Paviljoen Sterrebos

Helperzoom 3 9722 Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Paviljoen Sterrebos

Natuur en cultuur samen

Als je het Paviljoen Sterrebos binnenloopt, bekruipt je een heerlijk Scandinavisch gevoel. Door het gebruik van natuurlijk materialen, zoals het gras op de muur, lijkt het alsof je niet binnen zit. De kaart is dan weer Mediterraans, maar wel van de bovenste plank. Een groot congres of intiem vergaderen kan op de eerste etage.

Meer informatie over restaurant Paviljoen Sterrebos

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

Erg duur
Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Twee weken geleden hebben we in het Sterrebos geluncht. Uitermate
telleurstellend, we haden beide een omelet uit de oven. Deze was niet helemaal gaar, maar ook smakeloos en en de portie was echt onvoldoende om dat ene (!) stukje brood mee te beleggen. En dat voor die prijs (€ 9,75) Helaas kan ik er niet iets positiefs over zeggen behalve dat de bediening aardig was.
Astridha .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We zijn vanavond zeer hartelijk ontvangen bij Paviljoen Sterrebos. Eigenlijk kwamen we alleen voor een wijntje, dit verzoek werd op leuke wijze ingevuld met een verrassing van de ober, die goed inspeelde op mijn aangegeven voorkeur. Door de inspirerende kaart zijn we blijven plakken voor een hapje. Achteraf een bijzonder goede keus. Als hoofdgerecht heb ik een Risotto gehad die aangekleed was met verse groente en door een goede balans zeker niet te zwaar was. Mijn vriend had een kalfssucade met o.a. bietjes, puree, sumak. Mooi in balans en een zeer goed stukje vlees. De service was spontaan, vol beleving en alert. Een verrassende avond, zeker voor herhaling vatbaar!
TeyeTenWolde .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Afgelopen vrijdag gegeten. Voor mijn partner Kalfslende voor mij Eend Barnebie. Beide gerechten waren erg goed bereid, Er as een uitstekende uitleg over wat we aten en de geadviseerde wijnen gingen erg goed bij de maaltijd.

We komen graag nog eens terug.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Hier zaterdag j.l. geborreld en gegeten met de kinderen en kleinkinderen.
Het was gelukkig mooi weer zodat we op het fraaie terras konden borrelen.
Binnen had men voor ons een mooi plekje uitgezocht waar we rustig konden eten en praten zonder dat de we last hadden van de overige bezoekers (en omgekeerd).
Een zeer attente ober adviseerde prima bij onze menu keuze.
Bij het voorgerecht beperkten we ons tot de zalm en de eendenlevermousse. Beiden erg smaakvol.
Bij het hoofdgerecht volgden de meesten van ons het advies van e.g. ober en namen de kalfslende. Erg lekker. Maar twee van ons gezelschap vonden hun keus toch jammer toen ze het visgerecht van de ander zagen nl. de schelvis, die er niet alleen lekker uitzag, maar ook zo smaakte.
Bij de nagerechten bleek de lemoncurd aan de (te) zoete kant. Het kaasplankje bevatte enkele zeer smaakvolle kazen.
De geadviseerde wijnen pasten voortreffelijk bij de gerechten. Ook de Boppers kregen voldoende om de wijnen goed te kunnen beoordelen.
Al met al een geslaagde middag en avond bij Paviljoen Sterrebos. Echt een aanrader!
J F.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
We dineerden hier op een rustige zondagavond. Helaas, kennelijk onafwendbaar via "de buitenrokers" naar binnen. We kozen als voorgerecht de kruidenbroodjes (€ 5,50) die waren heel smakelijk. Daarbij de coquille(&13,00) en als hoofdgerecht het zacht gegaarde buikspek met langoustines (€21,00) Het dessert bestond uit meerder soorten ijs met slagroom. (€ 8,50) Over de wijnen niets dan lof, 100% biologisch en heerlijk van smaak. Het restaurant heeft een flinke stap voorwaarts gemaakt sinds ons vorige bezoek, een jaar geleden. De maaltijden worden met zorg en aandacht toebereid en dat proef je. Een aandachtspuntje zou de muziek keuze moeten zijn, het overwegend oudere publiek zou iets meer ingetogen muziek prefereren. Het restaurant is niet echt goedkoop maar de kwaliteit prijsverhouding is redelijk goed. De porties zijn wel wat aan de kleine kant, maar dat hoeft niet bezwaarlijk te zijn.

