Panorama Restaurant Gerardushoeve

Paul V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Marieke2015 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Lunch, diner en bediening in een woord fantastisch. Hoe het hier gaat en hoe netjes alles is daar kunnen veel horecabedrijven nog veel van leren.
Onze complimenten voor jullie. TOP
Hans Kees V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op een mooie zomeravond op een wijds terras genoten van het Limburgs Heuvelland en de heerlijke gerechten waarop de keukenbrigade van Gerardushoeve ons trakteerde.

Alles was even smaakvol en zorgvuldig bereid. Voor de overheerlijke gebakken Geulforel uit het naburig dorpje Beutenaken aanvaard ik graag nog een keer de reis Amstelveen-Epen...

De bediening was charmant en alert; de ambiance te midden van de prachtige omgeving 'einmalig'.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat een uitzicht vanaf het mooie terras!!
Wij verwachtten ieder moment kapelaan Odekerke de heuvel af te zien roetsen
Met een lekker wijntje, een fijn menu en de vriendelijke bediening was het hier een perfecte zomeravond
Piet K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De plek is prachtig, wat een uitzicht. Het restaurant is populair en het is erg druk. We hebben met zijn 4-en gegeten. Het eten is perfect. Geen frutsels, maar goed klaar gemaakte gerechten met een originele draai. Zo waren er aspergekroketjes als voorgerecht. Ook de nagerechten waren de moeite waard. Alleen het kaasplankje kan beter: kaas was nog niet rijp, en ook te koud. Service: gezien de drukte deed het personeel het prima.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wandelend door de prachtige natuur van Zuid-Limburg als vanzelfsprekend gestopt voor een lunch op het terras van de Gerardushoeve. Een prachtige locatie met mooie vergezichten over het heuvellandschap. Dit keer gekozen voor een pannenkoek (naturel en met spek), gecombineerd met een goed glas Gerardus-bier (blond en donker). Voor herhaling vatbaar.
René H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Prachtig gelegen met panoramisch uitzicht. Eten en bediening waren goed. Gekozen voor een aspergeschotel met aardappeltjes, ei en ham op traditionele wijze. Ook de zuurvleesschotel met friet en salade was lekker op z'n Limburgs. Geen culinaire hoogstandjes, maar zeer smakelijk bereid. Gecombineerd met een heerlijk Limburgs bier en koffie na goed voor een tevreden gevoel.
EKrijger .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Na een wandeling hier op het terras beland. Je hebt een ontzettend mooi uitzicht over het gehele dal vanaf het terras dus lokatie zeker top.
Na opnemen van de drankjes duurt het enorm lang voordat we de kaart krijgen, pas nadat we er zelf om vragen wordt deze gebracht. Ondertussen zijn we reeds 4 maal door de bediening voorbij gelopen. Een aantal personeelsleden loopt rond alsof ze er weinig zin in hebben en legden het bestek best bruut neer. Een iemand in de bediening had het wel begrepen en was erg vriendelijk en netjes. Dit geeft een wat gemengd gevoel over de bediening.

Het eten was daarintegen heerlijk, we hadden een streekmenu met aspergesoep en een steak. Ze hadden echter net zoveel aandacht besteed aan het vlees als aan de groenten en dat proef je. De groenten was lekker op smaak evenals de rest van het eten. Het dessert was eveneens lekker en verassend.

