Paviljoen van de Dame

6,9
6,3
Fatima A.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wij zijn hier geweest op zaterdag 5 augustus 2017 en aanvankelijk waren we van plan om daar ook iets te gaan eten,maar na 20 minuten hadden we daar al geen zin in. We zaten aan tafel en een ober kwam op ons aflopen. We vroegen om wijn en dat kregen we ook. Echter in mijn glas wijn kwam een vlieg terecht. We riepen de ober. Die kwam met een mes aanzetten en wipte het vliegje eruit. Mijn moeder en ik waren even stomverbaasd, keken elkaar aan want we hadden verwacht dat we een ander glas wijn zouden krijgen (zo hoort het immers ook), maar nee hoor. Ontzettend amateuristisch, onprofessioneel en onhygienisch is dit natuurlijk. Goed personeel had je allang een nieuw glas wijn gegeven. Daarnaast viel het ons ook op dat we geen borrelkaart kregen, terwijl het al tegen 15.00u was dat we er waren. Het lag gewoon niet op tafel en na het vliegincident hadden we ook geen zin meer om er nog eten te bestellen. Prijzen zijn hoog. We hebben voor twee glazen wijn, rood en wit, 15 euro betaald! We hoorden mensen die kleine tapas hapjes hadden besteld en gegeten, rekeningen krijgen van 50 euro en meer. Daarnaast onzettend snob publiek, koude kak. Mooi uitzicht op het meer, mooi nieuw restaurant, maar we gaan er niet meer terug.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Enigszins bevreesd door de eerdere negatieve recensies hier op een mooie dag mogen aanschuiven.

Locatie alsmede het interieur zijn natuurlijk prachtig. Ontvangst en de rest van de avond was de bediening wat rommelig. Zeker niet onvriendelijk maar het leek gewoon te druk voor deze hardwerkende mensen.

De bestelde sushi, oesters en saté waren allen goed en op smaak. Pittig geprijsde wijnen maar daar malen wij niet om omdat je ook voor de locatie betaalt.

