Paviljoen De Bloemert

5,6
Duur
Phj D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Weer was prachtig maar daar was ook alles mee gezegt.
Het eten was ronduit een teleurstelling . We willen best betalen voor een goede schnitzel maar een schoenzool met ingekookte saus welke niets weg had van een zigeunersaus was niet te eten . De beloofde sla bestond uit 1 plak tomaat , 1 plak komkommer, schijf sInasappel en 6 blaadjes sla zonder dressing. Helaas wij komen hier niet weer
Keebar .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Met een groep van 15 mensen bezochten we op een zondagmiddag Midlaren. We hadden afgesproken om er koffie te drinken en na een tochtje met een boot ook te dineren. Het zou een 3 gangen menu zijn met soep, schnitzel en toetje. Na een gezellige ontvangst kregen we bij de koffie een geweldig lekkere verrassing. Het diner was heerlijk en zat ook vol verrassingen: een lekkere carpaccio vooraf, 2 soorten smakelijke soep en vervolgens 5 soorten vlees, patat, gebakken aardappelen, groente en salade. Alles ruim bemeten en echt fantastisch lekker. En dat allemaal binnen de zeer redelijke prijs die we vooraf hadden besproken.
Tel daarbij op de geweldige bediening, gezellige ambiance en natuurlijk de prachtige plek en het is duidelijk dat we een fantastisch gezellige en uitstekend verzorgde middag hebben gehad. Mensen van De Bloemert, bedankt!
Jee D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Prachtige locatie!.....Daar moeten we ff lekker gaan eten,dachten we.
Bij de rondjes drank ging het al mis,.... eerste rondje niet compleet, tweede rondje niet correct!
Bediening moest ff met andere klanten afrekenen voordat onze bestelling opgenomen kon worden,
......
Na half uur maar aan collega gevraagd of we konden bestellen,....
Na weer 40 minuten eindelijk eten op tafel,... gebakken aardappels bij vis waren koud,
Satevlees uitgedroogd...
Eten en bediening staan schril contrast met prachtige locatie,....... erg jammer!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Wauw wat een super mooie locatie, wat een uitstraling. Prachtig.
Hier gaan we heerlijk zitten genieten denken we voor we gaan zitten.
We konden in alle rust zitten genieten van het uitzicht. Want voor we welkom werden geheten waren we ruim 40 minuten verder. Maar door de uitzicht deerde dat opzich niet zo. Maar slecht is het wel. En de welkom kwam niet verder dan, hoi, kan ik u helpen?
Daarna een polonaise van fouten en teleurstellingen.
Brood met kruidenboter, brood droog en oud en kruideboter had duidelijk paar keer de koelkast bezocht na een tijdje er buiten te hebben gestaan.
Soep eerder koud dan lauw.
Zalm gort droog, biefstuk rood was grijs van binnen.
Bediening moet je zelf achter aan, anders gebeurd er weinig.
Jammer, jammer, jammer
S K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heel jammer dat zo'n luxe park als De Bloemert zo'n waardeloos restaurant heeft voor haar bezoekers. Het duurde anderhalf uur voordat wij, een groep van tien personen, ons eten kregen. Daarbij komt ook dat het eten koud was. Toen ik dit meldde bij de ober tijdens het betalen kreeg ik allemaal slappe excuses: "Ja jullie zijn met een grote groep, dan hadden jullie dat eerder moeten melden, want ik heb meerder keren gevraagd of alles naar wens was." Dat er één keer is gevraagd of alles naar wens was klopt, dat was na het eerste rondje drinken. Daarna zijn wij compleet genegeerd achter gelaten aan onze tafel. Verder was het restaurant niet eens vol. Er zaten nog tien andere mensen en wij dan 'de grote groep'. Erg jammer dus en ook beslist geen aanrader!
Lifeandcooking .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
De Bloemert is een prachtige locatie in de vorm van een vuurtoren met groot terras gelegen aan de jachthaven van het Zuidlaardermeer. Een superlocatie met uitzicht op het water, de zeilschool en de zeilbootjes. Waarom dan toch een slechte beoordeling?

Ik kom hier regelmatig (de Bloemert is het enige terras) vanwege de zeilschool en voor het huren van een zeilbootje. Na afloop doen we altijd even een cappuccino of een latte macchiato op het terras. Met de koffie is niets mis, prima.

