Over het restaurant Parkheuvel

Culinaire Kunst

Kwaliteit, daar draait het om in de keuken van Erik van Loo. Hij duikt helemaal in het gerecht en zorgt ervoor dat iedere smaak die je proeft maximaal naar voren komt. Aan de voorkant vertalen gastvrouw Anja van Loo en haar equipe de uitzonderlijke prestaties van de keuken naar gastvrijheid en schenken de perfecte wijnen bij al dit moois. Culinaire Kunst.

Meer informatie over restaurant Parkheuvel

Via het openbaar vervoer vanaf Rotterdam Centraal station: Tramlijn 8, halte Erasmus MC, vervolgens nog 10 minuten te voet. Metro station Leuvenhaven uitstappen, vervolgens nog 15 minuten te voet.
  • : Parkeerplaats

maandag en dinsdag gesloten, groepsreserveringen op aanvraag: info@parkheuvel.nl
Woensdag t/m Vrijdag
Lunch 12:00 - 15:00
Diner 18:30 - 22:00
Zaterdag
Diner 18:30 - 22:00
Zondag
Lunch & Diner 12.30 - 19:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Parkheuvel

E.H. F.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Qua kwaliteit van het eten is 1 ster OK. Aan de quantiteit mag wel iets gebeuren. Prachtige locatie, aardig ingericht.
Maar niet het restaurant waar ik mijn familie, vrienden en kennissen met overtuiging naar toe zou sturen.
DanielvandenHooven V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Wij hebben gisterenavond met onze zoon Maarten en schoondochter Jeanneth voortreffelijk gegeten bij Parkheuvel te Rotterdam. Vooraf kregen we wat kleine hapjes. We schrokken even van de kleine tosti's die wel erg gewoon waren voor een sterrenzaak, maar dat werd al snel goedgemaakt. We hadden het driegangen menu van IENS en hebben daar allemaal een gerecht bijgenomen. Vooraf werd nog een amuse geserveerd en dat werd een begin van culinair diner. Het werd een avond genieten met een geweldige bediening. Ik heb maar een klein puntje van kritiek. Het ging allemaal net een beetje te snel, waardoor we amper tijd kregen de wijn van het wijnarrangement rustig te kunnen opdrinken.
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Prettige sfeer
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Leuke avond met gerechten van verschillend verrassingsniveau. Het hertekalf en de ravioli van Poulet de Bresse waren heel lekker. De "flow" tussen de gerechten was goed, alhoewel het lang wachten was op het dessert. Hele attentvolle bediening, ook toen er een klein misverstand was. Gevarieerde wijnkeuze. Maar overall niet wat we van een twee-sterren restaurant verwacht hadden.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, goed verzorgd. Prettige bediening. De pompoen met sardine vond ik wat laf van smaak. Twee sterren maar niet perse heel spannend. De patisserie was zalig!
Mooie dinner deal al met al.
Joachim H.M. B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Avond van te voren gebeld of reservering doorgaat .prima! Gezegd dat we 5 min. eerder ..zouden zijn!
Waren exact 5 min. eerder. Lang wachten op menukaart. Lang wachten op eerste gerecht.
Eten was lekker en goed geserveerd maar voor wat geboden werd wel aan de prijs .
Wijn bij de gerechten goed afgestemd. Het eerste glas een Rivaner was wel veel te warm!
De bediening was vriendelijk maar wel wat stijfjes. Al met al een geslaagde avond.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Recentelijk geluncht bij Parkheuvel. Gezien het aantal Michelinsterren en de hoge notering in bijvoorbeeld de Lekker 500 was de verwachting hoog.
Helaas werd die verwachting niet waar gemaakt. Natuurlijk, hertenkalf is een niet alledaags gerecht en was uitstekend bereid maar meer dan die bijzonderheid kwam het menu niet. Bij het voorgerecht viel de smaak van de sardines weg bij de (sterk) geroosterde pompoen. Het geheel is smakelijk maar de 2* verwondering kwam niet.
Bij binnenkomst kregen we een tafel met uitzicht op de bar (...) toegewezen. Er waren een slechts aantal andere tafels bezet maar wij dachten dat op de andere tafels gereserveerd waren en namen genoegen met dit achteraf plekje. In de loop van de middag bleek dat nog vele tafels met fraai uitzicht over de Maas leeg bleven. Dit bij het afrekenen ook opgemerkt. Als je wilt dat (nieuwe) klanten terugkomen dat zul je wat betreft gastvrijheid uit een ander vaatje moeten tappen. Op zo'n rustige middag zorg je dat je beste plaatsen aan gasten geeft; een gemiste kans....
Al met al een teleurstellende ervaring maar gelukkig zijn er in Rotterdam nog diverse andere goede restaurants te vinden.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Mijn man was jarig en ik had hem willen verrassen met een heerlijke avond bij Parkheuvel .

