Pasquale Da

6,9
6,6
Pingrid .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Vriendelijke meneer heette ons welkom.
Ik had een t -bone steak die vrij taai en smakeloos was. Wel meer dan voldoende .Om een steakmes moest gevraagd worden
Het garnituur van een paar te gaar gekookte spruitjes, wat wortels en aardappel smaakte niet lekker.
Als toetje tiramisu, (waarvan er een van het huis was erg vriendelijk) smaakte redelijk.
De koffie en limoncello toe waren prima. De huiswijn werd royaal geschonken. Weinig kennis van wijn bij de bediening.
Men schenkt witte droge en zoete of rode wijn.
Kim K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening. Prijs/ kwaliteit verhouding ook erg goed. We gaan er zeker vaker naartoe.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gezellig restaurant, halfvol op een dinsdagavond. Vriendelijk en beleefd te woord gestaan. Meteen mandje brood met lekkere kruidenboter en heel lekkere groene olijven. Drinken werd vlot gebracht, en ook onze pizza's (salmone, marinara en uove) stonden vlot en dampend heet op tafel. Mijn zalm was heerlijk en ook de pizza's van mijn zoon en man waren erg lekker. Goede knapperige bodem, rijkelijk belegd en goed gekruid. Hier gaan we zeker nog eens eten want voor de prijs hoef je het zeker niet te laten!
Stientje .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Voor ons jaarlijkse club-etentje kozen wij dit keer voor "Italiaans", het liefst een beetje in de buurt, dus werd het "Da Pasquale" op de Hesseplaats 26 te Rotterdam-Ommoord.
Het is even zoeken naar de plek als je die niet kent maar het etablissement staat een beetje achteraf in een zijstraatje van de Hesseplaats voorbij de Hubo.
Er was een grote tafel gereserveerd, we kwamen met 20 mensen.
Na een drankje vooraf werden de bestellingen opgenomen.
De keuze was redelijk groot; diverse pizza's uiteraard plus pasta, maar ook bestond de mogelijkheid vis- en vleesgerechten te bestellen en zelfs lamskoteletjes.
We moesten even wachten op de hoofd-gerechten maar na verloop van enige tijd en het nuttigen van een paar heerlijke stokbroodjes met kruidenboter kwamen alle bestellingen achter elkaar warm op tafel zodat wij gezamenlijk aan de dis konden beginnen.
De verschillende gerechten zagen er allemaal even smakelijk uit en werden gegarneerd met salade en heerlijke frites.
Bij navraag naderhand was eenieder tevreden, een enkeling nam nog een toetje, de anderen hielden het bij koffie.
Het personeel was vriendelijk en bereidwillig en deed zijn best ons een gezellige en verzorgde avond te bezorgen, dat is goed gelukt: de gerechten smaakten prima en de porties waren ruim voldoende.
De prijzen zijn redelijk, de glazen wijn worden goed volgeschonken, kortom: waar voor je geld.
Na afloop mochten we ieder apart afrekenen, we blijven Hollanders...
Wij hebben een goede avond gehad bij deze Italiaan!
Wie weet tot een volgende keer.
Jerney S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Wij hebben vandaag 3 pizza's besteld. Normaliter duurt het bezorgen 1 uur en deze keer duurde dit bijna 2 uur!! Dit vind ik echt schandalig, bij de vorige bestelling is dit ook al gebeurd, wij gaven het nog een kans. Aan de telefoon deed een medewerker ook niet zijn best om ons tegemoet te komen en werden wij afgescheept met nog 10 minuten geduld! Na vandaag NOOIT meer Da Pasquale!!
EdSyl .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben daar met een groep gegeten. Bediening was vriendelijk en behulpzaam maar voor een restaurant onder de maat. Was nog niet druk daarom ging het goed. Te grote kaart met als gevolg het is het net niet. Ook opsmssk brengen krijgt daar door weinig aandacht. Zaak zelf heeft een opknapbeurt nodig even fris en up to date maken.
T_S24-7 L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Op een zondagavond met vijf vrienden hier gegeten en dat is zeker voor herhaling vatbaar. Vriendelijke bediening, verzorgd interieur, goede wijn(kaart) en lekker eten. Als ik de andere reacties lees hoop ik dat ze deze nieuw ingeslagen weg vast weten te houden.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Na vijf jaar zijn we hier weer een keer gaan eten. Het is opgeknapt en ziet er aanzienlijk frisser uit. De bediening is ontzettend aardig, maar laat steken vallen. Vergeet water, brengt de wijn laat, vult wel een karig gevuld glas cola bij en blijft erg vriendelijk, ook tegen de andere gasten die hem aan de bar wat langer ophouden. Hij loopt ook maar in z'n eentje in een halfgevulde zaak. Het brood met kruidenmargarine - helaas geen boter - is te lang tevoren voorgesneden en de uiteinden zijn dus uitgedroogd. De gevraagde olijfolie is oud en muf. Die op verzoek opnieuw wordt gebracht in een schaaltje, blijkt uit dezelfde fles met oude olie te komen. Maar voor deze kritiek blijkt de jongeman wel open te staan. Pizza's en wijn zijn redelijk geprijsd. De bodem van de pizza is uitstekend en smaakt uitstekend.
JohannesJG .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Zaterdag 27 december 2014 bij Da Pasquale in Rotterdam Ommoord gegeten.
Een bedroevende ervaring voor zeven mensen.
Een aantal voorgerechten was anders van samenstelling dan bij eerdere bezoeken van een aantal mensen.Tijdens het hoofdgerecht kwam niet voor iedereen het bestelde tegelijkertijd op tafel. Een tweetal mensen hebben tien minuten zitten wachten op de door hen bestelde pizza. Dit terwijl de andere vijf al waren gaan eten omdat het warme eten op koude borden werd geserveerd. Overigens was de kwaliteit van de diverse gerechten wel redelijk in orde.
Na het bestellen van koffie en thee moest er weer een tweetal mensen aanzienlijk langer op het kopje koffie wachten dan de andere vijf.
Misschien kon de serveerster maar tot vijf tellen.
En toen er werd opgemerkt dat dit de derde miskleun van de avond was smeet de serveerster uit nijd haar dienblad tegen de grond. Wat een vertoning.

