Parels

Oude Groenmarkt 8 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Parels

Hemels genieten

Restaurant Parels doet zijn naam eer aan met verrassende gerechten uit de Frans-internationale keuken. Stuk voor stuk bereid met de meest verse en voortreffelijke producten. Het attente personeel weet precies welke wijn perfect combineert met je gerecht. De perfecte plek om te genieten met vrienden en familie van een grandioos diner in een heerlijke ambiance.

Meer informatie over restaurant Parels

• : Parkeerplaats

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Terras
Marianne C.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gezellig restaurant, zeer vriendelijke bediening. Twee twee-persoonstafeltjes tegen elkaar aangeschoven vormen wel een hele krappe 6-persoonstafel. Jammer dat ik, terwijl ik graag twee voorgerechten wilde, èén van de twee wèl op het moment van het hoofdgerecht kreeg (wat ook de bedoeling was) maar óók in het formaat hoofdgerecht (wat níet de bedoeling was). Dan kan het nóg zo lekker zijn, maar gaat het tegenstaan door de hoeveelheid. Dit kan ook een communicatiefout zijn geweest. Verder een hele leuke avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
Marlies C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Ana P.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Lekker gegeten en een geweldige service van het personeel. Er werd constant gevraagd of alles naar wens was en of we nog iets nodig hadden.
Sanna D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vanavond bij Parels gegeten en gesmuld van het kabeljauwgerecht, echt heerlijk.Personeel was erg vriendelijk en oplettend. Komen zeker terg
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Vriendelijke bediening, een leuke kaart en erg lekkere gerechten. Ook mooi opgemaakt. Hoefden niet lang te wachten op onze gangen.

De Tony Chocolonely taart as desert was een miljoen calorieën (maar ze waren het allemaal waard!) --> echt een aanrader! Het kaasplankje was niet zo bijzonder.

