Parc Breda

Grote Markt 20 4811 XR Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Parc Breda

Parc Breda is gelegen midden aan de Grote Markt. Deze a-locatie wordt eer aan gedaan met een kaart vol heerlijk eten voor een fijn prijsje. Zo mag je voor 30 euro drie gangen kiezen van het uitgebreide menu. En dat is nog best lastig; ga je voor een chic kreeftsoepje voor, met eendenborst en tarte tatin toe, of is het de carpaccio die lonkt, gevolgd door saté en cheesecake? Twijfel niet te lang, want het is allemaal lekker!

Glas champagne

Jeroen Z.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
We hebben vanavond lekker gegeten maar de smaken van de gerechten mag net iets beter. Het ziet er prachtig uit op de borden.

De bediening was vriendelijk. Helaas zaten veel mensen zonder een drankje.

Zeker een aanrader want eten was lekker
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Het was een top avond ter ere van de verjaardag van onze (schoon)vader. John van het personeel heeft onze wensen perfect begrepen en daar uitstekend op ingespeeld. Daarnaast was het eten heerlijk. Een drie gangen menu voor 30 euro is geen geld. Zeker niet voor de kwaliteit van het eten! Een aanrader en we komen er zeker terug vanuit Amstelveen.
Coert P.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Ik had gereserveerd en er waren maar liefst 3 medewerkers nodig om dat ter plekke bevestigd te krijgen. Het eten was aangenaam en de presentatie prima. Grootste nadeel van Park is de (veel) te harde muziek, die een gesprek net je tafelgenoten bijna onmogelijk maakt.
Ilse H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Fantastisch !! De beste plek van Breda om gezellig te eten en cocktails te drinken! Onze jaarlijkse traditie om hier te komen blijft voort duren!!!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Ongelofelijk, het kan dus toch nog. Zeer goed eten voor een acceptabele prijs. Er zijn restaurants met dezelfde kwaliteit maar dan zijn de gerechten minimaal anderhalf keer de prijs van Parc. Onder de indruk. Bediening zeer correct. Leverde per ongeluk een duurdere fles wijn maar kreeg deze voor de prijs van de eerder bedoelde.
Pamela B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Leuk ingericht en sfeervol restaurant. We hadden hier rustig willen eten en natafelen. Het tempo van uitserveren was hoog. We kregen de indruk dat we snel weer weg moesten. De volgende gasten stonden al te wachten.
ttrimbos .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
20/01'17 In de avond heel lekker gegeten in dit restaurant. Toch enige opmerkingen , de muziek mag iets zachter en wat wij absoluut irritant vonden, was dat we zittend aan de zijkant tegenover de bar, heel slecht de kaart konden lezen, vanwege minimaal licht. Ik kan gerust zeggen dat ik mijn gerecht ook niet goed heb kunnen zien. Bediening vlot en goed.
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Erg gezellig restaurant met een ongedwongen sfeer. Eten ziet er spectaculair uit en zo smaakt het ook! Goede en vlotte bediening!
Al met al een top restaurant!
Danny N.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke sfeer! Wij hadden een surprisemenu die erg lekker was. Prijs kwaliteit verhouding was.goed
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
vandaag gelucht bij Parc Breda. Het was druk en na een aantal malen door het restaurant te zijn gelopen kwam er een tafel in de serre vrij. Afgelopen zomer hier ook al een keer geluncht en toen was alles prima. De serveerster van vandaag had er duidelijk geen zin in aan haar gezicht te zien en dat kwam ook uit. Bij elke vraag die wij stelde kregen we nauwelijks antwoord of ze zij met een overdreven rollende R dat het op de kaart te lezen was. De drankjes werden snel gebracht door een andere medewerker die overigens wel vriendelijk was. Het broodje gerookte zalm van mijn partner was gegarneerd met eiersalade. Aangezien zij geen grote eter is vroeg ze of ik deze wilde opeten. Op het moment dat ik dit naar mij tie haal komt er mij een onaangename luncht tegemoet. De eiersalade was niet goed meer naar mijn mening en ook onze tafel genoten roken het duidelijk dat er iets mis mee was van een afstandje. Het leek wel een rotte eierlucht. Geprobeerd onze onvriendelijke serveerster aan tafel te krijgen maar dat ding natuurlijk niet lukken aangezien ze niet op of om keek naar gasten die al geholpen waren. Eindelijk zag ze ons en verteld dat de eiersalade een onaangename luncht had. Nou haar gezicht sprak weer boekdelen en met een diepe zucht nam ze dit gerecht mee naar de keuken. Ze komt terug met het verhaal dat de eiersalade gisteren is gemaakt en deze crème fraise bevat waardoor hij anders smaakt dan men gewent zou zijn. Op mijn opmerking dat de kok niet goed geroken heeft kijkt ze mij zeer onvriendelijk en met een blik of ik neer mocht vallen aan en ze zegt Ja, prettige dag nog. om daarna met een gezicht in oorlogs staat de tafel af te ruimen. Ik ben zelf al meer dan 30 jaar in de keuken werkzaam als leiding gevende, dit gerecht was echt niet goed meer door de eieren die erin zaten, helaas. Normaal zal ik niet zo snel een recensie plaatsen maar deze serveerster was zo onvriendelijk dat ik dit niet kon laten gaan. Als het in het bedrijf waar ik werkzaam ben zou gebeuren zou ik mij diep schamen .
Karen H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Heerlijk eten, maar 3x om de rekening vragen, vragen wat de groente van seizoen zijn (om te kiezen of je salade of groente wil bestellen) en dan geen antwoord krijgen en dus ook niets kunnrn bestellen.. service kon beter.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Leuk en gezellig restaurant maar in de serre erg koud door het iedere keer openen en sluiten van de entree deur. Als aperitief een lekkere rode Montepulciano maar dan € 5,50 voor een beetje crudite is wel erg veel, leuke presentatie dat wel. Als hoofdgerecht hadden we onder andere satë, top van smaak, en een grote salade met tonijn. De tonijn hoorde waarschijnlijk op een kleine salade en anders was ook dit weer erg duur betaald.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Aardig lunchtentje! Wite wijn , Rueda Verdejo OK! Kalfskoketten op maisbrood en erwtensoep OK! Bediening jong en servicegericht! Wel veel personeel!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Men probeert horeca echt een beleving te laten zijn. Geregeld schuiven we hier aan, maar voor de echt mooie cijfers (9 en 10) moet er meer continuïteit in kwaliteit van eten en personeel worden gebracht.
PatvW .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Parc is echt een aanrader! Ik woonde lang in Breda, dus ik ken alle restaurants in de omgeving wel een beetje. Maar Parc is wel veruit het gezelligst. Je kunt er heerlijk dineren, lunchen, borrelen, uitgaan en super lekkere cocktails drinken! Ook in de lente en zomer hebben ze een heerlijke spot midden op de grote markt met hun terras. Ook het personeel is aardig en snel, daar kom je echt niks te kort.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Afgelopen weekend een avond op het terras gedineerd bij Parc in Breda. Aangezien één van de tafelgasten vegetarisch is, wat toch altijd lastig is qua restaurants, besloten bij Parc te zitten na op de kaart te hebben gezien dat er, naast de vegetarische gerechten, ook een vegetarische variant van de overige gerechten gemaakt kon worden. Dit is dan op papier een zeer groot pluspunt, helaas was de uitwerking niet zoals verwacht.

