Paviljoen Meerzicht

Zaterdag en Zondag vanaf 10:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Potsd .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vandaag na een fietstochtje terrasje gepakt bij Paviljoen Meerzicht. Het paviljoen zelf zou een opknapbeurtje niet misstaan. Maar erg lekker gegeten!
Was er al een tijdje niet meer geweest en wist niet dat de jonge bediende de nieuwe eigenaar bleek te zijn. Ook is er een nieuwe kok. De kaart is gelukkig niet mega uitgebreid en voor elk wat wils. Zelfs in de avond konden we nog van de lunchkaart bestellen. Mijn zoon had een heerlijke hamburger op een chiabatta broodje met rucola sla en knapperige friet. Ik een heerlijke italiaanse tomatensoep en een salade met geitenkaas, peertjes gedrenkt in anijs en vanille, sinaasappel en walnoot met een chiabatta broodje. Ook de tiramisu was goddelijk lekker.

Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Wij hebben ontzettend lekker gegeten vandaag bij het paviljoen, wat we niet helemaal verwacht hadden omdat het terras er iets verouderd uit zag. De salade met vis was goed gevuld. De saté was ook goed op smaak en met genoeg saus. Bediening was vriendelijk, ook de vraag om alleen wat ijs met aardbeien voor peuterlief werd zonder gedoe geregeld, net als extra patat. De witte wijn was lekker en uitgebreide bierkaart. Cheesecake toe was ook echt heel lekker. En wij zijn nou niet de minst kritische personen :) misschien een kleine opknapbeurt van het terras en het zou er wat aantrekkelijker uitzien.
Henri K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Op 14 augustus met een grote groep gegeten, van tevoren is er gereserveerd.
Er was een walking diner met 5 gangen geregeld
Het duurde erg lang voor de gerechten kwamen, en de planning verliep niet zoals we hadden verwacht. Om 19.15 waren we er en werden verwend met heel veel stokbrood en tapas daarna een bakje salade wat goed smaakte. Om ongeveer 21.00 uur kregen we een bord rijst met kip of vis.
De anderen 2 gangen hebben we maar laten zitten omdat het allemaal wel erg lang duurde.
Al met al had men erg veel moeite om onze groep en de andere gasten met elkaar te combineren en en binnen redelijke tijd van een hapje te voorzien.
Voor een drankje en een bittergarnituur een leuke locatie maar ik zal er niet zo snel weer eten.
Eetclubzuidlaren .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
de locatie is gezellig de meneer van de bediening was ook best aardig maar verpeste onze eetlust met een nare caries lucht uit de mond. Over het eten kunnen we duidelijk zijn bestel hier geen vis ! wat op ons bord lag was volgens mij en mijn tafelgenoot al erg lang geleden aan wal gebracht. De sliptong was ook slecht gebakken en smaakte ranzig/erg sterk vissig.
De bijgerechten waren patat en sla. De sla was flauw (iets met kool?) en patat smaakte goed .

Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
De eigenaar verwelkomde onze grote groep vriendelijk en de haardkachels branden heerlijk wat ook direct voor een gezellige sfeer zorgde. We werden direct voorzien van een drankje en kregen van het huis een amuse geserveerd. Om de maaltijden te bereiden voor onze groep werd de tijd genomen, maar niet in negatieve zin. De voorgerechten zagen er goed uit er was aandacht voor de presentatie en de 13 personen waren tevreden. Ook over het
hoofdgerecht kan hetzelfde gezegd worden, met een kanttekeningen dat de spare ribs er dof en overgaar uitzagen en weinig smaak had. Voor de rest een biefstuk, sate, chefplate, waren perfect van opmaak en smaak.
De service was goed en zeker aan te raden voor een ieder die in een gezellige sfeer een hapje eten wil.
Janeva .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het blijft een eetcafé en dan is een 3-gangen menu van 34.00 euro stevig aan de prijs. Het voorgerecht was een proeverij met heerlijk en leuke gerechten. Waarom geen mooi stukje (oer)brood daarbij ? Het hoofdgerecht bestond uit eend, tuinboontjes en een aardappelgratin. Prima van smaak, perfect gebakken eend. Het nagerecht bestond uit een dessertproeverij en eerlijk is eerlijk: niet(s) spannends en erg vlak van smaak. Dat kan deze keuken vast veel beter. Mijn kritiek: Bij zo'n prijs hoort ook een andere benadering: Zwart bord op zwarte tafel, alles op 1 bord .... waarom niet een mooi lopertje op tafel (de servetten waren er wel!) en waarom niet de leuke tuinbonen in een apart schaaltje ipv een lepel vol onder de eend en waarom moest er voor de huisgemaakte friet bijbetaald worden ? We praten wel over 34 euro! De aardappelgratin is lekker maar o zo klein.... De keuken en zeker de bediening heeft niveau nu nog de puntjes op de i voor de presentatie
DorienM .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Om een bijzondere gelegenheid te vieren, hebben wij hier gegeten. Het was een grote teleurstelling, waar weinig mee werd gedaan.

