Pannenkoekenboot

Parkhaven 13 3016 GM Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Pannenkoekenboot

Moetie92 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op een dinsdagmiddag met onze kinderen gezellig wezen eten op de pannenkoekenboot in Rotterdam. Het eten was prima, niet uitmuntend. De pannenkoeken waren aan de droge kant. Verder genoten van het varen en de kinderen die zich na het eten zo heerlijk vermaakten in de ballenbak.
SarahAJB .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Op zaterdag met z'n viertjes gegeten op de pannenkoekenboot in Rotterdam.
Het was erg druk... Veel uitgelaten, rondrennende en schreeuwende kinderen aan boord, lánge rijen voor het pannenkoekenbuffet, maar het uitzicht is dan weer fenomenaal.
Leuk om met kinderen te doen: die merken niet dat de service slecht is, het buffet met toppings half leeg, dat je ineens de bon van de drankjes in je handen geduwd krijgt en dat er bijna letterlijk om fooi wordt gevraagd: "het is XXX euro, maar welk bedrag mag ik intoetsen?".
De pannenkoeken zelf zijn wat klein, maar zeker niet slecht van smaak!
Houd er rekening mee dat wanneer je hier met Groupon gaat eten, je op het bovendek wordt geplaatst (de pannenkoeken zijn alleen beneden te halen), aan één van de laatste tafeltjes die omgeroepen worden om een pannenkoek te gaan halen. En dat duurt lang. Voordeel van boven zitten is wel dat je íéts minder last hebt van schreeuwende kinderen: de ballenbak is namelijk beneden.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Buiten verwachting geslaagd. Een pannenkoekenboot kies je primair voor de (klein)kinderen. Maar ook de volwassenen van ons Verjaardagsgezelschap hadden het allen naar hun zin. De tocht duurde precies lang genoeg, de pannenkoeken waren goed bereid in drie variaties. De bediening was zorgzaam en vriendelijk. Je mag zoveel pannenkoeken eten als je wilt, maar dat hoeft natuurlijk niet. De ballenbak deed de kleinkinderennvergeten dat ze nog een derde pannenkoek hadden kunnen opeten. Een geslaagd evenement voor een redelijke prijs.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Voor een Pannenkoekenboot was dit absoluut een top ervaring. Je hoeft niet eerder te komen om een mooi plekje uit te zoeken: bij het maken van de reservering word je automatisch ingedeeld. In "shifts" kan je pannenkoeken halen. Je mag zo vaak gaan als je wilt. De keuze is tussen naturel, appel en spek, en daarnaast is een bar met los "beleg": van brie tot banaan! De bediening is vriendelijk en vraagt (bijna te vaak) of je nog wat wilt drinken. De entourage is subliem: varen over de Maas. Wij startten als het nog licht is en komen terug bij schemer. Een aanrader!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Een pannekoekenboot is niet vergelijkbaar met een restaurant. Maar wat viel het ons mee. We hebben onbeperkt kunnen smullen van goede pannekoeken met een enorme keuze aan beleg. Voor onze kleindochter was de ballenbak in het ruim een klein paradijsje. We voeren op een woensdagavond en de hele benedenverdieping was gezellig vol. Zo te zien had iedereen, o.a. een grote groep studenten, het naar hun zin. De prijzen van de drankjes waren heel acceptabel. De bediening was vriendelijk en attent. Het was een goed ingespeelt team. Wij vonden het een aanrader. Ook misschien wel leuk met buitenlandse gasten. De rondvaart was mooi met alle lichtjes.
Claudiadelbosco P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wij hadden gekozen voor de Pancake Cruise een 2,5 uur durende vaart en (onbeperkt) pannenkoeken dit was achteraf heel erg telleurstellend.

Toen we aangeschoven waren vroegen we naar de dranken kaart waarop de ober zei die ga ik halen maar is nooit meer terug gekomen, daarna aan een serveerster de kaart gevraagd die zei dat ze die niet hadden..... Dus je moet vragen om de prijzen van de drankjes.

We zaten boven en tijdens de eerste ronde werd je per tafel omgeroepen, wij werden als laatste omgeroepen na deze ronde kon je vrij pannekoeken pakken.. het was best wel druk dus stond er een rij voor de pannenkoeken en garneringen en bijgerechten voordat wij aan de beurt waren, waren de bijgerechten zo goed als op, op een paar gehakballen na, deze werden niet bijgevuld. Het is heel rommelig bij de tafel met garneringen en bijgerechten mensen maakten er letterlijk een rommeltje van.

We hadden de laatste gehakballen genomen en brie de garnering hadden we overgeslagen omdat alles in kommetjes lag verdeeld maar doordat iedereen erin had gezeten zag het er niet meer aantrekkelijk uit.

De gehaktballen waren ronduit vies de brie was droog maar de pannenkoeken waren wel goed te doen. We gingen voor onze 2e pannekoek, bijgerechten nog steeds niet bijgevuld.

Ik denk dat we nog geen 3 kwartier aan het varen waren toen we voor onze 3e pannekoek wilde gaan.. tevergeefs tot onze grote verbazing werd er omgeroepen dat je nog 5 minuten had voor je laatste pannekoek want daarna zou de keuken sluiten en kon men gebruik maken van het dessert buffet, door de grote storm richting de pannenkoeken bleven we maar op onze plek zitten van ellende.

