Paviljoen paal 9

- Ontbijt 08:00 - 12:00
Kan beter
M D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Gisteravond met vriendinnen wezen eten. Wat viel dit tegen.
Eten matig, welgeteld 1 sate-sokje, klein beetje saus en 1 klein bakje salade voor 4 personen.
Personeel super ongeinteresseerd.
Heb het even laten betijen, maar ben er nu nog pissig over!
M D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Slechte ervaring!! Eten was goed maar de bediening, voor zover we bediend werden, was slecht. We kwamen met twee kleine kinderen en het was totaal niet druk. We moesten vragen of ze de bestelling wilden komen opnemen, daarna gebeurde er vrijwel niets meer. We kregen uiteindelijk ons eten, tafel werd nooit meer afgeruimd en kans om toetje te bestellen zat er niet in. In de tussentijd stond het personeel, met de rug naar ons toe en soms met drie man tegelijk, te kletsen bij de bar.
Hartelijk bedankt voor deze fijne ervaring op moederdag!
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Na een wandeling hebben we hier eerst warme chocomel/koffie met appelgebak genomen. Daarna hebben we geluncht. Eten was prima (we hadden garnalenkroketten en lamsvleeskroketten). Vriendelijk personeel.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wat een geweldige culinaire ervaring. Dit paviljoen behoort direct tot mijn favorieten.
We waren hier tijdens de herfstvakantie (2016) met 3 personen.
Voorgerecht voor mij was tomatensoep. Een lekkere volle kom met een stuk brood. De soep was iets laf van smaak, maar peper en zout stonden op tafel, dus prima zelf op eigen smaak te brengen.
Ik wilde de herfststoofpot als hoofdgerecht. Helaas was deze de dag ervoor uitverkocht geraakt en stond nu nog te pruttelen. Een kleine teleurstelling, maar ook een geruststelling. De gerechten zijn vers.
We hadden daarom 3x de steak van de week. Een heerlijke entrecôte. Een goed stuk vlees, geweldig naar wens gebakken, 2x blue/rare en 1x saignant/medium. Gegrilde groenten erbij. De salade was ivm allergie besteld zonder dressing en kaas. Voor één persoon aub wel compleet.
De serveerster kwam kijken of alles naar wens was, bemerkte dat de complete salade niet op tafel stond en ging dit direct corrigeren.
Het nagerecht was geweldig. Buiten dat het een heerlijk gerecht was, ook nog plezier met de serveerster gehad. Ik bestelde Texelse liefde, hetgeen een echte aanrader blijkt te zijn. Ik vroeg me af hoe 'ze er uit zou zien.' De serveerster bemerkte dat ze al naast me aan tafel zat. Ik zei haar dat ze niet van Texel kwam. En even later zei ik dat ik eigenlijk iets van een schaap aan tafel had verwacht ... de echte Texelse liefde,
De keuken pakte de grap goed op en had twee stukjes chocola in een toef slagroom gestoken, alsof er een schapenkop op de rand van mijn bord lag. Echt geweldig!
Bij het afrekenen gaf ik nog de tip, dat ze bij een volgende bestelling van dit gerecht konden vragen of men het nagerecht geschoren of ongeschoren wilde hebben.
Als we weer op Texel zijn, wat hopelijk niet te lang duurt, gaan we hier zeker weer eten.
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
De bietenballetjes waren ongelofelijk! En de andere vega-borrelhapjes ook: echt een aanrader. Verder hadden we de lamsburger (heerlijk!) en de vega-burger (speciale textuur hahaha).
De bediening vonden we hartstikke vriendelijk en we kregen echt een Texels-vakantiegevoel met de ondergaande zon op de achtergrond. Het was koud, maar daar konden ze ook niks aan doen! Het is zelfs een Pokemon-stop! Naaaa!

joostlekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij komen altijd weer graag hier naartoe. Fijne plek, fijn terras, vriendelijk personeel en redelijk (want wisselende kwaliteit) eten met een positieve uitschieter; de bietencarpaccio met geitenkaas. Wordt geloof ik elders al gecopieerd.
