Pasta e Fagioli

Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Terras
Sandra O.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Vandaag gehoord en dus ook gaan halen bij Pasta e Foggioli !!
BONBONS Van VENDI uit Italie een heuse specialiteit in chocola ongekend en van
een superieur niveau !
Diverse soorten ook leuk om kado te geven in kado verpakking.
Een aanwinst in Nijmegen dank je wel Nino en Annemarie!
Benny21 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Een echte Italiaanse restaurant, waar heerlijke gerechten, bereid met verse ingrediënten. Ik miste traditionele een minestrone, maar tortellini met truffels gecreëerd een perfecte voorgerecht. Pasta e fagioli pasta biedt een zeer goede selectie scherpgeprijsde wijnen. Wij hebben bijna drie uur doorgebracht, genietend van leuke sfeer, Italiaanse muziek en een uitstekende service. Zal terug!
Pietvdgeer .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Weer eens gegeten bij Pasta e Fagioli. We waren met z’n tweetjes en we hebben genoten. Dit is toch een geweldig Italiaans restaurant.

Voor beiden als voorgerecht Bresaola (gedroogd vlees ) van hert. Dungesneden plakjes op een salade van rode biet en vijgen. Een perfecte start.
Ook voor het hoofgerecht eensgezindheid: filet van wilde zeebaars met kikkererwten en raapsteeltjes. Een heerlijke combinatie.
In overleg met de gastvrouw hebben we uit de wijnkaart met mooie en betaalbare Italiaanse wijnen een fles Falanghina gekozen. Een mooie en goed bijpassende witte wijn uit Zuid-Italië.
Als afsluiter een heerlijk citroentaartje en italiaanse kaasjes. En aan tafel al proevend een keuze gemaakt voor bijpassende dessertwijnen.

De gehele avond hadden we de zorg van een attente en enthousiaste gastvrouw in dit sfeervolle restaurant. En niet te vergeten: er staat iemand in de keuken die geweldig kan koken. Wat hebben we lekker gegeten!
We hebben een topavond gehad en komen snel weer terug!

D.schot .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Ik ben verbaasd over de voorgaande recenties. Wij gaan toch regelmatig uit eten in de wat betere restaurants maar ik vind bij dit restaurant de kwaliteit/prijs verhouding buiten proporties. Alleerst de bediening, ronduit slecht. Omdat ikzelf de bob was drink ik niet. Mijn partner vroeg dus of er open wijnen waren. Hierin kreeg hij de keus tussen 2 wijnen, erg weinig te kiezen dus. Of ik ook iets wilde drinken bij het eten werd helemaal niet gevraagd. Voorgerecht: gepekeld hertenvlees met een salade van biet. Lekker maar niets bijzonders. Het gerecht van mijn partner, duivenborst met duivenpoot was lauw maar wel goed van smaak. Ook mijn hoofdgerecht, gevulde pasta met pesto en garnalen was lekker maar nog steeds geen wow gevoel. Het gerecht van mijn partner zeebaars was te gaar en daardoor droog. Dit werd door de gastvrouw, na verontschuldigingen over een hectische avond, vervangen door een nieuwe zeebaars, dit keer wel goed gaar maar nu was de bijbehorende spinazie taai. Helemaal verbaasd waren we dat de gerechten werden vergezeld door schaaltjes met gebakken aardappeltjes (bij een italiaan) spruitjes en een schaaltje sla. Al met al een teleurstellende ervaring. Helaas gold dat ook voor de rekening. Zonder nagerecht en zonder koffie toch bijna 100€ afrekenen.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Met een gezelschap van 8 personen gegeten. Prima keuken, bediening. Italiaanse keuken zit de kok in het bloed. Vooraf buiten op terras en daarna in de tuin achter.
Enaksekali .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Hier sinds lange tijd weer gegeten en we hebben ons voorgenomen nooit meer zo lang te wachten. Het was uitstekend. Vooraf vitello tonato: prachtig kalfsvlees met precies genoeg tonijnsaus van prima kwaliteit. Heerlijk. Het speenvarken-voorgerecht is ook een aanrader, goed vlees en een mooie smaakbalans.
Als hoofd de Lunette al tartufo e parmigiano, gevulde pasta met truffel, ricotta en parmezaan. Kan geserveerd worden als primo of als secondo. Geweldige smaken, wat een knap gerecht.
Voor chocoladeliefhebbers zijn de 'Cioccolatini' zeer aan te bevelen, heel lekker bij de goede koffie.
Enthousiaste bediening met kennis van zaken.

