Parkheuvel

Heuvellaan 21 3016 GL Rotterdam Nederland Kaart

Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Parkheuvel

Culinaire Kunst

Kwaliteit, daar draait het om in de keuken van Erik van Loo. Hij duikt helemaal in het gerecht en zorgt ervoor dat iedere smaak die je proeft maximaal naar voren komt. Aan de voorkant vertalen gastvrouw Anja van Loo en haar equipe de uitzonderlijke prestaties van de keuken naar gastvrijheid en schenken de perfecte wijnen bij al dit moois. Culinaire Kunst.

Meer informatie over restaurant Parkheuvel

Via het openbaar vervoer vanaf Rotterdam Centraal station: Tramlijn 8, halte Erasmus MC, vervolgens nog 10 minuten te voet. Metro station Leuvenhaven uitstappen, vervolgens nog 15 minuten te voet.
  • : Parkeerplaats

maandag en dinsdag gesloten, groepsreserveringen op aanvraag: info@parkheuvel.nl
Woensdag t/m Vrijdag
Lunch 12:00 - 15:00
Diner 18:30 - 22:00
Zaterdag
Diner 18:30 - 22:00
Zondag
Lunch & Diner 12.30 - 19:00

Jouw recensie over het restaurant Parkheuvel

Michel D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Gewoon erg goed.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Volmaakte avond door aandacht voor ons als klant en aandacht voor het eten en de wijn, complimenten!
Anoukje1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Super gegeten!! het zuiglam staat op de kaart dus daar komen wij voor. Mooie wijnen super bediening onze avond was een succes.
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
van alle gerechten was alleen de zeebaars echt een verrassing - erg lekker - de rest was prima, maar geen bijzondere ervaring wat bij 2 sterren wel verwacht mag worden.. na het dessert valt het echter kompleet stil qua aandacht van de bediening, en moeten we na 20 minuten echt zelf om koffie gaan vragen ... dan voel je je vergeten.
het 'kijken, zien en handelen' van de bediening schiet dan echt tekort .. jammer
Ramon V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Wij hadden met Iens gereserveerd op zaterdag voor 3 gangen met 4 amuses. Helaas bleek dat niet te kloppen en konden we alleen het normale menu nemen voor de volledige prijs. Raar dat je dan wel kan reserveren. Daarom toch maar 4 gangen genomen voor volledige prijs. Het eten was helemaal top. Het bijpassend wijnarrangement was prima. Bediening was goed, maar minder dan bij de tafel naast ons. Wijnen werden niet bijgeschonken terwijl onze glazen vrijwel leeg waren toen we het gerecht kregen. Bij de tafel naast ons wel. Ook de uitleg van de gerechten en wijn was korter dan bij de andere tafel. Voor deze prijs is dat teleurstellend.
De tafel van WHP P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Heerlijk gegeten en met een goed wijnarrangement erbij. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel
sander P.
Erg lekker gegeten. Conform verwachting van een 2 sterren restaurant. Hoge verwachtingen, maar waargemaakt, niet overtroffen.
Marjan D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
We konden geen gebruik maken van het Iens menu.
De tijd over de 1e twee gangen 3 uur en hoofdgang en dessert 25 min.
Het is niet in evenwicht duurt gewoon te lang.
Ook is mijn verzoek iets te doen tbv een verjaardag achterwege gebleven.
Eten was goed maar door het bovenstaande is prijs-kwaliteitverhouding in niet verhouding.
p B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Recensie

