Paviljoen Het Houtse Meer

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
In deze oase geluncht op uitnodiging van twee van onze dochters, die resp. in Den Hout en Terheijden wonen, er al eens waren geweest en natuurlijk ook van anderen al wat hadden gehoord.
Restaurant is er dacht ik pas een paar jaar, gelegen aan een plas en vanaf de rijweg verscholen achter een (kunstmatige) heuvel; je zou er zo voorbij rijden, maar dat is jammer, want er wacht je een superambiance met het grote terras aan het water (voor ons altijd al super). Het was een flink zonnige dag met alle tafeltjes in de schaduw bezet, maar gelukkig kwam er net een vrij. Super gezeten en gegeten; voor herhaling vatbaar.
Krokoo .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Locatie en gezelschap waren geweldig. Eten dramatisch. Bediening deed zijn / haar best. Echter, 2 maal werd gevraagd hoe we het eten vonden. 2 maal verteld dat we het allemaal maar matig vonden met de kleine puntzak met kibbeling als dieptepunt. Kleine stukjes vis, veel deeg, deels zwart verbrand en ook nog een piepkleine portie. En dat voor 12,50 euro. Reactie 1: ik zal het doorgeven aan de kok. Reactie 2: dat hebben al meer klanten gezegd. Geen excuses, geen compensatie in de vorm van een drankje o.id. Stond gewoon op de rekening. Overige gerechten leken van de groothandel te komen en enkel even opgewarmd indien nodig. Dessert met boeren roomijs was grotendeels gesmolten, kon dus gewoon gedronken worden. Daarop een toef slagroom uit een spuitbus. Slappe cappuccino zoals je bij veel bedrijven uit een automaat haalt tijdens het werk.
K-Machielsen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Het Houtse Meer. Was goed druk. Helaas konden we door het mindere weer niet op het terras zitten. Door de drukte hadden ze ook een zaal opengesteld voor de gasten. Hier konden we ook heerlijk genieten van het mooie uitzicht! Wat is dit prachtig! Werden super bediend door een hele lieve meid. Kwam gezellig een praatje met ons maken en werd goed de menu krant uitgelegd. Al met al voor ons een super ervaring! Wij komen zeker nog een keer terug!
TheoVanDongen .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een aantal verhalen van vrienden en familie die al eerder geweest waren, besloten wij afgelopen zaterdag ook langs te gaan. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en mochten heerlijk op het terras plaats nemen (wat een uitzicht!). We werden snel gezien door de bediening en legde de uitgebreide zomer menu krant uit, hiervoor werd echt de tijd genomen! Eten & drinken kwamen mooi op tijd. Tijdens ons hoofdgerecht ging het regenen en daarna paar minuten stormen, bediening mooi mee geholpen om alles en iedereen binnen een plaats te creëren. Daarna heerlijk binnen gegeten van de mini plankjes, heerlijke kwaliteit! Hopelijk volgende keer tot 's avonds laat op het terras
Nettie08 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk gegeten op het mooie terras van het Houtse Meer. Volop ruimte voor de kinderen om op het strandje te spelen, terwijl wij op ons gemak konden lunchen.
Je ruikt de heerlijke geuren van de josper-grill buiten en het broodje pulled-pork smaakte fantastisch. De meiden in de bediening zijn vriendelijk en opgewekt.
De locatie heeft niet alleen een mooi buitenterras, maar ook binnen ziet het er fantastich uit! De industriële look is toch heel knus en het uitzicht is super, omdat alle wanden van glas zijn.
Kortom een toplocatie voor een gezellige lunch of diner!
Dobbertje .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
lokatie prachtig, bediening matig, eten schandalig duur ! en niet echt speciaal
Jammer jammer jammer een dikke 3
Hoof tijd dat er actie wordt ondernomen anders bestaat dit bedrijf niet lang
HansBreda .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Na ons bezoek van vanavond is het concept helemaal duidelijk. Mooie locatie en inrichting, prima drankjes, maar zeer matige hapjes. Helaas blijft er niets over van de verwachting die de mooie ambiance schept voor de kwaliteit van het eten. Er is werkelijk geen verschil tussen wat je bij de supermarkt koopt en wat je hier geserveerd krijgt. Behalve de prijs, want daar waar de dranken redelijk geprijsd zijn, is het prijsniveau van het eten totaal uit verhouding. Gelukkig doet de bediening zijn best, maar mist ervaring en inlevingsvermogen. Met de juiste coaching komt dat wel goed. Het is echt jammer dat ondernemers anno 2016 nog inzetten op een concept dat de klant niet serieus neemt. Zonde van de mooie locatie, Breda/Oosterhout verdient beter.
EllaK .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Bij aankomst waren er geen tafels meer beschikbaar op het huidige terras en binnen, dus werden wij begeleid naar het tweede terras, waar direct nieuwe plaatsen werden gecreëerd. Het meisje in de bediening was erg vriendelijk voor ons dochtertje van 1 en in voor een praatje! Snelle service voor de drankjes en ook de maaltijden werden ondanks de drukte snel geserveerd!

