Parkheuvel

Heuvellaan 21 3016 GL Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Parkheuvel

Culinaire Kunst

Kwaliteit, daar draait het om in de keuken van Erik van Loo. Hij duikt helemaal in het gerecht en zorgt ervoor dat iedere smaak die je proeft maximaal naar voren komt. Aan de voorkant vertalen gastvrouw Anja van Loo en haar equipe de uitzonderlijke prestaties van de keuken naar gastvrijheid en schenken de perfecte wijnen bij al dit moois. Culinaire Kunst.

Meer informatie over restaurant Parkheuvel

Via het openbaar vervoer vanaf Rotterdam Centraal station: Tramlijn 8, halte Erasmus MC, vervolgens nog 10 minuten te voet. Metro station Leuvenhaven uitstappen, vervolgens nog 15 minuten te voet.
  • : Parkeerplaats

9,2
9,3
spink G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Diner met wijnarragement besproken. Het enige dat je verder hoeft te doen is lekker te gaan zitten en genieten. Van het eten, van de wijn, van het uitzicht. De bediening is prettig, onopvallend aanwezig en adequaat. Alle gerechten waren heel harmonieus en subtiel, de wijnkeus erbij prima. Echt top! (dit geldt ook voor de espresso, in tijden niet zo goed gedronken).
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wij hadden een arrangement en rekenden 380 euro af (inclusief 12% tip). Het was geweldig mooi weer en we dineerden op het terras. De maaltijd was uitstekend, zoals we dat hadden verwacht. Wat betreft het wijnarrangement vonden we twee keer een verschillende vin doux bij de tussengerechten wat veel. De 'begeleiding' viel tegen: kort, zakelijk, de gastvrouw was druk bezig met een bepaalde tafel (oude bekenden zo te zien) en besteedde in het voorbijgaan ongeveer 20 seconden aan onze tafel. De informatie bij de gerechten was kort en snel. Na onze aankomst overhandigde een van de personeelsleden ons de menukaart, terwijl telefonisch was doorgegeven dat we voor een arrangement kozen. Bij onze aankomst werd dit samen met onze naam nog eens bevestigd. Kleine oneffenheid, maar omdat het naar onze mening niet druk was bezet (ongeveer 12 couverts) vinden we dit een communicatie foutje. Met de zaterdag invalkracht (student hogere hotelschool) hadden we wel een leuk contact.
Ferry S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Prachtig. Ambiance en de gerechten zijn voortreffelijk. Je gaat hier toch met een bepaalde (hoge) verwachting naar toe, maar wat een feest!
Ook de adviezen qua wijnen bij het eten waren 'spot on'.
Voor een avond romantisch dineren waarbij je tong continue wordt gestreeld: subliem!
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Uniek om een keer met het gezin hier te mogen eten. Een belevenis op zich. We kozen voor een 6 gangen diner wat serieus geld kost. Maar dat weet je en anders moet je hier niet gaan eten. Eerste 3 gerechten waren echt geweldig. Laatste 3 vielen ons toch wel tegen. Met name het tussengerecht (groente) en het toetje vonden we niet bijzonder.
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Een verjaardag als aanleiding hebben we gebruik gemaakt van een saisoncheque. Het was lekker eten met begeleidende wijnen, tafelwater en een ontspannen bediening. Wat hebben we o.a. gegeten:
Sint-Jakobs Mossel, Wagyu rund (tartaar met een kwartelei) , Tarbot met scheermes, kreeft met coquilles st Jacques, kaasplankje, multifruit.
Onze dochter kwam ons ophalen met de auto ivm de genoten wijn. ook zij werd gastvrij ontvangen met een gratis drankje terwijl ze even moest wachten. Kijk, dat is service tot in de puntjes verzorgd.
T L.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
nog nooit in een sterren restaurant gegeten, ik snap nu waarom dit restaurant zo;n bekendheid heeft, het was gewoon geweldig
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Voor het eerst naar Parkheuvel. Zeer sfeervol ingerichte zaak, bediening absoluut onberispelijk. Broodjes en boter worden direct aangevuld. Uitstekend tempo. Dan het eten. Genuttigd: voorgerecht van oester en coquille, heerlijk. Tarbot met komkommer van de plancha: culinair hoogtepunt van de avond. Zonnevis met balkenbrij vond ik niet zo'n succes, ree met garnituur op zich perfect bereid maar niet spectaculair ofzo. Het dessert was het minste van de avond. Eerst zou het bloedsinaasappel zijn, toen tamarinde maar het bleek tamarillo. Het ijs was lekker, maar de rest kon mij niet bekoren. Zal vast ook een kwestie van smaak geweest zijn. Daarna een heerlijke madeleine. De wijnen bij dit alles waren prima en met verve toegelicht, met onder andere een schitterende combinatie bij de tarbot. Al met al: onovertroffen service en aangename ambiance. Van een tweesterrenrestaurant verwacht ik echter ook absolute topgerechten, en dat was vanaf de derde gang wat mij betreft niet het geval.
Willem-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hadden een 6 gangen verrassingsmenu en het was van begin tot eind echt geweldig! Heerlijke smaken met perfect bijpassende wijnen, goede gastheer (Maitre), een vlotte en kundige sommelier (Daan) maar zeker ook een perfecte fromagere (Anouk). Al met al een belevenis die, wat ons betreft, zijn 2 Michelin sterren dubbel en dwars waard is! Aanbevolen gerecht: steak tartaar.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Geweldige bediening en sfeer. Blijft een topper om sjiek en ontspannen te dineren.
