Paviljoen Smit-Bokkum

Slobbeland 19 1131 AA Volendam Nederland Kaart

Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

9,2
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Ii kom al vanaf 2006 zelf, met klanten en /of familie en vrienden naar Smit Bokkum. Knus, hartelijk en vooraal authentiek lekkere gerechten met een sfeer die nergens in Nederland kan vinden. Een enorme aanrader.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Vanmiddag bij Smit-Bokkum geluncht. Een vriendelijke, attente jongedame bediende ons; had ook nog een goed wijnsuggestie paraat. Het visbordje smaakte uitstekend. Malse, frisse haring, mooie verse zalm en lekkere paling, lekker vers brood in twee soorten. Prijs alleszins redelijk. Zou graag wat meer betalen voor een wat grotere portie. Ruime keuze in wijn per glas of fles in een ruime kwaliteits range. Gezellig restaurant met originele wandversiering. Qua bediening en sfeer heb je het gevoel of je thuis bent; een verademing in horeca land. Kom hier zeker terug voor een uitgebreider kennismaking. Na afloop nog even het palingsound museum op de zolder bezocht; mocht niet worden betaald. Top!
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Personeel is heel vriendelijk en proffesioneel. Ze stralen uit dat ze er graag werken. Er is veel keuze qua wijn. Onze wijn was erg goed. De zelfgestookte vis gerechten waren erg lekker.
maikel21 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk gegeten in dit restaurant wat een gezellige inrichting heeft en ook prima personeel. Misschien zou er wat bij het gerecht geserveerd kunnen worden zoals salade, friet of groente. Ons viel de prijs wat tegen in vergelijking met wat wij hebben gegeten en hebben gekregen.
EmyDahler .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Het gebouw ligt aan het IJsselmeer en kijkt uit op een gezellig haventje. Het nodigt uit voor een lekkere lunch. We kozen uiteraard voor vis en hebben van de heerlijke verse haring, paling, zalm en kabeljauw genoten. Een lekkere droge witte wijn erbij en het was een feest.
De ambiance binnen is oud Hollands, warm en schoon met het gevoel dat je er welkom bent.
Lianne M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Echt heerlijk gegeten! Met name de Zalmmousse, de paling en gerookte zalm zijn een feestje voor je mond! De Noordzeetong was ook perfect gegaard. Enige jammer was dat de tagliatelle die bij de gerookte zalmmoot werd geserveerd te gaar was en weinig smaakvol (flauw). Gelukkig was er genoeg garnituur en de brownie als dessert maakte een hoop goed!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Een weekje Roompot Marine Park Volendam is niet compleet zonder een bezoek aan Paviljoen Smit Bokkum. Gelegen aan het water van de jachthaven en gescheiden door de terras beeldentuin van de bekende kunstenaar Rob Karneus. Gesitueerd aan het begin, zo u wilt aan het einde van de roemruchte 'Volendamse Dijk' waar duizenden toeristen dagelijks passeren. Bij binnenkomst doen entree en restaurant een beetje rokerig aan, wel logisch eigenlijk want het is een Restaurant annex palingrokerij. Een bijzonder hartelijke ontvangst door junior Smit, de gastheer van vanavond. Die het etablissement inmiddels op een evenwichtige wijze leidt. We treffen een donker houten interieur aan van, zoals in Noord Holland van oudsher gewoon is, een groot uitgevallen en keurige vissermans woonkamer met een eenvoudige vintage ogende inrichting van ca.18 tafels. Schoon en hygiëne staan hoog in het vaandel, je kunt van de vloer eten. Op de bovenverdieping van het etablissement is het fameuze palingsound museum gevestigd. Eenmaal aan tafel bestellen we een witte Siciliaanse wijn, als welkom komt een Amuse, bestaande uit een kruidenmoes met snippers gerookte zalm, op tafel. Na bestudering van de futuristische menukaart, een soort rooktube in mini