Parc Breda

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Erg duur
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Leuk en gezellig restaurant maar in de serre erg koud door het iedere keer openen en sluiten van de entree deur. Als aperitief een lekkere rode Montepulciano maar dan € 5,50 voor een beetje crudite is wel erg veel, leuke presentatie dat wel. Als hoofdgerecht hadden we onder andere satë, top van smaak, en een grote salade met tonijn. De tonijn hoorde waarschijnlijk op een kleine salade en anders was ook dit weer erg duur betaald.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Aardig lunchtentje! Wite wijn , Rueda Verdejo OK! Kalfskoketten op maisbrood en erwtensoep OK! Bediening jong en servicegericht! Wel veel personeel!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Men probeert horeca echt een beleving te laten zijn. Geregeld schuiven we hier aan, maar voor de echt mooie cijfers (9 en 10) moet er meer continuïteit in kwaliteit van eten en personeel worden gebracht.
PatvW .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Parc is echt een aanrader! Ik woonde lang in Breda, dus ik ken alle restaurants in de omgeving wel een beetje. Maar Parc is wel veruit het gezelligst. Je kunt er heerlijk dineren, lunchen, borrelen, uitgaan en super lekkere cocktails drinken! Ook in de lente en zomer hebben ze een heerlijke spot midden op de grote markt met hun terras. Ook het personeel is aardig en snel, daar kom je echt niks te kort.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Afgelopen weekend een avond op het terras gedineerd bij Parc in Breda. Aangezien één van de tafelgasten vegetarisch is, wat toch altijd lastig is qua restaurants, besloten bij Parc te zitten na op de kaart te hebben gezien dat er, naast de vegetarische gerechten, ook een vegetarische variant van de overige gerechten gemaakt kon worden. Dit is dan op papier een zeer groot pluspunt, helaas was de uitwerking niet zoals verwacht.

De drankjes waren snel gebracht, zeer goede wijnen bij de gerechten, en als voorgerecht eenmaal de gazpacho en eenmaal de tonijn besteld. Vragen over de 'tataki' van tonijn kwamen qua antwoorden niet verder dan 'gemarineerd in..marinade' en ik liet me maar gewoon verrassen. De gazpacho was goed op smaak, ietwat weinig en zoeken naar de mozarella die erin hoorde te zitten. De tonijn was ruim geportioneerd met een gedeelte dichtgeschroeid en een tartaar, daarbij behorende een subtiele creme van limoen en een mooi schuim. Voorgerechten waren top!

Hoofdgerechten waren helaas wat minder. Het vegetarische gerecht van paella kon de tafelgast niet bekoren en besloot dus te gaan voor de zalmfilet (met papardelle, spinazie en seizoensgroenten) met de vraag of de kok ipv de zalm dus wat anders bij kan serveren. De serveerster vroeg nog waar we zin in hadden, maar dit lieten we graag aan de kok over. Ikzelf koos voor de doradefilet met gnocchi. Helaas was er ietwat teleurstelling toen de gerechten kwamen; het vegetarisch gerecht was een groter bord met pasta geworden, naast de groenten, maar helaas niet goed op smaak gebracht. Het vocht onderin het bord toont ook aan dat er een totaal gebrek aan creativiteit qua groenten te vinden was. Helaas was de tafelgenoot genoodzaakt halverwege te stoppen. Ikzelf kreeg zoals verwacht de doradefilet, met daarnaast 3 gefrituurde gnocchi's (erg lekker), en als gekookte groenten babymais en romanesco broccoli. Erg lekker, ware het niet dat er gezien de portie wel erg veel mais en broccoli te vinden was en daarnaast ook hier weer een waterige substantie op het bord. Kookvocht van de groenten misschien? Wel een teleurstelling aangezien er voor ruim 20 euro wat vis op een bord ligt, wat gnocchi en twee(!) soorten groente. Waar is de creativiteit hier te vinden? Dit kan ik misschien thuis ook wel maken; niet de reden om uit eten te gaan.

