Patio Haarlem

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Linda M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Vandaag voor het eerst bij patio gegeten, het is erg goed bevallen. Het eten was heerlijk! Vriendelijke bediening en lekker knus ingericht. Zeker voor herhaling vatbaar!

Danny en Linda
Colm C.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Onze all time favoriet die ons nooit teleur stelt. Elk bezoek is prettig en gezellig. Voor ons altijd belangrijke criteria. De wijn is prima (fles Vinem garnacha-syrah 2014 voor €16,50) en het eten ook. Op dinsdag, woensdag en donderdag all you can eat tapas (19,50pp). Het maakt helemaal niet uit hoeveel en hoe vaak je bestelt. Met niet aflatende gastvrijheid en vriendelijkheid worden de heerlijke (grote porties!) tapas geserveerd. Maar ook voor hoofdgerechten kun je terecht (verschillende tajines aanrader). Wij zijn fan van dit uitermate gezellige en mediterraanse restaurant in hartje Haarlem.
Daanproeft .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Ik had er nooit van gehoord...maar wat een leuk tentje! Sfeervol binnenkomen met een cubaanse uitstraling, salsa muziekje op de achtergrond. Veel mogelijkheid om zowel privé voor 2 of in de serre met groep te dineren. Cocktails en kaart met ruim aanbod aan tapa's. Lekker gegeten! Absolute aanrader!
Winniee .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten in een heel sfeervol en leuk restaurant. De eigenaar en de bediening zijn altijd super vriendelijk. We komen hier regelmatig maar elke keer voelt weer echt speciaal en als een heerlijk avondje uit!
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Meerdere keren wezen eten bij Patio, en elke keer weer superlekker! Misschien een tip voor Patio om een keer enkele nieuwe gerechten op de kaart te zetten, die veranderd te weinig in onze beleving. Aan de andere kant: Waarom zou je het veranderen als het zo lekker is......
Jack O.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Zaterdag 4 april lekker gegeten bij Patio.
Lekkere tapa's met een heerlijk wijntje erbij.De vriendelijke ontvangst en de goede kwaliteit van het eten, maakte het tot een herinnering om niet te vergeten en zeker terug te gaan om dit te herhalen.
Ook de bediening was lekker jong en niets op aan te merken. Na het lezen van de vorige recentie, was ik benieuwd wat mij te wachten stond, maar ik weet nietwaarom dat commentaar zo slecht was. Met een grote groep is het voor hun hard werken, maar zo slecht als die recentie aangaf kan het nooit zijn geweest.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Vanavond aten we hier met een groep van 17 personen. Ik heb altijd heerlijk gegeten hier en ben er best vaak geweest want het was altijd gezellig en het waren aardige mensen. Maar nu komen we hier dus nooit meer. Onbeperkt tapas voor 19.50 euro. Ja maar niet voor een grote groep. We kregen de kaarten om te bestellen iedereen had 2 gerechtjes besteld en we kregen brood erbij en wat gerechtjes van de kok maar er werd meer gedronken dat er eten kwam. En toen we na 2 en half uur weer allemaal onze 2 gerechten wilden bestellen, werden onze bordjes weggehaald. We kregen niks meer we hadden teveel besteld. Heel zuur als je zo je afscheidsetentje voor je manager moet eindigen. We moesten allemaal 19.50 betalen plus nog de drankjes natuurlijk. Niet terecht. Ze zijn nu een aantal vaste klanten kwijt. Vooral omdat we nog met trek naar huis gjngen. Zo ga je niet met klanten om. Heel erg jammer en als de eigenaar duidelijker was geweest dat hij alleen gerechtjes van de kok had willen serveren dan had hij zeker geen menu kaarten moeten laten uitdelen. Belachelijk hoe we werden behandeld.
Beste Ingrid.