We hebben dus 2 pannenkoeken kunnen eten maar wij hadden er graag 1 of 2 meer willen eten dit omdat de vaart dus 2,5 uur duurt. Het is dus NIET onbeperkt pannenkoeken eten!

Het dessert hebben we maar achterwege gelaten van telleurstelling. We zaten dus met honger het laatste zure anderhalf uur van het uitzicht te genieten.

We hadden als laatst nog koffie besteld maar deze was echt walgelijk (neem hier geen koffie echt doe het niet!)

Het decor is ook toe aan vernieuwing of wellicht mischien een nieuwe boot.

Wat een verschrikkelijke beleving.. wij gaan nooit meer naar de pannenkoekenboot en zullen anderen ook waarschuwen.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
De inrichting is zoals die van een ouderwetse bistro met (vrij ongemakkelijke) houten meubels. Wel goed gedaan is dat alle tafels aan het raam staan dus een prachtig uitzicht tijdens het varen. De kwaliteit van de pannenkoeken vonden wij goed en de koks hielden het tempo goed bij. Wachten omdat er geen pannenkoeken meer waren was er niet bij, ondanks dat de hele benedenverdieping vol zat en op de bovenste verdieping ook een paar tafels bezet waren. Er was keus uit versgebakken naturel, appel- en spekpannenkoeken en allerlei garneringen zoals geraspte kaas, cervelaat, vruchtjes, hardgekookte eitjes en divers zoet beleg. Als er een vaart komt alleen voor volwassenen zonder kinderen, komen wij zeker terug. Nu werden we horendol van alle krijsende kinderen die blijkbaar niet zonder extreem gegil een leuke tijd konden hebben in de ballenbak. De bediening is jong en goed. Het geld absoluut waard, 75 minuten varen, onbeperkt eten en dat voor €18,50 p.p.. Bovendien hadden wij gebruik gemaakt van een kortingsbon uit de agenda van de Postcode Loterij.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Vanmiddag de 75 minuten vaart gedaan met onbeperkt pannenkoeken eten samen met mijn 85 jarige schoonvader en schoonmoeder. we waren wat vroeg en moesten buiten wachten omdat de eerdere ploeg nog gedeeltelijk aan boort waren. Vanaf 15.45 uur konden we aan boord. Snel werden de drankjes opgenomen en uitgelegd wat de bedoeling was. tafel voor tafel konden de eerste pannenkoek gaan halen en als iedereen was geweest kon je onbeperkt gaan halen. Er waren naturel, spek en appelpannenkoeken. Heerlijk warm en er was genoeg. ook het beleg was prima: veel zoet zoals muisjes, hagelslag, stroop, suiker. Maar ook fruit uit blik en bananen en rozijnen. Hartig was er ook: ei, kaas, brie, salami, ham. De bediening was vriendelijk en adequaat.
Wel was het een enorme herrie want we zaten bij de ingang van de ballenbak. Tip: zat de mensen zonder kinderen voor in de boot en de mensen met vlak bij de ingang van de ballenbak.
De vaart was mooi!
Riet B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Vandaag een gezellige familie cruise met heerlijke warme pannekoeken. Ruim voldoende voor iedereen. Goede bediening en wat een prima formule met die ballenbak.
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Eerlijk gezegd had ik meer chaos verwacht. Maar hier kent men het klappen van de zweep. Voor de eerste pannenkoek word je bij je tafel gehaald, pas daarna begint het 'all you can eat-festijn'. Ook de ballenbak gaat pas na een tijdje open, zodat alle kinderen tenminste een paar happen op hebben voor ze gaan spelen. De eerste pannenkoek was koud, de tweede prima. Nee, geen hoogstandje, de Pannenkoekenboot, maar voor kinderen (vanaf een jaar of drie) een leuk uitstapje.
pyrcz .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Lekker gegeten, voldoende strooisels en hartig beleg. Jammer dat er geen vers fruit was, maar dat zou de prijs weer hoger maken uiteraard.
Je hebt in dat uur niet veel tijd om op het gemak naar buiten te kijken, maar toch vond ik het wel prima.
Inrichting wat ouderwets, maar dat hoort wel bij een pannenkoekenboot vind ik.
De ballenbak voor de kleintjes vond ik super leuk!
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Gisteren een uurtje op de pannekoekenboot gevaren en gegeten. Eerlijk gezegd best een tegenvaller. Het tochtje is echt kort en je gaat maar een klein stukje vanaf de Euromast richting Tropicana en iets daar voorbij keert de boot alweer. Als je daarvoor gaat kan je beter met de Spido mee. Wel ideaal voor onze 2 kinderen was het ballebakje in het ruim. De pannekoeken zijn echt niet lekker. Te dik, droog en als je je pannekoek op wilt rollen blijft deze aan het bord plakken. Het is dat we een dinercheque hadden gekregen en een kortingsbon hadden waardoor we zelf bijna niks hoefden bij te betalen maar anders was ik denk ik toch wel pissig geweest. Al met al leuk voor een keer maar niet weer.
Peterpaul H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Zaterdagavond na een bezoek aan de Euromast met de boot mee. Pannekoeken eten in buffet stijl. Je kan kiezen uit drie soorten te dikke pannekoeken, naturel, appel of met spek. Vervolgens kan je er heel veel zaken bij krijgen op het buffet. Gehaktballetjes, shoarma, stoofvlees, groente, stoofpeertjes enz. Natuurlijk allerlei zoete zaken. Maar zoals gezegd de pannekoeken zijn te dik. Ik had zelfs een aangebrande. Het lijkt er verdacht veel op dat deze gerechten kant en klaar zijn dan wel uit potjes of pakjes komen. De groente was namelijk wel erg mooi gesneden zal ik maar zeggen.

