Paviljoen Smit-Bokkum

Slobbeland 19 1131 AA Volendam Nederland Kaart

Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Stalland .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Vriendelijk ontvangst en personeel. Heerlijk gegeten. Vlotte bediening. Zeker een aanrader om daar te gaan eten! Wij vonden het in elk geval zeer geslaagd
ArnoldvanOphem .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Ze waten al volgeboekt, maar voor 2 personen was er nog wel een uurtje plaats.
Hierdoor alleen het hoofdgerecht genomen. Bediening was top, de aankleding is niet bijzonder, maar dat hoeft ook niet.
De gerechten zijn duidelijk geïnspireerd op de locatie, wat voor mij belangrijk is. Het eten was voortreffelijk.
Jeanne G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij waren hier nu voor de 2e keer dineren . De vis is subliem! Nergens beter! De bediening was zeer vriendelijk. En uiteraard was de wijn ook heel goed
Olga O.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hadden voor 7 personen gereserveerd en zijn nog speciaal voor die tijd naar het restaurant gegaan om een tafel bij het raam te vragen en deze tafel zou voor ons gereserveerd worden. Toen wij aankwamen bleek deze tafel bezet te zijn en toen wij vroegen hoe dit kon, zeiden ze dat dat nu eenmaal zo was. De personen die aan deze tafel zaten kenden wij toevallig en zij hadden niet gereserveerd. Zeer onvriendelijke medewerkster die ook nog brutaal was.
Wij bestelden met ons drieen Gegratineerde Coquilles Saint Jacques en Gamba's in olie met Rozemarijnsaus. Wat wij echter kregen was een berg sla (waar ik niet eens van hou) met een dressing van azijn, met daarop twee coquilles en twee gamba's en niet gegratineerd en geen rozemarijnsaus. Ik was al zo ontstemd over alles dat ik hierover niets gezegd heb, omdat ik hier toch nooit meer zou komen. De andere mannelijke medewerkers waren overigens zeer vriendelijk en de overige gerechten waren uitstekend.
haygerrits .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voortreffelijk gegeten met 10 personen. We waren met zijn aleen zeer tevreden.
Geweldinge bediening in een gezellige, ongedwongen ambiance.
Bruner .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Buiten op het terras gegeten met een fantastisch uitzicht !
Heerlijke gerookte specialiteiten uit eigen rokerij een echte aanrader !
fanmail .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Binnen in een winderig en tochtig hoekje neergezet. Na aandringen ander tafeltje gekregen. Uitserveren over de tafel heen. Onhandige borden waarop bestek wegglijdt. Eten prima, maar uiterst sober aangekleed.
jproet .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Paling met rodekool was bijzonder er wordt mee gedacht over samenstelling eten ,gezellig personeel ,decor eenvoudig niet lux
Kranshof .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Hartelijke ontvangst, heel vriendelijk personeel en het eten is echt super lekker.
Vooraf gestoofde paling in zo'n pannetje van oma. Daarna gebakken paling als hoofdgerecht. Uitmuntend wit wijntje erbij. Wat was het heerlijk.! Lust je graag vis en vooral paling dan ga je gewoon naar Smit-Bokkum in Volendam.
Martin_Javaux .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Voor de 2e keer gegeten bij dit restaurant. Was weer een geweldige smaak traktatie! Door het mooie weer was het erg druk op het terras. Gelukkig hadden we gereserveerd en kregen we een tafeltje aan het water met uitzicht op de haven. Als voorafje toost met paling uit eigen rokerij. De paling was subliem en smolt op je tong. Als hoofdgerecht de Tarbot met daarbij tuinbonen, verse spinazie, pastinaak, gebakken aardappeltjes, patat en overheerlijke zelfgemaakte rabarber. Het dessert bestond uit een grote coupe roomijs met warme chocolade saus. Het was weer een geweldige avond met heerlijk eten, zeer vriendelijk personeel, zon en een geweldig uitzicht. Weer een avond om nooit te vergeten. Bedankt iedereen van Smit-Bokkum en zeer zeker tot een volgende keer!
