Parck

Frederikspark 2 2012 Haarlem Nederland Kaart
31-235420911

Over restaurant Parck

Stijlvol restaurant in een prachtige oude villa

Sinds januari 2012 bevindt zich in de oude stadsvilla aan het Fredrikspark, restaurant Parck. Het restaurant ligt op loopafstand van het prachtige centrum van Haarlem, theater en diverse uitgaansgelegenheden. Restaurant Parck is makkelijk te bereiken met zowel de auto als het openbaar vervoer.

Meer informatie over restaurant Parck

Vanaf treinstation Haarlem Centraal neemt u één van de volgende buslijnen: 50, 51, 53, 73, 90, 140, 175, 176 of 236. U stapt uit op de halte ‘Houtplein’ of ‘Tempeliersraat’. Vervolgens loopt u door naar de ABN-AMRO, waar u restaurant Parck tegenover ziet
  • Kom je met de auto?
    Vanaf Utrecht rijdt u over de A2. Neem de afslag ‘A9 Haarlem-Schiphol’. Neem vanaf deze weg de afslag ‘N205 Haarlem-Zuid/Zandvoort’. (** Lees verderop het vervolg). Vanuit Den Haag en Schiphol volgt u de aanwijzingen ‘A5 Haarlem’. Neem de afslag ‘A9
  • : Tegenover restaurant Parck bevindt zich (onder het Carlton Square Hotel) de gemeentelijke parkeergarage ‘Houtplein’. Tevens kunt u betaald parkeren aan de ‘Baan’ en aan de ‘Dreef’

