Meer informatie over restaurant Pasta e Basta

Super om te horen! Dank.
Graag tot ziens bij Pasta e Basta
Mvmannekes . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een hele leuke tent met fantastisch zingende serveersters. Ben nu voor de tweede keer geweest en heb weer genoten.
We hadden online gereserveerd. Maar het restaurant had de reservering op een andere dag staan.
Daardoor moeten we met 3 personen aan een mini tafeltje eten. Was een gedoe met de borden en glazen. Een excuus drankje was op z'n plaats geweest.
Het mocht de pret niet drukken. Toch een leuke avond gehad.
Wat fijn om te horen dat jullie opnieuw genoten hebben bij Pasta e Basta. En dat jullie een leuke avond hebben gehad, top!
Wij waren in de veronderstelling dat wij jullie wel hadden voorzien van een excuus drankje, we gaan uitzoeken wat er is gebeurd en zullen jullie persoonlijk benaderen. Bedankt voor jullie feedback.
Labeldop V. Meesterproever (35 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Oei....bijna fout gegaan. Hadden een reservering gemaakt om 21,00 uur met bevestiging in de hand maar toen wij daar kwamen vertelde men ons dat men ons om 19.00 uur hadden verwacht. Dat is best wel slordig temeer omdat we een jarige in ons gezelschap hadden en ik de dag daarvoor nog had herbevestigd.
We moesten dus wachten aan de bar en na 20 minuten konden we toch aan tafel.
Men heeft het meer dan goed gemaakt en het eten en vertier was als vanouds ...top !
Al met al laat geworden....maar echt geweldig en dankjullie wel voor de oplossing
Bedankt voor de feedback, wij zullen dit zeker intern in behandeling nemen.
Wat ontzettend fijn te horen dat alles goed is opgelost en dat jullie alsnog hebben genoten van het eten en onze entertainment. Wij hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen bij Pasta e Basta.
Carindeboer1 . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
De prijs is pittig voor pasta maar dat weegt niet op hoe de avond verloopt. wij hebben genoten van de talenten. Als je echt een aparte gezellige avond in Amsterdam wil hebben moet je zeker een keer heen gaan. Aanrader is wel om te boeken vooraf.
Hartelijk dank voor uw recensie. Fijn te horen dat u heeft genoten van ons restaurant en concept. Wij zijn inderdaad (gelukkig) populair en het is aan te raden van tevoren bij ons een plekje te reserveren. Mochten er geen tafels meer beschikbaar zijn, hebben wij ook altijd nog de dinerbar. Een comfortabele bar met krukken. Ook hier kunt u dineren en genieten van alle muziek. We hebben verschillende menu's welke te vinden zijn op onze website. Ook hebben wij een uitgebreide wijnkaart met diverse en exclusieve wijnen. Uw kunt uw menukeuze aanpassen aan wat u zelf zou willen besteden. Mocht u hier vragen over hebben, neem gerust contact met ons op.
Hopelijk mogen wij u nogmaals verwelkomen in de toekomst en doen ons uiterste best om u weer een mooie avond te bezorgen.
Johscher . Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Zeker een leuke avond gehad. Service was goed. Bediening (lekker spontaan) niets op aan te merken. Ook het entertainment was uitstekend. Maar het eten (paar crostini's met toppings, een antipasta van het buffet, en 3 verschillende kleine porties pasta's , een bord met kleine dessertjes en een paar glaasjes wijn) voor 3 personen, ruim € 200,00 viel toch een beetje tegen. Niet dat het niet goed bereid was, maar erg simpel voor het vele geld wat er voor betaald moest worden.
Petervdwouw . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Fantastisch !
Wat een gastvrijheid ! Op zijn Italiaans!
Joska , een stralende gastvrouwe, die er samen met haar collega's een heerlijke avond van heeft weten te maken voor ons!
Ook het Nessum Dorma was om te huilen zo mooi!
Dank! Wij verheugen ons op de volgende keer!
Oh ja, (we zouden het bijna vergeten )en het eten was verrukkelijk!
Wat ontzettend fijn te horen! Heel erg bedankt voor uw complimenten en wij geven dit zeker door aan ons personeel.
Hopelijk tot een volgende keer in Pasta e Basta!
Yolanda K. Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gisteravond met zo' n 35 man de 80e verjaardag van mams gevierd bij pasta e basta. We hebben genoten. Wat een lieve zangers en zangeressen / obers.
Heerlijk eten serveren en tussen de bedrijven door ook nog eens prachtig zingen in een uiteenlopend repertoire!!!
Ook de feilloos spelende pianiste (ondanks dat men uit haar piano eten stond op te scheppen ) zong prachtig. Veel persoonlijke aandacht en flexibiliteit. Een echte aanrader!!!
Hartelijk dank voor uw mooie complimenten. Leuk te horen dat u de 80 ste verjaardag van uw moeder bij ons bent komen vieren.
Hopelijk mogen wij u nogmaals verwelkomen :)
Kipjol . Proever (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Iens was vergeten onze reservering door te geven!
we zaten in een uithoekje, slecht zicht, matige bediening, drankje vergeten, verkeerde koffie...
Niet het gevoel dat we echt goed verzorgd werden...
Eten was heerlijk en goed!
Wat spijtig te horen dat Iens vergeten was de reservering door te geven. Wel fijn dat er in ieder geval nog een plaats vrij was. Wel fijn te horen dat u tevreden was over het diner. Ook erg spijtig te horen dat u het gevoel dat u niet echt goed verzorgd werd. Graag zou ik daar meer over willen weten en hoop dat ik uw teleurstelling kan wegnemen. Zou u contact met mij willen opnemen via 020-422 22 22 of via amsterdam@pastaebasta.nl? Ik kijk uit naar uw reactie.
Daniel K. Fijnproever (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Onlangs voor het eerst bij Pasta e Basta gegeten. Al veel over gehoord dus wel benieuwd naar de ervaring met zingend personeel. Om daarmee te beginnen: het zijn goede zangers, er is een leuke variatie van klassiek en moderne covers en het draagt zeker bij aan de sfeer. Tussen de liedjes door is er live pianomuziek.
Het interieur is verder nogal donker, en de zit is niet al te comfortabel als je op een houten bank zonder rugleuning terecht komt. Ik zou het er in ieder geval geen heel 4-gangendiner op volhouden.