John S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zullen we wel of zullen we niet? Het is niet niks om te gaan eten bij Parkheuvel. Maar we hadden wat te vieren en het was 25 jaar geleden dat we hier hadden gegeten, dus waarom niet. De ontvangst was keurig. De inrichting viel ons wel een beetje tegen, was het allemaal niet een beetje truttig? Maar wat maakt het uit, het gaat om de smaakbeleving! Onze smaakpapillen zijn vermaakt! Acht gangen lang en dan ook nog de amuses en versnaperingen bij de koffie. We hebben genoten van alle gerechten. De bediening jong en enthousiast. Het tempo precies goed! We hebben een heerlijke avond gehad, maar het zal wel weer 25 jaar duren voordat we terug komen, want we zijn blut.
Tanya H.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Onder het mom van -verzin een aanleiding om geweldig uiteten te gaan- zijn wij naar aanleiding van mijn Man`s verjaardag met een bevriend stel culinair wezen eten bij restaurant Parkheuvel. Van het ontvangst tot het vertrek was alles tot in de puntjes geregeld. We hebben genoten van het 5-gangen surprise menu met wijnarrangement. Het eten was voortreffelijk en de wijnen waren goed. Enkel voor een prijs van €15,- per glas hadden wij gehoopt op meer dan goed... Maar aan de andere kant was de wijn-spijs combinatie absoluut goed te noemen en niets is zo persoonlijk als wijn. Al met al een hele leuke (wel gepeperde) avond.
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Vorige week gelunched bij Parkheuvel. We hadden iets te vieren en een feest is het zeker geworden. Het eten was wederom fantastisch, de wijnen sloten perfect aan en de bediening en service was overweldigend. Dit alles heeft een prijskaartje, maar voor ons is dat het meer dan waard!
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heel vriendelijke ontvangst, nemen de tijd voor je om te verwelkomen. Personeel, zeer professioneel en vriendelijk. Het eten was heerlijk, goede kwaliteit, en ieder gerecht steeds weer een smaakexplosie. De wijnen en advies, zeer professioneel. Niet goedkoop, maar zeker voor herhaling vatbaar.
Wiebe D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Niet heel erg verrassend voor twee sterren.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
gewoon super gegeten gecombineerd met heerlijke wijnen
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Parkheuvel is zeker een aanrader om je culinair te laten verwennen. Zowel de keuken als bediening waren fantastisch. Het gekozen herfstarrangement is een aanrader met heerlijke gerechten en wijnen.
Parkheuvel maakt zijn twee sterren meer dan waar.
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Het was weer een tijd geleden dat we naar parkheuvel zijn geweest en dat komt vooral omdat we het altijd zo stijfjes vonden. Afgelopen zaterdag hadden we juist even zin in goed luxe eten en hebben gereserveerd. We konden dezelfde dag nog terecht en we hebben een heerlijke avond gehad. De wijnkaart is uitgebreid en we namen het 8-gangen menu. Ondanks dat het af en toe wat lang duurde voor er een nieuw gerecht kwam (er was ook een grote groep aanwezig), hebben we echt lekker gegeten en werden we netjes en vriendelijk bediend. Uiteindelijk kwam de snelheid er weer een beetje in en waren we op tijd thuis voor de oppas. Wederom duidelijk waarom parkheuvel 2 sterren heeft, want het eten is echt heel lekker. Ganzenlever heerlijk maar ook de reerug was subliem geserveerd.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Vergane glorie. Redelijk eten, prachtige locatie maar wat moesten we lang wachten op ons eten. Gemiste kans. Weinig / geen smaakexplosie. Zeker niet 2 sterrenwaardig. Binnen een straal van 1 kilometer zijn er zeker betere opties. We voelden ons niet echt te gast. Jammer .....
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Mooi restaurant en bijzondere gerechten. Echter geen goede prijs kwaliteit verhouding. De service was op sommige momenten slordig en de gerechten flauw. De sommelier was erg goed en een uitstekende gastheer. al met al geen 2 michelinster ervaring.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
In sept op een van de laatste mooie zomer avonden hier geweest. Nadat ik met mijn vriend hier eens was geweest met een Carte Blanche event stond deze nog op mijn lijstje om eens te gaan eten. In sept dus met een vriendin hier geweest. en wat een topavond! We hadden eigenlijk een reservering in juli met de actie die toen liep van 10 gangen proeverij van de signature dishes, helaas moesten we deze annuleren en verzetten naar sept. Ondanks dat de actie toen niet meer liep hebben we toch die avond de 10 gangen gehad zoals in eerste instantie gereserveerd. Dus al dikke plus voor die service! Vanaf het moment van binnenkomen was het 1 groot feest, zo genoten eerst nog buiten op het terras en vervolgens binnen. De verhalen bij de gerechten en de wijnen waren erg leuk te horen. Personeel is niet te formeel gewoon gezellig maar wel correct. De sauzen bij de gerechten waren vooral heerlijk. En elk gerechtje was fantastisch! Ja dit restaurant staat voor alsnog op nr 1 voor de sterren restaurants waar ik heb gegeten in Ned.