Paskamer

Lutmastraat 132 1073 HB Amsterdam Nederland Kaart
31-203627468

Over restaurant Paskamer

Wijn en eetbar

De gerechten begeleiden hier een van de 50 wijnen die per glas te bestellen zijn. De rilette van eend is overigens om te smullen! In de lichte ruimte stralen tegeltjes aan de muur, in de hoek knikt een Chesterfield bank en de lange tafels nodigen uit om knus bij elkaar aan te schuiven.

Meer informatie over restaurant Paskamer

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 15:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 15:00 - 02:00

Wolf32 B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat hebben we genoten van de hartelijke ontvangst,de heerlijke gerechten en de mooie wijnen!
Bijzonder voor mij was dat ik in de slagerij van mijn vader en moeder terug was.
Wat is er een heerlijke plek van gemaakt.
Top, we komen zeker terug!!
Willy en Wim Bosma-Link
Arlène N.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goede sfeer, erg vriendelijke bediening, ze nam alle tijd ons te woord te staan. En de gerechten, oooh echt mjammie! En bijzonder. Net zoals de wijn! Complimenten!
Irene Q.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
leuke en lekkere verassende gerechten. Vooral de avocado, goeie sfeer.
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Heerlijke gerechten! Burrata was voortreffelijk, steak tartare ook. Avocado met roomkaas was ook heel bijzonder. Allerlei soorten wijnen die per glas te drinken zijn. Een plek naar mijn hart. Wel wat kleine kanttekeningen: de rode wijn is echt te koud naar mijn smaak. (ondanks dat het warm weer is) En de porties zijn wel echt aan de kleine kant. Hierdoor moet je behoorlijk wat gerechtjes eten voordat je vol zit en dan wordt het toch wat prijziger. Maar overall echt een mooi plekje, verscholen in de Pijp
Benno11 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op aanraden van onze zoon hier gegeten. Echt een topper in een wijk waar je het wellicht niet zoekt. Het begint met de kennismaking, echt vriendelijk en zeer informatief over het concept. En dan ga je los op diverse perfecte gerechten zoals de mooie en originele steak tartaar, de verrassende makreel en de canale met kippenlever.. En daarbij, het is een wijnbar.., perfect en zeer verrassende keuze van de wijn. Afsluitend de prima macarons met een hele mooie limoncello (di cedro). Alles klopt en we komen zeker een keer terug
Yob D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Prettige tent, sharing principle, prima verzorgd, redelijk originele gerechtjes. Interieur binnen niet echt geschikt om te tafelen, krukken aan vensterbanken en hoge tafels. Niet heel sfeervol. Wel groot terras. Heel veel wijnen per glas, groot pluspunt. Leuke, relaxte bediening ook.
Liza F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Echt originele en heerlijke gerechtjes, mooie wijn kaart, prachtig terras, vlotte bediening! Zeker een aanrader! Enige minpuntje was de muziek die op stond, pastte niet bij de algemene entourage, maar die werd op verzoek zachter gezet!
Moeben .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat een pareltje!Na de recensies te hebben gelezen leek me dit de ideale spot om gezellig met een vriendin bij te praten, lekkere wijn te drinken en wat kleins te eten.Na de heerlijke octopus, kaas en burrata waren we verzadigd maar konden we het niet weerstaan om nog meer te bestellen bij het zien van al dat heerlijks wat voorbij kwam.En wat is dat buikspek lekker!En die zoete aardappelfrietjes, jumm!! Ook erg vriendelijke bediening, ze nemen de tijd om het concept uit te leggen en laten je wijn proeven als je twijfelt.
Saskia E.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wederom heerlijk gegeten en lekkere alcoholvrije cocktails gedronken! Zeker een aanrader en wij komen de volgende keer zeker terug voor de cocktails met alcohol :)!
Boom86carvhh .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
