Pata Negra II Oosterpark

Reinwardtstraat 1 1093 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206922506

Over restaurant Pata Negra II Oosterpark

Het echte Spanje

Dit restaurant brengt het echte Spanje naar Amsterdam. Het is dan ook vernoemd naar de parel uit de Spaanse keuken: de pata negra ham. Het kleurrijke interieur, de mooie bar, de knusse tafels en het gezellige personeel: het hele plaatje klopt. Eigenaar Jose importeert de allerbeste ingrediënten uit Spanje en creëert hier ambachtelijke, traditionele gerechten mee.

Meer informatie over restaurant Pata Negra II Oosterpark

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Ruurd V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Altijd lekker bij Pata Negra. Vrolijk en aardig personeel, door en door Spaans.
Jacco H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten in sfeervolle omgeving. Attente en behulpzame bediening. Jack
Mariette V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Al een paar keer hier gegeten en het geeft je het gevoel werkelijk even in Spanje te zijn. Het eten is heerlijk, zoals tapas hoort te zijn. De gerechten komen door in de volgorde dat ze klaar zijn en komen niet zoals we gewend zijn netjes tegelijk. Bijna alle medewerkers zijn Spaans dus je moet niet op kijken als je in het engels word aangesproken met een accent. De sfeer is gezellig en warm. De bediening is erg vrolijk maar op drukke momenten kan het wat tekort schieten. Overall: heerlijke echt Spaans restaurant en zeker een aanrader!
Roy B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Een bediende sprak geen nederlands maar ook geen Engels, nam onze tafel af voordat we klaar waren met eten. Het eten was wat flauw en simpel, zout en peper doen gelukkig wonderen. Niet voor herhaling vatbaar.
Mary L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Vanmiddag met zijn tweeen wezen lunchen hier. Het was werkelijk waar fantastisch! De bedrijfsleider was ontzettend gastvrij en vriendelijk en de Chef maakte de lekkerste tapas voor ons klaar! Ik kom vaak in Spanje, en dit is echt DE beste plek om tapas hier in Amsterdam te eten! Een echte aanrader!
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
We hebben heerlijk en gezellig gegeten maar bij een paar gerechten was de verhouding prijs en hoeveelheid , was weinig voor de prijs , niet in balans. 1 voorbeeld was de gevulde paprika met vlees. We kregen 2 paprikaatjes voor 6.90euro. Maar nogmaals het was allemaal erg lekker en ook reuze gezellig . Plus het shotje 43 was ook een heerlijke afsluiting .
Nm2904 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Titel: "Fucking Busy!"

Deze week hebben we gegeten bij Pata Negra aan het Oosterpark. Het was een drukke gezellige terrrasavond, het personeel leek het echter te veel te worden. We hebben meerdere keren moeten vragen waar de bestelde drankjes bleven. Ook de gamba's lieten 45 minuten op zich wachten, toen we hier de serveerster op attendeerde was het antwoord "it must be in the kitchen, it is to fucking busy!". Op dat moment konden we er nog wel om lachen, maar nadat we na 1,5 uur nog geen gamba hadden gezien hebben we maar afgerekend en zijn we vertrokken.. met nog een lichtelijk hongergevoel helaas.
Foodlover247 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We besloten gisteren bij Pata Negra te gaan eten, omdat ze daar op zondag paella serveren. Maar helaas deze zondag niet. Ook andere gerechten (gamba's op de bakplaat, gefrituurde sardientjes, pimientos de padron, gestoofde kalfswangetjes op speltbrood) bleken op te zijn. Uiteindelijk hebben we alleen gehaktballetjes in tomatensaus en gebakken kaas gegeten, beide niet bijzonder en we hebben er 35 minuten op moeten wachten. Als toetje kozen we de crema catalana, maar helaas, ook die was op. Hierdoor besloten we het diner ergens anders voort te zetten. De communicatie met het bedienend personeel verliep daarnaast moeizaam. Slechts één persoon sprak Nederlands, de rest gebrekkig Engels. Erg jammer, maar wij komen niet meer terug.
Girlly23 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Bediening spreekt alleen engels en lijkt erg veel moeite te hebben met communicatie. Snauwerige opmerkingen bij opmerking over verkeerd bezorgde drankjes. Veel gemompel.
Eten echt teleurstellend: teveel hete saus bij taaie aardappeltjes. Omelet geen smaak. Gerechten koud bij op tafel komen. (Kroketjes) . Kant en klare produten uit blik?
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Drie gerechten besteld: gamba's in knoflook (niet bijzonder), gehaktballen in tomatensaus waren koud (nieuwe gekregen en die waren ok), gegrilde kip smaakte droog en oud (teruggestuurd en geen nieuwe gekregen). Van de bediening kregen we te horen dat de kok nieuw is en nog niet zo goed en raadde ons aan om beter ergens anders te eten. Superraar, kwam allemaal erg onprofessioneel over. Onwijze tegenvaller.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Met z'n 5en op een doordeweekse dag gegeten op de locatie Oosterpark. Gereserveerd gelukkig want afgeladen vol. Dat was ook wat te merkne aan de bediening, vaak lang wachten op de gerechten/drankje. Desondanks bleven de dames vrolijk en gaven goed advies over hoeveelheid gerechten (zdeiden dat het zo wel genoeg zou zijn wat ook zo was).
Leuke kaart met veel afwisseling en verse gerechten. Wel veel olie, maar wel verse ingredienten.
Bruscetta mog iets knapperiger, maar tomatenmix was heerlijk. Heerlijke calamaris. Specialitiet van rund ((denk dat het bavette was) teveel vet, maar vlees was heerlijk.
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We reserveerden eind van de middag via Iens, wat een geluk dat er nog plek was! Eenmaal aangekomen zei de medewerker dat die reservering niets waard was, hij had 'm namelijk niet in zijn boek staan. Ik legde uit dat ik die middag nog online gereserveerd had en liet de bevestiging zien waarop hij zei dat ik had moeten bellen. Toen we hem adviseerde de online reserveer functie voor dezelfde dag op Seatme uit te zetten nam hij geen verantwoordeijkheid en zei "moet je tegen m'n baas zeggen".

