Parkheuvel

Heuvellaan 21 3016 GL Rotterdam Nederland Kaart
Dit restaurant is jaren een begrip in Rotterdam en dat is geheel terecht. Chef Erik van Loo staat hier - met zoon Juliën - in de keuken en doet uitspraken als “Er zijn maar 2 dingen belangrijk, is ‘t lekker of niet?”. Nou, lekker is het. Fantastisch lekker. De signature dish Bresse Kip staat al sinds 1992 op de kaart en is net als de andere signatures en wisselende gerechten een feestje voor je mond. Het menu kan elke dag verschillen en de kaart wisselt per seizoen. Met de lunch eet je hier al voor €60 een driegangenmenu, maar het loont ook zeker de moeite om voor het achtgangendiner te gaan in de avond. Bij Parkheuvel zit je heerlijk, met uitzicht op de Maas en tijdens de warme dagen is dat vanwege het terras zelfs nog net iets beter.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Op zondag is er een long lasting lunch, zodat je lekker lang kunt blijven hangen en genieten

Over het restaurant Parkheuvel

Culinaire Kunst

Kwaliteit, daar draait het om in de keuken van Erik van Loo. Hij duikt helemaal in het gerecht en zorgt ervoor dat iedere smaak die je proeft maximaal naar voren komt. Aan de voorkant vertalen gastvrouw Anja van Loo en haar equipe de uitzonderlijke prestaties van de keuken naar gastvrijheid en schenken de perfecte wijnen bij al dit moois. Culinaire Kunst.

Meer informatie over restaurant Parkheuvel

Via het openbaar vervoer vanaf Rotterdam Centraal station: Tramlijn 8, halte Erasmus MC, vervolgens nog 10 minuten te voet. Metro station Leuvenhaven uitstappen, vervolgens nog 15 minuten te voet.
  • : Parkeerplaats

maandag en dinsdag gesloten, groepsreserveringen op aanvraag: info@parkheuvel.nl
Woensdag t/m Vrijdag
Lunch 12:00 - 15:00
Diner 18:30 - 22:00
Zaterdag
Diner 18:30 - 22:00
Zondag
Lunch & Diner 12.30 - 19:00

Jouw recensie over het restaurant Parkheuvel

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Twee michelinsterren waard. Weinig op aan te merken. Alles klopt, op een foutje van een leerling kelner na die niet meer wist wat hij uitserveerde. Hier geweest tijdens de Restaurantweek, de prijs klopte dus wel,… maar ook de normale prijzen van water en wijn waren wel in de lijn van de kwaliteit die men hier uitstraalt.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Met een aanbieding van diningcity 5 gangen gegeten bij Parkheuvel. We hadden hoge verwachtingen en deze zijn volledig waargemaakt. Vaak zie je dat er bij aanbiedingen wat minder hun best wordt gedaan, maar dat was bij Parkheuvel zeker niet het geval. Alle gerechten mooi op smaak en erg lekker. Het signatuurgerecht, kipravioli met langoustine, was voor mij het hoogtepunt. Ook de service was erg goed, attent en op de juiste tijd en wijze losjes, top. We vierden de verjaardag van 1 van de tafelgenoten en die kreeg een extra nagerecht met felicitatie, ontzettend attent. Al met al een topavond, en ik denk dat het niet de laatste keer was.
Erika M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Heerlijk gegeten, de gerechten waren afwisselend en de smaak was fantastisch. Het wijnarrangement past als altijd perfect bij de verschillende gerechten en tilt het echt naar een hoger niveau. Enige minpuntje was dat wij lang op onze koffie hebben moeten wachten, zelfs nadat de bediening door kreeg dat ze ons vergeten waren. Ondanks dat blijft het mijn favoriete restaurant in Rotterdam.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Heerlijk gegeten! Echt af. Mooie originele gerechten . Bediening was vriendelijk, attent, maar liet hier en daar een klein steekje vallen. ( bv geen melk of room bij de koffie en ook niet in de buurt zijn om ernaar te kunnen vragen)
Adelheid V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Niet voor herhaling vatbaar. Het eten was koe, de omgeving duidelijk minder.
in het restaurant waren 3 tafeltjes bezet wat erg ongezellig was daar alle andere tafels ook helemaal leeg waren behalve 1 klein vaasje. Daarnaast liep er een kind van 3 door het restaurant te rennen en te schreeuwen en aan de gordijnen te trekken. Om 20.00 uur zijn we vertrokken, eerder dan we van plan waren omdat we er nog als enige zaten en we echt het idee kregen dat men het erg op prijs zou stellen als ze konden opruimen.
Anoukje1 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
De lazy lunch wat een fantastische zet van Restaurant Parkheuvel.
Wij hebben genoten van werkelijk alles, een glas champange op het terrace, super bediening en het eten fenominaal. wij komen snel weer!
Dennis C.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Prachtige locatie en dat maakt het eten nog beter. Het was aan het begin wel wat chaotisch, maar de jongens van de bediening hebben het toch netjes gedaan. Eerlijk hadden we er wel wat meer van het eten verwacht. We hebben heerlijk genoten van deze avond.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Mooie gerechten en wijncombinaties. Vooral de visgerechten zijn fantastisch!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Prima! Mooi uitzicht over de Maas, prachtige wijnen, heerlijk eten. Klein minpuntje: Mijn tafelgenoot wilde na anderhalf glad wijn niet meer alcohol drinken en kreeg pas een alternatief nadat we erom vroegen.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Ik had er zakelijk al gegeten, dus moest mijn vrouw een x mee. Voor haar beste restaurant wat ze ooit bezocht heeft.
Gerrit R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Weinig woorden nodig, gewoon perfect!
Gosling P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Na Seinpost, Aan de Zweth, Wereldmuseum en Amarone wilden we een keer een twee sterrenrestaurant uitproberen. Onze keuze is toen op Parkheuvel gevallen.

