Parthenon

Raadhuisplein 8 7311 LK Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Parthenon

Griekse sferen in Apeldoorn

Een romantisch avondje uit in een heerlijk Grieks restaurant in Apeldoorn? Kom dan langs bij Parthenon en proef de wereldberoemde Griekse gerechten! Ontdek de echte Griekse sfeer en geniet van de culinaire verrassingen die door de chef-koks op tafel getoverd worden.

Meer informatie over restaurant Parthenon

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
IDeurhof .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten en genoten, maar we hadden niet van te voren aangegeven dat we gereserveerd hadden op basis van de AH Restaurantactie. Op de website staat in het overzicht 'à la carte', dus wij gingen er vanuit dat we à la carte konden eten. Maar dat was niet het geval, met de actie mag je alleen gebruik maken van een keuzemenu. Dat is wel even handig om te weten.
Merlinde S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
We hebben een heerlijke avond gehad bij het Parthenon. Na een vriendelijke ontvangst kregen we de AH actiekaart. We vonden het moeilijk kiezen en hebben dus een extra gerecht bijbesteld, wat heel makkelijk ging. Als voorgerecht hebben we zaziki en inktvisringen gehad. De zaziki was erg lekker, met brood, en inderdaad stukjes komkommer. Goede smaak, met geen overheersende maar juist subtiele knoflook. Ook de inktvisringen waren we uiterst tevreden over. Eindelijk geen dikke supermarkt deegring, maar goede échte inktvis, met lekker wat sla, citroen, knoflooksausje en brood. Als hoofdgerecht genoten van de mixed gril en het lam. Mixed gril had sterkere kruiden en erg lekker mals vlees. Het lam was echt buitengewoon goed; goed mals, goede smaak, lekkere jus. Van de bijgerechten waren de aardappeltjes favoriet: lekker gekruid en goed gebakken, naar onze mening vele malen beter dan een standaard portie friet. De rijst was ook goed, en de sla standaard. Deserts met ijs waren daarna ook nog eens lekker, maar al met al waren de porties best groot, dus niet alle slagroom opgegeten. Wel erg leuk dat de toetjes met walnoten, druiven en chocolade waren aangekleed. De hele avond goed bediend, waarbij meermaals kans werd gegeven om te reageren op het eten of meer drinken bij te bestellen.. en bij het einde van de avond nog kort met de eigenaar (?) gepraat. Van te voren waren mijn verwachtingen al redelijk hoog van dit rstaurant, en deze verwachtingen zijn meer dan waar gemaakt. Dit is zeker een plek om naar terug te gaan.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten op 5 Mei met zeven personen goed geregeld in verband met AH bonnen goede bediening erg aardige mensen ook de eigenaar was eg vriendelijk alsnog bedankt wij komen zeer zeker snel weer bij jullie eten.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Voor het eerst hier gegeten. Erg goed, we komen hoer zeker terug.
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijke avond gehad met heerlijk eten en gezellige bediening. Wij komen zeker terug! Zelfs als geen vleeseter kan je alle kanten op! Wij hebben genoten!
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Super gegeten, het eten kreeg je snel en de bediening was goed! Je krijgt ook zeker voldoende eten, daarna heb je je buik vol:)
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Heerlijk gegeten!!! Goede porties!!
Gerda H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk gegeten, prima kwaliteit, prijs verhouding.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Met z'n vieren gegeten bij dit sfeervolle Griekse restaurant. Noet met de wijnflessen aan het plafond maar moderner. Wel de warme Griekse sfeer. Uiteraard vleesgerechten genomen. Met name de lamskoteletten waren super: mals, niet te veel gekruid zodat de smaak van het vlees echt tot z'n recht kon komen. Zelden kreeg ik ze zo lekker! Huiswijnen waren prima. Aardige eigenaar. Als je voor Grieks gaat zou ik wel weten waar ik naar toe moet gaan!
