Over restaurant Parkheuvel

Culinaire Kunst

Kwaliteit, daar draait het om in de keuken van Erik van Loo. Hij duikt helemaal in het gerecht en zorgt ervoor dat iedere smaak die je proeft maximaal naar voren komt. Aan de voorkant vertalen gastvrouw Anja van Loo en haar equipe de uitzonderlijke prestaties van de keuken naar gastvrijheid en schenken de perfecte wijnen bij al dit moois. Culinaire Kunst.

Meer informatie over restaurant Parkheuvel

• Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Martijn D. (0 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Parkeerheuvel mag zich oprecht zichzelf bekronen met twee sterren. Via de restaurant weken hebben we hier een arrangement voor geboekt. Het eten bestond uit diverse culinaire hoogstandjes met een daarbij behorend wijn assortiment. Daarmaast was de zelfgemaakte ijsthee een aanrader. We werden bediend door een aardige en grappige ober met kennis van de gerechten. Daarnaast rolstoeltoegankelijk. De prijs viel voor een sterrenrestaurant erg mee en we hebben veel aanvullende gratis verrassingen gekregen. Volgend jaar komen wij zeker terug.
Eric V. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Precies wat je van een sterrenrestaurant mag verwachten. Vanaf het moment dat je binnen komt wordt je in de watten gelegd. Jas wordt netjes opgehangen, tas wordt aan tafel gezet, hoeft nooit te vragen naar drinken, uitleg van de gerechten was perfect en de smaak was sensationeel.
Klaasje24 . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Afgelopen Zondagmiddag van een fantastiche lunch genoten tijdens het jaarlijkse feestje Thema-Zondag bij Restaurant Parkheuvel ..Ieder jaar is er rond deze tijd een leuke "surprise"lunch met dit jaar het thema Erik goes Asia. nou dat was het van Japan naar Vietnam en daarna Maleisie en zelf Cambodja bij het Dessert en uiteindelijk Indonesische spekkoek bij de thee.
alles was een feestje ,de aankleding van het restaurant ,het super lieve en gezellige personeel tot het meer dan uitmuntende eten.
Wat een whow effect met een tafel van 10 hele gezellige mensen hebben wij intens genoten.
Ik zou zeggen van mij mag dit iedere maan zo'n carte Blanche thema lunch.
dank team Parkheuvel ook van mijn lieve Amsterdamse vrienden
Trudy P. Fijnproever (3 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Afgelopen zondag bij Parkheuvel goes Asia gegeten. Wat een leuke happening. Helemaal anders dan gewoon. Dat wisten we, want het heet niet voor niets "Carte Blanche". De inrichting was helemaal leuk. In Oosterse sferen. Met live muziek. We begonnen met een oosters biertje op een zonovergoten terras. Mijn man vond dit lekker, maar geef mij mij een wijntje. Dat was geen probleem. Ook lekker. Na een uurtje gingen we aan tafel. Leuk, met 8 anderen mensen aan een grote ronde tafel, met een gemeenschappelijke interesse. Lekker en goed eten. Het menu was voortreffelijk. Met als hoogtepunt de Maleisische saté. Jeetje, wat was dat lekker. Dat mag voor ons op de standaard menukaart van Parkheuvel. En daar was de hele tafel het mee eens. De wijnen (een witte en een rode) waren uitstekend. Paste prima bij de gerechten en er werd ook goed bijgeschonken. Inclusief water.
Kortom, het was een hele leuke middag. Voor herhaling vatbaar. Ben benieuwd wat het volgende keer gaat worden met Carte Blanche.
Lex B. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wij hebben afgelopen zondag een Aziatische lunch gehad. Wat een andere wereld kom je ineens binnen. Het hele restaurant was veranderd voor de gelegenheid met alleen ronde tafels en Aziatisch aan gekleed evenals het hele team. Dat is leuk binnenkomen. Wij zaten aan tafel met andere gasten. Wat is dat gezellig als je voor zo'n speciale lunch komt. Normaal met je eigen tafel en nu eens iets anders. Anders is het ook onmogelijk in alle gasten kwijt te kunnen. Het eten was fantastisch. Allemaal kleine gerechten uit heel Azië met af en toe een eigen twist eraan. De wijnen waren goed gekozen en paste goed bij het Aziatische eten. Wat een geweldige mooie locatie en wat een geweldig team. Deze mensen weten met z'n allen een zondagmiddag lunch tot een ongelofelijk mooie middag te maken.
Maurits M. Proever (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Afgelopen zondag hadden we ons ingeschreven voor de Iens Carte Blanche ervaring bij Parkheuvel. Deze dag stond in het teken van de Aziatische keuken. We stonden te popelen om lekker eten en drinken tot ons te nemen en te genieten van het gezelschap. Helaas zijn mijn verwachtingen niet waargemaakt zodat ik deze restaurantrecensie schrijf.

