Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Voor het diner dit restaurant verkozen. Daar hebben we zeker geen spijt van. De noordzeetong was uitstekend bereid, de gestoomde kabeljauw ook. Het garnituur geweldig op smaak. De stamppot van rode kool combineert erg goed met de gezoete rabarber. Wat een heerlijk adres.
RZG .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Mijn vrouw en ik hebben hier met vrienden bijzonder goed en gezellig gegeten. De zaak is van binnen en buiten met donker hout klassiek Volendams eenvoudig en smaakvol ingericht. Voorgerecht van gerookte paling op toast, of Jacobsschelpen, was erg lekker. Ik had daarna grietfilet in een speciale kruim gebakken. Heerlijke smaak en een bijzondere bereiding, met verschillende goede bijlagen (frieten, gebakken aardappeltjes, rabarber (wat zoetig, wel even wennen)). De anderen hadden zalmmoot en kalfsoester, ook voortreffelijk. Daarbij een goed drinkbare chardonnay huiswijn. Bediening was snel, vriendelijk en attent. Een erg goed restaurant en een gezellige plek om de avond door te brengen. Gratis parkeerruimte in de omgeving en mooi uitzicht. Bij vertrek wordt je nog uitgenodigd om het kleine "Palingsound"-museum op de bovenverdieping te bekijken. Heel mooi verzorgd. Ook even doen!
Claire .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Wat een super restaurant. Van binnen is het gewoon zonder poespas een gezellige tent. Eenvoud siert. De bediening is erg vriendelijk en adviseert je eerlijk wat betreft de gerechten. Maar ja, je kan natuurlijk maar een ding kiezen en dat is de zelf gerookte paling. Wat een waanzinnige smaak!! Absoluut een aanrader.
harry H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
De zaak ligt erg mooi aan het water. Van binnen is het bruin met veel hout en niet opgedekte kale tafeltjes. Beetje een eetcafé idee. De Hollandse garnalen en gerookte paling vooraf waren goed maar daar is ook weinig aan te verpesten. De mosselen waren erg klein maar wel lekker van smaak. De specialiteit van het huis is het stoofpotje van aal. Wat hier bijzonder aan is blijft mij een raadsel. Een potje zachte aal in een saus die vooral zout smaakt. Op zich was de bereiding goed en de bijgerechten waren in orde maar lekker vonden we het niet. De service was erg goed en de uitermate en vriendelijk dame van de bediening vond het zo sneu dat we de Volendamse aal niet lekker vonden dat ze spontaan een bord pasta regelde zodat we niet met honger van tafel hoefde. Dit was niet nodig natuurlijk maar wordt wel gewaardeerd; topservice !
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Wat een feest om in dit restaurant te reserveren. Ons tafeltje stond op het terras aan de rand van de haven, eerste rang zou ik zeggen. Aan de gastvrijheid van de medewerkers merk je duidelijk dat hier sprake is van passie voor gastvrijheid en het roken van vis. Met veel enthousiasme presenteren ze de kaart en geven ze goede adviezen over speciale gerechten. Wij kozen een voorgerecht van koude en warme gerechtjes. Naast een heerlijk soepje twee canapés belegd met boterzachte gerookte paling en zalm en verder een klein bakje met paella met een heerlijke gamba. Een waar festival om van te genieten. Wij kozen als hoofdgerecht voor gerookte zeebaarsfilet met spitskool, anijschampignons en truffelroom en een in citrusolie gegaarde grietfilet met groentespaghetti en een citrus hollandaisesaus. Wat een belevenis waren deze beide smaak explosies. Het was alleen jammer dat inmiddels de duisternis was ingezet waardoor de presentatie slechts zichtbaar was met een lampje van de telefoon. Het nagerecht was een heerlijke aardbeien-cheesecake ijs begeleidt met een goed kopje koffie. Wat eten betreft ben je in dit restaurant absoluut op het juiste adres. Wanneer de tafeltjes buiten voorzien zijn van mooi wit tafellinnen dan is het in het geheel een top restaurant .