formaat, bestellen wij als voorgerecht een ‘Rookhang’: een lauwwarme Paling, Zalmmoot en Zalmforel, met brood en roomboter. Als hoofdgerecht een zalmmoot: heet gerookt op tagliatelle met wilde spinazieroom en gedroogde tomaat. En de bijlagen in kleine porties, een met fruit gevulde rabarbermoes, Vlaamse frietjes en kruidig gebakken gesneden kriel aardappeltjes. Jammer dat de frietjes te overdadig met zout waren bestrooid, deze waren niet om te eten. Alle geserveerde vis is ambachtelijk gerookt in de eigen rokerij door Jan Smit, de vader van de gastheer. De serene atmosfeer, klantvriendelijkheid en de rest van de opgediende spijzen waren voortreffelijk. Wij voelden ons echt te gast, een compliment. De prijs is strak en de algehele indruk van smaak en sfeer zorgen voor een onvergetelijke maaltijd, je voelt je hier echt thuis.
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Diner gehad in Smit-Bokkum. Leuke locatie, mooi restaurant. Er was een groot gezelschap buitenlandse gasten waardoor je kon merken dat de bediening steken liet vallen /het te druk had . 4 keer gevraagd om een kinderstoel ! Voorgerecht Noordzee genomen: lauwwarme haring en garnalen met een cocktailsaus die ook al even klaarstond. Zalmmousse die erbij zat was wel erg lekker en koud. Tijd gewacht op afruimen van het voorgerecht. Toen als hoofdgerecht de griet die was gewoon lekker en goed , sausje wederom al even in het schaaltje. Zonde!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Mooi gelegen restaurant/visrokerij aan de nieuwe jachthaven aan de zuidkant van Volendam. Gezellig terras, binnen vrij donker maar wel gezellig ingericht. Een beetje eetcafe-achtig. Vis eten is hier het motto, voor zowel lunch als diner. Je kan echter ook bijvoorbeeld huisgerookte kip of eendenborst krijgen. Wij waren er voor de lunch. We hadden beiden een pieterman visschotel, bestaande uit zoute haring, gerookte paling, gerookte zalm en een salade. De schotel werd geserveerd met een schaaltje knapperig warm ciabattabrood en roomboter. De visschotel was super lekker, vooral de haring en de paling waren perfect, de zalm was ook goed maar bij mijn tafelgenoot zaten er wat harde randjes aan. Erbij een goed glas witte wijn. We waren dorstig en wilde graag een glaasje water, hetgeen zonder problemen voor beiden werd geserveerd zonder extra kosten(Was een lekker groot glas) Bij het afrekenen het droge randje van de zalm aan gekaart. Werd goed op gereageerd, ze waren blij dat we het even gezegd hadden en zouden dit direct aan de keuken doorgeven. Bediening attent en vriendelijk. Nou zou je zeggen wat kan je aan zo'n schotel met paling en zalm verpesten, nou genoeg, we hebben dergelijke vissoorten vaker gegeten en het moet gezegd nog nooit zo lekker als hier.
Miquel P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Zeer lekker eten. Eenvoud qua bijgerechten. Smaak was top. Dessert liet echter zeer lang op zich wachten ook duurden het aan de lange kant voordat we de menukaart kregen
antonp .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Zeer slechte bediening. Het drankje vooraf kwam na 30 minuten en nog fout ook. We moesten 2 x vragen om de menukaart en het eten duurde 1 1/2 uur en was lekker maar koud.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Prachtige zomeravond gehad in dit mooie restaurant aan de haven. Het paviljoen ligt aan de Volendamse haven en heeft een eigen visrokerij, waardoor alle visgerechten super vers zijn. Voorgerecht (combinatie van warme/koude voorgerechtjes) was wat aan de prijs voor de hoeveelheid, maar wel ontzettend lekker. Hoofdgerecht van warm gerookte zalm was heerlijk, maar de gerookte zeebaarsfilet overtrof de zalm! Fantastisch gerechtje.
Daarbij moet gezegd worden dat Smit-Bokkum het mooiste terras van de omgeving heeft en correcte, maar ontspannen en vriendelijke bediening.
