Patisserie Lunchroom Kwekkeboom

31-206231205

Meer informatie over restaurant Patisserie Lunchroom Kwekkeboom

Bianca G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een lunch op een zaterdag in het toeristische centrum van Amsterdam bij de beroemde Kwekkeboom. Een uitdaging op zich. Maar wat een verrassing; super vriendelijke bediening en "normale" prijzen. We zijn uiteraard gedaan voor de befaamde kroket. En die heeft het wel waar gemaakt. Wat was die zaaaaalig! Goed gekruid en lekker smeuïg. En als je eens een écht goed saucijzenbroodje wil eten, ga dan voor de angus beef. Niet te vet, vlees perfect (en niet te veel bloem/paneermeel zoals je wel vaak proeft). Ook de bitterkoekjescake bij de koffie was super. En de macaron die we mochten proeven was heerlijk. Enig minpuntje was dat de tosti van mijn jongste dochter veel later op tafel kwam dan de broodjes kroket.
Greetje L.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Gisteren een broodje zam gegeten met een kopje thee. Bij de thee werd een stukje boterkoek geserveerd. Het was vers en smaakte heerlijk. De zalm was heel goed, maar helaas koud, waardoor de smaak nietvgoed tot zijn recht kwam. Er werd bij geserveerd sla, mais en lucifertjes wortel en hele koude komkommer. Erg jammer, dat alles zo koud was, daardoor kwamen de smaken niet tot zijn recht. Het is niet duidelijk voor mij of het door de oudejaarsdrukte kwam.
Voorproever10 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Wie kent ze niet? De Kwekkeboom croquet! Is hier het Walhalla der croquetten eters? Het epicentrum van het epicurisme? Of is dat te vinden vlak om de hoek in "de andere lunchroom" met de concurrerende bekende Amsterdamse receptuur? Binnen een kwartiertje zijn ze beiden goed te vergelijken. Niet alleen de smaak maar ook de ambiance. Patisserie of eetsalon.
Wel, voor mij is Kwekkeboom de winnaar. Perfecte smaak, vers gefrituurd, een betere ambiance en terwijl het proeven plaatsvind zijn er filmjes te zien hoe een aantal hartige en zoete lekkernijen klaargemaakt worden inclusief de niet te versmaden saucijzenbroodjes welke niet alleen geweldig smaken maar er ook geweldig uitzien. Goed gevuld met gekruid vlees en prachtig bladerdeeg.

Verder zijn er diverse lichte (lunch) gerechten te verkrijgen en natuurlijk ook vele zoetigheden. Maar, eerst de croquet en een saucijzenbroodje proberen!