Paviljoen van de Dame

6,3
Kan beter
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Op een heerlijke zonnig dag naar de Dame gegaan. Het terras zat vol, maar tot onze verbazing was er een hele rij tafeltjes "gereserveerd" waarschijnlijk omdat ze te weinig personeel hadden. Na een poosje kwam er een tafeltje vrij. We verder redelijk snel geholpen en hebben naast het drinken ook direct de lunch besteld. Achteraf ons geluk. Het duurde meer dan een half uur voordat we ons drinken kregen en ruim een uur voordat we de lunchgerechten kregen. Onacceptabel. We hebben nog een drankje besteld, maar toen die er na een half uur nog niet was en wij het eten al lang op hadden zijn we gaan afrekenen. Bij aangeven bij het afrekenen dat we het drankje nog niet hadden ontvangen terwijl hij nu wel op de rekenin stond, werd niet gereageerd.
Volgens ons is er wel genoeg personeel, maar zeker niet allemaal goed gekwalificeerd personeel en er zit niet echt een systeem in. Het eten is heerlijk (wel aan de dure kant), de plek op het terras fantastisch maar het duurt echt veel,te lang voordat je je eten en drinken hebt. Jammer!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Gisteravond afgesproken met vrienden voor een aperitief op t terras in de zon. In eerste instantie zat het er heerlijk en besloten we ook te blijven dineren. Het koelde af en omdat wij een hondje bij ons hadden mochten we niet naar binnen. Ik was zomers gekleed en vroeg om een dekentje of terrasverwarmer. Nee dat hebben we niet. Kunnen we dan misschien in tafel bij de deur krijgen, zodat wij binnen kunnen zitten en de hond vlakbij ons buiten. Ik ga het de chef vragen. Nee regels zijn regels, ook nadat was uitgelegd dat ik patient ben en moet uitkijken om geen kou te vatten. Wij vervaarden de houding als weinig behulpzaam en klantvriendelijk. De locatie en accommodatie is perfect, maar wat een arrogante houding. Wij komen hier niet weer. We hebben ons hoofdgerecht op een andere plek a/h meer gebruikt. Wat een warme deken was dat qua ontvangst en behandeling.
John R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het ontvangst was zeer slecht. De wachttijden waren abominabel lang en het eten was koud en zeer weinig.Geprobeerd twee keer iets bij te bestellen maar nooit gekregen.Bediening was niet vriendelijk en had geen zin in werken althans zo kwam het over.Absoluut geen aanrader voor het eten. Locatie perfect maar moeten nodig nieuwe uitbaters opkomen want deze snappen er helemaal niets van, dit is al de zoveelste keer. Toch nog steeds weer een kans gegeven maar blijft ronduit slecht.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Lekker op maandagmiddag het terras op bij de Dame. Ondanks de eerdere slechte ervaringen gingen we toch weer voor de fijne plek. We waren geen slecht gezelschap voor ze ;fles Cava, wijn , sushi sashimi en andere kleine gerechten. Zeker niet goedkoop maar heel smakelijk en dat uitzicht hè. Top. Helaas heeft de bediening het ook dit keer weer volledig verzaakt. We hebben ze (3 stuks) 2 keer gezien aan onze tafel wat uiteindelijk eindigde dat we onze tafels zelf maar hebben afgeruimd. De heren en dame in de bediening hadden het erg druk met elkaar en een verder bijna leeg terras. Zo jammer... Ze hadden nog zeker meer flessen wijn en gerechtjes aan ons kunnen slijten. Bij het afrekenen stonden onze lege borden nog op tafel/grond. Helaas volledige desinteresse.
DJdeKoning .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Op uitnodiging gegeten bij het Paviljoen van de Dame.
Ontvangst uitstekend door een vriedelijke gastvrouw. Voor je jas krijg je een gardarobe nummertje.
Vanwege het lekkere weer buiten gezeten, direct aan het Paterswoldsemeer. Je kan zien dat de tuin aan het terras nieuw aangelegt is, veel siergras soorten en als bomen Platanen, die in een paar jaar als een natuurlijk zonnescherm dienst doen.
Bediening is vriendelijk en bekwaam in hun werk.
Voor het diner zijn we naar binnen gegaan, moderne inrichting met veel licht door het vele glas.
