Parnassia aan zee

Zeeweg 60 BY 2051 EC Overveen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Parnassia aan zee

5,2
4,3
5,2
Duur
Erg lang
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Ja, dit is zeer duidelijk een gelegenheid waarbij de drukte verklaard wordt door de monopolie positie op de locatie. Te weinig voor veel geld, chaotisch binnen, door de jaren heen wisselende opstellingen die er niet beter op worden. Of we eerst alvast wat te drinken willen, menukaarten zijn er nog niet, maar die drankjes komen pas (we moeten hen zelf herinneren) veel later na het eten. Dunner brood voor het beleg kom ik niet snel ergens anders tegen. Waardeloze zaak, ik kan er niet meer van maken.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We zijn gisteren in dit, prachtig gelegen, restaurant geweest. Het was mooi weer dus namen we voor lief dat we lang moesten wachten. Mensen die een kwartier na ons binnen kwamen, werden eerder geholpen maar dat kan gebeuren. Wat me echter heel erg verbaasde, was dat er zo'n beetje op alle tafels vuile borden, glazen etc. van de vorige gebruikers stond. Wie er ook van het personeel langs een tafel kwam en met lege handen weer naar achteren liep, niemand die wat meenam. Toen ons eten en drinken werd gebracht, bleef de vuile vaat nog steeds staan. Bij afrekenen stond het er nog steeds. Het personeel was niet onvriendelijk maar ze leken ook niet geïnteresseerd om met elkaar een mooi product neer te zetten.
Jammer dat de snee brood niet wat meer voorstelde.
Hoop, als ik al het vorige commentaar lees, dat men met elkaar om de tafel gaat zitten en er de schouders onder gaat zetten om er iets moois van te maken
Succes
C D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zeer slechte bediening. Ijskoude kroketten ontvangen bij de lunch, dus gevraagd om nieuwe. Ruim een uur geduld gehad. In die tijd aan 2 serveersters gevraagd waar onze lunch bleef, ons werd verzekerd dat het onderweg was. Bleek uiteindelijk dat de serveerster die het koude eten ophaalde vergeten door te geven was dat we graag nieuwe, warme lunch wilde. Er kon geen excuses vanaf, maar er werd ons wel door deze serveerster een sarcastische fijne dag gewenst toen we zonder lunch vertrokken. Erg jammer, want mooie locatie. Binnen zat het onder de vogelpoep vanwege mussen die er rondvlogen.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Vandaag voor het eerst hier wat gedronken en gegeten. De lokatie is geweldig maar daar houdt het dan ook mee op. Je zou dit soort monopolisten hun vergunning moeten afnemen en meer concurrentie mogelijk moeten maken. Organisatie is puinhoop, bediening traag, heel lang wachten op een broodje en de manier van afrekenen lijkt nergens op. Wel het e.e.a. gezegd bij het afrekenen maar te weing personeel was het onbevredigende antwoord.
José K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wat is deze strandtent achteruit gehold! Tijdens het laatste bezoek op 18 september waren er 3 toiletten kapot! Wc papier ligt de grond en de toiletten die nog werken zijn ronduit smerig! Ik zag de soep geserveerd worden in een plastic bakje (!)Het broodje dat je besteld ligt op een klein bordje zonder verdere garnering er naast. Glazen zijn smerig. Personeel is onervaren en heeft geen oog voor de gasten. Voortaan lopen we wel een stukje verder door over het strand naar de strandtenten in Bloemendaal. Daar weet men wel wat service is en is het keurig schoon. Daar betaal ik dan graag ook wel wat meer voor. Maar ons geen Parnassia meer.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Nog zo een ondernemer die misbruik maakt van zijn monopoliepositie op dit stukje strand. Het terras is ingericht met tafels en stoelen, staan erg dicht bij elkaar waardoor sommige honden niet om de ander heen kunnen. Met alle gevolgen vandien. Het terras oogt erg rommelig en de boel staat schots en scheef. Het bedienend personeel dat opgedeeld is in 'bestelling-opnemers' en 'bestelling-brengers' heeft weinig oog voor de klant. Je moet erg lang wachten tot je wordt gezien en de kans krijgt om je bestelling door te geven. Betalen gebeurt aan de centrale kassa waar regelmatig een rij van 5 mensen staat. Oogt niet heel professioneel. De wc's zijn smerig en het licht doet het vaker niet dan wel. Toppunt hier is wel dat ik al meerdere keren heb meegemaakt dat het personeel wordt afgesnauwd door leidinggevende of eigenaar in bijzijn van klanten. Zo onprofessioneel!
S D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Ach, wat een trieste bedoening daar. Alles wat fout kan gaan gaat daar ook fout, dramatische bediening, gerechten koud/lauw en niet tegelijk geserveerd, Smakeloze (en dure!) hap geserveerd door ongeinteresseerd personeel dat enorm rraaaaag is. Nooit hier gaan eten! Ook geen koffie drinken die was ook niet te drinekn. O ja en nog betalen voor de wc ook. Ronduit belachelijk als je een begalende gast bent en daarnaast was de wc ook heel erg vies!
Volgende keer nemen we een picknickmand mee!
