Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

JW K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Prima restaurant met leuk museum op de 1ste verdieping.
Gereserveerd via de site. Mooi tafeltje bij het raam gekregen.
Geboden menu zeer lekker (als je van vis houd). 3 soorten vis met lekker vers gebakken brood.
Gewoon met de voucher afrekenen en klaar.
Casper R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Heerlijk gegeten in een leuk restaurant. Alle gerechten gewoon heel goed! Bediening attent en meedenkend. Gewoon zoals het hoort.
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijk op terras gezeten. Bediening uitstekend, heel attent. Vis uit eigen rokerij erg lekker. Gratis parkeren dichtbij. Goede huiswijn en desgewenst ook andere open wijnen per glas.
mandyj .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Wat een geweldige plek! Beetje verstopt met uitzicht over de jachthaven in Volendam. We hebben heerlijk op het terras gezeten. Bediening was super vriendelijk en zeer attent. Begonnen met een palingsoep (reden om terug te keren naar Volendam) en daarna gekozen gerookte zeebaars. Vriendje nam de gerookte zalm. Deze waren ook allebei super lekker. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Gisteren genoten op het prachtige terras van Smit-Bokkum. Heerlijk gegeten! Op aanraden van bediening kozen wij voor de gerookte zeebaars, super. Je zit hier alsof je in het buitenland bent, geweldig eten en de bediening is vrolijk, vlot en attent. Hele leuke meiden.

Bezoek zeker waard!!
Snappie .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
we hebben heerlijk gegeten. Vooral de vis uit eigen rokerij is zeer aan te bevelen. Paling: Fantastisch, Zeebaars, gerookt.... om te smullen.

Vriendelijke bediening, fijn terras en prijs die past bij het uitstekende eten.

