Parthenon

Duur
Erg lang
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Zaterdagavond 15 oktober hier gegeten. Was erg druk, maar daardoor wel gezellig. Eten was prima alleen, we kwamen om 18.30 uur binnen, hebben lang moeten wachten tot we drankjes kregen, voorgerecht pas om 19.45 en 45 min later pas hoofdgerecht. bediening vriendelijk maar niet ingericht op grote drukte. regelmatig excuses. 2de ronde drankjes; een van mijn tafelgenoten liep maar naar het toilet om een glas water te halen en pas 10 minuten daarna had men door dat we wat wilden bestellen. Koffie besteld met meteen de rekening erbij. Koffie kwam ook pas na 15 minuten zonder rekening.... dat duurde ook weer 10 minuten. Een lange avond, tegen te hoge prijzen, met trage service. Dames deden hun best, maar hebben principes van bediening nog niet echt onder de knie. Eenmaal maar nooit meer.... helaas.
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het was die dag buiten erg warm, zodat we bij binnenkomst ons eerst even hebben opgefrist in de toiletruimte. Het personeel reageerde direct vriendelijk op ons “Goedeavond”. De altijd aanwezige eigenaar reageerde niet en vond het verder ook niet de moeite waard om ons welkom te heten en bleef aan een tafeltje bij de bar zitten praten met een dame. Het was ons bij eerdere bezoeken ook al opgevallen dat de eigenaar van de zaak een arrogante, zelfingenomen, botte man is. Bij ons vorige bezoek, een aantal maanden geleden, presteerde hij het om bij onze binnenkomst op onze vraag of er nog een tafeltje vrij was, zeer bot te reageren met de opmerking: “We hebben nog 46 tafels vrij, dus zoek er meer een uit”. Terwijl we ons realiseerde wat hij had gezegd, stond hij alweer achter in de zaak bij de bar. We wilde toen eigenlijk rechtsomkeer het restaurant weer uit te lopen, als we niet direct door een vriendelijke serveerster naar een tafeltje waren gebracht.

Het restaurant is redelijk gezellig ingericht. De bediening is erg vriendelijk en vlot. De kaart is zeer uitgebreid, de prijzen zijn schappelijk en de kwaliteit van het eten is over het algemeen goed.

Om de menukaart rustig te kunnen doornemen werd vaak een mandje stokbrood met kruidenboter en een glaasje Ouzo geserveerd. Dat mandje stokbrood met kruidenboter is waarschijnlijk al een tijdje geleden wegbezuinigd.

Wij hebben tonic, Spanakopita met Porto Bello’s en een Pati Tsada als hoofdgerecht besteld. De bestelling werd vlot geserveerd, maar smaakte niet meer zoals vroeger. Niet slecht, maar ook niet meer zo goed. De borden waren sober opgemaakt en mijn lamsboutje had niet dezelfde temperatuur als de saus waar het in lag. Ik weet wel dat een stoofschotel niet kan worden gemaakt in vijftien minuten tijd, maar wat meer aandacht in de keuken voor het eten kan geen kwaad. Ook vreemd was dat een tweede en derde flesje tonic aan tafel werd leeggeschonken in hetzelfde glas dat er nog stond. In antwoord op de vraag “Heeft alles gesmaakt” hebben we aangegeven dat de stoofschotel niet helemaal was van wat we ervan hadden verwacht. Ook hebben we gemeld dat we het vreemd vonden dat niet bij elk flesje tonic een ander glas krijgt. Er werd excuses aangeboden, maar niet meer dan dat. Een drankje van het huis kon er niet af. Tegen mijn gewoonte in heb ik ook maar eens geen fooi gegeven.

We zijn na het hoofdgerecht gauw weggegaan, want het was in het restaurant net zo warm als buiten (28 graden).

