Parthenon

Raadhuisplein 8 7311 LK Apeldoorn Nederland Kaart

Over restaurant Parthenon

Griekse sferen in Apeldoorn

Een romantisch avondje uit in een heerlijk Grieks restaurant in Apeldoorn? Kom dan langs bij Parthenon en proef de wereldberoemde Griekse gerechten! Ontdek de echte Griekse sfeer en geniet van de culinaire verrassingen die door de chef-koks op tafel getoverd worden.

Meer informatie over restaurant Parthenon

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
RaKl K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
goede wijn,goed bier hadden ze helaas niet,amuse verrassend lekker,gegrilde kaas met mesclum een stevig frisse bite en tot slot de hermes heerlijk gegrilde malse lam en ossenhaas.wel lange wachttijd tussen de maaltijden verder wel vriendelijk en correcte bediening
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Prachtige maaltijd. Zou een meer Griekse sfeer hebben als er een ouzo als welkomstdrankje klaar zou staan. Ik miste ook de rode retsina. Maar we waren heel tevreden.
A-A .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel. Voor een karaf water geen absurd bedrag in rekening, nee, gewoon gratis. Genoeg eten voor een eerlijke prijs.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Na een dagje sauna op de terugweg zijn we hier neergestreken, na eerst telefonisch te hebben gereserveerd. Vanuit de parkeergarage zag je het restaurant al zitten, wilden naar binnen maar de voordeur bleek gesloten te zijn. Blijkt dat de hoofdingang zich aan de zijkant bevindt.
We kregen direct een tafel toegewezen en de drankbestelling werd opgenomen, een Cola light en een sinas. Hier doen ze geen ouzo van het huis, helaas. Keftedakia als voorgerecht was heerlijk en werd geserveerd met brood. Mijn tafelgenoot koos daarna de Parthenon-schotel en hij vond het vlees lekker gekruid en goed gegrild. Aardappeltjes en rijst had hij voor een groot deel laten staan, daar zat te weinig smaak aan en had liever frites gehad. De bijgeleverde salade was oké maar de dressing overheerste wel teveel, aldus mijn tafelgenoot. Tzaziki was zeer smakelijk met grote stukken komkommer erin. Zelf zat ik nog redelijk vol door een maaltijdsalade van eerder die dag in de sauna dus koos als "hoofdgerecht" voor de Manitaria a la Creme. Er stond in de menukaart dat dat geserveerd zou worden met brood, maar die had ik niet gekregen. Aan de serveerster gevraagd waar het brood bleef, volgens haar krijg je dat er niet bij omdat er bij het hoofdgerecht normaal gesproken geen brood bij wordt geserveerd. Ze kwam ook wat geïrriteerd op ons over. Dat vond ik flauwekul want je betaalt er toch dik € 8,95- voor om precies te zijn en het was wel een héééél kleine portie, maar wel smakelijk. Toen kreeg ik gelukkig -kosteloos- alsnog mijn mandje brood waar ik gewoon recht op had. Ondertussen waren onze glazen al een tijdje leeg en er werd alsmaar niet gevraagd of we nog wat wilden drinken. Als "hint" zette ik de glazen aan de rand van de tafel, inclusief het lege flesje cola, maar het werd telkens maar niet opgemerkt.
Pas bij het nagerecht werd gevraagd of we wat wilden drinken, ja want we hadden DORST. Het glaasje water wat je normaal gesproken bij een espresso hoort te krijgen zat er niet bij. Eveneens het lepeltje en het suiker ontbrak bij de espresso. We kozen ervoor om één baklava te bestellen die we graag wilden delen, dat was geen probleem zei de serveerster. We hebben geen extra bordje gekregen om te delen, vreemd. Het was smakelijk maar wel een heel erg klein stukje baklava voor 7 euro! De slagroom en het bolletje ijs was zelfs groter dan het gebak(je). Prijs/kwaliteit kwam niet overeen, en de serveersters waren niet echt vriendelijk en attent.
Toiletten waren schoon en de eigenaar -denken we- stond klaar met een schaal pepermuntjes voordat we weggingen, dat dan weer wel.
Hedges C.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Decor erg gedateerd. 2 mensen in de bediening waarvan de Griekse mevrouw nogal routineus was en niet echt een positive uitstraling had. Andere serveerster was goed. Voorgerecht, pittige champies, tja, brood niet zelf gebakken zoals vermeld, maar fabrieksstokbrood, salada bij hoofdgerechten miniem. Hoofdschotel Olympos was lekker, hoewel ik een warme saus miste, wel tzaziki.Meer van verwacht.
Parijslaan1204 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Vriendelijk personeel. Wel verbaast dat we moesten bijbetalen als we wat extra sausjes bij bestelde na dat het ons werd gevraagd.
