Parkheuvel

Heuvellaan 21 3016 GL Rotterdam Nederland Kaart
Dit restaurant is jaren een begrip in Rotterdam en dat is geheel terecht. Chef Erik van Loo staat hier - met zoon Juliën - in de keuken en doet uitspraken als “Er zijn maar 2 dingen belangrijk, is ‘t lekker of niet?”. Nou, lekker is het. Fantastisch lekker. De signature dish Bresse Kip staat al sinds 1992 op de kaart en is net als de andere signatures en wisselende gerechten een feestje voor je mond. Het menu kan elke dag verschillen en de kaart wisselt per seizoen. Met de lunch eet je hier al voor €60 een driegangenmenu, maar het loont ook zeker de moeite om voor het achtgangendiner te gaan in de avond. Bij Parkheuvel zit je heerlijk, met uitzicht op de Maas en tijdens de warme dagen is dat vanwege het terras zelfs nog net iets beter.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Op zondag is er een long lasting lunch, zodat je lekker lang kunt blijven hangen en genieten

Over het restaurant Parkheuvel

Culinaire Kunst

Kwaliteit, daar draait het om in de keuken van Erik van Loo. Hij duikt helemaal in het gerecht en zorgt ervoor dat iedere smaak die je proeft maximaal naar voren komt. Aan de voorkant vertalen gastvrouw Anja van Loo en haar equipe de uitzonderlijke prestaties van de keuken naar gastvrijheid en schenken de perfecte wijnen bij al dit moois. Culinaire Kunst.

Meer informatie over restaurant Parkheuvel

Via het openbaar vervoer vanaf Rotterdam Centraal station: Tramlijn 8, halte Erasmus MC, vervolgens nog 10 minuten te voet. Metro station Leuvenhaven uitstappen, vervolgens nog 15 minuten te voet.
  • : Parkeerplaats

maandag en dinsdag gesloten, groepsreserveringen op aanvraag: info@parkheuvel.nl
Woensdag t/m Vrijdag
Lunch 12:00 - 15:00
Diner 18:30 - 22:00
Zaterdag
Diner 18:30 - 22:00
Zondag
Lunch & Diner 12.30 - 19:00