Ik denk niet dat we nog snel terugkomen als de instelling van de eigenaar niet in positieve zin veranderd.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Met groep hier gegeten. Eten was op orde, vooral voorgerechten (Mosselen, garnalen) waren lekker, maar ook de stifado en meze tou bekri. Tegenvaller was de rode poon : teveel overheersende saus er over heen. Hebben gezellige avond gehad. Rekenden ruim € 40 per persoon af. Jammer dat er (te) veel betaald moest worden voor flessen water.
Ineke A.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Zondagavond 10 juli 2016 hier gegeten. Het eten was weer zalig! We hebben beide nieuwe gerechten uitgeprobeerd die nog niet op de kaart stonden, maar ons mondeling werden aanbevolen. Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht waren super en wat ons betreft mogen die wel standaard op de kaart. Mijn man had als voorgerecht de gevulde ui met gehakt erin met een saus en sla en ik had de Midia. Het hoofdgerecht bestond uit een fantastische ossenhaas met kaas er tussen, gelegen in een zalige saus. We hadden de rode huiswijn erbij als drank. Kostenplaatje was €81,-- afgerond naar € 90,-- Het personeel was vriendelijk en correct en niet opdringerig.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen zaterdagavond hier met vrouw en zoon gegeten.
Wij komen hier wel eens vaker.

"S-middags gebeld om te reserveren. Een ietwat norse man meldde zich zonder zijn naam/restaurant te zeggen. We konden niet om 18.00 uur komen ivm de te verwachten drukte, om 17.30 uur zou wel kunnen.
Dus voor 17.30 uur afgesproken.

De kaart is redelijk recht toe recht aan voor een Grieks restaurant. Er staan wel een paar "specialiteiten van de chef" op de kaart.

De smaak is goed en het zijn goede porties. Eerder iets te veel dan te weinig.

Paar kritische punten:
- we hadden 1 portie mayonaise besteld wat na nog een keer vragen werd gebracht. Maar waarom stond dat dan 2 x ( = 2 x € 1,70) op de rekening ? Kennelijk wordt de rekening niet goed gecontroleerd;
- het was wel even wachten op de koffie, terwijl eigenlijk onze tafel alweer voor de volgende gasten klaar gemaakt moest worden....
- de prijzen voor de flessen wijn zijn, gezien de kwaliteit, stevig te noemen. Deze kunnen best € 5,00 goedkoper worden.

Eerst niet maar na verloop van tijd krijg je, door de drukte en de onpersoonlijke benadering, de indruk dat het meer een doorgangshuis aan het worden is......
Opschieten opschieten......
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Ons favoriete Griekse restaurant.
Maar deze keer heb ik me wel wat gestoord aan de entourage. Het was echt veel te warm binnen, borden met stukken eraf, glazen met een barst, opgesloten in het toilet omdat het slot niet goed werkt en er werd alleen bij binnenkomst gevraagd of we wat wilden drinken. Eten was wel ouderwets lekker. Jammer.
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Het restaurant is gezellig ingericht. De kaart is zeer uitgebreid, de prijzen zijn schappelijk en de kwaliteit van het eten is heel goed. Het bedienend personeel is erg vlot en vriendelijk.

Bij binnenkomst heb je niet direct overzicht over het restaurant, dus is het heel legitiem om te vragen of er een tafeltje voor twee personen vrij is. De eigenaar reageerde daar zeer bot op door te zeggen: “We hebben nog 46 tafels vrij, dus zoek er meer een uit.” Terwijl je je realiseert wat er gezegd is, staat hij alweer achter in de zaak bij de bar. Je bent op dat moment bijna instaat om rechtsomkeer het restaurant weer uit te lopen. We werden snel door een serveerster opgevangen en zijn toch maar gaan zitten.

Om de menukaart rustig te kunnen doornemen wordt een glaasje Ozu geserveerd. Het gratis mandje met stokbrood en kruidenboter is er deze keer bij ingeschoten. Wij hebben een halve liter Retsina besteld en later als hoofdgerecht een Spanakopita met Porto Bello’s en een Pati Tsada besteld. De bestelling werd vlot geserveerd en smaakte meer dan uitstekend.

