Paviljoen Smit-Bokkum

Slobbeland 19 1131 AA Volendam Nederland Kaart

Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater

Uitmuntend
9,3
koos43 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was prima. Vooral de paling.
Ook de wijn was prima. Vooral het concept met de toeslagen op de wijn. Zo kun je voor een redelijke prijs een goede kwaliteitswijn drinken.

Wel hadden wij de pech, dat er een aangrenzende tafel was met 18 uitgelaten aardige dames.
De tennisclub uit Beusichem. Op zich leuk, maar wij konden elkaar niet meer verstaan. Zijn dus elders gaan natafelen.
Maar zeker voor herhaling vatbaar.
avaneijk1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Hier begrijpen ze hoe je vis moet bereiden,echt uniek.
Goede service,het enige minmuntje wat ik kan bedenken zijn de harde stoeltjes,maar dat zal mij niet weerhouden om vaker bij jullie te komen eten!
Dank jullie wel!
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk vis gegeten! Bediening is vriendelijk! Ik zou hier zeker teruggaan en aanraden aan iedereen die van vis houdt!
jeannekevoorhout .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Het eten was heerlijk,beniening vriendelijk en perfect,sfeer warm en leuk,onze trouwdag kon niet beter.wij komen zeker nog terug
Nick B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Paling uit eigen rokerij was fantastisch lekker en dat gold ook voor de Hertenbiefstuk (botermals).
Maar ook het kindermenu (Kibbeling met Patat) was zo lekker dat de restjes maar wat graag door de volwassenen werden verorbert.
kachelpijp .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Echt goede en lekkere vis eet je alleen bij Smit Bokkum in Volendam!
Cremant Apertiti was lekker maar wel duur!
Prima vriendelijke bediening die graag ook een praatje maken wat erg leuk is
Gezellig ingerichte entourage op prima plek waar je zomers kunt genieten van het terras
Misschien een tip om op de menukaart als hoofdgerecht een gevarieerde visschotel met verschillende soorten aan te bieden
romywillems9 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wij vonden het een beetje tegenvallen. Zo veel gerookte vis dat ik het een beetje beu werd. Bij het voorgerecht hadden wij een proeverij, daar zatten gewoon 2 besmeerde boterhammen bij. Vonden wij heel raar en nogal zwaar voor een voorgerecht. Jammer...
cds1 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Prijs/kwaliteit te hoog voor wat je krijgt.
hoeveelheid matig, opmaak fantasieloos.
de rauwe haring was niet vers schoongemaakt, eerder een dag of meer terug.
Als je zelf paling rookt, moet de palingsoep goed gevuld zijn.
Personeel is aardig.
Mackaay .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Leuke entourage. Leuke lokatie zo aan de Marina haven en goede nette bediening. Gewoon een top restaurant.
Nancy S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Fantastisch !!!
Zo moet uit eTen zijn !!!
Alles was heerlijk !! Vers schoon en heel vriendelijk.
Flinke porties en naar mijn idee alles huisgemaakt. Top.
Walter ..
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Op een mistige zondagmiddag hebben wij hier geluncht. De bediening was zeer vriendelijk en het eten was top. Wij namen de Visschotel Pieterman (gerookte zalm, paling en haring) en de Quinoa Salade Huisgerookte Zalmforelfilet. De zalmforelfilet was helaas op, maar werd vervangen door huisgerookte Doradefilet, en die smaakte heerlijk. Dit restaurant is een absolute aanrader!
bjorn.hoek .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een zeer gezellige relaxte ambiance. Practhige verse vis uit eigen rokerij, Volendam zoals het hoort te zijn. Kortom voor elke toerist een prima aanrader!
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Wat een klantvriendelijk ontvangst! Daar kunnen veel collega's nog iets van leren! Als lunch gerecht gekozen voor visschotel 'Pieterman'. Heerlijk met paling, zalmfilet, haring en bruin brood. Mooi geserveerd en prima van smaak. Dit is voor herhaling vatbaar:-)
joshua77 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
fantastische ,heerlijke plezierige belevenis
niets aan te merken ( en wij zijn best kritisch !!)
vis was heerlijk bereid
wijn uitstekend
zeer betaalbaar
berta353 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben hier de aal en schol gegeten. Beide gerechten smaakten echt voortreffelijk. Ook de bijgerechten waren enorm lekker en voldoende. Het was leuk dat er bij het bestellen nog iets over de gerechten werd verteld. Na het eten werd je netjes naar de deur gebracht en uitgelaten. Na het eten vroeg ik om een soort koffie die niet op de kaart stond, maar dat was geen enkel probleem. De ambiance was heel leuk en straalde de echte palingrokerij sfeer uit. De kaart werd als een paling die gerookt wordt geserveerd, erg origineel. Achter is een mooi terras waar je voor het eten nog een heerlijk drankje kan doen met uitzicht op het water. Wij hebben enorm genoten!
Menno G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Heerlijk gelunched vis plankjes met allerlei verschillende vis soorten was voortreffelijk volgend bezoek aan Volendam wordt zeker daar weer eerst lunchen
Martin J.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Absoluut een topper als je van vis houd. Hun gerookte paling is werkelijk onovertroffen. En het menu met scholfilet was ook verrukkelijk.
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Zoals alle vorige keren, weer Top! Heerlijke stoofaal en gebakken paling, butter en eek en nog veel meer, goed weer, mooi terras, wat wil een mens nog meer?
Annelies .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Bij Paviljoen Smit-Bokkum klopt het allemaal: de bediening is opmerkzaam en vriendelijk, het eten is er goed en het restaurant ademt in alles de sfeer die je hoopt te treffen op deze prachtige locatie aan het water in Volendam.

