Pannenkoekenboerderij De Hooiberg

6,7
6,9
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Pannekoek met spek besteld, dit was een pannekoek met weeige spekreepjes, terwijl plakjes uitgebakken spek verwacht. Het bedienend personeel had vaker deze klacht gehoord. De bedrijfsleider verklaarde ons dat dit vanwege de snelheid was. Dus snelheid boven kwaliteit
Dimphy .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Altijd een feestje om hier terug te komen. Overzichtelijke kaart met heel veel keuzes. De '50/50' pannenkoek waardoor ik 2 keuzes kan combineren zou ik graag eens als optie willen zien. Bediening vrolijk en inrichting in stijl.
Jansen77 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Een pannenkoek met champignons besteld en dat waren taaie, ongebakken champignons uit blik. Volledig smaakloos en een vieze textuur. Een hele luie kok zonder smaak?
Aankleding is verder prima, kinderen kunnen er lekker rondrennen. Bediening is voldoende maar een beetje meer vriendelijk en aandachtiger zou geen kwaad kunnen.
SanderMontfoort .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Leuk als je gaat zitten en de kaarten worden ongeïnteresseerd op tafel gegooid. Grappig als je een stuk of 6 kauwgom kauwende serveersters bij de kassa ziet rondhangen, terwijl je één meisje de hele tijd aan het werk ziet. Van je collega's moet je het hebben. De pannenkoeken waren lekker. Open keuken houd ik van, en de bakkers lijken me toffe gasten. Maar met zo een bediening lijkt het voor hun ook moeilijk. En dan staat er de hele tijd een oude vent naar ze te staren.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Hier gegeten op 09/02/2016 met een gezelschap van 8 volwassenen.

Pannenkoeken zijn goed gebakken, niet te dik en lekker van smaak. De enige die iets tegenviel was de pannenkoek met kip. Maar de keuze is reuze (190 pannenkoeken) dus voor ieder wat wils.

Het personeel was prima over de hele avond gezien prima. Onze serveerster deed alleen het begin van de avond geïrriteerd als er niet snel genoeg werd gereageerd op haar verzoek tot bestellen. En hoewel ik mij kan voorstellen dat grote groepen irritaties kunnen opwekken, vond ik het gedrag toch ongepast.

Het decor is mooi. Het was voorheen een oude hoeve, die een aantal jaar geleden is verplaatst (omwille van een bestemmingsplan) dus is helemaal opnieuw opgebouwd. Eigenlijk nieuw dus, mooi oogt toch authentiek.
Jacinta N.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Een gezellige boerderij waar je pannenkoeken kunt eten. Het zijn lekkere pannenkoeken, goed gaar, niet te dik en lekker gebakken.
Een gezellige ambiance en snelle service. Punt van aandacht is wel het begeleiden van jonge personeel. Dat kan iets beters.
Voor kinderen zijn er ruimtes waar filmpjes worden getoond.
Een leuk pannenkoeken restaurant!
Annekeoskam .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gezellig met 19 personen voor het eerst bij de Hooiberg pannenkoeken gegeten.
Hadden gereserveerd; inclusief rolstoelgebruiker.
Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen, rolstoelgebruiker werd op goede
rolstoelvriendelijke plaats gewezen.
Overigens had het hele gezelschap een ruime plek om te eten.
Sfeer was heel goed; aandacht voor alle gasten, inclusief onze kinderen.
Het eten was uitstekend; ook snelle bediening.
Toetjes waren verrukkelijk: veel keus en variatie.
De Hooiberg is het waard om er zeker nog eens langs te gaan.
Abi G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
De pannenkoekenboerderij ziet er net zo uit als heel veel andere pannenkoekenboerderijen: veel donkerbruin, veel steen, veel houten balken, en attributen die een stadsmens misschien aan een boerderij doet denken. Kortom, veilig, en zonder enig gevoel van fantasie ingericht. Alleen de schapen die buiten lopen, zie je niet bij elke pannenkoekenboerderij.

Er wordt geadventeerd met "meer dan 100 soorten" pannenkoeken. Dat is op zich niet zo bijzonder -- vrijwel iedere combinatie van een handvol ingredienten staat op de kaart, en dan is 100 soorten gauw bereikt. Er staan echter wel een aantal bijzondere pannenkoeken op de kaart - bijvoorbeeld pannenkoeken waarbij een schaaltje met diverse kipgerechten geleverd wordt, of pannenkoeken met vis.

Daar gingen we echter niet voor. Voor de lunch kozen we voor een pannenkoek met appel en spek, en een pannenkoek met appel en kaas. De pannenkoeken kwamen verrassend snel op tafel. De smaak was oke, maar ook niet meer dan dat.

