Over restaurant Parra

Tapas en paella met Andalusische signatuur

In Parra bereidt Andalusische kok Julio dagelijks heerlijke Spaanse tapas met verse ingrediënten. Alle geliefde klassiekers zijn er, van pittige papas bravas en tortilla tot Iberico ham, manchego en gegrilde ansjovis. Naast tapas kun je er ook vier verschillende soorten paella bestellen - voor wie graag een eigen bord voor zijn neus heeft. In de zomer kun je lekker aan de gracht zitten, of afhalen met je bootje (of met je fiets.)

Meer informatie over restaurant Parra

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jacov V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De tapas was werkelijk heerlijk. Niet te ingewikkeld, maar wel heel erg doeltreffend lekker. Het personeel is vriendelijk en de tent heeft een leuke sfeer!
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Restaurant Parra, zorgvuldig door mij uitgekozen op basis van de hoge cijfers op diverse recensie sites. Niets staat het vieren van de verjaardag van mijn charmante collega meer in de weg. Behalve de keuken van Parra dan... Wij laten ons de verschillende tapas gerechten goed smaken maar bij de paella gaat het helemaal mis. De schaaldieren zijn niet schoongemaakt (dat wordt zand happen) en een deel van de rijst is niet gegaard. Het gerecht gaat linea recta terug naar de keuken. Er komen excuses van het bedienend personeel, de paella komt niet op de rekening en de koffie na is van het huis. 'Chaos in de keuken' is het excuus. Maar echt, wat ging er in het hoofd van de chef om? 'Vieze schaaldieren en niet gegaarde rijst; gooi het maar op tafel want ze eten het toch wel?' Is de eigenaar wel op de hoogte van wat er in zijn zaak gebeurt? Een fooi is er voor het personeel in de bediening; voor hen was de situatie net zo gênant als voor ons en zij hebben erg hun best gedaan het naar behoren op te lossen. Ik hoop voor hen dat dit de laatste keer is dat zij door de keuken zo voor schut worden gezet.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Terras aan de voet van de Westertoren en gracht. Wauw. 1e keer iets beter gegeten dan tweede keer, gerecht met roquefort (buiten de kaart) heerlijk. Butifarra flauw, gerecht met spinazie ook minder. Patatas Brava en groente vd bakplaat goed. Wijn heerlijk en hoofdpijn vrij.
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar, mochten uitgebreid wijntjes proeven om een goede keuze te kunnen maken, heel vriendelijk! Zit op een goede locatie en het interieur ziet er tip top uit. Eten was wisselend, pan con tomate…broodjes met een soort lichtrode saus erop? Had weinig met tomaat te maken naar ons idee, die snapte we niet helemaal. Kipspiesje was niets bijzonders, beetje droog. De manchego, ham en dadels met spek waren lekker en kroketjes met truffelsaus waren wel weer heerlijk. Gamba’s al ajio waren naar mijn idee niet helemaal vers, beetje papperig. Hadden hoge verwachtingen n.a.v. de recensies op Iens, maar waren een beetje teleurgesteld over het eten. Misschien net niet de goede gerechtjes gekozen…Voor de sfeer en goede bediening zou ik zo terugkomen, voor het eten helaas niet.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Ik werd getipt dat dit kleine lieve restaurantje op de Prinsengracht (hoek Rozengracht) heerlijke tapas serveert... nou het woord "heerlijk" doet te kort aan deze gerechten. Ze zijn gewoon fantastisch!!! Vooraf dun gesneden vleeswaren, drie verschillende varianten en daarna werden de rest van onze taps in een perfecte timing geserveerd. Alles was helemaal prefect. Wij hebben een nieuw adresje erbij!
Martje787 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijke Spaanse gerechten. Authentiek eten. Top kok die gezellig aan tafel komt vertellen over zijn passie. Goede bediening. Kortom, ga gauw een keer eten.
Ferdinand S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Uitzonderlijk fijne smaken, correcte en vriendelijke bediening en een prachtige locatie onder de Westertoren maken restaurant Parra tot een absolute aanrader. Je proeft in de Sangria, de Andalusische spinazie, de Canarische aardappeltjes met mojo, de worstjes, gehaktballetjes, lamskoteletjes of de kroketjes met verfijnde sausjes de liefde voor de Spaanse keuken.
Veel vaker Spaanse tapas gegeten, maar nog nooit zo verfijnd.
Topavond gehad. We komen zeker snel terug, ook omdat de kaart regelmatig wisselt.
Kenneth1312 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Leuk restaurant vlakbij de dam. Heerlijke Paella gegeten alleen jammer dat het wel een redelijk kleine portie was voor 2 personen.
Liesbeth-Harry .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Hartelijk ontvangen en superlekker gegeten. De inktvisjes waren NET zo lekker als ze in Barcelona altijd smaken en de pan con tomate lekker fris. De bacalao ook super. Fijne bediening en een enthousiaste eigenaar maken het af. Wij komen zéker terug, mét vrienden!
Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat een feest! We hebben zo lekker gegeten. Heerlijk mals vlees, krieltjes met mojo even lekker als op de Canarische eilanden.
Geweldige goede Spaanse chefkok overigens. De eigenaar is erg aardig en enthousiast. Lekkere wijnen ook. Het interieur is mooi, ruim en verzorgd.
Een aanrader dit restaurant. We komen zeker vaker een hapje eten. Toplocatie t.o. de Westerkerk.
Ursula H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ik was heel benieuwd naar dit restaurant waar eerst Sjaalman, daarna Soen en nu Parra zit. En mijn nieuwsgierigheid werd beloond! Heerlijk gegeten, tapas 2.0 in Amsterdam. Net even anders, net even lekkerder. Enthousiaste, goede kok en een enthousiaste eigenaar die een persoonlijke sfeer weten te creeren en dat samen met de mooie locatie maakt dat ik hier zeker ga terug komen.
Pien V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Geweldig lekker en gezellig gegeten bij Parra. Heerlijke gerechten, zeer vriendelijke bediening. Kortom een aanwinst voor de buurt en Amsterdam!
Marjoleinewolf .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijke tapas gegeten in dit gezellige restaurant met super sympathieke eigenaar en Spaanse kok. Ook de witte wijn was verrukkelijk. En tot slot, bleek dit hele feest, ook nog heel betaalbaar. Kortom, hier gaan we vaker heen!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wat een aanwinst , Parra nieuwe tapas restaurant ! Heerlijk gegeten bij binnenkomst een amuse (altijd vriendelijke) en toen kwam de tapas, ode aan de kok ! met een mooi glas cava , kan uitwijden over de lamskoteletten , de inktvis, de kippenvleugels echt alles was zeer goed bereidt en op smaak.
Aardige bediening ,attent en vriendelijk. Zeer zeker een aanrader! wij komen terug .
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Nieuw! En lekker. Tapas y mas. De kok is ervaren, ook van andere tapas restaurants in Amsterdam. En dat merk je. Originele kaart, o.a. met Pimentos de Padron die je zelden ergens anders ziet.