Pastis Amsterdam

Zaterdag en Zondag
- Bar 15:00 - 03:00

Addie T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekker eten, uitstekende bediening, snelle service, redelijke prijzen,
Ella D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Prima, ongedwongen bediening. Aanrader!
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Gezellige ambiance, attente en vriendelijke bediening en heerlijk eten. De kaart is voor elk wat wils en daarbuiten ook nog daggerechten. Een adres om te onthouden.
Jurrien V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een erg gezellig restaurant met een goede kwaliteit klassiek Franse gerechten. Karafje water wordt zonder probleem aan tafel gebracht, de bediening is zeer vriendelijk en attent. Kortom: gewoon goed!
Leonie K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Een gezellige omgeving om even te vertoeven. Eten is okay, niet bijzonder. Veel gerechten waar bietjes in zitten. Bediening is zeer attent. Wij zaten bij het raam dat open stond en alle sigarettenrook van terrasbezoekers waaide naar binnen. Dat was niet zo fijn.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
De kaart is niet echt inspirerend. Ik had vooraf tartaar klassiek en als hoofdgerecht een ceasar salad met extra friet en een creme brulee toe. Alles was ok maar het was ook allemaal wat vlak. De bediening was hartelijk en het decor -het heeft iets parisiens- was gezellig. Kortom: Goede middle of the road ervaring - prima voor de maandag avond.
Emmie V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een gezellige bistro met een aantrekkelijk menu en zeer vriendelijke bediening.
We hadden elders helaas al te veel hapjes gehad, dus de aansprekende voorgerechten hebben we overgeslagen. Als hoofd namen we de ceasarsalade en een vegetarisch gerecht met knolcreme, biet, bloemkool en linzen. Beide smaakvol een goed verzorgd.
De wijn was heerlijk, de koffie was okee.
Eugène A.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Slakken als voorgerecht aardig, maar niet super lekker. Steak niet heel mals, veel patat en echt weinig sla. Bediening vlot en leuk, ambiance prachtig.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Pastis is zo'n restaurant waar je je meteen thuisvoelt: prettig sfeer, leuke ambiance, los, maar niet te.
Het restaurant heeft een kleine kaart, met gerechten die vooral op de Franse keuken geënt zijn en die met fantasie worden uitgevoerd.
Vanwege de warmte gekozen voor een salade: een met linzen, komkommer, rettich, kikkererwten, seizoensgroenten, feta en dragondressing en als toevoeging de vis van de dag (zeebaars).
Zo'n salade kan al snel een bij elkaar gerommeld zooitje zijn. Hier was alles mooi op elkaar afgestemd. Met goede (groene) linzen die nog een beetje beet en een heleboel smaak hadden, mooie blokjes komkommer, rettich, een gulle hand kikkererwten en bij de 'seizoensgroenten' lichtgebakken bloemkool. De vis kwam in twee flinke moten, op de huid gebakken. Kortom: een mooi gerecht dat je met plezier eet.
Vooruit nog een toetje dan: ananas-citruscurd met vers fruit (een traktatie) en crème brûlée (goede crème, met een mooi warm knapperig laagje).
Lekkere wijnen, die allemaal ook per glas gaan.
En tenslotte de bediening die tot de plezierigste van de stad moet behoren.
Emmamulder91 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het eten was heerlijk! Vooral de steak en de soupe au polet! Leuke sfeer en de bediening was goed! Het is zeker een aanrader. !
Patries H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk ongedwongen heerlijk eten. En goede wijn! En goede bediening. T was gewoon heerlijk goed en ik kom zeker een keer terug
Thijs L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heel lekker en vers. Goed vers brood met lekkere boter. Porties groot genoeg. Meisje van de bediening zag er moe en uitdrukkingsloos uit en was niet altijd even attent.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Gisteren weer bij Pastis gegeten en zoals altijd was alles heerlijk. Vooraf een soep van de dag met knolselderij, prei, champignons en truffel. Mijn partner had een paté van kip, ook heerlijk.