Willem.van.der.woude .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een heerlijke avond gehad met mijn beide zoons. Alles was naar wens van vegatarisch naar vis een vlees menu. Geweldig genoten hartelijk dank.
Klaas O.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Na een paar prima lunches wilden we Paviljoen Sterrebos ook eens de kans geven ons van een diner te voorzien. Wat een verrassing was dat. Waar het overdag een zakelijke lunchtent is, is het 's avonds een top restaurant op een mooie rustige plek. We hadden beide drie verschillende gangen en hebben van elkaar geproefd. Alle zes gangen waren bijzonder en heel goed op smaak. De bijpassende wijnen waren heel lekker. We werden ook uitgebreid gevraagd naar onze mening over het eten en de wijnen. We komen zeker binnenkort terug!
Saar B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Perfecte service, kundig en hartelijk.
Erg lekker visgerecht, grote portie maar door het gebruik van veel groenten niet te zwaar.
Strak interieur, ruim en hoog, "clean" maar niet ongezellig.
Oscar G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijke avond uit gehad. persoonlijk contact met Niek. Kwam steeds met een wijn die net weer anders was. Genoten. Bedankt
Joop050 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Als de prijs van de gerechten hoger is mag de beoordeling ook kritischer zijn. Dit restaurant is het net niet. Dat het verkeerde gerecht geserveerd wordt en dat de rekening tot twee keer toe verkeerd is vind ik irritant maar was snel opgelost.
Waar dit restaurant, naar mijn idee, nog grote stappen in kan maken is reduceren van de geluidsoverlast. Het is net alsof je in een galmkast zit.
Daarnaast verbaasde ik me over de hoeveelheid eten. We hadden beiden een normaal lunchgerecht besteld van dezelfde prijs. Ik kreeg bijna een keer zoveel eten op mijn bord waardoor mijn tafelpartner het eten eerder op had en dus zat te wachten tot ik was uitgegeten. Dit kan beter gebalanceerd worden.
En dan de kwaliteit van het eten zelf, qua smaak was het flauw, bij de laatste hap viel het me op dat ik geen gebakken spek maar gebakken vet op mijn brood had zitten en de frieten waren niet gaar van binnen.
Daarnaast nog een tip, wanneer je een Classic club sandwich serveert doe dat dan zonder broodkorsten of lever scherpe messen mee. Er was nu niet doorheen te komen.
FransdeVries1 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het restaurant is schitterend gelegen en heeft voldoende parkeergelegenheid. Wij werden erg prettig ontvangen door een vlotte, lange jongeman die weet hoe een avond dineren dient te worden ingericht; van kleine dingen als het aanschuiven van de stoel tot het naadloos aanvoelen dat het glas mag worden bijgeschonken, alles klopte. Het eten was heerlijk en juist geproportioneerd, goed gegaard, had de juiste structuur en sloot aan bij de wijnen die door onze gastheer uitgebreid werden toegelicht en geschonken. Sterrebos is mooi ingericht, met oog voor detail, met smaak, met de juiste belichting en de juiste muziek. De combinatie van al deze facetten maakt dat wij een heerlijke avond uit hebben gehad, met tot slot nogmaals een bijzondere dank aan onze gastheer die ons even galant weer uitleidde. Wij komen zeker terug.
Tjebbo P.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Een heerlijke avond bij het Sterrebos gehad. Het eten is van hoge kwaliteit maar ook de servicegerichtheid en de kundigheid springen er uit. Fantastisch personeel
Hier ben je echt een avond uit.
acantus .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Met stralend weer op het terras de verjaardag van een vriend gevierd met ongeveer 60 mensen. Het terras wordt omringd door een prachtige tuin, die onderdeel uitmaakt van de hele omgeving. Op een barbecue werden zalm, lende, kleine burgers voortreffelijk klaargemaakt. Er waren 3 salades met alleen groente en pure kruiden. Het toetje bestond uit een klein ijs bolletje met een braam een blauwe bes en een aardbei. Het personeel was geinformeerd over mijn dieet en kwam mij voorafgaand aan het buffet vertellen dat ik alles behalve de kip kon eten en dat de koks achter de barbecue ook geinformeerd waren en dat was zo. Na afloop kwam een van de serveerster ook expliciet vragen of het naar mijn wens was geweest. Klasse restaurant. Het ligt ook erg gunstig voor mensen die met de auto van buiten komen, vlak bij de afslag van de ring om Groningen.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Op een mooie dag hier gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van mijn knappe vriendinnetje. Wat een aanrader is deze plek. Mooie omgeving en kundig personeel. We hadden als voorgerecht speltbrood met o.a. bloemboter, heerlijk.