Wij komen zeker terug.
Johanna K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Teleurstellende bejegening na een fout van het restaurant bij de reservering van de zondags brunch. Gemiste kans om daar een creative oplossing voor te vinden.
marelin D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Auw...een geweldig mooie locatie en een super inrichting. Een van de mooiste (zo niet het mooiste) restaurant van Groningen e.o. Maar wie is hier in charge over de horeca? Gerechten prima. Personeel heel behulpzaam en attent. Maar ze hadden geen idee. Tafels gereserveerd waar niemand voor komt. Na enig wachten (en onduidelijkheid: 'ik weet het niet') mochten we gaan zitten. Gevraagd naar wijnkaart, op de menukaart staan nl. maar vier huiswijnen. Reactie: 'weet niet of we ook een wijnkaart hebben'. Ongelofelijk. Serveer je prima oesters en sushi en kun je geen fatsoenlijke witte wijn erbij bestellen. Op deze locatie! Met deze uitstraling! Mijn hemel, wat is hier gebeurd....En sneu voor de medewerkers. Die willen wel. En het eten is ook goed. Maar de keuzes over gastvrijheid, menukaart en mogelijkheden voor gasten moeten toch echt eerst door het management mogelijk worden gemaakt. We geven toch goede cijfers. Omdat we hopen dat het goed komt. Dat verdient deze locatie!
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Feestje met familie, dus op uitnodiging naar De Dame. Van tevoren recensies bekeken, toch wat huiverig. Bij aankomst, het ontvangst, het uitzicht, de ambiance....er kon weinig meer mis gaan. Dat bleek een misvatting. Zelden zo teleurgesteld. Bediening hartstikke aardig, allemaal studenten (vooral beleefd), maar zeer onkundig, tergend langzaam en vooral geen oog voor welke tafel dan ook. Ik heb er een gevoel van 'voorlopig daar maar niet heen' aan overgehouden, vooral als je ook nog de rekening tegen het licht houdt.
Drankjes werden gewoon vergeten, verkeerde menu's werden geserveerd (4 x entrocote besteld, 4 x een berg vlees met veel vet (bleek dus de Sucade te zijn) gekregen, de Creme Brulee was helemaal een flater van jewelste, koffie werd in etappes geserveerd (en een paar werden gewoon vergeten)...een opeenstapeling van gedoe steeds. Eigenlijk konden alleen de frietjes bekoren. Behalve de mayonaise dan weer, deze had al zo'n geel bovenlaagje (alsof het er al heel lang lag). Nee, het was niet best at met al. Betere koks, beter getraind personeel en ik kom gauw weer terug.
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Op een heerlijke zonnig dag naar de Dame gegaan. Het terras zat vol, maar tot onze verbazing was er een hele rij tafeltjes "gereserveerd" waarschijnlijk omdat ze te weinig personeel hadden. Na een poosje kwam er een tafeltje vrij. We verder redelijk snel geholpen en hebben naast het drinken ook direct de lunch besteld. Achteraf ons geluk. Het duurde meer dan een half uur voordat we ons drinken kregen en ruim een uur voordat we de lunchgerechten kregen. Onacceptabel. We hebben nog een drankje besteld, maar toen die er na een half uur nog niet was en wij het eten al lang op hadden zijn we gaan afrekenen. Bij aangeven bij het afrekenen dat we het drankje nog niet hadden ontvangen terwijl hij nu wel op de rekenin stond, werd niet gereageerd.
Volgens ons is er wel genoeg personeel, maar zeker niet allemaal goed gekwalificeerd personeel en er zit niet echt een systeem in. Het eten is heerlijk (wel aan de dure kant), de plek op het terras fantastisch maar het duurt echt veel,te lang voordat je je eten en drinken hebt. Jammer!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Gisteravond afgesproken met vrienden voor een aperitief op t terras in de zon. In eerste instantie zat het er heerlijk en besloten we ook te blijven dineren. Het koelde af en omdat wij een hondje bij ons hadden mochten we niet naar binnen. Ik was zomers gekleed en vroeg om een dekentje of terrasverwarmer. Nee dat hebben we niet. Kunnen we dan misschien in tafel bij de deur krijgen, zodat wij binnen kunnen zitten en de hond vlakbij ons buiten. Ik ga het de chef vragen. Nee regels zijn regels, ook nadat was uitgelegd dat ik patient ben en moet uitkijken om geen kou te vatten. Wij vervaarden de houding als weinig behulpzaam en klantvriendelijk. De locatie en accommodatie is perfect, maar wat een arrogante houding. Wij komen hier niet weer. We hebben ons hoofdgerecht op een andere plek a/h meer gebruikt. Wat een warme deken was dat qua ontvangst en behandeling.
John R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het ontvangst was zeer slecht. De wachttijden waren abominabel lang en het eten was koud en zeer weinig.Geprobeerd twee keer iets bij te bestellen maar nooit gekregen.Bediening was niet vriendelijk en had geen zin in werken althans zo kwam het over.Absoluut geen aanrader voor het eten. Locatie perfect maar moeten nodig nieuwe uitbaters opkomen want deze snappen er helemaal niets van, dit is al de zoveelste keer. Toch nog steeds weer een kans gegeven maar blijft ronduit slecht.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Lekker op maandagmiddag het terras op bij de Dame. Ondanks de eerdere slechte ervaringen gingen we toch weer voor de fijne plek. We waren geen slecht gezelschap voor ze ;fles Cava, wijn , sushi sashimi en andere kleine gerechten. Zeker niet goedkoop maar heel smakelijk en dat uitzicht hè. Top. Helaas heeft de bediening het ook dit keer weer volledig verzaakt. We hebben ze (3 stuks) 2 keer gezien aan onze tafel wat uiteindelijk eindigde dat we onze tafels zelf maar hebben afgeruimd. De heren en dame in de bediening hadden het erg druk met elkaar en een verder bijna leeg terras. Zo jammer... Ze hadden nog zeker meer flessen wijn en gerechtjes aan ons kunnen slijten. Bij het afrekenen stonden onze lege borden nog op tafel/grond. Helaas volledige desinteresse.
DJdeKoning .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Op uitnodiging gegeten bij het Paviljoen van de Dame.
Ontvangst uitstekend door een vriedelijke gastvrouw. Voor je jas krijg je een gardarobe nummertje.
Vanwege het lekkere weer buiten gezeten, direct aan het Paterswoldsemeer. Je kan zien dat de tuin aan het terras nieuw aangelegt is, veel siergras soorten en als bomen Platanen, die in een paar jaar als een natuurlijk zonnescherm dienst doen.
Bediening is vriendelijk en bekwaam in hun werk.
Voor het diner zijn we naar binnen gegaan, moderne inrichting met veel licht door het vele glas.
Het was eten was verrassend en voortreffenlijk, alleen de vegatarische gerechten kunnen een opgepept worden en kunnen wat meer aandacht en liefde van de chef kok gebruiken. Nu werd er wel door de bediening gezegt dat de vaste chef kok ziek was, en vandaag een vervanger in de keuken stond.
Al met al een gezellige middag/avond in een goed restaurant.
We komen zekker een keertje terug.
Mandy M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Beetje huiverig voor de service door enkele recensies die we hadden gelezen, maar toch heengegaan. We hebben hier geluncht en het was echt heerlijk! De sfeer was goed, het pand is prachtig en de bediening was prima! Wij hadden ons dochtertje van 9 maanden mee en die kreeg lieve aandacht van de bediening. Heel leuk! Door de sfeer, het pand en het zonnetje dat scheen, echt een beetje een vakantiegevoel.
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Geweldige locatie, maar het Paviljoen van de Dame is uiteindelijk een ongezellige glazen kooi met te dure gerechten van matige kwaliteit. 2 keer gegeten nu, maar zelfs zoiets simpels als een Club Sandwich van 10 euro weten ze nog te verklooien door ze uren van te voren te bereiden en nog even een minuut voor serveren in een oven te zetten met als gevolg taai en uitgedroogd brood en ijskoude vulling (inclusief smerige eiersalade-dressing) dat het zelfs aflegt tegen een soortgelijk product uit een willekeurige schoolkantine. Overall zijn de prijzen gewoon te hoog gezien de 'kwaliteit' en ben je beter af in het Fletcher Familie Hotel, waar ze het al decennia waarmaken tegen acceptabele prijzen.
Geert S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Afgelopen zomer hier gegeten en erg teleurgesteld door de bediening. De kaart was echter goed evenals de entourage en we besloten nog eens terug te keren. De bediening is inmiddels sterk verbeterd en het eten smaakte goed. Het restaurant is geheel onverwacht erg kindvriendelijk, er was zelfs een aparte menukaart voor de kleine dames en heren. Wij gingen wederom voor de sushi en die smaakte goed, de torpedo roll met garnaal is een aanrader. De voorgerechten waren prima maar een beetje saai, het toetje met chocolade daarentegen echt een aanrader.
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Tja, als je 56 minuten moet wachten op een eenvoudige club "brood" op een echt niet drukke zaterdag middag, begin ik me toch ernstig zorgen te maken waar ik komende zomer aan het "Paterswoldsemeer" een beetje snel, goed en gezellig mijn zonnige middagen kan doorbrengen. Beste mensen: ik wil met liefde geld uitgeven in mijn geliefde Groningen, maar in veel tenten rond het prachtige Paterswoldsemeer gaat dat gewoon niet lukken. Maak werk van snelheid en service. Korting op de rekening was prima, alleen hadden we echt graag gewoon alles betaald en nog een biertje extra gedronken.
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Aangemoedigd door de stijgende lijn in de reacties toch maar hier gaan lunchen. Een geweldige locatie, waar je vooral op een mooie dag graag buiten wilt zitten. Dat was het niet, dus konden we ons binnen laven aan een zeer trendy, 'Amsterdams' Interieur. Tot zover alles OK.
We werden vlot aangesproken door een dame die wilde weten wat we gingen drinken. Ondanks lunchtime moesten we zelf naar de kaart vragen, die er goed uitzag met diverse broodgerechten, salades en 'Poké-bowls'. Omdat ik dat laatste wel eens wilde verkennen bestelde ik de versie met tonijn. Op tafel verscheen even later een kommetje met koude rijst, enkele plakjes redelijk smakeloze rauwe tonijn en wat geschaafde groenten. Een hoop pretentie, maar het had weinig om het lijf en de portionering was te weinig voor een lunch. Twee 'croquetten' moesten de maag daarom verder tevreden stellen. Op mijn antwoord op de obligate vraag 'heeft het gesmaakt?' (nee dus) kwam geen reactie, en die bleef ook bij het afrekenen uit.
Mijn conclusie: de dame is van het chique soort, en voor een biertje of een wijntje op de zomeravond een heerlijke locatie. Daar nemen we dan wel een borrelhapje bij, maar voor het diner zoeken we even verder.
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Alweer zo´n prachtig restaurant zo in het Hoge Noorden.