Kortom: echt aan te bevelen !
Debbie marcel M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Tafel geboekt om 18 uur, aanwezig 1750.
Wachten op de twee ontbrekende tafelgasten.
Ondertussen niemand van het personeel die kwam vragen of we alvast iets wilden drinken of de kaart wilden zien.
De tafel was eigenlijk voor 4 personen maar deze was voor 5 gedekt, wat nogal krap was.
En ook niet voor iedereen was alles opgedekt, zo ontbrak er een waterglas bij de een en een hoofdgerechtmes bij de ander.
Om 1835 kwam er eindelijk iemand de drankjes opnemen, die daarna ook weer 20 min op zich lieten wachten.
Bij de bestelling van spa rood met een citroentje, kregen we een heel glas vol citroen??
Toen de kaart eindelijk gekomen was, duurde het weer 20 min nadat we allemaal iets hadden uitgezocht voordat deze bestelling weer opgenomen werd.
We hadden een aantal maal de noordzeetong, wat zeer aan de prijs was, en gevraagd om deze te fileren.
Dit was dus maar bij 2 van de vier gedaan, wat resulteerde in dat twee mensen hun eten al hadden en koud konden laten worden of alvast moesten gaan eten, want de andere tafel gasten kregen hun eten pas 10 min later. Niet echt gezellig tafelen zo.
Ook werden er geen bijgerechten neer gezet, deze waren vergeten en die kregen we dus toen de eerste mensen al lang klaar waren met hun vis.
Ook moest ik steeds nee zeggen tegen het inschenken van de wijn, ik was de bob, en vond het een beetje vervelend dat steeds te moeten zeggen.
Het eten was ok, voorgerecht had ik rookhang, verschillende vissoorten die gerookt waren. Lekker!
Maar de schol viel tegen en het grand dessert nog wel meer.
Dit waren allemaal verschillende zoete hapjes, maar die waren warm?!, en het leek of die al een tijd buiten de koelkast stonden, want ze waren aan de buitenkant beetje droog.
Kortom, het viel tegen na het lezen van al deze recensies.
Het was wel druk, maar er liep ook veel personeel rond, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Ii kom al vanaf 2006 zelf, met klanten en /of familie en vrienden naar Smit Bokkum. Knus, hartelijk en vooraal authentiek lekkere gerechten met een sfeer die nergens in Nederland kan vinden. Een enorme aanrader.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Vanmiddag bij Smit-Bokkum geluncht. Een vriendelijke, attente jongedame bediende ons; had ook nog een goed wijnsuggestie paraat. Het visbordje smaakte uitstekend. Malse, frisse haring, mooie verse zalm en lekkere paling, lekker vers brood in twee soorten. Prijs alleszins redelijk. Zou graag wat meer betalen voor een wat grotere portie. Ruime keuze in wijn per glas of fles in een ruime kwaliteits range. Gezellig restaurant met originele wandversiering. Qua bediening en sfeer heb je het gevoel of je thuis bent; een verademing in horeca land. Kom hier zeker terug voor een uitgebreider kennismaking. Na afloop nog even het palingsound museum op de zolder bezocht; mocht niet worden betaald. Top!
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Personeel is heel vriendelijk en proffesioneel. Ze stralen uit dat ze er graag werken. Er is veel keuze qua wijn. Onze wijn was erg goed. De zelfgestookte vis gerechten waren erg lekker.
maikel21 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk gegeten in dit restaurant wat een gezellige inrichting heeft en ook prima personeel. Misschien zou er wat bij het gerecht geserveerd kunnen worden zoals salade, friet of groente. Ons viel de prijs wat tegen in vergelijking met wat wij hebben gegeten en hebben gekregen.
Hugotuijp .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Sfeer en entourage zijn geweldig en sfeervol. Bediening is uitstekend, vriendelijk en attent.
Alles wat op de kaart staat is duidelijk en vertegenwoordigt ook dat wat het zegt.
Een kleine uitbreiding van de kaart zou voor ons gewenst zijn.
Tip/aandachtspuntje. De salade had wat behoefte aan dressing (van welke smaak dan ook)
EmyDahler .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Het gebouw ligt aan het IJsselmeer en kijkt uit op een gezellig haventje. Het nodigt uit voor een lekkere lunch. We kozen uiteraard voor vis en hebben van de heerlijke verse haring, paling, zalm en kabeljauw genoten. Een lekkere droge witte wijn erbij en het was een feest.
De ambiance binnen is oud Hollands, warm en schoon met het gevoel dat je er welkom bent.
Lianne M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Echt heerlijk gegeten! Met name de Zalmmousse, de paling en gerookte zalm zijn een feestje voor je mond! De Noordzeetong was ook perfect gegaard. Enige jammer was dat de tagliatelle die bij de gerookte zalmmoot werd geserveerd te gaar was en weinig smaakvol (flauw). Gelukkig was er genoeg garnituur en de brownie als dessert maakte een hoop goed!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Een weekje Roompot Marine Park Volendam is niet compleet zonder een bezoek aan Paviljoen Smit Bokkum. Gelegen aan het water van de jachthaven en gescheiden door de terras beeldentuin van de bekende kunstenaar Rob Karneus. Gesitueerd aan het begin, zo u wilt aan het einde van de roemruchte 'Volendamse Dijk' waar duizenden toeristen dagelijks passeren. Bij binnenkomst doen entree en restaurant een beetje rokerig aan, wel logisch eigenlijk want het is een Restaurant annex palingrokerij. Een bijzonder hartelijke ontvangst door junior Smit, de gastheer van vanavond. Die het etablissement inmiddels op een evenwichtige wijze leidt. We treffen een donker houten interieur aan van, zoals in Noord Holland van oudsher gewoon is, een groot uitgevallen en keurige vissermans woonkamer met een eenvoudige vintage ogende inrichting van ca.18 tafels. Schoon en hygiëne staan hoog in het vaandel, je kunt van de vloer eten. Op de bovenverdieping van het etablissement is het fameuze palingsound museum gevestigd. Eenmaal aan tafel bestellen we een witte Siciliaanse wijn, als welkom komt een Amuse, bestaande uit een kruidenmoes met snippers gerookte zalm, op tafel. Na bestudering van de futuristische menukaart, een soort rooktube in mini formaat, bestellen wij als voorgerecht een ‘Rookhang’: een lauwwarme Paling, Zalmmoot en Zalmforel, met brood en roomboter. Als hoofdgerecht een zalmmoot: heet gerookt op tagliatelle met wilde spinazieroom en gedroogde tomaat. En de bijlagen in kleine porties, een met fruit gevulde rabarbermoes, Vlaamse frietjes en kruidig gebakken gesneden kriel aardappeltjes. Jammer dat de frietjes te overdadig met zout waren bestrooid, deze waren niet om te eten. Alle geserveerde vis is ambachtelijk gerookt in de eigen rokerij door Jan Smit, de vader van de gastheer. De serene atmosfeer, klantvriendelijkheid en de rest van de opgediende spijzen waren voortreffelijk. Wij voelden ons echt te gast, een compliment. De prijs is strak en de algehele indruk van smaak en sfeer zorgen voor een onvergetelijke maaltijd, je voelt je hier echt thuis.
Bertsmeder .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Ik heb mijn vorige recensie maar verwijderd omdat die cijfers Smit Bokkum duidelijk tekort doen met hoe de overall prestatie afgelopen week was. Ik heb er onderhand 3x gegeten en elke keer lijkt het wel beter te worden. Ik heb de vegetarische Kibbeling genomen (van courgette) en als voorgerecht de rookhang. Ik als (ja ik durf het te zeggen) toch wel echte kenner van eten vond het een genot voor de tong. Ik zou iedereen aanraden om hier een hapje te gaan eten!