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vorige week weer bij Parthenon gegeten, Aristakis was die avond ook aanwezig met live muziek. Gelukkig iemand met muziek die bij het restaurant past!
Ik heb van de kaart gekozen en het bij visgerechten gehouden. De gamba's waren heerlijk stevig, mooi gekruid en erg smakelijk. De toetjes zijn vrij standaard voor een grieks restaurant maar wel van goede kwaliteit. Op de wijnkaart staan de huiswijnen, heel goed te drinken. Er staan ook nog een aantal topwijnen bij, iets prijziger maar zeker de moeite waard. De service is heel vriendelijk, attent. Na afloop meestal nog een kopje koffie van het huis.
De sfeer in het restaurant is heel Grieks, het zorgt ervoor dat ik altijd een vakantie-gevoel krijg wanneer ik er eet.
Vinze O.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Hier op maandagavond (in de kerstvakantie) gegeten. Het was opvallend druk. Toch werd er bij ontvangst ruim de tijd genomen voor je (inclusief het wegbrengen van de jassen; waar zie je dat nog?) Eten was goed: het vlees was perfect bereid (suzuki, soeflaki en gyros) en de zaziki was heerlijk. Bediening was, tijdens bij binnenkomst en tijdens het diner goed en vriendelijk. Bij een leeg glas was het bedienend personeel oplettend. Helaas hebben onze lege borden ruim 50 minuten op tafel gestaan voor deze werden opgehaald. Toen we de dessertkaart hadden duurde het nog bijna 20 minuten voor de bestelling werd opgenomen. Koffie prima. Chocoladetaartje erg lekker. Al met al lekker gegeten, jammer van de bediening aan het einde. De dames waren wel heel vriendelijk!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Redelijk gegeten hier. Ik ben zelf niet weg van Grieks eten, maar als het zo op je pad komt, sla ik het niet over. Het restaurant zelf is redelijk ingericht, ruim opgezet met een klassiek karakter. De gerechten zijn over het algemeen grote porties, zoals je bij de Griek wel vaker ziet. Mijn gerecht, de scampi's waren lekker, ik zag bij mijn tafelgenoten wel dat het gegrilde vlees hier en daar iets te ver was doorgebrand; dat was minder. Meiden in de bediening niet altijd even alert en onze serveerster vond ik een beetje laks. Een matige voldoende is de uiteindelijke conclusie van ons etentje hier.
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Als Limburgers waren wij onderweg naar het noorden en zijn gaan overnachten in de buurt van Apeldoorn. Wat rondgelopen in het centrum en ineens zagen we "deze Griek. Ja Grieks, daar hadden we zin in. Binnengekomen leek dit restaurant wat luxer dan we gewend waren in dit genre. Erg mooi serviesgoed en gesteven damasten servetten. De bediening was erg attent. We werden onmiddelijk aangesproken en naar een tafeltje geleid. Zeer vlot met brengen van een appetizer en de drankjes. We bestelden lamsbout gegaard in romige thijmsaus en de Hermesschotel: twee lamskoteletjes, een lamsspies en een ossehaasje. Meteen na het bestellen werd een minibakje zaziki, en een bakje rauwkost gebracht. Van die zaziki had ik wel wat meer willen hebben. We kregen qua vlees zeer grote porties. De bijgerechten -rijst en gebakken aardappelen- waren lekker, niet veel maar wel voldoende.
We hebben heerlijk gegeten en zijn leuk en persoonlijk benaderd door met name de zoon des families.
Conny B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Prachtig weer dus heerlijk op het terras gegeten, bediening was aardig en behulpzaam. Gekozen voor 3 gangen menu, vlees van de grill, gehaktballetjes in tomatensaus, baklava met ijs als toetje, kortom prima.
Wllem .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Een gezellig ingerichte mooie, moderne zaak, in een mooi oud gebouw! Maar overduidelijk een Grieks restaurant.
Goede ontvangst, de jassen werden aangenomen; ik moest mijn jas bij het naar huis gaan wel zelf gaan halen c.q. zoeken want ik wist natuurlijk niet waar ze hem gelaten hadden....;)
Attente bediening, soms misschien wel iets té attent waardoor je het gevoel had dat sommige overgangen wel erg snel gingen. Dit had volgens mij vooral te maken met het feit dat de meisjes van de bediening enorm hun best deden om je niets tekort te laten komen. Dat we geen ouzo kregen als binnenkomer maar wat toastjes met een feta-tappenade vond ik persoonlijk een pluspunt. Er is tenslotte meestal een BOB in je gezelschap.....