Vorig jaar geopend met nogal wat start up problemen maar deze zijn getackled. Het decorum is echt fantastisch wat je ook kunt zien aan de gasten, gezien worden maar wel op een leuke manier.

Wij gingen voor de kreeft van De Dame, deze is echt heerlijk en alleen al het omrijden waard. De kaartwijnen zijn inderdaad niet de goedkoopste maar het ons inziens zeker waard.

We komen zeker terug en verheugen ons nu al op de zomer in verband met het prachtige terras.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Dit restaurant straalt luxe in alles uit en heeft een dito publiek, fijne ambiance maar niet over de top.

De kritieken die dit restaurant in 1e instantie kreeg waren deels terecht maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien. We komen hier met regelmaat en met name de bediening oogt beter.

De laatste keer dat wij hier waren starten wij met een fijne verse sashimi. De hoofdgerecht, voor mij een op maat gebakken entrecote en mijn disgenoot de sate. Volgens hem erg lekker.

Wijnen inderdaad niet de goedkoopste maar dat hoeft ook niet gezien de ambiance. Wij blijven terugkomen!
John M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten. goed wijn advies aanrader. Als ik in de buurt ben ga ik zeker weet langs. In de zomer ook een mooi terras.
Joosse J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Sinds het eerste uur zijn wij gast met hoofdletters bij dit, qua locatie en inrichting, mooiste restaurant van noord Nederland.

Natuurlijk waren er het begin wat aanloop problemen maar een mooi initiatief als dit verdient een 2e kans zo niet 3e kans. De service cq bediening heeft echt een upgrade ondergaan en de entourage is geweldig, met name in de zomer op het prachtige terras.

De keuken is niet sterren waardig maar dat hoeft ook niet, altijd goede sushi, een meer dan mooie kreeften avond op maandag en zelfs iets eenvoudigs als de sate wordt meer dan mooi gepresenteerd. Aan de prijs wijnen die het toch meer dan waard zijn maken het plaatje compleet.

Aanrader voor ieder!
K. I.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vrijdag 2 december heerlijk gegeten met een groep van 8 man. Een prachtige entourage met vriendelijk en vlot personeel. Vooral het toetje Crème brûlée is een feestje om te krijgen en om op te eten natuurlijk!