Paviljoen van de Dame

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Paviljoen van de Dame

Jos En Ger S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Amuse vooraf met Hollandse garnalen . Top!Mosterdsoep erg lekker, daarna entrecote met vergeten groenten en een honingsaus. Mooi op smaak. De smeuïge risotto met de echte ! gamba s . Heerlijk. Met krokante frietjes en krielaardappeltjes . Wat een feest ! Helemaal tevreden ! Toetje van marscapone en zoetigheden meer dan compleet !
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Geluncht op het terras, lang moeten wachten op een drankje. Door de bediening werd het bestek gewoon nog net niet neer gegooid. Simpel broodje met kip werd nog slechter opgediend dan de gemiddelde burger bij een snackbar. Van de bediening kregen we geen welkom gevoel. Erg jammer, terwijl ze dit niet uitstralen. Wat je verwacht en wat je krijgt ligt mijlen ver uit elkaar.
Floor D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Met 3 vriendinnen wezen eten in Paviljoen De Dame.
Begonnen met een glaasje bubbels. Steak Tartare was goed maar de zalm als voorgerecht was niet goed. Weinig smaak beleving. De sushi was een drama. Rijst was veel te nat en ronduit vies. Mag je eigenlijk niet zeggen over eten. De hoofdgerechten waren op een niveau van een middelmatig eetcafe. We hebben er nog geen derde van opgegeten. Er werd bij het afruimen gevraagd of de porties te groot waren. Nou nee het is niet lekker. Daar werd helemaal niet op gereageerd. We hebben geen dessert meer besteld. Omdat we er eigenlijk van uit gingen dat ook dat niet zou smaken. Het is een geweldige locatie. Zeer mooi alles. Maar wij komen hier NOOIT meer.
Anita L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Hier het diner met onze daggasten van ons huwelijk gehad. Heerlijk eten en goede bediening. Zeer beleefd en netjes.
Na het diner naar boven naar de schelpenzaal gegaan voor het feest. Prachtig uitzicht over het paterswoldsemeer en een prachtige zaal om een feest te geven. Een absolute aanrader!
Ivana M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Na 3 keer gevraagd te hebben waar ons drinken blijft zijn we na 45 minuten wachten toch maar lekker ergens anders heen gegaan.
StevendeB .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Bedrijfsvoering niet helemaal afgestemd op het mooie weer, dat zou je van een paviljoen aan het water beter verwachten. De lunch was best prima maar oei wat is het rommelig. Personeel word er ook niet bepaald vrolijk van hoewel het lijkt alsof de inzet van de meesten wel prima is. organisatorisch valt er nog wat te verdienen bij de Dame
H S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Op een mooie zonnige zondagmiddag met z'n tweeen op het terras gezeten. We verwachten topdrukte, maar dat viel mee. Nog voldoende plekken om te zitten. Geen ontvangst, dus maar aan een tafeltje plaatsgenomen dat nog niet was afgeruimd. Na 10 min zonder bediening of afruimen naar een plekje verschoven, dat wat meer in de zon was. Ook daar weer 15 min geen bediening. We zagen het ook op alle fronten foutgaan. Eten dat terugging bij de buren: koude frites. Mensen die ook meerdere keren om bediening vroegen of heel lang moesten wachten. Toen we de ober aanspraken of hij ons aub wilde bedienen zei hij doodleuk: "er zijn meer mensen dan alleen u, maar ik zal zometeen bij u komen". Na een paar minuten kwam hij dan toch. Meteen maar een fles wijn besteld en een borrelhap erbij. Nou die kwam na 20 min. Pas toen we weer hadden geklaagd waar het bleef. Terecht klagen van onze kant, maar de ober ging er niet goed mee om. Wilde niet in discussie en gaf geen reden. Er is geen systeem en te weinig professioneel personeel lijkt het. Zo wil ook niemand hier werken. Bijna te doen met de medewerkers. Geen beginnen aan en alleen maar ellende en klachten gisteren ermoed ik. Prachtige locatie en interieur. Jammer dat onze kleine hond niet binnen mag. Voorlopig maar even niet meer.
Dries K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
geweldige lokatie.
Heerlijk eten.
prima prijs kwaliteit.
Je moet geen haast hebben.
Top!!
Aardige personeel dat goed meedenkt. ook met allergie.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Op maandag wezen eten bij de Dame. Bediening was erg traag, er werd pas na een kwartier een menukaart gebracht. De kreeft was mooi bereid, de eendenborst was helaas te ver doorbakken en hierdoor taai en niet smakelijk. Garnituur wat we erbij kregen was ook karig. Aankleding van het restaurant is wel prachtig, en de gastdame bij de deur is enorm vriendelijk!
Fatima A.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wij zijn hier geweest op zaterdag 5 augustus 2017 en aanvankelijk waren we van plan om daar ook iets te gaan eten,maar na 20 minuten hadden we daar al geen zin in. We zaten aan tafel en een ober kwam op ons aflopen. We vroegen om wijn en dat kregen we ook. Echter in mijn glas wijn kwam een vlieg terecht. We riepen de ober. Die kwam met een mes aanzetten en wipte het vliegje eruit. Mijn moeder en ik waren even stomverbaasd, keken elkaar aan want we hadden verwacht dat we een ander glas wijn zouden krijgen (zo hoort het immers ook), maar nee hoor. Ontzettend amateuristisch, onprofessioneel en onhygienisch is dit natuurlijk. Goed personeel had je allang een nieuw glas wijn gegeven. Daarnaast viel het ons ook op dat we geen borrelkaart kregen, terwijl het al tegen 15.00u was dat we er waren. Het lag gewoon niet op tafel en na het vliegincident hadden we ook geen zin meer om er nog eten te bestellen. Prijzen zijn hoog. We hebben voor twee glazen wijn, rood en wit, 15 euro betaald! We hoorden mensen die kleine tapas hapjes hadden besteld en gegeten, rekeningen krijgen van 50 euro en meer. Daarnaast onzettend snob publiek, koude kak. Mooi uitzicht op het meer, mooi nieuw restaurant, maar we gaan er niet meer terug.
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Enigszins bevreesd door de eerdere negatieve recensies hier op een mooie dag mogen aanschuiven.