Als voorgerecht hadden we een proeverij van de chef, waarbij we de (zeer grote) graten uit de makreel en zalm moesten halen. Het hoofdgerecht (gamba's en een trio van vis) viel ontzettend tegen. Zowel de gamba's als de verschillende filets (waaronder kabeljauw) waren veel te doorbakken en daardoor droog. De gamba's smaakten muf, misschien waren ze oud? Het dessert heeft het één en ander nog goed kunnen maken. Deze proeverij was gewoon smakelijk. Na navraag over de droge, muffe gamba's, kregen we het antwoord van de chef dat dit gewoon zo was. Een gemiste kans in onze ogen...

Het decor was prima. De heerlijke houtkachel nodigt uit om lang en gezellig te tafelen. Een leuke 'huiskamer'-sfeer die wij als heel prettig hebben ervaren! De bediening is snel en goed, al zit er wel ruimte voor betering in de communicatie. Het weekmenu werd bijvoorbeeld gepresenteerd als 'wat zalm, wat salade en wat friet'.

Al met al verwacht ik van een visrestaurant in deze prijsklasse een lekker visgerecht, wat enorm tegenviel. Erg jammer, zeker omdat we iets te vieren hadden!
Geachte Dorien M, het spijt ons uw teleurstelling over ons op Iens te moeten lezen. We vinden het jammer dat u uw ongenoegen tijdens uw verblijf niet kenbaar hebt gemaakt. Graag willen we een herkansing en daarom nodigen wij u uit voor een diner voor twee om alsnog een fijne avond samen te vieren.
Chris100 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
We hadden op deze geweldige locatie een kerstdiner voor 6 personen. Het was allemaal zeer naar wens. De ambiance, het eten en de bediening. Toptent!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Wat een gezellige diner met familie moest worden tijdens de kerst liep uit op een mega teleurstelling.
Op de website zag het er allemaal tip top uit.
Maar het was het allemaal net even niet met de sfeer en het geheel.
Ook de ontvangst was koud en kil.
En de rest van het diner bleef de bediening een storende houding hebben.
Over het eten waren de meningen kort en krachtig en vooral van de zelfde strekking, matig was nog de meest positieve in het geheel, maar ook maar 1 keer gehoord. De rest was het slecht tot zeer slecht.
Eten was vaak lauw, weinig op smaak,men wat mals moest zijn was taai of droog.
Al met al was het de lange donkere weg naar deze locatie niet waard.
Beter gegeten met kerst.
Erg jammer, want afgelopen zomer met gezin meer dan prima gegeten op een door de weekse avond tijdens een zwoele zomer avond.
Geachte mevrouw Visscher,
Het spijt ons zeer dat uw kerstdiner bij ons Paviljoen op een teleurstelling is uitgelopen. Jammer dat we uw recensie op IENS moeten lezen en dat u uw ongenoegen niet direct hebt laten weten. Dan hadden we in elk geval nog de kans gehad om het naar uw wens te herstellen.
Patty G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Een heerlijk plekje om te eten en te borrelen bij het prachtige Zuidlaardermeer. Er wordt veel met biologische producten gewerkt. Er staan heerlijke kleine en grote gerechten op de kaart. Ook vegetariërs worden verwend, met meer dan alleen kaas, ei en paddestoelen.
We hebben hier met onze kinderen erg lekker gegeten, al duurde het wel lang voor het eten geserveerd werd. Dit is wel een aandachtspunt, we hoorden ook andere mensen op het terras erover klagen. Toen het eten eenmaal op tafel stond verdwenen onze sombere gedachten al snel. We hebben zitten smullen van een goede cocq au vin, pepersteak en gamba's. De frieten waren ook dik in orde. Het is duidelijk dat hier goed gekookt wordt, zonder pakjes en zakjes - en dat ze hun best doen om meer te bieden dan de standaard strandtent hap. Als u wat langer de tijd heeft (en wie heeft dat nou niet, op een zonnig terras met een lekker wijntje...), is het een dikke aanrader.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Ik zie dat het bijna een jaar geleden is dat ik hier gegeten heb. Het restaurant is nog steeds biologisch. De uitbaters zijn erg vriendelijk en de bediening ook. Helaas is het eten vanavond een stuk minder dan vorig jaar. Wellicht komt het dat ik nu voor vis ging. De MSC zalm was te doorbakken of niet geheel vers. Ik weet het niet. Daarnaast waren de beilagen wat magertjes. Vorig jaar vond ik dit restaurant nog de topper van het zuidlaardermeer. Dit onderscheid is sinds vandaag wel een stuk minder vwb de visgerechten. misschien de volgende keer toch weer het vlees proberen. De sfeer is wel nog steeds heel goed. Uitzicht op de ondergaande zon. Binnen lekker warm en buiten zitten mensen gezellig rond een allesbrander.