Pendergast

Groen van Prinstererstraat 14 1051 EG Amsterdam Nederland Kaart
31-208458507

Over het restaurant Pendergast

De ontdekking van Kansas

Pendergast is een "smokehouse" geïnspireerd op de cultuur van Kansas City. Een heerlijke plek voor ontdekkers, buren, liefhebbers. Alles ademt hier Amerika, van het interieur tot de menukaart vol traditionele gerechten als cornbread, mash en cheesecake. Ze pekelen, bakken en roken hun kwaliteitsvlees en seizoensgroenten hier dagelijks vers.

**Je kunt hier altijd binnen komen lopen. Pendergast houdt een paar tafels vrij voor binnenloop.**

Meer informatie over restaurant Pendergast

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren
HotJohnnie .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Na binnenkomst bleek tafel nog niet opgedekt, terwijl het nog niet druk was. 4 cocktails besteld, deze werden 1 voor 1 gemaakt waardoor we niet gezamelijk konden toasten (duurde 50 minuten). De bestelde olijven zijn nooit aangekomen, ook niet na meerdere malen vragen.
Het eten was redelijk, maar werd liefdeloos gepresenteerd. Het uithalen van de borden ging ook weer 1 voor 1 en was erg rommelig.
Wij zullen niet snel terug gaan naar Pendergast.
Janneke M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk gegeten, goed advies over het eten en de hoeveelheid. Goede witte wijn en bijzondere cocktails. Voor herhaling vatbaar.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Unieke bbq bereiding. Al t vlees wordt urenlang langzaam gegaard in rookoven. Met heerlijke bbq smaak en botermals vlees als resultaat. Gecombineerd met goede wijnen en goed wijnadvies. Verbeter suggestie: naast alle gerechten zouden ook de wijnen uit Amerika kunnen komen.
Rémon M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Fenna K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Als je niet weet waar Pendergast zit, dan loop je er zo voorbij: geen uithangbord of drukke gevel, maar eerder de uitstraling van een ouderwets, klein koffiehuis. Gelukkig weten we het nu wel te vinden, want we komen zeker terug.
We begonnen de avond met wijn (uit Portugal) en kaaskoekjes. Heel simpel, meer dan verrukkelijk.
Daarna het hoofdgerecht, beiden namen we de angus-steak. Het eten wordt klaargemaakt op de barbecue, soms uren lang. Dat was duidelijk te merken: het vlees viel heerlijk uit elkaar en rondom zat een heerlijke korst. We kozen er puree en bonen bij, standaard zat er bietensla en maaikoekje bij. Allemaal even lekker.
Bij de desserts stond onder meer pecan pie, een van mijn favoriete taarten. Die kon ik dus niet laten staan. Erbij een dot room. In de taart en de room zat een tikkeltje rum, wat het net "af" maakte.
Tot slot espresso en daarna de rekening die alleszins meeviel.
Met een goed gevoel gingen we naar huis.
Michiel P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Really good!
Vermaas B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Paradijs voor sociale carnivoren. Bediening was schattig en voegde echt iets toe aan de gezellige avond. Ontdekking: wat maakt NL heerlijke whisky.
Suzanne G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Wat een fantastisch restaurant! Echt heerlijk gegeten; super mals vlees. Daarnaast houd ik zelf erg van de inrichting en was de bediening erg vriendelijk en niet stijfjes
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Echte Amerikaanse barbecue gerechten. Goede kwaliteit vlees en vis. Veel smaak en niet teveel rook gebruikt, precies goed!
Ook de bijgerechten zijn het vermelden waard. Knapperige groenten, lekkere aardappelmash, allen zeer smaakvol!
Restaurant heeft een huiskameruitstraling, minimalistisch ingericht. Bediening is onervaren, maar doen goed hun best en geven een prima service.
Raad zeker aan om hier een keertje te gaan eten!
JKR .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, wat een hoog kwaliteit van het vlees en wat een ruime porties! Wij waren hier op vrijdagavond en hadden wel geluk dat we een tafeltje aan het raam konden krijgen. Dan zit je namelijk alleen. Aan de andere kant leek het alsof iedereen wel erg dicht op elkaar zat. Er waren 2 serveersters, waarvan 1 Brits. Nou kan ik goed Engels, maar deze dame had zo'n Brits accent dat ik wel heel erg moest opletten en meerdere keren moest vragen of ze het kon herhalen, was irritant. Over het algemeen een goede ervaring hier gehad en kom graag terug!
Co M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Goede ontvangst. Prima sfeer. Bediening is keurig. Het eten zalig. Een aanrader!!
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Overheerlijk gegeten, fijne bediening, alles fantastisch. Het enige commentaar is dat de tafel iets aan de kleine kant is.
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Klein leuk restaurantje, zitten aan tafeltjes is een beetje krap en het is redelijk lawaaierig.
En dan nu waar het echt om gaat: Het vlees is van bijzonder goede kwaliteit en smelt op je tong. Ook de sidedishes zijn smaakvol. De bediening is reuze vriendelijk en de heer des restaurant kwam gezellig een praatje met ons maken. De hele avond door werden er (zonder te vragen) flesjes kraanwater op de tafel gezet .... top!
Enfin, een echte aanrader.
Gerbrand S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was voortreffelijk, pulled pork, briskets. De porties zijn erg groot, dus voorgerecht kan achterwege blijven. Ruime is erg klein, zodat als je nog niet naar je tafel kan, je in de weg staat bij de bar. De ambiance is goed, en extra verrassing is tram 10 die zo naar binnen likkt te rijden.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat een heerlijke avond. Pendergast is echt een heel relaxt restaurant met zeer vlotte, leuke bediening en heerlijk eten. Voor de vleesliefhebber een walhalla. De specialiteiten zijn natuurlijk de diverse soorten gerookt en gebarbequed vlees die inderdaad zalig zijn: perfect klaargemaakt, niet te rokerig of te veel in de bbq saus gemarineerd, precies goed. De huis BBQ saus is heerlijk fris, past perfect bij het vlees. De sidedishes zijn simpel maar lekker (frisse salade, lekkere gewokte spinazie, pittige bonen etc.). En de dessert waren simpel maar zalig, een keuze uit 3 taarten die alle drie erg lekker waren. De kok/eigenaar is een amerikaan uit Kansas die met veel enthousiasme vertelt over zijn weg naar perfectie in de vleesbereiding. We kregen zelfs een uitgebreide rondleiding in de keuken om de smoker te bewonderen. De prijzen zijn ook zeer redelijk.
Hier gaan we vaker terugkomen!
Charlotte1990 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Pendergast. Pulled Pork en cornbread waren favoriet, maar eigenlijk was alles lekker. Zeer vriendelijke service. Zeker de moeite waard!
FinnRubsaam .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Pendergast. De bediening was erg vriendelijk en kon al onze vragen beantwoorden. Wij waren geïnteresseerd naar de manier waarop het eten bereid werd en kregen (zowel van de serveerster als de kok) een uitgebreide uitleg over de rookoven die ze in de keuken hebben staan. Klassiek Amerikaans eten, snelle bediening en een prettige sfeer. Toprestaurant!
michael H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
bijzonder lekker gegeten, erg gezellig, maar niet alles hoeft bijzonder te zijn. Er mag best Bacardi en gewone cola verkocht worden ;)
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Fantastisch gegeten & dito bediening.

Wiebe P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg Lekker gegeten. Met name de brisket en ribs waren mega mals. Een aanrader. Wij hebben de spread genomen met alee drie de desserts om met zijn drieën te delen en dat was ruim voldoende. De bediening was erg aardig en attent. Kom hier zeker weer.