Ps: In de bediening zit ook wel een aardige gast die ik hoog heb zitten qua wijnkennis. Voor een aardig wijntje ben je daar daar dus ook aan het juiste adres.
Messi .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Ben hier nu voor de tweede keer geweest dit jaar. Had de vorige keer de gerookte zeebaars als hoofdgerecht (geweeeldig), nu had ik de griet.

Een woord: briljant. Dit geldt ook voor de huisgerookte paling en zalm overigens, ik wist niet dat gerookte vis zo lekker kon zijn.
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Diner gehad in Smit-Bokkum. Leuke locatie, mooi restaurant. Er was een groot gezelschap buitenlandse gasten waardoor je kon merken dat de bediening steken liet vallen /het te druk had . 4 keer gevraagd om een kinderstoel ! Voorgerecht Noordzee genomen: lauwwarme haring en garnalen met een cocktailsaus die ook al even klaarstond. Zalmmousse die erbij zat was wel erg lekker en koud. Tijd gewacht op afruimen van het voorgerecht. Toen als hoofdgerecht de griet die was gewoon lekker en goed , sausje wederom al even in het schaaltje. Zonde!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Mooi gelegen restaurant/visrokerij aan de nieuwe jachthaven aan de zuidkant van Volendam. Gezellig terras, binnen vrij donker maar wel gezellig ingericht. Een beetje eetcafe-achtig. Vis eten is hier het motto, voor zowel lunch als diner. Je kan echter ook bijvoorbeeld huisgerookte kip of eendenborst krijgen. Wij waren er voor de lunch. We hadden beiden een pieterman visschotel, bestaande uit zoute haring, gerookte paling, gerookte zalm en een salade. De schotel werd geserveerd met een schaaltje knapperig warm ciabattabrood en roomboter. De visschotel was super lekker, vooral de haring en de paling waren perfect, de zalm was ook goed maar bij mijn tafelgenoot zaten er wat harde randjes aan. Erbij een goed glas witte wijn. We waren dorstig en wilde graag een glaasje water, hetgeen zonder problemen voor beiden werd geserveerd zonder extra kosten(Was een lekker groot glas) Bij het afrekenen het droge randje van de zalm aan gekaart. Werd goed op gereageerd, ze waren blij dat we het even gezegd hadden en zouden dit direct aan de keuken doorgeven. Bediening attent en vriendelijk. Nou zou je zeggen wat kan je aan zo'n schotel met paling en zalm verpesten, nou genoeg, we hebben dergelijke vissoorten vaker gegeten en het moet gezegd nog nooit zo lekker als hier.
Miquel P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Zeer lekker eten. Eenvoud qua bijgerechten. Smaak was top. Dessert liet echter zeer lang op zich wachten ook duurden het aan de lange kant voordat we de menukaart kregen