wimpe .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Waren met 4 volwassenen en 2 jongedames van 8 en 12 jaar en hadden ondanks wat lange wachttijden een gezellige avond in de drukke ambiance,
et eten was uitstekend en voor elk wat wils, wij waren gekomen voor vis en hebben dan ook vis gegeten,
manfred.florie .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Mooie locatie aan de haven in een gezellige ambiantie. Heerlijk gegeten, top kwaliteit vis. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Yolande123 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Prettige ontvangst, vriendelijk personeel, genoeg bediening, zodat je niet lang hoeft te wachten. Het eten was goed en gevarieerd. De vis van de dag was tarbot. Die was vers en goed klaargemaakt. Klein schaaltje groenten erbij. Dat zou wat mij betreft iets meer mogen zijn. De inrichting is wat rommelig, maar wel gezellig. Echt een aanrader.
meike_mm .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten en een hele fijne service! Zeker een plek om vaker naar toe te gaan. Ook heel mooi gelegen aan de haven.
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Vanavond heb ik hier voor het eerst gegeten en het was echt uitmuntend! Chapeau echt superlekker! Wij hadden als voorgerecht huisgerookte paling op toast, boterzacht. Vervolgens heerlijke huisgerookte zalm op tagliatelle met rabarber. Smaken klopte,
porties goed van grootte, vriendelijk personeel, goede sfeer. Dit restaurant kan ik zeker aanraden!!!
ireneblaauw .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een visrestaurant in een prettige Noord- Hollandse ambiance. De bediening is uiterst vriendelijk. De kwaliteit is goed, de gerechten eenvoudig. Met een gezelschap van 6 mensen in een volle ruimte viel de goede akoestiek op. De eigenaar kwam in haar ronde ook vragen of alles naar wens was. Iets te lange wachttijd tussen hoofdgerecht en nagerecht/ koffie! Hoe dan ook een aanrader!
marielansen .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat er op tafel stond zag er goed uit,en allemaal vonden we het erg lekker.waren met 6 personen.had wel wat extra groenten of sla bij gemogen.wel vond ik het er erg knus.en vriendelijk personeel
Vincent G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Volle bak op deze zaterdagavond bij dit Volendamse etablissement. Of dit door alle lovende recensies komt durf ik niet te zeggen, maar als u hier in het weekend wilt dineren lijkt me het verstandig om te reserveren. Bij het aperitief wordt een heerlijke amuse geserveerd. Dan wordt het tijd voor de kaart, waar vis de logische boventoon voert. Ook aan niet visliefhebbers en vegetariërs is gedacht. Wat opvalt is de bijzonder interessante wijnkaart. Uitgebreid, en heel veel betaalbare kwaliteitswijnen, hulde hiervoor. Slechts 1 klein puntje van kritiek, de bijgerechten hadden van ons niet gehoeven. De porties op het bord zijn goed en ruim voldoende. Als bonus bezochten we na afloop nog het Palingsound museum. Voor liefhebbers van Jan Smit, The Cats en BZN zeker de moeite waard. Ik kan nog heel veel meer vertellen, maar wij hebben genoten bij Smit-Bokkum. Aanrader!!!!!
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk met z'n tweeen gegeten bij Paviljoen Smit-Bokkum in Volendam. Als je in Volendam bent ga je natuurlijk voor vis en als je dan heel erg goed wil eten, ga je naar Smit-Bokkum. Onze voorgerechten, paling op toast voor de een en een Noordzee trio (haring-zalm-garnelen) voor de ander smaakte voortreffelijk. Het hoofdgerecht, kabeljouwfilet met gestoofde rode kool (typisch Volendamse combinatie) en tong was van topniveau.
Bediening en ambiance zijn prima, waarbij het jammer is dat Smit-Bokkum wat aan de rand van het dorp ligt.
Willem N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het voorgerecht palingsoep had een palingsmaakje maar er zat één flintertje paling in deze soep niet acceptabel , de vissoep was beter gevuld en smaakte goed
Het hoofdgerecht de gebakken mosselen waren bijzonder lekker het duurde alleen meer dan 25 minuten voordat het opgediend werd.