Parnassia aan zee

Zeeweg 60 BY 2051 EC Overveen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Parnassia aan zee

4,3
3,7
4,3
Lang

Jouw recensie over het restaurant Parnassia aan zee

Karin B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vergane glorie. Echt een heel ongezellige, rommelige, vieze tent! Zonde! Op het bord stonden nog winterbieren, gluhwein en erwtensoep. Midden in de zomer! Echt jammer. Op zo'n locatie zou je een mooie strandtent kunnen maken.
Geronimo V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Ongeveer het slechtste restaurant dat ik ooit heb meegemaakt. Klant onvriendelijk, vreselijke entree, niet opgeleid personeel, extreem lange wachttijden voor zelfs kop koffie die uiteindelijk lauwwarm wordt gebracht, Nachtmerrie voor iemand die gewend is aan beetje kwaliteit, afrader dus!! Hoe krijgt eigenaar zoiets slechts voor elkaar vraag je je af.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Verschrikkelijk slecht en dat is zonde. Het is zo'n mooie plek, maar het eten, de bediening en de sfeer zijn heel erg onder de maat.
En alsjeblieft verwijder die belachelijke confrontatie-spiegels in de vrouwen toilletten. Wat een idiote gedachte dat vrouwen het prettig vinden dat ze begluurd worden als ze hun handen staan te wassen, haar fatsoeneren, etc.
Ik zie hieronder iemand die de eigenaar oproept de tent te verkopen en dat kan ik alleen maar ondersteunen. Hier moet de bezem doorheen en vlug!
Mark1213 B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Een prachtige lokatie maar wat is de kwaliteit van zowel het interieur als de service en eten achteruit gegaan ! Bedroevend slecht en het personeel weet vaak niet meer wat er besteld is en komt met het verkeerde of 1 broodje i.p.v. 2. Ook getuige van woordewisselingen tussen de eigenaar en personeel. Geen wonder dat er wekelijks ander personeel is. We denken regelmatig aan het verleden toen deze zaak nog een prachtige uitstraling had met goed eten en service.
Eigenaar > verkoop of verpacht die tent en laat een ander de nostalgie van weleer herleven !
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
In alle opzichten slecht. Het is treurig dat mensen blijven komen vanwege de omgeving maar deze plek verdient iemand die in staat is een fatsoenlijk restaurant te draaien.
1. Er is regelmatig te weinig personeel waardoor wachttijden van letterlijk een uur voorkomen.
2. Het eten is middelmatig. Als je de kaart ziet loopt het water je door de mond maar als het eten geserveerd wordt, is het op zijn hoogst middelmatig. Zompige gegrilde groenten, smakeloze salade, saaie zalmmsalade, obligate smoothies en zo kan ik nog even doorgaan.
3. Het pand is vervallen, overal troep, kapotte balustrades buiten, saaie buitenkant die al te lang niet onderhouden is.
4. Sommige personeelsleden zouden zich veel representatiever kunnen kleden.
5. Als je dan nog steeds vriendelijk lacht als klant en vraagt of er een drankje in zit als compensatie word je weggehoond, letterlijk.
Een aanfluiting voor het vak is deze tent. Onacceptabel. Ik hoop dat er binnenkort weer iets ontstaat wat Bloemendaal waardig is.
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
'Oh my Lord', wat is Parnassia aan Zee afgegleden tot een bedroevend niveau. Voorheen de meest prettige strandtent in de wijde omtrek vanwege prima, betaalbare self service en het feit dat je uren ongestoord op het terras kon doorbrengen (geen opdringerig personeel zoals in Zandvoort). Gisteren na drie kwartier wachten en twee keer navragen (reacties van het kaliber 'mijn collega komt zo bij u') werd eindelijk de bestelling opgenomen. Twee biertjes en een bittergarnituur tellen inmiddels op tot €20. Dat is fors aan de prijs, maar ronduit onacceptabel in een vieze, rumoerige, shabby tent zoals Parnassia intussen is verworden. Jammer, een absolute afrader!
