Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
berta353 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben hier de aal en schol gegeten. Beide gerechten smaakten echt voortreffelijk. Ook de bijgerechten waren enorm lekker en voldoende. Het was leuk dat er bij het bestellen nog iets over de gerechten werd verteld. Na het eten werd je netjes naar de deur gebracht en uitgelaten. Na het eten vroeg ik om een soort koffie die niet op de kaart stond, maar dat was geen enkel probleem. De ambiance was heel leuk en straalde de echte palingrokerij sfeer uit. De kaart werd als een paling die gerookt wordt geserveerd, erg origineel. Achter is een mooi terras waar je voor het eten nog een heerlijk drankje kan doen met uitzicht op het water. Wij hebben enorm genoten!
mennog .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Heerlijk gelunched vis plankjes met allerlei verschillende vis soorten was voortreffelijk volgend bezoek aan Volendam wordt zeker daar weer eerst lunchen
peterandriesschoute .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Een absolute topper in Waterland! Geweldige vriendelijke familie service.
Eten goede kwaliteit. Drankjes prima. Voorgerecht palingsoep en eendenborst helemaal geweldig.
Hoofdgerecht warme zalm en gebakken paling uit de kunst. (Paling niet goedkoop maar de vis wordt nu eenmaal duur verkocht hihi)
De beste koffie die we in de hele omgeving hebben geproefd.
Gaan daar zeer zeker weer eten als we in de buurt zijn. Een aanrader van een broer uit Edam.
annemiekel .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gisterenavond heerlijk bij Smith Bokkum gegeten na eerst nog een bezoek te hebben gebracht aan het Palingsoundmuseum. Omdat het zo.n lekker weer was zaten we buiten.
We kozen voor de stoof aal met eek en butter die geserveerd werd met rode kool stamppot .Het smaakte verrukkelijk.
De service was ook prima en we komen hier zeker nog een keer terug.
Martieno .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Absoluut een topper als je van vis houd. Hun gerookte paling is werkelijk onovertroffen. En het menu met scholfilet was ook verrukkelijk.
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Zoals alle vorige keren, weer Top! Heerlijke stoofaal en gebakken paling, butter en eek en nog veel meer, goed weer, mooi terras, wat wil een mens nog meer?
Annelies .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Bij Paviljoen Smit-Bokkum klopt het allemaal: de bediening is opmerkzaam en vriendelijk, het eten is er goed en het restaurant ademt in alles de sfeer die je hoopt te treffen op deze prachtige locatie aan het water in Volendam.

Ik had gereserveerd voor drie personen en bij binnenkomst werd meteen een tafeltje binnen gesuggereerd omdat het buiten vanwege de wind waarschijnlijk te fris zou zijn. Heel netjes, want nog voor ik die vraag zelf kon stellen. Het aperitief vooraf werd vlot geserveerd en de menukaarten kwamen in een typische 'vis-rook-beker' aan een spies waaraan doorgaans ook de te roken vissen hangen. Heel leuk gedaan.

Vooraf hadden we alledrie de ouderwetse tomaten-groentensoep. Die was zoals 'ie hoort te zijn: met de smaak van tomaten op de tong (een beetje extra peper vind ik persoonlijk wel lekker; mijn tafelgenoten prefereerden 'm zo) en de bite van beetgare groenten in de mond. Prima.

Als hoofdgerecht had ik de gebakken paling. Met 34 euro niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Goed gebakken verse vis, mooi op de graat -bij gebrek aan een beter woord durf ik 'm zelfs smeuïg te noemen. Niks op aan te merken. Dat geldt ook voor de krokant gebakken kabeljauw van mijn tafelgenoten: mooie stukken verse vis, precies goed gebakken en geserveerd.

Ook met de bijgerechten was niets mis: een goede portie goede friet, ieder een schaaltje nette salade én een schaaltje echt heerlijke rabarber met rozijnen. Hmmm... Jammer dat we die wel moeten delen ;-)

Het dessert tot slot dan: de limoncello creme brûlée was ietsje vlak van smaak (ik proefde geen citroen en miste daardoor toch de vanille), maar was wel goed van structuur én voorzien van een perfect (krokant) gebrand suikerlaagje. De kwark-limoenijs die erbij werd geserveerd was heerlijk.

De bediening was de hele avond opmerkzaam en attent en de sfeer ontspannen, ondanks dat het toch vol zat en er naast ons een bruidspaar met gezelschap aanschoof.

