Paviljoen van de Dame

Duur
Lang
Moniek P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Prachtige locatie. Heerlijk gegeten. Mooie aankleding en vriendelijk personeel.
Bijzonder mooie thee en ook nog eens erg lekker. TIP
TomKoster74 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prachtige locatie met een uitstekende keuken. Heerlijk genoten van sushi en onze kinderen van de halve kip. We komen zeker nog eens.
Striezenau159 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisteren een bezoek gebracht aan Paviljoen de Dame schitterent gelegen aan het paterwoldsemeer na een moeizame tocht langs het familie hotel toch uiteindelijk de Dame gevonden van het aanblik genoten dit belooft veel. Eenmaal binnen was het ontvangst vriendelijk wij kregen een plaats toegewezen wat een prachtig bedrijf vervolgens wat te drinken besteld dit ging nog al moeizaam en duurde naar onze mening erg lang daarna eten besteld dit duurde nog langer en wij hadden de neiging om te betalen en weg te gaan toen het eten arriveerde bleek het niet warm te zijn dus dit weer retour gestuurd waardoor we nog langer moeten wachten. Al met al geen succes en voor ons niet voor herhaling vatbaar. Na de tweede keer het eten te hebben ontvangen hebben we dit maar met tegenzin gegeten en wellicht mede hierdoor was de geserveerde maaltijd karig niet op smaak en teleurstellend. Bij het afrekenen geen enkele reactie op ons ongenoegen. Voor wat wij hebben gekregen is de prijs erg hoog.
Sjoukjen G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Waren voor de 10 e keer eten bij de dame. Je zou verwachten dat er een stijgende lijn waar te nemen is, niets is minder waar. Bediening ronduit slecht. Totaal geen aandacht voor de klanten, ook wat betreft het opnemen van de drankjes (omzet??), terwijl het totaal niet druk was. Bewust wegkijken om geen bestelling op te hoeven nemen. Meer aandacht voor lege tafels als voor de klanten. Vleesgerecht was rauw, met de melding bij de bediening werd niets gedaan. Al met al zeer teleurstellend.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
eten is matig voor de prijs die je betaald , bediening is sloom en onkundig en we moesten erg lang wachten op gerechten. Bij binnekomst gevraagd of we buiten konden eten dit was mogelijk, vervolgens aan tafel buiten gaan zitten, na een kwartier kwam er iemand die ons vertelde dat we hier niet konden dineren. We moesten binnen kijken of het überhaupt nog lukte. ( communicatief erg logisch;)not) uiteindelijk binnen gaan zitten, de lol was er al snel af. Eten werd koud geserveerd en duurde lang , vis in zoutkorst was koe maar alles wat erbij kwam was net zo zout als de korst. tournedos was koud en zat haast geen saus bij, 2 hele kleine bakjes met salade en friet. Men zegt betaalbaar maar uiteindelijk duur en kwalitatief niet wat het moet zijn. Ik kom niet weer terug om te eten, de plek is mooi en dat schijnen veel mensen met ons zo te vinden.
Suze H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gister voor onze huwelijksdag uit eten bij Paviljoen van de Dame. We hadden niet gereserveerd maar er was gelukkig voor 2 personen een mooi tafeltje beschikbaar. Het duurde daarna 10 minuten voordat iemand ons vroeg wat we wilde drinken. Maar eens begonnen met een fles bubbeltjeswater, moesten we vragen om de wijnkaart. Vervolgens een mooie Chileense rode wijn uitgezocht, maar kregen de indruk dat ze niet geheel iets over deze wijn konden vertellen.
Vervolgens een Thaise soep en visvoorgerecht gekozen, waarbij de soep de echte bite miste, jammer.
Het duurde even voor het hoofdgerecht kwam, de lende en de tournedos, maar deze waren prima. Bijgerechten werden veel later geserveerd omdat de lepels op waren(??)
Afsluitend namen we koffie en waren €120 armer voor een niet superbijzonder diner voor twee.
Prijs-kwaliteitsverhouding is niet in balans, personeel uitermate vriendelijk en behulpzaam, maar niet goed geinstrueerd.
Er moeten nog een hoop kinderziektes uit, eerst niet meer hier naartoe.
Bsm88 .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Een geweldig terras buiten. Op een (na)zomeravond krijg je ook echt een vakantiegevoel. Heel mooi. Wij hadden de sushi van de chef, 24 stuks. Deze was lekker, maar niet heel bijzonder.