Nadat hij ons nogmaals de les las voor volgende keer, was er gelukkig nog een tafeltje in het tochthoekje vrij. De bediening vanaf dat moment was wisselend: soms jofiaal en snel, maar er werden ook gerechten vergeten. Het eten was over het algemeen goed, als was de chorizo extreem vet. Sangria was heerlijk!
Tot slot 3x de rekening moeten vragen.

Al met al hebben we een hele leuke avond gehad, maar vooral omdat we die zelf gemaakt hadden. Niet dankzij het personeel van Pata Negra.
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Zeer fijn restaurant, op de bonnefooi aan het eind van de middag op het terras gaan zitten. We hebben heerlijk gegeten, op de kaart vind je verschillende soorten tapas. Ook zeer genoten van de goede sfeer en fijne bediening. De sangria en rosé maakte het compleet! Bedankt en tot snel!
Christakarbet .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het eten was goed alleen de bediening zeer chaotisch duurde soms ontzettend lang voordat je eten kreeg.Mijn dochter had naar drie keer vragen haar gerecht nog niet toen hebben we maar afgerekend.Tip voor de bediening zou misschien wel handig als ze per persoon een paar vaste tafels bedienen en niet kris kras door elkaar lopen.Om ons heen werden heel veel verkeerde gerechten bezorgd beetje jammer.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vanavond op weg naar huis, na een drukke zondag, nog even wat eten. Tapas vinden we allemaal lekker, maar bij Pata Negra II werden we écht verwend. We maken wel iets voor jullie, zei de aardige man van de bediening. Het is binnen niet heel ruim maar ze hebben er geweldige ibericoham, gebakken chorizoworstjes en kroketjes en heerlijke groene asperges van de bakplaat bestrooid met wat zeezout. Een biertje erbij, alhambra 1925, wauw wat een ontdekking is dat! Dat vraagt om een tweede. Het was een mooie afsluiter van deze zondag.
Houvanmooieten .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Ben een levensgenieter van mooi eten en drinken. Heb hier heerlijke authentieke producten gegeten. De specials zijn echt een aanrader, wat een mooi rubia vlees. Heerlijk met de rode wijn van ribera del duero.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wij hebben heerlijk geluncht bij Pata Negra Oosterpark, ook al hadden zij geen lunchkaart, zij hebben een geweldige lunch klaar gemaakt namelijk een omelet met iberico ham en manchego kaas. De binnenkant was zacht en sappig met een heel bijzondere smaak van iberico in combinatie met kaas gemaakt van schapenmelk.
De Sangria was duidelijk zelf gemaakt, lekker fris en zoet!
De ober (Malaga) was heel erg attent en grappig.
Yvette K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Geweldig eten, zelfs in Spanje niet zo lekker, snelle service, vriendelijk personeel, echte aanrader!! Goede tapas, heerlijk eten en een terras in de zon!
Angelique W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een mooi Spaans restaurant met een goede sfeer.
Heerlijk gegeten en een fantastisch service Enrico!
We komen zeker snel terug.
Masterchef .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
De ober was erg onaardig, het meisje dat later kwam was wel vriendelijk. Eten onder de maat, de gambas agillo waren lekker ook de ensaladilla rusa was goed, de rest was minder. De geflambeerde chorizo was zelfs echt niet lekker. Pata negra voor 18.50 is de goedkoopste soort eerder een soort serano ham - niet wat je denkt te krijgen voor deze prijs. Beetje rommelige sfeer op het terras, er kwam een groep van ruim 20, maar wij waren er al een uurtje eerder dus dat kan en mag niet de reden zijn . Brood kost 3.50 met een soort nep aioli, brood bijbestellen kost weer 3,50, dat je de aioli niet lust maakt niets uit blijkbaar, hoop geld voor stukie droog stukbrood. Voor €25 per persoon niet echt duur maar voor dit geheel teveel.