Janke N.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij hadden het menu van 27.50 en dat was hetgeld meer dan waard.
Achtereenvolgens aten we: garnalen piri_piri, kalfsribeye en scroppini.
Bij het hoofdgerecht werden prima frietjes geserveerd en op zowel de rode als de witte huiswijn viel niets aan te merken.
Ed H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Helaas was het eten niet dat wat we hadden verwacht. Ondanks de verontschuldiging zou het mooi geweest zijn als de bediening ons tegemoet was gekomen.
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Met 3 tafels bezet op het terras en binnen ook weinig volk te ontdekken is 45 minuten wachten op een simpele lunch nogal lang. Dan ook nog het verkeerde brood serveren. De soep was smakeloos. Absolute afknapper!
Joopvdh .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vrijdagavond, blijkbaar had men een groot gedeelte van het restaurant verhuurd voor een receptie o.i.d. dus werden we in een kamertje van 5x7 meter met laag plafond geplaatst. Wij waren de eersten dus viel het even mee maar uiteindelijk zat er bijna 40 man in het hok. Het bedienend personeel moest zich tussen de stoeltjes door heenwringen, billen in mijn rug vind ik soms niet erg maar als ik rustig wil eten is het buitengewoon hinderlijk.... Het eten zelf was overigens wel weer klasse, de kalfstartaar vergezeld van een creme met piment d'espelette en een rauw kwarteleitje is goddelijk en ook de Tournedos was prima. De artisjok uit vinaigrette was een beetje uit balans, maar ach, die kun je laten liggen.... Ook de huiswijn is verder niets mis mee dus afgezien van de ambiance een aanrader. De service krijg een 6-je , ze deden vast hun best maar vanwege ons gedwongen verblijf in een kippenren met abominabele akoustiek (een voordeel van mijn gehoorapparaten is wel dat je ze uit kunt zetten maar dat komt de conversatie met de tafelgenoot uiteraard dan weer niet ten goede) kwam dat niet echt uit de verf. Volgende keer misschien beter
Pascalw .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij Parck in Haarlem! Als voorgerecht lekkere 'truffel' kroketjes al zat er weinig truffel in. Na de koroketjes een Burrata wat erg lekker was. Als hoofdgerecht had ik de carpaccio, mooi vlees, lekker mals en goed van smaak..! Als nagerecht de tompouce, ik wist niet dat een tompouce er zo mooi uit kon zien en hij was net zo lekker als dat hij eruit zag. De bediening (jonge dame) was zeer ettent en wist over al het eten genoeg te vertellen. Oja en de wijnkaart is zeker een aanrader..!
Jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Als kaasliefhebbers zijn we op aanraden hier terechtgekomen. Bij Parck staat namelijk burrata op de kaart (buffelmozzarella gevuld met room). En ja die was lekker! Met gemarineerde tomaat - coeur de boeuf- op een mooi opgemaakt bordje met een stapeltje geroosterde ciabatta met een huisgemaakte groene kruiden'pesto'.
De carpaccio als hoofdgerecht oogt niet heel groot maar vult zeker goed... heerlijk die gerookte amandelen en truffelmayo erop!
Opvallend vond ik de leuke bediening, een team met spontane mensen met plezier in hun werk, dat merk je. We kregen kundige uitleg bij de wijnen en het kaasplankje. Hierop o.a. nóg een apart kaasje; Korenbloem uit Jutland. Een mooie blauwe, romige kaas.
De inrichting is strak en stijlvol, fijne stoelen :-) We hebben hier heerlijk gegeten en komen hier graag terug, enne.. 27,50 voor een 3-gangenmenu is geen geld!
Thom D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vrijdag 12 augustus heerlijk buiten gezeten bij Parck voor een drie gangen diner. We werden hartelijk ontvangen en mochten zelf een plekje uitzoeken. Gelijk een flesje wijn besteld (huiswijn Sauvignon) die erg lekker smaakte. Voor het voorgerecht hebben we de kalfstartaar en de tonijn op filodeeg besteld. De kalfstartaar was erg mooi opgemaakt en smaakte ook echt top! De tonijn was ook op smaak, persoonlijk vond ik het jammer dat de ene hap erg pittig was en de andere weer totaal niet (door de wasabi-mayonaise). Als hoofdgerecht de gamba's piri piri (staat als voorgerecht op de kaart) die goed smaakten en de Aberdeen Black Angus burger. Op de kaart staat vermeld dat de burger rood gebakken is, dit was bij mij niet het geval. De burger was juist erg doorbakken, wat de kwaliteit niet ten goede kwam. Alles eromheen was lekker, alleen jammer van de taaie burger.
Als dessert nog hangop met aardbeien (klassieker waar weinig aan mis kan gaan) en een kaasplankje, allebei prima desserts. Gedurende de avond aardige, sympathieke en pro-actieve bediening aan tafel gehad waardoor we ons erg welkom voelden. Al met al een gezellige avond waarbij de prijzen erg aangenaam zijn voor het eten wat je krijgt, wij komen zeker nog een keer terug!
Chero202 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Parck, vroeg in de avond, goed verdeelde aandacht van het personeel,
later op de avond konden zij dit niet volhouden, maar dat is het enigste minpuntje.
Het eten was er heerlijk en wij hebben er echt van genoten.
Rowan D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Na veel enthousiaste verhalen gehoord te hebben over Parck eindelijk zelf een keer gaan eten. Dit is inderdaad een pareltje van Haarlem. Leuke vlotte bediening! Lekkere en spannende gerechten. Eerst buiten op het gezellige terras begonnen daarna ons diner voortgezet in een sfeervolle gezellig drukke serre met een mooi uitzicht. Bij vertrek werden wij vriendelijk gegroet door de attente gastvrouw. Team Parck tot snel!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Ik vierde mijn verjaardag bij Parck maar Parck vierde niet met mij mee. Geen enkele speciale aandacht en wel een sjaggerijnige oberes. Het eten was okay, mijn gasten en de locatie bovenal briljant.
Caronivoor .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Pluspunten:
- Bediening is vriendelijk
- Carpaccio is heerlijk

Minpunten:
- Bestek was niet schoon, er zaten etensresten aan. tafel en zelfs muren ook onder de vette handen.
- Tournedos is smaakloos.
- Restaurantcadeaucard à 60 euro verzilverd in ruil voor een 3-gangenmenu voor. Jammer om er achter te komen dat dat menu maar €50 waard is als je zonder bon betaalt.
- Het opruimen begint al om 21.00 uur, zelfs op zondag.
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk geluncht bij Parck!

Wij hadden nog een gezellige gift for 2 kaart te verzilveren en Parck stond al een tijd op de wensenlijst, een mooie gelegenheid om het te proberen.

Eerste indruk, leuke / gezellige terrassen om het pand en binnen voldoende tafeltjes, ruim opgezet en toch knus ingericht. Erg prettig om te zitten.
We begonnen met een courgettesoepje – eerste hap…eerste indruk was dat er wel een snufje zout in mocht maar als je dan verder eet kwamen er steeds meer smaken naar boven en kwamen we tot de conclusie dat de soep prima in elkaar zit – lekker hoor!