Wij hebben de tonijnsalade gegeten en de proeverij van Burgers. De salade was rijkelijk, echt te beschouwen als een maaltijdsalade door de grootte.
De proeverij van burgers op de plank was heerlijk bij een biertje, een goede lunch!

Door de rustige zit met het prachtige uitzicht over het water voelt het bijna alsof je even aan het strand bent. Even lekker weg en door de fietsroute door het bos ook gezellig!
Marc J.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Wat jammer, wat jammer, wat jammer! Zo'n fantastische locatie, zo'n teleurstellende kaart , zo'n teleurstellende kwaliteit van het eten en zo'n teleurstellend gebrek aan kennis en ervaring van het personeel. Verrassingsmenu, 3-gangen voor € 29,50, met wat fueta, brie en krabsalade uit een bakje. Hoofdgerecht, pangasius(!), drumstickje, easy-peal gamba-tje enz. Staat overigens gewoon allemaal "los" op de kaart. Wat een verrassing! Dessert maar laten zitten. Kennis van het bedienende personeel ver onder de maat. Daar we een verrassingsmenu hadden maar gevraagd of ik voor een witte of een rode wijn moest kiezen. Bij terugkomst werd gemeld dat dat niet zoveel uitmaakte. HUH! Gekozen voor een mooie chardonnay (was toevallig de duurste witte die op de kaart stond) kwam een van de obers met trillende handen aan tafel met de mededeling dat alles een eerste keer moet zijn. Nadat we hem een eerlijke kans hadden gegeven, zagen dat hij echt zijn best wilde doen maar dat het hem echt niet ging lukken en hij geen back-up kreeg, maar geholpen door zelf de fles te ontkurken. Jammer, jammer, jammer!
Meisje (leidinggevende die avond) in de bediening deed echt haar best en heeft alles wat binnen haar doen en kunnen lag proberen te doen maar als er zoveel desinteresse en onkunde is van collega's valt er weinig te redden.
Als we gewoon hadden moeten betalen waren we al ruim € 160,00 hiervoor kwijt geweest dus met een dessertje voor de kinderen, een koffietje en een borrel, wat we gewoonlijk wél doen zou dat toch dicht tegen de € 200,00 uitgekomen zijn. Veel te veel gezien het voorgaande.
Wat ik al zei; het meisje (leidinggevende die avond) heeft echt haar best gedaan binnen haar kunnen en nog een prijscorrectie gedaan vandaar dat ik de service beoordeel op een 6. Anders was deze ook een 3 geweest.
Zonde! Nogmaals; de locatie is fantastisch, maar dat is het dan wel.
Dpjm .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Nieuwe kaart; een soort van tapas als diner. Kleine hapjes voor een schandalige prijs en zo te proeven zijn de producten kant en klaar aangekocht. kortom een teleurstellende ervaring op een prachtige locatie.
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Afgelopen week geluncht, de locatie is prachtig. De houtse burger welke wij gegeten hebben was droog. een kleine hamburger zonder salade voor €9,50 staat naar mijn mening niet in verhouding. Slechte prijs kwaliteit.
We hebben dit gemeld bij de ober maar is niets meer gedaan.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op een dinsdag met prachtig weer hier geluncht. Erg druk buiten daardoor wat rumoerig. Lunchplankje vis besteld. Voor 16.50 was niet heel veel. Wel lekker. Zeer goed gevulde vissoep. Salade met verse tonijn reepjes en bakje. De garnalenkroketten prima. Prachtig uitzicht. Mooi en goed verzorgd.
Iensm .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gestopt voor een vroege lunch. Volop keuze. Ik had flamküchen met blauwe kaas en peer. Mijn tafelgenoot een caesar salade. Met een glaasje witte wijn resp. rose.
Beide gerechten waren superlekker en leuk gepresenteerd.
De locatie met zicht over het water is ook top.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Neergestreken op een zonnige zondag rond 18 uur op het terras aan het water. Eerste indrukken; leuke speelse kaart, mooie locatie en aankleding. Eten niet heel bijzonder maar wel gewoon goed. Service goed, aardige meisjes met aandacht voor de gasten.
Wel een serieuze tip: Het concept met de "plankjes-om-te-delen" is weliswaar leuk, maar let wel echt op consistentie in portioneren zodat de plankjes van gasten onderling vergelijkbaar zijn. Wij bestelde de Combi plank die (voor een 28,50) redelijk karig was gepositioneerd, waardoor prijs/hetgeen geboden beetje uit balans was. Terwijl dat bij onze terrasburen met dezelfde plank zeker niet het geval was. Conclusie; leuke aanwinst voor de regio. Nog wat meer olie in de machine en dan komt het wel goed hier vermoed ik.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We zijn hier voor een lunch geweest, we konden buiten zitten en hadden een prachtig uitzicht over het meer. De locatie is echt geweldig en het restaurant is heel mooi en modern ingericht. Heb gekozen voor de Pulled Pork en die was in ieder geval erg lekker.
Robbert K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Het Houtse Meer. Super locatie met lekkere gerechten en vriendelijk personeel. Ik kom zeker terug.
Kaatjejansen .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
De garnalenkroketten zijn als in België, 100% garnalen. Als hoofdgerecht hadden we spareribs die van het bot vielen. De sfeer was Ibiza in Brabant en we hebben met uitzicht over het meer genoten van een avondje vakantie, top.
Rew .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vandaag met 4 personen gegeten bij het houtse meer en is lang geleden dat wij zo heerlijk hebben gegeten .Het consept van planken waarop meerdere gerechten staan was geweldig . Beter dan ieder zijn eigen bord .Ook de bediening was perfect en de sfeer uitstekend. Zeker aanrader en ons zien ze snel weer .
Chantal1001 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Ik kom hier graag. Al een aantal keer hier gegeten. Ook mijn verjaardagsfeestje hier gevierd. Prachtige lokatie vanwege de vele ramen met uitzicht op de plas en het bos. Binnen décor is mooi, modern, industrieel, sfeervol ingericht.

