Payal

Deventerpad 10 1324 EE Almere Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Keuze uit alle voorgerechten van de kaart exclusief garnalen. Inclusief papperdam, mango chutney en sausen.
  • Hoofdgerechten
    • Keuze uit alle hoofdgerechten exclusief garnalen. Hoofdgerechten worden geserveerd met rijst, aloo matter en salade.
  • Nagerecht
    • Keuze alle nagerechten van de kaart.

Over het restaurant Payal

Welkom en Namaste bij Payal Indian restaurant in Almere sinds 1994 de specialist van Almere.
Eersteklas Indiase gerechten, bereid door de chefs die de kookkunst jarenlang hebben beoefend.
Al onze gerechten worden met verse producten bereid, zo kunt u heerlijk genieten terwijl u bewust bent van uw gezondheid. Aanpassingen vanwege allergieën of speciale diëten is daarom vanzelfsprekend. Onze menukaart is samengesteld uit een ruime aanbod van diversen halalvlees ,vis en vegetarische gerechten gekozen uit de meest culinaire streken uit India. Gelegen aan het Deventerpad met een mooi uitzicht op het weerwater serveren wij altijd met plezier en een glimlach. U kunt bij ons ook terecht voor afhalen en catering. Wilt u lekker thuis genieten dan gaat u naar de bestel online sectie Eet smakelijk!

Meer informatie over restaurant Payal

bereikbaar met bus/trein
  • Kom je met de auto?
    gelegen 1 min loopafstand van bioscoop/theater/mediamarkt
  • : Gratis parkeren in de buurt en parkeerplaats op de lenthehof