Het eten was lekker (maar niet écht bijzonder), zag er smakelijk uit en werd op mooie serviesgoed opgediend. (Ook mooi bestek en mooie wijnglazen, dat geeft een gevoel van luxe.) Het was minder zout dan ik gewend ben bij een Grieks restaurant en ook dat vind ik een pré.
Kortom het etentje bij de Griek was voor ons een mooie afsluiting van een dagje Veluwe!
Wat ik gemist heb is een (Grieks) muziekje op de achtergrond....
Foodkenner80 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Griekenland in Apeldoorn! Griekse familie runt dit restaurant en het eten is echt heel lekker. In mijn beleving de beste Griek in Apeldoorn. Tip: bezorg ook goedkopere gerechten (bv gyros) voor een schappelijke prijs.
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Er staan niet veel recensies, wat wel vreemd is, want het restaurant was goed gevuld met klanten, die blijkbaar vaker komen, er werden veel handen geschud bij binnenkomst!
Het is een restaurant zonder poespas, eerlijk en oprecht. Direct een vriendelijke ontvangst, de jassen worden aangenomen, waar gebeurt dit nog? De sfeer is niet authentiek Grieks en de schotels lijken aangepast aan de Nederlandse smaak, maar goed van kwaliteit. De eigenaar zou er goed aan doen een echt Griekse gastvrijheid te tonen, nu stonden de ouzo's vooraf gewoon op de rekening...Er wordt vlot geserveerd. Het bakje (inderdaad, enkelvoud, maar wel voor ons gezelschap van vier personen bedoeld!) met wat rijst, gebakken aardappeltjes en een enkel bakje tzatziki was karig en kon worden bijbesteld, dat werd er direct bijgezegd, maar gastvrijer was direct een bakje voor elke gast te brengen!
Alles bij elkaar een goede ervaring, maar niet speciaal. De rekening werd ook na herhaald aandringen niet gebracht. We hebben aan de bar betaald op weg naar buiten. Misschien een signaal van gastvrijheid?
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Samen met mijn dochter heerlijk gegeten in dit restaurant. Wij werden welkom geheten door de Griekse eigenaar. Onze jassen werden netjes aangenomen en wij mochten zelf een tafeltje uitkiezen.
Wij hebben gekozen voor het 3-gangen keuzemenu van € 23,75 pp. Maar eerst kregen wij als appetizer wat toastjes met feta. Als voorgerecht hadden wij gehaktballetjes in tomatensaus en tzatziki. Lekker samen gedeeld. Mijn dochter koos als hoofdgerecht de mixed grill en ik de lamsbout in een overheerlijke saus. Erbij werd salade, tzatziki, gebakken aardappeltjes en rijst geserveerd. Ik heb als nagerecht griekse yoghurt met honing en nootjes gekozen en mijn dochter baklava. Daar kreeg ze een heerlijke bol roomijs en echte slagroom bij.
Alles smaakte heerlijk en was ruim voldoende, zelfs een beetje veel.
De bediening was vlot, attent en vriendelijk.
Conclusie: Echt een aanrader.
Jasper T.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Een leuk en sfeervol ingericht Grieks restaurant met opvallend vriendelijke en ook vlotte bediening en een redelijk uitgebreide kaart. Heel bijzonder zijn de gerechten op de kaart niet, gewoon alles wat je verwacht bij een gemiddelde Grieks, zonder verdere poespas. Niet meer en niet minder. De voor- en nagerechten zijn wel wat aan de kleine kant en ook de bijgerechten waren wat beperkt, maar het smaakte allemaal prima. Miste nog wel het glaasje Ouzo vooraf...
Epo1968 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Inmiddels al zo'n zes keer hier gegeten, maar het lijkt steeds slechter te worden. De suzuki was niet goed doorbakken en de giros verbrand.
Tot overmaat van ramp klopte de rekening ook niet: er waren twee artikelen in rekening gebracht die wij niet hadden besteld en van een ander gerecht was een duurdere variant op de rekening gezet.
Wij gaan hier niet meer naartoe.
Pieter-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Zoals de vorige recent al schreef vernederlands grieks eten. Op zich goed eten maar niet bijzonder. Wel heerlijk terras om in de zomer lekker te zitten.
Patriciadenise .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Het was gewoon goed, niet meer niet minder. Niet uitmuntend, en helaas erg vernederlandst Grieks, dus niet 'echte' Griekse gerechten die je in Griekenland ook zou eten. Maar de kwaliteit van het eten is goed, en de sfeer en service ook. (het is wel even geleden dat wij voor de laatste keer in dit restaurant geweest zijn, dus het kan intussen veranderd zijn)