramen. Bediening verschilt per persoon maar zeker niet slecht. Conclusie: Lekker gegeten voor een prima prijs!
Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vriendin dacht, dat dit voor mij wel een leuke locatie zou zijn. Mijn vader had, lang geleden, op dit terrein als marineman gewerkt. En mogelijk was hij ook in deze voormalige officiersmess geweest.
We hadden een prachtig uitzicht richting Scheepvaartmuseum en verder.
Alleen een hoofdgerecht gegeten. Een heerlijk gebakken stukje rundvlees met bietjes in diverse kleuren en een paar grote tortellinies gevuld met ricotta. Alles heel goed van smaak. De bediening was bijzonder aardig en we hebben een heerlijk wijntje en biertje van de tap gedronken. Het is een aanrader.
MariaJoHe .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Gisteren heerlijk vis gegeten bij Pension Homeland. Mooi tafeltje met uitzicht over het water. Aardige jonge mensen in de bediening. Fijne avond!
Vis van de dag gegeten (schol met citroensaus), en honing-limoenparfait. Beide erg lekker.

Twee minpuntjes:
- Ik heb n kwartier aan de bar moeten wachten voordat iemand de tijd vond om mij naar mn gereserveerde tafel te begeleiden. Waar vervolgens mijn gezelschap al die tijd al bleek te zitten. Zit je daar in hetzelfde restaurant op elkaar te wachten. Vond ik echt wel frustrerend.
- mijn tweede kritiekpunt betreft de porties. Overigens is dat niet uniek voor dit restaurant, maar lijkt n beetje n trend te zijn geworden: op de kaart worden veel ingrediënten opgesomd, maar op je bord ligt zo weinig dat je je afvraagt waar t allemaal gebleven is. Drie halve krieltjes? Drie lucifertjes koolraap en koolrabi? Te weinig om je tong n smaaksensatie te bieden. Ik begrijp niet waarom dit is. Aardappels, koolraap, koolrabi: dat zij toch echt de kroonjuwelen niet. Voor 22 euro kan er toch wel wat méér af?
Nogmaals: ik had n fijne avond op n fijne plek, en heb lekker gegeten. Maar toch: onvoldaan op de fiets terug. Prijs-kwaliteit verhouding prima. Prijs-kwantiteit kan n stukje beter.
Beste Maria,

Om te beginnen goed om te horen dat jullie een fijne avond hebben gehad, dat vinden wij belangrijk. Vervelend dat lange wachten aan de bar, hopelijk heeft u ondertussen wel van een lekker drankje genoten.

Wat betreft de porties voor het diner, deze zijn afgestemd op 3-gangen. Afgezien daarvan is het natuurlijk niet de bedoeling dat u onvoldaan op de fiets naar huis zit. Excuses hiervoor en we gaan met de kritiekpuntjes aan de slag.

Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Eerst buiten een aperitief gedronken en genoten van het prachtige uitzicht. Vervelend dat er een stel met een paar lastige honden naast ons zat, dus maar zo snel mogelijk naar binnen. In het bargedeelte luide muziek, maar in het restaurant heb je daar niet echt veel last van. Het retro-interieur is niet echt onze smaak en ook niet comfortabel, maar het uitzicht maakt alles goed. Schitterend! Bediening had meer aandacht voor elkaar dan voor de gasten dus de maaltijd verliep nogal traag, we hadden aangekondigd dat we niet veel tijd hadden maar daar werd geen rekening mee gehouden. Na het hoofdgerecht duurde het twintig minuten voor we de aandacht van onze serveerster wisten te trekken dus vroegen we maar om de rekening in plaats van een dessert. Het eten was redelijk.
Deirdre V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De plek is natuurlijk heerlijk, met ruim uitzicht over het water. Vooral op het terras is het goed toeven. Jammer dat ik een kwartier moest wachten voordat ik de gelegenheid kreeg een (overigens prima) pilsje te bestellen.
Het retro-interieur, niet helemaal mijn smaak, maar je zit er goed al laat de akoestiek te wensen over. Het voorgerecht met ingelegde makreel met ui en venkel was heel geslaagd, vooral door het verrukkelijke romige sausje.
De wijnkaart is niet heel uitgebreid maar aantrekkelijk genoeg, en de schappelijk geprijsde Côtes du Rhone is uitstekend. Het glaasje prijzige Cremant d'Alsace was helaas wat zuinigjes ingeschonken. Van het menu kozen we de procureur, smakelijk plakken varkensvlees die jammer genoeg iets te enthousiast waren gezouten. Het zoetige maisbrood was apart – zoetig en lekker.
Eigenlijk een goed restaurant, maar je moet wel geduld hebben, de tijd tussen bestelling en het uiteindelijk je voorgerecht voor je neus krijgen was beslist te lang. Dit kan beter jongens!
Beste Proever 4622,

Goed te lezen dat de dranken en het voorgerecht in elk geval naar wens zijn geweest! Hopelijk komt u nog een keertje terug, dan zullen wij ons uiterste beste uw geduld niet zo op de proef te stellen.

Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Homeland. Dus hier zat Hirsi Ali. Waar nu de EU rondmoddert in eindeloze vergaderingen. Hmmm. Wonderlijke plek hartje stad. Goeie sfeer. Aardige marachaussee ook. Gauw naar binnen. Totaal retro. Hou je van of hou je niet van. Alsof je in een schoollokaal zit. Ik vind t tof. Alleen...een waardeloze akoestiek. Echt allerbelabberdst. Zonde zeg. Allervriendelijkste meisjes helpen ons door de kaart. Die is wel mooi hoor. Rundezel? Huh, wat? Ja, een mooi stukje bil van een koe. Ah, lekker. En de visschotel ook. En de kok weet wat ie doet. Mooi opgenaakt. Goeie smaakbalans. Niet voorzichtig gekookt maar met lef. Goeie vis - pittig en zuur - en een fijn stukje mals ezel. Heerlijke nagerechten - ricotta!!! Altijd fijn!! - en zo was de avond lekker. Nu nog een akoeticus langs laten komen en je hebt een mooie tent Homeland!
Beste Mzzz,

Bedankt voor deze recensie, goed om te horen dat het een fijne avond was. De akoestiek, daar wordt aan gewerkt! Tot een volgende keer.

CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteren heb ik met mijn collega's gegeten in Homeland. Het zit verstopt op het Marineterrein. Ik was hier nog NOOIT geweest. Het uitzicht op het water en de stad is prachtig. De inrichting is sfeervol en fraai. Bediening was vlot en super aardig.
Vooraf was er een proeverij van van alles. Als hoofdgerecht had ik de kabeljauw met krieltjes en koolraap. Het nagerecht was ook een proeverij voor twee, bestaande uit onder meer chocolademousse en ijs. Ik heb PRECIES de helft gepakt. Mijn collega de andere.
Het eten was goed. Prijs-kwaliteitverhouding was uiteraard goed, aangezien ik niet heb hoeven afrekenen.
Beste CJ,

Wat leuk! Bedankt voor deze recensie en.. gewoon iets meer dan de helft snoepen de volgende keer!

Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Fantastisch gegeten te ere van mijn verjaardag op een voormalig marineterrein naast het Scheepvaartmuseum met uitzicht op het centrum van Amsterdam! Westertoren, Zuiderkerk, Montelbaanstoren, Paleis op de Dam, Nemo, VOC-schip! Toplocatie en topeten! Vooraf ingelegde makreel, rundercarpaccio, hoofdgerecht, vegetarische artisjokcake met gefrituurde artisjok en runderezel met bietenravioli. Bijzonder smakelijk. Een soepele pinot noir uit de Elzas. Toe kaasplankje van Kef met o.a. een bleu de pays basque, waarin de schapenkaas nog heel goed was te proeven (dit in tegenstelling tot de roquefort die vaak iets te zout is!) een rode dessertwijn, koffie en calvados toe. Geweldige bediening. Neem iedereen mee naar dit juweeltje van Kattenburg. Prijs/kwaliteit helemaal in orde.
Beste Frans,

Wat goed het een geslaagde avond was, en natuurlijk nog gefeliciteerd. Tot een volgende keer dan maar, we hebben binnenkort nieuwe kaasjes dus hopelijk vallen deze net zo in de smaak!

Bedankt en vriendelijke groet,
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Prachtige plek, lekker áan het water ons eerste glas gedronken en daarna in de eetzaal in het sfeervolle gebouw met kaarsen aan en vuur aan in de haard, beetje erg warm nu, gedineerd. Eten was goed, decor ook maar bediening aan tafel erg chagrijnig en voor ons, groep van vier , niet goed te begrijpen waarom. Wilden er iets van zeggen maar kwamen daar niet toe door chagrijnige blik. Tip: Maak je zelf aantrekkelijk voor feed back en doe wat aárdiger.
Beste Thomas,

Bedankt voor de feedback, we gaan er direct mee aan de slag! Tips zijn uiteraard altijd welkom. Hopelijk komt u snel nogmaals langs onze fijne plek. Goed te horen dat het eten heeft gesmaakt!

Elisabethvanoranje .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Na een boottocht door de grachten werden we bij dit restaurant afgezet. Wat heb ik hier lekker gegeten. Alles was met zoveel aandacht en smaak klaargemaakt. Gezellige en ongedwongen sfeer met uitstekende bediening. Een aanrader.
Beste Elisabeth,

Wat een ontzettend leuke recensie! Bedankt hiervoor, worden we blij van. Tot snel?

-------- .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Eerste keer Homeland en het was echt een super succes! Begonnen met een cocktail die heel paars was en heel lekker. Daarna bijna alle gerechtjes geproefd en bijna alles even lekker! Chowder was echt heerlijk met oesters en garnaaltjes.
Dessertjes waren ook allemaal even lekker. De jaren 70 stijl is echt zo goed gedaan dat je steeds blijft denken dat homeland er al 50 jaar zit en de planten gewoon al die jaren zijn meegegroeid.

