Parck

Frederikspark 2 2012 Haarlem Nederland Kaart
31-235420911

Over het restaurant Parck

Stijlvol restaurant in een prachtige oude villa

Sinds januari 2012 bevindt zich in de oude stadsvilla aan het Fredrikspark, restaurant Parck. Het restaurant ligt op loopafstand van het prachtige centrum van Haarlem, theater en diverse uitgaansgelegenheden. Restaurant Parck is makkelijk te bereiken met zowel de auto als het openbaar vervoer.

Meer informatie over restaurant Parck

Vanaf treinstation Haarlem Centraal neemt u één van de volgende buslijnen: 50, 51, 53, 73, 90, 140, 175, 176 of 236. U stapt uit op de halte ‘Houtplein’ of ‘Tempeliersraat’. Vervolgens loopt u door naar de ABN-AMRO, waar u restaurant Parck tegenover ziet
  • Kom je met de auto?
    Vanaf Utrecht rijdt u over de A2. Neem de afslag ‘A9 Haarlem-Schiphol’. Neem vanaf deze weg de afslag ‘N205 Haarlem-Zuid/Zandvoort’. (** Lees verderop het vervolg). Vanuit Den Haag en Schiphol volgt u de aanwijzingen ‘A5 Haarlem’. Neem de afslag ‘A9
  • : Tegenover restaurant Parck bevindt zich (onder het Carlton Square Hotel) de gemeentelijke parkeergarage ‘Houtplein’. Tevens kunt u betaald parkeren aan de ‘Baan’ en aan de ‘Dreef’

