Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
meike_mm .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten en een hele fijne service! Zeker een plek om vaker naar toe te gaan. Ook heel mooi gelegen aan de haven.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Vanavond heb ik hier voor het eerst gegeten en het was echt uitmuntend! Chapeau echt superlekker! Wij hadden als voorgerecht huisgerookte paling op toast, boterzacht. Vervolgens heerlijke huisgerookte zalm op tagliatelle met rabarber. Smaken klopte,
porties goed van grootte, vriendelijk personeel, goede sfeer. Dit restaurant kan ik zeker aanraden!!!
ireneblaauw .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een visrestaurant in een prettige Noord- Hollandse ambiance. De bediening is uiterst vriendelijk. De kwaliteit is goed, de gerechten eenvoudig. Met een gezelschap van 6 mensen in een volle ruimte viel de goede akoestiek op. De eigenaar kwam in haar ronde ook vragen of alles naar wens was. Iets te lange wachttijd tussen hoofdgerecht en nagerecht/ koffie! Hoe dan ook een aanrader!
marielansen .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat er op tafel stond zag er goed uit,en allemaal vonden we het erg lekker.waren met 6 personen.had wel wat extra groenten of sla bij gemogen.wel vond ik het er erg knus.en vriendelijk personeel
Vincent G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Volle bak op deze zaterdagavond bij dit Volendamse etablissement. Of dit door alle lovende recensies komt durf ik niet te zeggen, maar als u hier in het weekend wilt dineren lijkt me het verstandig om te reserveren. Bij het aperitief wordt een heerlijke amuse geserveerd. Dan wordt het tijd voor de kaart, waar vis de logische boventoon voert. Ook aan niet visliefhebbers en vegetariërs is gedacht. Wat opvalt is de bijzonder interessante wijnkaart. Uitgebreid, en heel veel betaalbare kwaliteitswijnen, hulde hiervoor. Slechts 1 klein puntje van kritiek, de bijgerechten hadden van ons niet gehoeven. De porties op het bord zijn goed en ruim voldoende. Als bonus bezochten we na afloop nog het Palingsound museum. Voor liefhebbers van Jan Smit, The Cats en BZN zeker de moeite waard. Ik kan nog heel veel meer vertellen, maar wij hebben genoten bij Smit-Bokkum. Aanrader!!!!!
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk met z'n tweeen gegeten bij Paviljoen Smit-Bokkum in Volendam. Als je in Volendam bent ga je natuurlijk voor vis en als je dan heel erg goed wil eten, ga je naar Smit-Bokkum. Onze voorgerechten, paling op toast voor de een en een Noordzee trio (haring-zalm-garnelen) voor de ander smaakte voortreffelijk. Het hoofdgerecht, kabeljouwfilet met gestoofde rode kool (typisch Volendamse combinatie) en tong was van topniveau.
Bediening en ambiance zijn prima, waarbij het jammer is dat Smit-Bokkum wat aan de rand van het dorp ligt.
Willem N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het voorgerecht palingsoep had een palingsmaakje maar er zat één flintertje paling in deze soep niet acceptabel , de vissoep was beter gevuld en smaakte goed
Het hoofdgerecht de gebakken mosselen waren bijzonder lekker het duurde alleen meer dan 25 minuten voordat het opgediend werd.
Gert H.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Echt heel lekker gegeten! Het begon al heel goed met de amuse. Daarna toast met paling, uitstekend! Hoofdgerechten tarbot en schelvis puur genieten! Koffie met cognac toe; een perfecte avond. Ik kom zeker terug!
