Paviljoen de Leyen

Bildreed 3 9221 SJ Rottevalle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Paviljoen de Leyen

Lútzen S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Allereerst een prachtige locatie, grenzend aan de leyen, een leuk strandje met een groot meer.

Het eten is geen culinair hoogstandje, maar het smaakt zeer goed allemaal. De bediening is Fries en daar kan ik wel van genieten. Al met al toch niet het beste restaurant in de omgeving. Dat is toch echt lyf's in beetsterzwaag.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Met 4 personen gaan eten op een zeer warme avond, dus gezien de locatie was het heel druk met terrasgasten.
We begonnen met gravad lax voor de dames en gerookte kipfilet voor de heren. Niet bijzonder, maar ook niet slecht.
De hoofdgerechten van puntjes varkenshaas met satésaus vielen in de smaak, ook op de snoekbaars was weinig aan te merken, gewoon doorsnee gerechten. De tonijn daarentegen was beneden de maat, nu is tonijn een lastig product, maar deze had duidelijk te lang op de grill gelegen. Mijn opmerking daarover werd wel gelijk serieus genomen met het aanbod voor een nieuwe portie. Mijn advies is om als het zo druk is, deze lastige gerechten van de kaart te schrappen. Bijgerechten waren gebakken aardappeltjes, frites, rabarber en een klein bakje koolsalade, niks bijzonders
Daarna gingen de heren voor de sorbet en de dames voor het taartpuntje, ook niet slecht, maar middelmatig.
De rekening was rond de € 140,- inclusief 2 glazen wijn p.p. Gezien het gebodene een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Nog eens gaan eten bij De Leyen, misschien, maar zeker niet op een avond met heel mooi weer, want we hadden het idee dat de keuken de drukte niet helemaal aan kan.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Na bijna een jaar opnieuw bij de Leijen gegeten. Het was erg druk voor de dinsdag
De wachttijd tussen de gangen was vermoedelijk daarom ook aan de lange kant. De prijs kwaliteitverhouding is goed. Het eten is goed klaargemaakt, de presentatie simpel. Samen met de locatie een aanrader.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Na geruime tijd hebben wij afgelopen woensdag met 2 personen weer een bezoek gebracht aan De Leyen, waar wij van een geheel nieuwe kaart konden kiezen. Als voorgerecht namen wij de verrassende heerlijke duizendbladsoep met shiitake en de gravad lax, heerlijk fris van smaak. Als hoofdgerecht kozen wij de snoekbaars en de tonijn op groene asperges. Beiden vielen wederom prima in de smaak, vergezeld van een lekkere Chardonnay. Als nagerecht namen wij het biologisch taartpuntje en de lasagne van flensjes. Een lekkere laatste gang. Wij sloten het geheel af met een lekkere espresso en idem capuccino. Heerlijk rustig gegeten en genoten van het prachtige uitzicht over het water en de eilandjes, met een variatie aan vogels die zich lieten zien. Het was wederom een heerlijk avondje uit bij dit sfeervolle restaurant met heerlijk eten, uitstekende bediening en een schitterende omgeving. Na afloop hebben wij nog even een wandeling gemaakt in de prachtige natuur, voor wij weer huiswaarts gingen. Tot een volgende keer!
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Op deze schitterende lokatie aan de Leyen, bij een fraai ondergaande zon hebben wij hier heerlijk gegeten. Als voorgerecht kozen wij beiden voor de rode mul, die voortreffelijk smaakte. Als hoofdgerecht namen wij de snoekbaars en de heekfilet, mooi opgemaakt en erg lekker. Als nagerecht kozen wij voor de Griekse yoghurt met mango, lange vingers en limoncello. De limoncello konden wij niet echt ontdekken, maar verder smaakte het goed. Ondanks de drukte was de bediening vlot, vriendelijk en attent. Over drie weken gaat men over op de winterkaart, ben benieuwd wat voor lekkere gerechten daarop staan. Wij zullen zeker terug komen om ook daarvan te proeven.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Bij mooi weer is het altijd erg gezellig op het terras. Voor het eerst er niet alleen wat gedronken maar ook het 3 gangen menu voor 27,50 besteld. Presentatie is netjes, maar eenvoudig. De hoofdgerechten (snoekbaars en entrecote) waren goed en lekker klaargemaakt. De gebakken aardappeltjes waren lekker maar erg zout. De rabarber was lekker maar iets te vochtig. ( lag misschien al wat langer op de schaal. De overige garnituur past ook goed in een snackbar. Het toetje was heerlijk. Alleen jammer van de garnituur bij het hoofdgerecht anders had het eten een hoger cijfer gekregen.
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij de Leyen! Een kaart waarbij je moeilijk kan kiezen. De gastheer legt vol passie uit wat voor gerechten er geserveerd worden. Mijn vrouw en ik hebben beide een heerlijke carpaccio vooraf gehad. Onze hoofdgerechten, de sliptongetjes en de gevulde varkenshaas waren verrukkelijk. De patatjes, aardappeltjes groente en waren ook erg lekker en mooi gepresenteerd. De oude stoffige dame blanche wordt hier nieuw leven ingeblazen. Zelf lekker de chocola en de verkruimelde american cookies door het ijs roeren! Wij komen zeker nog een keer terug op deze prachtige locatie en nemen de kinderen dan mee want die kunnen heerlijk spelen in de kelder...

fam Visser.
G D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
De weg er naartoe is steeds weer een 'even zoeken'. Maar zodra je per fiets of auto de Bildreed opdraait, laait het verwachtingsvolle gevoel op: hoe ligt het meer er deze keer bij? En is het druk op het strandje? Het lukt Paviljoen de Leyen om iedereen te bedienen: in eten, in kwaliteit, in sfeer. Een oase in de zee van Fries groen, pal aan de rand van het meer.
Op het terras vind je een bonte mix van mensen: ouders wiens kinderen zich op het strand en in het water vermaken, senioren die met de bridgeclub komen lunchen, dertigers die zich na het werk even komen ontspannen, fietsers die op adem komen. En het eten is verrassend goed, de kok heeft verstand van smaken en maakt gebruik van ingrediënten uit de omtrek. Ik kom er al jaren en wens anderen de sfeer toe van zon, water, rust en prima eten!