RaKl K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
goede wijn,goed bier hadden ze helaas niet,amuse verrassend lekker,gegrilde kaas met mesclum een stevig frisse bite en tot slot de hermes heerlijk gegrilde malse lam en ossenhaas.wel lange wachttijd tussen de maaltijden verder wel vriendelijk en correcte bediening
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Prachtige maaltijd. Zou een meer Griekse sfeer hebben als er een ouzo als welkomstdrankje klaar zou staan. Ik miste ook de rode retsina. Maar we waren heel tevreden.
A-A K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Voor een karaf water geen absurd bedrag in rekening, nee, gewoon gratis. Genoeg eten voor een eerlijke prijs.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Na een dagje sauna op de terugweg zijn we hier neergestreken, na eerst telefonisch te hebben gereserveerd. Vanuit de parkeergarage zag je het restaurant al zitten, wilden naar binnen maar de voordeur bleek gesloten te zijn. Blijkt dat de hoofdingang zich aan de zijkant bevindt.
We kregen direct een tafel toegewezen en de drankbestelling werd opgenomen, een Cola light en een sinas. Hier doen ze geen ouzo van het huis, helaas. Keftedakia als voorgerecht was heerlijk en werd geserveerd met brood. Mijn tafelgenoot koos daarna de Parthenon-schotel en hij vond het vlees lekker gekruid en goed gegrild. Aardappeltjes en rijst had hij voor een groot deel laten staan, daar zat te weinig smaak aan en had liever frites gehad. De bijgeleverde salade was oké maar de dressing overheerste wel teveel, aldus mijn tafelgenoot. Tzaziki was zeer smakelijk met grote stukken komkommer erin. Zelf zat ik nog redelijk vol door een maaltijdsalade van eerder die dag in de sauna dus koos als "hoofdgerecht" voor de Manitaria a la Creme. Er stond in de menukaart dat dat geserveerd zou worden met brood, maar die had ik niet gekregen. Aan de serveerster gevraagd waar het brood bleef, volgens haar krijg je dat er niet bij omdat er bij het hoofdgerecht normaal gesproken geen brood bij wordt geserveerd. Ze kwam ook wat geïrriteerd op ons over. Dat vond ik flauwekul want je betaalt er toch dik € 8,95- voor om precies te zijn en het was wel een héééél kleine portie, maar wel smakelijk. Toen kreeg ik gelukkig -kosteloos- alsnog mijn mandje brood waar ik gewoon recht op had. Ondertussen waren onze glazen al een tijdje leeg en er werd alsmaar niet gevraagd of we nog wat wilden drinken. Als "hint" zette ik de glazen aan de rand van de tafel, inclusief het lege flesje cola, maar het werd telkens maar niet opgemerkt.
Pas bij het nagerecht werd gevraagd of we wat wilden drinken, ja want we hadden DORST. Het glaasje water wat je normaal gesproken bij een espresso hoort te krijgen zat er niet bij. Eveneens het lepeltje en het suiker ontbrak bij de espresso. We kozen ervoor om één baklava te bestellen die we graag wilden delen, dat was geen probleem zei de serveerster. We hebben geen extra bordje gekregen om te delen, vreemd. Het was smakelijk maar wel een heel erg klein stukje baklava voor 7 euro! De slagroom en het bolletje ijs was zelfs groter dan het gebak(je). Prijs/kwaliteit kwam niet overeen, en de serveersters waren niet echt vriendelijk en attent.
Toiletten waren schoon en de eigenaar -denken we- stond klaar met een schaal pepermuntjes voordat we weggingen, dat dan weer wel.
Hedges C.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Decor erg gedateerd. 2 mensen in de bediening waarvan de Griekse mevrouw nogal routineus was en niet echt een positive uitstraling had. Andere serveerster was goed. Voorgerecht, pittige champies, tja, brood niet zelf gebakken zoals vermeld, maar fabrieksstokbrood, salada bij hoofdgerechten miniem. Hoofdschotel Olympos was lekker, hoewel ik een warme saus miste, wel tzaziki.Meer van verwacht.