D93 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen het eten was redelijk maar kregen niet alles nog naar gevraagd maar kregen het niet. Dit terwijl het niet druk was en er meer dan genoeg personeel liep. Borden afruimen hebben ze ook nog nooit van gehoord meerdere personeels leden hebben de legen borden zien staan zelf ze baas zei er nog wat van tegen z'n personeel, alleen werd daar dus niet op gereageerd. Misschien lag het aan de gift for 2 bon? Maar ook dat zijn klanten toch.. Die bak koffie die ik en mijn vriendin wilde bestellen konden ze dus naar fluiten. En onze middag was gelijk verziekt!
siemrietlw .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het eten was heel erg lekker . Ik vond allen belachelijk dat voor het diner van ruim 100euro voor een extra schaaltje rabarber 3,50 euro bijbetaald moet worden.Dit heb van mijn fooi die ik in gedachten had in mindering gebracht. Nogmaals we hebben erg lekker en gezellig gegeten.
thoomkwakman .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Als voorgerecht de gamba,s en de eendeborst voor mijn partner
Als hoofdgerecht allebei de griet met bijlagen
Fantastisch klaargemaakt , bediening is top
En de gastheer Evert is vinoloog dus een bijpassende wijn is gegarandeerd in goede handen
Voor iedereen een aanrader
eemp .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heerlijk gegeten op Valentijnsdag.
Zelf ben ik niet zo'n visliefhebber (mijn vriendin wel) maar dit was echt smullen.
Erg vriendelijke en goede bediening maakten de avond compleet.
Hier komen we terug.
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Vriendelijk ontvangen door een kleinzoon van één van de founders van het restaurant. Een historische foto daarvan kleurt de entree. Het Palingsoundmuseum op de eerste verdieping biedt voer voor liefhebbers van nostalgie. Wij gingen voor een volledig vismenu. De gerookte paling en dagmenu tarbot werden perfect opgediend. Met verrassende aanvullingen als gegrilde pastinaak en zeekraalzilt. Kortom, dit restauarant is een echte aanrader na een dagje uit in Volendam.
koos43 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was prima. Vooral de paling.
Ook de wijn was prima. Vooral het concept met de toeslagen op de wijn. Zo kun je voor een redelijke prijs een goede kwaliteitswijn drinken.

Wel hadden wij de pech, dat er een aangrenzende tafel was met 18 uitgelaten aardige dames.
De tennisclub uit Beusichem. Op zich leuk, maar wij konden elkaar niet meer verstaan. Zijn dus elders gaan natafelen.
Maar zeker voor herhaling vatbaar.
avaneijk1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Hier begrijpen ze hoe je vis moet bereiden,echt uniek.
Goede service,het enige minmuntje wat ik kan bedenken zijn de harde stoeltjes,maar dat zal mij niet weerhouden om vaker bij jullie te komen eten!
Dank jullie wel!
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk vis gegeten! Bediening is vriendelijk! Ik zou hier zeker teruggaan en aanraden aan iedereen die van vis houdt!
jeannekevoorhout .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Het eten was heerlijk,beniening vriendelijk en perfect,sfeer warm en leuk,onze trouwdag kon niet beter.wij komen zeker nog terug
ndbormann .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Paling uit eigen rokerij was fantastisch lekker en dat gold ook voor de Hertenbiefstuk (botermals).
Maar ook het kindermenu (Kibbeling met Patat) was zo lekker dat de restjes maar wat graag door de volwassenen werden verorbert.
kachelpijp .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Echt goede en lekkere vis eet je alleen bij Smit Bokkum in Volendam!
Cremant Apertiti was lekker maar wel duur!
Prima vriendelijke bediening die graag ook een praatje maken wat erg leuk is
Gezellig ingerichte entourage op prima plek waar je zomers kunt genieten van het terras
Misschien een tip om op de menukaart als hoofdgerecht een gevarieerde visschotel met verschillende soorten aan te bieden
romywillems9 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wij vonden het een beetje tegenvallen. Zo veel gerookte vis dat ik het een beetje beu werd. Bij het voorgerecht hadden wij een proeverij, daar zatten gewoon 2 besmeerde boterhammen bij. Vonden wij heel raar en nogal zwaar voor een voorgerecht. Jammer...