Over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Volendamse sensatie

Aan het water in Volendam bevindt zich Paviljoen Smit-Bokkum. Op deze dromerige locatie aan het IJsselmeer kun je intens genieten van de lekkerste gerechten. De keuken biedt originele huisgeroookte delicatessen in combinatie met oer-Volendamse streekgerechten.
Een diner of lunch is ideaal te combineren met een rondleiding door de palingrokerij of een bezoek aan het Palingsoundmuseum boven de rokerij. Bij Smit-Bokkum wordt eten een authentieke culinaire ervaring en proef je de smaak zoals het ooit bedoeld is!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

Bus 316 vanaf Amsterdam, halte Marinapark in Volendam. Dijk oplopen en voilá

Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Paviljoen Smit-Bokkum

webmaster .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Voor een drankje in de middag waren we in dit restaurant. We kennen het van eerdere bezoeken als een goed visrestaurant, wel wat duur voor de kleine porties. De juffrouw die ons bediende was onvriendelijk op het onbeschofte af. Opgeteld bij de hoge prijzen voor de gerechten was dit de laatste keer dat we hier geweest zijn.
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
I.v.m. vroeg arriveren wilde we even op het terras zitten; dit bleek te zijn gesloten wegens storm een paar dagen terug.
Prae-vooraf een zoute haring genomen; kwalitatief nog slechter dan je in de supermarkt kunt kopen, onvoldoende dus. Vooraf een proeverij van huisgerookte vis (paling, zalm, zeebaars, dorade). Roken kunnen ze, want dit gerecht is top en haalt het kwaleitetsoordeel omhoog! Hoofdgerechten gebakken kabeljauw en zeebaars met wat groente en frites. Vissen zijn redelijk, groente weinig en frites lekker.
We drinken een flesje Nederlandse (Limburgse) wijn: Apostelhoeve, Müller-Thurgau 2015. Lekker mild en licht en relatief gezien niet duur. Dit geldt in het algemeen voor de wijnen op de wijnkaart.
Toe La Chouffe Coffee die smakelijk is. Jammer dat er geen echte slagroom op zit. Ten slotte normale koffie; redelijk (weinig smaak).
Begin van de avond redelijk rustig; aan het eind is het goed gevuld en gezellig rumoerig.
De kelners (m/v) zijn voldoende attent en vriendelijk. Onze eindcijfers 6½ en 7.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk vis eten in gezellige gastvrij restaurant, een aanradertje, wel even reserveren via internet is het advies
Nicolette K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijke visgerechten! Nergens is de kibbeling zo lekker (zeggen onze tieners). Vooraf 2 visschotels met van alles wat. Gerookte zalm is heerlijk, van mij hoeft er geen pasta bij maar liever groente. Had ik kunnen vragen maar te laat bedacht.
Rik .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
veel keuze in verschillende soorten vis en bereiding ervan. Alles smakelijk en mooie porties, ook qua wijnen een mooie selectie. Niet goedkoop, maar wel kwalitiet, de bediening zou wat alerter mogen. Al met al een fijne avond gehad.
Rolf3nl .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Sinds het bestaan van het Paviljoen, komen wij jaarlijks enkele keren per jaar hier eten, voornamelijk tussen begin mei en eind augustus, want dan staat er "rechtop in een pannetje" op het menu. Stoof aal op Volendamse wijze.
Zoals altijd weer erg lekker. Bij het afrekenen verbaasde mij de rekening, de stoof aal was aanmerkelijk goedkoper dan voorgaande jaren . Wij hebben genoten !
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
We kwamen eigenlijk op de verkeerde avond, reservering niet goed bekeken bij boeken. Dit was geen probleem, gelukkig nog een mooie plek op het terras. We hebben lekker gegeten, vooral het hoofdgerecht. Nagerecht liet door omstandigheden wat langer op zich wachten waarvoor ze zelf excuses kwamen aanbieden, erg netjes. Als we weer in de buurt zijn, gaan we zeker nog eens terug
Ludie F.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Bij een aantal gerechten staat op het menu dagprijs. Toen wij een van die gerechten hadden gekozen bleek dit hoofdgerecht 36,50 te kosten. Dat vonden wij erg overwacht duur. Dit omdat de meeste hoofdgerechten tussen de 18 en 25 euro waren. Ik zou adviseren om dit vooraf kenbaar te maken aan de gasten. D.m.v. Krijtbord of iets dergelijks. Dan is de rekening niet onverwacht hoog. De kwaliteit van de gerechten was uitstekend.
Ria I.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Stoofpotje aal op z'n Volendams voldeed helemaal aan onze verwachtingen. Heerlijke combinatie met stamppot rode kool, butter en eel en, als extra, zalige rabarbermoes. Vriendelijke ontvangst en vlotte bediening maakten het helemaal tot een feest.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk voorgerecht van Dorade, Kabeljauw, gerookte zalmmoot en paling.
Ook het hoofdgerecht kibbeling en zalm waren voortreffelijk. We randen ieder die in Volendam komt om hier te gaan eten. Kan niet beter
Marcello Z.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Super locatie, service wat aan de rommelige/trage kant, eten redelijk tot goed, tikkeltje duur voor wat je krijgt
Astrid W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Goede gerookte vis en lekkere, en vooral ook goed gevulde, visstoofpot. Heerlijk gegeten en hele attente, vriendelijke bediening. Heel fijn dat het uit de loop van het drukke gedeelte is, dus je vindt hier vooral lokalen ipv busladingen met toeristen. Aanrader
ALAIN D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
zeer goed onthaal en lekkere gerookte vissen . een aanrader !!!
Henri O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Fijn restaurant. Eerlijke, ouderwetse, prachtige visgerechten. Echt een leuk restaurant! Bij mooi weer kun je prachtig aan het water zitten. Leuk dat je door de rokerij naar het terras kunt.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening.
Isabella V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Het was echt heerlijk
Yolanda A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Zeer vriendelijke bediening. Voor de vis liefhebber kan ik zeker dit restaurant aanbevelen. Ambiance is zeer gezellig.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Na jaren daar weer terug geweest en het is de eerste zaak waar ze ook echt durven te vertellen dat gerookte IJsselmeer aal maar kort verkrijgbaar is Chapeau daarvoor !! Heerlijke lunch tegen een zeer schappelijke prijs!! Ga er gauw weerheen!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Het eten was prima, maar bij een visgerecht verwachten wij visbestek het de soepsepel behoort volgens ons aan de buitenzijde te liggen en niet aan de binnenkant. Voor de graatjes van de paling verwachtten wij ook een apart bordje.een restaurant van deze klasse behoort dit toch te weten. Jammer dat deze fout onze beoordeling naar beneden haalt.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
De Bediening was top! Hele aardige mensen, het was druk maar de keuken ging prima op tempo. Ook niet te snel gelukkig. En echt onwijs lekker gegeten:) dus als je zin in vis hebt, ga hierheen.