Pasta Genova

's-Gravendijkwal 105d 3021 Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Pasta Genova

Rijke smaken

De chef toont zich bij Pasta Genova dagelijks een ware kampioen van de Genovese keuken en verweeft deze op spannende wijze met moderne invloeden. Zoals het een echte Italiaan betaamt, verliest hij daarbij nooit de rijke culinaire traditie van zijn Genua uit het oog. Daar hebben ze van oudsher de beschikking over het beste wat land en zee te bieden hebben. Het resultaat: een veelzijdige keuken vol gerechten die je in een oogwenk naar het zonnige Italië te transporteren.

Meer informatie over restaurant Pasta Genova

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:30
Zondag Gesloten

Eten7,8/10
Service7,9/10
Decor7,8/10
Geert R. Proever (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Restaurant is overgenomen en helaas is de bijzondere sfeer en de Italiaanse keuken verdwenen. Ongeinspireerd en smakeloos.
CharlyB . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Overheerlijk, gezellig en professioneel zijn maar enkele woorden die het restaurant Pasta Genova beschrijven. Het charmante restaurant trekt je aandacht al vanop straat. De bediening is uiterst vriendelijk en het eten is verrassend en heerlijk. Een echte must voor in iedere stad.
Monique B. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Hier vrijdag voor de eerste keer gegeten met 4 volwassenen en 4 tieners, nadat we al van diverse mensen positieve verhalen hadden gehoord over Pasta Genova.

In eerste instantie schrokken we een beetje, omdat we bij binnenkomst te horen kregen dat vanwege een aantal veranderingen in de keuken in de afgelopen week, de menukaart grotendeels niet beschikbaar was en dat werd aangeraden het 3-gangenmenu te kiezen. Beetje teleurgesteld, maar goed ..... we waren er al en hoopten maar op het beste.

Dat is helemaal goedgekomen! We hebben werkelijk heerlijk gegeten! Daarnaast was de iets oudere, blonde dame in de bediening een geweldige, vriendelijke en behulpzame vrouw, waar je je meteen bij op je gemak voelt. Er werd voor één van de tieners nog een "speciale" pasta in elkaar gedraaid, omdat hij een wat moeilijke eter is. En hij vond het heerlijk!

