Paviljoen van de Dame

6,1
Kan beter
Geert S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Afgelopen zomer hier gegeten en erg teleurgesteld door de bediening. De kaart was echter goed evenals de entourage en we besloten nog eens terug te keren. De bediening is inmiddels sterk verbeterd en het eten smaakte goed. Het restaurant is geheel onverwacht erg kindvriendelijk, er was zelfs een aparte menukaart voor de kleine dames en heren. Wij gingen wederom voor de sushi en die smaakte goed, de torpedo roll met garnaal is een aanrader. De voorgerechten waren prima maar een beetje saai, het toetje met chocolade daarentegen echt een aanrader.
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Tja, als je 56 minuten moet wachten op een eenvoudige club "brood" op een echt niet drukke zaterdag middag, begin ik me toch ernstig zorgen te maken waar ik komende zomer aan het "Paterswoldsemeer" een beetje snel, goed en gezellig mijn zonnige middagen kan doorbrengen. Beste mensen: ik wil met liefde geld uitgeven in mijn geliefde Groningen, maar in veel tenten rond het prachtige Paterswoldsemeer gaat dat gewoon niet lukken. Maak werk van snelheid en service. Korting op de rekening was prima, alleen hadden we echt graag gewoon alles betaald en nog een biertje extra gedronken.
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Aangemoedigd door de stijgende lijn in de reacties toch maar hier gaan lunchen. Een geweldige locatie, waar je vooral op een mooie dag graag buiten wilt zitten. Dat was het niet, dus konden we ons binnen laven aan een zeer trendy, 'Amsterdams' Interieur. Tot zover alles OK.
We werden vlot aangesproken door een dame die wilde weten wat we gingen drinken. Ondanks lunchtime moesten we zelf naar de kaart vragen, die er goed uitzag met diverse broodgerechten, salades en 'Poké-bowls'. Omdat ik dat laatste wel eens wilde verkennen bestelde ik de versie met tonijn. Op tafel verscheen even later een kommetje met koude rijst, enkele plakjes redelijk smakeloze rauwe tonijn en wat geschaafde groenten. Een hoop pretentie, maar het had weinig om het lijf en de portionering was te weinig voor een lunch. Twee 'croquetten' moesten de maag daarom verder tevreden stellen. Op mijn antwoord op de obligate vraag 'heeft het gesmaakt?' (nee dus) kwam geen reactie, en die bleef ook bij het afrekenen uit.
Mijn conclusie: de dame is van het chique soort, en voor een biertje of een wijntje op de zomeravond een heerlijke locatie. Daar nemen we dan wel een borrelhapje bij, maar voor het diner zoeken we even verder.
robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Alweer zo´n prachtig restaurant zo in het Hoge Noorden.

Vorig jaar geopend met nogal wat start up problemen maar deze zijn getackled. Het decorum is echt fantastisch wat je ook kunt zien aan de gasten, gezien worden maar wel op een leuke manier.

Wij gingen voor de kreeft van De Dame, deze is echt heerlijk en alleen al het omrijden waard. De kaartwijnen zijn inderdaad niet de goedkoopste maar het ons inziens zeker waard.

We komen zeker terug en verheugen ons nu al op de zomer in verband met het prachtige terras.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Dit restaurant straalt luxe in alles uit en heeft een dito publiek, fijne ambiance maar niet over de top.

De kritieken die dit restaurant in 1e instantie kreeg waren deels terecht maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien. We komen hier met regelmaat en met name de bediening oogt beter.

De laatste keer dat wij hier waren starten wij met een fijne verse sashimi. De hoofdgerecht, voor mij een op maat gebakken entrecote en mijn disgenoot de sate. Volgens hem erg lekker.

Wijnen inderdaad niet de goedkoopste maar dat hoeft ook niet gezien de ambiance. Wij blijven terugkomen!
John M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten. goed wijn advies aanrader. Als ik in de buurt ben ga ik zeker weet langs. In de zomer ook een mooi terras.
Joosse J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Sinds het eerste uur zijn wij gast met hoofdletters bij dit, qua locatie en inrichting, mooiste restaurant van noord Nederland.

Natuurlijk waren er het begin wat aanloop problemen maar een mooi initiatief als dit verdient een 2e kans zo niet 3e kans. De service cq bediening heeft echt een upgrade ondergaan en de entourage is geweldig, met name in de zomer op het prachtige terras.

De keuken is niet sterren waardig maar dat hoeft ook niet, altijd goede sushi, een meer dan mooie kreeften avond op maandag en zelfs iets eenvoudigs als de sate wordt meer dan mooi gepresenteerd. Aan de prijs wijnen die het toch meer dan waard zijn maken het plaatje compleet.