Al met al hebben we heerlijk gegeten, maar kan de bediening nog wat beter.
Scheepers .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Wederom een keertje bij de Gerardushoeve gaan eten, want het is weer aspergetijd. Lekker smiddags op het terras met zijn tweetjes gaan zitten, kijkend over het sublieme uitzicht. Dit is echt een van de mooiste en meest verzorgde terrassen. We zijn beide voor de heerlijke romige aspergesoep gegaan als voorgerecht. Met een vleugje daslookolie. Als hoofdgrecht een maal asperges gerardusstyle. Heerlijke asperges, precies goed gaat met een malse beenhammetje en mijn partner is voor de lam met asperges gegaan. De lam precies goed bereid. Deze gerechten werden begeleid door hun eigen gerardushoeve wijnen, deze zijn voor Nederlandse begrippen echt uitstekend. En fijn om vaste gastheren en -vrouwen te zien, die je graag in de watten leggen. Wederom een fijne dag hier gehad.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
De toevoeging Panorama aan de naam doet absoluut eer aan de locatie, wat een prachtig uitzicht, het seizoen maakt hiervoor niet uit. De inrichting van het restaurant is ruim opgezet met aan de barzijde uitzicht op de ruime, moderne open keuken. De kaart is uitgebreid met veel klassieke gerechten en veel streekproducten uit Limburg. Voor een eenvoudige lunch moeilijk iets lekkers te kiezen, een heerlijke huisgemaakte huzaren salade met gepocheerde zalm en een rijke salade met oesterzwammen en de lokale Trou d'sottai (soort brie) werd het uiteindelijk. Voor de wijnliefhebber veel Limburgse wijn op de kaart, ook per glas. Niet alleen voor het uitzicht en omgeving een bezoek waard, maar zeker voor de regionale keuken.
VenKo .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Sfeervol restaurant met attente bediening. We hebben een menu gekozen (streekmenu en natuur-puur menu). De borden waren mooi opgemaakt en de smaak was goed. De porties zijn goed van grootte. Erg handig is om gebruik te maken van het pendelbusje als je in het hotel logeert.
Pedro666 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
twee dagen achtereenvolgend hier gegeten. de eerste keer een menuutje genomen met wildzwijnterrine en als hoofdgerecht een braadstuk en een beenhammetje. helemaal niets mis mee. uitstekend gegeten. als je echter besluit geen toetje te eten, maar wel een koffie of thee wilt, betaal je wel voor het menu plus moet je de koffie apart afrekenen. da's jammer. ook als je extra frietjes en mayo wilt. betaal je dik extra. ook jammer.
verder een vriendelijke en nette bediening, een net vormgegeven restaurant. sfeer was prima en compleet.
de tweede dag aten we a la carte. heel opvallend was wel dat de garnering en sausjes van hetzelfde laken een pak was. da's culinair-creatief wel iets minder.
verder uitstekend gegeten, maar wel voor een prijs dat je net iets meer verwacht.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Lekker weer eens door een stukje Mergellandroute gereden, zoals we steeds doen als we in (de buurt van) Maastricht zijn, waar we vroeger 15 jaar hebben gewoond. We wilden nu in "Ons Krijtland" lunchen, maar dit bleek dicht i.v.m. het winterseizoen. Gelukkig in het voorbijrijden de Gerardushoeve gezien, dat zich afficheert als een Panoramarestaurant en terecht! Gelukkig hadden we een tafeltje aan het raam en wat een fantastisch uitzicht! Ook vlotte en vriendelijke bediening.
Mijn vrouw en ik namen allebei een pasteitje, want lang niet meer gegeten en dit was zeer de moeite waard en ruim voldoende. Een plek om te onthouden voor volgende tripjes. Dat deden blijkbaar meer gasten, want op de koude, maar wel zonnige doordeweekse winterdag zat het behoorlijk vol met ook een aantal Duitse en Belgische nummerplaten.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk geluncht met mooi uitzicht over Geuldal. Heerlijke salade met gemarineerde zalm en gerookte forel uit de regio. Erg vriendelijke en gastvrije bediening.
Laurens B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Een restaurant met het mooiste uitzicht van Limburg. Al vele jaren komen wij hier lunchen of dineren. De reden dat ze nu wel even een recensie verdienen. De kaart is goed en uitgebreid, mooie gerechten, een uitgebreide wijn- en bierkaart. Dit keer een Limburgse-burger, een zeer mooie en bijzondere wijze van een authentieke burger, met ambachtelijke frieten en hangop-mayonaise. Het was al met al weer goed voor elkaar.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
We lunchen hier als we weer eens in het Heuvelland zijn. Wel een beetje aan de prijs voor het gebodene. Troef is natuurlijk het prachtige uitzicht. Haast uniek. Daar geniet je het best van op het terras. Binnen heeft de opknapbeurt van jaren geleden gezorgd voor een inwisselbare sfeer, terwijl wat exclusiever naar mijn mening best had gemogen. Op het terras heerst die voorname sfeer meer. Dit komt omdat het buitenterrein en de parkeerplaats er mooi uitzien en goed worden onderhouden. Bediening altijd vriendelijk.
Loesepelouse .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Goede lunchkaart. Prachtig panoramazicht. Aangename bediening. We hebben er lekker gegeten en gaan zeker terug als we nog eens in de buurt zijn.
Onne K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Eten was geweldig.personeel super attent.
De locatie is uiteraard schitterend en de camping hiernaast aan te bevelen. De volgende dag zijn we nog op het terras wat wezen drinken en hetzelfde personeel was weer super vriendelijk en hartelijk.
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Op weg naar een pannenkoek, besloten we die te gaan nemen bij de Gerardushoeve. Nadat we zitting namen in het restaurant en ons drankje besteld hadden wist de ober (op eigen initiatief overigens) te melden dat er vandaag (vanwege reparatie aan de machine) geen pannenkoeken werden geserveerd. Jammer en we hadden ons er zo op verheugd. Als we dat eerder hadden geweten waren we iets verder gereden. Dus maar op zoek gegaan naar een alternatief op de kaart. Zonder al te hoge verwachtingen van het eten overigens. Weliswaar ligt de Gerardushoeve schitterend met een mooi panoramisch uitzicht, maar is de uitstraling meer van een "fatsoenlijke toeristenlocatie" dan iets anders.