Het is de bediening en het eten waar het aan schort. Het lijkt wel een straf om hier te werken, wat een chagrijnen. Ook al loopt de bediening in het zwart, de vlekken op hun kleding zijn toch te zie, dat doet niet fris aan. Van personeelsplanning hebben ze geen kaas gegeten. Gedurende het zeilschoolseizoen is het hier elke zaterdagmiddag druk. De cursisten (zo'n 60 à 90 kinderen) sluiten hun zeilweek af en krijgen van de zeilschool een tegoedbon voor een pannenkoek bij de Bloemert. De Bloemert weet, lijkt mij, dat ze dit aantal kinderen + ouders kunnen verwachten. Maar het lijkt iedere keer weer een verrassing voor ze. De bediening is niet ervaren - althans, zo komt dat op mij niet over - ook de bestelling pannenkoeken (1 x spek, 1 x kaas, 1 naturel) gaat tot 2 x mis (we krijgen 3 x naturel, waarbij we geen suiker en stroop krijgen). Bediening: "Het staat toch echt zo op de bon!" De pannenkoeken zijn heel dik en smaken nergens naar (jawel, naar een meelbal), ze zijn slechts aan 1 kant gebakken. Ik krijg een nieuwe, maar ook deze is niet goed gebakken. Ik geef het op. Een simpele pannenkoek, hoe moeilijk kan het zijn ?! Tafels worden niet afgeruimd, terwijl de bediening er meerdere keren langsloopt.

De inrichting is oubollig en straalt niks uit. Doodzonde van zo'n prachtige locatie waar naar mijn idee veel geld te verdienen valt aan mensen die na het zeilen een terrasje pakken, instructeur, cursisten + ouders zeilschool, bezoekers vakantiepark. Mijn idee: pimp deze locatie tot een restaurant anno 2015 in bijvoorbeeld loungestijl met een lekker achtergrondmuziekje, trek het terras door naar het water, neem een andere kok en ververs de bediening (in frisse bedrijfskleding) met jongelui die er zin in hebben.
EdithMaria .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wij hebben een familiedag gehad en de organisatie lag gedeeltelijk in handen van de Bloemert.
Het is een geweldige dag geworden.
We hebben gemerkt dat er heel goed is geluisterd naar de wensen en de extra's van ons.
Denk hierbij aan gasten met diabetes en/of allergien en mensen die vegetarisch eten. Geweldig hoe alles voor deze gasten geregeld was.
Het buffet was prima. Er was veel variatie aan vlees, vis en salades.
De mosterdsoep is een aanrader, maar ook het andere eten was lekker van smaak.
De bediening was vriendelijk en vlot.
Al onze gasten waren vol lof.
We voelden ons zeer welkom en kunnen deze locatie aanbevelen voor een gezellige dag..
Bo R.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
We hadden een Groupon voucher gekregen ter waarde van 40 euro voor een high tea met prosecco welkomstdrankjes. We houden zelf niet zo van prosecco dus we hadden gevraagd of de prosecco kon worden veranderd in een biertje en een wijntje, welnu dat was geen probleem. We mochten zelf ergens een plaatje gaan zoeken en hebben gekozen voor een tafeltje buiten met uitzicht over het meer. Onze drankjes werden vrij vlot hierna bezorgd. Op het vervolg van de high tea moest wel lang worden geacht. na ca een half uur wachten werd er een schaaltje met voor ieder persoon 1 consumptie aan zoetigheid op tafel neergezet, een plakje cake, een chocolade mini muffin een gewone mini muffin, en nog enkele super zoete bonbonnetejes.
De helft van deze zoete gerechten is blijven staan omdat pal dt zoet teveel is om mee te beginnen.
Na ongeveer drie kwartier kwam er weer een schaaltje met voor ider persoon een mini broodje met zalm plus een mini broodje met makreel en een nog kleiner broodje waar je zelf eeN zoete marmelade met een soort van slagroom op kon smeren gepresenteerd.
Samengevat waren de broodjes met vis prima van smaak, de zoetigheid was te zoet en te zwaar voor onze maag.
De thee werd gepresenteerd in een warmwater potje met simpele xenos theeglazen. De prijs van 40 euro die deze Groupon bon vertegenwoordige werd niet gehaald, als ik hier voor zou moeten betalen dan zou 10 euro ruim voldoende zijn.
