Pastabar Sicily

Dominee Jan Scharpstraat 298 3011 Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Pastabar Sicily

Kleurrijke gerechten naar Italiaans recept

Naar andere mensen kijken, wie houdt er niet van? Vanaf het dakterras van deze pastabar kijk je uit op het winkelend publiek van de Rotterdamse Markthal. Eigenaar Danilo Emanuele is van Siciliaanse komaf. De keuken is alleen toegankelijk voor verse producten en 100% gedreven koks. Als je denkt dat je exact weet wat Italiaans eten is, dan word je hier verrast. De gerechten zodanig bereid, dat je unieke Siciliaanse smaken proeft. Een smaaksensatie die Danilo graag met je wil delen.

Meer informatie over restaurant Pastabar Sicily

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 20:00
Vrijdag 10:00 - 21:00
Zaterdag 10:00 - 20:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Lekkere pasta gegeten op vrijdagavond, was niet heel druk en genoeg keuze uit tafeltje voor 2. Mooi uitzicht op de rest van de markthal. Vooraf brood met verschillende tapenades, deze waren echt verrassend anders dan standaard tapenades, heel erg lekker. Pasta's waren prima, goede prijs-kwaliteit verhouding. Bediening was netjes en redelijk vlot.
Carmine D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Heerlijke lasagne hier gegeten afgelopen zondag! Zoals lasagne moet zijn verse pasta, vol van smaak het zoete vd tomatensaus het romige van de becemelsaus en het zultige van de parmezaanse kaas wat een smaakexplosie was dit gerecht zoals lasagne bedoelt is!!! Service vriendelijk en gastvrij doet zijn best om je vriendelijk en snel te helpen en informeren je graag over de gerechten de Italiaanse gastvrijheid en vurigheid merk je hier goed! Heerlijk fijn plekje ontdekt kan niet wachten om weer terug te mogen komen een weer een heerlijk gerecht te proeven.het was een feestje !
Fleurdoesborgh .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Helaas niet voor herhaling vatbaar. .We moesten bijna 45 minuten wachten op een eenvoudig broodje (en het was niet druk).De vraag om citroen in ons water zou geregeld worden maar werd vergeten.Het broodje vitello tonnato was met zo weinig tonijnmayonaise dat het bijna droog was.Verder maar een drupje balsamico ernaast. Gelukkig was de cappuccino goed en natuurlijk wel een mooi uitzicht over de Markthal.
Imen M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Geweldige vrijdagavond gehad tijdens de Italian borrel. Wat een gastvrijheid. Wij waanden ons even in Italie met de prachtige live muziek en gratis hapjes die voorbijkwamen. We besloten toch maar te blijven eten en namen een pasta met ossenhaas en truffelsaus en een melanzana parmigiana uit de oven. Heerlijk gegeten, perfecte wijn, live muziek, prachtig uitzicht en vriendelijk personeel. Wij komen vaker!
Alessandro D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Heerlijke Siciliaanse gerechten en meer dan vriendelijk personeel. Je proeft de 'Italian Rootz' van de Italiaanse koks.
En qua sfeer prachtig centraal gelegen in de Markthal Rotterdam.
Een aanrader dus.
Nabila E.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Via vrienden werd dit restaurantje in de Markthal aanbevolen. Zondag een lekker broodje met buffelmozarella en tomaat gegeten en mijn moeder een pasta met garnalen, spinazie en roomsaus. Wegens de drukte hebben we even gewacht op een tafeltje maar dat was het zeker waard. Aanrader is om van tevoren even te reserveren. De bediening was ook vriendelijk, leuk om te zien te zien dat er echte Italianen werken.
Giuliano M.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heb hier een geweldige zaterdag middag gehad, een heerlijke lunch met vooraf een antipasto misto Als hoofdgerecht een pasta met truffel en ossenhaas. Super service met echt Italiaans personeel en als afsluiter een heerlijke limoncello van het huis aangeboden gekregen.
Alex G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Heel lekker gegeten, de pasta was verrukkelijk. Het was super met een mooi uitzicht en de leuke meiden in de bediening! Voor herhaling zeker vatbaar. Tot snel!
Loekepoek .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Na bij eerdere bezoeken aan de Markthal de koks hard aan het werk te hebben gezien, beklommen we afgelopen zaterdag het dakterras van deze pastabar. Het was erg druk, eigenlijk geen plek, de serveerster was niet erg vindingrijk in het maken van een plekje (misschien moet ik met tafels gaan schuiven..) Gelukkig vertrok een ander stel en konden we alsnog aanschuiven voor de lunch.
Voor 2 volwassenen en 2 kinderen bestelden we 3 pasta's en een bordje bruschetta. De bruschetta met tomaat was erg smakelijk maar een beetje aan de dure kant. De pasta's echter (spaghetti bolognese, ravioli met tomatensaus, penne met venkelworst) bestaan uit grote porties en zijn heel erg lekker. Meer dan genoeg voor ons viertjes.
Het duurde wel lang voordat we een kaart hadden en een bestelling konden doen. Het was druk, maar de bediening had niet al teveel haast.
Dit is een adres waar we wel vaker zullen aanschuiven voor een lunch hap; leuk uitzicht op het winkelend publiek en de bedrijvigheid van de Markthal, en erg lekker Italiaans eten. Ongecompliceerd, goed bereid en vers.
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Een fantastische locatie, een pastabar midden in de Markthal. Op een verhoogde terras met parasols, waarbij je het gevoel hebt buiten te zitten, heb je een prachtig uitzicht op het wandelend publiek in de Markthal en een betere plek kun je je bijna niet voorstellen.
De gerechten op de kaart zijn betaalbaar. We kozen voor een spaghetti met zeevruchten en penne met ossenhaas in truffelsaus. De gerechten smaakten heerlijk!
Het is een drukke zaak, vooral ten tijde van onze komst. Bediening was hierdoor vluchtig en wat gehaast, zonder al te veel persoonlijk aandacht.
Je kunt duidelijk merken dat hier in essentie goed gekookt wordt; de gerechten worden goed bereid en smaken uitstekend. Ik kan me voorstellen dat het qua service soms te kort kan schieten door de drukte, dus dat kan een aandachtspunt zijn. Bij onze komst was dat niet overdreven storend geweest.
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
In de markthal te Rotterdam met het fenomenale uitzicht van het dak.