Allereerst vinden we het heel jammer dat de avond zo is gelopen. We vinden het natuurlijk helemaal niet prettig dat u / een aantal leden van uw groep een onprettige avond hebben gehad.
Zoals die avond aan u uitgelegd is de gehele avond op een misverstand berust.

Dit misverstand had naar ons inzien echter nooit tot zo een nare sfeer hoeven te leiden. Er was en is nooit sprake geweest van een onbeperkte tapas reservering. Dit is tijdens het maken van de reservering afgesproken.

Er is middels de telefonische reservering afgesproken dat u een vast assortiment tapas kreeg en daarbij los de dranken zou bestellen. Hierbij hebben we zelfs de normaliter 21,- kostende chefs menu voor 19,50 afgesproken. Dit was dus ruim van te voren vastgelegd. Dit is u ook uitgelegd tijdens het uitserveren van de tapas. Wij hebben u de kaart gegeven om de dranken te kunnen bestellen.

U heeft toen menu/drankkaarten gehad die waren bedoeld voor de drankarrangementen en spijtig genoeg is daarbij waarschijnlijk het misverstand ontstaan, wij snappen echter nog steeds absoluut niet waarom dit uiteindelijk op zo een negatieve sfeer moest uitlopen? Na dat het misverstand duidelijk werd hebben we letterlijk alles geprobeerd om de avond nog in een prettige sfeer te laten eindigen!

Ik snap best dat uw avond wat minder begint toen duidelijk werd dat onbeperkt niet afgesproken was. We vinden het echter enorm onnodig dat alles zo erg geëscaleerd is. We hebben daarnaast nog enorme concessies op uw rekeningen gedaan om de sfeer ook maar iets proberen te verbeteren.

Toen u en bepaalde mensen in uw groep er achter kwamen dat de reservering geen onbeperkte tapas bevatte werd het helaas voor ons al heel snel duidelijk dat we deze avond op geen enkele wijze meer konden redden.

We vinden het echt in enorm slechte smaak dat u gedurende de avond continue moest verkondigen dat u uw ongenoegen over het internet zou uiten, en het was ook niet prettig dat andere gasten en mensen buiten dit om een of andere reden moesten horen.

Blijkbaar is u, net als de bovenstaande ‘reviewer’ niet duidelijk geworden wat voor enorme concessies wij u op uw rekening hebben gedaan. We hebben meerdere gerechten niet afgerekend enkel om uw avond nog enigszins prettig te laten verlopen! (Misschien bent u hiervan niet op de hoogte, maar we nodigen u graag uit om de rekening, het betaalde bedrag en de uitgeserveerde tapas te komen vergelijken)

En waarom hebben we dit gedaan? Om enkel nog te proberen een enigszins leuke sfeer te creëren!

Het was voor ons ook geen leuke avond. We zien graag iedereen met het grootste plezier vertrekken, dat is ons doel, en dat laat ons ook goed voelen. Wij hebben uiteindelijk zelfs de extra personen van uw reservering niet aangeslagen.

Dat betekend dat van de 18 personen, we enkel de originele 15 van de reservering hebben aangeslagen!! Daarnaast hebben we ook nog losse tapas en drank bij een persoon dhr. Vincent weggehaald. En dat enkel om een klein misverstand niet de avond te laten verpesten.

Dit deden wij enkel om u nog enigszins tegemoetgekomen, en wat is onze beloning? Een zwart-maak campagne online. Die u overigens zeer trots tijdens het diner aankondigde!

We hebben letterlijk gratis eten voor 3-4 personen gegeven en dan worden we ook nog beschuldigd dat wij niet klantvriendelijk met de situatie om zijn gegaan? Ik werk al 35 jaar in de horeca, maar ik heb nog nooit zoiets onbeleefd als dit meegemaakt!

Ik zou het verder enorm op prijs stellen als u in ieder geval zo eerlijk bent om toe te geven dat de reservering geen onbeperkte tapas betrof, en daarnaast vraag ik u zeer graag om nogmaals de rekening te bekijken en te zien hoeveel tegemoetkomingen we hebben gedaan om eigenlijk alleen nog maar de avond leuk te laten verlopen.