Desalniettemin was het overall erg goed!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk culinair avondje gehad bij Parels. Vriendelijke ontvangst en een vlotte bediening. Als voorgerecht de herten en klassieke carpaccio en onze hoofdgerechten waren de saté en de lamshaasjes. Beide gerechten waren met zorg bereid en heerlijk mals vlees.
Komplimenten voor de kok(s)!!!
Als afsluiting de Kiss of fire en de spanisch koffie.
Zeker een aanrader en wij gaan zeker terug voor meer!!!
JFafiani .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Na een gezellige lunch hier kan ik u deze plaats aanbevelen. Het was behoorlijk druk en dat gaat natuurlijk gepaard met de nodige geluiden. De kleine tafeltjes zijn knus maar soms wat onhandig voor de gerechten. Maar al met al vonden wij het een heel gezellig restaurant, eten was super en personeel zeer correct.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Prima restaurant met vriendelijk en attent personeel.
irenedh .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Vrijdag de 20ste spontaan besloten bij Parels te gaan eten. Dit restaurant heeft gastronomie hoog in het vaandel staan! Eten is verrukkelijk, goed verzorgd en attente bediening. De extra dagschotel was met zuurkool en ik ben daar niet zo'n fan van. Geen probleem, ik kreeg heerlijke andere bijpassende groenten. Tony's chocolade taart als dessert is een enorme aanrader! Het extra uurtje sporten de volgende dag is hem zeker waard ;-).
Valentina L.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk eten, vriendelijk personeel en een leuke sfeer! Kortom een echte aanrader!
....................................
Judith K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Parels via de AH restaurantactie. Vrije keuze van de menukaart. Bediening vergat wel een aantal dingen. En ze kwamen weinig langs om te vragen of we nog wat te drinken wilden. We moesten iedere keer erom vragen als we drinken wilden. Volgens mij was er te weinig personeel. De keuken is helemaal top, lekkerste eten van Haarlem.
r.walkotte .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gisteravond met ons gezin bij Parels gegeten. Heerlijke gerechten, goede kwaliteit. Bediening erg vriendelijk.We komen zeker terug.Top.
mjandela .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We komen absoluut terug, heerlijk gegeten! De mini kaasfondue, de overheerlijke geitensalade, de limonchello cheesecake...verrukkelijk!
Paula S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Gezellig druk restaurant. Zat helemaal vol op een zaterdagavond. Lekkere gerechten. Weinig groenten bij het hoofdgerecht, dat vond ik jammer.
Ana-Maria .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Toen we binnen kwamen, was best rustig en het duurt toch heel lang tot we de gerechten op tafel kregen. Verder, lekker gegeten, leuke tent.
Sanny D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het eten was prima, maar we moesten heel lang wachten op onze broodjes, terwijl andere klanten die laten kwamen al lang zaten te eten.
nollyw .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Sfeervolle ambiance met zeer vriendelijke bediening. Het eten was erg lekker.Een echte aanrader!!! Wij komen zeker nog terug.!!!!!
Hein V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Hier gegeten met de AH actie, met deze korting was het een goede deal. Het eten is goed maar niet super bijzonder. De inrichting is niet super gezellig naar mijn smaak en het is een beetje luidruchtig. De bediening was super vriendelijk en attent.
Antoinette W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Heerlijk gegeten en ieder kreeg gelijk zijn maaltijd. Zeker een terugkomer, al onze vrienden waren enthousiast. Leuke mensen en ook op maandag open.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zondag 15 januari hier weer eens gegeten met de Diner Jaarkaart. En opnieuw hier met een zeer voldaan gevoel vandaan gegaan. Weer klopte alles.
Binnen komen nostalgie (de zeer grote “bruine” zwart-wit foto’s op doek van fietsen in de binnenstad) en moderne verlichting mooi samen. De zeer goed gekozen combinatie van indirecte wandverlichting en directe verlichting door grote hanglampen geeft dit restaurant een sfeervol en tegelijkertijd functioneel licht. Wederom was de ontvangst allerhartelijkst. Keurig werd gevraagd of de jassen mochten worden aangenomen.
Bij het opnemen van de drankjes, bleek de bierkaart te zijn veranderd, maar niet in nadelige zin. Als bier nam ik dit keer Gouden Carolus van de tap. Een heerlijk donker en zoet bier, goed passend bij de winter. Mijn partner koos voor een Bitter lemon.
Als voorgerecht nam mijn lief – nogal tot mijn verbazing, want doorgaans is ze niet zo van de pasta - ravioli gevuld met aubergine, basilicum en parmezaan. Van de uitgebreide kaart nam ik de hertencarpaccio met rodekool salade, rucola en mosterdmayonaise. Beiden waren we vol lof over deze gerechten. Hertenvlees is gewoon heel erg lekker en het kan weer in deze tijd van het jaar. De rodekool past daar heel goed bij.
Het hoofdgerecht van mijn disgenote was de lamshaas met krieltjes, gele peen en zilveruitjes. Zij vond dat heel erg lekker smaken. Nadat ik vernomen had wat de wildspecial van de dag was, besloot ik meteen daar voor te gaan: fazant met zuurkool, aardappel mousseline, bladgroente en rode wijnsaus. Het was lang geleden dat ik fazant had geproefd, te lang naar nu bleek, want het is een heerlijk stuk gevogelte. Puur genieten was dit gerecht. Natuurlijk hadden we onderwijl nog een glas te drinken genomen. Bij onze gerechten kregen we een puntzak waarlijk perfect gebakken frites, heel erg mooi van kleur en uitzonderlijk krokant. Beter kan niet.
Het dessert tenslotte was de Tony’s chocolonely ganache taart met een bodem van stroopwafel en yoghurtijs voor mijn lief en een heerlijk frisse orangino (shake van sinaasappel, room en sorbetijs met prosecco en cointreau) voor mezelf.

Al met al hebben we weer een prima avond beleefd bij Parels, mede door het vakkundig opererende bedieningsteam. Er werd steeds goed rondgekeken of ergens een behoefte aan was en allen waren zeer vriendelijk en correct.