plnclijsters .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heerlijke valentijnsdag diner gehad in restaurant payal. De bediening had het erg druk met met alle gasten maar bleven vriendelijk en correct. Het restaurant heeft van zich zelf al een romantische sfeer en is dus ideaal om met je partner naar heen te gaan vooral op valentijnsdag. Enige minpunt was dat de telefoon op de achtergrond steeds overging maar kennelijk waren dat ook klanten.
C. H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wij waren laatst in almere theater en hebben onderweg hier gegeten. Wij hadden thuis al de reviews gelezen dus eerst twijfelde om te gaan maar gelukkig zijn we wel geweest, het is ons prima bevallen: vriendelijke bediening, schone hygienische restaurant, lekkere smaak. Wij hadden eerst een voorgerecht onion baji en samosa, daarna allemaal van losse gerechten met jalfrezi, korma en madreas en als laatste KULVI als nagerecht. Wij kregen goede advies voor rijst en naan door de ober. Sfeervolle restaurant met klassieke indiaanse muziek aan de achtergrond. Prima tent in hart van almere !
Bhavana S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Op aanraden van vrienden toch maar eens wezen eten. Absoluut niet tegen gevallen. Eten was heerlijk! Niet te machtig en ook niet aangepast aan de Nederlandse smaak. Bediening was zeer attent en de zaak zelf zag er ook hip en netjes uit. Kortom, heerlijk genoten van een fijn avondje uit!
Marjoleine S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Zeer vriendelijke bediening. Goede keuken met zeer smakelijke gerechten. Er werd uitgebreid de tijd genomen om ons een goed advies en uitleg te geven over de diverse gerechten. Mooi verzorgt restaurant. Een absolute aanrader.
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Lekker gegeten, vriendelijke bediening! We waren met 7 personen en hebben allemaal een menu genomen. Het was heerlijk, en als we iets anders wilden dan in het menu stond, kon dat ook. Prima prijs-kwaliteit!
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Redelijk goed Indiaas eten. Het is ietwat vlak van smaak. De porties zijn niet erg groot. Wel smakelijk, zeker niet verkeerd, maar het kan beter en spannender.
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
De bediening was werkelijk fantastisch. De serveerster nam alle tijd om de gerechten aan ons uit te leggen. We hadden een compleet menu voor 2 personen genomen, zodat we van alles was konden proeven en dat was zeker een succes. We waren hier toevallig terecht gekomen via de Diner Cadeaubon, maar het blijk echt een aanrader.
Angela J.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Hier heerlijk gegeten op zondag avond, service was goed en eten kwam snel op tafel. Was al een vastgelegd menu voor 25 euro. Zeer de prijs waard, ruim genoeg aan eten in de voor,hoofd en nagerecht. Wij komen zeker nog een keertje terug !
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Zaterdag jl. hier met de diner jaarkaart gegeten. Het restaurant bevindt zich aan een rustige straat (auto’s mogen en kunnen hier niet rijden). De inrichting van het pand is een aantrekkelijke combinatie van modern en traditioneel. In nissen in de wanden bevinden zich naast een beeld van de god Ganesha ook bronzen dieren en poppen in traditionele klederdracht. Hoewel het zaterdagavond was, was het opmerkelijk rustig. Slechts een gering aantal tafels was bezet.
Uiteraard bestelden we eerst een drankje. Dat zal in het geval van mijn partner wel een zoete witte wijn geweest zijn, want zo laat zij altijd de gerechten vooraf gaan. Zelf liet ik me een Cobra biertje welgevallen.
Mijn vriendin had voor het voorgerecht haar keuze laten vallen op de Samosa, terwijl mijn voorkeur uitging naar de Starter mix, een grillcombinatie van verschillende vleessoorten (kip en lam) en kruiden. Deze mix was een behoorlijk grote hoeveelheid, waardoor ik eigenlijk na het voorgerecht al aardig vol geraakt was. De smaakbeleving was door de sterke kruiden heel intens en lekker. Ook mijn lief genoot van haar pasteitje met lamsgehakt.
Voor het hoofdgerecht had mijn geliefde aanvankelijk gekozen voor de lamskoteletjes, maar die zijn van het menu gehaald (de kaart moet daarop nog aangepast worden). In plaats daarvan bestelde zij een gerecht met gamba’s. Hier was ze buitengewoon enthousiast over. In een Indiaas restaurant neem ik als hoofdgerecht altijd een Vindaloo variant, dit keer lam. Ook in dit etablissement was de smaak weer voortreffelijk: “heet” en zeer verfijnd. Bij deze gerechten werd een flinke schaal heerlijke Basmati rijst geserveerd en tevens een schaaltje met rauwkost. Mijn lief had inmiddels een ijsthee besteld en ik trakteerde mezelf op nog een flesje van dat Indiase bier. Zoals de producent zelf al aangeeft, is dit bier heel prettig drinkbaar in combinatie met sterk gekruide gerechten.
Voor het dessert besloten we beiden het pistache-ijs te nemen, zij zonder slagroom en ik met. Hoewel de smaak op zich goed was, was het ijs waarschijnlijk te lang diepgevroren geweest, want er bevonden zich harde stukjes (water)ijs in. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. De slagroom was overigens wel weer uitstekend: lekker stevig.
De maaltijd werd afgerond met een perfect bereide Irish Coffee voor mij (mijn partner behoefde geen drankje meer). Deze Irish Coffee was precies zoals die naar mijn idee behoort te zijn: heerlijke slagroom, bruine basterdsuiker en chocolade snippers op de slagroom. Werkelijk top!
Resumerend kan ik stellen dat bijna alles dik voor elkaar was, maar jammer van dat slippertje bij het dessert.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Als je niet heel erg bekend bent met de indiase keuken, dan is het best moeilijk keuzes maken van wat te kiezen.

Vandaar dat wij het 4 gangenmenu voor 2 personen van 59,95 Euro hadden gekozen. Heerlijke gerechten, goed op elkaar afgestemd, lekker gekruid en zeker voldoende voor 2 personen.

Enkel minpuntje, het ijs als desert bevatte kleine ijskristallen. Geen idee of dat hoort, maar lijkt erop dat het misschien wat langer in de vriezer had gelegen. Overigens smaakte het heerlijk.