Dan over het eten zelf. We kozen voor het tweegangenconcept met onbeperkt antipasti van het buffet en vervolgens een keuze van 3 pasta's (uit totaal 8) om te delen. Hiervoor betaal je 37 euro per persoon. Er is ook een 4-gangenmenu van 47,50 waar je naast de antipasti 4 vaste pasta's krijgt, plus crostini's, een grand dessert en limoncello.

De antipasti zijn simpel maar vers en goed op smaak. Wel onhandig is dat nergens bij staat wat het is, niet zo praktisch als je bepaalde ingrediënten niet eet of kunt eten.
Voor onze hoofdgerecht kozen we voor ravioli met ricotta, rigatoni met lams spareribs en linguine met coquilles. De ravioli was lekker, zeker combinatie met de knapperige knoflook en salie. De rigatoni ook een prima pasta, maar helaas mogen de spareribs die naam niet dragen. Zeker 80% is bot of vet, je moet zoeken naar een stukje vlees. Volgens het personeel was deze klacht ze bekend, dan vraag ik me wel af waarom je er dan niets mee doet. Gelukkig werd meteen aangeboden een andere pasta te serveren. De linguine is in de basis een topidee maar het probleem is dat de pasta doorgaart als je deze in een hete saus serveert. Dit voorkomen luistert nogal nauw en dat was deze keer niet gelukt, waardoor na een paar minuten een oneetbaar papperige massa met een zeer overheersende venkelsmaak resteerde. Jammer. Ook hier van het personeel begrip en een kleine goedmakende geste.