Jouw recensie over het restaurant Parkheuvel

H S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Veel recensenten wijzen er op dat je bij 2 sterren wel iets mag verwachten. Maar van een aantal dingen hier zou ik ook enorm balen als het de stationsrestauratie of de Van de Valk betreft. Rommelige, kille ontvangst (evenals het afscheid, 4 uur later), enorme wachttijden, meerdere keren om water/ bijvullen wijn/ brood vragen zonder dat dit dan ook gebeurt, pas na 2 of 3 maal vragen. Dat alleen al, dat kan toch gewoon niet!
En dan: een kleine 4 uur aan tafel voor 4 gerechtjes.
De sfeer is eigenlijk ook gewoon weg hier, het is liefdeloos, kil, sleets. Gek is dat deze kritiek in de recensies vele malen te lezen is, maar men wil of kan er kennelijk niets aan doen.
Muziek met vrij luide beat uit de speakers, bij een 3/4 volle zaak. Waarom? Wil Parkheuvel niet dat zijn gasten kunnen praten met elkaar?
Maar ja, wat wil je ook, als de eigenaar/chef vooral met andere dingen bezig is.
De gerechten zelf: zeker niet slecht, maar zeker ook geen wow, ook sleets. Ik at hier 2 keer eerder en ik had alle gerechtjes al eens gehad.
Weliswaar voor restaurantweek, maar toch: Heel jammer, Parkheuvel.
Ik moet wel 1 compliment maken: een fles wijn, die we zelf hadden besteld maar bij voorproeven niet beviel, werd zonder morren teruggenomen.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
We hadden via een "dinnerdeal" een reservering gemaakt, zoals ik al verwachtte kregen we niet het mooiste tafeltje maar goed het gaat om het eten.
Aangegeven dat 2 personen niets uit de zee wilde eten, kregen we allemaal het voorgerecht waar "garnalen" in verwerkt waren, gelukkig, omdat de ober dit zij kon het gecorrigeerd worden. Maar wel heel slordig.
Daarna werd er weer vis bestek bij één ieder gelegd en weer moesten wij dit corrigeren.
We bestelden een fles wijn en het duurde zeker een half uur voordat deze werd ingeschonken. De rest van de avond moesten we steeds om de wijn vragen, deze werd niet bijgeschonken, wel het water, merkloos uit een tap, werd door geschonken.
Als derde gang kozen mijn tafelgasten een assortiment kaas, keurig werd gevraagd welke kaassoorten gewaardeerd werden en ondanks drie verschillende antwoorden ontving men dezelfde variatie kaas. Eén van de vier kaassoorten was duidelijk niet goed meer en rook heel sterk naar ammoniak, de drie kaaseters waren daar anoniem in. De haagse obert kwam vertellen dat deze kaas toch echt zo hoorde te zijn, na ongeveer 30 minuten kwam hij wel een vervangend "lepeltje"kaas brengen.
Tijdens deze gang heeft de 4e persoon, welke geen derde gang had, bijna een uur zonder een gerecht gezeten, ook de wijn werd niet bijgeschonken.
Daarna hebben we, met z'n allen nagenoeg een uur moeten wachten op het laatste gerecht, het toetje. Jammer, er moet wat tijd zitten tussen de gerechten maar nu moesten we echt lang wachten.
Omdat eea allemaal al lang geduurd had hebben we geen koffie meer besteld en nog een half uur op de rekening gewacht.
We waren tevreden over de gerechten, muv de kaas dan. Maar qua service en gastvrijheid was wel het eea aan te merken, mijns inziens voor een twee sterren Michelin zaak eigenlijk, wat ons betreft, ver onder de maat. Ik weet niet of het te maken heeft met de "dinnerdeal" maar als de juiste beleving niet geleverd kan worden doe dan niet mee aan deze deals.
Servetten werden niet opgevouwen bij opstaan, gastheer maakte geen rondje ( wel om te kijken wie die zijkerd van de kaas was ), te lange pauzes, zelf vragen om de wijn, zelf vragen om een extra broodje. Jammer.
De gerechten, welke overigens heerlijk waren, hadden wij 2 maanden geleden ook al gegeten toen ook top maar dus nu niet vernieuwend.
Aneta P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Laatst nog geluncht. Wederom heerlijke gerechten. Jammer dat de pauzes tussen de gerechten heel erg lang waren. Was een jaar geleden ook zo helaas. Ook het bijschenken van bijvoorbeeld wijn ging niet vanzelf. Erg jammer.
Het duurde erg lang voordat we uiteindelijk brood op tafel kregen waar ik zelf naar moest vragen ;) en na één broodje waren de smeersels alweer van tafel hahahaha....
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Afgelopen zaterdag voor het eerst hier gegeten. We hadden voor het 5-gangenmenu via dinner deals gekozen. Hierdoor werden we verrast met heerlijke gerechten. Alles was even lekker en goed verzorgd. De bediening is fijn en de sfeer ontspannen. De koffie en thee hebben we genuttigd in een gezellige zithoek.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
De ontvangst was aanvankelijk wat koeltjes maar weldra verbeterde het. De zwarte brigade was geweldig en met name het jonge getinte obertje deed het erg goed. Maar ook de overigen waren voor komend en deskundig. De sfeer in deze mooie zaak was erg goed. Ik heb in vele restaurants in binnen- en buitenland gegeten maar het 8 gangen menu was uitstekend. Het erbij behorende wijn arrangement ook, al was het allemaal wat veel. Kortom fantastische avond gehad mede door de deels jonge bediening, die een juiste balans hadden tussen formeel en losjes: we zijn tenotte in Rotterdam! Bedankt dame(s) en heren!
Herold M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Ontspannen bediening, fantastische gerechten met mooi wijnarrangement; inrichting van restaurant oogt enigszins outdated. Stoelen zitten overigens prima. Een plek om terug te komen.
Eva R.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
50 minuten tussen gerechten is erg lang en daarna 3 gerechten met pauze van 10 minuten
Teleurstelend
Grote kale lege tafel
Charlene P.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Reeds meerdere malen dit restaurant bezocht. Meestal gingen we voor het 5-gangenmenu maar doordat veel van die gerechten meestal vrij standaard waren nu besloten om a la carte te kiezen. Het voor- en hoofdgerecht waren dan ook erg lekker. Het dessert met aardbeien Romanov was niet wat we ervan verwachtte, het smaakte meer naar een zuurtje. Als klap op de vuurpijl kregen wij nog geen vijf minuten later, nadat ons gevraagd was of wij koffie of thee wilde en wij daar nog niet aan toe waren, de rekening zonder dat wij daarom gevraagd hadden. De serveerster liet ons weten dat zij de tafel nodig hadden voor een volgende gast. Dat vonden wij erg ongastvrij nadat wij toch ruim €400 hadden besteed en je daar toch wel komt als een avondje uit, waarop wij de chef wensten te spreken. In plaats van de chef kwam de gastvrouw (de vrouw van de chef) en zij bood vrij geïrriteerd haar excuses aan en liet ons duidelijk merken dat we onze mond verder maar moesten houden door te zeggen dat ze wel voldoende vond dat ze 3x haar excuses had aangeboden. Ondanks het lekkere eten toch een nare ervaring wat je niet verwacht bij een 2 sterren restaurant.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Twee michelinsterren waard. Weinig op aan te merken. Alles klopt, op een foutje van een leerling kelner na die niet meer wist wat hij uitserveerde. Hier geweest tijdens de Restaurantweek, de prijs klopte dus wel,… maar ook de normale prijzen van water en wijn waren wel in de lijn van de kwaliteit die men hier uitstraalt.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Met een aanbieding van diningcity 5 gangen gegeten bij Parkheuvel. We hadden hoge verwachtingen en deze zijn volledig waargemaakt. Vaak zie je dat er bij aanbiedingen wat minder hun best wordt gedaan, maar dat was bij Parkheuvel zeker niet het geval. Alle gerechten mooi op smaak en erg lekker. Het signatuurgerecht, kipravioli met langoustine, was voor mij het hoogtepunt. Ook de service was erg goed, attent en op de juiste tijd en wijze losjes, top. We vierden de verjaardag van 1 van de tafelgenoten en die kreeg een extra nagerecht met felicitatie, ontzettend attent. Al met al een topavond, en ik denk dat het niet de laatste keer was.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Heerlijk gegeten, de gerechten waren afwisselend en de smaak was fantastisch. Het wijnarrangement past als altijd perfect bij de verschillende gerechten en tilt het echt naar een hoger niveau. Enige minpuntje was dat wij lang op onze koffie hebben moeten wachten, zelfs nadat de bediening door kreeg dat ze ons vergeten waren. Ondanks dat blijft het mijn favoriete restaurant in Rotterdam.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Heerlijk gegeten! Echt af. Mooie originele gerechten . Bediening was vriendelijk, attent, maar liet hier en daar een klein steekje vallen. ( bv geen melk of room bij de koffie en ook niet in de buurt zijn om ernaar te kunnen vragen)
Adelheid V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Niet voor herhaling vatbaar. Het eten was koe, de omgeving duidelijk minder.
in het restaurant waren 3 tafeltjes bezet wat erg ongezellig was daar alle andere tafels ook helemaal leeg waren behalve 1 klein vaasje. Daarnaast liep er een kind van 3 door het restaurant te rennen en te schreeuwen en aan de gordijnen te trekken. Om 20.00 uur zijn we vertrokken, eerder dan we van plan waren omdat we er nog als enige zaten en we echt het idee kregen dat men het erg op prijs zou stellen als ze konden opruimen.
Anoukje1 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
De lazy lunch wat een fantastische zet van Restaurant Parkheuvel.
Wij hebben genoten van werkelijk alles, een glas champange op het terrace, super bediening en het eten fenominaal. wij komen snel weer!
Dennis C.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Prachtige locatie en dat maakt het eten nog beter. Het was aan het begin wel wat chaotisch, maar de jongens van de bediening hebben het toch netjes gedaan. Eerlijk hadden we er wel wat meer van het eten verwacht. We hebben heerlijk genoten van deze avond.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Mooie gerechten en wijncombinaties. Vooral de visgerechten zijn fantastisch!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Prima! Mooi uitzicht over de Maas, prachtige wijnen, heerlijk eten. Klein minpuntje: Mijn tafelgenoot wilde na anderhalf glad wijn niet meer alcohol drinken en kreeg pas een alternatief nadat we erom vroegen.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Ik had er zakelijk al gegeten, dus moest mijn vrouw een x mee. Voor haar beste restaurant wat ze ooit bezocht heeft.
Gerrit R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Weinig woorden nodig, gewoon perfect!
Gosling P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Na Seinpost, Aan de Zweth, Wereldmuseum en Amarone wilden we een keer een twee sterrenrestaurant uitproberen. Onze keuze is toen op Parkheuvel gevallen.