Pluspuntje, ik mocht elektrisch roken binnen.

Dus, wil je met zijn 2tjes toch eens iets doen, wat de boer niet kent ;-) , kies dan het menu van 59,95 Euro voor 2 personen en laat je verrassen.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Payal is het enige echte restaurant dat het op het Deventerpad tot nu toe gered heeft. De locatie is mooi, alleen jammer dat het zicht op het Weerwater weg is. Het eten en de service zijn in orde. Ik at deze keer Reuzegarnalen Vindaloo en geloof me, Vindaloo is hier echt heel pittig. Een goed buurtrestaurant.
krish .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Met 4 man deze restaurant bezocht.
we hadden chicken tandoori en lams curry besteld, was niet gekruid zoals dat in een indiase keuken hoort.het was gewoon te mild en niet op smaak.

De bediening was traag,je moest heel lang op je bestelling wachten,alhoewel het leeg was.
Volgende keer misschien beter.

Saima B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het eten was prima, vers bereid. Alleen de service was erg slecht. We hebben ruim een uur moeten wachten voor het eten. Alle andere gasten die later dan ons binnenkwamen werder veel sneller geholpen. We waren met 4 gasten, en kregen maar 2 bestekken en servetten. Geen excuses dat het zo lang duurde. Het leek erop alsof het ze niks uitmaakte. Frisdrank kwam uit een grote fles en er zat helemaal geen prik meer in. Ondanks dat ik het eten niet slecht vond, kom ik hier nooit meer terug.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Een prettige afwisseling naast de steeds meer opkomende "all you can eat"-restaurants in Almere. De prijs ligt niet veel hoger maar de kwaliteit is vele malen beter. Ruime keuze en het feit dat je de diverse gerechten niet binnen 10-15 minuten op tafel krijgt is wel een bewijs dat er echt gewerkt wordt met verse gerechten. Men kookt echt voor je en dat proef je ook. Je kunt verschillende gerechten kiezen en deze dan delen met je gezelschap. Bediening is vriendelijk in een moderne en sfeervolle omgeving. Jammer dat er relatief weinig tafels bezet zijn.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Prima restaurant. Hier laatst goed gegeten, de porties zijn voldoende. Restaurant heeft een moderne inrichting maar we waren op een zaterdagavond en er zat verder niemand dus niet echt sfeervol. Bediening kan misschien wat vlotter en vriendelijker.
Masja J.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Al jaren kun je heerlijk eten bij Payal. Het eten smaakt zoals het in India smaakt! (Alleen lopen hiet de tranen niet over de wangen na de eerste hap ;-)) Ook als je vegetarisch wilt eten is dit een heel goed restaurant! Als je niet vaak Indiaas eet zijn de thali's aan te bevelen, dat geeft een goed beeld van de verschillende smaken. Kleine aanpassingen in het menu zijn helemaal geen probleem. Een aanrader!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Destijds met een Groupon hier gegeten. Of wel tegen hete curry konden. Uitgebreid werd er gesproken over de aandacht en kwaliteit van het eten en eerlijk gezegd vond ik het niet bijzonder. Door prijs kwaliteit verhouding (middels de Groupon actie) kom ik toch uit op een 7. De bediening vond ik heel veel naar de voordeur lopen, het was mooi weer destijds maar je publiek zit binnen. Bij dit restaurant ben ik overigens wel benieuwd hoe de keuken eruit ziet, vrees dat we dat niet willen zien.
plnclijsters .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Sinds een jaar kom ik met enige regelmaat bij Payal en dat bepaald niet zonder reden. Het eten is altijd erg lekker, vol smaak en vooral niet te vet, de bediening is uitermate vriendelijk en attent en de aankleding van het restaurant zorgt ervoor dat je je even in een andere wereld waant. Dit alles tegen een erg lage prijs. Het enige nadeel is het feit dat dit restaurant niet echt centraal ligt, maar het is zeker de wandeling vanaf de binnenstad waard!