Paviljoen Wijn of Water - Restaurant Enzo

Loods Celebes 101 3024 Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Paviljoen Wijn of Water - Restaurant Enzo

De eenvoud van iets goeds

De chef's passie voor eten en wijn zorgt ervoor dat de keuze hier snel is gemaakt! De kaart is seizoensgebonden, simpel en scherp geprijsd, en dat past perfect in de no nonsense dineren filosofie van Wijn of Water. Met een spectaculair panoramisch uitzicht op de Rotterdamse haven voel je je hier een wereldburger. Geniet van Rotterdams rauwe randje!

Meer informatie over restaurant Paviljoen Wijn of Water - Restaurant Enzo

Eveline J.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wijn of Water heeft in de laatste jaren hoogte- en dieptepunten gekend, maar met de huidige eigenaar is er weer een goed concept neergezet. Keuze uit 3 voor-, hoofd- en nagerechten. Wij hadden vooraf huisgemaakte paté en als hoofdgerecht 1x vlees en 1x vis. Prima, pure gerechten met veel smaak. Na nog een heerlijk kaasplankje en perentaart. Echt prima gegeten!
steranijs .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Op een slap A-4tje konden we kiezen uit de gerechten, anders dan de website vermeldde was er geen bord met aanvullende gerechten. Vooraf; salade met zeer slechte kwaliteit zalm en met een bos rucola. Tomatensoep was niet pittig maar veel te peperig. De vongole was iets te zout maar goed klaargemaakt. Schelvis te zout, weinig smaak en met slap vel (vel moet eraf in deze bereiding) werd gepresenteerd in een diep bord waarin puree en te veel saus door elkaar liepen en waar de vis in verdween... Ribeye, cuisson in orde maar teveel zenen en smakeloos. Aardappelen uit de oven waren bleek, niet bruin en knapperig en dreef in het vet, vergezeld met zoete fabrieksmayonaise. Ravioli met spinazie was niet gaar en werd ondergesneeuwd door alweer een bos rucola. De zalm was vergeten maar werd later goedgemaakt door 2 plakjes koude zalm te brengen met alweer rucola. De huiswijnen niet lekker. Harde zuren. Terwijl het niet druk was moesten we echt veel te lang wachten op de gerechten. De koffie werd aangeboden van het huis maar helaas, geen prettige eetervaring in dit restaurant.
Tineke J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Vanavond met mijn kleindochter gegeten bij Wijn of Water. Heerlijke kabeljouwhaas gegeten die perfect gegaard was met een puree van zoete aardappel daarbij paksoi en sugar snaps in een kokossaus. Verrukkelijk. Toe vijgen mascarpone taart. Mijn kleindochter nam de ravioli met kalfsgehakt en toe de crème brulee. Ook dit was heerlijk. De locatie kan ook bijna niet mooier aan het water, dit is Rotterdam op haar best.
Maaike700 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Ik lees nu pas met verbazing de andere recensies, is absoluut niet onze ervaring! Toen ik belde om te reserveren werd mij netjes verteld dat er een groep van te voren was en dat we pas na 20 uur konden eten. We hebben heerlijk buiten gezeten op deze bijzondere plek aan de Maas tot het te koud was, toen zijn we zonder problemen naar binnen verplaatst. De mosselen waren echt om je vingers bij af te likken zo lekker! Kalfsravioli was lekker en heerlijke toetjes! Goede wijn erbij! Ik vond de bediening erg vriendelijk en correct! Ik zou zo weer gaan en het zeker aanraden aan anderen!
Ruptuur2015 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Ik herken onderstaande recensies niet op de dag dat ik er was.
Enorm vriendelijk, aardig, net gekleed en snelle bediening. Perfecte locatie aan het water. Goed terras. Schone inrichting binnen. Ik was er voor een lunch afspraak en had o.a een broodje zelf gemaakte pikante makreel salade en koffie. Smaakvol! Kom graag weer vanuit de Hoofdstad naar de Havenstad voor Wijn of Water.
Renee_vdHaar .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Ik hoorde veel negatieve verhalen over Wijn of Water. Zo zou de bediening niet goed zijn en was de kwaliteit van het eten ‘slecht’. Mijn nieuwsgierigheid nam de overhand en ik besloot het restaurant toch te bezoeken. Ik kan mij helemaal niet vinden in de eerdergenoemde 'negatieve' reacties. De locatie van het restaurant vind ik schitterend aangezien je uitkijkt over het water. Vooral als het zonnetje schijnt kan je heerlijk op het terras van Wijn of Water eten. Dit heb ik zelf enige tijd geleden ook gedaan. We hebben hier uren getafeld, genoten van het weer, het eten en van elkaar. Het eten is zeker geen culinair hoogstandje maar wat had je dan verwacht voor die prijs? Mijn spinazie-ricotta smaakte heerlijk en ik had er niets op aan te merken. Ik hoop door mijn recensie alle onterechte negativiteit over dit restaurant weg te nemen.
L V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Wijn of Water zit op een toplocatie aan de Maas in het Lloydkwartier in Rotterdam. Op het 1e gezicht is het een vrij bijzonder restaurant gevestigd in containers. Het terras is echter aan de waterkant en op alle tijden van de dag lekker vanwege de zon.