Samengevat, voor het culinair vernuft hoef je hier niet te zijn, gezien het gebodene vind ik het ook vrij prijzig. Sfeer en service maken dat enigszins goed maar per saldo viel het toch wat tegen.
Fijn te horen dat u genoten heeft van onze muziek! WIj hebben allerlei verschillende stijlen en hopen dat wij zoveel mogelijk personen kunnen verblijden met klassiek, soul, jazz, pop en musical.
Wij hebben kaarslicht en lampjes op de tafel wat een romantische, Italiaanse en theatrale sfeer aanduidt. U geeft aan dat u de banken niet comfortabel vond, Wat jammer te horen. U kunt dit altijd aangeven aan uw tafeldame/heer op de avond zelf. Zij bekijken dan of er andere mogelijkheden zijn. Wij hebben namelijk ook tafels met stoelen.
U geeft aan dat u het prettig had gevonden dat er aangegeven stond bij het buffet wat, welk gerecht is. Er is speciaal gekozen om een zo persoonlijk mogelijk advies te geven en elke avond is 1 van onze medewerkers verantwoordelijk voor het buffet. Hij/zij legt alle gerechten uit en u kunt al uw vragen en wensen aan deze persoon stellen.
Verder geeft u aan dat u niet tevreden was over 2 van de 3 pasta's. Wat spijtig te horen. Wij nemen uw bemerking mee in onze wekelijkse evaluatie. Alle pasta's zijn uiterst zorgvuldig samengesteld door onze chef en ge-tuned door Ron Blaauw. Uiteraard is elke smaak anders en zal de 1 een pasta heerlijk vinden, terwijl de ander liever een andere smaak had gewild. Wel fijn dat het personeel begrip toonde en dat u een geste heeft mogen ontvangen. Ons streven is om iedereen te laten genieten van onze muziek en pasta's, dus vinden het prettig om direct actie te kunnen ondernemen. WIj bieden een avondvullend programma vol entertainment en diner. U heeft de keuze om verschillende menu's te kiezen waar ook andere prijzen bij horen. Hopelijk mogen wij u nogmaals verwelkomen in ons restaurant en mocht u vragen hebben, horen wij deze graag.
Thomas L. Meesterproever (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Top avond gehad. Ondank het feit dat er iets niet goed is gegaan met onze reservering werden wij gastvrij ontvangen. Zeer goede en vriendelijke bediening die werkelijk prachtig zingt! Eten was ook prima. Vooraf wat crostini daarna keuze uit diverse anti pasti. Hoofdgerecht bestond uit drie verschillende soorten, om de schaal bij af te likken, pasta's. Tot slot het dessert, diverse soorten ijs, cake, en tiramisu. Wij vinden het een aanrader en komen zeker terug.
Dank je wel! Heel erg fijn te horen dat jullie een top avond hebben gehad! Wij geven deze mooie complimenten zeker door aan ons gehele personeel ter motivatie en inspiratie. Hopelijk tot gauw weer in ons restaurant en mochten er vragen zijn, kun je altijd nog even contact met ons opnemen.
JohannesJ86 . Meesterproever (26 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Dit is toch wel echt een super gezellige tent om heen te gaan! Het eten is prima, heel erg leuk dat je de antipasti uit de piano kan pakken, er zitten erg lekkere dingen tussen. Ook de pasta's zijn lekker! De bediening is erg vriendelijk en attent! En het is natuurlijk heel leuk dat ze ook nog zo mooi kunnen zingen!! vooral in de weekenden heel erg gezellig en meerdere malen op de banken staan dansen! de inrichting is heel sfeervol en gezellig! kortom echt een aanrader waar je sowieso een keer geweest moet zijn!
Wat leuk te horen, hartelijk dank voor deze fijne complimenten! Fijn te horen dat genoten heeft van ons gehele concept en dat u ook nog even op de banken heeft gedanst:)
Hopelijk tot gauw weer in ons restaurant.
MClayton . Meesterproever (35 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met een groepje vrienden gegeten. Ik had hier al veel over gehoord maar nooit heen geweest. Echt een toffe ervaring. De bedoeling is dat je de gerechten met elkaar deelt. Top kwaliteit, met een twee gangenmenu heb je meer dan genoeg. Ik denk dat elke pasta wel goed smaakt, maar ook de antipasti zijn erg goed. Uiteraard kom je niet alleen voor het eten maar ook voor het vermaak.

