Pannenkoekenhuis De Spiegelkamer

Spiegelstraat 9 1405 HV Bussum Nederland Kaart

Over het restaurant Pannenkoekenhuis De Spiegelkamer

Van pannenkoek tot dagschotel

Bovenaan de menukaart staan uiteraard de overheerlijke pannenkoeken die hier als zoete broodjes over de toonbank gaan. Maar vind je het gek? Ouderwets lekker, in een modern jasje. Natuurlijk hebben ze hier ook rekening gehouden met gasten die geen zin hebben in een pannenkoek. Smaakmakende dagschotels vullen de specialiteit van dit restaurant naadloos aan!

Meer informatie over restaurant Pannenkoekenhuis De Spiegelkamer

- High Tea 11:00 - 16:00

Jouw recensie over het restaurant Pannenkoekenhuis De Spiegelkamer

Vonnie417 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Een soort gelijke ervaring als Kees O. En ik ben het met zijn advies eens; ook wij hebben thuis maar het dessert en de koffie genuttigd. De onvriendelijke, haast vijandige, bejegening maakt dat wij niet meer terug zullen komen en ook zeker niemand dit restaurantje zullen aanraden...
Lodewijk O.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Wij hadden gereserveerd voor 4 personen, maar kwamen uiteindelijk met zes personen. Daar werd goed op gereageerd en we mochten een andere tafel gebruiken. Deze tafel stond aan de ene kant wel erg dicht op een andere tafel en aan de andere kant dicht op een stuk muur. Niet iedereen kon daardoor eenvoudig op zijn plek komen.
Het bestelde bier bleek helaas niet aanwezig te zijn, en ook niet een shoarma pannenkoek. Het was prettig geweest indien dit vooraf was aangegeven. We wilden ook wat stokbrood vooraf, maar die moest nog afgebakken worden. Deze zou dus pas aankomen indien de pannenkoeken ook gereed waren. Later kwam er toch nog een plankje stokbrood.
De pannenkoeken zelf waren heel erg lekker, daarop niets aan te merken. Ook de service richting de twee kinderen was schitterend. Er waren potloden en tekenvellen aanwezig. De jongste wilde een tekening uit het blok meenemen en ging dat netjes vragen. Deze werd heel vriendelijk voor hem eruit gehaald (later heeft het dit nog een paar keer extra gedaan).
Kees O.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Beste lezer,

Onlangs had ik een voucher voor onbeperkt pannenkoeken eten voor 2 personen. Deze actie werd aangeboden door De Spiegelkamer in Bussum. Er stond al in de planning om samen met een ander stel een dagje naar Laren te gaan, dus konden we dit leuk combineren op diezelfde dag. Ik heb het restaurant eerst even gebeld en gevraagd of de twee grootste eters (in dit geval de mannen) gebruik mochten maken van de actie, terwijl de dames dan iets anders van de kaart zouden kiezen. Dit zou geen enkel probleem zijn. Geweldig. Geregeld.

Na een middagje Laren kwamen wij in Bussum aan. Het gaat om een klein schattig pand met glas in lood raampjes, een sfeervolle inrichting en een net toilet. Tot dusver ging het prima. Wij gaven aan dat wij (de heren) graag van de onbeperkt versie gebruik wilde maken en de dames apart zouden bestellen. Nog steeds geen punt. We kregen een lijst met de spelregels die alleen de hoeveelheid beleg betrof. Er werd niet aangegeven of er een maximaal aantal pannenkoeken gegeten mocht worden en ook was er geen eindtijd aangegeven. Ik zou mij bijvoorbeeld voor kunnen stellen dat het maximaal aantal pannenkoeken bij 6 ligt en dat dit in een tijdsbestek van 2uur gebeuren moet. Niks.

De dames bestelden elk afzonderlijk een broodje en een pannenkoek; in Laren hadden we ook al uitgebreid geluncht.
Onze eerste pannenkoek verscheen; fantastisch van formaat, erg lekker en met 1 topping naar keuze prima vullend. Nu snap ik dat een pannenkoek met een topping afzonderlijk al een euro of zeven kost. Dus als je elk 2 pannenkoeken eet, dan had je normaal 28euro betaald en nu maar een tientje. Maar ik heb de actie niet bedacht en ga er vanuit dat de eigenaresse heeft berekend dat dit uit kan. Of dat het de mond-op-mond reclame meer dan waard is.