Aanrader voor ieder!
K. I.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vrijdag 2 december heerlijk gegeten met een groep van 8 man. Een prachtige entourage met vriendelijk en vlot personeel. Vooral het toetje Crème brûlée is een feestje om te krijgen en om op te eten natuurlijk!
Moniek P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Prachtige locatie. Heerlijk gegeten. Mooie aankleding en vriendelijk personeel.
Bijzonder mooie thee en ook nog eens erg lekker. TIP
TomKoster74 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prachtige locatie met een uitstekende keuken. Heerlijk genoten van sushi en onze kinderen van de halve kip. We komen zeker nog eens.
striezenau159 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gisteren een bezoek gebracht aan Paviljoen de Dame schitterent gelegen aan het paterwoldsemeer na een moeizame tocht langs het familie hotel toch uiteindelijk de Dame gevonden van het aanblik genoten dit belooft veel. Eenmaal binnen was het ontvangst vriendelijk wij kregen een plaats toegewezen wat een prachtig bedrijf vervolgens wat te drinken besteld dit ging nog al moeizaam en duurde naar onze mening erg lang daarna eten besteld dit duurde nog langer en wij hadden de neiging om te betalen en weg te gaan toen het eten arriveerde bleek het niet warm te zijn dus dit weer retour gestuurd waardoor we nog langer moeten wachten. Al met al geen succes en voor ons niet voor herhaling vatbaar. Na de tweede keer het eten te hebben ontvangen hebben we dit maar met tegenzin gegeten en wellicht mede hierdoor was de geserveerde maaltijd karig niet op smaak en teleurstellend. Bij het afrekenen geen enkele reactie op ons ongenoegen. Voor wat wij hebben gekregen is de prijs erg hoog.
Sjoukjen G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Waren voor de 10 e keer eten bij de dame. Je zou verwachten dat er een stijgende lijn waar te nemen is, niets is minder waar. Bediening ronduit slecht. Totaal geen aandacht voor de klanten, ook wat betreft het opnemen van de drankjes (omzet??), terwijl het totaal niet druk was. Bewust wegkijken om geen bestelling op te hoeven nemen. Meer aandacht voor lege tafels als voor de klanten. Vleesgerecht was rauw, met de melding bij de bediening werd niets gedaan. Al met al zeer teleurstellend.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
eten is matig voor de prijs die je betaald , bediening is sloom en onkundig en we moesten erg lang wachten op gerechten. Bij binnekomst gevraagd of we buiten konden eten dit was mogelijk, vervolgens aan tafel buiten gaan zitten, na een kwartier kwam er iemand die ons vertelde dat we hier niet konden dineren. We moesten binnen kijken of het überhaupt nog lukte. ( communicatief erg logisch;)not) uiteindelijk binnen gaan zitten, de lol was er al snel af. Eten werd koud geserveerd en duurde lang , vis in zoutkorst was koe maar alles wat erbij kwam was net zo zout als de korst. tournedos was koud en zat haast geen saus bij, 2 hele kleine bakjes met salade en friet. Men zegt betaalbaar maar uiteindelijk duur en kwalitatief niet wat het moet zijn. Ik kom niet weer terug om te eten, de plek is mooi en dat schijnen veel mensen met ons zo te vinden.
Suze H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gister voor onze huwelijksdag uit eten bij Paviljoen van de Dame. We hadden niet gereserveerd maar er was gelukkig voor 2 personen een mooi tafeltje beschikbaar. Het duurde daarna 10 minuten voordat iemand ons vroeg wat we wilde drinken. Maar eens begonnen met een fles bubbeltjeswater, moesten we vragen om de wijnkaart. Vervolgens een mooie Chileense rode wijn uitgezocht, maar kregen de indruk dat ze niet geheel iets over deze wijn konden vertellen.
Vervolgens een Thaise soep en visvoorgerecht gekozen, waarbij de soep de echte bite miste, jammer.
Het duurde even voor het hoofdgerecht kwam, de lende en de tournedos, maar deze waren prima. Bijgerechten werden veel later geserveerd omdat de lepels op waren(??)
Afsluitend namen we koffie en waren €120 armer voor een niet superbijzonder diner voor twee.
Prijs-kwaliteitsverhouding is niet in balans, personeel uitermate vriendelijk en behulpzaam, maar niet goed geinstrueerd.
Er moeten nog een hoop kinderziektes uit, eerst niet meer hier naartoe.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Een geweldig terras buiten. Op een (na)zomeravond krijg je ook echt een vakantiegevoel. Heel mooi. Wij hadden de sushi van de chef, 24 stuks. Deze was lekker, maar niet heel bijzonder.
