Pendergast

Groen van Prinstererstraat 14 1051 EG Amsterdam Nederland Kaart
31-208458507

Over het restaurant Pendergast

De ontdekking van Kansas

Pendergast is een "smokehouse" geïnspireerd op de cultuur van Kansas City. Een heerlijke plek voor ontdekkers, buren, liefhebbers. Alles ademt hier Amerika, van het interieur tot de menukaart vol traditionele gerechten als cornbread, mash en cheesecake. Ze pekelen, bakken en roken hun kwaliteitsvlees en seizoensgroenten hier dagelijks vers.

**Je kunt hier altijd binnen komen lopen. Pendergast houdt een paar tafels vrij voor binnenloop.**

Meer informatie over restaurant Pendergast

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren
9,1

Jouw recensie over het restaurant Pendergast

Lisanne A.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Fantastisch eten met zorg bereid, zeer vriendelijke bediening. Het enige minuscule minpuntje is dat de belichting niet optimaal is (te licht bij de bar, te donker in de rest van de zaak).
Riana B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Genoten van de Pulled pork. Een aanrader. Ook de huisgemaakte pecannoten pie is er 1 waarvoor ik terug ga komen!
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een aanrader voor iedere vleesliefhebber! Heerlijk eten, goede en gezellige bediening en een knus restaurantje. Super!
Marije P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, fijne hoeveelheden en met echt goede smaak, je merkt dat er echt veel aandacht aanbesteed is en ook nog prettige goede service. Een aanrader !
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Ik ben hier nu binnen een week twee keer geweest en weet zeker: hier kom ik heel vaak terug.

De echte smaak van de Amerikaanse rookoven tref je in Nederland niet vaak, maar bij Pendergast waan je je in het zuiden van de States.

Verrukkelijk vlees (ribs, varkenswangen, brisket), uitstekende bijgerechten (mac'n cheese, corn bread), alles met zorg en toch supersnel (het ligt immers al vele uren in die smoker) op tafel.

Ook geschikt voor 'even snel en toch lekker' dus, bijvoorbeeld voorafgaand aan film, theater of concert - en dat op een steenworp van de Westergasfabriek.
Thea D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heerlijk vlees en lieve bediening. Fijn dat dit restaurant in mijn buurtje zit.
Melchior W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Bij binnenkomst om half 7 werd meteen genoemd dat we maar 2 uur hadden om te eten ivm dubbele boekingen van tafels. Dat deed voor ons erg af aan de beleving van een avond uit eten gaan (liever niet onder tijdsdruk). Het hoofdgerecht stond 5 minuten na de bestelling op tafel, helemaal in de lijn met snel eten dus. Daarnaast stonden de tafels erg dicht op elkaar. Het eten zelf daarentegen was voldoende en smaakte wel goed.
Karlijn L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Super leuk tentje! Heerlijk gegeten. Bijna huiskamersfeer achtig! Super bediening en goede prijs kwaliteit verhouding. We waren met een kleine groep collega's maar ook leuk voor met z'n tweetjes.
geertje H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Op een vrijdag bij Pendergast gaan eten. Drukte in de zaak, en een beetje gedoe om een plekje (zelfs na reservering). Goed opgelost door het vriendelijke personeel, tafel snel ingedekt.

Hoofdgerechten besteld - Pulles pork neck en brisket, met als bijgerechten een salade en een mac and cheese, en daarbij twee glazen wijn. Eten kwam verrassend snel op tafel, en hoewel smakelijk en goed gekookt toch een beetje veel van hetzelfde. De gemarineerde bietjes waren overheerlijk, maar het cornbread miste voor ons wat smaak.

Inrichting doet wat kil aan, misschien mede daardoor dat we na het eten direct door zijn gegaan naar een ander etablissement voor een drankje na.

Al bij al een prima ervaring, en misschien met een grote groep aan de grotere tafels wat leuker dan wat nu voelde als een snelle snack voor 2.
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
smakelijke gerechten, goede kwaliteit vlees, open wijn ook goed. Stoelen hard (niet comfortabel) en heel erg rumoerig als het vol is ( akoestiek). Aardige bediening.
Marischka K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Ontzettend leuk kleinschalig buurtrestaurant met zeer prettige bediening. Erg lekker vlees uit de smoke oven. Om je vingers bij af te likken :-)
Edin N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Beste vlees van Amsterdam. Verwacht geen klassiek grillrestaurant - dit is allemaal slowcooked wat meer een soort stoofvlees oplevert. De Brisket en de Ribs zijn niet te missen - sappiger dan sappig!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
De achteraflocatie is even zoeken - vlakbij Westergasterrein, eindpunt lijn 10. De gefrituurde olijven had ik nooit eerder gegeten, maar smaakten perfect. Het vlees van de barbeque - slow cooked - is heerlijk mals en smakelijk. De wijn is aan de dure kant.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Een aanwinst voor de buurt. Het personeel is supervriendelijk en altijd in voor een gezellig praatje. De huisgemaakte BBQ sauce is om je vingers bij af te likken.
Lenny V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Een waar paradijs voor vleesliefhebbers. Wij hebben een mix genomen van diverse soorten vlees en side dishes en alles was heerlijk en van een hele hoge kwaliteit.
Aardig personeel, goede uitleg, fijn uit serveer tempo. Een leuk ingerichte plek om te eten.
eric S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We zijn inmiddels vaste gasten hier. Beste brisket van Nederland! Leuke sfeer.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk mals vlees! Zou zeker nog een keer gaan
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten, vlees is echt anders/lekkerder dan normaal. Simpele inrichting, aardige mensen. We hebben een topavond gehad!
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Alles echt alles was heerlijk!
Dit is absoluut een aanrader! Je moet alles zelf ervaren.
Voor ons was het een 10+
Love this place!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De tweede keer bij Pendergast en weer verrukkelijk! Wat wordt hier fijn gekookt en wat een zalige sfeer. De bediening is gezellig en weet waar ze het over hebben en de cocktails zijn fantastisch! Een echte aanrader! Vergeet niet te reserveren want Pendergast is ontdekt! Wachttijd niet lang, kan niet beter, niet redelijk, niet kort en ook geen hoog tempo: wachttijd gewoon goed, niet te snel, niet te langzaam, gewoon fijn!