Als hoofdgerecht zeebaars met inktvis in een bisque met daarnaast bloemkool, tuinbonen, gepofte kriel, een verfijnd gerecht! De pulled pork met cole slaw goed bereid, lekker sappig.
De bediening zoals altijd vlot en vriendelijk. Het is duidelijk waarom het hier altijd druk is!
Henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Hier een maandje geleden per ongeluk terecht gekomen: leuke zaak, aardige meiden in de bediening en echt lekker gegeten tegen een vriendenprijsje. Leuke tent dus. Zondag tweede maal wezen eten, weer alles prima voor elkaar. Zo hoort horeca te zijn: welkom voelen, juiste sfeer, topbediening en echt leuke kaart: aanrader.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Ik heb afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten. vooraf eende paté super van smaak lekker vet en fijn laag in het zout. Maar de verassing was de vis van de dag met risotto.
perfect gegaarde vis op een subliem op smaak gemaakte risotto! Voor een fijn prijsje.
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten in Pastis. Eerst een plateau charcuterie aan de bar (Wát een mooie bar) en een paar oesters met een goed glas pic poul de pinet. Daarna een smakelijke linzensalade... Bediening door Akki was helemaal goed, ze geeft je het gevoel dat je er al jaren komt en nooit meer weg wil. Dit restaurant is een trouvaille!! Ssssst!
Bairbre S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Kom hier zeker een keer in de 3 a 4 maanden, sfeer altijd zonder uitzondering heel fijn, rustig, gezellig Franse bistro gevoel. Doen ze goed. Bediening ook zoals altijd vriendelijk, open, attent. Eten wel goed.maar iets minder dit keer op een van de manier, parelhoen Is een favoriet en goed voorbereid maar iets meer smaak en creativiteit met alles om heen was fijner geweest? Houd me niet tegen om te blijven regelmatig bezoeken! Kleine maar fijne wijn menukaart.
Frederick G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Tja...misschien was de verwachting van een kopie van Pastis New York wel naïef. In Amsterdam is Pastis een klein tentje over 2 verdiepingen op de hoek van de straat. Hierdoor weinig ruimte en tafeltjes ontzettend dicht op elkaar. Ze hebben wel hun best gedaan het op een brasserie te laten lijken, maar het is gewoon te klein.
Het eten is echter goed, geen enkele klacht. Goede prijs/kwaliteit. Want duur is het niet. Ik had de sukade met aardappeltruffelpuree. Erg goed! Net als de stek tartare overigens.
Het meisje in de bediening deed haar uiterste best, maar was duidelijk nog jong en nieuw(?)

Al met al een prima ervaring, maar gezien het gebrek aan ruimte denk ik niet snel terug te komen. Het gesprek van de buren interesseert me niet en ons gesprek hun hoogstwaarschijnlijk ook niet; Dan is het jammer dat je praktisch bij elkaar op schoot zit.
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Hele gezellige avond gehad in dit knusse restaurant. Héérlijke gerechten! De hoeveelheden waren een beetje scheef, vonden we, voorgerecht even groot/machtig als hoofdgerecht, maar de smaken waren heerlijk en de toetjes! Hmmmmm.
Daarbij heel vriendelijke en zorgzame bediening, wij komen zéker nog eens terug!
IsabelleJansen90 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wat een geweldige goede zaak! Spinaziesoep was heerlijk, m'n vriend vond de eendenborst ook zo lekker. Linzensalade voor mij was een prima voortzetting net als de diamanthaas, precies zoals het hoort. Crème brulee en chocolademousse als dessert waren heerlijke afsluiters. Lekker wat hapjes van elkaars gerechten geproefd om elkaar te overtuigen, maar na het proeven was dat niet meer nodig ;-) Ik voelde me enorm welkom door de prima bediening. Uitmuntende prijs/kwaliteitsverhouding. Echt een aanrader!