Berry D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Heerlijk visje op een prachtig terras! De kabeljauw en paling zijn echt subliem. Goeie bediening. We komen hier regelmatig en eigenlijk is het altijd genieten in dit restaurant.
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Voor het diner dit restaurant verkozen. Daar hebben we zeker geen spijt van. De noordzeetong was uitstekend bereid, de gestoomde kabeljauw ook. Het garnituur geweldig op smaak. De stamppot van rode kool combineert erg goed met de gezoete rabarber. Wat een heerlijk adres.
harry H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
De zaak ligt erg mooi aan het water. Van binnen is het bruin met veel hout en niet opgedekte kale tafeltjes. Beetje een eetcafé idee. De Hollandse garnalen en gerookte paling vooraf waren goed maar daar is ook weinig aan te verpesten. De mosselen waren erg klein maar wel lekker van smaak. De specialiteit van het huis is het stoofpotje van aal. Wat hier bijzonder aan is blijft mij een raadsel. Een potje zachte aal in een saus die vooral zout smaakt. Op zich was de bereiding goed en de bijgerechten waren in orde maar lekker vonden we het niet. De service was erg goed en de uitermate en vriendelijk dame van de bediening vond het zo sneu dat we de Volendamse aal niet lekker vonden dat ze spontaan een bord pasta regelde zodat we niet met honger van tafel hoefde. Dit was niet nodig natuurlijk maar wordt wel gewaardeerd; topservice !
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Wat een feest om in dit restaurant te reserveren. Ons tafeltje stond op het terras aan de rand van de haven, eerste rang zou ik zeggen. Aan de gastvrijheid van de medewerkers merk je duidelijk dat hier sprake is van passie voor gastvrijheid en het roken van vis. Met veel enthousiasme presenteren ze de kaart en geven ze goede adviezen over speciale gerechten. Wij kozen een voorgerecht van koude en warme gerechtjes. Naast een heerlijk soepje twee canapés belegd met boterzachte gerookte paling en zalm en verder een klein bakje met paella met een heerlijke gamba. Een waar festival om van te genieten. Wij kozen als hoofdgerecht voor gerookte zeebaarsfilet met spitskool, anijschampignons en truffelroom en een in citrusolie gegaarde grietfilet met groentespaghetti en een citrus hollandaisesaus. Wat een belevenis waren deze beide smaak explosies. Het was alleen jammer dat inmiddels de duisternis was ingezet waardoor de presentatie slechts zichtbaar was met een lampje van de telefoon. Het nagerecht was een heerlijke aardbeien-cheesecake ijs begeleidt met een goed kopje koffie. Wat eten betreft ben je in dit restaurant absoluut op het juiste adres. Wanneer de tafeltjes buiten voorzien zijn van mooi wit tafellinnen dan is het in het geheel een top restaurant .
Eden01 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Wat een fantastisch restaurant! Een aantal dagen terug, op een mooie lentedag, hebben wij hier heerlijk gezeten op hun terras aan het water. Het eten was echt voortreffelijk. Op de kaart staan gerechten die veelal zelf(!) gerookt zijn. Wij hadden de paling op toast uit eigen rokerij, 'rechtop in het pannetje' en de zeebaars als hoofdgerecht. De heerlijke wijn (naar advies van de zoon van de eigenaar, een vinoloog) maakte het af. Wij komen snel terug!
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
's Middags een rondleiding met proeverij gedaan. Zat goed in elkaar, mooi verhaal, mooie zacht gerookte paling. Daarna hier geluncht, broodje kip / geitenkaas en eigen gerookte paling op toast smaakten allemaal prima.
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Super lekker gegeten.
Tournedos was super lekker.

Paling uit het pannetje was erg lekker.
De prijs hiervan was wel duur.
Maar het was het wel waard.

Ook de gerookte paing uit eigen rokerij was super lekker.