Daniellevdloo .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Alleen als het echt niet anders kan komen wij nog ooit terug bij Parnassia
Alles erg teleurstellend
Bediening slecht
Enorm lang wachten alleen al om iets te drinken te bestellen zit je zo een uur te wachten. Vraag je iemand of je mag bestellen dan is dat niet zijn taak maar hij of zij zal iemand sturen. Ja dat kennen we. Wordt je geduld en de dorst goed op de proef gesteld.
Bestek werd vergeten. Gingen we er zelf achteraan, misschien is dat sneller dachten we, wordt je van het kastje naar de muur gestuurd voordat ze uiteindelijk wat komen brengen
Eten matig
Keuze van de kaart zeer beperkt
Toiletten erg goor. Volgende keer bij Parnassia rijden we door!!!
Philena .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Ik kom al sinds mijn jeugd bij parnassia.. Destijds de plek waar je een waterijsje en een patatje haalde na een dagje strand; een echte strandtent. Mooie herinneringen! Parnassia wil graag met z'n tijd mee; alles biologisch vers en meer een restaurant dan een strandtent.. Jammergenoeg lijken ze niet in staat een goede formule te vinden. Bij ieder bezoek een ander concept , een andere layout. Eten en bediening is prima, maar overstijgt ondanks de pretentie het niveau van een strandtent niet. Het decor is onrustig en blijkt bij navraag altijd 'work in progress' te zijn... Jammer, na 40 jaar maandelijks bezoek haak ik af.
Agaath B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ik kom er niet meer want er zijn veel betere plekken aan zee om te eten en van t uitzicht te genieten. Zo denk ik bij boerenbrood aan n stevige snee bruin brood maar wat ik kreeg was n slap sneetje bruin. Verhouding prijs kwaliteit is gewoon slecht, ik kom er niet meer!
Snarf .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Daar zit je dan ,in de zon ver van zee tussen de Bloemendalers. Ik bestel twee wijn en twee water en de ene na de andere ober komt langs met bier,kroketten,bitterballen en pizza s,
Steeds weten ze niet wat nu voor wie is en ja daar komt onze wijn en gelijk bittergarnituur besteld. Na ruim en half uur toch de wijn betaald en de bittergarnituur die zal wel op een andere tafel terecht gekomen zijn. Ik heb het wel gezien en laat deze plek aan de Bloemendalers
TonyvanderVelde .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Eén van de heerlijke pizza's geproefd van de nieuwe pizzakaart en genoten van ons mooie plekje op het terras met uitzicht op zee. Ondanks de drukte werden we gastvrij te woord gestaan door de bediening en heerste er een gezellig en ontspannen sfeertje. Voor herhaling vatbaar!
Top12 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Aan de bediening moet echt wat gebeuren. Hebben zij ooit wel gehoord van klantgerichtheid. Traag en ongeinteresseerd. De uitsmijter was redelijk, de koffie slap. Toiletvoorziening onder de maat, de zeepdispenser zat los, toilet uitermate klein. Van zo een mooie lokatie moet toch veel meer te maken zijn.
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
wij bestelden kroket met boerenbrood (dat is gewoon een bruine boterham). Op zich was de kroket nog redelijk van smaak en krokant gebakken. Toen wij nog koffie hadden besteld en dit maar niet kwam (ondanks de geringe drukte) en wij meerdere keren vroegen of de bestelling door was gekomen kregen wij van een zeer ongeïnteresseerde bediening te horen dat hij daar niet over ging. Dan maar een ander gevraagd die als antwoord had of wij misschien wilden dat hij de koffie ging halen. Wij hebben toen maar betaald en hebben de koffie aan ons voorbij laten gaan. Er valt echt wel wat leuks van deze plek te maken maar wij komen hier nooit meer.
Gast8888 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ongeïnteresseerde bediening, die je bij opnemen drankjes niet eens aankijkt. Ging ook fout, kregen ander drankje dan besteld. Rosé was niet eens lauw, maar warm, alsof hij niet gekoeld was geweest. Maar met ijsblokjes (die we zelf bij de bar gehaald hebben) was dit op te lossen. Broodjes caprese smaakten nergens naar. Had trouwens verkeerd bestek gekregen (lepel+vork), dus zelf maar even een bestekzakje met mes gezocht. Na het vinden van een flinke haar tussen de kaas, gestopt met eten. De bediening merkte op dat het een hondenhaar was, en dat dit niet uit de keuken kon komen. Bij het uitblijven van mijn reactie, kwam de vraag of ik het wel verstond. Mijn man vroeg naar een oplossing, daardoor werd uiteindelijk 1 rosé van de bon gehaald. Maar goed, aantal ergenissen rijker, had ik nog steeds een rammelende maag. Voor mij voortaan geen parnassia meer.
Arnout R.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Zondag gegeten bij parnassia nu geheten pas (waarom?) Tegenvaller
Tomatensoep heel zoet (toegevoegd suiker) en gegrilde aubergine rauw. Patat
Droog en vies. Personeel onvriendelijk en ging in discussie na kritiek.
Rekening hoog en onbegrijpelijk. serveerster kon t niet uitleggen, collega wel maar ze gaan dit niet veranderen. r
toiletten ranzig.
Jammer van zon prachtplek.

