Parthenon

• Terras
7,2
Thony V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij gaan al meer dan 25 jaar regelmatig naar dit restaurant. Helaas is de kwaliteit de laatste tijd minder. Vaak halen we ook een Giros schoteltje af. Was altijd goed tot zeer goed. Enige tijd geleden werd er opeens geen koolsalade meer bij geserveerd omdat dit blijkbaar niet in de smaak valt en vaak weggegooid moest worden. Jammer. Er kwam echter niets voor terug. Recent wordt er maar een heel klein beetje frites bij geserveerd. Nu was het kleine beetje zelfs niet eens gaar. Ook de tsatziki was matig van smaak. Bij 1 van de menu's zelfs bijna geen statziki. Alsof dit het laatste restje betrof. Vreemd want het was niet echt druk in de zaak dus enige aandacht voor het eten zou je toch wel kunnen verwachten. Echt een tegenvaller. De prijs kwaliteit gaat wat ons betreft dus achteruit. Reden om na 25 jaar ook eens naar een ander restaurant te gaan. Het vlees was overigens wel redelijk goed en personeel vriendelijk.
AdB1975 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Prima gegeten!

Vriendelijke bediening met ouzo vooraf en een Grieks likeurtje bij de rekening. Eten lijkt weinig maar mooi opgediend en goed gekruid en blijkt zeer vullend. Alleen jammer dat de kindertoetjes op bleken te zijn nadat we besteld hadden maar er werd alsnog een aparte gemaakt.
Claudia M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Vandaag gegeten bij Parthenon in Houten! We waren met zijn 5en 4 volwassenen en 1 kind.
We zaten nauwelijks of er werd al gevraagd of we wat wilde drinken, was nog rustig in de zaak! . Ondanks dat was de drankbestelling verkeerd opgenomen en kwam in 2en?! Moesten zelf om de welkoms ouzo vragen en de glaasjes waren Haags gevuld (inmiddels liep de zaak vol) Meisje in de bediening liep gestrest rond, kon het opnemen van bestellingen en uit serveren niet aan, liep te vaak met lege handen en kreeg weinig tot geen contact met haar om een tweede ronde drinken te bestellen.
Het hoofdgerecht werd niet tegelijk geserveerd en het eten ging eigenlijk nergens over. Griekse omelet was karig gevuld, bekri meze sausje was lekker, ossehaas was taai. Kipschnitzel wat plots kipfilet was geworden was voor de kleine jongen lekker.
Toen we klaar waren werd er gevraagd of we "nog EFFE de dessertkaart wilde hebben". Dat wilde we wel EFFE! 2 koffie, 1 Dame blanche en een kinderijsje. Koffie kwam eerst, toen de koffie op was het Kinderijsje van 4,50 (hebben we terug gegeven was een gevulde pingquin met fabrieksijs) en de Dame blanche die overigens lekker was! De rekening gevraagd; werd in het voorbij gaan naar een andere tafel op onze tafel gesmeten met "alstublieft" zonder pepermintje.
Oja we hadden ook nog een lange zwarte haar op de rand van het salade bord zitten. Ik zal het meisje in de bediening aanraden om haar haar op een staart te dragen.
Voor ons geen Parthenon meer! ook qwa prijs kwaliteitsverhouding geen aanraden!
Angelle B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Hier van de week met veel plezier gegeten. Het eten is prima, gyros smaakte hoe gyros hoort te smaken, lekker gekruid met veel ui. Decor is hetzelfde als elk anders grieks restaurant, dus verwacht daar niet veel verrassing. Service was erg aardig. Het beste van dit restaurant was toch wel de prijs kwaliteit verhouding; gerechten van de dag betaalden we 12 euro per gerecht voor.
Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Gisteren heb ik hier gegeten en het eten was zout, maar het vlees was verder wel lekker mals. Het ouzo'tje van het huis werd ons niet aangeboden, maar bij de mensen naast ons wel... Na 2 keer te hebben gevraagd om mayonaise, was deze er nog steeds niet en ons eten was al bijna op. Ik ben maar weer navraag gaan doen. Ik ging naar de ober ging (tevens de eigenaar) om nog eens te vragen waar de majo bleef, hij reageerde boos en begon half te schreeuwen dat het druk in de keuken was tot 2 keer toe...erg bijzonder, omdat hij met iedereen aan het kletsen was en het al laat was. Erg vreemd dat een eigenaar zo reageert! Iedereen heeft weleens een 'bad-day' maar om zo te snauwen/schreeuwen naar je gasten en in het bijzijn van andere klanten is naar mijn mening erg onprofessioneel. Later kwam hij nog naar de tafel maar een excuus o.i.d. aanbieden ho maar...
Cavia8219 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
De giros was echt goed, niet te zout en niet taai! Het eten van mij was prima, maar mijn tafelgenoot kreeg wel heel weinig patat op zijn bord, enkele frietjes. Nadat ik mijn bord eten kreeg vroeg ik om knoflooksaus. De bediening reageerde hier op "over een halfuur " dit vond ik best vreemd. Ik ging er maar vanuit dat hij een grap maakte. Maar het duurde toch wel erg lang. Toen de bediening langs liep vroeg ik of de saus nog komt, en vertelde erbij dat ik het eten niet eet zonder de saus. Gek genoeg stond de saus nu ineens binnen 1 minuut op tafel.