Rene D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
zeer goede prijs kwaliteitverhouding. leuke atmosfeer, aanrader
L M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Beetje uit de tijd qua inrichting veel ouderen bediening goed eten matig/redelijk en weinig verfijnd.
Celine D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het was een ietwat ongelukkige entree, waarbij onze tafel niet klaar was terwijl we gereserveerd en we kregen te horen dat de mensen nog een extra thee hadden besteld onverwachts. We moesten 3 keer vragen naar een oplossing. Uiteindelijk hebben we een drankje aangeboden gekregen wat we wel moesten influisteren. Daarna was het heerlijk in een fijne ambiance.
Duncan C.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende service en een mooie ambiance
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. vriendelijk ontvangen. Bediening hield rekening met ons, liet ons de tijd om te kiezen.
Speelde leuk in op commentaar van ons op de heerlijke olijven door een extra bakje te brengen.
Voor de 5e keer hier gegeten, weer genoten!
Nel Z.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en wat een vriendelijke bediening!
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Heerlijk gegeten maar er mocht wel iets meer tijd zitten tussen de verschillende gangen. Dit ging nogal rap namelijk.
frans B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gisteravond hier onze trouwdag gevierd. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door een jonge dame en naar onze gereserveerde tafel begeleidt. Vooraf had mijn vrouw de salade met eendenborst en ik de gamba's, als hoofdgerecht hadden we de sukadesteak met bali jus (lekker niet te pittige jus) en de tongschar. Alle gerechten waren al een plaatje om te zien en alles smaakte even lekker. Als afsluiter nog een lekker kopje koffie met friandises (lekkere kleine zoetigheden).
Wat ons betreft was het een zeer geslaagde avond en wij komen hier zeker vaker.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Tafeltjes staan wat dicht op elkaar, maar gelukkig was het niet druk, dus hadden weer daar geen last van. Bediening is echt super vriendelijk, snel en kundig, echte Toppers! Oesters waren erg goed. Steak was heerlijk, goed op smaak en perfect gebakken. Zeker een aanrader!
Sylva V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Eerste bestelling voor een drankje duurde even, maar daarna werd vlot bediend. Wij houden niet van lang tafelen en dat hoefde gelukkig ook niet. Voorgerechtjes waren alle drie lekke. De vis van het hoofdgerecht goed gebakken. Toetje chocola vond ik te zwaar en heb ik ook niet opgegeten. Al met al prima gegeten.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Tweede Kerstdag in de serre van dit prachtige pand gegeten. Er was voor de Kerst een speciaal menu samengesteld, maar daar kon van worden afgeweken, indien daartoe een noodzaak was. Dat was zo in ons geval: mijn partner mag geen varkensvlees eten en ik lust niets van wat uit het water komt, dus geen vis, schelp- of schaaldieren. We waren ruim eerder ter plekke dan afgesproken, maar dat vormde gelukkig geen enkel beletsel (logisch want met zo’n uitgebreid menu (5 gangen plus twee amuses die overigens ook het formaat van een gang hadden, dus eigenlijk was sprake van een 7-gangen menu)) kan een tafel op zo’n avond maar een keer bezet worden. We werden prettig ontvangen. Onze jassen werden aangenomen en weggehangen. Daarna werden we naar onze tafel in de serre geleid. Het vertrek was heel sfeervol versierd met kerstdecoraties.
Aan tafel werd geïnventariseerd wat de eventuele afwijkingen van het standaard kerstmenu zouden moeten zijn. Dat werd heel minutieus gedaan en de resultaten professioneel opgeslagen in een mobiel apparaat. Dat dat op zich nog geen garantie geeft dat het daarna allemaal goed gaat, bleek spoedig.
In afwachting van onze eerste amuse werden onze drankjes opgenomen: een zoete witte wijn voor mijn lief (plus een flesje bruiswater) en een Brand Dubbelbockbier voor mezelf. (Helaas schenkt men hier niet meer de Affligem Tripel, zoals in het verleden.)
Die eerste amuse was een waldorfsalade met een tartaar van kreeft (althans voor mijn gezellin maar niet voor mij, daar ik geen schaaldieren lust) in een glas. Ik meen dat er ter vervanging in mijn salade eend verwerkt was, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Die salade smaakte prima (selderij, appel, rozijnen, walnoten en mayonaise). En nogmaals het formaat van een voorgerecht (anders lukt het ook niet om zo’n salade te maken).
De officiële eerste gang was gebakken coquilles met Parmezaan crumble en truffel met een botersaus voor mijn partner en overheerlijke Coppa di Parma met verschillende slasoorten, kiemgroente en vijgen voor mij. Mijn gezellin vond haar gerecht net zo verrukkelijk als ik de mijne. Wel ging er hier het een en ander mis. Ten eerste leken we vergeten te zijn, waarop mijn tafelgenote maar eens ging informeren of dat het geval was (inderdaad, dat was zo). Meteen daarna kwam voor ons allebei de coquilles. Helaas lust ik die niet en daarom was nu juist aan het begin die inventarisatie gemaakt. Kennelijk verliep de communicatie niet helemaal goed. Enfin, niet veel later kreeg ik mijn Coppa en konden we toch nog samen van ons gerecht genieten.
Bij de volgende gang werd precies dezelfde fout gemaakt. Beiden kregen we heilbotfilet met champagneschuim en haringkuit. Een portie ging dus weer retour en daarvoor in de plaats kreeg ik gelukkig vrij snel buitengewoon lekkere biefstuk met zwarte peper(saus) en een goed combinerende groente. Ik vertelde mijn lief dat ze maar alvast moest aanvangen, maar dat wilde ze niet. Ze besloot te wachten tot ik ook mijn gerecht had gekregen. Zij vond haar visgerecht overigens bijzonder goed.
Daarna ontstonden geen problemen meer, omdat er verder van vis geen sprake meer was. Hierna werden we vergast op mirakels lekkere wilde eendenborst. Hierbij werd keurig gewaarschuwd voor de (kleine) mogelijkheid dat er (een stukje) hagel in de eend zou zitten. Hierbij geserveerd werden linzen Le Puy, een bitterbal van rode biet en een saus van gevogelte. Opnieuw een top gerecht. Heerlijk harmoniërende smaken.
