Pendergast

Groen van Prinstererstraat 14 1051 EG Amsterdam Nederland Kaart
31-208458507

Over restaurant Pendergast

De ontdekking van Kansas

Pendergast is een "smokehouse" geïnspireerd op de cultuur van Kansas City. Een heerlijke plek voor ontdekkers, buren, liefhebbers. Alles ademt hier Amerika, van het interieur tot de menukaart vol traditionele gerechten als cornbread, mash en cheesecake. Ze pekelen, bakken en roken hun kwaliteitsvlees en seizoensgroenten hier dagelijks vers.

**Je kunt hier altijd binnen komen lopen. Pendergast houdt een paar tafels vrij voor binnenloop.**

Meer informatie over restaurant Pendergast

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren
Voordelig
Wiebe P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg Lekker gegeten. Met name de brisket en ribs waren mega mals. Een aanrader. Wij hebben de spread genomen met alee drie de desserts om met zijn drieën te delen en dat was ruim voldoende. De bediening was erg aardig en attent. Kom hier zeker weer.
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Super aardige bediening, lekker eten dat jammer genoeg heel snel op tafel stond na de bestelling. Dus wil je langer tafelen zorg dan wel dat je eerst iets vooraf bestelt. Zeker een aanrader om nogmaals te bezoeken!
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Leuk tentje, goeie sfeer, heerlijk maar dan echt heerlijke gerechten. The Spread laat je 3 hoofdgerechten en 3 bijgerechten kiezen en is prima te doen voor 4 personen. Brisket van rundvlees is echt super lekker! Maar ook alle andere gerechten die we namen waren perfect voorbereid. Kortom, ik kom zeker terug!
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Manzana .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een verborgen parel in Amsterdam west. Vriendelijk, knus en voortreffelijk eten. Zeldzaam lekkere spareribs en brisket. Wat een feest!
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wat een fijne plek! Relaxed, zowel de ruimte als de uiterst vriendelijke bediening. En dan het eten, hmmmm! Je moet wel van vlees houden, maar dan heb je met Pendergast een heerlijk adresje, waar ze het bereiden van vlees echt serieus nemen en het op een originele manier doen (ze roken het, beginnen daar al 's ochtends om zeven uur mee). En je proeft het: nog nooit at ik zulke lekkere spareribs.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Ik had nooit gedacht dat Amerikaans eten (in dit geval uit Kansas) zo lekker kon zijn. Mooie smaken, en de brisket was heerlijk mals en zacht. Vriendelijk personeel en vooral een heel toegewijde en gepassioneerde kok. De aankleding is niet bijzonder maar past bij het concept. Heel goede prijs/kwaliteit verhouding.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Klein pandje op de hoek en was gezellig vol. Gelukkig nog een tafeltje vrij. Gastvrije ontvangst en je voelt je heel welkom. Direct fles kraanwater op tafel, worden we altijd blij van. Leuke en attente bediening. Vlees is echt bijzonder lekker, supermarkt met crunchy korst, beetje zoutig. Spinazie met citroenvinaigrette was top! Aardappel salade ook lekker fris en niet vet. Goed glas wijn erbij. Overheerlijke lemon merengue pie als dessert. En dat alles ook nog heel betaalbaar. Aanwinst voor West!
Marieke337 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben zaterdag heerlijk gegeten bij Pendergast. De bediening was erg vriendelijk en het eten was uitstekend.
We komen hier zeker een keer terug!
Alain D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Zeer leuk restaurant met overheerlijke barbeque gerechten gebaseerd op Kansas, US recepten voor een zeer democratische prijs.
De kaart staat vol met uitnodigende namen zoals pulled pork, brisket, mac and cheese en niet te vergeten het corn bread.
Daarnaast ook een interessante, doch beperkte, cocktail lijst en ook de bieren en wijnen zijn met aandacht geselecteerd.
Een absolute aanrader voor iedere vlees liefhebber.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wauw, wauw, wauw. Heerlijk eten, vlees zo mals dat het in je mond smelt. Wij hadden de "spread", dat was zoveel. Een klein bakje met heerlijke in zuur gelegde groente (smaakexplosie), lekkere cornbread, smakelijke Mac & cheese, overtreffelijke BBQ beans en lekkere Black eyed Peas. Dan het vlees, de pulled pork was te gek, de brisket super mals en de ribs, hmmmm, het vlees viel zo van het bot.
Super aardig personeel ook. Wij komen zeker terug, met meer mensen.
Holger O.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heel lekker: fantastische brisket, lekkere pulled pork, fijne ribs, top bijlagen (smoked beans, mac'n'cheese, zuur ingelegde groenten), goede cocktails erbij en goede IPA van brouwerij Vuur&Vlam. Grote porties, dus restjes meegenomen.
Montauk .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Perfect gegaarde en heerlijk smaakvolle brisket en pork ribs; 'the spread' - 3 mains & 3 sides to share - à Eur 55 meer dan waar voor je geld (van de zes gerechten, alleen op Mac & Cheese iets 'aan te merken' - had meer korst/crunch mogen hebben. En alles in een warme, ongedwongen ontvangst.
Fabio M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
brisket en spareribs zijn simpelweg voortreffelijk, cocktails zijn heel goed en heel passend op het menu, service is uitstekend (een unicum in amsterdam).
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het vlees was lekker, maar er zaten twee droge zoete muffins bij en een bakje met hard zuur, echt niet lekker. Toen het eten bijna op was, werd er nog snel een fles saus op tafel gezet die erbij bleek te horen. Eén mevrouw van de bediening was heel attent, de andere onverschillig. Na hoofdgerecht allebei nog echt trek, dus taart genomen, was wel heel lekker. Te duur voor wat je krijgt, komen er niet meer terug waarschijnlijk. Tafeltje erg dicht bij elkaar, lastig om een gesprek privé te houden, je kan niet anders dan meeluisteren naar andere gesprekken.
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Pendergast ligt midden in de Staatsliedenbuurt dichtbij de Westergasfabriek. Een klein restaurant maar voldoende privacy door de handige indeling. Zalige cocktails en prima wijnen per glas of fles. De bereiding van het vlees vindt plaats op de barbecue/rookoven. En dat vak beheerst de kok uitstekend. De briskit van Black Angus beef smelt op je tong en de porck cheeks zijn van grote klasse. De sidedishes zijn goed maar niet heel bijzonder. De desserts zijn heerlijk rijk. De bediening is uitermate vriendelijk en attent. Een fijne avond en een adres waar we zeker nog eens terugkomen.

Matt K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Altijd lekker eten en aardige mensen. Het was mijn derde keer daar eten. Vlees best lekker en nagerechten ook. Gaat je maar!
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteren lekker gegeten bij pendergast. Hele lieve maar niet al te snelle bediening; de hoofdgerechten waren heerlijk, vooral de zalm en de beef rib special. De side dishes vonden wij niet zo bijzonder, te gare bonen, corn bread wat niet zoveel smaak had. De toetjes waren wel lekker, vooral de pecan pie was smullen. Als bij elkaar een prima avond.
Mbaetings .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het eten was heerlijk, goed van smaak en voldoende keuze. Zelfs vegetariërs kunnen hier heerlijk eten. De service was goed en het personeel gezellig. Zelfs de toetjes waren heerlijk.
Farshad S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijk gegeten met collega's. Restaurant is gespecialiseerd in BBQ vlees. Zelfs de BBQ saus en de bijgerechten waren erg smakelijk. Bediening was erg vriendelijk.