Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

haygerrits .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voortreffelijk gegeten met 10 personen. We waren met zijn aleen zeer tevreden.
Geweldinge bediening in een gezellige, ongedwongen ambiance.
Bruner .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Buiten op het terras gegeten met een fantastisch uitzicht !
Heerlijke gerookte specialiteiten uit eigen rokerij een echte aanrader !
fanmail .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Binnen in een winderig en tochtig hoekje neergezet. Na aandringen ander tafeltje gekregen. Uitserveren over de tafel heen. Onhandige borden waarop bestek wegglijdt. Eten prima, maar uiterst sober aangekleed.
jproet .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Paling met rodekool was bijzonder er wordt mee gedacht over samenstelling eten ,gezellig personeel ,decor eenvoudig niet lux
Kranshof .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Hartelijke ontvangst, heel vriendelijk personeel en het eten is echt super lekker.
Vooraf gestoofde paling in zo'n pannetje van oma. Daarna gebakken paling als hoofdgerecht. Uitmuntend wit wijntje erbij. Wat was het heerlijk.! Lust je graag vis en vooral paling dan ga je gewoon naar Smit-Bokkum in Volendam.
Martin_Javaux .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Voor de 2e keer gegeten bij dit restaurant. Was weer een geweldige smaak traktatie! Door het mooie weer was het erg druk op het terras. Gelukkig hadden we gereserveerd en kregen we een tafeltje aan het water met uitzicht op de haven. Als voorafje toost met paling uit eigen rokerij. De paling was subliem en smolt op je tong. Als hoofdgerecht de Tarbot met daarbij tuinbonen, verse spinazie, pastinaak, gebakken aardappeltjes, patat en overheerlijke zelfgemaakte rabarber. Het dessert bestond uit een grote coupe roomijs met warme chocolade saus. Het was weer een geweldige avond met heerlijk eten, zeer vriendelijk personeel, zon en een geweldig uitzicht. Weer een avond om nooit te vergeten. Bedankt iedereen van Smit-Bokkum en zeer zeker tot een volgende keer!
wimpe .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Waren met 4 volwassenen en 2 jongedames van 8 en 12 jaar en hadden ondanks wat lange wachttijden een gezellige avond in de drukke ambiance,
et eten was uitstekend en voor elk wat wils, wij waren gekomen voor vis en hebben dan ook vis gegeten,
manfred.florie .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Mooie locatie aan de haven in een gezellige ambiantie. Heerlijk gegeten, top kwaliteit vis. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Yolande123 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Prettige ontvangst, vriendelijk personeel, genoeg bediening, zodat je niet lang hoeft te wachten. Het eten was goed en gevarieerd. De vis van de dag was tarbot. Die was vers en goed klaargemaakt. Klein schaaltje groenten erbij. Dat zou wat mij betreft iets meer mogen zijn. De inrichting is wat rommelig, maar wel gezellig. Echt een aanrader.
meike_mm .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten en een hele fijne service! Zeker een plek om vaker naar toe te gaan. Ook heel mooi gelegen aan de haven.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Vanavond heb ik hier voor het eerst gegeten en het was echt uitmuntend! Chapeau echt superlekker! Wij hadden als voorgerecht huisgerookte paling op toast, boterzacht. Vervolgens heerlijke huisgerookte zalm op tagliatelle met rabarber. Smaken klopte,
porties goed van grootte, vriendelijk personeel, goede sfeer. Dit restaurant kan ik zeker aanraden!!!
ireneblaauw .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een visrestaurant in een prettige Noord- Hollandse ambiance. De bediening is uiterst vriendelijk. De kwaliteit is goed, de gerechten eenvoudig. Met een gezelschap van 6 mensen in een volle ruimte viel de goede akoestiek op. De eigenaar kwam in haar ronde ook vragen of alles naar wens was. Iets te lange wachttijd tussen hoofdgerecht en nagerecht/ koffie! Hoe dan ook een aanrader!
marielansen .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat er op tafel stond zag er goed uit,en allemaal vonden we het erg lekker.waren met 6 personen.had wel wat extra groenten of sla bij gemogen.wel vond ik het er erg knus.en vriendelijk personeel
Vincent G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Volle bak op deze zaterdagavond bij dit Volendamse etablissement. Of dit door alle lovende recensies komt durf ik niet te zeggen, maar als u hier in het weekend wilt dineren lijkt me het verstandig om te reserveren. Bij het aperitief wordt een heerlijke amuse geserveerd. Dan wordt het tijd voor de kaart, waar vis de logische boventoon voert. Ook aan niet visliefhebbers en vegetariërs is gedacht. Wat opvalt is de bijzonder interessante wijnkaart. Uitgebreid, en heel veel betaalbare kwaliteitswijnen, hulde hiervoor. Slechts 1 klein puntje van kritiek, de bijgerechten hadden van ons niet gehoeven. De porties op het bord zijn goed en ruim voldoende. Als bonus bezochten we na afloop nog het Palingsound museum. Voor liefhebbers van Jan Smit, The Cats en BZN zeker de moeite waard. Ik kan nog heel veel meer vertellen, maar wij hebben genoten bij Smit-Bokkum. Aanrader!!!!!
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk met z'n tweeen gegeten bij Paviljoen Smit-Bokkum in Volendam. Als je in Volendam bent ga je natuurlijk voor vis en als je dan heel erg goed wil eten, ga je naar Smit-Bokkum. Onze voorgerechten, paling op toast voor de een en een Noordzee trio (haring-zalm-garnelen) voor de ander smaakte voortreffelijk. Het hoofdgerecht, kabeljouwfilet met gestoofde rode kool (typisch Volendamse combinatie) en tong was van topniveau.
Bediening en ambiance zijn prima, waarbij het jammer is dat Smit-Bokkum wat aan de rand van het dorp ligt.
Willem N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het voorgerecht palingsoep had een palingsmaakje maar er zat één flintertje paling in deze soep niet acceptabel , de vissoep was beter gevuld en smaakte goed
Het hoofdgerecht de gebakken mosselen waren bijzonder lekker het duurde alleen meer dan 25 minuten voordat het opgediend werd.
Gert H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Echt heel lekker gegeten! Het begon al heel goed met de amuse. Daarna toast met paling, uitstekend! Hoofdgerechten tarbot en schelvis puur genieten! Koffie met cognac toe; een perfecte avond. Ik kom zeker terug!
D93 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen het eten was redelijk maar kregen niet alles nog naar gevraagd maar kregen het niet. Dit terwijl het niet druk was en er meer dan genoeg personeel liep. Borden afruimen hebben ze ook nog nooit van gehoord meerdere personeels leden hebben de legen borden zien staan zelf ze baas zei er nog wat van tegen z'n personeel, alleen werd daar dus niet op gereageerd. Misschien lag het aan de gift for 2 bon? Maar ook dat zijn klanten toch.. Die bak koffie die ik en mijn vriendin wilde bestellen konden ze dus naar fluiten. En onze middag was gelijk verziekt!
siemrietlw .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het eten was heel erg lekker . Ik vond allen belachelijk dat voor het diner van ruim 100euro voor een extra schaaltje rabarber 3,50 euro bijbetaald moet worden.Dit heb van mijn fooi die ik in gedachten had in mindering gebracht. Nogmaals we hebben erg lekker en gezellig gegeten.
thoomkwakman .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Als voorgerecht de gamba,s en de eendeborst voor mijn partner
Als hoofdgerecht allebei de griet met bijlagen
Fantastisch klaargemaakt , bediening is top
En de gastheer Evert is vinoloog dus een bijpassende wijn is gegarandeerd in goede handen
Voor iedereen een aanrader