Iedereen kan (vind ik) echt heel goed zingen, het wordt leuk aan elkaar gepraat en er loopt zelfs nog een tovenaar rond met allerlei trucs.
Hartelijk dank voor je leuke bericht!
Wat leuk te horen dat jullie met een groepje vrienden bij ons zijn geweest! Ook fijn dat jullie hebben genoten van de anti pasti en onze pasta's. Deze zijn allen getuned by Ron Blaauw. Dagelijks hebben wij live entertainment en zingen verschillende genres (pop, klassiek, jazz, musical, soul). Alles wordt ook aangekondigd. Ook loopt er inderdaad op de drukke vrij- en zaterdagen een goochelaar rond. Wij zullen al deze complimenten doorgeven aan ons personeel. Heel erg leuk te horen! Mochten er vragen zijn bij een volgende reservering, neem vooral contact met ons op.

Hopelijk tot een volgende keer in Pasta e Basta.
20051935 . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wij hebben 1 ste Paasdag 27 Maart met 11 personen gegeten .Het was voor de meeste mensen alweer de vijfde of achtste keer . Voor ons is het weer een FANTASTISCHE avond geworden.
Wij hebben genoten ( heerlijk gegeten en leuke muziek er tussen door ) GEWELDIG.
Voor herhaling vatbaar
Wat fijn te horen dat jullie hebben genoten van ons gehele concept! Wij geven dit door aan ons personeel ter motivatie en inspiratie!
Ook erg leuk te horen dat het voor de meeste alweer de vijfde of achtste keer was.
Heel graag tot de volgende keer en mochten er dan nog vragen en/of wensen zijn, kun je altijd contact met ons opnemen.
Wendy V. Meesterproever (26 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsavond gegeten bij Pasta e Basta. Dit restaurant stond al langer op mijn verlanglijstje dus de verwachting was hoog gespannen. Aangekomen bij het restaurant stonden de mensen voor de deur in de regen te wachten tot we naar binnen konden. De gasten werden niet vlot naar hun tafeltjes begeleid. De gastvrouw had nog overleg met het personeel rond de bar. Dit nam allemaal nog wat tijd in beslag. Al met al geen warm welkom voor de wachtende gasten buiten en in het halletje. Eenmaal binnen moesten we onze jassen zelf ophangen in een piepkleine garderobe (waar ook allemaal stoelen onder en naast stonden) en wat ook de doorgang was naar de toiletten. Hier stonden we opgepropt bij elkaar te wachten tot we onze jassen konden weghangen.

Het werd een heerlijke avond die we begonnen met antipasti. In een hoek van het restaurant was op vleugel een buffet klaargezet met antipasti. Alle deze koude gerechten werden de hele avond aangevuld. Salade met tomaat en verse kaas, koolsalade met noten en rozijnen, tonijnsalade, stokbrood enz. De pompoen die ook als koude salade erbij stond was aan de harde kant. Ik miste wel wat meer Italiaanse smaken in dit buffet. De pastasalade met vaporino vond ik het smakelijkst.

Het concept van dit restaurant is dat je een keuze maakt uit drie soorten pasta's en die samen deelt. Ik houd hiervan omdat je wat meer kunt proeven dan alleen je eigen gerecht. De ravioli met kaas en botersaus was lekker. Vooral de knapperige salieblaadjes. Onze favoriet was de risotto met paddenstoelen. De speltfusilli vonden wij geen bijzonder smakelijk gerecht. Het Valentijns granddessert was heerlijk. Chocolademousse, ijsbolletjes van rode vruchten, tiramisu en een shotje limoncello.

