Parilla Grande

Kennemerlaan 93A 1972 EJ IJmuiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Parilla Grande

Hes1554 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gezien de buitenkant en uitstraling van het restaurant hadden we goede verwachtingen van ons diner.
Helaas is dit niet juist gebleken.
De carpaccio vooraf leek van de supermarkt betrokken en had weinig smaak. De zalm carpaccio was qua smaak goed maar dreef echter in de olie.
Het hoofdgerecht was triest. De ossenhaas had een gat in t midden maar deze was toegedekt met een takje groen. Medium gebakken bleek zeer wel done en smaak zat er niet aan. De zalm was te ver doorgebakken en de huid was zwart. De gamba's zagen er mooi uit maar hadden geen smaak. Zelfs de bijgeleverde frites was smaakloos en leek het restant van de zak diepvriesfrites.
De bestelde gepofte aardappel en knoflook saus is nooit geleverd. De feedback nam de serveerster vriendelijk en zorgzaam in ontvangst en daarna bleef het stil. Toen zij na afrekenen ons vriendelijk tot ziens wenste, wisten we dat we aan die wens nooit meer zouden kunnen voldoen.
Marco M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Op Hemelvaartsdag met z'n tweeën gegeten voor de eerste keer. Gekozen voor een menu van 20 euro. Vooraf eerst brood met bijzondere tappanade en knoflookboter. Daarna uiensoep (prima) en goulashsoep (heerlijk; met rijst erbij kan hier een prima hoofdgerecht van gemaakt worden. Als hoofdgerecht hadden we beide ossenhaas met warme knoflooksaus, de een rare, de ander medium. Helemaal perfect gebakken, goed stuk vlees en de saus is een aanrader. Ik zie de saus echter liever apart gereserveerd zodat je zelf de hoeveelheid kan bepalen. Geserveerd met prima frites en (wel prijzige) mayonaise. De rode huiswijn is wat licht, maar prima van smaak. Dessert was een 'verrassingsdessert'. We kregen één bolletje ijs dat verdronk in chocosaus uit een flesje en een toef slagroom. Dat laatste viel dus wat tegen.
Whagen .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Hebben hier al verschillende keren heerlijk gegeten.
Super heerlijke ossenhaas welke bereid wordt op de houtskoolgrill, eventueel met een warme knoflooksaus, echt je eet je vingers er bij op.
Prima bediening alleen jammer van die papieren placemats, een stukje linnen op tafel zou de ambiance goed doen. Vanavond, 23-08 weer heen, jammie.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Spontaan besloten om even buiten de deur te eten, omdat we geen zin hadden om te koken. Na zwerftocht langs paar restaurants, die we reeds kenden maar helaas op dinsdag gesloten waren, belandden we uiteindelijk bij Parilla Grande.
Wat meteen opviel was de zeer attente en vriendelijke bediening van de vrouw des huizes; we voelden ons meteen welkom.

Kruidenboter was idd gemaakt van echte knoflook, maar margarine ipv boter. Verder OK. Eigengemaakte scherpe tapenade was origineel en lekker.
Lendenbiefstuk was OK; vlees was geen topkwaliteit, maar goed bereid en precies zoals we 't wilden (rose en niet droog).
Wel kan er volgende keer wat minder saus op; ene helft verdronk in de saus.

Leuk was dat ook de man des huizes/kok even gezellig praatje kwam maken aan tafel zonder lang te plakken.
Verder viel 't op dat de zaak schoon was, zoals een vorige recensent al meldde.

Leuke plek dichtbij huis om volgende keer weer eens langs te gaan, vooral gezien 't feit dat 't enorm kindvriendelijk en op familie is ingesteld
Virenka .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Heerlijk gegeten bij Parilla grande. In het verleden hier vaker geweest en de kwaliteit van het eten is goed. Vooral het vlees vind ik hier erg lekker, goede kwaliteit en ook goed bereid. Deze keer hadden we met warme knoflooksaus, en moet erg zeggen dat dit zeer goed smaakte. Desserts ben ik hier niet heel erg te spreken over, Dame Blanch met kant en klare chocoladesaus uit flesje van de supermarkt, (heb het niet gezien maar zo smaakt het wel) en dan je ijs er in laten zwemmen is niet echt top. Nou neem ik hier meestal geen ijs maar koffie met een neut erin en dat zal ik zeker de volgende keer ook weer doen, want dat valt toch een stuk lekkerder na het heerlijke vlees.
De service is hier top, de eigenaar houdt de boel goed in de gaten en komt meestal wel even kort een babbeltje houden bij je aan tafel. Hij weet dat precies op momenten te doen dat het ook schikt en blijft niet te lang plakken.
Bediening laat soms wel eens een klein steekje vallen, maar we hadden dan ook een dame aan de tafel die net ingewerkt werd en nog veel moest leren.
Het decor is leuk maar na 10 jaar heb ik het wel zo'n beetje gezien. Het is wel schoon en dat is uiteraard ook erg belangrijk.
Ajbramer .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
We hebben heerlijk gegeten bij Parilla Grande, dit restaurant is een aanrader! De gerechten zijn niet heel exclusief, maar wel heel goed bereid. Vooraf werd een mandje brood geserveerd met heerlijke chimichurri tapenade (ook lekker over het vlees!)
Als voorgerecht aten we Empanadas de Carne (pasteitjes met groente en rundergehakt) en goulashsoep.
Als hoofdgerecht entrecote met frites en lendenbiefstuk met gepofte aardappel. Het vlees was erg mals en had de garing zoals wij dat wensten (resp. well-done en medium). Verscheidene salades zijn onbeperkt op te scheppen uit de saladebar.
Als desert kregen we huisgemaakte rijstpap met vanille-ijs. Net als de rest van de gerechten, niet heel bijzonder, wel heel smakelijk.
Extra pluspuntje is dat de eigenaar en zijn vrouw het restaurant met zijn tweetjes prima konden runnen, ondanks dat de vaste hulp in de bediening afwezig was. Er was bij elk tafeltje tijd voor een vriendelijk praatje. Je merkt aan alles dat deze mensen al bijna 20 jaar ervaring hebben.