Nog iemand aan tafel bestelde nog een extra portie friet maar helaas was deze wit, slap en niet echt door gebakken.
Anjalinssen .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Vandaag redelijk lekker gegeten bij dit restaurant met 5 personen. Serveerster kwam gelijk vragen wat we wilden drinken. En na goed ingeschatte tijd kwam men vragen wat we wilden eten. Het eten kwam prima op tijd, niet te vroeg, niet te laat.
Jammer vond ik dat de (duidelijk) oudsten een ouzo kregen aangeboden en de oudere jongeren hierin werden overgeslagen (ondanks dat ik hardop vroeg aan de jongeren van boven de 20 jaar of ze niet ook een ouzo wilden, reageerde de serveerster hier niet op).
Van de service hebben we helaas een kater aan overgehouden. We bestelden namelijk drankjes halverwege de maaltijd maar die kwamen maar niet. Nadat de serveerster NA het eten alles had afgeruimd kwam ze na een paar minuten aan met de drankjes die we besteld hadden. Aangezien we klaar waren en wilden afrekenen hebben we de drankjes geannuleerd. Dit was niet mogelijk. Nadat de serveerster navraag deed kwam een andere serveerster zeggen: " hier zijn de drankjes", alsof er niets gevraagd was geworden van onze kant. Toen we nogmaals uitlegden dat we klaar waren en de drankjes wilden annuleren (omdat het als mosterd na de maaltijd kwam), vertelde mw dat ze het heel erg druk hadden en dat dat niet kon. Hierop zette ze de drankjes gewoon voor ons neer.
Onderling zorgde dit voor onze familie ook voor strijd omdat twee van ons het hiermee oneens waren en het hoog wilden opspelen en drie man wilden de zaak sussen en gewoon geen fooi geven. Jammer onderdeel van het avondje uit eten.
Aangezien het ons hier niet om het geld of de fooi gaat maar om het principe en de ergernis, zullen deze mensen aan ons geen geld meer verdienen.
Anja
Max B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Het eten is altijd goed, ook vanavond weer genoten van het lekkere vlees. Enige minpunt is de frites. Die is aan de slappe kant. De service is goed en het personeel heeft oog voor hun vaste klanten. Ik houd niet van chocola en dit is een van de weinige restaurants waar ze standaard ijs met kersensaus op de kaart hebben staan. Kortom aanrader als je voor een redelijke prijs een lekker stukje vlees wilt eten....
Arjen G.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Samen met mijn echtgenote hier gegeten 'om de werkweek' af te sluiten. Dit is een 'klassieke' Griek. We hebben vooraf een schotel met gevarieerde koude en warme hapjes genuttigd. Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor Moussaka en een Lamsbout uit de oven. Deze traditionele specialiteiten smaakten uitstekend. Goede portie, niet alleen vlees, maar ook verse groente. Daarna werd het met wat koffie en griekse borrels nog erg gezellig. Het fietstochtje naar huis was wel iets minder koersvast...
Erinalida .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
De service was zeer teleurstellend.
Na 50 minuten kregen wij ons voorgerecht, nadat we er nog eens om gevraagd hadden. De serveerster bood haar excuses aan, ze waren ons briefje kwijt. In 2 minuten zou het klaar zijn. Het voorgerecht viel enorm tegen, het leek zo op het bord gekwakt. Bij het hoofdgerecht ontbrak alle garnituur. Toen wij de werknemers hierop aanspraken kregen we te horen dat dit een typefout in de kaart betrof. Toen we bij het afrekenen terug kwamen op de service ontstond er een heftige discussie. De werknemers/eigenaar gaven aan dat wij logen over de wachttijd van het voorgerecht, en dat hun serveerster niet eerlijk was geweest over het kwijtraken van het briefje, want zij was nog maar 15 en wist hier niets van af (?). Kortom, het werd een vervelende sfeer waarbij stemmen verheft werden. Zelfs toen we aangaven geen zin te hebben in een discussie en gewoon wilden afrekenen was dit niet voldoende. Ik heb er een rot avond aan over gehouden, helaas.