Voor deze Valentijnsavond werden er vooral liefdesliedjes en duetten vertolkt. Er werd enthousiast gezongen en de sfeer was goed. De bediening is vriendelijk en attent en de combinatie van dineren met live muziek is echt gezellig. Voor gezelligheid kan ik geen punten geven op Iens. Maar daarvoor krijgen jullie een 10!

Bedankt Pasta e Basta voor een gezellige Valentijnsavond!
Een 10 voor gezelligheid! Super! Heel erg bedankt.

Het kost altijd even tijd om alle gasten, die allemaal op dezelfde tijd arriveren naar hun tafel te wijzen. Op Valentijnsdag is het restaurant als uitzondering eerder open gegaan omdat het regende , maar dat betekende wel dat het personeel nog geïnformeerd moest worden. Excuus dat u dit als een niet warm welkom heeft ervaren, de intentie was juist om iedereen eerder uit de regen naar binnen te laten.

Heel fijn te horen dat het een heerlijke avond is geworden. Dat jullie hebben genoten van het eten en onze entertainment.

Wij vonden het erg gezellig jullie tijdens Valentijnsdag te mogen ontvangen, hopelijk zien wij jullie snel weer!
ProefEcht . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Gister een hele leuke avond gehad bij Pasta E Basta. Wij kwamen met de NuDeal actie en alles werd ons perfect uitgelegd. Ook leuk dat we alles mochten kiezen wat je normaal ook mag kiezen.
We werden zeer hartelijk ontvangen door de manager en we mochten tussen 2 tafeltjes kiezen. Helaas maakte we daar de verkeerde keuze, we kozen een tafeltje voor twee personen op de bank in het eerste gedeelte van het restaurant, maar helaas hadden wij een groepje naast ons die regelmatig naar de wc moesten of gingen roken waardoor mijn vrouw steeds op moest staan omdat de doorgang veel te nauw was... Dit is wel een beetje ongezellig als je lekker met z'n tweeën aan het eten bent. (De andere keuze tafel was pal naast de piano en te druk met de mensen die naar het buffet gingen dus was eigenlijk ook niet fijn geweest als we die gekozen hadden) We hebben het aangegeven en het is keurig opgelost door de manager, waarvoor onze complimenten. En ze kon ook nog eens goed zingen, want daar kom je natuurlijk voor. De muziek. En die was fantastisch. Van prachtige opera tot disco! Een geweldige ervaring. Het eten doet niet onder aan de muziek. We hoorde dat er een nieuwe chef is, nou we zouden zeggen, ga zo door!!

We komen zeker terug en vragen dan een andere tafel aan... Want dat was zonde voor zo'n mooie avond! Al met al hebben we genoten.
Wat een heerlijke recensie. Hier worden wij heel blij van!
Bedankt voor de complimenten voor de nieuwe chef en de zingende manager.
Leuk dat jullie terug komen.
Jullie zijn van harte welkom.

Tot snel!

Team van Pasta e Basta
Joyce B. Expertproever (7 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
zaterdag hier gegeten. leuk om dit concept van zingende bediening een keer mee te maken, maar niet voor herhaling vatbaar. je kan kiezen voor een 2 of 4 gangen menu. wij kozen voor het 2 gangen menu, waarbij je 3 schalen met verschillende antipasta krijgt (niet zelf te bepalen, dus je weet niet wat je krijgt), vervolgens kies je met vier personen uit een menu lijst van acht verschillende soorten pasta. drie gerechten voor vier personen (shared dining concept). de pasta's smaakten prima, maar ik heb beter gehad. de dame van de bediening was niet vriendelijk. de zang tijdens het eten was best leuk, maar storend dat er complete stilte werd verwacht. van de rekening schrokken wij, een glas rosé vijf euro. een fles (kraan?)water 6 euro!!
Jammer dat je ons concept niet voor herhaling vatbaar vindt.