Hieronder een opsomming van wat er onder andere ontbrak en of mis ging:
- Bij binnenkomst op het heerlijke terras; " wit u iets drinken?" - bruisend water graag! "Dat hebben we niet, wel wijn plat water en bier"
- We bleken een tafel te delen met 7 andere gasten. Ze waren allemaal zeer aardig maar dit was van tevoren niet gecommuniceerd
- Er werden 2 wijnen geschonken; wit en rood. Zonder enige uitleg en moest van het etiket aflezen welk dit waren.
- Het personeel was (deels) erg onervaren en lachte vragen schaapachtig weg.
- Het eten was redelijk maar op een 2* niveau zat het alles behalve.
- We wisten niet waar we aan toe waren met het menu, totaal geen info hoeveel gangen we kregen.
- Als afsluiter kregen we een kopje groene thee en konden niet kiezen voor koffie (en eventueel iets lekkers erbij).
- Naar mijn idee waren er tussen 110-150 mensen en dat was teveel om een goede service en lekker eten aan te bieden.
- Voor deze lunch moeten we 150,- betalen en vond dit een hoop geld. Liever wat meer betalen en echt goed eten/drinken met top service.

Misschien kom ik erg negatief over maar voor ons groepje was dat ook de ervaring. Aan tafel en op het terras was niemand die lof over deze dag sprak en aan het einde werd aan tafel zelfs besproken wat allemaal beter kon en dat weinigen meer aan zo een dag meedoen.

Hopelijk geven andere gasten nog feedback die aansluit of juist volledig omgekeerd is. Ben erg benieuwd of ik het anders zie dan de andere gasten.

Waarschijnlijk zal Parkheuvel met 2 sterren op normale dagen een fantastische ervaring overbrengen maar door mijn zeer slechte ervaring zal ik de omweg naar Parkheuvel niet meer maken. Helaas want had me afgelopen zondag al verheugd op een knaller met eventueel vervolg:-)

Groet, Maurits
Ad W. Meesterproever (209 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Parkheuvel stond natuurlijk ook nog op onze wensenlijst. Het 10 jarig jubileum was een mooie gelegenheid. Op tijd vertrokken zodat we nog even over de Maasboulevard konden wandelen, fijn. Parkeren kan voor de deur maar kost 0,50 per 9 minuten, vanaf 18:00u is het gratis.
Het restaurant heeft een uitstekende ligging, aan de rand van een groot park, op een dijk met uitzicht over de Maas. Joey de Kruijf (maître) stond bij de ingang om de gasten te verwelkomen, we werden begeleid via de grote bar en het keurig ingerichte restaurant naar een tafel op het zonovergoten terras. Tafels zijn keurig ingedekt met linnen en zilveren couverts, de armstoelen zitten goed.
Remon Van de Kerkhof presenteerde het aperitief, een Cava Gran Reserva 'Excelsior' Brut Nature van Joan Segura Pujadas, mooi rijk en complex, heerlijk! Ernaast een vijftal hapjes, waarvan de kip bumbu, met fijne kerrie kokostoets, en het kroepoekje met grijze garnalen de meeste indruk maakten.

De amuse was Hollandse Nieuwe met gazpacho van komkommer waarin kiwi, radijs, korenwijn gepofte rijst en verse kruidenblaadjes. Het stukje haring lag op de rand van het bord met erop wat gesnipperde sjalot. De gazpacho had een complexe smaakbeleving met een heerlijke venkeltoets. De combinatie was uitgekiend, een typisch zomergerecht, genieten! (9,4)

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de ervaren Remon van de Kerkhof. Een Rueda 2014 van het huis El Torreón gemaakt van Verdejo geplukt van oude stokken. Uitbundig aroma met tonen van rijpe meloen en ananas, mooi fruitig in de mond met een zachte afdronk. Op het bord diverse bereidingen van de Westlandse struik tomaat, ertussen een gelei van basilicum en afgewerkt met Stellendamse garnalen, kroepoekje en verse kruiderij. Erg mooie smaken waarin de tomaat de hoofdrol speelde, nooit geweten dat tomaat zo lekker kan zijn. Een echt fijnproevers gerecht. De Rueda sloot naadloos aan en deze vulde het gerecht met zijn heerlijke aroma aan. (9,6)