Trude V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Parnassia roept nostalgische herinneringen op, want wat is er, na een wandeling op het strand of door de duinen, leuker dan je verwarmen bij het vuur en iets warms te nuttigen. Oke de vuren zijn er nog, maar daar is alles mee gezegd. Bij binnenkomst komt een walm van oud vet je tegemoet (dus maar geen kroketten besteld) en op ons plekje wordt deze geur vermengd met een rioollucht. Verder kan ik me bij alle onderstaande recensies aansluiten: lang wachten, koude soep, angst voor vogelpoep, prijs/kwaliteit klopt van geen kant, personeel dat zoekend naar het juiste tafeltje lang rondloopt met een bestelling.....en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Oh ja die doorkijk spiegels vanaf de mannenkant naar de vrouwenkant zijn ronduit onthutsend!
Ook wij hopen dat de goede oude tijd ooit weerkeert! Dan maar geen trendy pogingen, die toch niet opvallen door de omringende troep.
Toch succes toegewenst, want de bedrijfsleider was wel zo aardig de koude soep niet in rekening te brengen.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Ja, dit is zeer duidelijk een gelegenheid waarbij de drukte verklaard wordt door de monopolie positie op de locatie. Te weinig voor veel geld, chaotisch binnen, door de jaren heen wisselende opstellingen die er niet beter op worden. Of we eerst alvast wat te drinken willen, menukaarten zijn er nog niet, maar die drankjes komen pas (we moeten hen zelf herinneren) veel later na het eten. Dunner brood voor het beleg kom ik niet snel ergens anders tegen. Waardeloze zaak, ik kan er niet meer van maken.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We zijn gisteren in dit, prachtig gelegen, restaurant geweest. Het was mooi weer dus namen we voor lief dat we lang moesten wachten. Mensen die een kwartier na ons binnen kwamen, werden eerder geholpen maar dat kan gebeuren. Wat me echter heel erg verbaasde, was dat er zo'n beetje op alle tafels vuile borden, glazen etc. van de vorige gebruikers stond. Wie er ook van het personeel langs een tafel kwam en met lege handen weer naar achteren liep, niemand die wat meenam. Toen ons eten en drinken werd gebracht, bleef de vuile vaat nog steeds staan. Bij afrekenen stond het er nog steeds. Het personeel was niet onvriendelijk maar ze leken ook niet geïnteresseerd om met elkaar een mooi product neer te zetten.
Jammer dat de snee brood niet wat meer voorstelde.
Hoop, als ik al het vorige commentaar lees, dat men met elkaar om de tafel gaat zitten en er de schouders onder gaat zetten om er iets moois van te maken
Succes
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Vandaag voor het eerst hier wat gedronken en gegeten. De lokatie is geweldig maar daar houdt het dan ook mee op. Je zou dit soort monopolisten hun vergunning moeten afnemen en meer concurrentie mogelijk moeten maken. Organisatie is puinhoop, bediening traag, heel lang wachten op een broodje en de manier van afrekenen lijkt nergens op. Wel het e.e.a. gezegd bij het afrekenen maar te weing personeel was het onbevredigende antwoord.
Jose V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wat is deze strandtent achteruit gehold! Tijdens het laatste bezoek op 18 september waren er 3 toiletten kapot! Wc papier ligt de grond en de toiletten die nog werken zijn ronduit smerig! Ik zag de soep geserveerd worden in een plastic bakje (!)Het broodje dat je besteld ligt op een klein bordje zonder verdere garnering er naast. Glazen zijn smerig. Personeel is onervaren en heeft geen oog voor de gasten. Voortaan lopen we wel een stukje verder door over het strand naar de strandtenten in Bloemendaal. Daar weet men wel wat service is en is het keurig schoon. Daar betaal ik dan graag ook wel wat meer voor. Maar ons geen Parnassia meer.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Nog zo een ondernemer die misbruik maakt van zijn monopoliepositie op dit stukje strand. Het terras is ingericht met tafels en stoelen, staan erg dicht bij elkaar waardoor sommige honden niet om de ander heen kunnen. Met alle gevolgen vandien. Het terras oogt erg rommelig en de boel staat schots en scheef. Het bedienend personeel dat opgedeeld is in 'bestelling-opnemers' en 'bestelling-brengers' heeft weinig oog voor de klant. Je moet erg lang wachten tot je wordt gezien en de kans krijgt om je bestelling door te geven. Betalen gebeurt aan de centrale kassa waar regelmatig een rij van 5 mensen staat. Oogt niet heel professioneel. De wc's zijn smerig en het licht doet het vaker niet dan wel. Toppunt hier is wel dat ik al meerdere keren heb meegemaakt dat het personeel wordt afgesnauwd door leidinggevende of eigenaar in bijzijn van klanten. Zo onprofessioneel!