Dit is dus geen aanrader, weggegooid geld, zou er ze zelf geen geld voor over hebben om hier een high tea te nuttigen, na thuiskomst hebben we eerst maar eens zelf een maaltijd klaargemaakt, want qua eten was dit niet de moeite.
Bourgondisch_NN .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Gisteren (14-9-2014) hightea gehad. Gereserveerd rond 16.00 uur. Na drie kwartier wachten gevraagd of het nog lang duurde voordat de hapjes kwamen. Eerst kwam het zoete in de vorm van vrij droge cake, brownies en onsmakelijk uitziende "bonbonnetjes". Moesten zelf vragen om de volgende gang, de hartige sandwiches etc. De scones waren bijna onherkenbaar omdat ze heel klein gesneden waren. Gebruikte bordjes werden niet opgehaald door het personeel die verder ook duidelijk geen overzicht hadden op de gasten en kriskras aan het bedienen waren. Aangezien we niet alles opgegeten hadden wilden we een patatje met een snack bestellen. Ons werd meegedeeld dat dit alleen voor kinderen was en dat ze geen cafetaria zijn. Kortom, we zijn weggegaan en hebben elders heerlijk gegeten en genoten van een vriendelijke, vlotte bediening.
Anita L.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
We hebben hier via Groupon de beer High tea gehad..Het eten was de voor de prijs die je via groupon ervoor betaald prima, maar ik zou er niet de hele volle pond ervoor betalen.Maar wat moet je hier lang wachten voor je drankje of eten..3 medewerkers voor het hele paviljoen kan echt niet. Mensen gingen gewoon weer weg zonder iets te hebben benuttigd. .Jammer..
Baby613 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Hier laatst een buffet gehad. Voor de prijs vond ik het buffet een beetje karig, maar het was goed te eten. Niet al te bijzonder: gehaktballetjes in saus, kip in satehsaus, aardappelkroketjes, rijst.
Stokbrood met lekkere kruidenboter. Mosterdsoep vooraf, beetje waterig, maar verder oke.
Koude gerechten waren o.a. meloen, vissalade, worst, salade.
Wijn niet speciaal in kleine glazen, die eigenlijk bedoeld zijn voor sherry.
Wel mooi uitzicht op Zuidlaardermeer.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2012
Wat een geweldig uitzicht heb je hier.
De haven met zijn vooral zeilboten en het Zuidlardermeer en een mooi gebouw waarin het Paviljoen De Bloemert is gevestigd.
Maar daar houd het dan ook wel mee op wat betreft iets positiefs te kunnen schrijven over deze gelegenheid.
De bediening is volop aanwezig op deze wat winderige avond, maar door de windschermen heb je er geen last van, maar doet amper zijn werk.
Druk aan het bellen, roken en ouwehoeren met elkaar dan aandacht voor de gasten.
En zijn ze er voor de gasten, dan gaat er veel mis.
Er zijn op het moment van ons bezoek 4 tafels met in totaal 11 gasten.
Er zijn 4 obers en een bar man, en we zien 2 verschillende koks rond lopen bij de bar.
Nou dat moet goed komen zoveel personeel op het aantal gasten.
Niets is minder waar, want er gaat zoveel fout dat je even denkt dat ieder moment Frans Bauer komt bedienen en je verteld dat je in een aflevering zit van bananesplit.
Ik begin met een Carpaccio van Drentse weiderund met een gemengde salade, pijnboompitjes en krullen van oude drentsche kaas.
Nou sla zonder dressing is niet lekker, pijnboompitjes krijgen smaak als je ze even brand en niet zo rauw.
En de kaas? gekruld? En de rund liep afgelopen winter zeker buiten over een bevroren wei, want elk plakje had een steenkoude, licht bevroren kern.
Verder kwam er aan de overkant eerst een tomatensoep ter tafel waar een torentje van gerookte zalm was besteld.
Soep ging terug, zonder ook maar 1 letter te noemen van het woord sorry of ander excuses.
Alleen de vraag, weet U het zeker mevrouw dat U dit niet besteld heeft? Niet? Okee wat dan wel? Nou dan zal ik het de keuken door geven, het duurt wel even.
Was wel goed voor mijn voorgerecht, kon die op de juiste tempratur komen.