Locatie alsmede het interieur zijn natuurlijk prachtig. Ontvangst en de rest van de avond was de bediening wat rommelig. Zeker niet onvriendelijk maar het leek gewoon te druk voor deze hardwerkende mensen.

De bestelde sushi, oesters en saté waren allen goed en op smaak. Pittig geprijsde wijnen maar daar malen wij niet om omdat je ook voor de locatie betaalt.

Wij komen zeker terug.
Johanna K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Teleurstellende bejegening na een fout van het restaurant bij de reservering van de zondags brunch. Gemiste kans om daar een creative oplossing voor te vinden.
marelin D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Auw...een geweldig mooie locatie en een super inrichting. Een van de mooiste (zo niet het mooiste) restaurant van Groningen e.o. Maar wie is hier in charge over de horeca? Gerechten prima. Personeel heel behulpzaam en attent. Maar ze hadden geen idee. Tafels gereserveerd waar niemand voor komt. Na enig wachten (en onduidelijkheid: 'ik weet het niet') mochten we gaan zitten. Gevraagd naar wijnkaart, op de menukaart staan nl. maar vier huiswijnen. Reactie: 'weet niet of we ook een wijnkaart hebben'. Ongelofelijk. Serveer je prima oesters en sushi en kun je geen fatsoenlijke witte wijn erbij bestellen. Op deze locatie! Met deze uitstraling! Mijn hemel, wat is hier gebeurd....En sneu voor de medewerkers. Die willen wel. En het eten is ook goed. Maar de keuzes over gastvrijheid, menukaart en mogelijkheden voor gasten moeten toch echt eerst door het management mogelijk worden gemaakt. We geven toch goede cijfers. Omdat we hopen dat het goed komt. Dat verdient deze locatie!
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Feestje met familie, dus op uitnodiging naar De Dame. Van tevoren recensies bekeken, toch wat huiverig. Bij aankomst, het ontvangst, het uitzicht, de ambiance....er kon weinig meer mis gaan. Dat bleek een misvatting. Zelden zo teleurgesteld. Bediening hartstikke aardig, allemaal studenten (vooral beleefd), maar zeer onkundig, tergend langzaam en vooral geen oog voor welke tafel dan ook. Ik heb er een gevoel van 'voorlopig daar maar niet heen' aan overgehouden, vooral als je ook nog de rekening tegen het licht houdt.
Drankjes werden gewoon vergeten, verkeerde menu's werden geserveerd (4 x entrocote besteld, 4 x een berg vlees met veel vet (bleek dus de Sucade te zijn) gekregen, de Creme Brulee was helemaal een flater van jewelste, koffie werd in etappes geserveerd (en een paar werden gewoon vergeten)...een opeenstapeling van gedoe steeds. Eigenlijk konden alleen de frietjes bekoren. Behalve de mayonaise dan weer, deze had al zo'n geel bovenlaagje (alsof het er al heel lang lag). Nee, het was niet best at met al. Betere koks, beter getraind personeel en ik kom gauw weer terug.
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Op een heerlijke zonnig dag naar de Dame gegaan. Het terras zat vol, maar tot onze verbazing was er een hele rij tafeltjes "gereserveerd" waarschijnlijk omdat ze te weinig personeel hadden. Na een poosje kwam er een tafeltje vrij. We verder redelijk snel geholpen en hebben naast het drinken ook direct de lunch besteld. Achteraf ons geluk. Het duurde meer dan een half uur voordat we ons drinken kregen en ruim een uur voordat we de lunchgerechten kregen. Onacceptabel. We hebben nog een drankje besteld, maar toen die er na een half uur nog niet was en wij het eten al lang op hadden zijn we gaan afrekenen. Bij aangeven bij het afrekenen dat we het drankje nog niet hadden ontvangen terwijl hij nu wel op de rekenin stond, werd niet gereageerd.