De bediening was matig tot slecht. Het duurde heel lang voordat we steeds werden geholpen, als we al werden geholpen. En dat terwijl er toch redelijk wat personeel rondliep. Ook werd het brood tegelijkertijd met het hoofdgerecht geserveerd en kregen we geen bestek bij het dessert (ijs). Zonde, want bij een restaurant dat een dergelijk allure heeft zou beter/alerter personeel niet misstaan.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Vandaag geluncht met de club sandwich en de hamburger. Nadat het eenmaal was gelukt de aandacht van de bediening te trekken liet ook het eten even op zich wachten. Helaas was de prijs kwaliteit verhouding volledig zoek. Een kleine hamburger, duidelijk niet zelf gemaakt op een zwart omrand zacht bolletje en een klein handje frieten voor €16. Voor een hamburger reis je beter af naar de plaatselijke snackbar of een van de grote ketens. De clubsandwich was een zeer eenvoudig broodje, opgebouwd uit wit geroosterd brood. De locatie is zeer fraai, maar voor de gevraagde bedragen mag wat meer inspanning van de kok verwacht worden. Jammer.
Gabriël A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Anthonio, een uitstekend verjaardagsdiner bij de Dame.
Voor de vierde keer hier gegeten. Deze keer voor mijn verjaardag (4 p.). Ik merk een duidelijk stijgende lijn. Gerechten mooi in balans, gevarieerd van smaak. Kleine gerechtjes (vlees, kaas en garnalen) vooraf, heerlijk. Brood is heerlijk licht, luchtig en nog lekker warm. Carpaccio, prima van smaak, fijne kaassnippers en lekkere croutons. Sushi prima, de pittige variant was ook echt pittig! De kip in een mooie goed gevulde schotel, tournedos heerlijk mals en precies goed gegaard. De zeetong heerlijk en zacht gegaard, mooi formaat. Tong en tournedos mochten iets meer groente als begeleiding mee krijgen. Dessert (van de Chef) heerlijk ijs en mooie frisse smaken. Kortom, een diepe buiging, dank voor de mooie avond! Heerlijk gegeten, prima bediening en de logistiek goed op orde. Er wordt zichtbaar met toewijding en passie gewerkt. Ambiance blijft geweldig ! Kortom, ik kom graag weer en kan het anderen aanbevelen!
Siem V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Geweldige locatie, redelijk eten, aardige service, veel te hoge prijzen.
Als je zoveel betaalt als bij De Dame, moet het eten gewoon van hoge kwaliteit zijn, en dat is het niet. Een driegangenmenu kost 35 euro. De garnalencocktail was flauw, de lende best goed maar die paar kleine stukjes gebakken groente, een klein bakje friet voor twee personen en wat gemalen salade zijn wel erg mager. Het nagerecht was goed. Maar zeven bitterballen voor 7 euro, een glas wijn vanaf 5 euro, het is allemaal gewoon te duur voor wat je krijgt. De bediening is vriendelijk en behulpzaam, maar totaal niet pro-actief. Er is in de drie uur dat wij er hebben gezeten (prachtig terras, heerlijk weer!) - en we zaten recht in de loop van het personeel - niet één keer iemand uit zichzelf naar onze tafel gekomen om te vragen of we iets nodig hadden. Toen we gingen zitten, hebben we na tien minuten maar eens iemand gewenkt voor iets te drinken. Kortom: het is een prachtige nieuwe tent, maar behalve dat is er geen goede reden om hier helemaal naar toe te komen. En inderdaad zou een bord aan de straat helpen bij het vinden van de ingang...
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Waanzinnig mooie locatie aan het meer met groot terras en luxe inrichting. Met iets grotere waterdichte horeca parasols zou het terras met regen beter zijn. Borrelplank vooraf met mooie producten zoals garnalenkroketjes en groninger worst. Bediening doet hun best om betere ( duurdere ) wijnen aan te prijzen. Kwaliteit wijn goed. We hadden het drie gangen keuze menu voor 35 euro. Kwaliteit gemiddeld, niet bijzonder. Bij garnalencocktail (weinig saus) om crackertje gevraagd. Kwam toen borden al leeg waren en 1 minder dan aantal aan tafel: slordig. Bediening wist ook niet alle ingredienten te benoemen in de gerechten en gaf verkeerde rekening. Kraanwater alleen per glas. Met duurdere flessen wijn is dat wat knullig.
Maar de locatie en het interieur maakt het wel voor herhaling vatbaar!
Tineke2016 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vanmiddag geluncht bij Paviljoen van de Dame. Prima bediening, mooie ambiance en heerlijke lunch. Top. We komen zeker terug.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Na jaren van eigenlijk onderbenutting, neemt het aantal horecagelegenheden direct aan de oever van het Paterswoldsemeer nu duidelijk toe. Het Paviljoen van de Dame is gelegen achter het Familiehotel maar heeft daar zover bekend, verder geen relatie mee. Het is in elk geval een volledig eigen uitgaangsgelegenheid met ook een heel andere ambiance. Of dit ook de reden is dat er nog geen duidelijke bewegwijzering naar het paviljoen is, is onbekend. Lastig is het wel. Moet je nu parkeren bij het hotel en de bordjes "Priveterrein, doorgang op eigen risico" negeren of is er een andere route?