parijslaan1204 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Vriendelijk personeel. Wel verbaast dat we moesten bijbetalen als we wat extra sausjes bij bestelde na dat het ons werd gevraagd.
lucy S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vorige week weer bij Parthenon gegeten, Aristakis was die avond ook aanwezig met live muziek. Gelukkig iemand met muziek die bij het restaurant past!
Ik heb van de kaart gekozen en het bij visgerechten gehouden. De gamba's waren heerlijk stevig, mooi gekruid en erg smakelijk. De toetjes zijn vrij standaard voor een grieks restaurant maar wel van goede kwaliteit. Op de wijnkaart staan de huiswijnen, heel goed te drinken. Er staan ook nog een aantal topwijnen bij, iets prijziger maar zeker de moeite waard. De service is heel vriendelijk, attent. Na afloop meestal nog een kopje koffie van het huis.
De sfeer in het restaurant is heel Grieks, het zorgt ervoor dat ik altijd een vakantie-gevoel krijg wanneer ik er eet.
Vinze O.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Hier op maandagavond (in de kerstvakantie) gegeten. Het was opvallend druk. Toch werd er bij ontvangst ruim de tijd genomen voor je (inclusief het wegbrengen van de jassen; waar zie je dat nog?) Eten was goed: het vlees was perfect bereid (suzuki, soeflaki en gyros) en de zaziki was heerlijk. Bediening was, tijdens bij binnenkomst en tijdens het diner goed en vriendelijk. Bij een leeg glas was het bedienend personeel oplettend. Helaas hebben onze lege borden ruim 50 minuten op tafel gestaan voor deze werden opgehaald. Toen we de dessertkaart hadden duurde het nog bijna 20 minuten voor de bestelling werd opgenomen. Koffie prima. Chocoladetaartje erg lekker. Al met al lekker gegeten, jammer van de bediening aan het einde. De dames waren wel heel vriendelijk!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Redelijk gegeten hier. Ik ben zelf niet weg van Grieks eten, maar als het zo op je pad komt, sla ik het niet over. Het restaurant zelf is redelijk ingericht, ruim opgezet met een klassiek karakter. De gerechten zijn over het algemeen grote porties, zoals je bij de Griek wel vaker ziet. Mijn gerecht, de scampi's waren lekker, ik zag bij mijn tafelgenoten wel dat het gegrilde vlees hier en daar iets te ver was doorgebrand; dat was minder. Meiden in de bediening niet altijd even alert en onze serveerster vond ik een beetje laks. Een matige voldoende is de uiteindelijke conclusie van ons etentje hier.
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Als Limburgers waren wij onderweg naar het noorden en zijn gaan overnachten in de buurt van Apeldoorn. Wat rondgelopen in het centrum en ineens zagen we "deze Griek. Ja Grieks, daar hadden we zin in. Binnengekomen leek dit restaurant wat luxer dan we gewend waren in dit genre. Erg mooi serviesgoed en gesteven damasten servetten. De bediening was erg attent. We werden onmiddelijk aangesproken en naar een tafeltje geleid. Zeer vlot met brengen van een appetizer en de drankjes. We bestelden lamsbout gegaard in romige thijmsaus en de Hermesschotel: twee lamskoteletjes, een lamsspies en een ossehaasje. Meteen na het bestellen werd een minibakje zaziki, en een bakje rauwkost gebracht. Van die zaziki had ik wel wat meer willen hebben. We kregen qua vlees zeer grote porties. De bijgerechten -rijst en gebakken aardappelen- waren lekker, niet veel maar wel voldoende.
We hebben heerlijk gegeten en zijn leuk en persoonlijk benaderd door met name de zoon des families.
Conny B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Prachtig weer dus heerlijk op het terras gegeten, bediening was aardig en behulpzaam. Gekozen voor 3 gangen menu, vlees van de grill, gehaktballetjes in tomatensaus, baklava met ijs als toetje, kortom prima.