Het was eten was verrassend en voortreffenlijk, alleen de vegatarische gerechten kunnen een opgepept worden en kunnen wat meer aandacht en liefde van de chef kok gebruiken. Nu werd er wel door de bediening gezegt dat de vaste chef kok ziek was, en vandaag een vervanger in de keuken stond.
Al met al een gezellige middag/avond in een goed restaurant.
We komen zekker een keertje terug.
Mandy M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Beetje huiverig voor de service door enkele recensies die we hadden gelezen, maar toch heengegaan. We hebben hier geluncht en het was echt heerlijk! De sfeer was goed, het pand is prachtig en de bediening was prima! Wij hadden ons dochtertje van 9 maanden mee en die kreeg lieve aandacht van de bediening. Heel leuk! Door de sfeer, het pand en het zonnetje dat scheen, echt een beetje een vakantiegevoel.
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Geweldige locatie, maar het Paviljoen van de Dame is uiteindelijk een ongezellige glazen kooi met te dure gerechten van matige kwaliteit. 2 keer gegeten nu, maar zelfs zoiets simpels als een Club Sandwich van 10 euro weten ze nog te verklooien door ze uren van te voren te bereiden en nog even een minuut voor serveren in een oven te zetten met als gevolg taai en uitgedroogd brood en ijskoude vulling (inclusief smerige eiersalade-dressing) dat het zelfs aflegt tegen een soortgelijk product uit een willekeurige schoolkantine. Overall zijn de prijzen gewoon te hoog gezien de 'kwaliteit' en ben je beter af in het Fletcher Familie Hotel, waar ze het al decennia waarmaken tegen acceptabele prijzen.
Geert S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Afgelopen zomer hier gegeten en erg teleurgesteld door de bediening. De kaart was echter goed evenals de entourage en we besloten nog eens terug te keren. De bediening is inmiddels sterk verbeterd en het eten smaakte goed. Het restaurant is geheel onverwacht erg kindvriendelijk, er was zelfs een aparte menukaart voor de kleine dames en heren. Wij gingen wederom voor de sushi en die smaakte goed, de torpedo roll met garnaal is een aanrader. De voorgerechten waren prima maar een beetje saai, het toetje met chocolade daarentegen echt een aanrader.
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Tja, als je 56 minuten moet wachten op een eenvoudige club "brood" op een echt niet drukke zaterdag middag, begin ik me toch ernstig zorgen te maken waar ik komende zomer aan het "Paterswoldsemeer" een beetje snel, goed en gezellig mijn zonnige middagen kan doorbrengen. Beste mensen: ik wil met liefde geld uitgeven in mijn geliefde Groningen, maar in veel tenten rond het prachtige Paterswoldsemeer gaat dat gewoon niet lukken. Maak werk van snelheid en service. Korting op de rekening was prima, alleen hadden we echt graag gewoon alles betaald en nog een biertje extra gedronken.
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Aangemoedigd door de stijgende lijn in de reacties toch maar hier gaan lunchen. Een geweldige locatie, waar je vooral op een mooie dag graag buiten wilt zitten. Dat was het niet, dus konden we ons binnen laven aan een zeer trendy, 'Amsterdams' Interieur. Tot zover alles OK.
We werden vlot aangesproken door een dame die wilde weten wat we gingen drinken. Ondanks lunchtime moesten we zelf naar de kaart vragen, die er goed uitzag met diverse broodgerechten, salades en 'Poké-bowls'. Omdat ik dat laatste wel eens wilde verkennen bestelde ik de versie met tonijn. Op tafel verscheen even later een kommetje met koude rijst, enkele plakjes redelijk smakeloze rauwe tonijn en wat geschaafde groenten. Een hoop pretentie, maar het had weinig om het lijf en de portionering was te weinig voor een lunch. Twee 'croquetten' moesten de maag daarom verder tevreden stellen. Op mijn antwoord op de obligate vraag 'heeft het gesmaakt?' (nee dus) kwam geen reactie, en die bleef ook bij het afrekenen uit.
Mijn conclusie: de dame is van het chique soort, en voor een biertje of een wijntje op de zomeravond een heerlijke locatie. Daar nemen we dan wel een borrelhapje bij, maar voor het diner zoeken we even verder.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Alweer zo´n prachtig restaurant zo in het Hoge Noorden.