Op aanrader van de bediening hebben we beide de schol genomen. Deze smelt echt werkelijk op je tong. Heerlijke huisgemaakte friet erbij.

Paviljoen Sterrebos is werkelijk een echte aanrader. Mooie locatie, ontzettend lekker eten en vriendelijke personeel.
Martijn-Groningen .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Hier al vaker gegeten en nu eindelijk eens een ervaring over ingediend. Het Paviljoen Sterrebos is een aanwinst voor Groningen en de omgeving. Ditmaal geluncht en wel op waarschijnlijk de heetste dag van het jaar. De bediening maakte er het beste van al zagen we ze wel wat minder dan de andere keren. Kan iemand het ze kwalijk nemen met temperaturen van 33 graden? De Club Sandwich was als vanouds dik in orde met heerlijke Vlaamse frieten en zelfgemaakte frietsaus. Tot slot nog een dik compliment voor de aankleding van de zaak, die is van binnen werkelijk prachtig en ook buiten is het heerlijk toeven. Leuk ook om te zien dat ze het terras wat hebben opgevrolijkt met loungestoelen. Laat zien dat ze niet stil zitten.
Paul321 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Hier op het terras gedineerd met uitzicht op de prachtige bloementuin, wat een mooi plekje! En wat fijn dat je ook voor het terras kunt reserveren. De gerechten waren prachtig opgemaakt, met op het bord bijpassende groentjes en cremepjes die mooi combineerden. Elk gerecht smaakte goed, maar het hoofdgerecht van rundersukade (zo zacht!) met subtiel de smaak van kruidnagel was echt de topper. Samen met de bijpassende wijnen hebben we echt genoten! Wij komen zeker weer!
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Even zoeken voor je het restaurant vindt, een verrassing is het uitzicht uit het hypermoderne gebouw. Niet zozeer het gebouw van de Belastingen, maar de prachtige bloementuin ervoor. Het eten was heel bijzonder smakelijk. De aspergesoep met kwarteleitjes, misschien een beetje veel ,maar wel lekker. Maar het lamsgerecht was super, zo mooi rose, en supermals, ook de bijgerechtjes waren smakelijk klaargemaakt. een aanrader in Groningen.
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Heerlijk gegeten hier: Tonijn vooraf en de heerlijke kabeljauw als hoofdgerecht zijn een absolute aanraders! Goede (huis)wijn en lekkere desserts maken het helemaal af. Er is parkeergelegenheid genoeg en een heerlijk groot terras waar we lekker in het zonnetje hebben gezeten. Bediening is erg aardig zonder opdringerig te zijn! Niet voor een super goedkoop adresje maar wel top wat ons betreft!
J F.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Echt een gelegenheid waar je op kosten van je werkgever of personeelsvereniging gaat eten. Een prachtige omgeving en super mooi terras, maar qua het diner maken ze hun ambities niet waar. We aten de weiderund entrecote, waarschijnlijk van een hoog bejaard rund waar de slager graag vanaf wou zo taai.En dat voor € 21,50 . Ook werd er niet besteld brood op tafel gezet waarvoor vervolgens € 5,50 op de rekening werd gezet. Ook nog een zeer onduidelijke dessert kaart pistache sinasappel, chocolade oid, onbegrijpelijk! Voor het diner komen wij hier nooit weer!! Er zijn veel betere eetgelegenheden in de stad Groningen met een veel betere kwaliteit/prijsverhouding
DeGenieter2 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Mooie locatie!
eten was goed maar niet bijzonder. moesten tussen sommige gerechten meer dan 1uur wachten het decor is mooi bediening aardig lieten ons beide huiswijnen proeven om een keuze te maken.