De bediening was matig tot slecht. Het duurde heel lang voordat we steeds werden geholpen, als we al werden geholpen. En dat terwijl er toch redelijk wat personeel rondliep. Ook werd het brood tegelijkertijd met het hoofdgerecht geserveerd en kregen we geen bestek bij het dessert (ijs). Zonde, want bij een restaurant dat een dergelijk allure heeft zou beter/alerter personeel niet misstaan.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Vandaag geluncht met de club sandwich en de hamburger. Nadat het eenmaal was gelukt de aandacht van de bediening te trekken liet ook het eten even op zich wachten. Helaas was de prijs kwaliteit verhouding volledig zoek. Een kleine hamburger, duidelijk niet zelf gemaakt op een zwart omrand zacht bolletje en een klein handje frieten voor €16. Voor een hamburger reis je beter af naar de plaatselijke snackbar of een van de grote ketens. De clubsandwich was een zeer eenvoudig broodje, opgebouwd uit wit geroosterd brood. De locatie is zeer fraai, maar voor de gevraagde bedragen mag wat meer inspanning van de kok verwacht worden. Jammer.
Gabriël A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Anthonio, een uitstekend verjaardagsdiner bij de Dame.
Voor de vierde keer hier gegeten. Deze keer voor mijn verjaardag (4 p.). Ik merk een duidelijk stijgende lijn. Gerechten mooi in balans, gevarieerd van smaak. Kleine gerechtjes (vlees, kaas en garnalen) vooraf, heerlijk. Brood is heerlijk licht, luchtig en nog lekker warm. Carpaccio, prima van smaak, fijne kaassnippers en lekkere croutons. Sushi prima, de pittige variant was ook echt pittig! De kip in een mooie goed gevulde schotel, tournedos heerlijk mals en precies goed gegaard. De zeetong heerlijk en zacht gegaard, mooi formaat. Tong en tournedos mochten iets meer groente als begeleiding mee krijgen. Dessert (van de Chef) heerlijk ijs en mooie frisse smaken. Kortom, een diepe buiging, dank voor de mooie avond! Heerlijk gegeten, prima bediening en de logistiek goed op orde. Er wordt zichtbaar met toewijding en passie gewerkt. Ambiance blijft geweldig ! Kortom, ik kom graag weer en kan het anderen aanbevelen!
Siem V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Geweldige locatie, redelijk eten, aardige service, veel te hoge prijzen.
Als je zoveel betaalt als bij De Dame, moet het eten gewoon van hoge kwaliteit zijn, en dat is het niet. Een driegangenmenu kost 35 euro. De garnalencocktail was flauw, de lende best goed maar die paar kleine stukjes gebakken groente, een klein bakje friet voor twee personen en wat gemalen salade zijn wel erg mager. Het nagerecht was goed. Maar zeven bitterballen voor 7 euro, een glas wijn vanaf 5 euro, het is allemaal gewoon te duur voor wat je krijgt. De bediening is vriendelijk en behulpzaam, maar totaal niet pro-actief. Er is in de drie uur dat wij er hebben gezeten (prachtig terras, heerlijk weer!) - en we zaten recht in de loop van het personeel - niet één keer iemand uit zichzelf naar onze tafel gekomen om te vragen of we iets nodig hadden. Toen we gingen zitten, hebben we na tien minuten maar eens iemand gewenkt voor iets te drinken. Kortom: het is een prachtige nieuwe tent, maar behalve dat is er geen goede reden om hier helemaal naar toe te komen. En inderdaad zou een bord aan de straat helpen bij het vinden van de ingang...
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Waanzinnig mooie locatie aan het meer met groot terras en luxe inrichting. Met iets grotere waterdichte horeca parasols zou het terras met regen beter zijn. Borrelplank vooraf met mooie producten zoals garnalenkroketjes en groninger worst. Bediening doet hun best om betere ( duurdere ) wijnen aan te prijzen. Kwaliteit wijn goed. We hadden het drie gangen keuze menu voor 35 euro. Kwaliteit gemiddeld, niet bijzonder. Bij garnalencocktail (weinig saus) om crackertje gevraagd. Kwam toen borden al leeg waren en 1 minder dan aantal aan tafel: slordig. Bediening wist ook niet alle ingredienten te benoemen in de gerechten en gaf verkeerde rekening. Kraanwater alleen per glas. Met duurdere flessen wijn is dat wat knullig.
Maar de locatie en het interieur maakt het wel voor herhaling vatbaar!
Tineke2016 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vanmiddag geluncht bij Paviljoen van de Dame. Prima bediening, mooie ambiance en heerlijke lunch. Top. We komen zeker terug.