De tafels zijn voorzien van een knopje voor "service". We hebben hier gebuik van gemaakt toen we de rekening wilden, maar het duurde lang voordat er iemand van de bediening kwam. Of dat knopje nu echt veel zin heeft, dat werd niet duidelijk.

We zullen misschien nog wel eens terug komen - het ligt dicht bij het ziekenhuis en de meubelboulevard (en op een andere plek dan de kaart op iens.nl aangeeft); maar we zullen er niet speciaal naar toegaan, of om rijden om er te eten.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Met z'n 5-en (2 volw./3 kids) gegeten in deze Pannenkoekenboerderij. Moet zeggen , niks op aan te merken, pannekoeken OK, bediening ook en interieur ook ( als je ervan houdt). Het enige dat me blijft tegenstaan is dat de prijs verhouding Zelf maken : Horeca niet 1: 3 is maar hier 1: 8 ofzo. Voor wat je aan het eind van het "eetfestijn" aftikt kun je bij de Appie genoeg ingredienten kopen voor 100 pannenkoeken, maar goed..ik ben zelf naar binnen gegaan dus ik moet niet ...zeuren.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Na een ochtend hard werken op de boot, voor het eerst in tientallen jaren weer eens naar een pannenkoekenrestaurant. Pannenkoek met boerenjongens en een flesje palm bier, ongeveer 13 euro.
Pannenkoek was goed - wel een beetje dun - jammer dat de boerenjongens er kennelijk koud op gedaan zijn, waardoor de temperatuur van de pannenkoek te wensen over liet.
Service goed en vriendelijk, bij de deur opgevangen en naar een tafeltje gebracht. Bediendes ook vlot en er behoefde niet gewacht te worden.
Het decor is zoals men van een pannenkoekenboerderij verwacht, leuk oubollig, alles is nieuw gebouwd, maar het ziet er uit als een omgebouwde deel van een boerderij, met allerlei snuisterijen uit oma's tijd. Heel aardig gedaan. Pluspunt is ook dat er een speel annex video kelder voor kinderen is, zodat die rustig zijn als zij moeten wachten, en er weinig geschreeuw van kinderen in het restaurant is.
Guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Na een strandwandeling besloten wij als afsluiting een pannenkoek te gaan eten. Bij aankomst moesten we wel een twintig minuten staan wachten op een tafeltje voor drie personen. Het tijdstip van 17.30 op een zondag is natuurlijk ook niet handig gekozen! De Hooiberg is een echte pannenkoeken boerderij met een bijbehorende inrichting, roodbonte gordijntjes, hooivorken en al dat soort attributen. Niet helemaal mijn smaak maar getuige de bezetting van het restaurant vinden veel andere het blijkbaar wel mooi. De bediening was vlot en aardig. De pannenkoeien waren gaar en ruim belegd en hun prijs waard. Bij het toetjes werd door de dames om extra caramelsaus gevraagd en dat hebben ze ook meer dan ruim gekregen zonder dat er iets extra voor berekend werd. De Hooiberg is een pannenkoekenboerderij waar men vlot werkt en waar je voor de prijs die je betaald waar voor je geld krijgt. Zeker voor kinderen is het een leuke gelegenheid.
Anke-r .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Prachtige zaak!!! heerlijk om te zitten, maar de pannenkoeken....Alleen al de kleur... veel te geel. Onnatuurlijk om te zien. Beetje melig vond ik ook. Dan de spek. Smakeloze blokjes. Een tafelgenoot had appel/gember. Appel in kleine blokjes door de pannenkoek maar amper te zien/proeven en een handvol gemberblokjes over de pannenkoek. Doet allemaal niet aangenaam aan. Zoooooooooo jammer van zo'n fantastische zaak.
M10 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Wezen eten met een gezelschap van 10 personen. Bediening leek me niet op de hoogte van hoe een glas drinken neergezet moet worden. Werd met 5 vingers aan de bovenkant van het glas neergezet. Jus dorange was incl de velletjes zo dik en met pitten dat het niet door het rietje op te drinken was. Vervolgens vroegen we om een kleine pannenkoek voor de kinderen, 'ja, we hebben kinderpannenkoeken' en werd er een volwassen formaat geserveerd. De keuken kent weinig flexibiliteit. Kind wilde pannenkoek met aardbeien en frambozen, beiden staan op de kaart en even duur, echter dat kon niet. Overigens was de presentatie van de pannenkoek niet mooi. Er was een doosje aardbeien opgestort (hele aardbeien). Ook in een toetje werd een ongesneden ananasring teruggevonden. De smaak van het eten was overigens wel goed.