Voor bij het pièce was een Zuid Franse rosé geselecteerd, de Angelico 2015 van het huis Paquette. Gemaakt van een uitgebreide blend met Grenache in de hoofdrol. Mooie zalmkleur, ietsje ingetogen aroma, in de mond soepel en aangenaam fruitig. Uit de keuken een tikkeltje nonchalante presentatie. In boeren boter licht krokant gebakken tarbotfilet op een bedje van risotto, erop cantharellen en lamsoren, ernaast zoete doperwten, aan tafel afgewerkt met een cantharellen crème saus. Het kannetje bleef op tafel, fijn! Goede bereidingen en mooie smaken, vooral de lamsoor combineerde prima. De wijn sloot keurig aan en was een prettige ondersteuner. (9)

Als pre dessert werd een madeleine uitgeserveerd. Lekker lauw warm lichtjes krokant, lekker.

De dessertwijn was een spätlese van Tschida, de Illmitzer 2015, aangenaam fris met tonen van peer en citrus en een ronde afdronk. Ernaast een keurige presentatie van verse frambozen gevuld met witte chocolademousse, op het bord een dunne streep frambozen coulis met druppels basilicumsiroop en oude aceto balsamico azijn. Ernaast een glaasje met ijsdrank van yoghurt op smaak gebracht met vanille, witte chocolade en blanke rum. De frambozen waren heerlijk, het ijsdrankje combineerde in mijn beleving niet zo mooi, deze verstoorde vanwege de alcohol de wijnspijs combinatie. (8.5)

Als afsluiter nog een krachtige Illy espresso met een vijftal lekkere friandises. Ook mochten we nog kiezen uit de pralines van Valrhona chocolade die er erg mooi uitzagen. Voor mij een gevuld met gember en een gevuld met bergamot, beide heerlijk.

Bediening was van begin tot eind uitstekend verzorgd, een uitgebreide brigade zorgde ervoor dat alles soepel verliep op een correcte wijze.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend, we betaalde all-in €75,-.

Samengevat kunnen we stellen dat we een hele fijne middag hebben beleefd. Genoten op een uitstekende locatie met uitstekende bediening, het eten startte veelbelovend maar gleed in mijn beleving toch een klein beetje af. Hierdoor zijn de hoge verwachtingen niet helemaal waargemaakt, het is ook maar een moment opname en het neemt niet weg dat hier zeker wel een uitstekende chef in de keuken staat. Bedankt!
Frank Herreveld . Meesterproever (45 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Kan het beter? In Nederland waarschijnlijk niet, althans ik zou niet weten waar, wellicht komt De Leest nog het meest in de buurt. Ik realiseer mij dat ik hier met enig Rotterdams chauvinisme in ga, maar ik heb zojuist weer genoten van een perfecte lunch en dat maak je niet zo vaak mee. Vanaf de hartelijke ontvangst tot aan het afscheid met een ferme handdruk van de chef zelf, is alles top. Mijn gast had zelf enkele fraaie wijnen meegenomen en wij vroegen of de chef daar enkele gerechtjes bij wilde maken. Dat hebben wij geweten. Het is jammer dat er op deze site geen foto's van de gerechten kunnen worden geplaatst, want het waren plaatjes. Kreeft was top, fraaie combinatie met de jonge Leflaive (2013 Pucelles) die wij erbij dronken, de steak tartare was perfect, de beste die ik ooit heb gegeten, wie als chef steak tartare op het menu wil zetten, zou verplicht hier moeten voorproeven, en als pièce het Geulse lam, goddelijk, zeker met de prachtige Pomerol die wij erbij dronken. De oplettendheid van de bediening valt op. Wij kregen als amuse een klein stukje haring, waarna de ober vroeg of wij onze witte wijn in nieuwe glazen wilden vanwege de sterke smaak van de haring, goed gezien!
Het is altijd bijzonder weer af te dalen van de steile trap van Parkheuvel naar de wereld van de gewone mensen.
Bep D. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vrijdag 8 juli j.l. hebben mijn man en ik gedineerd in Parkheuvel. Ieder gerecht, van amuse tot koffie met friandise straalde klasse uit. Alle borden waren met zoveel zorg opgemaakt; net kleine schilderijtjes. De gerechten smaakten heerlijk. In het bijzonder wil ik de signature- dish met de bereidingen van tomaat benoemen. Heerlijk, subtiel en zo bijzonder.
We waren daarbij zeer onder de indruk van de hoge kwaliteit van de wijze waarop de gerechten aan tafel werden gebracht en uitgeserveerd. De zwarte brigade was uitgesproken professioneel, vriendelijk, voorkomend en gastvrij. In het hele restaurant hing een ontspannen sfeer, ondanks dat alle tafels bezet waren. De sommelier vertelde mooie verhalen bij de verschillende wijnen. De dame bij de kaaswagen adviseerde met gevoel en kennis haar producten en de hele bediening werd aangestuurd door een jonge man die zich met passie, plezier en gemak door het restaurant bewoog en oog had voor alle gasten. Leuk en gewaardeerd dat Dhr. en Mevr. van Loo zich ook lieten zien en een praatje kwamen maken.
M J. Meesterproever (13 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Verfijnde keuken , mooi in balans en vooral een aanrader wegens de uitmuntende sauzen. Ietwat gedateerde inrichting, maar dat past wel weer leuk bij de geschiedenis van het park. Vooral een tafel met uitzicht op de Maas is een aanrader. Zeer attente bediening.
Na de lunch/diner tijd inruimen om even langs de Maas te wandelen of door het park te struinen.
Harreman . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De Championsleague qua eten en sfeer. Ook bediening top. Groet aan Albert. Biologische ganzen en 5x zonsopgang in 24 uur..... dit blijft hangen.
Rick V. Meesterproever (43 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Speciaal voor mijn verjaardag bij Parkheuvel gaan eten en het was dubbel feest, want wij gingen er heen voor een 10 gangenmenu vanwege het 10 jarige bestaan van Parkheuvel.
Het restaurant zelf ligt in een mooie omgeving en we kregen een mooi plekje aan het raam met een ruime afstand tussen de tafels. Een karaf kraanwater hier ook geen probleem. We hebben er heerlijk zitten dineren, Heerlijke amuses kregen we geserveerd waarna er 10 hele mooie en bijzondere gerechten voorbij kwamen. Een echte beleving, visueel en qua smaak.
Pieter S. Expertproever (7 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Een echt avondje uit. 10 gangen van niveau, met de bekende toppers ertussen. Dit alles vergezeld van een perfecte service en heerlijke wijnen. Ook de gezellige drukte in het restaurant maakte het super gezellig. Op naar de volgende 10 jaar. Rotterdam mag blij zijn om zo'n topzaak in de stad te hebben. Een echte aanrader !
Lisette V. Expertproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Veel verschillende smaken mogen proeven! Niet alles was even lekker, maar niets was slecht bereid!