Ik hoop in ieder geval dat de avond snel uit iedereens geheugen is, wij zullen helaas nog jaren herinnerd worden dankzij uw onjuiste ‘reviews’.

Reactie van proever:

Bedankt voor de reactie. Jammer dat u mij aanspreekt op dat ik die avond verkondigd zou hebben dat ik dingen zou schrijven want dat heb ik zeer zeker niet gedaan. Ik was eigenlijk alleen maar overrompeld door het feit dat we geen eten meer kregen terwijl ik maar twee gerechten had besteld die ik deelde zoals ik dat gewend ben. U zegt dat er bij het reserveren verteld is dat het niet onbeperkt was. Degene die de reservering heeft gemaakt zegt dat dit niet verteld is, maar zoals zij zelf zegt het is uw woord tegen die van haar. Ik laat het hierbij. U zegt zoals u het ziet en ik heb een andere mening maar het is jammer dat die avond zo is gelopen en dat er veel mensen met trek nog naar huis gingen. Wij vonden dat wat wij aan onze kant vd tafel hebben gekregen te weinig was voor het bedrag wat wij moesten betalen maar het is zoals het is en daar kan niks aan veranderd worden. Helaas komen wij niet meer maar dat had u al begrepen.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Ingrid,
Wij vinden het ook heel jammer dat het zo is gelopen. Vooral gezien u aangaf eerder wel tevreden geweest te zijn, het doet ons pijn als we horen dat een (eerder tevreden) gast om een of andere reden een rot avond heeft gehad. (Zie de voetnoot voor ons commentaar over de online aantijgingen)

We hebben althans nog (relatieve) waardering voor uw review aangezien u enkel uw ontevredenheid uit in het cijfer richting onze service. En we denken ook niet dat u moedwillig onwaarheden zou verkondigen, dus helaas blijkt de hele avond nog steeds op onnodig uit de hand gelopen missconcepties gebaseerd.

Over de reservering, dat was naar ons inzien wel duidelijk overlegd, maar het kan zijn dat hier een miscommunicatie is ontstaan. Maar dan nog is direct nadat de twee tapas los waren besteld is nogmaals met ‘Ty’ verteld chef’s menu en 5 tapas p.p.(Verificatie)

Tevens maken we niet zomaar onbeperkte reserveringen voor groepen groter dan 6 personen, dit staat op de website, in de menukaarten en is ook verteld. (Wellicht te laat klaarblijkelijk) Misschien lag daar ook onze grootste ‘fout’ en hadden we dit beter moeten communiceren tijdens de avond.

Maar concreet hebben wij 18 x 5 (96!!!) tapas uitgeserveerd. (+nog een aantal losse tapas die inderdaad eerst zijn besteld) Daarvan hebben we enkel de originele 75 afgerekend! Dat is bijna meer dan 80-100,- aan gratis eten wat aan uw tafel is gegeven!!

We vinden het gewoon heel jammer dat de prijs als minpunt werd genoemd, terwijl wij al een relatief goedkoop restaurant zijn, en dan ook nog de gehele tafel 80-100,- gratis hebben gegeven. (Dat klaarblijkelijk en zeer spijtig misschien teveel aan één kant van de tafel is blijven hangen)

Misschien kan er iets gezegd worden dat het is misgegaan met het verdelen van de tapas over de tafel. Wellicht hadden we dus beter de schaaltjes meer uw kant van de tafel op moeten verdelen en nog meer duidelijk tegen iedereen dat de tapas voor iedereen bedoeld waren.