De wijnbar is leuk ingericht en er hangt een goede sfeer. De bediening is erg behulpzaam en helpt graag bij het uitkiezen van een goed glas wijn. Onze bediener nam uitgebreid de tijd, liet ons veel proeven, gaf ons veel informatie over de diverse wijnen en deed dit vol enthousiasme en passie! Erg leuk :)!
Het eten was meer dan prima. Het ene gerecht was lekkerder/bijzonderder dan het andere. Porties perfecte grootte. De buikspek is een absolute aanrader!
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wat een fijne avond hebben we hier gehad. De Paskamer doet alles goed. Meteen gratis kraanwater op tafel, zonder het te vragen. Vriendelijke en vlotte bediening, ondanks de vrijdag-avonddrukte. Interessante wijnkaart, met als vlaggenschip een witte wijn uit Maastricht. En ontzettend lekker eten, tapas met een twist. In de Paskamer zit vooral publiek uit de buurt en als je voor het raam mag zitten, kun je genieten van nog meer Amsterdam-Zuidse taferelen. De wandeling terug naar het station over de Albert Cuyp is ook een aanrader, voor non-locals.
Martinijssel .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
lekkere tapas gegeten bij de paskamer, kwaliteit is erg goed, bediening is goed in zijn werk en heeft aardig wat wijnkennis, ik ben erg tevreden.
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Paskamer is zo'n plek waar je langer blijft hangen dan je vooraf bedacht. De kaart bestaat uit wijnen, veel ook per glas verkrijgbaar, bieren, cocktails en kleinere gerechten. Een goede plek voor een borrel eind van de middag (en dan lekker lang blijven hangen) of een fijn diner.
We lieten ons zaterdag verrassen door zelf een paar gerechtjes uit te kiezen en de bediening om advies voor een passende wijn te vragen. Andersom kan ook of vraag helemaal om een suggestie van de kok.
We aten dungesneden octopus, friet van zoete aardappel met yoghurt en komijn en bitterballen met gamba's. Allemaal goed en net even anders dan je verwacht. Topper waren de groene asperges met peperpecorino.
De bediening is vriendelijk, snel en kundig. Er komt meteen een (gratis) karaf kraanwater op tafel met een bakje verse emping. Je hebt snel het gevoel dat je bij vrienden op bezoek bent.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Hoorde goede verhalen maar het was een berg afwaarts avondje waar sommige dingen echt over priced zijn zoals het chaceturie plateau!
Eerst oesters goed maar kan je niks fout aan doen.. Daarna lekkere garnalen bitterbal, zalm en wat warm brood. Daarna alles wat kwam weinig inspiratie en niet mijn/onze smaak... Erg simpel was alles
Tevens duurde de biertjes ook wel erg lang steeds
Beste Nick, dank voor je recensie. We zijn er wel van geschrokken, dat zijn geen beste cijfers. Wellicht dat ons concept je niet bevallen is; we serveren voornamelijk wijn en kleine, inderdaad vaak simpele, gerechtjes voor daarbij. We staan voor de kwaliteit van het gebodene, maar misschien kon die charcuterie plank wat spannender. Daar wordt op dit moment goed naar gekeken. Verder herinneren we ons een rondje bier dat inderdaad te lang duurde, maar los daarvan menen we dat we, ondanks de grote drukte, alles steeds behoorlijk vlot hebben uitgeserveerd. We hopen je nog een keer te ontvangen, misschien voor een mooi glas wijn...Hartelijke groet, Team Paskamer.
Thassia K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Net genoten van een heerlijke lunch bij de paskamer.
We hadden al om 15:15 gereserveerd en waren dan ook de eerste.
Daardoor werd er hier en daar nog wat afgeleverd door leveranciers maar echt last daarvan hadden we zeker niet.
De service was fantastisch! Onwijs vriendelijk personeel die duidelijk alles uit de kast wil halen om je tevreden te stellen.
Prijs-kwaliteit is echt meer dan goed!
We hadden eerst de steak-tartaar en gefrituurd eitje, rillette met cornichons beide erg lekker en een heerlijk gerechtje met groene asperges peper-pecorino en een heerlijke mayonaise met asperger.