De drankjes waren snel gebracht, zeer goede wijnen bij de gerechten, en als voorgerecht eenmaal de gazpacho en eenmaal de tonijn besteld. Vragen over de 'tataki' van tonijn kwamen qua antwoorden niet verder dan 'gemarineerd in..marinade' en ik liet me maar gewoon verrassen. De gazpacho was goed op smaak, ietwat weinig en zoeken naar de mozarella die erin hoorde te zitten. De tonijn was ruim geportioneerd met een gedeelte dichtgeschroeid en een tartaar, daarbij behorende een subtiele creme van limoen en een mooi schuim. Voorgerechten waren top!

Hoofdgerechten waren helaas wat minder. Het vegetarische gerecht van paella kon de tafelgast niet bekoren en besloot dus te gaan voor de zalmfilet (met papardelle, spinazie en seizoensgroenten) met de vraag of de kok ipv de zalm dus wat anders bij kan serveren. De serveerster vroeg nog waar we zin in hadden, maar dit lieten we graag aan de kok over. Ikzelf koos voor de doradefilet met gnocchi. Helaas was er ietwat teleurstelling toen de gerechten kwamen; het vegetarisch gerecht was een groter bord met pasta geworden, naast de groenten, maar helaas niet goed op smaak gebracht. Het vocht onderin het bord toont ook aan dat er een totaal gebrek aan creativiteit qua groenten te vinden was. Helaas was de tafelgenoot genoodzaakt halverwege te stoppen. Ikzelf kreeg zoals verwacht de doradefilet, met daarnaast 3 gefrituurde gnocchi's (erg lekker), en als gekookte groenten babymais en romanesco broccoli. Erg lekker, ware het niet dat er gezien de portie wel erg veel mais en broccoli te vinden was en daarnaast ook hier weer een waterige substantie op het bord. Kookvocht van de groenten misschien? Wel een teleurstelling aangezien er voor ruim 20 euro wat vis op een bord ligt, wat gnocchi en twee(!) soorten groente. Waar is de creativiteit hier te vinden? Dit kan ik misschien thuis ook wel maken; niet de reden om uit eten te gaan.

Nadien kwamen we tot de conclusie dat we voor een dessert liever ergens anders gingen kijken. Er werd nog koffie en/of thee aangeboden, wat we dankbaar aannamen, en het vegetarische hoofdgerecht werd voor een deel in prijs verminderd door het gebrek aan de zalmfilet, maar desondanks een wrange nasmaak aan deze mooie dag. Misschien volgende keer beter!
manonnie .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Ik heb al meerdere malen bij Parc geluncht. Ik vind alles wat ik tot nu toe heb gehad een goede kwaliteit en het smaakt ook heel lekker. Je hoeft niet lang te wachten. Het personeel is zeer vriendelijk en kan je ook goed adviseren met de wijnkeuzes. Ik vind Parc ook een heel mooi pand hebben maar ook de binnenkant ziet er heel mooi uit. Mijn favoriet van Parc is toch echt wel de High Tea die ze ook verzorgen.
bert I.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Was net na het JAZZ festival, dus was nog een drukte van jewelste op de markt om alles weer in orde te krijgen. We zijn dus maar binnen wezen lunchen.
Leuk tafeltje aan het raam.Leuke zaak met vriendelijk personeel.
Eerst koffie en munt thee genomen, daarna 2 waldkornbroodjes met carpaccio met eendenlever en pesto.Met glas witte en glas rode wijn.Heerlijk genoten van deze lunch , erge leuke verrassing die krullen eendelever extra als supplement.
Minpuntje was wel dat je bij muntthee ook extra moet betalen voor de honing.
En viel ons ook op dat 49 euro aardig aan de prijs is , zeker na ons eerder bezoek aan de scheveningse kust.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Ze maken hier echt kunstwerkjes van de toetjes. Helaas had ik ook een keer vliegjes in mn cocktail das minder(munt niet gewassen) Service is ok, niet top. Het pand is heel leuk aangekleed, beetje lounge achtig.