Volgens ons is er wel genoeg personeel, maar zeker niet allemaal goed gekwalificeerd personeel en er zit niet echt een systeem in. Het eten is heerlijk (wel aan de dure kant), de plek op het terras fantastisch maar het duurt echt veel,te lang voordat je je eten en drinken hebt. Jammer!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Gisteravond afgesproken met vrienden voor een aperitief op t terras in de zon. In eerste instantie zat het er heerlijk en besloten we ook te blijven dineren. Het koelde af en omdat wij een hondje bij ons hadden mochten we niet naar binnen. Ik was zomers gekleed en vroeg om een dekentje of terrasverwarmer. Nee dat hebben we niet. Kunnen we dan misschien in tafel bij de deur krijgen, zodat wij binnen kunnen zitten en de hond vlakbij ons buiten. Ik ga het de chef vragen. Nee regels zijn regels, ook nadat was uitgelegd dat ik patient ben en moet uitkijken om geen kou te vatten. Wij vervaarden de houding als weinig behulpzaam en klantvriendelijk. De locatie en accommodatie is perfect, maar wat een arrogante houding. Wij komen hier niet weer. We hebben ons hoofdgerecht op een andere plek a/h meer gebruikt. Wat een warme deken was dat qua ontvangst en behandeling.
John R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Het ontvangst was zeer slecht. De wachttijden waren abominabel lang en het eten was koud en zeer weinig.Geprobeerd twee keer iets bij te bestellen maar nooit gekregen.Bediening was niet vriendelijk en had geen zin in werken althans zo kwam het over.Absoluut geen aanrader voor het eten. Locatie perfect maar moeten nodig nieuwe uitbaters opkomen want deze snappen er helemaal niets van, dit is al de zoveelste keer. Toch nog steeds weer een kans gegeven maar blijft ronduit slecht.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Lekker op maandagmiddag het terras op bij de Dame. Ondanks de eerdere slechte ervaringen gingen we toch weer voor de fijne plek. We waren geen slecht gezelschap voor ze ;fles Cava, wijn , sushi sashimi en andere kleine gerechten. Zeker niet goedkoop maar heel smakelijk en dat uitzicht hè. Top. Helaas heeft de bediening het ook dit keer weer volledig verzaakt. We hebben ze (3 stuks) 2 keer gezien aan onze tafel wat uiteindelijk eindigde dat we onze tafels zelf maar hebben afgeruimd. De heren en dame in de bediening hadden het erg druk met elkaar en een verder bijna leeg terras. Zo jammer... Ze hadden nog zeker meer flessen wijn en gerechtjes aan ons kunnen slijten. Bij het afrekenen stonden onze lege borden nog op tafel/grond. Helaas volledige desinteresse.
DJ D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Op uitnodiging gegeten bij het Paviljoen van de Dame.
Ontvangst uitstekend door een vriedelijke gastvrouw. Voor je jas krijg je een gardarobe nummertje.
Vanwege het lekkere weer buiten gezeten, direct aan het Paterswoldsemeer. Je kan zien dat de tuin aan het terras nieuw aangelegt is, veel siergras soorten en als bomen Platanen, die in een paar jaar als een natuurlijk zonnescherm dienst doen.
Bediening is vriendelijk en bekwaam in hun werk.
Voor het diner zijn we naar binnen gegaan, moderne inrichting met veel licht door het vele glas.
Het was eten was verrassend en voortreffenlijk, alleen de vegatarische gerechten kunnen een opgepept worden en kunnen wat meer aandacht en liefde van de chef kok gebruiken. Nu werd er wel door de bediening gezegt dat de vaste chef kok ziek was, en vandaag een vervanger in de keuken stond.
Al met al een gezellige middag/avond in een goed restaurant.
We komen zekker een keertje terug.
Mandy M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Beetje huiverig voor de service door enkele recensies die we hadden gelezen, maar toch heengegaan. We hebben hier geluncht en het was echt heerlijk! De sfeer was goed, het pand is prachtig en de bediening was prima! Wij hadden ons dochtertje van 9 maanden mee en die kreeg lieve aandacht van de bediening. Heel leuk! Door de sfeer, het pand en het zonnetje dat scheen, echt een beetje een vakantiegevoel.