Bij mooi weer is het terras buiten aan het water met lounge banken en achter een forse glazen muur om de aanlandse wind te blokkeren ongetwijfeld een perfecte plek maar deze "zomeravond" is het binnen zitten. Ook geen straf al ben ik beducht voor het lawaainiveau als wel de terrasdeuren openen en er mogelijk ook meer kinderen komen rond te rennen. Het is erg veel staal en vooral glas, of het ogenschijnlijk bekleedde plafond en de stoffen stoelen voldoende demping geven?

De kaart van De Dame is niet groots maar voldoende gevarieerd. Er is ruim vis, een flink aanbod sushi en ook zijn er vleesgerechten. De laatste soms van de Green Egg maar die was vanavond niet in gebruik. Wel waren er oesters en die waren behalve heerlijk vers ook mooi uitgelekt (dus geen slok zeewater) en werden op mooie wijs op ijs met citroen en een azijntje geserveerd. Hetzelfde geldt voor de overige voorgerechten, de salade met de vangst van de dag (niet uit het meer) was daarbij ook erg lekker net als de duo-salade haring en coquille..

Zoals gezegd is er ruim aanbod aan sushi die zowel naar aantal als heel specifiek per model gekocht kunnen worden. Lijkt vooral een terras-topper maar volgens onze dochter ook binnen niet te versmaden met wasabi die mogelijk was afgestemd op de iets jongere eter, had van mij net even sterker gemogen.

Opvallend bij de hoofdgerechten zijn de beperkte bijgerechten. Voor drie personen is een minuscuul bakje (goede) friet en een even klein bakje matige sla, te weinig. Dan zit je elkaar echt aan te kijken voor wie het is en wie er durft te pakken. Alleen aanbieden bij serveren dat als meer nodig is, dat geleverd wordt, is dan al een goede aanvulling. Zelf vroeg ik om wat brood bij de klassieke mosselen, maar dat duurde best lang en was zeker geen zelfgemaakt brood of ook maar een lekker stevige plak donkerbruin. Zoals men toch aan veel merkt dat hier toch alleen met horecagroothandelswaren wordt gekookt. Goed, maar niets heel eigens daardoor. Geen bio, geen eigen tuin, het is voor de massa.