Daarna had mijn man de Angusburger genomen. De burger zelf was wat droog (nu kan je dat ook wel verwachten met een 100% rundvlees) geen idee of het helpt als die iets meer rosé gebakken wordt, daar ken ik dat vlees niet goed genoeg voor maar zou ik zeker eens proberen. Gelukkig werd het vergezeld van een heerlijke saus en lag er een lekkere plak wat pittige kaas op die het droge ruimschoots compenseerden. Prima burgertje!

Ik had een carpaccio grande genomen met truffelmayonaise achtige dressing. Tja ik kan er kort over zijn SUPER! Net even anders dan andere carpaccio’s. Vlees was op kamer temperatuur (dat doen sommige restaurants fout die serveren het te koud) smaak was echt erg goed. Voldoende salade en garnituren (lagen ook olijven bij, nu ben ik geen olijven fan maar in deze combinatie met de salade/vlees en dressing was het erg goed) de plakjes vers donkerbruin brood maakten het helemaal af.

Bij het eten hadden wij besloten om een rosé te nemen (we hoefden toch niet te rijden, dus waarom niet). De vraag of er in de rosé merlot druif zit (mijn man is daar gevoelig voor) was er een die zichtbaar niet vaak gesteld werd maar werd vakkundig en serieus behandeld en beantwoord.
Bediening bij Parck is gewoon prima, je wordt erg hartelijk ontvangen, de bediening is snel en ze weten goed van elkaar waar ze mee bezig zijn.

Parck is absoluut een restaurant waar wij graag nog eens terug komen, een aanrader in centrum Haarlem. Parkeergelegenheid is vlakbij aanwezig (onder het hotel) dus heel goed bereikbaar.