De kaart van Wijn of Water bestaat uit enkele verse vis of vlees gerechten en diverse ravioli's. Ook is er separeert een daghap te verkrijgen. Ze koken hier met allerlei verse producenten dus het kan voorkomen dat ze een gerecht op de kaart niet hebben. De kaart is niet te uitgebreid maar er is wel voor ieder wat wils te kiezen.

Wij hebben hier met een vrij groot gezelschap gegeten. Ik heb zelf de vis gegeten. De vis was erg vers en goed bereid. Ook het de keuze uit nagerechten is goed en zeker de moeite waard.

Het grote pluspunt van dit restaurant is de prijs/kwaliteit verhouding. Want die is goed. Je betaald rond de 12,5 per gerecht en dat eet je goed. Het grote nadeel is de bediening. Alles behalve attent, echt wat je ook vraagt het voelt alsof het teveel moeite is. Echt heel erg jammer en zonde van een restaurant dat voor de rest zoveel mee heeft.
rob W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Wijn of Water. Een prachtig plekje in Rotterdam aan de Maas. Het restaurant zit een paar zeecontainers en je kijkt tijdens het eten naar de voorbijvarende schepen. Veel Rotterdamser wordt het niet. Ze hebben ook een leuk terras/tuin, dus met mooi weer kun je er lekker zitten (uit de wind).

Ze hebben een redelijk eenvoudige kaart: 8 wisselende voorgerechten (sommige zijn te bestellen als hoofdgerecht), veel verschillende pasta's en een wisselend vis en vlees gerecht.

Wij konden niet kiezen en vroegen of we van alle voorgerechten er 1 konden krijgen (we waren met 3). Geen enkel probleem en deze werden gedoseerd uitgeserveerd. Een beetje willekeurig, dat is het enige punt van kritiek. Ook 1 soep met 3 lepels was geen probleem (het was natuurlijk nog mooier geweest als ze deze in 3 kleine bakjes hadden uitgeserveerd). De gerechten waren lekker, hier en daar bijzonder en groot genoeg om met 3 man van te eten.

De porties waren meer dan voldoende om als volledige maaltijd te dienen, zeker in combinatie met een toetje.

We hebben nog al lang na zitten tafelen en het restaurant was al een tijdje leeg toen men vriendelijk kwam vragen of ze konden aflsuiten. Correct en begrijpelijk.