Na een kleine 15 minuten kwam er een andere ober terug met 2 borden, de hoofd gerechten. Hij kijkt ons aan en zegt, verwek heeft mijn collega niet alle voorgerechten uit gehaald?
Nee we wachten nog op een torentje van gerookte zalm en daarna begin ik ook pas met mijn voorgerecht.
Gelukkig staat zijn collega al achter hem met het torentje van gerookte zalm.
Nou de toren was ingestort op een salade die ook zonder dressing was, terwijl er een limoen dressing bij zou zitten. Hier werd ook sesam zaad geserveerd wat de pan niet gezien heeft.
Erg jammer en teleurstellend.
Vervolgens zie je de bediening ook bij de andere tafels veel fout doen, en denk je weer aan Frans Bauer die zo langs komt.
Dan het hoofd gerecht die al eerder aan tafel geserveerd zou worden.
Omdat de kaart zeer beperkt is en er weinig keuze was bestelde ik voor 20 euro 50 een runder entrecote met friet en salade ( een bekende salade van de voorgerechten en zonder dressing en met wat tierelateinen) en ik bestelde er voor 2 euro nog een pepersaus bij.
Die entrecote heeft blijkbaar lang liggen wachten voor hij voor de 2de keer op mocht komen vandaag, want hij was compleet grijs van binnen. Ja dat hoorde zo werd me uitgelegd bij varkenshaas.
Toen ik de bijna grappige man ( zou het toch frans bauer zijn) vertelde dat dit een Runder entrecote moest zijn die ik graag medium gebakken besteld had, vertrok zijn lach. Zeker toen ik hem kon vertellen dat ze geen varkenshaas op de kaart hebben staan.
En nu? Tja het is al laat en de koks zijn al aan het schoonmaken want die willen zo naar huis dus ik zal kijken wat ik kan doen voor U.
Mijn vrouw had gekozen voor een gepocheerde zalm filet, die na in het water te zijn gaar gekookt ook een half uur op het drogge heeft liggen wachten voor wij onze voorgerechten op hadden.
De keuken kon wel een nieuwe entrecote bereiden, maar dat ging wel lang duren dan.
En de zalm dan meneer Bauer? Moet mijn vrouw alvast gaan eten en dat ik dan kijk hoe zij eet, en zij straks hoe ik eet?
Ja dat wist hij ook niet.
Weet je wat, we doen het wel zo.
Dunne franse frietjes, die waren wel erg lekker. De voor 3 euro bij gekochte verse groente was in totaal 300 keer geen cent waard.
Het eten krijgt een 3 van ons dankzij de friet, anders gewoon een 0 of 1.
Terwijl we nog aan het eten waren, werd gevraagd of we straks nog dessert wilden? Anders konden de koks alvast na huis als we dat niet wilden.
We zeiden natuurlijk van ja, heel graag.
Aangezien het eten van dien aard was dat we met lange tanden zaten te eten duurde het heel lang voor we klaar waren met eten.
Maar ja het uitzicht was super en we genoten van wat we zagen aan vogels en de zon die straks onder zou gaan.
Na 3 kwartier kon de bediening onze borden uithalen en kon de dessert kaart gebracht worden.
Na ruim een kwartier konden we geen keuze maken uit 1 van de 4 desserts die aangeboden werd.
Dus breng de rekening maar. Maar meneer nu hebben de koks een uur voor niets gewacht op desserts die U nu niet neemt.
Tja als de koks en bediening onze avond zo weet te verpesten, dan pesten we een klein beetje terug.
Want dit is ons nog nooit overkomen.
Enkele weken na ons bezoek staat er een recensie van een bekend duo hier in noord nederland dat voor een bekend dagblad hier elke week schrijft over hun bezoek aan een restaurant die week.
Ze waren in tijden niet zo te spreken geweest over een bezocht restaurant, alles was bijna positief.
Ik lees het stuk en vraag het mijn vrouw, zouden we gewoon pech gehad hebben? Dat het een avond was dat alles wat fout kon gaan die avond bij ons fout ging die avond.
Ze kijkt me aan en zegt, denk even aan de andere tafels waar alles fout ging.
Misschien lag het aan de bediening zodat de keuken door de fouten van slag raakte en moeten we dit bedrijf een 2de kans geven binnenkort. Maar voorlopig hoog in de top 3 van niet lekker gegeten.