De vierde gang was gebakken ossenhaas met een jus van ossenstaart. Hierbij kreeg ik een in krokant buikspek gepaneerde schorseneer (weggelaten voor mijn disgenote, daar zij geen varkensvlees mag eten) en een mousseline van Andijker eersteling (beiden). Ook die ossenhaas was tongstrelend. Zo juicy en mals en zó vol van smaak.
Natuurlijk hadden we ondertussen nog een eender drankje genomen. Of eigenlijk had ik nog twee Dubbelbockbiertjes genomen, want een kreeg ik door het restaurant aangeboden als compensatie voor de vertragingen door de verwarring.
Toen was het tijd voor een dessert amuse, al had ook deze amuse de omvang van een heus dessert. Eigenlijk bestond het dessert gewoon uit twee gangen. Het was mango cheesecake op een bodem van bastognekoek. Ook hiermee werden de smaakpapillen uiterst verwend. Tenslotte werd de avond afgerond met een zandtaartje van Gianduja, chocolade crème, crumble van Doyenné du Comice en Pedro Ximénez. Ook zonder meer verrukkelijk.
Deze avond resumerend, kan ik concluderen dat de kwaliteit van het eten deze avond de graad van perfectie benaderde, maar dat er aan de onderlinge communicatie en afstemming deze avond wel het een en ander schortte. Het personeel was wel heel vriendelijk en coöperatief, getuige ook de spontane aanbieding van een drankje van het “huis”. Wel moet ter verdediging worden aangevoerd dat het deze avond extreem druk was en wij door onze speciale wensen ten aanzien van het kerstmenu voor kennelijke problemen hebben gezorgd.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Zeer slechte ervaring. Met kerst hier gegeten, zeer slechte service. We hebben begin november gereserveerd in de grote serre en kregen een zeer klein rond tafeltje van diameter 40 cm toegewezen. Ook hadden ze besloten om met kerst geen brood te serveren? De tafels waren vies, het duurde 2 uur voor wij ons voorgercht kregen en de bediening liep maar een beetje door elkaar heen en hadden totaal geen overzicht. Geen enkel kerstgevoel hier zelfs bij de koffie geen friandises of iets dergelijks. Ook bij de tafel naast ons ging alles mis. Een voorbeeld hoe het niet moet in de horeca.
Adrienne W.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijk bedienend personeel. Kwam vaak vragen of het smaakte en dat was zo.
Eén of twee keer te vaak, maar het is natuurlijk goedbedoeld.
Ga eten bij Parck, Haarlem
Hajo D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wij waren met een groep vrienden bij Parck gaan eten. Voor het restaurant was een 'stube' gebouwd waar alvorens het drie gangen diner twee belgische biertjes hebben gedronken. Het diner a € 29,50 was boven verwachting. Onwijs lekkere gamba's en ossenhaas gegeten! De bediening was behulpzaam en snel. Top tent, niks op aan te merken!
Janke N.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij hadden het menu van 27.50 en dat was hetgeld meer dan waard.
Achtereenvolgens aten we: garnalen piri_piri, kalfsribeye en scroppini.
Bij het hoofdgerecht werden prima frietjes geserveerd en op zowel de rode als de witte huiswijn viel niets aan te merken.
Ed H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Helaas was het eten niet dat wat we hadden verwacht. Ondanks de verontschuldiging zou het mooi geweest zijn als de bediening ons tegemoet was gekomen.
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Met 3 tafels bezet op het terras en binnen ook weinig volk te ontdekken is 45 minuten wachten op een simpele lunch nogal lang. Dan ook nog het verkeerde brood serveren. De soep was smakeloos. Absolute afknapper!
joopvdh .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vrijdagavond, blijkbaar had men een groot gedeelte van het restaurant verhuurd voor een receptie o.i.d. dus werden we in een kamertje van 5x7 meter met laag plafond geplaatst. Wij waren de eersten dus viel het even mee maar uiteindelijk zat er bijna 40 man in het hok. Het bedienend personeel moest zich tussen de stoeltjes door heenwringen, billen in mijn rug vind ik soms niet erg maar als ik rustig wil eten is het buitengewoon hinderlijk.... Het eten zelf was overigens wel weer klasse, de kalfstartaar vergezeld van een creme met piment d'espelette en een rauw kwarteleitje is goddelijk en ook de Tournedos was prima. De artisjok uit vinaigrette was een beetje uit balans, maar ach, die kun je laten liggen.... Ook de huiswijn is verder niets mis mee dus afgezien van de ambiance een aanrader. De service krijg een 6-je , ze deden vast hun best maar vanwege ons gedwongen verblijf in een kippenren met abominabele akoustiek (een voordeel van mijn gehoorapparaten is wel dat je ze uit kunt zetten maar dat komt de conversatie met de tafelgenoot uiteraard dan weer niet ten goede) kwam dat niet echt uit de verf. Volgende keer misschien beter
Pascalw .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij Parck in Haarlem! Als voorgerecht lekkere 'truffel' kroketjes al zat er weinig truffel in. Na de koroketjes een Burrata wat erg lekker was. Als hoofdgerecht had ik de carpaccio, mooi vlees, lekker mals en goed van smaak..! Als nagerecht de tompouce, ik wist niet dat een tompouce er zo mooi uit kon zien en hij was net zo lekker als dat hij eruit zag. De bediening (jonge dame) was zeer ettent en wist over al het eten genoeg te vertellen. Oja en de wijnkaart is zeker een aanrader..!
Carpacci-jo L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Als kaasliefhebbers zijn we op aanraden hier terechtgekomen. Bij Parck staat namelijk burrata op de kaart (buffelmozzarella gevuld met room). En ja die was lekker! Met gemarineerde tomaat - coeur de boeuf- op een mooi opgemaakt bordje met een stapeltje geroosterde ciabatta met een huisgemaakte groene kruiden'pesto'.
De carpaccio als hoofdgerecht oogt niet heel groot maar vult zeker goed... heerlijk die gerookte amandelen en truffelmayo erop!
Opvallend vond ik de leuke bediening, een team met spontane mensen met plezier in hun werk, dat merk je. We kregen kundige uitleg bij de wijnen en het kaasplankje. Hierop o.a. nóg een apart kaasje; Korenbloem uit Jutland. Een mooie blauwe, romige kaas.
De inrichting is strak en stijlvol, fijne stoelen :-) We hebben hier heerlijk gegeten en komen hier graag terug, enne.. 27,50 voor een 3-gangenmenu is geen geld!