Ik hoop dat men bij Da Pasquale begrijpt dat dit voor de drie mensen die hier voor het eerst kwamen ook voor het laatst is geweest. Hetgeen ondertussen ook voor de andere vier het geval is.

Als voormalig horeca man, een aantal restaurants in Rotterdam mochten van mijn diensten gebruik maken, moet ik zeggen, wanneer ik op zo'n manier gewerkt zou hebben in er per kerende post zou zijn uitgegooid door mijn leidinggevenden.
TDaphne .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Enthousiast gemaakt door mensen die al meerdere keren hier gegeten hadden ben ik hier met een gezelschap gaan eten. Helaas...wat een sof!

Naast onze tafels waren er slechts twee andere tafels bezet. Voor competent personeel moet dat dus makkelijk bij te benen zijn, maar jammer genoeg gooide men er met de pet naar. Zwaar ongeïnteresseerd, bestellingen gingen het ene oor en in het andere oor weer uit, bij iedere gang werden gerechten vergeten (die werden veel later en na veel navragen dan pas eens gebracht), de serveerster duwde willekeurige tafelgasten de borden in de hand en die moesten het bord dan maar doorgeven aan degene voor wie het gerecht was. Even behoorlijk uitserveren was er niet bij, daar had mevrouw duidelijk geen zin in.

De kok van dienst gooide er ook al met de pet naar. Heel veel rauwe ui door de gerechten waardoor er nauwelijks iets anders meer geproefd werd, eten dat lukraak en onverzorgd op de borden gegooid was, frites (bijgerecht) dat op een plat bordje in plaats van in een schaaltje geserveerd werd (en dus binnen een paar minuten koud was) en dan ook nog met alle mayonaise onder de frites. Voedsel geserveerd op koude borden (beginnersfout!) waardoor de pasta natuurlijk direct taai was, zeer verschillende hoeveelheid eten bij dezelfde gerechten, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. De serveerster leek vooral bezig met haar (?) kind dat door de zaak liep te rennen, de klanten interesseerden haar verder niet, het was al vervelend genoeg dat ze in dat restaurant moest zijn, dat droop er aan alle kanten vanaf.

Aangesproken op alle gemaakte fouten gaf de serveerster een zeer grote mond terug, ze ging verschrikkelijk tekeer tegen ons gezelschap, om vervolgens als een klein kind achter de bar te gaan staan stampvoeten en pruilen. Zelfs als het eten wel in orde was geweest kom je natuurlijk als klant niet terug in een restaurant dat zoiets loslaat op de klant. Als ik de andere recensies lees, had de bediening niet een eenmalige slechte dag.