Naast heel veel complimenten voor de keuken ook net zoveel complimenten voor de bediening! Bij iedere gang hebben we een andere wijn gedronken en alles paste perfect!

Kortom: helemaal leuk & lekker.
Goedemiddag,
Wat een fijne recensie, bedankt hiervoor! Leuk dat onze gloednieuwe cocktails in de smaak zijn gevallen. Tot de volgende keer dan maar.

Sannafoodie .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Wat een heerlijke plek om te zitten. We zaten buiten in het zonnetje, uitzicht over het water en een parkje. De vriendelijke dame uit de bediening was verrassend snel met de koffie en we besloten te lunchen. Ik nam een salade met bloemkool en krokante kikkererwten, volgens mij geroosterd. Mijn buurman nam een pasta met hazelnoten en een gepocheerd ei. Lekker veel kaas zoals het hoort. Verslavend lekker, dit is een nieuwe favoriet! twee glazen witte wijn erbij, ook gewoon goed.

De vrolijke blonde jongen uit de bediening vertelde ons dat het terras voor de zomer gaat uitbreiden en dat het kampvuur vaak aangaat tijdens de zomerdagen. Daar komen wij zeker voor terug.
Beste Sanna,

Dat klinkt als een fijne middag, wat goed om te horen! Ons terras leent zich inderdaad goed voor. Bedankt en tot ziens in het zonnetje.

Monique J.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
De plek is geweldig, het seventies decor vinden we ook erg leuk. De service is echt onder de maat. Het was niet druk en we zagen 4 man in de bediening die weinig tot niets te doen hadden. Na een poos wachten zijn we zelf maar om de lunchkaart gaan vragen, waar niet echt vriendelijk op gereageerd werd. De lunch was wel ok, maar vanwege de matige bediening komen we hier niet gauw meer terug.
Beste Monique,

Vervelend dat niet alles naar wens is verlopen. Onze excuses hiervoor. Hopelijk komt u toch nog eens langs want wat een fijne plek is het he, dat vinden wij ook. Misschien kan een kopje koffie van het huis het een beetje goed maken.

Rudy H.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Wat een geweldige plek! Wat een uitzicht!
Jammer dat het met de lunch totaal mis ging.
Wij kregen na lang wachten, in een vrijwel lege tent, onze "boterhammen".
Echter een van deze was niet besteld. Na een kwartier weer een niet besteld gerecht voorgeschoteld gekregen, die vreemd genoeg voor mijn neus bleef staan. Deze hebben wij dus maar opzij geschoven en werd later op ons aandringen verwijderd. Door dit hele tijdrovende gebeuren kregen we wel een drankje aangeboden: ha fijn!
Toen het derde gerecht eindelijk kwam bleek het fricandeau (zeer karig belegd voor € 7,50)) te zijn ipv geroosterde procureur. Met volle overtuiging werd door de bediening gesteld dat het wél procureur was. Kennelijk ken Ik geen smaakloze grijze procureur en geroosterd was het ook niet. Ik had mijn portie voor een dag gehad dacht ik maar de maat bleek nóg niet vol: de rekening klopte ook niet! Geen sorry of wat vervelend voor u na alle perikelen. Erg jammer allemaal, maar het is en blijft een bijzondere plek.
Beste Carpedia,

Erg jammer dat uw lunch rommelig is verlopen, onze excuses hiervoor. Vervelend dat onze procureur niet naar wens is geweest. Mocht u toch nog een keer van het uitzicht willen komen genieten, bieden we u graag een aperitief van het huis aan.

Hopelijk kunnen we het zo toch nog een beetje goed maken. Want het is inderdaad een erg fijne plek!

Liesbet M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gisteren voor het eerst gedineerd bij Homeland. Lelijkste inrichting die ik in tijden heb gezien, dat verwacht je niet. Niet alle vintage is dus leuk en smaakvol. Het voorgerecht van ravioli was ok, het hoofd van eendenbout met eendeneieren was beneden peil. We hadden twee keer eend, waarvan mijn portie totaal rauw was, terwijl de andere medium rare bleek. Wilde het eigenlijk terugsturen maar mijn tafelgenoot wilde wel ruilen. Het toetje was daarentegen grandioos witte chocolade pastinaak met peer, werkelijk zalig. Het personeel was zeer vriendelijk. Heb wel kanttekening bij kalfsvlees, eendenlever. .. dieronvriendelijk of kan dat weer.. kortom, zeer gemengde resultaten. Persoonlijk vind ik het geen aanrader.
Beste Liesbet,

Wat vervelend dat de eendenborst niet naar wens is geweest. Fijn dat het dessert wel in smaak viel. Naast eendenborst en kalfstong hebben we ook heerlijke vegetarische- kip- en ook visgerechten van de goede vissers op de dinerkaart staan.

Wellicht tot een volgende keer, hopelijk kunnen we het dan goed maken met een glaasje bubbels!