Wij komen zeker nog een keer terug!
RoSimone . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten . Was alleen niet mogelijk om a la cart te eten. De kok was vrij!! Dat blijken ze soms te doen.
Maar goed het menu wat aangeboden werd was ook buiten gewoon lekker.
Personeel vriendelijk.
Enige punt van kritiek betreft een persoon die de hele avond tegen de bar zat te hangen in zijn trainingsjack.
Even geinformeerd was wie die gast was. Het bleek de eigenaar te zijn die af en toe de keuken de in dook om het nodige commentaar te leveren. En om vervolgens weer aan de bar te gaan hangen.
Vriendelijk mee gegeven aan de bediende dat ik het een nogal storende factor vond.
Laat hem lekker thuis tegen de toog gaan hangen.
Voor de rest geen commentaar want het eten was erg lekker.
Mhordijk . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
lekker eten, bediening beetje slordig. hadden niet goed begrepen dat we moesten kiezen tussen ah menu en a la carte. we hadden al uitgezocht en doorgegeven toen ze daar mee kwamen. vrij lang gewacht op de gerechten, die erg lekker waren. uiteindelijk voor 3 personen € 163,00 betaald, veel wel tegen.
Anouk R. Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Het lekkerste gerecht was de tweede gang: ravioli met truffel en parmezaanse kaas, hmmmmmm! Wel heel jammer dat we bijna een uur op ons hoofdgerecht hebben moeten wachten, ze leken ons even vergeten te zijn.
Babettehamers . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Het eten was gewoon goed, een gezellige sfeer en de tafel mooi gedekt met een wit stevig kleed. Wel helemaal volgeboekt. En dat maakte dat je tussen de gangen door iets te lang op je eten moest wachten. Maar liever dit, dan dat je van je tafel wordt weggekeken. Opmerkelijk vond ik de grote hoeveelheid groenten, nog smakelijk ook, bij het hoofdgerecht. Dat zie je niet vaak meer. En als liefhebber van groenten vond ik dit zeer prettig. Je jas werd bij binnenkomst keurig voor je weggehangen en bij het weggaan de ouderwetse service van 'in je jas worden geholpen'. Al met al een goede avond waarop wij kunnen terugblikken. Het geld waard.
Jantjebetonn . Proever (1 recensie) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Ik zelf hou niet van recensie's schrijven maar nadat ik vanavond gegeten had bij het restaurant kon ik niet geloven wat voor mooie cijfers hier op de website staan, pure onzin! Eten was slecht, en weinig!, het was te eten maar echt niet lekker.. Daarnaast stak onze ober ook nog bijna een mes in iemand haar oog... Toen we naar mayonaise vroegen was het ook nog eens een "vloek" om mayonaise te vragen bij een italiaans restaurant?!! Waarom serveer je dan gebakken aardapppelen?... Wat een koekebakkenrestaurant. Ow ja: de sfeer was slecht en de vloer beweegt mee als mensen langslopen... Mijn advies: eet bij je schoonmoeder!
Trudyjoost . Meesterproever (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij zijn hier wezen eten via de AH actie. We kregen een heerlijk mandje brood met twee soorten tapenades (gratis). Daarna als voorgerecht een etagère met gerookte zalm, bruchetta met tapenade en mozzarella, ham met ricotta en mosselen en schelpen. Tussengerecht spaghetti met aubergine, kaas. Tussendoor een frisse scroppino. Hoofdgerecht kon je kiezen tussen vlees (sukade of varkenshaas) en vis (zeebaars), allebei heel erg lekker. Daarna hebben wij zelf koffie besteld. Fles water is ook (gelukkig) gratis. Lekker flesje rode huiswijn erbij. Een geslaagde avond. De zaak zal behoorlijk vol. Parkeren is duur en de parkeerautomaten staan erg ver.
Arie.kalkman . Proever (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het was niet veel bijzonders. een bordje spaghetti zonder smaak, geen saus of kaas, gewoon flauwe spaghetti; een kleuterportie varkenshaas zonder smaak of saus; een een vette rekening voor de drankjes (6 euro voo een glaasje wijn !) . En dat wegens een AH aktie? Oplichterij noem ik het. Ik kom hier nooit meer!
Mariannevanwesep . Proever (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Lekker gegeten (AH dineractie), maar de mosselen bij het voorgerecht hebben we niet gekregen. Toen wij hier melding van maakten werd er gezegd: "oh, dan zijn ze die vergeten", verder niets, geen goedmakertje of tegemoetkoming op de rekening. De pasta was wel erg matig gevuld. Vis en vlees van het hoofdgerecht en het toetje waren lekker.
Het is bijzonder lawaaiig in dit restaurant, zelfs met zijn zessen aan 1 tafel is het moeilijk elkaar te verstaan. Het zou wellicht schelen als er gordijnen worden opgehangen, waardoor het geluid een beetje wordt geabsorbeerd. De airco (boven onze tafel) stond erg hard aan.
LisaJason . Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Het eten was smakelijk maar niets culinairs. De service was nadat we aangaven al 2 uur te wachten op ons tussengerecht verbetert (ze waren ons vergeten). Wel een gratis limocello van het huis. Decor ziet er heel sfeervol en gezellig uit. Leuke tent maar om nog eens terug te komen...twijfelachtig.
R-MBU . Fijnproever (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Er goed rekening gehouden met ons
Goede bediening en vriendelijk
Voorgerecht - anti pasta was erg lekker
Tussengerecht - pasta was een kwesti van smaak 2 vonden het niet lekker en ikzelf vond het lekker smaken
Hoofdgerecht - was erg matig ... Groente koud tot lauw en varkens haas erg droog en zeker licht aangebrand

Het was helemaal vol met ook nog twee grote groepen dus misschien een reden waarom hoofdgerecht niet goed getimed was qua bereiden en opdiening
Aplobbezoo . Fijnproever (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
ben al paar keer bij Pasta Genova geweest en was goed bevallen vandaar dat we nu weer gereserveerd hadden om samen met vrienden te gaan eten. Het was een drama
Restaurant was vol (overboekt) met in de keuken 1 1/2 kok wat betekende dat we om 19.00
aan tafel zaten en om 20.45 ons voorgerecht kregen.Bediening deed erg hun best maar er waren totaal geen voorbereidingen getroffen

Opgegeven dat we beiden allergisch voor champignons waren , geen probleem was bekend kwam goed. Helaas toen de pasta geserveerd werd jaja je voelt hem al vol met champies.

