Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

Nancy S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Fantastisch !!!
Zo moet uit eTen zijn !!!
Alles was heerlijk !! Vers schoon en heel vriendelijk.
Flinke porties en naar mijn idee alles huisgemaakt. Top.
Walter Vos ..
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Op een mistige zondagmiddag hebben wij hier geluncht. De bediening was zeer vriendelijk en het eten was top. Wij namen de Visschotel Pieterman (gerookte zalm, paling en haring) en de Quinoa Salade Huisgerookte Zalmforelfilet. De zalmforelfilet was helaas op, maar werd vervangen door huisgerookte Doradefilet, en die smaakte heerlijk. Dit restaurant is een absolute aanrader!
bjorn.hoek .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een zeer gezellige relaxte ambiance. Practhige verse vis uit eigen rokerij, Volendam zoals het hoort te zijn. Kortom voor elke toerist een prima aanrader!
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Heerlijke visgerechten uit eigen rokerij. Super vriendelijke bediening en een gezellige ambiance. Nat het eten kregen wij nog een rondleiding in de rokerij die al generaties lang door de familie wordt bestierd, en een begrip is in Volendam en omstreken. Tot slot konden wij nog een kijkje nemen op zolder, waar het "Paling Sound Museum" gevestigd. Wij hebben een geweldige avond gehad, en komen er zeker nog eens terug in de zomer, aangezien ze ook een prachtig terras hebben....
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Wat een klantvriendelijk ontvangst! Daar kunnen veel collega's nog iets van leren! Als lunch gerecht gekozen voor visschotel 'Pieterman'. Heerlijk met paling, zalmfilet, haring en bruin brood. Mooi geserveerd en prima van smaak. Dit is voor herhaling vatbaar:-)
joshua77 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
fantastische ,heerlijke plezierige belevenis
niets aan te merken ( en wij zijn best kritisch !!)
vis was heerlijk bereid
wijn uitstekend
zeer betaalbaar
berta353 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben hier de aal en schol gegeten. Beide gerechten smaakten echt voortreffelijk. Ook de bijgerechten waren enorm lekker en voldoende. Het was leuk dat er bij het bestellen nog iets over de gerechten werd verteld. Na het eten werd je netjes naar de deur gebracht en uitgelaten. Na het eten vroeg ik om een soort koffie die niet op de kaart stond, maar dat was geen enkel probleem. De ambiance was heel leuk en straalde de echte palingrokerij sfeer uit. De kaart werd als een paling die gerookt wordt geserveerd, erg origineel. Achter is een mooi terras waar je voor het eten nog een heerlijk drankje kan doen met uitzicht op het water. Wij hebben enorm genoten!
Menno G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Heerlijk gelunched vis plankjes met allerlei verschillende vis soorten was voortreffelijk volgend bezoek aan Volendam wordt zeker daar weer eerst lunchen
peterandriesschoute .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Een absolute topper in Waterland! Geweldige vriendelijke familie service.
Eten goede kwaliteit. Drankjes prima. Voorgerecht palingsoep en eendenborst helemaal geweldig.
Hoofdgerecht warme zalm en gebakken paling uit de kunst. (Paling niet goedkoop maar de vis wordt nu eenmaal duur verkocht hihi)
De beste koffie die we in de hele omgeving hebben geproefd.
Gaan daar zeer zeker weer eten als we in de buurt zijn. Een aanrader van een broer uit Edam.
annemiekel .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gisterenavond heerlijk bij Smith Bokkum gegeten na eerst nog een bezoek te hebben gebracht aan het Palingsoundmuseum. Omdat het zo.n lekker weer was zaten we buiten.
We kozen voor de stoof aal met eek en butter die geserveerd werd met rode kool stamppot .Het smaakte verrukkelijk.
De service was ook prima en we komen hier zeker nog een keer terug.
Martieno .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Absoluut een topper als je van vis houd. Hun gerookte paling is werkelijk onovertroffen. En het menu met scholfilet was ook verrukkelijk.
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Zoals alle vorige keren, weer Top! Heerlijke stoofaal en gebakken paling, butter en eek en nog veel meer, goed weer, mooi terras, wat wil een mens nog meer?
Annelies .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Bij Paviljoen Smit-Bokkum klopt het allemaal: de bediening is opmerkzaam en vriendelijk, het eten is er goed en het restaurant ademt in alles de sfeer die je hoopt te treffen op deze prachtige locatie aan het water in Volendam.

