Parck

Frederikspark 2 2012 Haarlem Nederland Kaart
31-235420911

Over het restaurant Parck

Bij restaurant Parck kan je dagelijks terecht voor een lekker kopje koffie, een heerlijke lunch, een gezellige borrel of een culinair diner. Dit alles kan op het mooie grote terras of in het sfeervolle restaurant dat bestaat uit verschillende ruimtes waardoor deze ook geschikt zijn om met grotere groepen te reserveren. Het gehele team staat volledig tot de beschikking om van jouw verblijf bij restaurant Parck een totale beleving te maken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Parck

Vanaf treinstation Haarlem Centraal neemt u één van de volgende buslijnen: 50, 51, 53, 73, 90, 140, 175, 176 of 236. U stapt uit op de halte ‘Houtplein’ of ‘Tempeliersraat’. Vervolgens loopt u door naar de ABN-AMRO, waar u restaurant Parck tegenover ziet
  • Kom je met de auto?
    Vanaf Utrecht rijdt u over de A2. Neem de afslag ‘A9 Haarlem-Schiphol’. Neem vanaf deze weg de afslag ‘N205 Haarlem-Zuid/Zandvoort’. (** Lees verderop het vervolg). Vanuit Den Haag en Schiphol volgt u de aanwijzingen ‘A5 Haarlem’. Neem de afslag ‘A9
  • : Tegenover restaurant Parck bevindt zich (onder het Carlton Square Hotel) de gemeentelijke parkeergarage ‘Houtplein’. Tevens kunt u betaald parkeren aan de ‘Baan’ en aan de ‘Dreef’