JanRV .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Een heerlijk restaurant met een uiterst plezierige en ontspannen sfeer. Ik heb er de kabeljauw, gesmoord in mosterdsaus gegeten. Boterzachte vis begeleid met traditionele ingredienten zoals rode kool stoofpot. Gewoon heerlijk. Nog wat gerookte paling mee naar huis om daar nog van het IJsselmeergevoel door te kunnen genieten.
geomeid .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Nooit meer!!
Ziet er van buiten mooi uit en op het terras iets gegeten.
broodjes paling, droog en met minimaal beleg en de tosti hebben wij laten staan. met 3 glaasjes frisdrank een boel geld kwijt. Moesten lang op onze bestelling wachten en zelf nog om servetten en bestek vragen.
Hier lopen wij volgende x aan voorbij, gewoon een broodje op de dijk.
Mar V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Op het terras met uitzicht op de jachthaven genoten we van een eenvoudige, maar heerlijke lunch; paling uit de eigen rokerij met toast en een visschotel Pieterman, met een perfecte nieuwe haring, gerookte zalm en paling. Daarbij een smaakvolle Chileense chardonnay. Niet echt goedkoop, maar zeker een aanrader.
Eden01 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Wat een fantastisch restaurant! Een aantal dagen terug, op een mooie lentedag, hebben wij hier heerlijk gezeten op hun terras aan het water. Het eten was echt voortreffelijk. Op de kaart staan gerechten die veelal zelf(!) gerookt zijn. Wij hadden de paling op toast uit eigen rokerij, 'rechtop in het pannetje' en de zeebaars als hoofdgerecht. De heerlijke wijn (naar advies van de zoon van de eigenaar, een vinoloog) maakte het af. Wij komen snel terug!
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
's Middags een rondleiding met proeverij gedaan. Zat goed in elkaar, mooi verhaal, mooie zacht gerookte paling. Daarna hier geluncht, broodje kip / geitenkaas en eigen gerookte paling op toast smaakten allemaal prima.
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Super lekker gegeten.
Tournedos was super lekker.

Paling uit het pannetje was erg lekker.
De prijs hiervan was wel duur.
Maar het was het wel waard.

Ook de gerookte paing uit eigen rokerij was super lekker.
Mike R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Gezellig restaurant en vriendelijk personeel, kan niet anders zeggen! Afgelopen week zijn we voor de 2e keer geweest, ik had nu vooraf de coquilles, echt een aanrader! als hoofdgerecht de Zeebaars, tjsa, heerlijke vis, daar kan je weinig fout aan doen, maar dit smaakte echt voortreffelijk! We komen zeker terug, ga zo door
evelinekoning .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Goed restaurant op een fenomenale plek aan de jachthaven in Volendam. Vooraf gekozen voor soort hors 'd ouvre met gerookt eten. Wat een smaaksensatie! Daarna gekozen voor scholfilet. Deze vond ik wat saai, maar prima te doen. Vriendelijke bediening, prachtige inrichting, gewoon een heerlijke plek voor een goede lunch.
Jorisvansprengen .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
11-07-12 dit restaurant staat bekend om zijn gerookte paling, dus daar hebben we dan ook voor gekozen. En inderdaad wat een ontzettend lekkere zachte gerookte paling!! (al mogen de porties best iets groter..) Als hoofdgerecht gekozen voor de kabeljauw en mosselen. Allebei goed van smaak en precies genoeg. De bediening was vriendelijk en de sfeer in het restaurant helemaal goed.
Pelutje .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Afgelopen zondag hier gegeten, heel lekker allemaal. Van te voren gekozen voor de hors d'ouvre en als hoofdgerecht vis. De wijn die we erbij hadden was ook heerlijk. De bediening vlot, vriendelijk en oplettend. Het uitzicht hier is fenomenaal en de inrichting ook zeer mooi. Zeker een bezoekje waard