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Paal 9 is een erg leuke strandtent. Decor en eten zijn zoals de strandtent zouden moeten zijn. Lekker eten met veel Texelse producten! Ook die speciale bitterballen (biet, garnalen, lamsvlees) zijn een aanrader!
Savonds is het prachtig om vanaf de loungebanken de zonsondergang te bekijken!
hennievandersluis .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Juist door zijn eenvoud een byzonder mooie locatie, passend bij zee en strand.
Mooi gebruik gemaakt van de mogelijkheden buiten het paviljoen, door de grote kussens en loungebanken. Ook voor kinderen een leuke en uitdagende omgeving.
Hele prettige en vriendelijke bediening. De burger met friet werd mooi opgediend en was heerlijk. Daarna heerlijk thee en koffie op de kussens , kijkend naar de zonsondergang.
We werden ook getroffen door de vriendelijke omgang en gratis koffie voor een gast die het zichtbaar minder goed getroffen heeft in zijn leven.
Siro .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Eten is goed, in dit geval gekozen voor een lunch, boerenomelet en roerei. Prima lokatie, maar bovenal geweldige bediening. Heel vriendelijk en relaxed ondanks de drukte, top !
Sanne .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gezellige strandtent naar weinig vernieuwend. Buiten een prachtig uitzicht op zee vanuit heerlijke lounge banken met grote kussens. Bediening zeer vriendelijk en geduldig. Het eten is prima. Heerlijke hamburgers en ook voor vega voldoende keus. Lunxhgerechten prima en vaak geserveerd met dik gesneden donkerbruin brood. Maaltijd salade zag er niet mooi uit maar was heerlijk met gerookte entrecote. Saté prima en mals. Nadeel van dit restaurant is dat het in de serre snel erg warm is. Heerlijk op de koude strandden maar minder fijn als de zon vollop aanwezig is. Leuke strandtent, aardige mensen, prima eten. Al met al goed te noemen.
Vin V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Een meer dan prima strandtent met dito eten. De locatie en het uitzicht is onbetaalbaar. De prachtige Texelse stranden ervaar je hier bij de mooiste zonsondergang. In de zomer een heerlijk lokaal ontbijt voor een eerlijke prijs. Een absolute aanrader voor het Strand en Texel-gevoel. En ook nog lekker eten;).
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Ik was erg verrast over de keuze in vegetarische gerechten. Er waren zelfs vegetarische borrelhapjes, en dan niet de geijkte kaassoufflé of gevulde pepertjes. Het paviljoen biedt direct uitzicht op zee. Er staat een gezellige houtkachel waar je gezellig omheen kunt zitten. Het personeel heeft het erg druk (het paviljoen wordt druk bezocht) maar blijft vriendelijk. Een voorbeeld van hoe een strandpaviljoen hoort te zijn.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Na de avond ervoor een slechte ervaring te hebben opgedaan bij een tapas bar in de Koog zijn we uiteindelijk bij Paal 9 beland na een tip van een vriendin. Wat een verschil! De obers kwamen rustig en vriendelijk over, hielden goed overzicht en kwamen je bestelling spoedig brengen. Ze waren bij mijn vriendin de makreel vergeten in de salade, dit kan een keer gebeuren en de ober kwam naar ons toe om te overleggen hoe we dit opgelost zouden willen zien. Hij stelde voor de makreel apart te komen brengen en hier stemden wij mee in. Binnen no-time stond er een heerlijke makreel op tafel en was dit probleem verholpen. Het eten is erg lekker, smaakt vers en is met liefde bereid. Het decor ziet er gezellig en sfeervol uit. Het is een warme gezellige strandtent. We zijn de dag er na nogmaals wezen eten omdat we zo tevreden waren. We komen hier zeker weten terug, ga zo door!
Pierre D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Voor de tweede keer deze week bij Paal 9, eigenlijk altijd fijn. Vanavond prima lamsburger, geholpen door twee lieve blonde meiden, thnx, jullie zijn leuk!
