Pendergast

Groen van Prinstererstraat 14 1051 EG Amsterdam Nederland Kaart
31-208458507

Over het restaurant Pendergast

De ontdekking van Kansas

Pendergast is een "smokehouse" geïnspireerd op de cultuur van Kansas City. Een heerlijke plek voor ontdekkers, buren, liefhebbers. Alles ademt hier Amerika, van het interieur tot de menukaart vol traditionele gerechten als cornbread, mash en cheesecake. Ze pekelen, bakken en roken hun kwaliteitsvlees en seizoensgroenten hier dagelijks vers.

**Je kunt hier altijd binnen komen lopen. Pendergast houdt een paar tafels vrij voor binnenloop.**

Meer informatie over restaurant Pendergast

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren
geertje H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Op een vrijdag bij Pendergast gaan eten. Drukte in de zaak, en een beetje gedoe om een plekje (zelfs na reservering). Goed opgelost door het vriendelijke personeel, tafel snel ingedekt.

Hoofdgerechten besteld - Pulles pork neck en brisket, met als bijgerechten een salade en een mac and cheese, en daarbij twee glazen wijn. Eten kwam verrassend snel op tafel, en hoewel smakelijk en goed gekookt toch een beetje veel van hetzelfde. De gemarineerde bietjes waren overheerlijk, maar het cornbread miste voor ons wat smaak.

Inrichting doet wat kil aan, misschien mede daardoor dat we na het eten direct door zijn gegaan naar een ander etablissement voor een drankje na.