Jelle F.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Leuk familie restaurant om met kleine kinderen te eten.
Maar wat een slechte pannenkoeken. Te kort gebakken spekjes ipv goed gebakken ontbijtspek en halfgare pannenkoeken.
Kortom, er mag wat meer liefde en aandacht naar hun "specialiteit"
Plien67 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
De locatie nodigt uit tot een bezoek, mooi terras erbij maar helaas we werden niet opgemerkt terwijl er slechts enkele bezoekers waren en wij met z'n drieëen binnenkwamen. 20 minuten op het terras zitten wachten terwijl er 4 man personeel achter de bar stond! Kortom we zijn weer vertrokken. Daarbij kom je zelfs langs de bar waarachter 4 man je staat aan te gapen en niets zegt. Moeten nog een hoop leren qua gastvrijheid klantgericht werken etc. Wens ze veel succes maar ben bang dat t gauw over is als je zo met je gasten omgaat. Het eten drinken kan ik niet beoordelen want dat heb ik niet kunnen uitproberen.????
Potvoordikkie .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Gezellige eetgelegenheid , vlotte bediening, alleen moeilijk te vinden wanneer je uit Leiden of Leiderdorp komt.Je rijdt er op een steenworp afstand langs maar moet nog twee onoverzichtelijke rotondes rond om er te komen.Vanaf de A4 vanuit Amsterdam is het makkelijker.We hadden gekozen voor dit restaurant omdat we iets te vieren hadden en omdat er 2 kinderen in ons gezelschap waren die meteen de weg naar de videohoek wisten te vinden. Wij konden ons meteen bezighouden met de zeer uitgebreide kaart, waaruit we alle 8 iets anders hebben besteld.Iedereen tevreden : een pannenkoek als complete maaltijd, overvloedig belegd met iets hartigs of fruit . De tafel was ruim genoeg voor de acht grote borden en de enorme kabouter die de kinderpannenkoeken van beleg mocht voorzien . Helaas zaten de kinderen te ver van elkaar verwijderd...dan maar liever twee dwergen dan geklieder, gekleef en eventuele ruzie om die ene reus!
Haarlem1 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Heerlijk gegeten, pannenkoeken ook glutenvrije versie geprobeerd, erg lekker. Super vriendelijk personeel, fijne sfeer, goed meegedacht in mogelijkheden voor aangepast dieet.
Kortom we komen graag nog eens terug!
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Als ik zo door de recensies heen blader dan zie ik een groot verschil ontstaan tussen de lunch en het diner. Zelf heb ik namelijk al twee keer in de avond bij het restaurant gestaan, waar ik dan tot mijn grote verbazing een rij zag staan die door ging tot buiten het restaurant. Voor mij dan reden om opzoek te gaan naar iets anders. Daarom ben ik hier een keer gaan kijken met de lunch en zelfs toen waren er meer tafeltjes bezet dan dat ik op voorhand had verwacht. Neemt niet weg dat je hier dus prima kunt lunchen en dat er voldoende sfeer is in de zaak. De bediening was gewoon goed en ik vond mijn "pizza pannenkoek" één van de beste die ik ooit gehad heb in een pannenkoekenboerderij. Misschien dat dit door de relatieve rust kwam, maar daar kan ik nog niet over oordelen. Voor onze lunch was de prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed!
Valentijn W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Het spijt me, maar de kok is luie en misbruikt zijn 'visie' als argument om niet ontbijtspek in een pan te bakken, maar een hand ongebakken spekjes (kleine stukjes) te gebruiken. Ik vond de smaak van de pannenkoeken niet lekker en mijn spekpannenkoek sloeg (dus) nergens op. Ik ga er niet meer eten en zal dit restaurant ook niet gauw aanbevelen.
Kokkie1985 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Goede prijs kwaliteitverhouding en veel keuze. Voldoende personeel dat jong is maar zeer correct en hulpvaardig. Het nieuwe pand is ergbmooi, netjes, schoon en sfeervol ingericht. Voor de kinderen zou nog wel wat meer geregeld kunnen worden betreft entertainment.

De pannenkoeken zijn goed gebakken en beslag van goede kwaliteit en worden ruim belegd, bij ons was de kok volgens mij uitgeschoten met de kaas maar dat is niet heel erg.

In tegenstelling te sommige andere pannenkoekhuizen wordt hier de pannenkoek wel vlot geserveerd hetgeen wel handig is als je langs de snelweg zit.