Maar voor de tweede keer viel me op dat, ondanks de verder fijne sfeer, er geen muziek gedraaid wordt, jammer! Muziek hoort ook bij het scheppen van sfeer, sterker nog, de sfeer wordt juist versterkt door goed uitgekozen, en natuurlijk niet te hard gedraaide, muziek!
Op zich geen groot issue natuurlijk maar toch een puntje ter overweging, mocht iemand die dit leest en met Paal 9 te maken heeft dit lezen...
Music maestro, please! Maar, als ik op Texel ben blijf ik langskomen, hoor...
Of zal ik gewoon in de zomermaanden lekker komen draaien? ;-)
Tamara D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
2 oktober 2015 zijn mijn man en ik getrouwd bij paal 9. Dit was uitzonderlijk goed geregeld! Mooi tafereel op het strand geplaatst, een goede bbq georganiseerd en nog een mooi feestje gehad. fijne relaxte sfeer, gezellig en goed personeel! Alles was mogelijk en wij zijn echt ontzettend tevreden! Al onze wensen zijn in vervulling gegaan voor een redelijk klein budget. Een echte aanrader wat ons betreft. Natuurlijk hebben we hier ook een aantal keer gegeten en dit smaakte ons ook prima. Al met al dus een top tent!
Sjonnie .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Leuke strandtent waar je ook nog eens prima kunt eten. Porties van voldoende grootte en smaak. Hamburger en de saté smaakte prima. Huisgemaakte appeltaart en brownies zijn een aanrader trouwens. Vriendelijke bediening kan het soms wat druk hebben, maar ach we hadden vakantie dus hebben ons er niet aan gestoord. Kinderen kunnen voor het loungegedeelte lekker spelen in de duinen en de parkeerplaats voor de auto is ook lekker dichtbij.
Wilco En Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Prima eten, goede,porties. Het was heel druk dus we moesten wel even wachten voordat we geholpen werden, maar prima voor elkaar en aardige mensen!
Shannon V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Afgelopen donderdag bij paal 9 gegeten. Het duurde erg lang voordat er iemand kwam zodat we wat konden bestellen. Het was echter niet druk dus dit viel ons erg tegen. Bij bestelling hadden wij een menukaart gevraagd die wij na een halfuur nog niet hadden ontvangen. Na nog een keer vragen kwamen ze eindelijk met de menukaart. Onze bestelling was omgewisseld met een ander. De bediening was erg chaostisch en laks. Het avondeten viel vooral erg tegen. Wij kregen bij 3 menu's maar 1 bakje friet en salade. Dit vond ik erg weinig. Op de menukaart stond namelijk dat elk gerecht geserveerd werd met friet en salade. Ik had als menu de saté. Dit was echter maar 1 klein stokje en wat mij betreft te weinig in verhouding met de prijs. Er was totaal geen sfeer bij het eten. Zelfs de mensen die naast ons zaten moesten lachen om de kleine hoeveelheid eten. Voor ons dus geen eten meer bij paal 9.
Bediening luisterd slecht, kregen als antwoord dat ze te weinig personeel hadden terwijl ze binnen samen de hele tijd aan het kletsen waren.
Irma T.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Na ruim 1 jaar niet op Texel te zijn geweest gingen we toch wat angstig voor koffie naar Paal 9. Was deze perfecte plek voor een kop koffie zo veranderd? Oke, het was nog rustig en wij kwamen voor koffie, niet voor lunch of diner. Maar het uitzicht was nog altijd prachtig, de zee nog altijd dichtbij, de taarten heerlijk en de koffie goed. Ook het personeel was vriendelijk, en vond het geen probleem te helpen om de brownie-vlek uit mijn witte broek te halen (voor de duidelijkheid; die vlek was mijn schuld.) Wij komen snel weer terug!
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Typisch gevalletje net niet. Personeel let totaal niet op. Eten karig en niet leuk opgemaakt. Te veel beknibbeld op de kwaliteit. De plek is dan super, maar de rest viel fors tegen. Gemiste kans!