Al bij al een prima ervaring, en misschien met een grote groep aan de grotere tafels wat leuker dan wat nu voelde als een snelle snack voor 2.
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
smakelijke gerechten, goede kwaliteit vlees, open wijn ook goed. Stoelen hard (niet comfortabel) en heel erg rumoerig als het vol is ( akoestiek). Aardige bediening.
Marischka K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Ontzettend leuk kleinschalig buurtrestaurant met zeer prettige bediening. Erg lekker vlees uit de smoke oven. Om je vingers bij af te likken :-)
Edin N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Beste vlees van Amsterdam. Verwacht geen klassiek grillrestaurant - dit is allemaal slowcooked wat meer een soort stoofvlees oplevert. De Brisket en de Ribs zijn niet te missen - sappiger dan sappig!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
De achteraflocatie is even zoeken - vlakbij Westergasterrein, eindpunt lijn 10. De gefrituurde olijven had ik nooit eerder gegeten, maar smaakten perfect. Het vlees van de barbeque - slow cooked - is heerlijk mals en smakelijk. De wijn is aan de dure kant.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Een aanwinst voor de buurt. Het personeel is supervriendelijk en altijd in voor een gezellig praatje. De huisgemaakte BBQ sauce is om je vingers bij af te likken.
Lenny V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Een waar paradijs voor vleesliefhebbers. Wij hebben een mix genomen van diverse soorten vlees en side dishes en alles was heerlijk en van een hele hoge kwaliteit.
Aardig personeel, goede uitleg, fijn uit serveer tempo. Een leuk ingerichte plek om te eten.
eric S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We zijn inmiddels vaste gasten hier. Beste brisket van Nederland! Leuke sfeer.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk mals vlees! Zou zeker nog een keer gaan
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten, vlees is echt anders/lekkerder dan normaal. Simpele inrichting, aardige mensen. We hebben een topavond gehad!
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Alles echt alles was heerlijk!
Dit is absoluut een aanrader! Je moet alles zelf ervaren.
Voor ons was het een 10+
Love this place!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De tweede keer bij Pendergast en weer verrukkelijk! Wat wordt hier fijn gekookt en wat een zalige sfeer. De bediening is gezellig en weet waar ze het over hebben en de cocktails zijn fantastisch! Een echte aanrader! Vergeet niet te reserveren want Pendergast is ontdekt! Wachttijd niet lang, kan niet beter, niet redelijk, niet kort en ook geen hoog tempo: wachttijd gewoon goed, niet te snel, niet te langzaam, gewoon fijn!
harrie B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Het was lekker en een aardige bediening. Toch waren we wat teleurgesteld na de lovende recensie in Het Parool. We waren met z'n drieën en kozen dus voor de "spread" om te delen, 3 verschillende hoofdgerechten plus drie sidedishes. Het smaakte best goed maar achteraf gezien hadden we waarschijnlijk beter drie verschillende hoofdgerechten kunnen bestellen en die zelf delen want vooral het bakje met Pulled Pork was wel heel erg klein. En voor de prijs had het weinig of niets uitgemaakt. Ook de bijgerechten vielen wat tegen, met name de coleslaw was weinig opwindend en het bakje sla was ook niet echt spannend. En de maat was wederom niet erg royaal en dan waren dit nog de ' large, family style' dishes. We zijn absoluut voorstander van kwaliteit boven kwantiteit hoor, maar dit was op het randje. Jammer was ook dat er achteraf een (dag?) specialiteit bleek te zijn, waarschijnlijk de door Hiske Verspille bejubelde "Beef Rib" maar die stond niet op de kaart. En die had ik juist graag willen proberen. Degene die ons bediende had het wel aan onze dochter verteld maar dat had ik niet meegekregen, de akoestiek is niet denderend en zij was het vergeten doordat er ook veel andere aanwijzingen waren over hoe het systeem werkte. De witte wijn - we hadden drie verschillende - was prima. De inrichting kan wel wat aankleding gebruiken, vooral om de akoestiek te verbeteren. Zeker wanneer de zaak volloopt kun je elkaar nog maar nauwelijks verstaan.
Erna O.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Leuk!
Heerlijk gegeten, prima tempo. Ik vond het niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld.
De bediening was goed, we kregen goede uitleg van het menu. Heerlijke witte wijn gedronken.
Johnny L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Na binnenkomst bleek tafel nog niet opgedekt, terwijl het nog niet druk was. 4 cocktails besteld, deze werden 1 voor 1 gemaakt waardoor we niet gezamelijk konden toasten (duurde 50 minuten). De bestelde olijven zijn nooit aangekomen, ook niet na meerdere malen vragen.
Het eten was redelijk, maar werd liefdeloos gepresenteerd. Het uithalen van de borden ging ook weer 1 voor 1 en was erg rommelig.
Wij zullen niet snel terug gaan naar Pendergast.
Janneke M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk gegeten, goed advies over het eten en de hoeveelheid. Goede witte wijn en bijzondere cocktails. Voor herhaling vatbaar.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Unieke bbq bereiding. Al t vlees wordt urenlang langzaam gegaard in rookoven. Met heerlijke bbq smaak en botermals vlees als resultaat. Gecombineerd met goede wijnen en goed wijnadvies. Verbeter suggestie: naast alle gerechten zouden ook de wijnen uit Amerika kunnen komen.
Fenna K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Als je niet weet waar Pendergast zit, dan loop je er zo voorbij: geen uithangbord of drukke gevel, maar eerder de uitstraling van een ouderwets, klein koffiehuis. Gelukkig weten we het nu wel te vinden, want we komen zeker terug.
We begonnen de avond met wijn (uit Portugal) en kaaskoekjes. Heel simpel, meer dan verrukkelijk.
Daarna het hoofdgerecht, beiden namen we de angus-steak. Het eten wordt klaargemaakt op de barbecue, soms uren lang. Dat was duidelijk te merken: het vlees viel heerlijk uit elkaar en rondom zat een heerlijke korst. We kozen er puree en bonen bij, standaard zat er bietensla en maaikoekje bij. Allemaal even lekker.
Bij de desserts stond onder meer pecan pie, een van mijn favoriete taarten. Die kon ik dus niet laten staan. Erbij een dot room. In de taart en de room zat een tikkeltje rum, wat het net "af" maakte.
Tot slot espresso en daarna de rekening die alleszins meeviel.
Met een goed gevoel gingen we naar huis.
Michiel P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Really good!
Vermaas B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Paradijs voor sociale carnivoren. Bediening was schattig en voegde echt iets toe aan de gezellige avond. Ontdekking: wat maakt NL heerlijke whisky.