De huiswijnen waren lekker, en dat gold vooral voor de licht bittere dessertwijn. Speciaal aanbevolen voor bij het nagerecht op basis van rabarber, dat ook licht bittert, en paste echt perfect. Verder is de keuze in nagerechten beperkt, de eton mess van thuis werd bovendien hoger gewaardeerd.

De bediening is jong en joviaal. Jammer dat men bij het verlaten van het pand en na het afrekenen niet de beleefdheid had mee te lopen naar de garderobe en ons in ruil voor de plastic nummertjes onze jassen aan te reiken. Daardoor stonden we toch wat plomperloren zelf onze spullen bij elkaar te zoeken.

Al met al is Paterswolde, Groningen met het Paviljoen een vooral prachtige nieuwe locatie aan het Paterswoldsemeer rijker. Zeker een ideale aanlandplek bij mooi weer, of je nu van het water of over het land komt. De prijs is voor wat er nu geboden wordt aan de hoge kant, men zal de prestaties in zowel keuken als bediening moeten verbeteren om deze waar te maken. De pretentie om meer te zijn dan zomaar een waterpaviljoen die met de prachtige bouw en aankleding duidelijk wordt neergezet, wordt nog niet waargemaakt. De kans is er echter zeker.
Marina1959 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij De Dame. Zowel het vlees als de vis. De wijn was heerlijk en de bediening prima. Het uitzicht over het zonnige Paterswoldsemeer is prachtig.
Ank001 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We waren blij dat we op vrijdagavond zonder reserveren konden eten. Mijn tafelgenoot had de lende uit de green egg, prima stukje vlees alleen waren de patatjes slap en zat er verder alleen een klein bakje salade bij. Maar als vegetariër word je echt niet vrolijk bij De Dame. Gekozen voor de fantasie van de kok. Nou, als dit de fantasie van de kok is, is het wel erg triest gesteld met de kok. De fantasie bestond uit laffe plakjes courgette gevuld met roergebakken groenten. Dat was het. De attente bediening merkte snel op dat het eten niet echt goed viel en bood mij per omgaande een ander vegetarisch gerecht aan. Het kon, echtwaar, nog slechter! Gefrituurde falafel ballen, rode bietensalsa, en sla met vier gefrituurde pappadums stukjes. Waarom men bij De Dame fijngesneden bietjes uit een potje salsa noemt is mij geheel onduidelijk. En waarom niet een beetje olie oid op de sla? En het geheel werd afgemaakt met een paar klodders onsmakelijke tzaziki. Echt héél erg onsmakelijk!! En de smaak van de falafel was gewoon muf!! Dat de keuken dit met droge ogen uit durft te serveren! En dan zal ik helemaal niet over de prijs beginnen!! En 6 euro vragen voor een glas rode huiswijn is fors!! Gelukkig zorgde de attente en gastvrije bediening voor een prima avond! Ook super dat de bediening tipte over de alcoholvrije wijn!! Met de bediening zit het wel goed, nu de keuken nog....
S V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Prachtige accommodatie heeft alles in huis om een succes te worden. De bediening was echter zeer teleurstellend. Bijna 1,5 uur moeten wachten op een hoofdgerecht. Doordat we op tijd stonden geen nagerecht genomen. We hadden echter gekozen voor een drie-gangen menu, doordat we geen nagerecht hebben genomen werden de gerechten voor het volledige bedrag meegerekend.
Johan A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Aangekomen met de sloep 4 heerlijke drankjes als aperatief aan boord geserveerd. Wat een ontvangst!
Vervolgen op het terras onder volle maan gedineerd. Vlotte bediening van voor- en hoofdgerechten. Aanraders zijn de haring en coquille als voorgerecht en de kreeft als hoofdgerecht. In het donker wegvarend van Paviljoen De Dame, nog steeds onder volle maan, weet je het zeker: hier gaan we vaker aanleggen en ons laten verwennen.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Zojuist eens in Paviljoen van de Dame gekeken. Het paviljoen is wat verscholen, maar is werkelijk prachtig van opzet. Een beetje een kruising tussen een restaurant en een lounge bar, maar dan zonder de psychedelische muziek. Het pand ligt naast het Hoornse meer. Een betere locatie kan bijna niet.