Tot snel!
Culicalle .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Afgelopen vrijdag heb ik hier samen met mijn moeder voor het eerst gegeten. Telkens fietste wij erlangs en zat het terras lekker vol, dat zegt genoeg toch? Wij konden een tafel uitkiezen op het terras, nog even kunnen genieten van het avond zonnetje, met een heerlijk bord eten, zeewolf met mosselen en heerlijke groentjes, wij hebben beide gesmult van dit gerecht!! Echt een aanrader.
De frietjes erbij waren goed warm met een lekkere mayonaise. Het toetje was een tompouce variatie, erg lekker, voor mij wel iets te groot als toetje. Maar wel om je vingers bij af te likken.
De bediening was uiterst vriendelijk en aanwezig.Wij komen graag terug. Bedankt voor de geslaagde avond.
Schagenpim .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk en relaxed gegeten bij dit restaurant! Super leuke meiden in de bediening die goed advies konden geven over de kaart. We konden namelijk niet kiezen wat we wilden eten, allemaal lekker! Uiteindelijk gekozen voor de eendenborst en de burger! Beide voortreffelijk, wederom goed geadviseerd voor een bijpassende wijn door de bediening. Daarna nog koffie met friandises genomen en heerlijk genoten van de laatste zonnestralen op dit fijne terras! Er werd ons een hele fijne avond toegewenst en gevraagd of we snel weer terug komen om de nieuwe kaart te proeven die as donderdag in gaat! En dat gaan we zeker doen! Team Parck tot snel!!
Colm C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Niet voor de eerste keer gezeten (een week eerder en toen wel voor het eerst 's avonds op het terras heerlijke wijn gedronken), maar wel voor het eerst gegeten. Ook nu buiten, vanwege het prachtige weer. De bediening is gezellig, attent en uitermate vriendelijk, maar nooit opdringerig. Wij hadden het driegangenkeuzemenu voor €27,50 per persoon. Voor alles wat wils. Voorgerechten voor ons drieën waren Pata Negra ham met meloen en manchego , tonijn op filodeeg en gebakken eendenborstfilet. Hoofdgerechten waren gevulde courgette, black Angus Burger en gevulde cannelloni van aubergine. De vegetarische hoofdgerechten waren wat ons betreft een enorm originele en nieuwe invulling van het concept vegetarisch. Heerlijk! Iedereen was meer dan tevreden. Alle gerechten zien er heel aantrekkelijk uit en smaken erg goed. Als nagerecht kun je ons geen groter genoegen doen dan kaas op de kaart te zetten. Het kaas-nagerecht bij Parck bestaat uit vier verschillende stukjes kaas in oplopende sterkte en een paar plakjes noten vijgenbrood, geserveerd op een leistenen plankje. Erg smaakvol, zowel de kaas als de presentatie. Aan het eind van de avond hoorden we dat de kaart binnenkort gaat veranderen. Voor ons niet de enige maar wel een extra reden om Parck heel snel weer te bezoeken!
Nikkib B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Gister heb ik hier heerlijk met een vriendin gegeten. Hadden elkaar al aan tijd niet gesproken en hebben tot laat nog na kunnen kletsen onder de warmtelamp op het terras. Ondanks wij een van de laatste waren voelde we ons niet weggejaagd en werden de hele avond heel leuk geholpen. Eten was heerlijk, bediening was fijn en gezellig! Top avond.
Kerkdijk01 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijk gegeten op het terras van Restaurant Parck. Aardige bediening, lekkere tournedos en goede wijn. Het terras zat bomvol en het was heet, maar toch was de service goed en snel. Aanrader voor een lekkere zomeravond!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wij hebben prima gegeten bij Parck. De prijs kwaliteit van het diner was in orde en op het terras buiten is het heel fijn vertoeven. Over de bediening zijn wij minder te spreken. Weliswaar waren de dames aardig, maar het was lastig oogcontact krijgen, tussen het voorgerecht en hoofdgerecht zat ongeveer een uur en het duurde steeds lang voordat er nieuwe bestellingen konden worden doorgegeven. Al met al oogde de bediening onervaren. Dat bleek ook uit de wijze waarop de bediening ons liet weten dat wij van tafel moesten wisselen tijdens het diner. Wij hadden enkele weken van te voren een tafel voor een wat groter gezelschap gereserveerd op het terras. Nadat wij zelf door de bediening waren gevraagd een tafel uit te kiezen, de laatste tafel voor 8 personen in de schaduw kozen en inmiddels al enige tijd aan het borrelen waren in afwachting van het voorgerecht, kwam een van de dames uit de bediening ons mededelen dat per ongeluk de tafel van vaste klanten aan ons vergeven was en dat wij werden verzocht een nieuwe tafel te zoeken als deze klanten zich zouden aandienen, met eten, drank, kinderen en al. Wij voelden hier niet voor. Onze reactie op het verzoek werd echter niet afgewacht. Dat vonden wij niet prettig. Na het voorgerecht werd ons gevraagd of er mensen aan onze tafel mochten aanschuiven. Alhoewel een beetje vreemd, te meer omdat er nog tafels voor twee beschikbaar waren op het terras, gaven wij maar akkoord. Uiteindelijk bleek het om de vaste klanten te gaan die slechts met zijn tweeën waren en onze tafel voor 8 hadden opgeëist. Na een lang en moeilijk gesprek tussen de bediening en vaste gasten, waar wij getuigen van waren, besloten deze gasten toch niet aan te schuiven. Het was jammer dat de bediening op deze wijze een stempel op onze avond drukte, terwijl zij wat ons betreft niet bij dit probleem hadden moeten betrekken tijdens het diner. Omdat het een fijne plek is om te zitten en het eten prima is, hopen wij dat de bediening beter zal worden begeleid, zodat wij zullen blijven terug komen.
Lindavdweijden .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Afgelopen week gegeten bij dit restaurant! Wat een fijne omgeving om te eten en wat een lekker eten! Heerlijk op het terras gezeten, onbezonnen sfeer, heerlijk relaxed! Bediening heel vriendelijk. Spontane dames die proffesioneel overkwamen. Super lekkere zeebaars gegeten en mijn man een heerlijke lamshaas. Ook de kinderen hebben genoten!
We hebben een heerlijke avond gehad bij parck op het terras we komen zeker weten terug!!
Debora J.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Met een HEMA kaart hier heerlijk geluncht op het terras. Veel keuze! We hadden een sandwich met pulled pork en een salade met iberico ham, manchego kaas, gemarineerde meloen. Beide lunchgerechten waren enorm aangekleed met gezouten amandelen, sla, olijven, heel erg lekker!
In de bediening zijn aardige meiden, maar ze mogen wel wat vlotter en allerter zijn, maar ach... het was een zondag in de zon, waarom zou je haasten als je zo lekker op een ruim terras zit?