Maar we snappen echt nog steeds niet hoe er zo een discrepantie in de hoeveelheid tapas per persoon is gekomen. 96 tapas komt op z’n 5+ per persoon, wat nog meer is dan het gemiddelde dat bij onbeperkt gegeten wordt!! We vinden het heel jammer dat sommige met trek naar huis zijn gegaan, en we snappen echt niet hoe het eten zo ongelijk terecht is gekomen.

En u snapt dat zo een avond op ons ook een enorme impact heeft. Ten eerste proberen we er alles aan te doen om iedereen tevreden naar huis te laten gaan.

En natuurlijk, de gast is altijd koning! En de gast gaat altijd voor! Maar om eerst de hele avond zo behandeld te worden en dan na een harde werkdag thuis te komen na 100,- van eigen geld uit niks dan goede wil te geven, en dan meteen 2 reviews met 1’en ontvangt.

En dan hoe naar onze bediening en overige medewerkers is gehandeld, natuurlijk wij zijn er om u te dienen, en dat doen we ook, maar het getuigd gewoon van weinig respect.(Wellicht niet specifiek u) Al met al waren er veel emotioneel geraakte mensen die avond.

En dan ook nog de prijs als meest negatieve punt. Dat klopt naar ons inziens gewoon niet, zoals gezegd is het meeste in drankjes, cocktails en dergelijke gaan zitten. We vinden het heel jammer dat het voor u wel die avond zo heeft gevoeld. (Wellicht hadden we daar nog beter over moeten communiceren die avond, en het eten nog beter richting de andere kant, maar helaas kunnen we de tijd niet meer terug draaien)

We snappen dat de avond voor een aantal mensen heel jammerlijk is verlopen, en we hebben echt ons best gedaan om nog enigszins de sfeer ten goede te laten komen, helaas mocht het niet meer baten.

**(Online aantijgingen)**
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over de uitlatingen over het online zetten hebben we duidelijk meerdere keren gehoord dat alles online gezet zou worden, zowel direct tijdens het bedienen (heel prettig voor de serveersters en de algemene sfeer van de avond), zowel in de patio zelf, als aan de voorkant buiten. Precies één uur na de avond hebben we de twee hele lage reviews uit de leden van uw groep, dus misschien hebben wij u in de war met één van de andere personen die dat verkondigde.

Onze excuses als we u dan direct onjuist bejegenen, maar als we het meerdere keren horen en dan onder andere na de dreigementen meteen één uur later 2 reviews met 1’en ontvangen dan kunt u begrijpen dat wij dachten dat u ook een van de aantal personen was die het verkondigde . Onze excuses als u niet een van diegene was die het verkondigden.

Verder heeft de zaak(snackbar) tegenover ons ook verteld dat mensen in uw groep zich enorm hebben geuit in de rookpauzes voor ons restaurant. (Specifiek ook de 3-4 van de online aantijgingen)Onder andere met direct commentaar wat wij hier niet kunnen herhalen.

Nogmaals excuses als u niet een van de direct betrokkene was. Echter worden wij nu als groep met meerdere reviews aangevallen, dus ik voel het nodig om dit ook hier te herhalen.

En we hadden inderdaad al begrepen dat u niet meer zou komen. Jammerlijk, te voorkomen, maar van beide kanten denk ik meer dan welkom.

Mvg.
Cynthia S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Zondagavond aten wij met z'n 2e bij Patio. Achterin de zaak is een apart gedeelte, waar je lekker intiem kan zitten. Het was een beetje koud, dus de kachel wat hoger gedraaid en de tafel dichterbij de cv gezet. Een kleine open haard zou niet misstaan in deze leuke ruimte met mooie gietijzer tafels belegd met Marokaanse tegels in wit met blauw.

Wij kozen voor een tajine met lamsvlees en daarbij 3 tapas gerechten. Omdat je alle 2 je eigen bordje hebt, kan je van alles wat opscheppen. Het brood met 3 sauzen blijft ook gewoon op tafel staan als de gerechtjes tegelijkertijd (wat wij hadden aangegeven te willen) worden geserveerd. Dus je hebt op deze manier een leuke tafel met hapjes, het licht is wat gedempt en we zaten op de lange bank naast elkaar. Nadeel is dat de bank erg koud in je rug is. Maar dat is het enige minpuntje. Wij hadden een heerlijke avond voor 2 voor zo een veertig euro met 4 drankjes erbij.