Afgelopen zondag met mijn vriend en 4 kids hebben we opnieuw genoten. Van de Rilette blijf je smullen. De hamburgers op de miniburgerplank zijn heel smaakvol, echt lekker en goed vlees. We hadden ook een vegetarische plankje met heerlijke bospaddestoelen. We hebben het pannetje helemaal uitgesopt met het lekkere brood dat er bij zat. Geitenkaassalade was goed gevuld en heerlijk. De Poppers op het plankje (soort groentekroketjes) erg lekker en werd om door de kids om gevochten....:). Ook de frietjes die erbij zaten, zijn echt van goede kwaliteit.
Verder hadden we nog een vleesplankje waarvan de biefstuk heel mals en precies medium gebakken was. Lekkere witte en rode huiswijn.
Personeel zeer vriendelijk en doen er met een grote glimlach alles aan om het je naar de zin te maken.
In September mijn verjaardag hier gevierd met ca. 30 gasten. Heerlijk buiten gestaan. Perfect verzorgd en mocht ik weer iets te vieren hebben, kom ik zeer zeker hier weer terug.

Dit restaurant is echt een aanrader om in ongedwongen sfeer en op een prachtige lokatie heerlijk te eten, te borrelen of een feestje te vieren!
Bredaproever .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Met de vriendengroep (10 pers.) hebben wij een hele gezellige avond gehad bij het Houtse Meer. De vleesplanken zijn een echte aanrader. De hele avond wordt je tafel voorzien van heerlijk veel vlees en bijgerechten. Spare-ribs, kip, beenham, saté, worst, hamburgertjes en nog veel meer! Vooral de pulled-pork burgertjes waren heerlijk. Genoeg vlees om 10 hongerige gasten stil te krijgen ;). De planken met vis zullen ongetwijfeld net zo lekker zijn, maar die hebben wij niet gekozen dus daar kan ik niks over zeggen.

De bediening van dit restaurant is heel erg vriendelijk en zelfs meedenkend bij de reservering. Kom je met een wat grotere groep, geef dan bij de reservering aan wat iedereen lekker vind en ze houden er rekening mee! Ze doen er alles aan om het voor jou een leuke avond te maken.

De locatie van het restaurant vonden wij heel mooi. Het ligt wat afgelegen, maar dat heeft ook zo zijn charmes aan het meer en het bos. Als tip aan het restaurant zou ik buiten wat spots/sfeerlicht (indien mogelijk) plaatsen. Als het donker is zie je buiten helemaal niks en dat is zonde van de mooie locatie!

Wij gaan hier zeker nog een keer met zijn allen eten!