Pendergast

Groen van Prinstererstraat 14 1051 EG Amsterdam Nederland Kaart
31-208458507

Over het restaurant Pendergast

De ontdekking van Kansas

Pendergast is een "smokehouse" geïnspireerd op de cultuur van Kansas City. Een heerlijke plek voor ontdekkers, buren, liefhebbers. Alles ademt hier Amerika, van het interieur tot de menukaart vol traditionele gerechten als cornbread, mash en cheesecake. Ze pekelen, bakken en roken hun kwaliteitsvlees en seizoensgroenten hier dagelijks vers.

**Je kunt hier altijd binnen komen lopen. Pendergast houdt een paar tafels vrij voor binnenloop.**

Meer informatie over restaurant Pendergast

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Klein leuk restaurantje, zitten aan tafeltjes is een beetje krap en het is redelijk lawaaierig.
En dan nu waar het echt om gaat: Het vlees is van bijzonder goede kwaliteit en smelt op je tong. Ook de sidedishes zijn smaakvol. De bediening is reuze vriendelijk en de heer des restaurant kwam gezellig een praatje met ons maken. De hele avond door werden er (zonder te vragen) flesjes kraanwater op de tafel gezet .... top!
Enfin, een echte aanrader.
Gerbrand S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was voortreffelijk, pulled pork, briskets. De porties zijn erg groot, dus voorgerecht kan achterwege blijven. Ruime is erg klein, zodat als je nog niet naar je tafel kan, je in de weg staat bij de bar. De ambiance is goed, en extra verrassing is tram 10 die zo naar binnen likkt te rijden.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat een heerlijke avond. Pendergast is echt een heel relaxt restaurant met zeer vlotte, leuke bediening en heerlijk eten. Voor de vleesliefhebber een walhalla. De specialiteiten zijn natuurlijk de diverse soorten gerookt en gebarbequed vlees die inderdaad zalig zijn: perfect klaargemaakt, niet te rokerig of te veel in de bbq saus gemarineerd, precies goed. De huis BBQ saus is heerlijk fris, past perfect bij het vlees. De sidedishes zijn simpel maar lekker (frisse salade, lekkere gewokte spinazie, pittige bonen etc.). En de dessert waren simpel maar zalig, een keuze uit 3 taarten die alle drie erg lekker waren. De kok/eigenaar is een amerikaan uit Kansas die met veel enthousiasme vertelt over zijn weg naar perfectie in de vleesbereiding. We kregen zelfs een uitgebreide rondleiding in de keuken om de smoker te bewonderen. De prijzen zijn ook zeer redelijk.
Hier gaan we vaker terugkomen!
Charlotte1990 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Pendergast. Pulled Pork en cornbread waren favoriet, maar eigenlijk was alles lekker. Zeer vriendelijke service. Zeker de moeite waard!
FinnRubsaam .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Pendergast. De bediening was erg vriendelijk en kon al onze vragen beantwoorden. Wij waren geïnteresseerd naar de manier waarop het eten bereid werd en kregen (zowel van de serveerster als de kok) een uitgebreide uitleg over de rookoven die ze in de keuken hebben staan. Klassiek Amerikaans eten, snelle bediening en een prettige sfeer. Toprestaurant!
michael H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
bijzonder lekker gegeten, erg gezellig, maar niet alles hoeft bijzonder te zijn. Er mag best Bacardi en gewone cola verkocht worden ;)
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Fantastisch gegeten & dito bediening.