Daarna nog het buikspek met hoysin en pompoenpuree (de puree was naar onze smaak ietsje te zoet) en verrassende zoete aardappel frietjes met sinasappel.
Goede wijnen en biertjes
Kortom een hele fijne ervaring erg lekker en voor een onwijs nette prijs!
Beste Thassia, wat leuk om te lezen! Dank voor deze mooie recensie. We zien jullie heel graag binnenkort weer terug. Hartelijke groet, Team Paskamer.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
We hadden nog maar net een plekje uitgezocht of we kregen al een karaf gevuld met Amsterdam leidingwater met erbij een bakje emping. En ook de rest van de avond werd de karaf zonder te hoeven vragen bijgevuld! Zéér attent en zo hoort het ook. De inrichting is zakelijk en wat mij betreft zouden ze de krukken beter kunnen vervangen door normale stoelen. Je kunt hier alleen kleine gerechten bestellen en omdat mijn vriendin alleen vegetarisch eet, besloot ik dat ook te doen. We namen wat lekker brood met boter en zout; van mij had er ook nog wat goeie olijfolie bij gemogen. Verder gefrituurde Kalamata olijven; klinkt leuk maar zelf vind ik deze heerlijke olijven op kamertemperatuur veel lekkerder. Verder lekkere groene gegrilde asperges met heerlijke peperpecorini erbij, rucola en een mayonaise die veel te zout was. Deze mayo was overbodig bij dit lekkere gerecht. Als laatste namen we zoete aardappelfrietjes met komijn met een heerlijke dressing van yoghurt, sinaasappelschil en -sap! Wát een bijzondere combinatie is dit zeg!! Verder hadden we lekkere wijnen, uit de Abruzzen en Puglia en als laatste een bijzondere stevige wijn uit Roemenië; Dealu Mare. We kregen prima adviezen over de wijnen. Het doet me deugd dat er blijkbaar steeds meer zaken zijn die met passie koken en goeie wijnen serveren. Ook was het prettig om de diverse wijnen te proeven voordat je een keuze maakt. We waren zeer tevreden over het sympathieke personeel wat tijd voor je nam als je een vraag had. We komen zeker terug!
Beste Marianne, dank voor uw mooie recensie. We hebben veel verschillende soorten zitjes. Volgende keer reserveren we graag een plekje met een stoel voor u. De mayonaise hebben na uw opmerking nog dezelfde avond aangepast. We zijn altijd blij met feedback waar we ons mee kunnen verbeteren, dank daarvoor. Hartelijke groet, Team Paskamer.
Deborakanproeven .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk adres, goed eten en mensen aan de voorkant (bediening) die goed weten wat een gast wil en plezier hebben in hun werk wat ze doen. Vaak druk maar dat is niet verwonderlijk met zo'n keuken. Prijzen prima voor dit niveau. Stoelen vond ik aleen niet zo fijn maar dat zal mij er niet van weerhouden dit etablissement nogmaals met een bezoekje te vereren.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Na de musical Pippin in Carré tijd voor een lekker glas wijn en hapjes! Een stevige Elysée ZuidFranse rode wijn vergezeld van melanzana parmiggiana, worst van beemstervarken, zoete aardappel frites met yoghurt sinaasappeldip met koriander, buikspek met pompoen en kabeljauwkroketjes en remouladesaus.
Robert5555 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gister hier uitstekend gegeten met z'n 4en! We hebben ons laten verrassen met de gerechtjes en deze waren stuk voor stuk erg lekker en gingen zeer goed met de wijn die we hadden uitgekozen. Bediening is erg aardig, zorgvuldig en ontspannen wat er voor zorgt dat je de hele avond nergens over na hoeft te denken. Mijn complimenten en ik kom hier zeker nog wel vaker!
Frouke H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Het broertje/ zusje van een van mijn favoriete restaurants Reuring, dus ging al uit van het goede en dat bleek terecht! Heerlijke gerechtjes, geweldige service, lekkere wijn. Muziek stond wat hard, maar dat paste wel bij de late vrijdagavond die het was.