Enorm genoten en prettig personeel!
Hermes5 . Meesterproever (27 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gekozen voor het 10-gangen menu wegens 10-jarig bestaan. Een echte culinaire beleving! Avondvullend en iets om met veel plezier op terug te kijken. Perfecte ambiance, ongedwongen sfeer, passend bij Rotterdam. En natuurlijk heerlijk gegeten met hoogtepunten als compositie van bio ganzenlever, ravioli van zwarte Bresse-kip en gepocheerde tong met Bufala mozzarella in een kruidige bouillon onder een heldere gazpacho gelei. Alle prachtig gepresenteerd: kleine kunstwerkjes! De gastvrouw ging alleen in gesprek met de vaste klanten. Dit gebrek aan gastvrijheid werd ruim goed gemaakt door de zwarte brigade die hun werk prima verstonden en ervoor zorgde dat de gasten niets te kort kwamen. Complimenten!
Hans V. Meesterproever (18 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Genoten van de 10-jaar Erik van 't Loo deal. Het was wederom perfect. Goed eten en exact de juiste (verrassende) wijnen erbij (zaten helaas niet in de deal :-( )
André T. Meesterproever (175 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wegens restaurantweek sterren editie heb ik afgelopen woensdag bij Parkheuvel** gegeten. De gerechten vijf gangen menu waren lekker en verfijnd. De amuses waren ietsje minder dan vorige jaren. Het eten hier heb ik meer voldaan gevoel dan vorige week bij drie sterrenrestaurant in België. Heel vriendelijke en professionele bediening. Top restaurant!
Leomarkwat . Expertproever (7 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij restaurant Parkheuvel. We hadden gekozen voor het 5 gangen signatuurmenu. Alle gerechten tot in de finesse perfect. Zeer vriendelijke en kundige bediening. Het was top.
Rmdemoor . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Ik vond het een fantastische avond, het eten was heerlijk en zeer mooi opgemaakt de ravioli met bresse kip en langoustines staat al 20 jaar op de kaart en dat snap ik best. De asperges die werden serveert als een frikadel speciaal, Super. Zeker het geld waard