Als we naar een sterrenrestaurant gaan is het meestal bij Fred waar het altijd uitstekend is en je niet met een honger gevoel de deur uit gaat .
Maar ik wilde nu naar Parkheuvel, maar niet elke verandering is een verbetering.
Ontvangst was netjes maar puur zakelijk en voelde ons niet echt gast.
Decor is koel en zakelijk.
Tafel was niet gedekt met wit tafel linnen maar met zwart ingelegd kunststof, niet onze smaak en maakte het er niet gezelliger op.
Al het eten komt in erg kleine hoeveelheden..
Wij hadden een arrangement van 4 gangen met een aantal amuses, deze amuses waren lekker van smaak maar niet meer dan dat..
Voorgerecht met gerookte Sardines, vonden wij beide niet lekker en wat onder de gerookte sardientjes lag konden wij niet thuisbrengen was vrij vlak van smaak,
en ik heb dan ook niet alles opgegeten , Dit gaven we ook door aan het meisje geen goed begin dus.
Het enige wat wij als antwoord kregen was " dat is jammer ik zal het doorgeven aan de Chef" en daar is het ook bij gebleven.
Daarna kwam er wederom een klein gerechtje in Amuse formaat van biologische Foie gras op een bedje van rode biet 5 reepjes van ca.2 cm
Daarna kregen wij een visfilet met een sausje, helaas ook weer geen echte smaak explosie wat je mag verwachten in een 2 * restaurant..
Ik wilde al eigenlijk opstappen maar mijn man verzocht mij om te blijven en dat heb ik dan ook gedaan.
Als Hoofdgerecht kregen wij een Herten biefstuk van 4 reepjes en jawel 2 halve spruitjes.
Deze was goed gegaard maar voor de rest ook geen goedmaker en geen 2 * waardig.
De Chef Erik van Loo en gastvrouw waren geruime tijd druk in gesprek met een tafel naast ons. De Chef begaf zich na enige tijd weer naar de keuken.
De gastvrouw vroeg in het voorbijgaan of wij genoten van het uitzicht terwijl het donker was en de buitenlamp stuk was.
Wij hadden het beide niet naar ons zin en hadden spijt dat we niet naar Fred waren gegaan.
Na onze laatste gang heb ik dan ook meteen om de rekening gevraagd want ik wilde zo snel mogelijk weg. Ook die bleek niet te kloppen, daar stonden 2 flessen Evian water op, terwijl we er maar 1 hadden besteld, door geschonken zonder te vragen.
Of wij nog water wilde, bovendien hadden wij al gegeten.
Avondje parkheuvel was voor ons een enorme tegenvaller !
Het enig hoge niveau was de rekening
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Afgelopen zondag nam ik mijn moeder mee naar Parkheuvel. Lang naar uitgezien, we waren er voor het eerst. Het is een erg mooi restaurant met een leuk uitzicht over de Maas met prachtige tafels met leer. We namen het viergangenmenu.
Er ging veel fout. Een van de amuses van een stukje te koud buikspek met een te ver ingekookte, korrelige fond. Dat zag er niet uit.Bij de tweede gang was de vis bedolven onder veel te veel plakken rode biet. Het dessert van mijn moeder was aangepast vanwege lactose-intolerantie. Nu was het een cocktailglas met appel en bessen. Daar was verder niets mee gedaan. Dat kan echt niet in een tweesterrenrestaurant. Het eerste gerecht (coquille en kreeft) en het hoofdgerecht (hert) waren trouwens wel goed.Het bestek werd tot twee keer toe verkeerd ingedekt (voor ons langs) en voor de eerste gang kwam moesten we een half uur wachten. Borden werden weggehaald zonder iets te vragen of te zeggen.
Alle aandacht ging duidelijk naar de tafel naast ons (de Marokkaanse (?) jongeman deed erg zijn best zeg ik daarbij). Misschien waren wij niet deftig genoeg? Als ik er aan terugdenk word ik steeds bozer.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, maar kan het misschien nog onderbouwen met opmerkingen als een mooie en rustige ambiance en inrichting met goed zittende stoelen, heerlijke en originele gerechten en een geweldige bediening met een fantastische gastvrouw/sommelier die van de gerechten en de daarbij passende wijnen verschrikkelijk goed op de hoogte is, een toppertje deze dame.
Annika C.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het was een geweldige avond met heerlijke gerechten, een goede fles wijn en bijzonder vriendelijk personeel. De aankleding van het restaurant mag naar mijn mening iets romantischer, maar dat is persoonlijk. Uiteraard is de rekening hoog, maar dat mag geen verrassing zijn gezien de status van het restaurant. Al met al een fantastische avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar. Aanrader!
Rosa K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijke middag op het terras in de zon en heerlijke lunch en prima service.
Krijg door een misverstand mijn 2000 Yums weer terug van Iens.
Geert E.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
de Parkheuvel is top ! Het is een echt sterrenrestaurant. Niet voor elke dag maar elke keer is het een cadeautje voor jezelf (en diegene(n) die je meeneemt). Zeer van de avond genoten.
Alessandra C.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Perfect
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Parkheuvel is een beleving! Vanaf ons hotel met de watertaxi voor de deur van Parkheuvel afgezet om vervolgens 5-gangen lang te genieten van heerlijke gerechten. Mijn partner had heerlijke wijnen erbij en voor mij als zwangere eter kreeg ik mooie alcoholvrije cocktails. Volgend jaar kom ik zeker nog eens terug bij Parkheuvel, want de gangen zonder wijn vind ik toch net ietsjes minder voor de gehele beleving. De sfeer is informeel, relaxt en gezellig. Het personeel is heerlijk jong, beleefd, gastvrij en professioneel. Aan absolute aanrader!
Wimpo .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Tijdens de restaurantweek hier gegeten. Het interieur is een beetje gedateerd en oubollig. We hebben lekker gegeten, maar de gerechten misten (vandaag in ieder geval) creativiteit en spanning. De lat mag best hoog, want het restaurant heeft 2 Michellin sterren en de prijs is daar ook naar. De wijnen waren prima. De koffie was in tegenstelling tot erg veel andere restaurants goed, maar tot 2x toe niet heet genoeg geserveerd. Het jonge personeel was ruim vertegenwoordigd en heel erg vriendelijk en erg attent.
spink G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Diner met wijnarragement besproken. Het enige dat je verder hoeft te doen is lekker te gaan zitten en genieten. Van het eten, van de wijn, van het uitzicht. De bediening is prettig, onopvallend aanwezig en adequaat. Alle gerechten waren heel harmonieus en subtiel, de wijnkeus erbij prima. Echt top! (dit geldt ook voor de espresso, in tijden niet zo goed gedronken).
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Een aantal weken geleden wezen eten bij het restaurant Parkheuvel. Een mooie locatie, maar een wat gedateerd interieur. Parkheuvel heeft een wat klassieke keuken. Hoewel het eten goed bereid was zat er weinig spanning in. De wijnen waren wel top. Echter, als port bij de kaas werd The Tawny van Grahams geschonken. Kom op dat kan beter, zeker voor de prijs.