De keuze viel uiteindelijk op de aspergesoep met daslook en de biefstuk met morille saus. De dinerpartner koos voor de tomatensoep met gepofte paprika en de Mechelse speltpasta met asperges en Parmezaanse kaas.

En eerlijk gezegd viel het eten zeker niet tegen. Zowel de aspergesoep als de tomatensoep waren prima van smaak. De biefstuk was van goede kwaliteit en keurig medium gegaard met een goede garnituur. De speltpasta was prima op smaak met een romige saus van parmezan. Bij de biefstuk werd patat gereserveerd. Die was vettig en minder lekker. Tevens werden enkele lekkere minibroodjes bijgeserveerd. We vermoeden bij de speltpasta, maar weten dit niet zeker. Het tempo waarin de gerechten door kwamen was prima. Het was dan ook niet erg druk op deze maandagavond.
De bediening was correct en vriendelijk en verhuisde ons nadat we al zitting hadden genomen naar een tafeltje met panoramisch uitzicht. Keurig!

Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes, maar fatsoenlijk eten, goed bereid tegen een iets bovengemiddelde prijs. We zouden hier zeker nog eens iets eten en wat drinken op het terras als we in de buurt zijn.
Guus K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Vanaf het terras en door de ramen van de zij- en achtergevel ervaar je een voor Nederland bijzonder en uniek panoramisch uitzicht over een buitenlands aandoend heuvellandschap. Het interieur is modern en gelukkig transparant in opzet, zodat optimaal van de bijzondere ligging van dit restaurant kan worden genoten. Het kan gelegen hebben aan ons goed geluimd zijn, zoals gebruikelijk voor ons bij een avondje in een restaurant, maar het personeel was attent en gastvrij. Professioneel vond ik dat tussendoor gevraagd werd of we nog wilden wachten of klaar waren voor de volgende gang. Zo kregen wij de kans heerlijk de tijd te nemen, en ondertussen te genieten van een wit en daarna een rood glas van de aanbevolen wijn van St Martinus uit het nabijgelegen Vijlen. Speciaal voor dit restaurant gemaakt, met name de rode heeft een unieke smaak, een aanrader.

We hebben een keuze gemaakt uit het Natuur Puur Menu. Vooraf had ik "Gerookte eendenborst uit Baelen, bitterballetje van gekonfijte eendenbout, asperges en jam van bospeen en vanille". Een mooi gerecht, hoogtepunt wat smaak betreft vormde het originele bitterballetje en de jam, die overigens ook een vrolijke oranje kleur had.

Ook het hoofdgerecht bleek een goede keuze: "rosé gebraden Eperheide lam met asperges
en jus van “ Puur Aroma” kruiden". Het is het seizoen, en het voornemen om hier asperges te eten hadden we al gemaakt. De asperges waren goed, nog lekker knapperig. De lam een geweldig mals stuk vlees.

Het door mij geproefde toetje "Citroen-mint sorbet met schuim van korenwolf rosé en aardbeitjes uit Slenaken" was origineel qua presentatie en verrassend van smaak. Eerst de zachte sensatie van het schuim en daarna de koele frisheid van het ijs.

Ik waardeer het dat ingrediënten uit de streek zijn gebruikt, en ga ervan uit dat dit ook zo is, dit geeft voor mij een meerwaarde.