Wouter N.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
afgelopen zaterdag hier geweest......Samenvatting: 1 grote aanfluiting.
Toiletten zijn vergane glorie. toiletbrillen die loszitten, losse toiletrollen omdat houders niet bijgevuld worden, zeep die niet te bekennen is......goede eerste indruk.

Eerste rondje drinken was er vrij snel (10 min.). helaas was de koffie en chocolademelk lauw en was de slagroom niet meer dan een wit vloeibaar laagje op de chocomelk.
Eten besteld (wel nadat er 2 andere obers aan tafel zijn geweest. de een mag alleen maar eten brengen, de ander alleen maar afruimen en bij nummer 3 konden we dan uiteindelijk bestellen).....dit heeft 50 min. op zich laten wachten. (hoe moelijk is het om 3 hamburgers met friet, 3 sate met friet en een broodje oude kaas te maken). 3 keer gevraagd of ons eten nog kwam en drie verschillende obers antwoorden onverschillig.....tja, dan gaat er iets niet goed....maar oplossen ho maar. Nog maar een rondje drinken besteld. die heeft uiteindelijk 25 min op zich laten wachten. Uiteindelijk ons eten gekregen....Hamburger die zo goed als koud zijn, mayonaise vergeten mee te nemen, patat die amper frituur heeft gezien......
Inmiddels alvast de rekening gevraagd (voor het geval die ook een half uur op zich laat wachten)...."u moet uw tafelnummer onthouden en afrekenen bij de kassa"...."ok, en wat is ons tafelnummer dan???" "Geen idee, iets in de 30" antwoordt de serveerster....