Stephan O.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
27 dec met 7 mensen gegeten. Droeve service, matig eten. 6 mensen krijgen drank, 1 wordt vergeten. 5 mensen krijgen hoofdmenu, 2 pas 10 minuten later. 5 mensen krijgen koffie, 2 pas als de anderen het op hebben. Als je aangeeft dat zo'n bediening niet tot gevolg heeft dat je 'gezellig uit eten gaat' komt er een jammer verhaal dat gezien de omstandigheden het zo loopt en wordt er gefrustreerd met een dienblad gegooid!. Ook wij hadden ons de omstandigheden anders voorgesteld. Na eerder 2 keer heerlijk te hebben gegeten, nu een tweede rangs presentaties, kleinere borden/porties, soms zelfs te koud en een dikke onvoldoende voor de bediening. Zelfs aankijken bij het vertrekt was te veel gevraagd.
Irina92 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Al zolang ik besta gaan wij naar deze italiaan met het gezin. Echter ziet het er helaas ook al die tijd al hetzelfde uit. Het heeft echt een opknapbeurt nodig. Ook is de hygiëne heel erg achteruit gegaan en de kaart is ook al jaren hetzelfde. Ik ga er niet graag meer naartoe helaas.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Afgelopen zaterdag gegeten bij Da Pasquale. Bediening ronduit onbeschoft. Ja u heeft dit besteld terwijl dat niet zo was. Het voorgerecht koude vis salade was heel zout. Proefde op een gegeven moment niets meer. Verder een koud gerecht terug gestuurd naar de keuken, werd er nog door de bediening beweerd dat het bord nog heet was en het eten dus niet koud kon zijn. Klant is koning lijkt mij, ook al ben je het er niet mee eens dan nog zeg je dit niet. Jammer maar hier zal ik helaas niet meer gaan eten.
Stefanie D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
We hadden er niet zoveel van verwacht maar de pizza's waren heerlijk. Ook fe bediening was keurig en vriendelijk. We komen hier vadt nog eens terug.
Fraukez .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Hier voor een 3e keer gegeten in 2 jaar tijd. Het restaurant heeft serieus een opknapbeurt nodig, erg gedateerd. Personeel is vriendelijk, niet allemaal even geschoold m.b.t. de juiste etiquette.
De porties zijn ruim. Prijs-kwaliteit verhouding is goed, vandaar een 7. Het is geen top restaurant, maar het heeft ons goed gesmaakt.
Voor een zondag, was het erg rustig in het restaurant.
Ron P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Op uitnodiging van mijn ouders (vanwege het feit dat we geholpen hebben met hun verhuizing) zijn we met mijn zussen en zwager gaan eten bij Da Pasquale. Rond de klok van half zeven schoven we aan en met een drankje erbij kwamen de gesprekjes op gang. Jammer alleen dat de mandjes met stokbrood, kruidenboter en olijven even door de jonge dame die onze drankjes kwam opnemen werd vergeten. Maar ietwat later werd dat na onze vraag weer goedgemaakt. De menukaarten werden uitgereikt en iedereen maakte zijn of haar keuze. Zelf ging ik voor de zalmmoten in citroensaus. Nogmaals een wijntje erbij en het smaakte ons werkelijk heerlijk. Ook de overige gerechten zagen er goed uit en de borden waren rijkelijk gevuld, Daarbij frietjes en wat salades. Als toetje gingen we voor de koffie al dan niet met iets lekkers in de vorm van een likeurtje.
De bediening is vriendelijk en de prijs is redelijk doorsnee voor een Italiaans restaurant. Het was er voor de maandag best nog druk. Rond half negen vertrokken we weer huiswaarts met een voldaan gevoel. Prima eten, erg lekker, maar niet een restaurant waar je een hele avond gezellig zal gaan zitten. Het ziet er allemaal netjes uit er werden pepermuntjes na het diner geserveerd. De jassen werden netjes aangegeven. De service is prima. Al met al een geslaagde en gezellig etentje met de familie !
H. V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Ronduit slecht. Restaurant heeft eeen opknapbeurt nodig.
Voorgerecht: Carpaccio van de rol. Dit koop je in de supermarkt. In een restaurant verwacht je een goede carpaccio. De plakjes waren nog bevroren en eenmaal ontdooid te waterig en het zag er niet uit. Smaakte nergens naar. Bah.Het hoofdgerecht (zalmmoot met citroensaus). Citroensaus was een soort van jus met wat citroen er in uitgeknepen. Groente: beetje sla met wat ui en een half tomaatje in plakjes erop en wat frietjes. Nee, dit was de eerste maar tevens de laatste keer. Bediening was overigens wel vriendelijk.