Wiebe P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg Lekker gegeten. Met name de brisket en ribs waren mega mals. Een aanrader. Wij hebben de spread genomen met alee drie de desserts om met zijn drieën te delen en dat was ruim voldoende. De bediening was erg aardig en attent. Kom hier zeker weer.
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Super aardige bediening, lekker eten dat jammer genoeg heel snel op tafel stond na de bestelling. Dus wil je langer tafelen zorg dan wel dat je eerst iets vooraf bestelt. Zeker een aanrader om nogmaals te bezoeken!
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Leuk tentje, goeie sfeer, heerlijk maar dan echt heerlijke gerechten. The Spread laat je 3 hoofdgerechten en 3 bijgerechten kiezen en is prima te doen voor 4 personen. Brisket van rundvlees is echt super lekker! Maar ook alle andere gerechten die we namen waren perfect voorbereid. Kortom, ik kom zeker terug!
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
manzana .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een verborgen parel in Amsterdam west. Vriendelijk, knus en voortreffelijk eten. Zeldzaam lekkere spareribs en brisket. Wat een feest!
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wat een fijne plek! Relaxed, zowel de ruimte als de uiterst vriendelijke bediening. En dan het eten, hmmmm! Je moet wel van vlees houden, maar dan heb je met Pendergast een heerlijk adresje, waar ze het bereiden van vlees echt serieus nemen en het op een originele manier doen (ze roken het, beginnen daar al 's ochtends om zeven uur mee). En je proeft het: nog nooit at ik zulke lekkere spareribs.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Ik had nooit gedacht dat Amerikaans eten (in dit geval uit Kansas) zo lekker kon zijn. Mooie smaken, en de brisket was heerlijk mals en zacht. Vriendelijk personeel en vooral een heel toegewijde en gepassioneerde kok. De aankleding is niet bijzonder maar past bij het concept. Heel goede prijs/kwaliteit verhouding.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gisteren zijn we hier geweest. De serveerster vertelde ons dat de tafel later gedeeld zou moeten worden, maar verzekerde ons dat we wel welkom waren. Het kwam niet echt enthousiast of gemeend over. De voorgerechten waren vrij klein en eerlijk gezegd ook niet heel goed. Vandaar dat ik voor een vrij groot hoofdgerecht gegaan ben. Echter dit was ook een vrij minimalistische hoeveelheid. Naast het vlees waren met name de groente en het cornbread uiterst minimalistisch en niet smakelijk. De bediening was niet behulpzaam toen ik een extra side dish wilde bestellen. Daarom geen wijn besteld, geen dessert en zo snel mogelijk vertrokken. Even verderop de maaltijd weer voortgezet. Duidelijke afrader.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Klein pandje op de hoek en was gezellig vol. Gelukkig nog een tafeltje vrij. Gastvrije ontvangst en je voelt je heel welkom. Direct fles kraanwater op tafel, worden we altijd blij van. Leuke en attente bediening. Vlees is echt bijzonder lekker, supermarkt met crunchy korst, beetje zoutig. Spinazie met citroenvinaigrette was top! Aardappel salade ook lekker fris en niet vet. Goed glas wijn erbij. Overheerlijke lemon merengue pie als dessert. En dat alles ook nog heel betaalbaar. Aanwinst voor West!
marieke337 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben zaterdag heerlijk gegeten bij Pendergast. De bediening was erg vriendelijk en het eten was uitstekend.
We komen hier zeker een keer terug!
Alain D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Zeer leuk restaurant met overheerlijke barbeque gerechten gebaseerd op Kansas, US recepten voor een zeer democratische prijs.
De kaart staat vol met uitnodigende namen zoals pulled pork, brisket, mac and cheese en niet te vergeten het corn bread.
Daarnaast ook een interessante, doch beperkte, cocktail lijst en ook de bieren en wijnen zijn met aandacht geselecteerd.
Een absolute aanrader voor iedere vlees liefhebber.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wauw, wauw, wauw. Heerlijk eten, vlees zo mals dat het in je mond smelt. Wij hadden de "spread", dat was zoveel. Een klein bakje met heerlijke in zuur gelegde groente (smaakexplosie), lekkere cornbread, smakelijke Mac & cheese, overtreffelijke BBQ beans en lekkere Black eyed Peas. Dan het vlees, de pulled pork was te gek, de brisket super mals en de ribs, hmmmm, het vlees viel zo van het bot.
Super aardig personeel ook. Wij komen zeker terug, met meer mensen.
Montauk .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Perfect gegaarde en heerlijk smaakvolle brisket en pork ribs; 'the spread' - 3 mains & 3 sides to share - à Eur 55 meer dan waar voor je geld (van de zes gerechten, alleen op Mac & Cheese iets 'aan te merken' - had meer korst/crunch mogen hebben. En alles in een warme, ongedwongen ontvangst.