Bij de kassa kunnen ze onze bestelling niet vinden en moetren we zelf maar even opnoemen wat we hebben gehad. halverwege de opsomming mogen we opnieuw beginnen omdat er iets niet goed ging met de computer....Kassiere heeft inmiddels ook wel in de gaten dat dit niet het enge is dat niet goed ging (overal om je heen hoorde je gemopper) en heeft uiteindelijk wat drankjes aangeslagen en vond het toen wel prima. De rekening was uiteindelijk de grootste grap.....op deze manier uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, maar dat kwam zeker niet door het eten en de service.
Er gaat hier echt iets goed mis. personeel loopt door elkaar, heeft geen idee wat er speelt (Na al ons gemopper en wachten met een uitgestreken gezicht durven vragen of alles naar wens is getuigd niet echt van inlevingsvermogen) of aan de hand is en kan, wil of mag nergens adequaat op reageren. Er loopt, zo lijkt het, niemand rond die overzicht bewaart, aanstuurt en de leiding neemt. de keueken blijft maar gerechten meegeven (er stonden op gegeven moment wel 20 borden bij de uitgifte) terwijl er in 3 minuten tijd 1 ober 2 x 3 borden heeft meegenomen. Tja....niet zo verwonderlijk dat je dan na ruim 3 kwartier koud eten krijgt.
Ook lijkt het niemand te interesseren of je tevreden bent of niet. Mensen komen schijnbaar toch wel vanaf het strand bij hun naar binnen. En dat terwijl er op de vacature (die in de toiletten hangt) aals functie omschrijving staat: Jij bent verantwoordelijk voor het verblijf vn onze gasten en streeft ernaar iedere gast in de watten te leggen.....Watten waren ver te zoeken, eerder voelde dit aan als een grote stapel keien.
Het is een prachtige plek in de duinen, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
JvanDiemen .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Een zonnige winterdag en een fantastische plaats met fraai uitzicht. Terras 80% bezet. Alle ingredienten voor een succesvolle tent. 20 minuten wachten op bediening, de amateuristische bediening eerst alle later gekomen gasten zien helpen, dan 10 minuten wachten op bestelling. De espresso was een soort van viezige koffie, en de appeltaart was om te vergeten zo saai. Geen servetjes, de suiker van een andere tafel geleend. Wat een gemiste kans.
Clarinda D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Na kort uitwaaien op t strand even wat drinken en een hap eten. Bij binnenkomst leek het wat rommelig, Parnassia bouwt aan de toekomst. Maar al snel een rustig plekje op de banken bij t raam en na even laten weten dat we er zijn, stond de warme chocolademelk snel voor ons.

De kaart is uitgebreid en zowel de vegetarische als niet vegetarische burger vielen in de smaak.

Fijne, vriendelijke service en hoewel we een beetje buiten de gezelligheid zaten, werden we niet vergeten. Echt een plek om nog eens terug te komen!
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een tijdje niet bij Parnassia geweest, en het is er niet op vooruit gegaan. In plaats van self-service is er nu bediende service - maar efficiënt is anders. Bestellingen kwamen niet op hun plek, met personeel dat dan maar op het terras gaat rondvragen; de koffie kwam daardoor niet helemaal warm meer aan, en het was bovendien een Haags bakkie waarbij je de suiker zelf maar binnen moest gaan halen. Binnen een rommeltje, overal zand, verbouwing nog niet af, en vervolgens in de rij moeten staan om te mogen afrekenen - geen aanrader, helaas, ik hoop dat ze de boel snel wat beter op orde krijgen.