S D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Ach, wat een trieste bedoening daar. Alles wat fout kan gaan gaat daar ook fout, dramatische bediening, gerechten koud/lauw en niet tegelijk geserveerd, Smakeloze (en dure!) hap geserveerd door ongeinteresseerd personeel dat enorm rraaaaag is. Nooit hier gaan eten! Ook geen koffie drinken die was ook niet te drinekn. O ja en nog betalen voor de wc ook. Ronduit belachelijk als je een begalende gast bent en daarnaast was de wc ook heel erg vies!
Volgende keer nemen we een picknickmand mee!
daniellevdloo .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Alleen als het echt niet anders kan komen wij nog ooit terug bij Parnassia
Alles erg teleurstellend
Bediening slecht
Enorm lang wachten alleen al om iets te drinken te bestellen zit je zo een uur te wachten. Vraag je iemand of je mag bestellen dan is dat niet zijn taak maar hij of zij zal iemand sturen. Ja dat kennen we. Wordt je geduld en de dorst goed op de proef gesteld.
Bestek werd vergeten. Gingen we er zelf achteraan, misschien is dat sneller dachten we, wordt je van het kastje naar de muur gestuurd voordat ze uiteindelijk wat komen brengen
Eten matig
Keuze van de kaart zeer beperkt
Toiletten erg goor. Volgende keer bij Parnassia rijden we door!!!
Iris M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Ik kom al sinds mijn jeugd bij parnassia.. Destijds de plek waar je een waterijsje en een patatje haalde na een dagje strand; een echte strandtent. Mooie herinneringen! Parnassia wil graag met z'n tijd mee; alles biologisch vers en meer een restaurant dan een strandtent.. Jammergenoeg lijken ze niet in staat een goede formule te vinden. Bij ieder bezoek een ander concept , een andere layout. Eten en bediening is prima, maar overstijgt ondanks de pretentie het niveau van een strandtent niet. Het decor is onrustig en blijkt bij navraag altijd 'work in progress' te zijn... Jammer, na 40 jaar maandelijks bezoek haak ik af.
Agaath B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ik kom er niet meer want er zijn veel betere plekken aan zee om te eten en van t uitzicht te genieten. Zo denk ik bij boerenbrood aan n stevige snee bruin brood maar wat ik kreeg was n slap sneetje bruin. Verhouding prijs kwaliteit is gewoon slecht, ik kom er niet meer!
Snarf .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Daar zit je dan ,in de zon ver van zee tussen de Bloemendalers. Ik bestel twee wijn en twee water en de ene na de andere ober komt langs met bier,kroketten,bitterballen en pizza s,
Steeds weten ze niet wat nu voor wie is en ja daar komt onze wijn en gelijk bittergarnituur besteld. Na ruim en half uur toch de wijn betaald en de bittergarnituur die zal wel op een andere tafel terecht gekomen zijn. Ik heb het wel gezien en laat deze plek aan de Bloemendalers
TonyvanderVelde .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Eén van de heerlijke pizza's geproefd van de nieuwe pizzakaart en genoten van ons mooie plekje op het terras met uitzicht op zee. Ondanks de drukte werden we gastvrij te woord gestaan door de bediening en heerste er een gezellig en ontspannen sfeertje. Voor herhaling vatbaar!
Top12 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Aan de bediening moet echt wat gebeuren. Hebben zij ooit wel gehoord van klantgerichtheid. Traag en ongeinteresseerd. De uitsmijter was redelijk, de koffie slap. Toiletvoorziening onder de maat, de zeepdispenser zat los, toilet uitermate klein. Van zo een mooie lokatie moet toch veel meer te maken zijn.
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
wij bestelden kroket met boerenbrood (dat is gewoon een bruine boterham). Op zich was de kroket nog redelijk van smaak en krokant gebakken. Toen wij nog koffie hadden besteld en dit maar niet kwam (ondanks de geringe drukte) en wij meerdere keren vroegen of de bestelling door was gekomen kregen wij van een zeer ongeïnteresseerde bediening te horen dat hij daar niet over ging. Dan maar een ander gevraagd die als antwoord had of wij misschien wilden dat hij de koffie ging halen. Wij hebben toen maar betaald en hebben de koffie aan ons voorbij laten gaan. Er valt echt wel wat leuks van deze plek te maken maar wij komen hier nooit meer.