We waren van plan om een voorgerecht en een hoofdgerecht te nemen. Het voorgerecht was een luxe assorti van vleeswaren, brood met dips en enkele gefrituurde happen. Een hoofdgerecht konden wij niet bestellen in verband met capaciteitsproblemen. Waarschijnlijk was het te druk voor de kok. Meer voorgerechten bestellen mocht wel, dus we hebben nog een ronde sushi, gamba’s en calamaris genuttigd. Van de calamaris viel vooral op hoe mals de inktvis was en dat deze zeker niet vet waren.

De bediening was zeer voorkomend en attent, hoewel het netter zou zijn om bij binnenkomst te melden dat er geen hoofdgerecht besteld kan worden zonder reservering. Afgezien van dit minpunt vinden wij dit een uitstekende locatie. De hoofdgerechten zullen we een ander moment proberen.
Hilbrand P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Een zomeravond aan het Paterswoldsemeer, daar gaat bijna niets boven hier in en rond Groningen. Mooi dat ze hier dan ook volop horecagelegenheden hebben, zoals paviljoen Van de Dame. We hebben gereserveerd en dat blijkt bij aankomst goed geregistreerd. De dame aan een tafeltje heet ons welkom en we mogen een tafeltje op het terras uitzoeken.
Eenmaal daar is het wachten op de bediening. Die heeft in eerste instantie weinig oog voor ons. Geen knikje, geen 'ik kom zo bij u'. Enfin, dan komen toch de wijntjes.
We nemen een vier gangen gerecht voor 40 euro, met een goede carpaccio vooraf en vervolgens een zomerse gazpacho als voorgerecht en lende van de green egg als hoofdgerecht. Bij de soep komt de mededeling dat er nog een broodje bij komt. We wachten even, maar er komt niks. Toch maar begonnen aan die soep. Wanneer die bijna op is, weten we de aandacht van de serveerster te vangen en herinneren we haar aan het beloofde broodje. Dat komt nu vlug.
De Lende is verrukkelijk, echt een mooi stevig mals stuk vlees. Na nog wat zoete lekkernij als nagerecht komt er nog koffie en wat voor mijn disgenoot lekkers er bij op tafel. Met de wijn erbij tikken we ruim 120 euro voor twee personen af. Niet heel goedkoop, maar qua eten en locatie waar voor je geld. De bediening zou wat meer aandacht voor de klant mogen hebben.
Levenssgenieter .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Locatie is fantastisch, prachtig uitzicht en mooi ingericht.
Buitengewoon vriendelijke bediening,met wisselende kennis van zaken.
En dan het eten...... Tja,met Groningen vlakbij als concurrent, moet het gezien de gevraagde prijzen beter!! Voorafje, garnalen,carpaccio en geitenkaasbonbons, lekker!
Het is vlak van smaak, vlees van de green egg, waar is zout en peper??
Wat frietjes erbij en wat salade. Leuk geserveerd, dat wel, maar het is het toch niet.
Dessert, mooi opgediend ,zeker waar, maar ijs was half gesmolten en weer vonden we het eigenlijk niets bijzonders.
Het hoeft niet allemaal spectaculair te zijn, maar gezien de prijzen ,moet het toch wat beter.
Bediening is buitengewoon vriendelijk, maar we hebben wel heel veel verschillende gezichten gezien.
Er zijn duidelijk minder ervaren dames aan het werk, maar o leer deze dan ook die stom vervelende standaard vraagjes af!!
Zou ik u misschien kunnen helpen?? Ja hoor! Bent u uitgegeten??
Het is erg druk, maar men doet erg zijn best snel te helpen en extra informatie te geven. We komen graag eens terug, maar dan voor een broodje of glaasje op het terras, maar niet meer voor een diner.