Het enige nadeel is dat in de salade bar geen ingemaakte pepertje en zwarte olijven liggen of je moet ze apart bestellen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Onze vaste Griek in dezelfde straat was dicht, dus toen zijn we bij Parthenon binnengestapt. Het was zeer rustig om half 6, maar anderhalf uur later toen we weggingen was de zaak stampvol, maar niet storend. Uit de zeer uitgebreide kaart kozen we 2 x de Bifteki schotel en 1 x de 5 soortenvlees schotel. Zag er goed uit, en alles was bijzonder smaakvol. De gratis ouzo, het saladebuffet, wat wijntjes en 2 x Irish koffie en sambucco als toetje maakte het geheel compleet. De prijs lag iets hoger dan wat we gewend waren bij de Griek verderop in de straat, maar was zeker redelijk. De serveerster was spontaan en gezellig. We komen hier zeker terug.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Straks ga ik hier eten met mijn vrouw. We gaan er regelmatig heen. Ze zijn bijzonder gastvrij. Een keer met kerst een paar jaar terug hadden we geplant daar met vier te gaan eten. Plotseling kwam er door omstandigheden een persoon bij. Dus met vijf wilde we daar eten tweede kerstdag. De hele zaak was al een tijd vol gereserveerd. Toch is het toen gelukt om daar gezellig met een persoon extra te kerstdineren. De gastvrouw Maria heeft altijd tijd voor een praatje.

Het eten is er echt heel lekker. Niet een standaard grieks restaurant maar ze hebben echt moeite gedaan om iets bijzonders op de kaart te zetten.

En straks? Ik weet nu al zeker dat ik van het eten zal genieten.
Eric N.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Ben hier vanavond geweest samen met mijn vrouw. In feite onze standaard-griek. Als we zin en geld (!) hebben dan gaan we hier altijd "grieken". Lekker intiem sfeertje. Goede en snelle bediening. Ik had een zaziki waarbij een bakje met stukjes stokbrood werden geserveerd. De smaak was vreselijk goed. De knoflook was niet te dominant. En een kiftedakia, boompjes lamsgehakt in een tomatensaus. Het gehakt was heerlijk zacht en goed gekruid. Mijn vrouw had een T-bone steak. Een vreselijk groot stuk gaar vlees. En ik had een papoetsakia. Een ovengerecht bestaande uit een gare aubergine en gevuld met lamsgehakt. Mijn lievelings-ovengerecht. In het midden van de zaak stond de salade-bak waarbij je onbeperkt kon scheppen. De groenten waren mals en knapperig en mooi opgediend. Dus het eten was superieur, zoals altijd. De zaak is erg lang. Hierdoor kan de zaak veel klanten ontvangen. Maar door de zaak in tweeen te splitsen wordt de intimiteit bewaard. Aan de ene helft staan kleine tafeltjes tegen de muur met een kaarsje. Echt bedoeld voor paren. Aan de andere helft kunnen meerdere mensen aan een tafel zitten. De bediening is correct. Toevallig waren het deze avond 3 brede grieken. Maar op andere avonden zijn het zeer knappe en charmante griekse (?) vrouwen. Dus deze avond was mijn pech-avond. Je wordt altijd redelijk snel geholpen. Als je wat drinken wenst dan hoef je echt niet lang te wachten. Het hoofdgerecht moet natuurlijk nog worden gemaakt dus dat kost altijd wat tijd. Maar als het wordt opgediend is het vlees heerlijk warm. Ik ben geen familie van de eigenaar van dit restaurant. Maar het is echt een aanrader. De prijzen zijn redelijk te noemen. Een colaatje of een koffie kost bijvoorbeeld 2,20 euro. De volgende keer weer bezoeken dus !
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Gister hier voor het eerst uit eten geweest. Mooi gezellig restaurant (met de typisch Griekse inrichting).

Het eten: zowel het voor gerecht en hoofdgerecht veel te zout! Zo enorm jammer, want de smaak was zo verpest. Je ziet aan je bord, de manier waarop het eten gepresenteerd wordt, er heel goed over nagedacht is. Ze hebben hun best ervoor gedaan. De smaak was zo lekker, maar teveel zout daar verpest je alles mee. Ook al wordt het dan nog zo mooi gepresenteerd.., ik kan dit gewoon niet begrijpen.