De tweede pannenkoek verscheen. Al net zo lekker als de eerste. Ik bestelde beide pannenkoeken met een extra topping en wist dat ik hier een beetje extra voor zou betalen. Ik twijfelde of ik nog een derde zou bestellen en overgehaald door mijn “team-maatje” heb ik dit toch gedaan. Nadat onze bestelling was opgenomen, kwam de eigenaresse eraan:

“Ik heb het hier allemaal niet zo in de gaten gehouden, maar wie doen er hier mee aan de onbeperkt actie? De beide heren? Dat is dus niet de bedoeling, als je als stelletje de bon betaald moet je ook als stelletje komen eten. Je snapt zelf ook wel dat de twee grootste eters niet van de bon kunnen profiteren. Ik zal het voor deze ene keer door de vingers zien”

Met stomheid geslagen. Werkelijk waar. Ik gaf aan dat ik dit zelfs telefonisch nog had nagevraagd en dit geen probleem was geweest. Waarop de eigenaresse nogmaals aangaf dat ze het deze keer door de vingers zou zien. Nu snap ik dat de actie misschien niet zo rendabel is……maar ik heb hem niet in het leven geroepen. Als kinderen (40+) die iets heel stouts hadden gedaan waren wij berispt. Zeer onterecht in onze ogen. Wij vroegen even later of wij nog even in gesprek konden met diezelfde eigenaresse, want dit moest een misverstand zijn. Want wat als je deze veilingbon als man bestelde en met je vriend kwam eten? Daarnaast is het en beetje discriminerend, want als mijn vriendin haar lunch had laten staan die middag had zij mij in de strijd overwonnen. De eigenaresse vertelde dat het voor hun ook nieuw was en dat er nog nooit vier mensen waren geweest waarvan er twee meededen aan de onbeperkt actie, maar dat wij moesten snappen dat het zo niet werkte.

Waren wij nou als een gek aan het bunkeren en hadden wij al op onze achtste pannenkoek gezeten…elk….dan had ik gesnapt dat er wellicht werd ingegrepen. Aan de andere kant, ook een dergelijk grote eter kan aangeven “waar zie ik dat terug in de voorwaarden?” Ondanks de heerlijke pannenkoeken was de eigenaresse een domper op onze avond. Zonde.
Tijdens het afrekenen met een medewerkster kwam de eigenaresse er bij staan en fluisterde meekijkend met een voldaan glimlachje iets in haar oor. Was er zojuist 5euro extra bij onze rekening op gedrukt? Ik wilde het niet eens weten.
Hou de bon maar.

Ons advies:
Als de actie te scherp is en het kost je eigenlijk geld, dan moet je wellicht de actie aanpassen. Voor 1 persoon onbeperkt pannenkoeken eten voor 10euro is ook al netjes. Daarnaast moeten er echt voorwaarden op jullie kaart komen te staan, zodat een ieder van de spelregels op de hoogte is. Uw frustraties komen puur door een onduidelijk beleid. En dat is zonde, want dat was totaal niet nodig geweest. Het heeft u zelfs geld gekost. Want normaliter hadden wij nog een lekker toetje genomen en een kopje koffie ter afsluiting. Dit hebben wij nu niet gedaan omdat de sfeer opeens niet meer prettig was. Daarnaast kom ik geregeld in Laren en had bij een prettige avond graag nog eens een hapje bij jullie gegeten.
Dat doe ik nu liever niet meer.

Ik wens u succes met de zaken en dring in uw eigen belang aan op verduidelijking omtrent deze actie.
Met vriendelijke groet,
Efraim D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Vandaag voor de tweede keer bij de spiegelkamer is vakantie veilingen gegeten. Net als vorige keer het onbeperkt pannenkoeken arrangement. Ook dit keer waren de pannenkoeken weer top en (zoals het hoort) met de hand (en niet in zo'n ronddraaiende straat) gemaakt.

