Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

siemrietlw .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het eten was heel erg lekker . Ik vond allen belachelijk dat voor het diner van ruim 100euro voor een extra schaaltje rabarber 3,50 euro bijbetaald moet worden.Dit heb van mijn fooi die ik in gedachten had in mindering gebracht. Nogmaals we hebben erg lekker en gezellig gegeten.
thoomkwakman .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Als voorgerecht de gamba,s en de eendeborst voor mijn partner
Als hoofdgerecht allebei de griet met bijlagen
Fantastisch klaargemaakt , bediening is top
En de gastheer Evert is vinoloog dus een bijpassende wijn is gegarandeerd in goede handen
Voor iedereen een aanrader
eemp .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heerlijk gegeten op Valentijnsdag.
Zelf ben ik niet zo'n visliefhebber (mijn vriendin wel) maar dit was echt smullen.
Erg vriendelijke en goede bediening maakten de avond compleet.
Hier komen we terug.
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Vriendelijk ontvangen door een kleinzoon van één van de founders van het restaurant. Een historische foto daarvan kleurt de entree. Het Palingsoundmuseum op de eerste verdieping biedt voer voor liefhebbers van nostalgie. Wij gingen voor een volledig vismenu. De gerookte paling en dagmenu tarbot werden perfect opgediend. Met verrassende aanvullingen als gegrilde pastinaak en zeekraalzilt. Kortom, dit restauarant is een echte aanrader na een dagje uit in Volendam.
koos43 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was prima. Vooral de paling.
Ook de wijn was prima. Vooral het concept met de toeslagen op de wijn. Zo kun je voor een redelijke prijs een goede kwaliteitswijn drinken.

Wel hadden wij de pech, dat er een aangrenzende tafel was met 18 uitgelaten aardige dames.
De tennisclub uit Beusichem. Op zich leuk, maar wij konden elkaar niet meer verstaan. Zijn dus elders gaan natafelen.
Maar zeker voor herhaling vatbaar.
avaneijk1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Hier begrijpen ze hoe je vis moet bereiden,echt uniek.
Goede service,het enige minmuntje wat ik kan bedenken zijn de harde stoeltjes,maar dat zal mij niet weerhouden om vaker bij jullie te komen eten!
Dank jullie wel!
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk vis gegeten! Bediening is vriendelijk! Ik zou hier zeker teruggaan en aanraden aan iedereen die van vis houdt!
jeannekevoorhout .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Het eten was heerlijk,beniening vriendelijk en perfect,sfeer warm en leuk,onze trouwdag kon niet beter.wij komen zeker nog terug
ndbormann .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Paling uit eigen rokerij was fantastisch lekker en dat gold ook voor de Hertenbiefstuk (botermals).
Maar ook het kindermenu (Kibbeling met Patat) was zo lekker dat de restjes maar wat graag door de volwassenen werden verorbert.
kachelpijp .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Echt goede en lekkere vis eet je alleen bij Smit Bokkum in Volendam!
Cremant Apertiti was lekker maar wel duur!
Prima vriendelijke bediening die graag ook een praatje maken wat erg leuk is
Gezellig ingerichte entourage op prima plek waar je zomers kunt genieten van het terras
Misschien een tip om op de menukaart als hoofdgerecht een gevarieerde visschotel met verschillende soorten aan te bieden
romywillems9 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wij vonden het een beetje tegenvallen. Zo veel gerookte vis dat ik het een beetje beu werd. Bij het voorgerecht hadden wij een proeverij, daar zatten gewoon 2 besmeerde boterhammen bij. Vonden wij heel raar en nogal zwaar voor een voorgerecht. Jammer...
cds1 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Prijs/kwaliteit te hoog voor wat je krijgt.
hoeveelheid matig, opmaak fantasieloos.
de rauwe haring was niet vers schoongemaakt, eerder een dag of meer terug.
Als je zelf paling rookt, moet de palingsoep goed gevuld zijn.
Personeel is aardig.
Mackaay .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Leuke entourage. Leuke lokatie zo aan de Marina haven en goede nette bediening. Gewoon een top restaurant.
Nancy S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Fantastisch !!!
Zo moet uit eTen zijn !!!
Alles was heerlijk !! Vers schoon en heel vriendelijk.
Flinke porties en naar mijn idee alles huisgemaakt. Top.
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Op een mistige zondagmiddag hebben wij hier geluncht. De bediening was zeer vriendelijk en het eten was top. Wij namen de Visschotel Pieterman (gerookte zalm, paling en haring) en de Quinoa Salade Huisgerookte Zalmforelfilet. De zalmforelfilet was helaas op, maar werd vervangen door huisgerookte Doradefilet, en die smaakte heerlijk. Dit restaurant is een absolute aanrader!
bjorn.hoek .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een zeer gezellige relaxte ambiance. Practhige verse vis uit eigen rokerij, Volendam zoals het hoort te zijn. Kortom voor elke toerist een prima aanrader!
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Heerlijke visgerechten uit eigen rokerij. Super vriendelijke bediening en een gezellige ambiance. Nat het eten kregen wij nog een rondleiding in de rokerij die al generaties lang door de familie wordt bestierd, en een begrip is in Volendam en omstreken. Tot slot konden wij nog een kijkje nemen op zolder, waar het "Paling Sound Museum" gevestigd. Wij hebben een geweldige avond gehad, en komen er zeker nog eens terug in de zomer, aangezien ze ook een prachtig terras hebben....
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Wat een klantvriendelijk ontvangst! Daar kunnen veel collega's nog iets van leren! Als lunch gerecht gekozen voor visschotel 'Pieterman'. Heerlijk met paling, zalmfilet, haring en bruin brood. Mooi geserveerd en prima van smaak. Dit is voor herhaling vatbaar:-)
joshua77 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
fantastische ,heerlijke plezierige belevenis
niets aan te merken ( en wij zijn best kritisch !!)
vis was heerlijk bereid
wijn uitstekend
zeer betaalbaar
berta353 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben hier de aal en schol gegeten. Beide gerechten smaakten echt voortreffelijk. Ook de bijgerechten waren enorm lekker en voldoende. Het was leuk dat er bij het bestellen nog iets over de gerechten werd verteld. Na het eten werd je netjes naar de deur gebracht en uitgelaten. Na het eten vroeg ik om een soort koffie die niet op de kaart stond, maar dat was geen enkel probleem. De ambiance was heel leuk en straalde de echte palingrokerij sfeer uit. De kaart werd als een paling die gerookt wordt geserveerd, erg origineel. Achter is een mooi terras waar je voor het eten nog een heerlijk drankje kan doen met uitzicht op het water. Wij hebben enorm genoten!