Ik had gereserveerd voor drie personen en bij binnenkomst werd meteen een tafeltje binnen gesuggereerd omdat het buiten vanwege de wind waarschijnlijk te fris zou zijn. Heel netjes, want nog voor ik die vraag zelf kon stellen. Het aperitief vooraf werd vlot geserveerd en de menukaarten kwamen in een typische 'vis-rook-beker' aan een spies waaraan doorgaans ook de te roken vissen hangen. Heel leuk gedaan.

Vooraf hadden we alledrie de ouderwetse tomaten-groentensoep. Die was zoals 'ie hoort te zijn: met de smaak van tomaten op de tong (een beetje extra peper vind ik persoonlijk wel lekker; mijn tafelgenoten prefereerden 'm zo) en de bite van beetgare groenten in de mond. Prima.

Als hoofdgerecht had ik de gebakken paling. Met 34 euro niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Goed gebakken verse vis, mooi op de graat -bij gebrek aan een beter woord durf ik 'm zelfs smeuïg te noemen. Niks op aan te merken. Dat geldt ook voor de krokant gebakken kabeljauw van mijn tafelgenoten: mooie stukken verse vis, precies goed gebakken en geserveerd.

Ook met de bijgerechten was niets mis: een goede portie goede friet, ieder een schaaltje nette salade én een schaaltje echt heerlijke rabarber met rozijnen. Hmmm... Jammer dat we die wel moeten delen ;-)

Het dessert tot slot dan: de limoncello creme brûlée was ietsje vlak van smaak (ik proefde geen citroen en miste daardoor toch de vanille), maar was wel goed van structuur én voorzien van een perfect (krokant) gebrand suikerlaagje. De kwark-limoenijs die erbij werd geserveerd was heerlijk.

De bediening was de hele avond opmerkzaam en attent en de sfeer ontspannen, ondanks dat het toch vol zat en er naast ons een bruidspaar met gezelschap aanschoof.

Al met al een adres om te onthouden en nog eens naar terug te gaan. Want dat terras aan het water, daar willen we toch ook nog een keer van genieten!
Frosja B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Er is een hoofdgerecht waar ik daar ooit met mijn vriendin heb gegeten, paling uit een pannetje. Deze keer ben ik er met mijn vriend geweest. Het was voortreffelijk. We hebben een tafel op het terassje gereserveerd. Als voorgerecht hadden we een vis-assorti , daarna hun bekende paling.