We hopen binnenkort weer 'bij Anna' te gaan eten!
Frieda G.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het restaurant is deels in een serre. Vooraf als aperitief een prosecco met fijne belletjes. Vaak hebben restaurants een prosecco met vrij grove bel, niet zo lekker vinden wij. Maar hier een heerlijk fijn belletje. Bij het brood een boter, tomatentapenade en olijfolie. Elke keer komen we weer tot de conclusie dat een goede olijfolie niet meer is wat brood nodig heeft. Vooraf kozen we eensgezind de Lonzino di cinghiale, frutta secca e mozzarella, wildzwijnlende met gedroogd fruit en buffelmozzarella. De wildzwijnlende heel dun gesneden vormde met het gedroogde fruit een geweldige smaakcombinatie. Als hoofd kozen we voor de wilde zeebaarsfilet uit de oven met mosseltjes en broccoletti. De gastvrouw had een witte wijn bij beide gerechten uitgekozen. Het dessert was een kaasplateau. Ook hierbij een heerlijk glas dessertwijn, die deels uit cognac bestond. Een uitstekende combinatie. We hebben werkelijk voortreffelijk gegeten. We zijn hier wel eens meer geweest en het is elke keer een feest om hier te eten. Ondanks een drukke bezetting een attente bediening, die de tijd voor je neemt. Onze complimenten!
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Vandaag hier gegeten. Bij binnenkomst waren wij het enige tafeltje. Gelukkig kwamen er al vrij snel andere gasten. Vooraf hadden wij Vitello Tonato, deze was heerlijk. De verhouding saus en kappertjes waren perfect. Mijn partner had als hoofdgerecht kalfsoester, deze was voortreffelijk. Ik had zelfgemaakte pasta met ricotta, zwarte truffel en parmezaanse kaas. Dit smaakte geweldig. Het dessert was ook voortreffelijk. De bon bons bij de koffie waren een goede afsluiter. Wij komen hier zeker terug.
Semtax .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Aangenaam vertoeven met gastvrouw die weet wat gasten zijn. De bouillabaise is top!! Mooie kaart (Napels?) heerlijk eten, navenant wijnen. En wat een Grappa kabinet, een bombardement van aroma's. En voor relatief weinig geld. Nijmeegs toppertje!
LiekeL .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Een van de beste restaurants van Nijmegen. Heerlijk gegeten. Niet goedkoop, maar dan heb je ook echt iets lekkers. Service van is heel vriendelijk en persoonlijk. Het mooie van dit restaurant vind ik dat je er echt iedereen mee naar toe kunt nemen. Altijd goed. Probeer vooral de vitello tonato, ossenhaas en de overheerlijke bonbons
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Afgelopen zaterdag avond hebben we hier met z'n zessen heerlijk kunnen dineren. De entourage was erg prettig en de bediening verliep soepel, op een paar vreemde uitschieters na (zie hieronder). Het voorgerecht op basis van aubergine, tomaat en mozarella was lekker. Ook het hoofdgerecht - de kalfsoester met serano ham was goed maar niet perse bijzonder. Er werden ook bijgerechten geserveerd op losse schaaltjes, maar heaas werd er werd niet gevraagd of alles voldoende was. De salade was bv snel op. De porties voldeden overigens prima en zeker na het nagerecht gingen wij zeer voldaan naar huis.

