Pannenkoekenhuis In den Gloeiende Gerrit

Zaterdag en Zondag vanaf 12:00

6,9
Icetea58 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De pannenkoeken zijn erg lekker en vooral de specials, die ze op regelmatige tijden hebben zijn vaak erg lekker. De keuze is goed, wat pannenkoeken betreft.
Het decor is gewoon gezellig en het personeel is erg vriendelijk.
Suzanne A.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Pannenkoek maakte veel goed voor de slechte service.
Na tafel gekozen te hebben moesten we 15 minuten wachten tot iemand de eerste drankjes kwam opnemen en de menukaart kwam brengen.
Het eten kwam redelijk snel alleen werd op ongedekte tafel geserveerd. We moesten dus zelf achter ons bestek aan.
Onze glazen waren leeg toen eten gebracht werd, maar er werden geen nieuwe drankjes opgenomen.

We zijn niet overtuigd om terug te komen.
Callant .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Pannekoek was koud en het ijs als nagerecht had een vreemde structuur. In de sorbet zaten geen vruchten. Daarnaast moet je na bezoek je kleren uitwassen want je zit midden in de baklucht. Ze mogen wel wat dien aan de afzuiging in de keuken en reataurant. Ook niet handig is dat de ballanban voor de kinderen boven is zodat je geen Zicht heb op je kinderen.
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Decor zag er goed uit. Erg knus en gezellig ingericht. Eten kwam redelijk snel en werden voldoende door de bediening geholpen. Een van de betere pannenkoeken restaurants.
Renilde S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
We doen Oma altijd een groot plezier met een pannenkoek, dus vlak voor kerst met z'n vijven hier gegeten. We zaten in een soort zijkamer, die vergeleken met de boerderij zelf een beetje saai is. Zelf houd ik niet van pannenkoeken en ik vond het jammer dat er geen andere gerechten op de kaart staan. Bovendien moesten we wel 3 kwartier op de pannenkoeken wachten, terwijl het lang niet vol zat. Bij het uitserveren zat er veel tijd tussen de ene helft van de tafel en de andere, waardoor Oma een koude pannenkoek moest eten. De bediening was wel erg vriendelijk en de pannenkoeken zelf : naturel, met spek, ananas en met shoarma, hadden geen schuld en smaakten prima. We gaan nog wel een keer in de herkansing.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Op de terugweg vanuit Haarlem ri. Bathmen onverwacht hier terecht gekomen. Het eten was erg lekker maar nog leuker: de kinderen (9 en 10) mochten hun eigen pannenkoeken bakken met hulp van de kok. Daarnaast ook nog een leuke ballenbak/speelzolder. Attente bediening en aandacht voor details. Wij hebben het adres in onze favorieten gezet en gaan hier zeker nog een keer eten!
RvR- .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Zoals altijd weer een heerlijke pannenkoek gegeten! Het zelfgebrouwen bier was ook lekker, het had alleen wel koud gemogen ipv lauw ;).
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Als pannenkoekenfans van het eerste uur zijn we hier met enige regelmaat te vinden. In de regio Eemland met een straal van 30 km. rond Amersfoort is er geen betere te vinden. We zijn bij zeker 12 andere pannenkoekenrestaurants geweest maar De Gloeiende Gerrit staat bij ons afgetekend op plek 1!

Deze keer kozen we ervoor om na de enorme zaterdaghausse met kinderen pas om 19.00 uur aanwezig te zijn. Een kleine misrekening want het zat nog steeds afgeladen vol. We werden voor even bij het restaurant van buurman Bij Bart gepasrkeerd, alleen werd dat toch nog een half uur. Nog nooit meegemaakt.

De gezelligheid en uiteraard de pannenkoeken maakten veel goed. Voor ons vertrouwd: een spek-kaas-champignons en een appel-walnoten-rozijnen in een volkoren beslag. Royaal en tot aan de rand belegd, goed van dikte en helemaal gaar. Je kunt het wel eens niet treffen met een niet zo secure pannenkoekenbakker of door de drukte met een niet gegaarde pannenkoek. Bij ons niets van dat alles. Gewoon top!