De avond was gastronomisch bijzonder geslaagd (vijfgangenmenu met wijnarrangement), maar was qua service en attitude van de zwarte brigade ondermaats en een tweede ster onwaardig.

Opsomming van de issues:

- Er was geen continuïteit in de bediening. Gedurende de avond hebben we vijf verschillende obers gezien waarvan de exacte functie in het geheel niet helder was. Er was geen binding met de gasten.
- Na het uitreiken van de menukaarten en het kiezen hebben wij ruim een kwartier met gesloten menukaarten op ons bord gezeten. Deze waren groot en lomp.
- Vooraf werd te kennen gegeven dat oesters voor twee personen van ons gezelschap niet gewenst waren. Even later werd een amuse van oester geserveerd. Volgens de ober was dit fout gegaan omdat de eetwensen voor het menu waren aangegeven, maar de amuse viel buiten het menu.
- Een persoon van ons gezelschap wenste geen wijnarrangement en paste daarmee kennelijk niet in de standaardroutine van Parkheuvel; zij werd totaal over het hoofd gezien door de bediening. Uiteindelijk is een van ons van tafel gegaan om een drankje te regelen.
- De begeleidende wijn bij de gangen werd stelselmatig verkeerd getimed. Of te vroeg (kwartier voordat het gerecht werd uitgeserveerd) of te laat (hoofdgerecht al op tafel, maar de sommelier was nog bezig bij onze buren met uitschenken).
- De gehele avond werd ons niet gevraagd of alles naar wens was en ook excuses voor de overduidelijk niet twee sterren waardige service ontbrak.
- De muziek met stevige beat paste geenszins bij de ambiance van het restaurant. Geluidsniveau was wel prima.

Klein detail (maar des te belangrijker voor een tweede ster): de website van het restaurant is dusdanig oud dat deze niet geschikt is om te bekijken op mobiele apparaten. Een stuk voorpret / gevoel van de totaalbeleving ontbrak hierdoor.

Nogmaals, het eten was zeer zeker van hoogstaande gastronomische kwaliteit, maar de totale evaring scoort een onvoldoende door de geleverde abominabele service.