Voor kinderen is er in het ruim een ballenbak wat tijdens de rondvaart van 2 uur wel handig is. Alleen zorgt dat natuurlijk voor een hele berg herrie en wordt er gerend door de boot. Op zich niet heel erg maar je moet het wel beseffen voordat je gaat.

De bediening is redelijk maar ook niet meer dan dat. Het toetje is natuurlijk ijs en taart achtig. Soort cake ijs geval. Maar helaas lijkt ook hier eea niet zelf gemaakt. Laat ik zeggen ik weet waar ik verdacht dezelfde kan kopen! Het leken een soort van vienetta stammetjes ofzo niet erg mijn ding en mega zoet. Veel met chocolade en mocca wat niet in de smaak viel bij velen. Wat er dan nog wel enigzins lekker was, een soort aarbeienijs, is dan ook heel snel op en lang niet iedereen heeft daar van kunnen proeven.

Maar dit gaat allemaal een soort van nog. Het is een keuze om dit te willen (niet de mijne dus). Maar dan komt de prijs. Zeg maar 24 euro per volwassene zonder de drankjes. Oke inclusief de rondvaart door de haven maar toch. En de beloofde 2 uur varen klopt ook al niet. Nou mag je wellicht over een kwartier niet zeuren maar toch. Ik vind dat je voor het eten hier niet hoeft te komen. Genoeg adressen waar je betaalbaarder veel betere pannekoeken kan eten. En de rondvaart zou ik dan gewoon los doen. Het is een keuze.....
Djonnie .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Leek een leuk uitstapje: pannenkoeken eten terwijl je rondgevaren wordt door de Rotterdamse haven. Boot wel leuk ingericht. Wel erg vol. Het personeel was buitengewoon georganiseerd (zeer stipt met vertrek en aankomst), maar we hebben 25 minuten moeten wachten totdat we onze eerste pannenkoek hadden. Gelukkig zijn we geen hongerige tieners... Pannenkoeken waren verder wel oké (daar is ook alles mee gezegd) en er was keuze genoeg om de pannenkoek verder te beleggen. Toen we de boot verlieten was de schaal met lolly's al geplunderd. Al met al een beetje teleurgesteld.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Het is dat het gratis was bij de Rotterdampas anders hadden we ons zwaar bekocht gevoeld. Men rekent 16 euro voor een tochtje van krap een uur en (onbeperkt ?!...) pannenkoeken eten. Je moet we steeds voor 1 stuk in en enorme rij dus daar is de lol gauw af. Inderdaad je mag niet van de boot af als niet iedereen betaald heeft en gisteren met 30 graden was een kwartier voor een gesloten deur echt niet grappig ! Toen wij vroegen om ons drankje (dat overigens ook pas na een kwartier kwam) meteen te kunnen afrekenen kon dat niet, moest bij afstappen (en dan krijg je dus dat soort taferelen). Nee, voor ons niet meer, zelfs niet gratis...
Rahnouch .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
13 april met het gezin met de pannenkoekenboot mee geweest. Geweldige ervaring. Het eten was goed en er was veel keus. Het personeel was heel erg vriendelijk en attent. Maak je tegenwoordig niet vaak meer mee! De kinderen hebben het onwijs naar hun zin gehad en wij trouwens ook. De gastvrouw (lange blonde dame) was zeer vriendelijk en gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Jannesk .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Gewoon heerlijke pannenkoeken, voor mij zijn twee genoeg allebei met lekkere spek en stroop! gewoon lekker. Service goed, aardig geholpen en er wordt hard gewerkt.
Decor beetje oubollig, maar wat je verwacht in een pannenkoekenboot. Mn kids hebben heerlijk gespeeld in de ballenbak en ik vindt het op de Maas altijd leuk. Ik kom snel weer een pannenkoekje doen.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Eigenlijk heb ik het een beetje gehad met de pannenkoekenboot. De pannenkoeken zijn niet echt geweldig en niet altijd warm en de keus is beperkt.
Een keer is misschien leuk maar na een paar keer heb je het wel gezien.
Het jolige gedoe van het personeel kan ik niet echt waarderen. En waar halen ze het idee vandaan dat ze ons met een dansje en veel lawaai moeten entertainen?
Ik hoop dat mijn kinderen zich snel te groot voelen voor boot en ballenbak, dan hoef ik niet meer.