De meiden van de bediening liepen af en aan. Drie bakkers bakten zich een slag in de rondte. Leuk om te zien als je zelf ook wel eens thuis een pannenkoek bakt. De wachttijd bleef gelukkig beperkt. Sfeer en decor zijn ook dik in orde met een royale verzameling boerderij-attributen aan de muur tot aan het plafond. Kinderen kunnen zich boven lekker uitleven.

Dus mensen, voor de beste en lekkerste pannenkoek op naar Hoogland!
Mamamaartje .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Lekkere pannenkoeken en vriendelijke bediening, dat is al jaren zo. We komen hier dan ook graag. Wat ook al jaren hetzelfde is, is de inrichting en met name de wc kan wel een opknapbeurt gebruiken. De ballenbak is bij de kids favoriet, alleen jammer dat het boven is, dus weinig toezicht.
Irene J.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Prima restaurant, leuk met de kinderen. Boven een leuke ballenbak met glijbaan, jammer dat het boven is en het een erg steile trap is. Voor jongere kinderen moet je dus toch mee en kan je niet vanaf de tafel een oogje in het zeil houden. Helaas was de laatste keer de pannenkoek ook niet helemaal gaar, hoewel dit doorgaans prima is.
Hertog_gijs .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Leuke eetboerderij midden in Hoogland dorp. Links een pannenkoekenhuis en rechts een restaurant en beide zijn goed. Zelf heb ik daar meerdere keren pannenkoeken gegeten en altijd weer lekker. Ook super goed te doen met kleine kinderen, er is een apart speelhok en keuze uit diverse kindermenu's. Vorige week in het restaurant gedeelte een sate spies op, super mals vlees en een heerlijke (echt heerlijke!!) satesaus erbij. Aanrader dus, samen met de pittige spareribs!
Heidi123 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Wat een vondst deze eetgelegenheid! Een passioneerde chef en vriendelijke behulpzame bediening. Wij aten in het eethuis. De borden waren prachtig en verrassend opgemaakt met originele groenten. Ook de bediening kon ons precies uitleggen welk heerlijks we geproefd hadden. De entourage past wat mij betreft niet bij de kookkunsten. Bij de eerste indruk dacht ik eerder aan een klassieke biefstuk kruidenboter, moot zalm etc. Zeer aangenaam verrast, het was echt een feestje, voor een hele goede prijs!
Ik wil echt nog eens terug voor het verrassingsmenu want dat kun je aan deze chef wel overlaten!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Met de kinderen en kleinkind hier geweest. De ontvangst was prima. Erg kindvriendelijk en kindgericht. Ons kleinkind is 18 maanden jong en kreeg dus veel aandacht. Kinderstoel werd netjes bijgezet, zonder dat we er om hoefden te vragen. We werden aan een tafel gezet tegenover de uitgifte van de keuken. Niet de gezelligste plek, veel heen en weer geloop van bediening als wel van klanten. De eerste bestelling werd al gauw opgenomen, maar waar bleven de menukaarten? Wilt u er misschien een stokbroodje met kruidenboter bij? Werd er gevraagd. Wel zo netjes om er bij te zeggen dat dit tegen betaling is. Nu was ik verrast dat deze achteraf op de rekening stond. De pannenkoeken waren snel gekozen, nu nog de bediening om de bestelling op te nemen. We hebben daarvoor maar even 'de aandacht' getrokken. Tijdens het wachten op de pannenkoeken, stootte de jongste een flesje drinken om. Gauw met wat servetten aan de slag. Dit gebeurde in het volle zicht van de bediening, niemand stak een hand uit. De pannenkoeken waren al snel gereed en werden gebracht. De dame van de bediening merkte op dat het kleed nat was, maar zette gewoon de borden op tafel!! en wenste ons smakelijk eten. Ik heb gevraagd of we het met de vingers moesten eten, of dat er misschien ook bestek kon komen. Met een "sorry, ik ben het vergeten, werd er een emmer bestek op tafel gezet.
De pannenkoeken maakten een hoopgoed. Lekker en goed belegd met het gewenste. Ik zelf had een Chinese pannenkoek. Prima op smaak en alles goed warm.
We gaan hier echt nog wel een keer eten, we komen hier wel vaker. Maar graag een andere tafel en een wat attentere bediening en geen verborgen zaken op de rekening.
