Pendergast

Groen van Prinstererstraat 14 1051 EG Amsterdam Nederland Kaart
31-208458507

Over het restaurant Pendergast

De ontdekking van Kansas

Pendergast is een "smokehouse" geïnspireerd op de cultuur van Kansas City. Een heerlijke plek voor ontdekkers, buren, liefhebbers. Alles ademt hier Amerika, van het interieur tot de menukaart vol traditionele gerechten als cornbread, mash en cheesecake. Ze pekelen, bakken en roken hun kwaliteitsvlees en seizoensgroenten hier dagelijks vers.

**Je kunt hier altijd binnen komen lopen. Pendergast houdt een paar tafels vrij voor binnenloop.**

Meer informatie over restaurant Pendergast

Tram 10 / Bus 21 vanaf CS

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• MasterCard , Pin , Visa
9,2

Jouw recensie over het restaurant Pendergast

Hilbert L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Onuitstaanbaar lekker vlees en verrukkelijke bijgerechten. Nu al drie keer geweest, en ik woon niet eens in Amsterdam. Er heerst ook altijd een goede, vriendelijke sfeer.
Radboud R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Eten was redelijk, maar het restaurant heeft veel galm en de bedieningen was slecht; toen we aan het dessert zaten kwam men ons vertellen de tafel weer nodig te hebben, dus of we wilden vertrekken. Dat werk.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
lekker gegeten, fijne bediening, lekkere wijn (eerste flesje had beetje kurk en werd subiet vervangen), normale rekening. we lieten ons verrassen door de chef en dat pakte erg goed uit!
Antonio B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Uitstekende bediening en het lekkerste brisket!

Ik was met een groep van 7 mensen en alles ging goed: we kregen advies en het eten was heerlijk.
Tobias T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Duidelijk het beste bbq restaurant in de stad. Goed eten en fijne wijnen en bieren, in een prima relaxte sfeer en prettig informele bediening
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Uiterst vriendelijke bediening en lekker (geg)eten. Fijne sfeer vanwege de kleinschaligheid. Een aanwinst voor Westerpark!
Susanne A.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Helaas hanteren ze shifts van 2 uur, dus op de vrijdagavond lekker doorzakken zit er hier niet in. Gaat meer om eten en wegwezen.
Lorette H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Tot nu toe de beste Amerikaanse BBQ die we in Amsterdam gegeten hebben. Heerlijke brisket & ribs. Het is misschien aan de prijzige kant, maar je krijgt er dan ook uitstekende kwaliteit voor.
paul A.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
erg veel mannen, viel me op...
Lisanne A.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Fantastisch eten met zorg bereid, zeer vriendelijke bediening. Het enige minuscule minpuntje is dat de belichting niet optimaal is (te licht bij de bar, te donker in de rest van de zaak).
Riana B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Genoten van de Pulled pork. Een aanrader. Ook de huisgemaakte pecannoten pie is er 1 waarvoor ik terug ga komen!
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een aanrader voor iedere vleesliefhebber! Heerlijk eten, goede en gezellige bediening en een knus restaurantje. Super!
Marije P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, fijne hoeveelheden en met echt goede smaak, je merkt dat er echt veel aandacht aanbesteed is en ook nog prettige goede service. Een aanrader !
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Ik ben hier nu binnen een week twee keer geweest en weet zeker: hier kom ik heel vaak terug.

De echte smaak van de Amerikaanse rookoven tref je in Nederland niet vaak, maar bij Pendergast waan je je in het zuiden van de States.

Verrukkelijk vlees (ribs, varkenswangen, brisket), uitstekende bijgerechten (mac'n cheese, corn bread), alles met zorg en toch supersnel (het ligt immers al vele uren in die smoker) op tafel.

Ook geschikt voor 'even snel en toch lekker' dus, bijvoorbeeld voorafgaand aan film, theater of concert - en dat op een steenworp van de Westergasfabriek.
Thea D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heerlijk vlees en lieve bediening. Fijn dat dit restaurant in mijn buurtje zit.
Melchior W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Bij binnenkomst om half 7 werd meteen genoemd dat we maar 2 uur hadden om te eten ivm dubbele boekingen van tafels. Dat deed voor ons erg af aan de beleving van een avond uit eten gaan (liever niet onder tijdsdruk). Het hoofdgerecht stond 5 minuten na de bestelling op tafel, helemaal in de lijn met snel eten dus. Daarnaast stonden de tafels erg dicht op elkaar. Het eten zelf daarentegen was voldoende en smaakte wel goed.
Karlijn L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Super leuk tentje! Heerlijk gegeten. Bijna huiskamersfeer achtig! Super bediening en goede prijs kwaliteit verhouding. We waren met een kleine groep collega's maar ook leuk voor met z'n tweetjes.
geertje H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Op een vrijdag bij Pendergast gaan eten. Drukte in de zaak, en een beetje gedoe om een plekje (zelfs na reservering). Goed opgelost door het vriendelijke personeel, tafel snel ingedekt.

Hoofdgerechten besteld - Pulles pork neck en brisket, met als bijgerechten een salade en een mac and cheese, en daarbij twee glazen wijn. Eten kwam verrassend snel op tafel, en hoewel smakelijk en goed gekookt toch een beetje veel van hetzelfde. De gemarineerde bietjes waren overheerlijk, maar het cornbread miste voor ons wat smaak.

Inrichting doet wat kil aan, misschien mede daardoor dat we na het eten direct door zijn gegaan naar een ander etablissement voor een drankje na.

Al bij al een prima ervaring, en misschien met een grote groep aan de grotere tafels wat leuker dan wat nu voelde als een snelle snack voor 2.
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
smakelijke gerechten, goede kwaliteit vlees, open wijn ook goed. Stoelen hard (niet comfortabel) en heel erg rumoerig als het vol is ( akoestiek). Aardige bediening.
Marischka K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Ontzettend leuk kleinschalig buurtrestaurant met zeer prettige bediening. Erg lekker vlees uit de smoke oven. Om je vingers bij af te likken :-)