Waar we wat minder over te spreken zijn is de slordigheid in de keuken. Mijn vriendin heeft een allergie voor ei. Dit hebben we uiteraard al bij de reservering aangegeven en daarna bij het bevestigen van de reservering de dag voordat we zouden gaan nogmaals. We hebben 3 keer (!!) een gerecht terug moeten sturen omdat er ei in zat. Dit omdat mijn vriendin inmiddels erg behendig is geworden in het ontdekken van ingredienten van ei. Het ging om een gerecht met truffelmayonaise, brioche brood en merengue... Al met al erg slordig.

Uiteindelijk een prima avond gehad, maar voor 2 sterren verwacht ik toch meer.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wij hadden een arrangement en rekenden 380 euro af (inclusief 12% tip). Het was geweldig mooi weer en we dineerden op het terras. De maaltijd was uitstekend, zoals we dat hadden verwacht. Wat betreft het wijnarrangement vonden we twee keer een verschillende vin doux bij de tussengerechten wat veel. De 'begeleiding' viel tegen: kort, zakelijk, de gastvrouw was druk bezig met een bepaalde tafel (oude bekenden zo te zien) en besteedde in het voorbijgaan ongeveer 20 seconden aan onze tafel. De informatie bij de gerechten was kort en snel. Na onze aankomst overhandigde een van de personeelsleden ons de menukaart, terwijl telefonisch was doorgegeven dat we voor een arrangement kozen. Bij onze aankomst werd dit samen met onze naam nog eens bevestigd. Kleine oneffenheid, maar omdat het naar onze mening niet druk was bezet (ongeveer 12 couverts) vinden we dit een communicatie foutje. Met de zaterdag invalkracht (student hogere hotelschool) hadden we wel een leuk contact.
Ferry S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Prachtig. Ambiance en de gerechten zijn voortreffelijk. Je gaat hier toch met een bepaalde (hoge) verwachting naar toe, maar wat een feest!
Ook de adviezen qua wijnen bij het eten waren 'spot on'.
Voor een avond romantisch dineren waarbij je tong continue wordt gestreeld: subliem!