Kregen drankje van de zaak om het goed te maken.
Misschien ga ik nog keertje terug maar ben er nog niet zeker van .Volgens mij is het restaurant van eigenaar veranderd en die moet nog hoop leren
SjoerdtjeSpalburg . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
De pasta is overheerlijk. De timing van de gerechten ook prima. De tiramisu was wat minder, maar het geheel was meer dan voldoende, een dikke 8.
Irenehb . Expertproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Verassende lekkere kleine voorgerechtjes, één tussen en een hoofdgerecht te kiezen uit zeebaars of varkenshaasje, heerlijk gekruid . duidelijk verteld wat de gerechten waren.
Een wand met grote foto van Genova met grappig inbouw wijnkeldertje. Genoeg privacy.
Bij de ingang buiten, vuurlampen 's avonds.
Roelvanriel . Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Vriendelijke persoonlijke ontvangst. Meteen de fles gewoon water op tafel. Is natuurlijk ook verstandig om water te drinken als je lekker aan de wijn zit. Menu van de chef van 4 gangen. Leuk idee hoe het voorgerecht op een etagaire werd geserveerd. Vlees en vis als hoofdgerecht mals als boter. Heel lekkere huiswijn, Aanrader.
Rienenandrea . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wat een teleurstelling!!!!!!!!!!
Vrienden uitgenodigd voor 'de belevenis' die we al de keren dat we hier hebben gegeten gewend waren.
De laatste keer dat we er waren, plm een maand geleden begrepen we dat de zaak van eigenaar was veranderd, maar gelukkig zagen we dat de kok dezelfde was gebleven, en het eten was wederom geweldig.
Gisteren echter was ook de kok niet aanwezig. Op onze vraag aan , waarschijnlijk de gastvrouw, waar hij was, kregen we het antwoord dat hij op vakantie was, en dat je het met Italianen nooit wist of ze nog terugkwamen, een leugen, want later hoorden we dat hij er niet meer werkte.
We namen, zoals gewoonlijk, het menu. Het voorgerecht, bestaande uit diverse hapjes op een etagère en nog wat losse kleine gerechtjes was minder dan vorige keren, en minder van smaak, maar nog redelijk. Het tussengerecht, een pasta, was ronduit slecht. De pasta was te lang gekookt en de blokjes zalm in een soort roomsaus waren zonder smaak, zelfs peper en zout hielp niet. Waar was die heerlijke al dente pasta met paddestoelenragout of kreeft met zn subtiele smaken?
Het hoofdgerecht van zeebaarsfilet was ook een tegenvaller. Normaal was de huid heerlijk krokant gebakken, nu lag hij in een laf sausje, niet lekker.
Conclusie: Van een restaurant waar je voor een redelijke prijs heerlijk kon eten is het verworden tot een zaak waar je voor veel geld, want de prijs van het menu is ook gestegen, eet en denkt: ' dit kan ik zelf beter!' Dit was dus de laatste keer: jammer!
Als wij van Michelin waren hadden we Genova met Dominico Manicone als chefkok een dikke ster gegeven, maar zonder hem is het helaas niets meer.
Dus heeft u een restaurant, en zoekt u een kok, neem hem in dienst; succes verzekerd! En laat het ons weten, we reserveren meteen!
Anoniem11 . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Erg vriendelijke ontvangst. Gratis water en broodje vooraf. Het 4 gangen menu heeft goed gesmaakt en er was goede bediening.
Stien S. Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We kregen bij binnenkomst gelijk brood met smeerseltjes op tafel. Het voorgerecht bestond uit 3 verschillende hapjes, daana kregen we een spoon. Het hoofdgerecht kon je kiezen tussen vlees en vis.