Panorama Rail Restaurant

Stationsplein 1 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Panorama Rail Restaurant

Culinaire rondrit over het Nederlandse spoorwegnet

Panorama Rail restaurant is verreweg één van de meest unieke locaties om te dineren. Tijdens de minimaal 2,45 uur durende rondrit over het Nederlandse spoorwegnet van ProRail kun je genieten van een overheerlijk viergangendiner. Aan boord van dit treinrestaurant serveren ze een seizoensgebonden menu dat samengesteld is door sterrenchef Edwin Soumang, van geweldige kwaliteit! Of je nu 1e klas gaat zitten of plaatsneemt in het Rheingold panoramarijtuig onder de panoramakoepel, dit is zeker een bezoek waard. Geniet van een culinaire trip over Nederlandse rails!

Meer informatie over restaurant Panorama Rail Restaurant

Maandag t/m Donderdag Gesloten
Vrijdag en Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het was een leuke ervaring in een trein dineren.De bediening was netjes de wijnkaart erg sumier en zelf wat er opstond was er niet allemaal. Het eten was
smakelijk maar niet erg fantasierijk en ook niet al te veel.
Wij hadden van een topkok wel iets meer verwacht en de prijs van dit diner
staat niet in verhouding met het geserveerde eten.Het was allemaal een beetje gewoontjes, de beschrijving van de gerechten beloofde meer dan dat het was.
Bas U.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zeer positief: Bijzonder eten dat naast erg lekker er ook mooi uitzag, wensen eten uitstekend verwerkt, prachtig alternatief. Prima wijn tegen redelijke prijs. Bedienend personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Sfeer inrichting, tot toilet aan toe. Alles netjes/schoon

Aandachtspuntje: Niet alle plaatsen vanuit panorama koepel bieden mooi uitzicht (aan het eind van de glazen koepel kijk je naar de benedenruimte die er aanzienlijk minder mooi uitziet).

Op laatste puntje na het aanraden waard!
Marcelmolle .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Uitstekend gegeten in mooie ambiance. Jammer van de iets te luide muzak.
Volgende keer iets vroeger in het seizoen gaan, dan zie je meer.
Steef V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Een geweldig leuke ervaring. Deze trein is een must voor liefhebbers. Diner is heel goed en lekker. Mooi opgediend. Bediening is zeer voorkomend en goed. Met dieetwensen wordt zeer goed rekening gehouden.. Met recht een avond uit en een prachtige omgeving..een aanrader.
Richard L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
wat een bijzondere avond! heerlijk gegeten. Maaltijd was uitstekend bereid met verse ingrediënten, verrassende recepten. De combinatie van een goede maaltijd in een bijzondere ambiance (panoramarijtuig) terwijl er een reis over het spoor gemaakt wordt is uniek. We hebben genoten.
Fiona V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We hebben een leuke avond gehad! Zeker een unieke beleving! Wel wat puntjes:
- Het menu was lekker maar zeker geen sterrenniveau.
- Om naar het toilet te gaan moest je een grote groep storen, wat me voor die groep erg vervelend lijkt continue die mensen langs te hebben lopen.
- De bediening was vriendelijk maar verder niet bijzonder goed.
- aan de dure kant voor wat je voor de avond krijgt
+ de champagne was lekker
+ de wijne en champagne waren netjes geprijsd
+ goede ambiance