Zeer leuke locatie midden in Bussum attente en snelle bediening. Helemaal top dus!
KAREL K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Goed eten in leuke omgeving en vriendelijke bediening
Me W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Van de 6 pannenkoeken die we hebben gegeten waren er maar 2 echt lekker. Daarnaast werd er aan het eind extra kosten in rekening gebracht zonder reden toen we een pannenkoek wilde meenemen. Er was geen stroop, suiker of poedersuiker te vinden. Later bleek dat ze dit niet meer op tafel zetten omdat iedereen het op eet... Gek hè, in een pannenkoeken restaurant? Tegen extra betaling wilden ze dit wel geven... Ook was het een kleine ruimte waar veel echo was. Hierdoor was het lastig om elkaar te verstaan. Complete afrader dus!!!
Margriet P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Prima restaurant
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Via Google zoekend op pannenkoeken Bussum hier terecht gekomen. Heerlijke pannenkoeken. Prima service. Mooi ingerichte zaak. Zeker een aanrader.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Enorm gezellig en knus restaurant! Service is super en zeker een aanrader. Pannenkoeken zijn zeer goed, en met liefde gemaakt!
Louise D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij hadden een bon van vakantieveilingen. We gingen eten in een pannenkoekenrestaurant dan ga je er vanuit dat ze vriendelijk zijn , ze er kunnen spelen. Niks van dat alles. Chagerijnige blikken kregen we. Ze moesten stoppen met de ballon. En die leggen ze er zelf neer in een mand bij de deur. En van 1 gast kregen we ook commentaar dat ze twee stappen moest omlopen omdat 1 vd kinderen op de grond aan het kleuren was.....
Waar zit je verstand? Ga dan naar een luxer restaurant!
Ik kom hier niet meer terug. Voor de kinderen geen aanrader
Huub H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Kipsate genomen, was prima maar niet bijzonder.
Pascalle V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Vandaag een high tea gedaan samen met mijn dochter (die had dit gewonnen met een prijsvraag)! Vier gangen high tea gehad......zo bijzonder. Ik ga hier niet alles verklappen wat je precies voorgeschoteld krijgt, maar hartig en zoet zijn zeer aan elkaar gewaagd. En alles is zelfgemaakt.......waar is dat nog? Al met al een zeer goede indruk gekregen van De Spiegelkamer..............voor herhaling vatbaar!!!!
Ilse Oosterman O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wij hebben geluncht met onze kleinzoon . Wat een gezellig restaurant en de service was super. Zeker een aanrader en we komen nog een keer terug.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
gezellig familie restaurant, niet al te duur. leuk voor kinderen( spelletjes)
pannenkoeken zijn lekker, maar niet heel bijzonder. alleen jammer dat de banaan niet mee gebakken werd, maar er gewoon op lag in plakjes…maar dat weten we dan voor de volgende keer.
G V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Pannenkoeken niet heel bijzonder. Kleurplaten kids met potloden.
Rosanne R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Lijkt van buiten klein, maar binnen is het heel ruim en licht! Het personeel is heel aardig en gezellig, maar het had mij wel ietsje minder vaak aan de tafel gemogen. Service daarbuiten is top, je kan ze alles vragen qua eten en drinken en voor kinderen is er genoeg te doen.
Erg leuk en snel voor een prima prijs. En de pannenkoeken waren precies goed!

Kies eens voor de kwarksensatie als toetje, de kwark is huisgemaakt en heel erg lekker romig!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een wat late lunch, dus met veel trek binnengestapt. Dat kwam helemaal goed. Wat kwam er zoal op tafel? Lekkere zelfgemaakte tomatensoep (niet van dat zoete fabrieksspul),een uitbundige boerenpannenkoek met heel veel groente, en voor de jongste die niet kon kiezen, op verzoek, een half om half pannenkoek met 2 soorten zoet beleg. De oudste, bijna 90, zat echt te smullen van een, ook op verzoek, qua grootte wat aangepaste rosbiefsalade met een huisgemaakte honingmosterdressing. Als toetje een pannenkoek boerenjongens en een Mandy's Chocodroom om samen te delen. Hartstikke vriendelijke mensen, heel betaalbaar, prijs-kwaliteit verhouding helemaal goed. Dus zeer voldaan vertrokken. Tip: doen!
Trees R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Na eerst op Iens de recensies gelezen te hebben, samen met m'n zoon van 23, een vriend van hem en ons hondje Luna gisteren op 1ste pinksterdag hier heerlijke pannenkoeken gegeten.
Overheerlijke pannenkoeken, zowel de hartige als de zoete. We bestelden friet voor Luna en er werd keurig netjes gevraagd of we slechts wat frietjes of een hele portie wilden, dit omdat ze voor een paar frietjes de portie niet in rekening wilden brengen. Zeer attent! De prijzen zijn hier erg goed. Kopje koffie/thee voor € 2,00 kom je niet veel meer tegen.
Zeer vriendelijke bediening en een sfeervolle, knus decor. Er hangt hier een zeer goede vibe.
De Spiegelkamer is voor ons zeer zeker voor herhaling vatbaar!
MartR .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Ja, het is altijd moeilijk iets te vinden, indien een restaurant eenvoudige gerechten op de kaart heeft staan. Laat ik het zo zeggen, de borrelhapjes waren uitstekend, de maaltijdsalade was uitstekend, de satéschotel was uitstekend, het chocolademoussetoetje perfect en het kwarktoetje prima. De bediening buitengewoon vriendelijk en attent aan de ene kant, anderszijds wat onbeholpen, maar dat was niet storend. Het vele glasinloodwerk gaf een aangename sfeer aan het geheel. De prijs-kwaliteitverhouding ook uitstekend. Kortom een ware aanwinst voor Bussum en een aanrader voor een ieder die een eenvoudige doch voedzame maaltijd kan waarderen.
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Na hier een paar keer koffie te hebben gedronken, zijn we vanavond voor het avondeten gebleven. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De pannenkoeken waren lekker en de patatjes die wij er los bijhadden ook. Ik was aangenaam verrast! Zeker een aanrader om een hapje te eten, vooral als je een goede pannenkoek kan waarderen.