Nadien kwamen we tot de conclusie dat we voor een dessert liever ergens anders gingen kijken. Er werd nog koffie en/of thee aangeboden, wat we dankbaar aannamen, en het vegetarische hoofdgerecht werd voor een deel in prijs verminderd door het gebrek aan de zalmfilet, maar desondanks een wrange nasmaak aan deze mooie dag. Misschien volgende keer beter!
Manonnie .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Ik heb al meerdere malen bij Parc geluncht. Ik vind alles wat ik tot nu toe heb gehad een goede kwaliteit en het smaakt ook heel lekker. Je hoeft niet lang te wachten. Het personeel is zeer vriendelijk en kan je ook goed adviseren met de wijnkeuzes. Ik vind Parc ook een heel mooi pand hebben maar ook de binnenkant ziet er heel mooi uit. Mijn favoriet van Parc is toch echt wel de High Tea die ze ook verzorgen.
Bert I.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Was net na het JAZZ festival, dus was nog een drukte van jewelste op de markt om alles weer in orde te krijgen. We zijn dus maar binnen wezen lunchen.
Leuk tafeltje aan het raam.Leuke zaak met vriendelijk personeel.
Eerst koffie en munt thee genomen, daarna 2 waldkornbroodjes met carpaccio met eendenlever en pesto.Met glas witte en glas rode wijn.Heerlijk genoten van deze lunch , erge leuke verrassing die krullen eendelever extra als supplement.
Minpuntje was wel dat je bij muntthee ook extra moet betalen voor de honing.
En viel ons ook op dat 49 euro aardig aan de prijs is , zeker na ons eerder bezoek aan de scheveningse kust.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Ze maken hier echt kunstwerkjes van de toetjes. Helaas had ik ook een keer vliegjes in mn cocktail das minder(munt niet gewassen) Service is ok, niet top. Het pand is heel leuk aangekleed, beetje lounge achtig.
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Met uitzicht op de prachtige toren van de grote kerk geluncht vandaag. Sfeer was gezellig, gerechtjes waren goed klaargemaakt. voor 60 euro met 5 mensen geluncht. Kun je niets van zeggen. Prima. Gaan wij mochten wij nog eens in Breda komen zeker nog eens terug.
Casper T.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Vaker gegeten bij Parc Breda. Het personeel vertelde een week geleden dat er net een nieuwe dinerkaart aangesteld was en heb hierna genoten van de Black Angus beef spies. Erg Lekker! Service was goed en ondanks dat het druk was die avond hebben we er van genoten. Het decor en thematisering was ondanks de beschadigingen op de muren erg fraai.
RotterdamErik .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
We hebben hier een aantal maal geluncht en elke keer valt het mij toch weer tegen. De zaak ziet er goed uit, daar light het niet aan. De kwaliteit van het eten is echt beneden peil. Ik heb een aantal dingen geprobeerd van de lunchkaart: kroketten waren koud, tonijnsalade was inspiratieloos en de laatste keer de kibbeling geprobeerd (daar kan bijna niet veel aan fout gaan), maar deze was ook saai en met weinig smaak en gewoon niet smakelijk. De bediening is langzaam. We kregen snel ons drinken en hebben vervolgens minimaal 30 minuten moeten wachten op ons eten. Het lijkt ook alsof de bediening bewust probeert niet teveel te kijken, want dan moeten zij misschien iets doen voor je. Zo zwaai je bijna een arm uit de kom om na een teleurstellende lunch de rekening te vragen. Voor ons is het even voorbij met Parc, we gaan op zoek naar een andere en betere lunch plek.
Lonfee .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Mooi restaurant, leuke sfeer en gezellig ingericht. Het eten was weer van top kwaliteit. Erg genoten. Het menu is dan ook wel wat duurder dan gemiddeld, maar het eten sloot daar perfect bij aan. Ik had een vegetarisch verrassingsmenu en ik was zeker verrast van de smaken.
Voor mij zeker een restaurant om te onthouden.
TMas V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Heel drukke tent waar ik me meer van voor had gesteld.
Heb sushi besteld, maar was daar niet zo kapot van.
Schaal zag er leuk uit, maar de vulling was vooral wortel.
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Het eten is prima; gebakken Black tiger garnalen en mijn tafelgenote de parelhoenfilet. Vond de prijzen wel aan de hoge kant. Frites of aardappeltjes moet je als bijgerecht bestellen en komt dus nog bij de prijs. De inrichting is mooi; trendy maar toch warm. De service was nogal persoonsafhankelijk.
Huberthendriks .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Zondag 7 september geluncht. Caesar saled met kip was van slechte kwaliteit. De kip bestond uit vettige brokken vlees waar een vieze lucht vanaf kwam. Het leek alsof de bediening onopgeleid was: men was ongeïnteresseerd. Een ervaring om nooit te vergeten!
Cees Q.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Zaterdagavond met 11 man gegeten bij Parc, was al redelijk druk toen we aankwamen, hierdoor was er een gezellige sfeer. Omdat bij ons iedereen druk aan het kletsen was, maakte wij het zelf chaotisch voor het personeel, ze konden niet gelijk de bestelling opnemen, maar vonden dit niet erg en bleven lachen. Het eten is erg goed, geen grote hompen vlees of vis, maar alles mooi gedresseerd op het bord met zalfjes en blaadjes, waardoor de smaak erg goed zat. Het enige jammere vond ik dat de handdoekjesrol in het toilet in het nat lag en het rook er onfris, dit was niet de uitstraling die je in zo'n goed restaurant op het toilet hoopt te zien. Voorgaande keren dat wij hier hebben gegeten, was alles wel schoon, dus misschien hadden we nu gewoon pech. Wij waren met 11 mensen, waarvan er ook een paar wat lastigere eters zijn, maar die hebben ook heerlijk gegeten. 1x was de bediening de wijn vergeten, maar ze boden excuses aan en hebben het opgelost. Later op de avond werd Parc een cafe/uitgaansbar, dus de muziek ging harder en het werd zichtbaar drukker. Ook boven ging de bar open. Dit vonden wij overigens niet hinderlijk, aangezien wij ondertussen ook wel in die sfeer waren. We hebben zeer lekker gegeten en bediening was aardig en geduldig. Het decor is baroc chique en daardoor zeer gezellig. Dit was de eerste keer dat wij hier met een groep kwamen, maar dit is zeker voor herhaling vatbaar. Wij zijn al meerdere malen met z'n tweetjes geweest en toen was het ook al zeer goed bevallen. Aangezien wij zelf geen lastige eters zijn, kies ik ook vaak, net als nu, voor het verrassingsmenu. Dit was zeer lekker. Ik heb nog wel getwijfeld, want er stond ook Hert op de kaart en die zag er ook erg lekker uit. Dit bleek ook zo te zijn. Kortom top avond, zeker voor herhaling vatbaar met z'n tweeen of grotere gezelschappen.
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Ik kom 1 maal per jaar bij Parc en wat mij opvalt is dat het bij Parc altijd druk is. Het bemachtigen van een plekje om rustig bij te kletsen is lastig, zeker als je met 10 personen hebt afgesproken.