Ik had gereserveerd voor drie personen en bij binnenkomst werd meteen een tafeltje binnen gesuggereerd omdat het buiten vanwege de wind waarschijnlijk te fris zou zijn. Heel netjes, want nog voor ik die vraag zelf kon stellen. Het aperitief vooraf werd vlot geserveerd en de menukaarten kwamen in een typische 'vis-rook-beker' aan een spies waaraan doorgaans ook de te roken vissen hangen. Heel leuk gedaan.

Vooraf hadden we alledrie de ouderwetse tomaten-groentensoep. Die was zoals 'ie hoort te zijn: met de smaak van tomaten op de tong (een beetje extra peper vind ik persoonlijk wel lekker; mijn tafelgenoten prefereerden 'm zo) en de bite van beetgare groenten in de mond. Prima.

Als hoofdgerecht had ik de gebakken paling. Met 34 euro niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Goed gebakken verse vis, mooi op de graat -bij gebrek aan een beter woord durf ik 'm zelfs smeuïg te noemen. Niks op aan te merken. Dat geldt ook voor de krokant gebakken kabeljauw van mijn tafelgenoten: mooie stukken verse vis, precies goed gebakken en geserveerd.

Ook met de bijgerechten was niets mis: een goede portie goede friet, ieder een schaaltje nette salade én een schaaltje echt heerlijke rabarber met rozijnen. Hmmm... Jammer dat we die wel moeten delen ;-)

Het dessert tot slot dan: de limoncello creme brûlée was ietsje vlak van smaak (ik proefde geen citroen en miste daardoor toch de vanille), maar was wel goed van structuur én voorzien van een perfect (krokant) gebrand suikerlaagje. De kwark-limoenijs die erbij werd geserveerd was heerlijk.

De bediening was de hele avond opmerkzaam en attent en de sfeer ontspannen, ondanks dat het toch vol zat en er naast ons een bruidspaar met gezelschap aanschoof.

Al met al een adres om te onthouden en nog eens naar terug te gaan. Want dat terras aan het water, daar willen we toch ook nog een keer van genieten!
Eden01 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Vorige week bij dit pareltje aan het IJsselmeer gegeten. Een tafeltje, dat vlak aan het water lag, op het terras toegewezen gekregen van een enthousiaste jonge dame. Dit restaurant serveert gerookte vis uit eigen rokerij! Ontzettend lekker! Wij namen de paling op toast, de eigen gerookte zeebaars en een heerlijk glas wijn (dit restaurant heeft heerlijke wijnen op glas, ideaal voor de niet-Bob;)). Wij komen zeker terug!
Frosja B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Er is een hoofdgerecht waar ik daar ooit met mijn vriendin heb gegeten, paling uit een pannetje. Deze keer ben ik er met mijn vriend geweest. Het was voortreffelijk. We hebben een tafel op het terassje gereserveerd. Als voorgerecht hadden we een vis-assorti , daarna hun bekende paling.
JW K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Prima restaurant met leuk museum op de 1ste verdieping.
Gereserveerd via de site. Mooi tafeltje bij het raam gekregen.
Geboden menu zeer lekker (als je van vis houd). 3 soorten vis met lekker vers gebakken brood.
Gewoon met de voucher afrekenen en klaar.
Casper R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Heerlijk gegeten in een leuk restaurant. Alle gerechten gewoon heel goed! Bediening attent en meedenkend. Gewoon zoals het hoort.
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijk op terras gezeten. Bediening uitstekend, heel attent. Vis uit eigen rokerij erg lekker. Gratis parkeren dichtbij. Goede huiswijn en desgewenst ook andere open wijnen per glas.
mandyj .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Wat een geweldige plek! Beetje verstopt met uitzicht over de jachthaven in Volendam. We hebben heerlijk op het terras gezeten. Bediening was super vriendelijk en zeer attent. Begonnen met een palingsoep (reden om terug te keren naar Volendam) en daarna gekozen gerookte zeebaars. Vriendje nam de gerookte zalm. Deze waren ook allebei super lekker. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Gisteren genoten op het prachtige terras van Smit-Bokkum. Heerlijk gegeten! Op aanraden van bediening kozen wij voor de gerookte zeebaars, super. Je zit hier alsof je in het buitenland bent, geweldig eten en de bediening is vrolijk, vlot en attent. Hele leuke meiden.

Bezoek zeker waard!!