Tot zover de sterke punten. Wat bij een restaurant van dit prijsniveau gewoon niet mag voorkomen zijn de volgende twee zaken. Ten eerste werd ons bij het opdienen van het hoofdgerecht gevraagd wie wat had besteld. Dat hoort echt niet bij een restaurant van deze klasse, en voor mij is dit een echte afkapper. Ten tweede vroegen wij om advies over de wijnkaart. Dat ging helemaal mis. Wij kregen advies van degene die de wijnkaart zou hebben samen gesteld. Echter, toen ik vroeg of de "cannonau di sardegna" bij het menu zou passen werd deze mij zonder verdere motivatie ontraden. Deze zou een zeer vreemde smaak hebben en eigenlijk nergens bij passen. Ook andere adviezen kwamen niet echt uit de verf omdat degene die ons hielp niet echt met ons erover in gesprek leek te willen. Graag wat meer enthousiasme over de eigen wijnkaart - en ook kennis. Dat kan veel beter. Ze had bijvoorbeeld kunnen vragen waarom ik nu juist die ene wijn eruit pikte - het is nl een wijn die ik heel veel drink omdat ik hem erg lekker vind en overal bij vind passen - als het tenminste een goede fles is!
LiekeL .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2012
Heerlijk gegeten. Fijne bediening, niet van die snobs die je wel eens ziet bij chique restaurants. Ook de wijnen zijn geweldig. we zijn meestal 100 euro voor 2 personen kwijt (3 gangen en lekker wijn drinken). En dat is het geld echt waard.
Philip. V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Lekker authentiek origineel Italiaans eten en drinken. Fantastische Italiaanse wijnen met bijpassende mooie gerechten. Heerlijk brood, prachtige olijfolie, op brandschoon wit damast gedekte tafels, royale tussenruimte, sfeertekening filmdiva Sophia Loren. Super deskundige advisering, uitstekende bediening en prettige ambiance. Vertrouwd en heel goed toeven. Zeer aan te bevelen.
Ursie1 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Verrassend lekker gegeten, italiaans en geen pizza gelukkig.
Bediening is vriendelijk. Ik vind het eten aan de prijzige kant en vind het jammer dat er geen menu is.
De kaart vind ik een beetje onoverzichtelijk, misschien italiaans.

Bas H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Pasta e Fagioli heeft in feite twee kleine menukaarten: een met de klassieke Italiaanse gerechten en een met wat modernere gerechten. Maar mixen kan natuurlijk ook en dat doen we dan ook. We beginnen (na voorzien te zijn van wat brood en olie) met een klassieke vitello tonnato. De tonijnsaus is heerlijk zacht van smaak, maar de chef had wel iets royaler mogen zijn met de kappertjes om het iets meer pit te geven. Alles bij elkaar een aardig begin. Het hoofdgerecht komt van de modernere kaart en bestaat uit een flink stuk heerlijk malse parelhoen die nog aan het bot zit. Het korstje had nog net iets knapperige gemogen en iets meer bietensaus ware welkom geweest. We krijgen er wat boontjes en aardappeltje bij. Vooral dat laatste is weinig Italiaans, maar zal wel gezien moeten worden als een toegemoetkoming aan de Nederlandse voorkeuren. Het nagerecht is een chocoladetaartje waarin we tevergeefs een vloeibaar hart hoopten aan te treffen. Het smaakt desondanks wel. De wijnen, uiteraard Italiaans, zijn zeer goed.
We zitten in een royale, strak ingerichte serre. De bediening is wat gehaast. Alles bijelkaar een prima maaltijd, zonder dat deze er nu echt uitspringt. En dat laatste is wel wat jammer want de prijs springt er wel wat bovenuit: 100 euro voor een 3-gangenmaaltijd, een 2-gangenmaaltijd, 4 glazen wijn en een koffie is royaal te noemen voor dit niveau.
Mjans .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
Niet praten tijdens het eten om je smaakpapillen te strelen, zozeer dat ik de volgende dag wederom terug ben gegaan voor Pasta Ripiena con capesante,ricotta e gamberi. En een voorgerecht van carpaccio di polipo insalatina di mare con citronette di limone. Met een verrukkelijk glas wijn, en een espresso toe. Fantastisch. Een restaurant waar je ruim zit en niet op een bank, wat blijkbaar in is in Nederland, waarbij je bijna op schoot bij je buren.