Vorig jaar geopend met nogal wat start up problemen maar deze zijn getackled. Het decorum is echt fantastisch wat je ook kunt zien aan de gasten, gezien worden maar wel op een leuke manier.

Wij gingen voor de kreeft van De Dame, deze is echt heerlijk en alleen al het omrijden waard. De kaartwijnen zijn inderdaad niet de goedkoopste maar het ons inziens zeker waard.

We komen zeker terug en verheugen ons nu al op de zomer in verband met het prachtige terras.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Dit restaurant straalt luxe in alles uit en heeft een dito publiek, fijne ambiance maar niet over de top.

De kritieken die dit restaurant in 1e instantie kreeg waren deels terecht maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien. We komen hier met regelmaat en met name de bediening oogt beter.

De laatste keer dat wij hier waren starten wij met een fijne verse sashimi. De hoofdgerecht, voor mij een op maat gebakken entrecote en mijn disgenoot de sate. Volgens hem erg lekker.

Wijnen inderdaad niet de goedkoopste maar dat hoeft ook niet gezien de ambiance. Wij blijven terugkomen!
John M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten. goed wijn advies aanrader. Als ik in de buurt ben ga ik zeker weet langs. In de zomer ook een mooi terras.
Joosse J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Sinds het eerste uur zijn wij gast met hoofdletters bij dit, qua locatie en inrichting, mooiste restaurant van noord Nederland.

Natuurlijk waren er het begin wat aanloop problemen maar een mooi initiatief als dit verdient een 2e kans zo niet 3e kans. De service cq bediening heeft echt een upgrade ondergaan en de entourage is geweldig, met name in de zomer op het prachtige terras.

De keuken is niet sterren waardig maar dat hoeft ook niet, altijd goede sushi, een meer dan mooie kreeften avond op maandag en zelfs iets eenvoudigs als de sate wordt meer dan mooi gepresenteerd. Aan de prijs wijnen die het toch meer dan waard zijn maken het plaatje compleet.

Aanrader voor ieder!
K. I.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vrijdag 2 december heerlijk gegeten met een groep van 8 man. Een prachtige entourage met vriendelijk en vlot personeel. Vooral het toetje Crème brûlée is een feestje om te krijgen en om op te eten natuurlijk!
Moniek P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Prachtige locatie. Heerlijk gegeten. Mooie aankleding en vriendelijk personeel.
Bijzonder mooie thee en ook nog eens erg lekker. TIP
TomKoster74 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prachtige locatie met een uitstekende keuken. Heerlijk genoten van sushi en onze kinderen van de halve kip. We komen zeker nog eens.
striezenau159 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisteren een bezoek gebracht aan Paviljoen de Dame schitterent gelegen aan het paterwoldsemeer na een moeizame tocht langs het familie hotel toch uiteindelijk de Dame gevonden van het aanblik genoten dit belooft veel. Eenmaal binnen was het ontvangst vriendelijk wij kregen een plaats toegewezen wat een prachtig bedrijf vervolgens wat te drinken besteld dit ging nog al moeizaam en duurde naar onze mening erg lang daarna eten besteld dit duurde nog langer en wij hadden de neiging om te betalen en weg te gaan toen het eten arriveerde bleek het niet warm te zijn dus dit weer retour gestuurd waardoor we nog langer moeten wachten. Al met al geen succes en voor ons niet voor herhaling vatbaar. Na de tweede keer het eten te hebben ontvangen hebben we dit maar met tegenzin gegeten en wellicht mede hierdoor was de geserveerde maaltijd karig niet op smaak en teleurstellend. Bij het afrekenen geen enkele reactie op ons ongenoegen. Voor wat wij hebben gekregen is de prijs erg hoog.
Sjoukjen G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Waren voor de 10 e keer eten bij de dame. Je zou verwachten dat er een stijgende lijn waar te nemen is, niets is minder waar. Bediening ronduit slecht. Totaal geen aandacht voor de klanten, ook wat betreft het opnemen van de drankjes (omzet??), terwijl het totaal niet druk was. Bewust wegkijken om geen bestelling op te hoeven nemen. Meer aandacht voor lege tafels als voor de klanten. Vleesgerecht was rauw, met de melding bij de bediening werd niets gedaan. Al met al zeer teleurstellend.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
eten is matig voor de prijs die je betaald , bediening is sloom en onkundig en we moesten erg lang wachten op gerechten. Bij binnekomst gevraagd of we buiten konden eten dit was mogelijk, vervolgens aan tafel buiten gaan zitten, na een kwartier kwam er iemand die ons vertelde dat we hier niet konden dineren. We moesten binnen kijken of het überhaupt nog lukte. ( communicatief erg logisch;)not) uiteindelijk binnen gaan zitten, de lol was er al snel af. Eten werd koud geserveerd en duurde lang , vis in zoutkorst was koe maar alles wat erbij kwam was net zo zout als de korst. tournedos was koud en zat haast geen saus bij, 2 hele kleine bakjes met salade en friet. Men zegt betaalbaar maar uiteindelijk duur en kwalitatief niet wat het moet zijn. Ik kom niet weer terug om te eten, de plek is mooi en dat schijnen veel mensen met ons zo te vinden.