Dinnershow
Hierbij de feiten van ons restaurant op een rij:

Antipasta
Naast de schalen op tafel, staan daarnaast ook op het buffet allerlei soorten antipasti.
Je kunt als gast kiezen uit minstens 8 verschillende gerechten / ingrediënten.

Stilte tijdens akoestisch deel
Alleen, en alleen tijdens het akoestische deel, in het begin van de avond, vragen wij de gasten 2 minuten stil te zijn. Anders is de zang voor de luisterende gasten minder goed hoorbaar.
De rest van het zingen vindt versterkt plaats en dan kun je gewoon verder praten.

Kraanwater = Gratis
Er moet een misverstand zijn. De gast betaalt NIET voor kraanwater.

Welkom
Blijkbaar is bovenstaande niet helder overgekomen. Dat is voor u en voor ons heel vervelend.
Helaas hebben wij u meermaals telefonisch niet kunnen bereiken.
We hopen dat u nog een keer langs wilt komen om te genieten van ons restaurant zoals dat de bedoeling is.

Met vriendelijke groet,
Het team van Pasta e basta
Maghetietsjemeerzijn . Meesterproever (37 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Al eerder waren wij gast bij Pasta e Basta. Het unieke concept blijft erg leuk. Er wordt regelmatig gezongen door het personeel en dat doen ze behoorlijk goed. Van een zangeres (jammer, naam vergeten, maar het is de dame met bril) vroegen wij ons af we ze hier deed en waarom ze niet op een groter podium staat. Het eten is goed, geen top. Dat is trouwens wel jammer want met iets meer toewijding kan daar nog wel een slag gemaakt worden. Op basis van de prijs zou je iets meer mogen verwachten, en dan met name voor de pasta's. Op de antipasti was niet veel aan te merken (hoewel de vleeswaren iets authentieker Italiaans zouden mogen) en het dessert was uitstekend. De witte open wijn was ok.
We zullen best nog eens terug gaan, maar dan vooral vanwege de erg prettige sfeer.
Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat u altijd geniet van onze sfeer en entertainment. Wij hebben sinds kort een nieuwe chef en in maart een nieuwe kaart. Wij hopen dat wij u dan nogmaals mogen verwelkomen en mogen laten zien dat er zeker toewijding in de keuken is.
En natuurlijk zullen wij ook dan weer prachtig voor u zingen.

Met vriendelijke groet,

Team van Pasta e Basta
Anne-Marie1953 . Expertproever (5 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We hebben hier genoten van een fantastisch viergangen menu.
De anti pasta gerechten waren in buffetvorm, veel variatie, vers en van goede kwaliteit. Er werden 3 verschillende pasta's geserveerd, ook daar hebben we van gesmuld. De dolces: tiramisu, vanille ijs, limoncellotaart, chocoladetaart en een stukje ananas waren een waardige afsluiter.
Het restaurant is gevestigd in een sfeervol Amsterdams pand. Een nadeel is het kleine halletje waar je moet wachten voor je aan tafel gaat. Er zijn 2 sessies per avond, dus kom niet te vroeg. Reserveren is aan te raden.
Een extra pluspunt is de attente, zingende bediening. Zij maken deze avond tot een feest!
Loes V. Expertproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wat een gezelligheid! Ee was keuze uit diverse menu's, ook om samen te delen. Maar alleen een hoofdgerecht (delen) met al dan niet een dessert hoort tot de mogelijkheden. We hebben heerlijk gegeten en vonden het jammer om weg te gaan ( moesten nog twee uur rijden naar huis) We hadden het nog uren kunnen volhouden! Volgende keer overnachting in 020 boeken dan maar?!
Arja75 . Meesterproever (27 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
De entourage en het bedienend personeel is super! Het zingen en de sfeer is werkelijk waar een feest.

Het eten is dan weer slecht. Alleen maar schalen pasta. Van alles net te weinig. Met een groep van 10p gegeten en tegen de tijd dat de ene schaal aan de andere kant was waren ze al leeg. Jammer want het is toch aan de prijs hier eten. Gelukkig maakt de rest veel goed.