Kennedy .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Het Eethuis heeft een prettig en beschut terras, het restaurant is gevestigd in een mooie, oude boerderij met veel hout. Het 3-gangenmenu begon met een heerlijke amuse, de gerechten waren gemaakt van verse ingredienten en subtiel van smaak. Veel beter en culinair avontuurlijker dan een doorsnee restaurant. We hebben heerlijk gegeten!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Het verrassingsmenu was geweldig verse spullen uit eigen tuin. Een echte aanrader! Het is geen pannenkoek restaurant het is een volwaardig restaurant met mooie gerechten.
Maaikevdv .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Heerlijk wederom. Als vanouds het 4 gangen verrassingsmenu genomen, met wijnarrangement. Genieten (!) : het eten is écht goed (ik kan het niet anders zeggen), zeker in combinatie met de verschillende bijpassende wijnen, die heerlijk én origineel zijn. We kregen vooraf zachtgegaarde kabeljauw, daarna eendenbout, vervolgens kalfsentrecote en tot slot een dessert van chocolade en aardbeien.
Qua eten vinden wij het minstens vergelijkbaar met de toprestaurants uit de stad en de sfeer en vriendelijkheid van het personeel is beter. Aan te raden voor iedereen, ook als je van minder spannend eten houdt, want je kunt er ook heerlijke eenvoudiger gerechten bestellen.
Lisanne .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Op vrijdag met mijn vriend en mijn twee kleine nichtjes hier gegeten. We waren hier nog nooit geweest en waren dus zeer benieuwd. We gingen voor het pannekoekenhuis. We werden vriendelijk geholpen en namen vooraf een stokbrood je. Deze was heerlijk vers! We moesten vrij lang op de pannekoeken wachten. De pannekoek was aan de dunne kant, waardoor je niet echt vol bent als je deze op hebt. Ik had zelf een helft met appel, welke niet erg lekker was, omdat ze er een hele melige appel op hadden gedaan. Deze smaakte niet echt fris en lekker. Na de pannekoek namen we allemaal nog een toetje. De kinderen namen een kinderbeker. Beiden vonden ze deze niet erg lekker. Wel een leuke beker die ze mee mochten nemen! Mijn chocaholic was ook niet echt een succes door een erg droge brownie en heel veel slagroom. Al met al een gezellige avond gehad, maar volgende keer ga ik weer naar de Smikkel of de Kabouterhut. Helaas. ...
Jazz .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Tweede bezoek aan dit sfeervolle etablissement in Hoogland. Het leuke aan dit pannenkoekenrestaurant is dat je per pannenkoek zelf elk ingrediënt kan kiezen, eindeloos variëren dus. Bediening zeer vriendelijk en attent! De pannenkoeken zelf vond ik wat mager belegd en zeer dun. Wat dikkere exemplaren had wat minder flensjes-gevoel opgeleverd (en een beter gevulde maag). We hadden een variant met vlokken waarbij we een klein doosje vlokken kregen. Daar kon je nog niet eens de halve pannenkoek mee vullen. Ook mijn gember-spek-rozijnen variant was niet volledig belegd jammergenoeg. De kaas-rozijnen-champignons pannenkoek was wel prima belegd! Al met al een mooie ervaring. We hebben er zeker van genoten.
J00pbraakhekke .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Pannenkoekenhuys: Gezellige drukte, heerlijke pannenkoeken (niets is te gek en alles kan en mag erop), veel keuze en gezellige bediening die de horeca begrijpen.

Eethuys: Heerlijke gerechten, verse producten en hier is de bediening wederom ook goed.

Je kan goed zien dat de bedrijfsleider zijn werk goed doet en een vriendelijke relatie heeft met verschillende klanten en zijn personeel.

S M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Leuk en gezellig pannenkoekenrestaurant. Pannenkoeken zijn altijd erg lekker en er is veel keuze. Daarnaast is het prettig dat je je eigen pannenkoek kan opbouwen. Service is prima, we worden altijd vriendelijk geholpen. Het eten word meestal snel geserveerd. Van het interieur moet je houden, maar het zorgt wel voor een perfecte sfeer voor een pannenkoekenrestaurant.