Wij komen terug!
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Met een groep van zeven personen zijn we bij Patio gaan eten.
Omdat er zoveel lekkere tapas op de kaart staan, was het erg moeilijk om te kiezen. De "verrassing van de chef" bood uitkomst. In verschillende ronden kregen we de tapas geserveerd.
De eerste ronde met tomaten, champignons en couscous was niet zo bijzonder, maar alle volgende rondes waren heerlijk. Vooral de verschillende hapjes in filodeeg en de tajines waren ontzettend lekker, maar ook de rest van de taps was goed.
In combinatie met de lekkere wijn hebben wij een heerlijke avond gehad.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Voor het eerst bij patio gegeten met vrienden. Super attente eigenaar die ons hielp met uitzoeken van de tapas hapjes. Zowel spaanse als Marokkaanse genomen. Allea zeer goed van smaak en heel betaalbaar. De geitenkaas kroketjes waren heerlijk. Al ligt patio iets verder, zeker de moeite waard om even door te lopen vanaf de grote markt.
Moos2001 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Ik was niet erg begeisterd met het eten, veg couscous, maken we zelf lekkerder, tomaten in de tomatensalade niet lekker. Ik geef ze nog een keer een kans...
Marhen .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
We waren met z'n vieren en hadden een social-deal bon. We dachten dat er 6 schalen zouden komen met voor ieder een tapas. Echter, behalve een heerlijke vissoep vooraf waarbij lekker brood met 3 tapenades werd geserveerd kwamen er ook nog eens 24 schaaltjes met verschillende gerechten. Er was vis, vlees, gevogelte en groenten van uitstekende kwaliteit en verrassend lekker gekruid. De bediening was heel vriendelijk en alles werd goed uitgelegd. Absoluut een aanrader
LindavanL .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Wij kwamen hier met een Social Deal-bon en werden aangenaam verrast! Na een heerlijke soep en brood met tapenades, kregen we de tapas. De schaaltjes bleven maar komen met de heerlijkste Spaanse en Marokkaanse hapjes. Vis, vlees en groente. Vooral de groentekroketjes en de filohapjes met dadels en geitenkaas zijn me bij gebleven. Wij komen hier zeker terug. Ook de bediening is erg vriendelijk.
Sollie81 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We hebben gisteren met 9 meiden bij Patio gegeten. We werden hartelijk ontvangen en kregen een plek achterin het restaurant en dat was erg sfeervol. De service was super goed. Het eten werd telkens gebracht en was goed op temperatuur. De eigenaar was vriendelijk en nam de tijd en gaf ons uitleg over de wijn bijv. Het eten was heerlijk, goed op temperatuur en heerlijk op smaak. Wij hadden een verrassing van de chef menu en er kwamen telkens weer lekkere gerechtjes op tafel. Al met al een top avond.
Annejanna .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Gisteren bij Patio gegeten. We hadden het all-you-can-eat tapa's menu voor € 19,50.
We hadden de keuze uit 40 tapa's, allemaal erg lekker en verfijnd. Ze waren ook allemaal verschillend van smaak met niet steeds dezelfde kruiderij.
Erg vriendelijke en snelle bediening .We zaten prachtig in de serre.
Zeker iets om te onthouden en terug te komen.
Michelje .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Op een rustige woensdagavond heb ik hier met 5 man all you can eat tapas gegeten. De tapas waren ruim voldoende en na het doorgeven van de bestelling snel op tafel. Het duurde steeds wel erg lang voordat we geholpen werden, de bediening keek heel slecht om zich heen en mag wat mij betreft nog wel een paar lesjes volgen. Zou ze ook meer geld opleveren, de drankjes stonden aardig lang leeg. Een meisje gedroeg zich zelfs ronduit chagrijnig, alsof ze het maar wat irritant vond dat ze haar werk moest doen.