Jouw recensie over het restaurant Parck

John V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Uitstekend restaurant: vlotte en aardige bediening, goede keuken, tafels ruim opgezet, bij mooi weer groot terras, parkeergarage vlak bij.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heerlijk eten! 3gangen menu is heerlijk en niet duur. Mooie inrichting en heel gezellig.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Beetje lawaaiig
Lars B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Op vrijdagavond gezeten. Restaurant zat goed vol, maar geen last van veel omgevingsgeluiden. Eten was heerlijk! Bediening vlot en vriendelijk.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Heerlijk gedineerd, attente bediening.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Prima prijs kwaliteit, vriendelijk personeel, lekker gegeten. Helemaal goed!
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Heerlijk eten voor ieder wat wils en prima bediening,echt top
Bud B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Duurde lang voor dat er bediening was. Het was heel gehorig kon elkaar bijna niet verstaan. Twee gezeten voor alleen een hoofdgerecht. Al met al teleurstellend
Cornelis Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Kom zeker nog terug.
christiaan R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Prima eten, nette bediening.
Leuk dat er een aantrekkelijk 3-gangen-menu voor kinderen is!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Lekker gegeten, alleen de zeekraal was te zout. Verder heel goed. Vriendelijke bediening, mooie locatie.
michelle Q.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Heerlijk gegeten , vriendelijke bediening
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Ohhhh hohhhh, shame on you restaurant Parck; eerste keer in mij leven dat ik na drie gangen 'derrie' weg wilde. Dame van de bediening had hier oplossing voor verzonnen en daar zijn wij mee ingestemd. Voor haar jonge leeftijd heeft ze dat goed gedaan.
Om te beginnen, de amuse lag zo lang al klaar gemaakt ongekoeld klaar dat deze het woord 'eten nog geen eens waard was. Begrijp recensies van anderen van tweede kerstdag ook niet goed hier. Daarna de carpaggoi; lag ook veels te lang ongekoeld klaar en tevens niet naar binnen te krijgen. Toen een soepje waarvan we kunnen zeggen dat we net goed een lepel zout naar binnen hadden kunne werken. Bij de coquilles dacht ik heel even dat ik oké's op mijn bord had liggen. Wat wij zagen was dat er het hele witte! bord een laag zeezout lag; het waarom dat begrijp ik nog steeds niet. De coquille uit de schelp dus even vanaf je bord eten betekende een mond vol zeezout. Chapeau Parck, ik heb echt nog nooit zo iets slechts geserveerd gekregen, te triest voor woorden en schaamde me dood voor de dame die ik mee had. De Sauvignon Blanc niet te drinken ook...bah
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Aanrader!
Erika B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Kerstdiner was afwisselend, goed verzorgd, zeer smaakvol. Prettige, vriendeljke sfeer.
Tijd tussen de verschillende gangen precies goed. Heerlijk gegeten.
Mathilde D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
2de Kerstdag gegeten met familie, wat was het druk. Hutje muntje vol.
De tafels stonden erg dicht op elkaar.
We aten er herten carpaccio botermals, wintertruffel? Kastanjes en gevogelte crème.
Daarna kreeftensoep mooi op smaak.
Gegratineerde coquilles met zeekraal.
Gebakken Ossenhaas was net even te gaar, bij de andere tafelgenoten, waren ze medium, of medium rare , eendenleverkrul, sukade was smakelijk, zeer weinig groenten. truffeljus
Dessert van passie fruit met bladgoud.
Chocolade mousse met amandel biscuit.
Wijnen van de kaart goed op niveau..
Geen wijn arrangement hier.
Leuke bediening.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Heerlijk van het uitgebreide kerstening genoten , samen met mijn familie. Het restaurant was sfeervol versierd. Het menu was uitstekend, feestelijk en alle gerechtssecretaris zagen er prachtig uit. De bediening was ondanks het restaurant vol zat erg ontspannen en had de tijd voor ons. Wij hebben genoten en u ziet ons zeker nog eens terug. Hartelijk dank voor deze onvergetelijke kerstmaaltijd.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Eerste Kerstdag hier voor het tweede opeenvolgende jaar het kerstdiner genuttigd. Wederom was het diner voortreffelijk, maar toch geef ik geen tien. Zo dadelijk zal ik uit de doeken doen, waarom niet.
Opnieuw zaten we in de gezellige serre van dit restaurant, zelfs op exact dezelfde plaats als vorig jaar. Door het vele glaswerk rondom weer mooi zicht op de drukke Dreef. Een jongedame uit de bediening kwam vooraf vragen of we een glaasje bubbels beliefden. Daarop zij mijn lief onmiddellijk ja, hoewel ze eigenlijk niet van dat soort wijn houdt. Ze dacht echter dat het bij het menu was inbegrepen. Niet dus. Zelf ben ik al helemaal geen liefhebber van wijn, maar vooruit, ik deed met haar mee. Daarna werd gevraagd wat we wilden drinken. Dat werd een Bitter lemon voor mijn gezellin en een Affligem Tripel speciaal bier voor mezelf. Dat men hier nu toch weer de Affligem Tripel voert, is opmerkelijk, want vorig jaar was dit bier niet langer verkrijgbaar, toen tot mijn grote teleurstelling. Men is dus op een besluit teruggekomen. Zou mijn opmerking in de recensie van vorig jaar hier iets mee van doen hebben?