De ambiance is gezellig met allemaal zithoekjes, zowel beneden als boven. Het is er gezelliger aangekleed dan een standaard café met toog en houten barkrukken.

De kleine kaart is goed en de gerechtjes worden smaakvol op een bord geserveerd.

Een ding is mij de afgelopen jaren wel opgevallen en ondanks het meermalen attenderen van de ober wordt er nauwelijks iets aan gedaan: de glazen voor de frisdrank worden warm geserveerd. Ook deze keer heb ik het weer meerdere keren die middag heb aangegeven en ondanks dat ik steeds de opmerking kreeg dat dat niet zou moeten, kwamen er steeds warme glazen op tafel. Slechts één serveerster nam het glas mee terug om het onder de koude kraan af te koelen, met de mededeling "beter dan dit krijg ik het niet".

De volgende keer maar weer zien of ze dit 'probleem' hebben opgelost.

Alise K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Hier met mijn bedrijf gegeten met kleine gerechtjes. We begonnen met een groente kroketje- daarna heerlijke biefstukjes - en daarna een overheerlijk toetje- warme appeltaart met een beetje room ijs. hierna nog wat kleine borrelhapjes. Ook vond ik het leuk dat er rekening werd gehouden met vegetarische medemens. de bediening was ook erg vriendelijk en behulpzaam
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Deze zaak laat zich lastig plaatsen, het is een soort loungecafe waar je ook kunt eten. Het is duidelijk geen vreetcafe, dat merk je aan de kaart en aan de hoeveelheden. De biefstuk was mals en mooi gegaard, maar 5 dunne reepjes is aan de magere kant, er ligt wat groente onder, maar daarin zal je je zeker niet versikken. Sterker nog als je buiten zit met een beetje wind, is het weg voordat je er erg in hebt. De grote salade met gamba's ziet er mooi uit en is goed op smaak, maar doet je als maaltijdsalade verlangen naar meer vulling. Alle garnituur is verder los te bestellen en ook af te rekenen. De bediening is erg studentikoos en laat teveel steken vallen. Hierdoor miste het uitje de beleving van een traktatie.
Fiona L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Vanmiddag samen met mijn zus en neefje op terras van Parc gezeten.
We moesten 15 minuten wachten voordat wij konden bestellen en duurde nog eens 15 minuten voordat wij de drankjes kregen. Mijn neefje van 4 wilde graag een rietje bij zijn appelsap maar die hebben wij nooit gekregen. De vieze koffiekopjes van de vorige gasten stonden er zelfs nog terwijl ze toch al meerdere keren langs waren geweest. Aardbeien en Citroen gebakje smaakte verder prima maar bediening moet echt veel alerter zijn.