Qua eten was het prima, soms wel wat vettig. Aanraders zijn de vegetarische hapjes (veel keuze ook); filodeeg met dadel, honing en geitenkaas en de couscoussalade. Ik vond de aardappeltjes wat saai en de merquez worstjes ronduit smerig. Deed me denken aan smac.
Al met al wel een leuke avond gehad, maar denk niet dat ik hier snel terug zal komen.
Beste Michel,
Allereerst spijt voor uw slechte ervaring met ons restaurant. Het was de eerste werkdag van de betreffende bedienster. Het kan hierdoor zijn dat uw bediening traag verliep, dit is uiteraard geen vrijwaring want deze verantwoordelijkheid ligt aan onze kant. Aan de hand van uw reactie en onze eigen ervaringen zullen we geen dienstverband met betreffende persoon aangaan. We vinden klantvriendelijk en snelle service ook belangrijk dus we hechten erg belang aan uw reactie!(Zie uw mail)
Chrisiem .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
'Per ongeluk' ontdekt gistermiddag maar wat een heerlijk eten. Keuze uit Spaanse tapas of Marokaanse gerechten. Lekkere wijn en cocktails. Serveerster en eigenaar super vriendelijk. Zeker een aanrader en we komen terug!!!
CZ_fijnproever .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Vorige week wezen eten bij Patio. We wilde even een hapje eten voordat we naar Haarlem Jazz gingen. Helaas was alles in het centrum bomvol en besloten we net een stukje verder te lopen en kwamen we bij Patio uit. Ook hier was het al aardig druk maar gelukkig nog genoeg keuze voor een tafel voor ons tweeën. Gezellige sfeer in het restaurant en we werden snel geholpen. We hadden besloten om een aantal tapas te nemen. Veel keuze op de kaart en variërend. Ook meer dan genoeg voor vegetariërs. Alle tapas waren heerlijk en leuke combi van Spaans gemixt met Marokkaanse tapas. Vooral de filodeegpakketjes met geitenkaas dadels en honing en de ander met spinazie en kaas, de garnalen in knoflook en de verschillende tajines zijn een echte aanrader. De rode Spaanse huiswijn paste goed bij de tapas. Jammer dat ze als enige de huiswijn per glas schenken en de andere wijnen alleen per fles.
Ik was namelijk erg nieuwsgierig naar de Marokkaanse wijn. Is weer is wat anders....
We hebben niet te lang getafeld maar de sfeer was goed en ik vond het meisje in de bediening en de eigenaar super vriendelijk en gastvrij. Ze waren alert en wilde het iedereen graag naar hun zin maken als ik het zo zag.

Leuk om dit restaurantje ontdekt te hebben en we komen zeker terug (!) om weer andere dingen te proberen op de kaart....
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Dit restaurant hadden wij uitgekozen vanwege het tapas menu. Op zaterdagavond stond hier 1 serveerster in de bediening en maar 2 man in de keuken, de eigenaar hing aan zijn eigen bar waardoor de serveerster ook barvrouw was. Ondanks deze lage bezetting werden wij erg vriendelijk geholpen. Het verrassingsmenu van de chef was heerlijk en er werd rekening gehouden met onze opmerking dat wij erg van garnalen houden. Hier komen wij zeker terug!
Auke J.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Het restaurant is leuk en vrolijk aangekleed. Er is in de serre veel licht.
De bediening is attent, je wordt snel geholpen en het eten wordt snel geserveerd.
De tapas zelf hebben een unieke smaak. De tajins zijn erg goed. De marokaanse tinten in de tapas werken uitstekend en bieden een smaakrijk resultaat. Echt top!