De avond was gastronomisch bijzonder geslaagd (vijfgangenmenu met wijnarrangement), maar was qua service en attitude van de zwarte brigade ondermaats en een tweede ster onwaardig.

Opsomming van de issues:

- Er was geen continuïteit in de bediening. Gedurende de avond hebben we vijf verschillende obers gezien waarvan de exacte functie in het geheel niet helder was. Er was geen binding met de gasten.
- Na het uitreiken van de menukaarten en het kiezen hebben wij ruim een kwartier met gesloten menukaarten op ons bord gezeten. Deze waren groot en lomp.
- Vooraf werd te kennen gegeven dat oesters voor twee personen van ons gezelschap niet gewenst waren. Even later werd een amuse van oester geserveerd. Volgens de ober was dit fout gegaan omdat de eetwensen voor het menu waren aangegeven, maar de amuse viel buiten het menu.
- Een persoon van ons gezelschap wenste geen wijnarrangement en paste daarmee kennelijk niet in de standaardroutine van Parkheuvel; zij werd totaal over het hoofd gezien door de bediening. Uiteindelijk is een van ons van tafel gegaan om een drankje te regelen.
- De begeleidende wijn bij de gangen werd stelselmatig verkeerd getimed. Of te vroeg (kwartier voordat het gerecht werd uitgeserveerd) of te laat (hoofdgerecht al op tafel, maar de sommelier was nog bezig bij onze buren met uitschenken).
- De gehele avond werd ons niet gevraagd of alles naar wens was en ook excuses voor de overduidelijk niet twee sterren waardige service ontbrak.
- De muziek met stevige beat paste geenszins bij de ambiance van het restaurant. Geluidsniveau was wel prima.

Klein detail (maar des te belangrijker voor een tweede ster): de website van het restaurant is dusdanig oud dat deze niet geschikt is om te bekijken op mobiele apparaten. Een stuk voorpret / gevoel van de totaalbeleving ontbrak hierdoor.

Nogmaals, het eten was zeer zeker van hoogstaande gastronomische kwaliteit, maar de totale evaring scoort een onvoldoende door de geleverde abominabele service.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Mooie locatie, prettige sfeer en heerlijk eten, genoten!
Steven Z.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Ik ben wat gewend maar toch overtrof dit mijn verwachting. Natuurlijke service die zeer prettig was en waardig naar het predicaat van Michelin wat ze dragen. Jammer dat mijn buik niet groter was want dan had ik meer kunnen eten. Super!
Elly R.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Hier geluncht in het kader van de restaurantweek. Verwacht geen extreme smaken of allerlei toeters en bellen, hier wordt nog steeds tamelijk klassiek gekookt op hoog niveau. We hebben er erg van genoten aan een mooie tafel bij het raam. Wijn spijscombinaties in orde. Marsala bij de kaas echter wel origineel, maar niet zo geslaagd.
Wel hebben we kritiek op de brigade, die vonden we niet scherp.
- tot twee keer toe kregen we van verschillend personeel dezelfde vraag
- bij terugkomst van het toilet servet niet opgevouwen
- friandises kwamen toen de koffie bijna op was ( we deden ons best nog wat koffie over te houden)
- ook vreemd dat er schaaltjes op tafel werden gezet voor bonbons, maar die kwamen niet ( aan de tafel naast ons wel, en er werd ons ook niet gevraagd of we deze wilden bestellen tegen supplement...
Wat ons betreft had de bediening ook wat hartelijker kunnen zijn, en met wat meer persoonlijke aandacht, evenals de ontvangst. Wij gaven bijvoorbeeld blijk van veel interesse in de wijn- bv. m.b.t. de hiervoor genoemde Marsala -en het was leuk geweest als er even geïnformeerd was wat we van deze wijn vonden ( gastheerschap)!
roos987 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Hoewel wij hier waren voor een relatief kort dinertje, hebben wij uiteindelijk 1,5 uur moeten wachten tussen het hoofdgerecht en dessert. Toen wij dit vervolgens ter sprake brachten bij het betalen werd daar nauwelijks op gereageerd, laat staan dat een excuses volgde. Tevens was de portie van het hoofdgerecht dermate klein (zeker in verhouding tot het aantal gangen) en het vlees taai. Het geheel was niet wat je mag verwachten van een restaurant met twee sterren.
Frits G.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Superlekker gegeten!! Zeer gastvrij ontvangen. Wij hadden een 5 gangen arrangement (inclusief wijnen) met een IENS deal. Op geen enkel moment kregen wij de indruk dat we "deal gasten" waren, integendeel. Van de amuses tot en met de friandises bij de kofie waren prachtige gerechten en de bediening was zeer attend. De wijnen werden speels en heel goed toegelicht en het tempo waarin de gerechten kwamen was - wat ons betreft - precies goed. Complimenten!
Vincent G.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Prettige avond in Rotterdam gehad, met gerechten die elkaar heel goed aanvullen. Qua bediening af en toe slordig (met name dat de tafel niet gereed was voor het volgende gerecht met bijpassende wijn)
Erlynne B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Super ontvangst en bediening, mooie elkaar goed opvolgende gerechten met uitgesproken wijnarrangement.
Heerlijk genoten de avond vloog voorbij. Top!
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Geweldige ervaring om hier te eten. Echt elk gerecht was verrassend. Na een bijzonder diner was de koffie met overheerlijke friandises echt de superbe finishing touch!