Heerlijke verse tomatensoep a 6.45 per bord, aan de dure kant voor deze hoeveelheid.

Panino Caprese was heerlijk, lekker hard broodje met heerlijke tomaten en buffelmozzarella a 8.95. Huisgemaakte tiramisu (5.50) was overheerlijk.

De bediening was daarentegen niet super aardig. Chagrijnige uitdrukking en niet erg vriendelijke houding. Je voelde je niet echt welkom.

Friet74 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Antipasta misto is echt een aanrader, maar pasta kan je hier beter niet nemen. Een bord penne met alleen een paar kleine stukje vlees en voor de rest niets.
Wel een erg leuke plek in de markthal om lekker een wijntje te drinken.
KellyW .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Het eten was heerlijk! Het dessert was homemade ( carrot cake en tiramisu) waren grote porties. De bediening en de eigenaar waren zeer vriendelijk. Ook onze viervoeter was welkom, dat waarderen wij zeer. We hadden het gevoel even in Italië te zijn.
Marco010 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Eindelijk een echte Italiaan en dat in de Prachtige Markthal Rotterdam.

Heb een heerlijke antipasti misto gegeten en daarnaa een tagliata di manzo (vlees van de grill)

De volgende keer kom ik zeker een pasta proeven.... dikke aanrader
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Leuk plekje in de Markthal. Mooi terras en fraai opgediende gerechten. Het eten is van goede kwaliteit. De canoli was wel erg zoet. Veel mensen in de bediening. Die leken echter alleen geïnteresseerd in elkaar i.p.v. de gasten. Diverse gasten om ons heen vroeg wat de stand van zaken van hun bestelling was (lees: waar het eten bleef...). Zelfs de koffie liet een half uur op zich wachten. Verder net als de andere markthalrestaurantjes: leuk concept.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Op zaterdag hier een overheerlijk broodje gegeten,op de 1e etage ( unit 9)met uitzicht op het winkelende publiek. Vlotte bediening( met Italiaans accent) en smakelijke cappuccino gedronken. Mijn tafelgenoot had een heerlijke tomatensoep met basilicum.