Het restaurant Parkheuvel stond al lang op ons lijstje om eens te gaan bezoeken. Helaas was het voor ons een teleurstellende ervaring en zoals we al meer hier onder de recensies hebben gelezen is dit in onze beleving zeker geen restaurant wat 2 sterren waard is.
We hebben genoeg eet ervaring en hebben vele sterrenrestaurants in binnen en buitenland bezocht. Waarom Michelin deze zaak twee sterren toekent is ons volstrekt onduidelijk. We hebben redelijk lekker gegeten, maar niet meer dan dat. Aan het 3-gangen menu kende het restaurant in de Iens week een normale waarde van €80 aan toe.
We kregen hiervoor een assortimenten van amuses als appetizers ,die smakelijk waren, maar zeker niet sterwaardig. Vervolgens een koud voorgerecht van stokvis/kabeljauw grappig opgemaakt met staafjes granny smith, maar hierbij hadden we ook geen smaak explosie, zoals wij bij veel goed aangeschreven restaurants met één ster en sommige zelfs zonder ster wel bij goede combinaties ondervinden
Bij de gerechten werd ons brood geserveerd we konden kiezen tussen een bolletje wit of een bolletje volkoren. Andere broodsoorten kwamen niet voorbij, maar ook van het brood hadden we van een sterrenrestaurant meer verwacht.
Mijn tafeldame had van het menu gekozen voor het hertenkalf, de 2 plakjes werden voorzien van een garnituur van één spruitje , wat rode kool en een enkel ridderzwammetje. De jus werd aan tafel over het gerecht gedrapeerd. Het gerechtje wasverder niet echt bijzonder.
Zelf week ik af van het menu, omdat hertenkalf niet aan mij besteed is. Er werd niet met mij overlegd wat ik ervoor in de plaats zou krijgen, dit was dus met spanning afwachten. Bij het serveren van het hoofdgerecht bleek dit het tussengerecht te zijn dat we eventueel als optie hadden kunnen nemen om het menu met een gang uit te breiden.
Het werd omschreven als “baby zeetong” leuk bedacht, maar niet speciaal. Er is zeetong en een ondermaatse zeetong is een sliptongetje, wat aan het dier natuurlijk niets toevoegt van meerwaarde. Zoals bijvoorbeeld een rund/koe het wel het geval is, daar een kalf of bijvoorbeeld het zuig lambij lamsvlees het vlees extra mals is doordat het met slechts alleen moedermelk is grootgebracht. Het bord was opgemaakt met een overdaad aan rode biet een beetje toevoeging van een aardse smaak is lekker, maar in dit geval een overkill.
Als men een waarde aan een menu toekent van 80 euro voor driegangen , mag men ook verwachten dat er met mooie producten wordt gewerkt als kreeft, krab, truffel, tarbot, ed.. Ons bekroop het gevoel dat we de 2 Michelin sterren zijn binnengelokt en vervolgens wat simpele gerechtjes voorgeschoteld hebben gekregen. Het was voor ons in ieder geval niet lekker, goed , spannend genoeg om hier ooit nog eens terug te komen, zelfs niet met een korting… bietjes en spruitjes serveren we thuis niet eens als we eens lekker speciaal koken.