Tot binnenkort
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Op een zonnige dag bij Wijn of Water langs gefietst voor de lunch. Wij wilden graag een tafeltje in de zon met uitzicht op de rivier. Toen wij vroegen of er een tafeltje verzet kon worden kregen wij daar een negatieve reactie op. Als we hier eenmaal aan beginnen wil iedereen dit was het antwoord van de bediening. De tafeltjes zijn klein en licht en naar ons idee was dit zeker mogelijk om te realiseren. De bediening (de lange slanke man) is zeer klantontvriendelijk en zeker niet vrolijk te noemen. Bij het afrekenen ging het er niet klantvriendelijk en professioneel aan toe. Maar het eten is heerlijk dat moet gezegd worden. Een 10 voor de kok. Maar voor ons is dit helaas niet genoeg. Belangrijk dat zeker maar ook vinden wij een vriendelijke bediening erg belangrijk. Volgende keer zal onze keuze naar een ander restaurant uit gaan.
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Mijn 60e verjaardag gevierd bij water of wijn, schitterende locatie, waar veel meer van te maken is. Niets ging zoals afgesproken was, een van mijn gasten moest als ober fungeren.
Jammer!!
Toch nog eens geprobeerd, Dank zij de geweldige locatie, maar.... Toen werd ons verboden om op een plekje in de zon, op een volledig leeg terras te gaan zitten .
Jammer, heren, zoek een andere baan, horeca is niet aan jullie besteed! !!!!!
Davina L.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Super lekker gegeten hier met 5 man. Elk gerecht was heerlijk en de ravioli met kalfsgehakt en salie om je vingers bij op te eten! Daarnaast is de sfeer ook erg goed, kan mij helemaal voorstellen dat je in de zomer echt op tijd moet reserveren want buiten zit je echt uniek en gezellig.
Pieter_Rotterdam .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
W&W heeft creatieve gerechten en een leuke no-nonsense bediening. De stoofpeer met blauwe kaas en walnoten als voorgeerecht was bijzonder, en de bakkeljauw met spinazie-ravioli was ook zeer geslaagd. De akoestiek is wat moeizaam, maar ik kom hier graag (weer terug).
hendrikeetmee .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Rond de klok van negenen stapten we pas binnen maar dat was helemaal geen punt. Dat maak je wel eens anders mee. De kok begroette ons op Rotterdamse wijze. De charmante serveerster hielp ons snel en we kozen eenvoudig en snel voor de soep van de dag en de vis van de dag.
Als soep kwam er een prima pompoensoep, goed op temperatuur en de juiste scherpte. Lekker knapperige broodjes er bij. Als hoofdgerecht heerlijke zeebaars, op de huid gebakken, met diverse dingetjes er bij. De kok serveerde het en was weer goed bezig. Bij de zeebaars merkte hij quasi streng op: "wel de velletjes opeten he". Goede grap! Er kwam een prima witte wijn bij ondanks lichte verwarring bij de bestelling. Uitstekend eten, prima op smaak en lekker combinaties op het bord. En dat alles voor een heel schappelijke prijs. Wat een goede keuze zeg.
Anna C.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Het restaurant is aan de buitenkant erg leuk: lichtblauw geverfde scheepscontainers, maar valt toch tegen als je binnenkomt. Het is ongezellig ingericht en stinkt naar schimmel. Het eten was erg lekker, maar wel echt een tegenvaller dat je geen kraanwater kunt bestellen.
Beate1 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Mooi origineel paviljoentje opgebouwd uit havencontainers op een rustig plekje direct aan de Maas. Design zozo, kan beter ingericht. Bediening vriendelijk, druk op het terras maar niet te lang hoeven wachten. Eten niet goedkoop maar wel origineel en lekker. Mosselen geweldig klaar gemaakt, verse ravioli met originele vulling,hoofdgerecht met vis en zeekraal erg lekker.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Onbegrijpelijke ontvangst, we hadden gereserveerd voor "9 personen, het kan ook 10 worden" we waren met 10 en de reactie was geïrriteerd, er was voor 9 man gedekt, en nu moest er een hele plek bijgedekt worden, wat een ellende.
De ober die ons hielp maakte van deze 0 ook maar net een twee, vriendelijk, maar meer ook niet.
Kwaliteit eten en decor zijn prima, en dat trekt het gemiddelde ver omhoog, vergeet niet de wat toevoegsels te bestellen, anders eet je alléén maar Gamba's.
Ti V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Met verbazing heb ik de recensies gelezen. Zó divers.. Afgelopen woensdag hier gegeten. Wij waren een beetje laat, maar 'natuurlijk kunt u nog komen eten'. De soep van geroosterde paprika was heerlijk. Het gerecht met gerookte zalm en Japanse zeewier ook, en de wijn was eenvoudig maar prettig te drinken. Het was prachtig weer, het zat bomvol en toch liep alles heel plezierig en ontspannen. De bediening buitengewoon vriendelijk.
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Heerlijke pastinaaksoep met haringkaviaar gevolgd door een hele Dorade met lamsoor met aardappelpuree en een verrukkelijke tomatensaus vergezeld door een Gruene Veltliner. Een aanrader!
Soraya C.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Op een warme zomeravond bij dit restaurant terecht gekomen en zelden zoveel contrasten in een restaurantbezoek gehad. We kwamen binnen en gezien de bedrijvigheid was het erg druk. We kregen, na even wachten terwijl het leek alsof niemand ons zag, een tafel aangewezen waar het 20 minuten duurde voordat de drank opgenomen werd en we nog een kwartier later de kaart kregen eindelijk anderhalf uur na aankomst eindelijk konden eten. Ik had me voorgenomen me nergens aan te ergeren en gewoon te genieten. Maar er waren andere gasten die wel besloten weg te gaan na hun drankje. Natuurlijk was het druk maar ik heb zelden zoveel inefficiëntie gezien, de bediening was meer bezig in de keuken dan met de gasten. Degene die onze tafel indekte had vork en mes verkeerd om neergelegd en hield de vork vast aan de tanden. Werkelijk tenenkrommend!
Uiteindelijk hebben de mosselen die we besteld hadden het helemaal goed gemaakt, want die waren goddelijk. En onze ober was heel vriendelijk ondanks de drukte. Maar als ik in de recensies lees dat dit dus veel vaker gebeurd zou ik toch maar achter mijn oren gaan krabben als restaurateur zijnde. Ondanks het heerlijke eten en de superleuke locatie zal ik hier dus niet zo snel terugkomen. Eeuwig zonde!
M. W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Kom hier altijd heel graag mosselen eten, echt een aanrader!
Locatie is origineel en met mooi weer waan je je even op in een strandtent.
Lekker eten voor een goede prijs met een relaxed sfeertje waar je ook gewoon heen kan als je een keer geen zin hebt om te koken.