De eerste “gang” was een amuse: een blini met zure room, gerookte zalm en haringkuit. Dat wil zeggen, voor mijn prinses, want ik houd niet van vis, schaal- en schelpdieren. Voor mij was deze amuse aangepast door de visproducten te vervangen door gerookte ham. Het was een een-haps gerechtje, maar wel lekker.
Het voorgerecht was een carpaccio van hert en wintertruffel met gekookte kastanje, knolselderij en een crème van gevogelte (volgens het menu). Ik denk dat ik die crème nader kan preciseren als eendenlever. De carpaccio smaakte uitstekend.
Het volgende gerecht was een kreeftensoep met cognac en geroosterde langoustine voor mijn disgenote en Pomodorisoep voor mijzelf. Het is maar goed dat mijn meissie niet had gelezen dat cognac werd vermeld op de menukaart, want als ze dat had geweten, had ze de soep waarschijnlijk laten staan. Ze houdt namelijk niet van sterke drank – denkt ze. In totale onwetendheid genoot ze nu zeer van haar soep. Dat de cognac wellicht voor een belangrijk deel aan de smaak heeft bijgedragen, heeft ze dus niet geweten. Ook mijn soep was zeer smakelijk.
Hierna volgde opnieuw een visgerecht, waar ik een alternatief voor kreeg aangeboden. Mijn tafelgenote kreeg gegratineerde Coquilles Saint Jacques met zeekraal en pancetta. Vond ze hemels lekker. Ik kreeg een grote getrancheerde bavette die perfect bereid was. Zeer mooi van kleur en gewoon supergoed van smaak. Zeer sappig ook. Deze werd geserveerd met snijbonen en groene peper. Omdat het een flink stuk vlees was, zat ik meteen behoorlijk vol, terwijl het eigenlijke hoofdgerecht nog komen moest! Natuurlijk had mijn lief inmiddels weer een Bitter lemon besteld en ik zo’n Tripeltje.
Toen was het tijd voor het hoofdgerecht: gebakken ossenhaas met gestoofde kalfssukade, eendenleverkrullen en chips van pastinaak. Op zich proefde dit gerecht geweldig goed, maar… het was absoluut geen ossenhaas, maar waarschijnlijk rib-eye. Er bevond zich namelijk zichtbaar en ook tastbaar een vetrand in. Op zich vind ik rib-eye heel erg lekker en soms geef ik daaraan de voorkeur boven ossenhaas/tournedos. Waarschijnlijk neem ik net zo vaak rib-eye als tournedos, maar als je ossenhaas op de kaart vermeldt, moet het dit ook zijn en dat was het zeker weten dus niet. Vandaar dat ik hiervoor aan puntenaftrek doe. Het betrof trouwens niet alleen mijn geval, ook mijn partner had een duidelijk zichtbare vetrand in haar vlees en ook bij onze buren zag ik dat later. Mogelijk was de ossenhaas op, maar dat zou wel vreemd zijn met nog een kerstdiner te gaan een dag later. Nogmaals, het vlees was op zich prima, goed medium bereid, mooi van kleur en mals en sappig, maar het was beslist geen ossenhaas. Daar ik inmiddels twee hoofdgerechten had verorberd, zat ik toen eigenlijk helemaal vol. De laatste stukken vlees spoelde ik met nog een biertje weg.
De volgende gang was weer een amuse: een mousse van passievrucht en vanille met bladgoud snippers in een glas. Proefde heel lekker fris en deed me eigenlijk denken aan sinaasappel, maar was het dus kennelijk niet.
Het afsluitende dessert was een bavarois van Belgische chocolade op amandel biscuit bedekt met ganache. Absoluut ook prima uitgevoerd en gelukkig niet te zoet.
Resumerend hebben we een topavond gehad met veel verschillende smaakbelevingen, maar jammer van die ossenhaas die geen ossenhaas was. Het bedienend personeel deed heel goed wat ze moesten doen. Heel even dreigde het mis te gaan, toen mijn partner zeeduivel kreeg voorgeschoteld. Dat stond niet op het menu. Gelukkig werd de fout ingezien vóórdat we onze tanden in deze gerechten zetten. Haastig werden de borden teruggehaald met de mededeling dat er een communicatiefout was geweest. Voor de rest liep alles gesmeerd, al was de laatst bestelde Bitter lemon voor mijn geliefde ook even vergeten.
Edo S.
Kerstavond gedineerd.
het zat bommetje vol bij parck en dus best lastig te converseren.
personeel deed erg zijn best en dat ging best goed gezien de drukte.
voorgerecht de burrata was steenkoud en denk ik al lang voorbereid klaar gezet. De tonijn op filodeeg was nivo thuiskok.
Rauwe ham en vijgen best lekker.
Hoofd was zeeduivel, lekker maar erg klein portie.
Sucade met toeslag was ook smakelijk maar is niet duurste stukje qua inkoop lijkt me. Daardoor menu prijs op 36,50 en voor dat geld kan je in Haarlem stukken beter krijgen.
Dessert was matig, niets verrassends. Standaard groothandel items op bord gelegd heb ik het idee.
Het was zeker niet slecht en voor groep etentjes prima , personeel was ook Oké, maar raad ik je aan erheen te gaan?? Twijfel ...
Marianne O.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
De bedienig was uiterst vriendelijk, elk verzoek werd vrolijk behandeld/gewijzigd.