Het dessert cassis sorbetijs was lekker , leuk gepresenteerd, maar ook weer niet verbluffend . De wijnen kwamen uit het aanbevolen wijn arrangement, ze waren redelijk. Die bij het dessert( een zoete rode uit Spanje ) vonden slechts qua kleur passen bij het gerecht, maar hier ook geen glaasje wijn op het niveau dat bij een sterrenrestaurant zou passen.
We sloten af met een redelijk kopje koffie (€8,00 voor een kopje) en op de vraag of er speciale zwarte thee in huis was, werd earl grey geadviseerd, wat in een klein kannetje voor 8 euro werd gepresenteerd. Het lekkerst van de avond waren de kleine snoeperijtjes, die bij de koffie werden geserveerd.
Al met al voor ons was er geen enkele beleving van een tweesterren restaurant en zal het blijven bij een eenmalig bezoek. We weten niet dat als we van de menukaart zouden hebben gegeten, het menu dan beter was geweest, bij alle ons omringende tafeltjes zagen we namelijk dezelfde gerechtjes geserveerd worden, we vermoedde dat als er geen iens korting was geweest het restaurant de avond leeg zou zijn gebleven.
Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er vanwege een actie, waarbij een gast een voordeeltje lijkt te hebben ver onder een sterwaardig pijl gekookt gaat worden. Misschien dat de proevers van Michelin er ook eens met een kortingsactie kunnen gaan eten, ik denk dat ze dan de 2 sterren in zullen moeten leveren. … en als we niet bij de neus zijn genomen en de ( huidige) chef kok echt naar zijn kunnen heeft gekookt zou er wat ons betreft een bord met Franse bistro op de gevel gehangen kunnen worden.
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
In voor- en hoofdgerecht waren de verschillende ingrediënten en smaken niet herkenbaar en/of te klein om te proeven. Prijzen zijn niet in verhouding: bv 7 € voor een fles water, 8 € voor een espresso zonder iets erbij.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
De entree is schitterend, evenals de ambiance. Alle gangen zijn zonder uitzondering heerlijk. Amuse van zwezerik, erg lekker. Tong, reefilet, alles helemaal goed en erg bijzonder. De wachttijd tussen de 2e en 3e gang is heel erg lang (45 minuten) ik miste communicatie hierover. Begeleidende wijn werd wel door geschonken. Wijnen zijn goed gekozen. Het afrekenen duurt onnodig lang. Parkheuvel is absoluut een bezoek waard
Andrea V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Goed eten, afwisselende gerechten waarbij een wijn werd aanbevolen die er goed bij paste (geen wijnarrangement genomen). Warme sfeer met gastvrije en attente bediening, al met al een zeer prettige avond gehad
De tafel van Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Wij vonden de ontvangst niet hartelijk. Bovendien aten twee van de gasten glutenvrij, maar is er per abuis toch door één van de gerechten een glutenbevattend ingrediënt gedaan, waar we erg veel last van hebben gehad. Toch jammer!
Annelies V.
We hebben heerlijk gegeten. Bediening vond ik vriendelijk en attent, maar wel wat stijfjes. Dat zal wellicht bij een sterrenrestaurant horen. We waren vroeger dan de bedoeling was en hadden gebeld of dit een bezwaar was. Maar we konden gewoon terecht. Heel fijn.
Er werd goed rekening gehouden met allergieën, ook heel fijn.
Het restaurant is al volop in kerstsfeer ingericht, dat hoeft van mij niet, maar het stoorde ook niet.
Al met al een fijne avond, en dankzij het driegangenmenu van Iens ook een leuke prijs. Toch hadden we van tevoren hogere verwachtingen van een 2* restaurant.
Leen V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Als je als hoofdgerecht 4 kleine stukjes hertenkalf vlees(van goede kwaliteit) krijgt en daarbij 2 (twee!) spruitjes en een paar sliertjes rodekool is dat niet bepaald wat je verwacht.
Amuses ook erg klein voor en na gerecht redelijk. Al met al voor een 2 sterrenrestaurant teleurstellend.
Niels P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Tussen de gangen van de gerechten vrij lange wachttijd, wij kwamen om ca. 16.30h en gingen ca. 19.30h weer weg.
Voor 4 gangenmenu wel een beetje lang.
E.H. F.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Qua kwaliteit van het eten is 1 ster OK. Aan de quantiteit mag wel iets gebeuren. Prachtige locatie, aardig ingericht.
Maar niet het restaurant waar ik mijn familie, vrienden en kennissen met overtuiging naar toe zou sturen.
DanielvandenHooven V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Wij hebben gisterenavond met onze zoon Maarten en schoondochter Jeanneth voortreffelijk gegeten bij Parkheuvel te Rotterdam. Vooraf kregen we wat kleine hapjes. We schrokken even van de kleine tosti's die wel erg gewoon waren voor een sterrenzaak, maar dat werd al snel goedgemaakt. We hadden het driegangen menu van IENS en hebben daar allemaal een gerecht bijgenomen. Vooraf werd nog een amuse geserveerd en dat werd een begin van culinair diner. Het werd een avond genieten met een geweldige bediening. Ik heb maar een klein puntje van kritiek. Het ging allemaal net een beetje te snel, waardoor we amper tijd kregen de wijn van het wijnarrangement rustig te kunnen opdrinken.
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Prettige sfeer
Marc M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Leuke avond met gerechten van verschillend verrassingsniveau. Het hertekalf en de ravioli van Poulet de Bresse waren heel lekker. De "flow" tussen de gerechten was goed, alhoewel het lang wachten was op het dessert. Hele attentvolle bediening, ook toen er een klein misverstand was. Gevarieerde wijnkeuze. Maar overall niet wat we van een twee-sterren restaurant verwacht hadden.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, goed verzorgd. Prettige bediening. De pompoen met sardine vond ik wat laf van smaak. Twee sterren maar niet perse heel spannend. De patisserie was zalig!
Mooie dinner deal al met al.
Joachim H.M. B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Avond van te voren gebeld of reservering doorgaat .prima! Gezegd dat we 5 min. eerder ..zouden zijn!
Waren exact 5 min. eerder. Lang wachten op menukaart. Lang wachten op eerste gerecht.
Eten was lekker en goed geserveerd maar voor wat geboden werd wel aan de prijs .
Wijn bij de gerechten goed afgestemd. Het eerste glas een Rivaner was wel veel te warm!
De bediening was vriendelijk maar wel wat stijfjes. Al met al een geslaagde avond.