JoukevanDijk .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Met vrienden een rondje "randstad" gereden met een historische TEE Rheingold panoramarijtuig; lekker eten, vriendelijke bediening en ondertussen uitzicht op fraai Hollands landschap.
Kortom een zeer speciale avond in luxe sferen van de jaren '60 en '70.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Geweldige ervaring, ontvangst met rode loper en een glaasje bubbels. Zeer vriendelijke en ter zake kundige bediening. Comfortabel zittend, het landschap aan je voorbij zien trekken onder het genot van een heerlijk menu met lekkere bijpassende wijnen. Een aanrader!
YkSb .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wat een leuk idee, echt iets om iemand cadeau te doen. Het is grappig dat bij aankomst de rode loper wordt uitgerold. Je wordt keurig naar je plaats gebracht en krijgt een lekker bubbeldrankje. Er heerste toch een beetje opgewonden schoolreisjes gevoel. Het is een heldere dag, dus we hopen dat het lekker lang licht blijft. Vrij snel dienen we onze wijnkeuze door te geven. De wijnkaart is nogal summier. We kiezen een prosecco. Die wordt vrijwel onmiddellijk geopend gebracht. Zonder koeler, zonder glazen. Het is een jong meisje dat bedient, misschien nog niet veel ervaring?? Wij zitten echter nog aan het aperitief en vragen of de fles nog even koel bewaard kan worden. Wanneer wij om onze fles vragen, horen we iemand het meisje instrueren, om ook een koeler mee te nemen. Ze verschijnt met fles, koeler en glazen. Of we de reeds gebruikte glazen van het aperitief willen houden, vraagt ze!! Zonder verder morren krijgen we toch schone glazen. Voorgerecht vonden wij beiden niet heel lekker, vooral de augurkjes vonden wij niet passen bij de rest. Ondertussen rijden we door het Groene Hart en gaat de zon onder. Hoofdgerecht was voor wat betreft het standaard menu erg lekker. Ik had echter om vis gevraagd, dat wist de bediening niet. Terwijl bekend is wie aan welk tafeltje zit. De kabeljauw die verschijnt blijkt droog en fantasieloos op een veeg erwtenpuree gelegd. De bijgerechten waren wel lekker, vooral de bloemkool met macademia's en druiven. Een lekkere combi. Toetje was prima. Het was onderdehand behoorlijk koud in de wagon. Dat was gemeld bij de machinist, maar er viel blijkbaar weinig aan te doen. Voor het toilet moest je door de andere wagons, logisch voor een trein, maar waarom een gezelschap met een lange tafel bij het toilet geplaatst. Iedere toilet bezoeker moest daar langs. Niet fijn, want het gezelschap moest steeds een beetje inschikken en het voorste rijtuig bleek leeg. Had mij prettiger voor hen geleken. Het toiletkraantje werkte niet, wat opgevangen werd door koelers met water neer te zetten.
De rit duurde zo'n 3,5 uur, net mooi. Het wordt in oktober toch vroeg donker en dan is het niet meer leuk, zit je in een zwart gat te kijken.
Kortom, neem iets warms mee en weet dat prijs-kwaliteit absoluut niet in evenwicht is.

Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Dit is echt een leuk concept, maar het zou allemaal wat stijlvoller en romantischer mogen. De ontvangst was prima en het was ontzettend leuk om nog in het licht (tot ca. 19.15) door het groene hart te treinen. Maar toch hebben we gemengde gevoelens. Er was wel een poging gedaan om er een leuk interieur van te maken, maar het was net niet af, bovendien hing er nogal een muffige atmosfeer. De wijnkeuze was zeer beperkt. Sauvignon blanc is nu eenmaal niet onze wijn, maar dat was de enige witte wijn die er was. Het menu pretendeert sterrenniveau te zijn, maar dat was het beslist niet. Het eten was redelijk goed, eigenlijk sprong alleen het voorgerecht eruit: een heerlijke zalmtartaar met zoet-zuur garnituur. Prima gerecht. Buikspek hoort knapperig te zijn en dat was het niet, bovendien zat er een beetje saai garnituur bij. Het hoofdgerecht bestond uit kalfsleden en -wang met mosterdjus en een leuk weckpotje met bloemkoolpuree met noten en druiven. De erbij geserveerde quinoa salade paste er niet bij. De lende was nogal taai, de wang prima. Het dessert was evenmin spectaculair, wel zat er lekkere yoghurt sorbet bij. De beschonken en dus luidruchtige gasten om ons heen maakten dat er nu niet bepaald een romantische sfeer hing. En dat verwacht je toch wel van zo'n concept. Onze verwachtingen waren heel hoog, maar als je de hoofdprijs betaalt, wil je ook een top avond. De treinreis was leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar na Schiedam stond de trein dermate vaak stil (bij Hollands Spoor wel heel erg lang...), dat het hele programma daardoor bijna 3,5 uur duurde. En dat is echt te lang, vooral omdat de gerechten in recordtempo werden uitgeserveerd. Daardoor werd de koffie al een uur voordat we op CS terug waren geserveerd. De bediening was wel ok, maar ging op het laatst wel erg mee met de luidruchtige gasten. En hoewel het best lastig is om wijn in te schenken in een trein, moet je niet een grote plens over de hand van een gast schenken, zonder daarna even een extra servet aan te bieden. Het toilet was vies en het fonteintje was kapot, waardoor je je handen niet kon wassen. Niet fijn en al helemaal niet bij een treinreis. Als er iets gedaan zou worden aan de prijs-kwaliteitsverhouding en als het allemaal was frisser zou zijn, is dit misschien een aanrader, maar dan alleen in de lente/zomer. Een belangrijk onderdeel van de ervaring is immer het voorbij glijdende landschap. Voor ons blijft het echter bij deze ene ervaring.
Lorenzo H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Panorama Rail Restaurant is een hele bijzondere ervaring. Het was jammer dat de trein niet op de borden stond vermeld zoals van tevoren aangegeven in de mail en ook het spoor was gewijzigd maar uiteindelijk de trein toch op tijd gevonden. Een uiterst hartelijk welkom door het personeel en aangezien wij een apart menu hadden besteld werd dat ook nog even dubbel gecheckt. We kregen een tafel voor 2 naast de bar wat jammer was want daardoor konden we enkel aan een kant uit het raam kijken terwijl er genoeg lege tafels waren in dezelfde coupe met beter uitzicht. Het licht bij de bar stond ook het eerste uur op "full bright" waardoor we enkel onszelf in de weerspiegeling van het raam zagen, en maar weinig mee kregen van wat er buiten te zien was. Na herhaaldelijk vragen (van verschillende tafels) kwam er iemand die wist hoe het licht uit gezet kon worden, en dit was stukken prettiger! Er was er geen extra brood beschikbaar wat jammer was, maar begrijpelijk gezien het feit ze alles min of meer afgemeten meenemen aan het begin van de reis. Het eten was simpelweg uitstekend! Elke gang was overheerlijk, en onze persoonlijke voorkeur ging uit naar het dessert. Voor een rijdend restaurant was er voldoende keuze aan drank en ook was er de mogelijk om aan boord te pinnen wat toch een handige bijkomstigheid was. Al met al een zeer leuke en verrassende ervaring.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
OK, 't zeker aan de prijs, maar voor een bijzondere gelegenheid een mooie ervaring. Voor gasten die het land niet kennen is een plek in het Panorama-rijtuig aan te bevelen (weer iets duurder). Doe het in het voorjaar, zomer of vroege najaar aan te bevelen anders rij je te lang in het donker. Bedienend personeel (behalve de Chief) van het genre goedbedoelende horeca-kleuters met weinig ervaring. Onze speciale wens voor de maaltijd was niet doorgekomen maar er werd goed geïmproviseerd. Knap hoe ze in deze omgeving dit soort eten kunnen serveren, hoewel de aanmerkingen die ik hier lees wel terecht zijn....voor die prijs!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
De treinreis was leuk. Alleen de bediening was niet goed. we kregen een drankje aangeboden maar degene die het niet wilde kreeg heel LAAT wat anders te drinken. We hadden het voorgerecht al gegeten toen werd er pas gevraagd wat we wilden drinken. En als je wat besteld had dan duurt heel lang voordat je het kreeg. Een mix drankje moest uit een wijnglas gedronken worden omdat er geen andere glazen waren. het uitserveren van het eten dat liet ook wel te wensen over.
Wat ik ook jammer vond dat er niet verteld was waar we waren omdat het vroeg donker was konden we niet zoveel zien maar was wel leuk geweest om te horen waar we waren. We hebben dit ook gemeld aan de hoofd van die avond.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Dineren in een trein heeft iets heel bijzonders. Je waant je in andere tijden. Wat echter tegenviel was de kwaliteit van het 4-gangen diner zelf. Op geen enkele manier werd de aangeprezen kwaliteit waargemaakt. Ook de wijnkeus was beperkt en gemiddeld van kwaliteit. We waren achteraf blij dat we het "gewone" VIP-arrangement genomen hadden en niet het €50 duurdere bijzondere in het panoramerijtuig, want de zitruimte aan de tafeltjes aldaar was wel heel krap bemeten! Desondanks hebben we zeer genoten van het "event".
Luuk_ .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Panorama Rail Restaurant is een uniek concept. Erg leuk om tijdens een goed diner door het prachtige Nederlandse landschap te treinen. Reservering & boarding ging heel soepel. Werd vriendelijk naar je plek gebracht. Wat als eerste opvalt zijn de opgeknapte rijtuigen en de chique maar moderne ambiance wat het moet uitstralen.

Voor het eten krijg je een leuk en afwisselend 4 gangen diner. Zie website voor menu. Eten was redelijk, mooi gebakken vleesgerecht.

Enkel wordt de bediening gedaan door een catering service. De catering deed uiteraard hun best maar is helaas geen aanvulling op het eten. Niet weten wat er wordt uitgeserveerd, niet het geschikte moment weten om wijn in te schenken. Wijn was zowiezo maar mwah. Dat is wel echt een gemiste kans. Verder was het erg benauwend en beetje muffig in de trein. Gelukkig kon er direct boven ons een klein raampje worden opengezet enkel is dit niet mogelijk in het panorama rijtuig.

Het diner met de setting is echt heel leuk, alleen voor deze behoorlijke prijs verwacht je een net iets betere afstemming qua diner, service & wijnen. Verder een echte aanrader, wij hebben een hele leuke avond gehad.