Al met al een adres om te onthouden en nog eens naar terug te gaan. Want dat terras aan het water, daar willen we toch ook nog een keer van genieten!
Eden01 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Vorige week bij dit pareltje aan het IJsselmeer gegeten. Een tafeltje, dat vlak aan het water lag, op het terras toegewezen gekregen van een enthousiaste jonge dame. Dit restaurant serveert gerookte vis uit eigen rokerij! Ontzettend lekker! Wij namen de paling op toast, de eigen gerookte zeebaars en een heerlijk glas wijn (dit restaurant heeft heerlijke wijnen op glas, ideaal voor de niet-Bob;)). Wij komen zeker terug!
Frosja B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Er is een hoofdgerecht waar ik daar ooit met mijn vriendin heb gegeten, paling uit een pannetje. Deze keer ben ik er met mijn vriend geweest. Het was voortreffelijk. We hebben een tafel op het terassje gereserveerd. Als voorgerecht hadden we een vis-assorti , daarna hun bekende paling.
jw.klein .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Prima restaurant met leuk museum op de 1ste verdieping.
Gereserveerd via de site. Mooi tafeltje bij het raam gekregen.
Geboden menu zeer lekker (als je van vis houd). 3 soorten vis met lekker vers gebakken brood.
Gewoon met de voucher afrekenen en klaar.
Casper R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Heerlijk gegeten in een leuk restaurant. Alle gerechten gewoon heel goed! Bediening attent en meedenkend. Gewoon zoals het hoort.
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijk op terras gezeten. Bediening uitstekend, heel attent. Vis uit eigen rokerij erg lekker. Gratis parkeren dichtbij. Goede huiswijn en desgewenst ook andere open wijnen per glas.
mandyj .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Wat een geweldige plek! Beetje verstopt met uitzicht over de jachthaven in Volendam. We hebben heerlijk op het terras gezeten. Bediening was super vriendelijk en zeer attent. Begonnen met een palingsoep (reden om terug te keren naar Volendam) en daarna gekozen gerookte zeebaars. Vriendje nam de gerookte zalm. Deze waren ook allebei super lekker. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen.
uhmmmo .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Gisteren genoten op het prachtige terras van Smit-Bokkum. Heerlijk gegeten! Op aanraden van bediening kozen wij voor de gerookte zeebaars, super. Je zit hier alsof je in het buitenland bent, geweldig eten en de bediening is vrolijk, vlot en attent. Hele leuke meiden.

Bezoek zeker waard!!
Snappie .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
we hebben heerlijk gegeten. Vooral de vis uit eigen rokerij is zeer aan te bevelen. Paling: Fantastisch, Zeebaars, gerookt.... om te smullen.

Vriendelijke bediening, fijn terras en prijs die past bij het uitstekende eten.

Kortom: echt aan te bevelen !
mardeb M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Tafel geboekt om 18 uur, aanwezig 1750.
Wachten op de twee ontbrekende tafelgasten.
Ondertussen niemand van het personeel die kwam vragen of we alvast iets wilden drinken of de kaart wilden zien.
De tafel was eigenlijk voor 4 personen maar deze was voor 5 gedekt, wat nogal krap was.
En ook niet voor iedereen was alles opgedekt, zo ontbrak er een waterglas bij de een en een hoofdgerechtmes bij de ander.
Om 1835 kwam er eindelijk iemand de drankjes opnemen, die daarna ook weer 20 min op zich lieten wachten.
Bij de bestelling van spa rood met een citroentje, kregen we een heel glas vol citroen??
Toen de kaart eindelijk gekomen was, duurde het weer 20 min nadat we allemaal iets hadden uitgezocht voordat deze bestelling weer opgenomen werd.
We hadden een aantal maal de noordzeetong, wat zeer aan de prijs was, en gevraagd om deze te fileren.
Dit was dus maar bij 2 van de vier gedaan, wat resulteerde in dat twee mensen hun eten al hadden en koud konden laten worden of alvast moesten gaan eten, want de andere tafel gasten kregen hun eten pas 10 min later. Niet echt gezellig tafelen zo.
Ook werden er geen bijgerechten neer gezet, deze waren vergeten en die kregen we dus toen de eerste mensen al lang klaar waren met hun vis.
Ook moest ik steeds nee zeggen tegen het inschenken van de wijn, ik was de bob, en vond het een beetje vervelend dat steeds te moeten zeggen.
Het eten was ok, voorgerecht had ik rookhang, verschillende vissoorten die gerookt waren. Lekker!
Maar de schol viel tegen en het grand dessert nog wel meer.
Dit waren allemaal verschillende zoete hapjes, maar die waren warm?!, en het leek of die al een tijd buiten de koelkast stonden, want ze waren aan de buitenkant beetje droog.
Kortom, het viel tegen na het lezen van al deze recensies.
Het was wel druk, maar er liep ook veel personeel rond, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Ii kom al vanaf 2006 zelf, met klanten en /of familie en vrienden naar Smit Bokkum. Knus, hartelijk en vooraal authentiek lekkere gerechten met een sfeer die nergens in Nederland kan vinden. Een enorme aanrader.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Vanmiddag bij Smit-Bokkum geluncht. Een vriendelijke, attente jongedame bediende ons; had ook nog een goed wijnsuggestie paraat. Het visbordje smaakte uitstekend. Malse, frisse haring, mooie verse zalm en lekkere paling, lekker vers brood in twee soorten. Prijs alleszins redelijk. Zou graag wat meer betalen voor een wat grotere portie. Ruime keuze in wijn per glas of fles in een ruime kwaliteits range. Gezellig restaurant met originele wandversiering. Qua bediening en sfeer heb je het gevoel of je thuis bent; een verademing in horeca land. Kom hier zeker terug voor een uitgebreider kennismaking. Na afloop nog even het palingsound museum op de zolder bezocht; mocht niet worden betaald. Top!
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Personeel is heel vriendelijk en proffesioneel. Ze stralen uit dat ze er graag werken. Er is veel keuze qua wijn. Onze wijn was erg goed. De zelfgestookte vis gerechten waren erg lekker.
maikel21 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk gegeten in dit restaurant wat een gezellige inrichting heeft en ook prima personeel. Misschien zou er wat bij het gerecht geserveerd kunnen worden zoals salade, friet of groente. Ons viel de prijs wat tegen in vergelijking met wat wij hebben gegeten en hebben gekregen.