En daar betaal je tegen het eind van de avond 80 euro voor. Mensen met hogebloeddruk, u bent gewaarschuwd.
GittaG .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Afgelopen zaterdag hier op de bonnefooi (vroeg) naar binnengelopen en we konden er zo terecht zonder reservering. Het restaurant werd lekker druk rond een uur of 6/half 7. De bediening is vlot maar niet té vlot. De bediening is erg vriendelijk en dit kan soms wat té zijn.
Het is zoals een griek behoort te zijn, wel grote porties. Mijn man had een schotel en ik een pangerecht, smaakten goed.
Robert .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een aanrader. We namen een mengeling van 1 hoofdgerecht en een paar warme voorgerechten. 2 bordjes erbij en opscheppen. 1 woord: heerlijk. Personeel is gastvrij en snel. Maria, de manager, heeft overzicht en stuurt haar brigade goed aan. Het restaurant zat vol en toch ontstaat er geen massa-effect. Een dikke 8 en tot ziens.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Hier eten we vaker. Al was het maar om hun unieke melizane salade vooraf. Een heerlijk puree van Aubergine. Ruim eten voor een schappelijke prijs. De bediening kan soms wat jonger en onervaren zijn maar die worden uitstekend in de gaten gehouden door de gastvrouw die ogen in haar rug lijkt te hebben en zorgt voor een prima avond.
Viavia .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Grieks restaurant met uitermate vriendelijke bediening, uitgebreide menukaart en smakelijk bereide gerechten. Saladebar aanwezig.
Wij komen hier graag, maar er is iets waar wij niet van gecharmeerd zijn en dat is de kat die regelmatig door het restaurant loopt.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Sinds een aantal jaren komen wij met enige regelmaat hier een hapje eten. Daardoor vallen ons een aantal dingen op. De ouzo wordt weleens vergeten door het personeel, wat men standaard krijgt als welkomstdrankje. De gerechten zijn over het algemeen heel lekker klaargemaakt. Wel valt ons op dat de porties steeds kleiner worden en de prijzen steeds hoger uitvallen. De saladebar is meestal wel goed bijgevuld, wel jammer dat bij de Griekse salade de feta steeds lijkt te verdwijnen, die vaak al is weggekaapt door andere gasten. Als je in de buurt zit van de ingang, dan is het wel heel irritant en asociaal als mensen de deur niet dicht doen bij het verlaten of binnengaan van het restaurant. Vaak gebeurt het ook dat men "alleen maar even een sigaretje rookt" en waarmee dus ook gelijk sigarettenrook naar binnen waait, heel goor. Verder heeft het interieur in de loop der jaren een ware metamorfose ondergaan, geweldig mooie ambiance! Conclusie: de prijsstijging zal daar vast wel mee te maken hebben gehad...
Gerrie D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten met zijn allen. Gezellige griekse ambiance vriendelijk personeel daar kan menig restaurant in de leer gaan.We kregen de heerlijke schotels bijna niet op. Voldoende keus in gerechten. Het dessert was ook erg lekker. Zeker een aanrader. Goede prijskwaliteitsverhouding.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Vanavond hier voor de 2e keer gegeten en het was wederom weer heerlijk! We kregen de borden niet leeg :-) en toetje ( baklava en de griekse yoghurt) ook heerlijk. Vriendelijke (en hardwerkende )bediening. Een aanrader!
Marjan D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Heerlijk gegeten en goede service. 12 personen met een matig budget. Dit was geen probleem we kregen brood van het huis en als hoofdgerecht grote schalen met verschillende soorten vlees. Heerlijk mals vlees en alles goed verzorgd. Volgend jaar komen we zeker weer terug. Jammer dat Zoetemeer verder niet in de buurt is.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Na jaren weer eens gegeten in dit restaurant. Wat gelijk opviel was dat het, in ieder geval in mijn beleving, een stuk groter was dan de laatste keer dat ik hier was. Zag er gezellig uit. We waren met een groep van 15 personen zodat de serveersters adviseerden om zowel het voor- als hoofdgerecht niet a la carte te bestellen maar als een selectie van een aantal gerechten te laten opdienen. Goed idee, er was voldoende keuze voor iedere smaak, zowel vlees als vis. Het eten was met zorg bereid en smaakte prima. Blij weer eens hier gegeten te hebben.